Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Stängt ämne

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-12, 17:26   #676

Raimonds avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4519

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Skulle det vara möjligt att få in en funktion i spreadsheetet där du matar in de sannolikheter du räknat ut för 1x2, ex. 48% - 26% - 26%. Sedan då matchen är spelad skulle man kunna mata in om det rätta resultatet blev 1x eller 2.

Med hjälp av en sådan funktion skulle man sedan, då man lagt ett tillräckligt antal spel, kunna filtrera ut hur nogranna de egna värderingarna är.

t.ex. man har lagt 500 spel där man värderat hemmavinstens sannolikhet till 45-47% men 52% av dessa har slutat som hemmavinst. Detta skulle berätta att man har en tendens att undervärdera hemmalaget.

Visar det sig att endast 42% av dessa slutat som hemmavinst så får man veta att man övervärderar hemmalaget.

Om det visar sig att 46% av dessa spel slutat som hemmavinst så får man veta att man gjort relativt exakta värderingar och antagligen kommer att gå på vinst med sina spel i längden.

Funktionen skulle ju helst få gå att anpassa även till tvåvägsmarknader.

Om något liknande redan behandlats i tråden så ber jag om ursäkt! (har inte orkat läsa igenom hela tråden)
Raimond är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-09-12, 17:34   #677
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Raimond Visa inlägg
Skulle det vara möjligt att få in en funktion i spreadsheetet där du matar in de sannolikheter du räknat ut för 1x2, ex. 48% - 26% - 26%. Sedan då matchen är spelad skulle man kunna mata in om det rätta resultatet blev 1x eller 2.

Med hjälp av en sådan funktion skulle man sedan, då man lagt ett tillräckligt antal spel, kunna filtrera ut hur nogranna de egna värderingarna är.

t.ex. man har lagt 500 spel där man värderat hemmavinstens sannolikhet till 45-47% men 52% av dessa har slutat som hemmavinst. Detta skulle berätta att man har en tendens att undervärdera hemmalaget.

Visar det sig att endast 42% av dessa slutat som hemmavinst så får man veta att man övervärderar hemmalaget.

Om det visar sig att 46% av dessa spel slutat som hemmavinst så får man veta att man gjort relativt exakta värderingar och antagligen kommer att gå på vinst med sina spel i längden.

Om något liknande redan behandlats i tråden så ber jag om ursäkt! (har inte orkat läsa igenom hela tråden)
Funktionen du pratar om tycker jag ligger otroligt långt ned i prioritetsordningen, av den enkla anledningen att den sannolikt inte kommer användas av mer än 1% av användarna.

Förstår att statistiker kan dra nytta av det, kan du inte exportera sheetet till excel?

Däremot skulle jag uppskatta en snabbknapp som filtrerar perioder så som idag, senaste veckan och senaste månaden.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-09-12, 17:39   #678

Fakes avatar

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 5126

Regnskap
Stats: 224 - 201 - 27
ROI: 102.42%
Vinstprocent: 52.71%

Standard

Må bare legge til litt skryt til Sharps. Dette med at man fører rek rett inn i spreadsheetet og hvor enkelt det er å bruke gjorde at jeg tok turen over hit. Fortsett med det gode arbeidet med å utvikle sheeeten Det viktigste er ikke å ha flest mulig brukere, men å ha best mulig kvalitet. Keep ut the good work!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mars (+1)
Fake är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-09-12, 17:46   #679

Raimonds avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4519

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Funktionen du pratar om tycker jag ligger otroligt långt ned i prioritetsordningen, av den enkla anledningen att den sannolikt inte kommer användas av mer än 1% av användarna.

Förstår att statistiker kan dra nytta av det, kan du inte exportera sheetet till excel?

Däremot skulle jag uppskatta en snabbknapp som filtrerar perioder så som idag, senaste veckan och senaste månaden.
Jag tycker inte att det endast är statistiker som skulle dra nytta av den. Tror att det skulle vara hälsosamt för de flesta som lägger spel att försöka sig på att värdera de olika utgångarna för det spel man lägger och sedan kunna kontrollera hur bra man lyckats.

Att korrekt kunna värdera sannolikheterna för olika resultat är ju nyckeln till att kunna hitta överodds, vilket igen är nyckeln till att vara vinnande i längden.
Raimond är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-09-12, 17:58   #680
Webmaster

marss avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 3518
Standard

Citat:

Citat:
Jag tycker inte att det endast är statistiker som skulle dra nytta av den. Tror att det skulle vara hälsosamt för de flesta som lägger spel att försöka sig på att värdera de olika utgångarna för det spel man lägger och sedan kunna kontrollera hur bra man lyckats.

Att korrekt kunna värdera sannolikheterna för olika resultat är ju nyckeln till att kunna hitta överodds, vilket igen är nyckeln till att vara vinnande i längden.
Sure vore en bra grejj men känner spontant som RobinD att det ligger en bit ifrån spreadsheetets tänkta användningsområde. Vem vet, en dag kanske men det hamnar långt ner på listan, det är nog bättre att sköta statistiska studier i excel så man verkligen har full kontroll över sin data.

Citat:
Uhm du har ju länkarna till höger om "Statistik" - "Denna veckan" osv, eller hur menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Fake Visa inlägg
Må bare legge til litt skryt til Sharps. Dette med at man fører rek rett inn i spreadsheetet og hvor enkelt det er å bruke gjorde at jeg tok turen over hit. Fortsett med det gode arbeidet med å utvikle sheeeten Det viktigste er ikke å ha flest mulig brukere, men å ha best mulig kvalitet. Keep ut the good work!
Gammal 2011-09-12, 21:23   #681
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Errm ja du menar de knapparna. Typ som dom menade jag ja!

Vill dock fortfarande ha en snabbknapp för "idag" ditlagd!
SPADERMAN (+6)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-09-12, 23:37   #682
Webmaster

marss avatar

Standard

Citat:
Errm ja du menar de knapparna. Typ som dom menade jag ja!

Vill dock fortfarande ha en snabbknapp för "idag" ditlagd!
Fixat
mars är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-09-13, 00:38   #683
LL Cool J is hard as hell.

Boones avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 9728
Standard

Ta med igår också. Tror nästan den är ännu mer användbar
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-09-15, 18:10   #684

Grovbenstommes avatar

Sharp$: 1665
Standard

Vet inte om det varit uppe tidigare men finns det tankar att införa räkning på halv vinster och halvförluster?

Skulle vara skönt när man är en asienhora som mig

Bara att buga och bocka annars för ett underbart hjälpmedel!
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-09-15, 18:23   #685
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grovbenstomme Visa inlägg
Vet inte om det varit uppe tidigare men finns det tankar att införa räkning på halv vinster och halvförluster?

Skulle vara skönt när man är en asienhora som mig

Bara att buga och bocka annars för ett underbart hjälpmedel!
Har funnits i över 10månaders tid. Klicka på spelet, i menyn som kommer kan du välja +- 1/2
KP är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-09-15, 19:15   #686

Grovbenstommes avatar

Sharp$: 1665
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Har funnits i över 10månaders tid. Klicka på spelet, i menyn som kommer kan du välja +- 1/2
Uttryckte mig lite klantigt. Tänkte på redovisningen inte räkningen.

Typ:

Antal spel: 57
Vinster: 30
(Halv vinster:0)
Förluster: 24
(Halv förluster:0)
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-09-15, 23:35   #687
Webmaster

marss avatar

Standard

Går inte i nuläget men ska titta på det inom kort i samband med kommande halvpush-update.
Gammal 2011-09-17, 20:52   #688
sox

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1361

Standard

Bugg: Går inte att ändra bolag på låsta spel trots att rutan är editerbar.
mars (+2)
sox är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-09-20, 20:25   #689

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 1186

Standard

Hej boys, av någon anledning uppdateras inte mina serier. S1 har 4 spel lagda men det står 1-2 i mina stats.

Vet inte vad som kan vara felet.

Edit: När jag trycker på F5 och uppdaterar sidan så visar den korret 1-3 stats på S1 men går back till 1-2 vilket är fel.

Edit 2: Funkar i google chrome

Senast redigerad av CaptainMorgan den 2011-09-20 klockan 20:34.
CaptainMorgan är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-09-20, 20:48   #690
Webmaster

marss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sox Visa inlägg
Bugg: Går inte att ändra bolag på låsta spel trots att rutan är editerbar.
Tack, missat det, den ska inte gå att ändra i.

Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMorgan Visa inlägg
Hej boys, av någon anledning uppdateras inte mina serier. S1 har 4 spel lagda men det står 1-2 i mina stats.

Vet inte vad som kan vara felet.

Edit: När jag trycker på F5 och uppdaterar sidan så visar den korret 1-3 stats på S1 men går back till 1-2 vilket är fel.

Edit 2: Funkar i google chrome
I vilken webbläsare hade du problem ursprungligen?

td