Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spreadsheet (https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/)
-   -   Spreadsheet Feedback & Frågor (arkiverad) (https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/2516-spreadsheet-feedback-fragor-arkiverad/)

fireas 2011-11-22 17:50

Jag undrar en sak angående uträkningarna i spreadsheetet.

Jag kör 1-5 units (1 unit är definierad som 1 krona för att få vinsten i units). Dock så ska jag nu dubbla insatser då min rulle växt.

DVS.

1 ny unit = 1.5 gamla
2 nya = 3 gamla
.
.
5 nya = 7.5 gamla

Men kan jag bara ändra till att 1 u = 1.5 "kronor" eller kommer detta att ändra min vinst för alla tidigare spel också?

hoppas min fråga går att förstå, knappt så att jag förstår

SPADERMAN 2011-11-22 19:52

Är det inte enklare att behålla din unit och istället höja insatsen? Om du tidigare satsade 1 unit så satsar du nu 1,5 unit istället...?

fireas 2011-11-22 20:13

jo men det e det jag undrar.

1 U just nu är lika med 1 "krona"

Om jag ändrar 1 U = 1.5 "krona"

Kommer den ändra allt till det eller BARA min framtida satsningar?

EDIT:

Jag ändrade vad min Unit motsvarar i pengar i inställningarna. Då ändras hela min unitnetto till mindre. Jag vill att från och med att jag ändrar min insatsstorlek så ska det gälla, inte ändra hela sheetets historik. Går detta?

SPADERMAN 2011-11-22 21:02

Citat:

Ursprungligen postat av fireas (Inlägg 151884)
jo men det e det jag undrar.

1 U just nu är lika med 1 "krona"

Om jag ändrar 1 U = 1.5 "krona"

Kommer den ändra allt till det eller BARA min framtida satsningar?

EDIT:

Jag ändrade vad min Unit motsvarar i pengar i inställningarna. Då ändras hela min unitnetto till mindre. Jag vill att från och med att jag ändrar min insatsstorlek så ska det gälla, inte ändra hela sheetets historik. Går detta?

Jag menar: Ändra INTE unit-storleken, höj insatsen istället.
Ex) 1u=20 kr , nu vill du ändra till 1u=30 kr.
Det är samma sak som att satsa 1,5 unit (1,5x20=30 kr) istället för 1 ny unit....

Äpplen och päron :)

fireas 2011-11-22 21:14

Jag förstår vad du menar hehe, men mitt sheet är uppbyggd på så sätt att 1 U = 1.

Men har instället ändrat så att när jag lägger in insats så lägger jag 1.5, 3, 4.5 osv.

Tack :)

Ville se om man kunde ändra på ett smidigare sätt så att jag fortfarande bara skriver in min unitinstats i spelen:)

joppe59 2011-11-27 11:37

Feedback

Jag vill bara tacka alla som servar oss andra jag har lämnat bidrag någon gång jag också, men tyvärr hinner jag inte med mig att då kika in på Sharps och få den info man eftersträvar är kanon

Tack till ALLA som gör denna sida till en av de bästa på internet just nu

Ha det!

O12 2011-11-27 15:32

Skulle vilja ha en funktion i Spreadsheeten, så att man lätt kan filtrera ut vilken liga/sport som har bäst/sämst ROI.

Utan att behöva fylla i liganamnet, radera kolla nästa liga osv... tar sin tid, men kanske är enda sättet...

Är det ngt som är möjligt?

KP 2011-11-27 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av O12 (Inlägg 152582)
Skulle vilja ha en funktion i Spreadsheeten, så att man lätt kan filtrera ut vilken liga/sport som har bäst/sämst ROI.

Utan att behöva fylla i liganamnet, radera kolla nästa liga osv... tar sin tid, men kanske är enda sättet...

Är det ngt som är möjligt?

Du kan skapa egna filters för detta som du sedan adderar i boxen ovanför.

ohlzon 2011-11-28 17:04

När det är många matcher på gång under helgen är det ibland svårt o komma ihåg "tippade jag 1X eller en rak etta på den här matchen?" För tillfället skriver jag över hela mitt spreadsheet till Excel för att ha 100% koll på varenda bet jag har medan jag ligger i soffan med min öl.

Undrar därför, är det möjligt om vi skulle kunna få en simpel Skriv Ut knapp (ungefär som Svenska Spel har till Stryktipset)? Tack för en underbar sida i övrigt! :)

O12 2011-12-10 23:29

Går det inte att ta tillbaka funktionen där du direkt kan "ta bort" sparade spreadsheets i din 'egna' lista...

"jobbigt" att behöva trycka på 'redigera' knappen eller vad det är för att sedan ta bort, sen kan man ju inte heller se ROIn efter att man tryckt på denna knapp...

O12 2011-12-10 23:30

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 152594)
Du kan skapa egna filters för detta som du sedan adderar i boxen ovanför.

Hur gör man om man redan har fullt med Boxar (filter) ?

Hur gör man för att mer specifikt, t ex få reda på i vilket land som man gått bäst inom kategorin fotboll/ishockey etc?

DamageINC 2011-12-11 13:36

Kommer det nu i och med ny server fixas så att graferna autoladdas igen?

Boone 2011-12-11 13:37

Citat:

Ursprungligen postat av DamageINC (Inlägg 154635)
Kommer det nu i och med ny server fixas så att graferna autoladdas igen?

Kommer lite trevliga nyheter senare idag. :)

Overkill 2011-12-11 14:45

Spännande! :)

fireas 2011-12-18 22:38

Löste sig, var tydligen en bugg:S