Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Stängt ämne

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-28, 02:32   #646

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Jag kan gå in och svara här (eftersom både jag och KP har önskat detta av mars), och tydligen är det skitjobbigt att fixa eftersom det inte finns något inbyggt stöd för inlägg att automatiskt uppdateras i vBulletin efter de blivit skrivna. Detta ligger långt fram i tiden alltså, tyvärr.
Misstänkte att det kunde ligga till på det viset. Får hoppas på att det dyker upp en lösning på det ändå, man vet aldrig!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-08-28, 09:50   #647

SPADERMANs avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 770
Standard

Jag har noterat att det bara går att kryssa i LIVE när du spelar singlar.
Det går att spela Parlays även LIVE, iaf på bet 365, och då finns inte alternativet i sheetet.

Jag har provat söka om detta redan är uppmärksammat, men inte lyckats hitta det.
För övrigt vill jag säga att Sharp´s spreadsheet är överlägset
Gammal 2011-08-29, 01:55   #648
Banned

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Jag har försökt sammanställa mina spel i separata "staplar" och lyckats med det - har kategoriserat dessa i H2H, H3H, H5H, Vinnarspel, Platsspel, Parlays och Totalt...

Skulle ni framöver kunna fixa så att det går att ha mer än fem kategorier uppe samtidigt, eller går detta redan?

Sedan är det så att jag har sammanlagt 303 spel i mitt spreadsheet över mina travspel - men hur mycket jag än letat och stuvat om och slitit mitt hår så när jag sammanställer och summerar mina olika "staplar" och/eller kategorier så blir summan endast 302 - detta gör mig galen! Hur skall jag hitta den sista matchen?

Jag har försökt med att i "Info"-rutan ändra om och benämna de olika spelen med alla kategorinamn som jag nämnt ovan. Har även försökt med liten och stor bokstav - men lyckas inte gallra fram den sista matchen...

En hockeymatch hamnade fel och och denna ändrade jag i "Infofältet" till en H2H och till push - då skulle ju inte denna vålla några problem heller, eller hur? Har även ett Top 5 or Not - denna är med räknad och en dagens dubbel som jag ändrade till att vara en Parlay - så inga problem där, vad jag förstår?!

Vad fan skall jag göra - har gått igenom mellan 6-8 gånger och orkar inte göra det igen - finns det något annat sätt att filtrera på som jag inte tänkt på? Eller vad som helst för att få fram denna sista, djävla match! 100 sharps till den som lyckas!

EDIT: Hittade det förbannade spelet!!! På en Parlay, som jag låst och inte kunde byta namn/typ på stod det H2H (Bergsåker) istället för Parlay, typ - så nu är problemet löst! Gött mos - min autistiska sida pallade inte med ett "lost" spel - sedan var det ju skönt att detta var grönt också!

/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-08-29 klockan 03:41.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-08-29, 02:40   #649
Banned

Trav

Standard

En annan fråga - vad gör ett antal push för resultatet i ett spreadsheet? I motsats då till att de inte funnits? Jag har ju ett antal som inte skulle varit i sheetet - antingen felskrivningar och/eller dubbelposter...

/Badass
Gammal 2011-08-29, 03:05   #650

Tickys avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 2742
Standard

Det ändrar egentligen ingenting, men det påverkar din roi.
Ticky är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-08-29, 03:17   #651
Banned

Trav

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ticky Visa inlägg
Det ändrar egentligen ingenting, men det påverkar din roi.

På vilket sätt! Blir ett sämre ROI, eller?

/Badass
Gammal 2011-08-29, 03:45   #652

dgothes avatar

Sharp$: 1076

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
På vilket sätt! Blir ett sämre ROI, eller?

/Badass
ROI blir lägre, vilket är helt korrekt rent matematiskt.

Säg att du lirar 10 spel a 1u per spel. Då har du omsatt (investerat) 10u.

Av dessa vinner 5 till det exakta oddset av 2.00 (för enkelhetens skull).. så du gör en nettovinst på +5 här (totalt +10, inkl. insatsen som ju kommer tillbaka).

Du förlorar 4 spel, alltså -4u.

Det tionde bettet pushade, men du har fortfarande "investerat" och därmed fått tillbaka insatsen.. det är alltså ett bet till oddset 1.00.

Så sammanlagt har du alltså följande:

+5u (vinst)
-4u (förlust)
+0u (push)

Total insats: 10u
Nettoresultat: 11u

11/10 = 1.1 = 110% ROI

Hade du istället voidat "pushen" hade du ju investerat 9u och haft 10u i nettoresultat:

10/9 = 1.11 = 111% ROI

Men en investering är en investering och ska räknas som push; du riskerade ju dina pengar. En void ska endast användas som bolaget helt tar bort spelet.

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av dgothe den 2011-08-29 klockan 03:48. Anledning: räknade fel, hade med det voidade bettet i omsatta pengar men det ska det inte vara
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-08-29, 03:46   #653

Khans avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 2322
Standard

Ja det blir sämre ROI, då ditt eventuella +netto ska fördelas över flera spel.

Edit: Hah, tvåa.
Khan är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-08-29, 04:03   #654
Banned

Trav

Standard

Tack skall ni ha grabbar - mycket belysande...!

Om man lagt ett spel dubbelt så är det väl också "legitimt" att voida det, eller? Innan start, självklart! Har ju tyvärr även smygit sig in ett NHL-lir i mitt travsheet... Hur voidar man, förresten, i efterhand?

/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-08-29 klockan 04:05.
Gammal 2011-08-29, 04:10   #655

dgothes avatar

Sabermetrics-Test MLB

Standard

Citat:

Om man lagt ett spel dubbelt så är det väl också "legitimt" att voida det, eller? Innan start, självklart! Har ju tyvärr även smygit sig in ett NHL-lir i mitt travsheet... Hur voidar man, förresten, i efterhand?

/Badass
Dubbla sheet-spel ska man givetvis voida det ena av.. det handlar ju trots allt om bokföring och har du inte lagt själva bettet två gånger ska du ju inte räkna det två gånger heller.

En void gör du genom att klicka på spelet i sheetet (där lagen/hästarna står) så att du får upp verktygs-menyn, och i den menyn välja "void".

-
Gammal 2011-08-29, 04:11   #656
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:

/Badass
Klicka på matchen och välj VOID i rullgardinen. Då annuleras spelet och räknas inte med i några stats.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-08-29, 04:46   #657
Banned

Trav

Standard

Har nu lagt in "void" istället för push - känns skönt när detta är iordning... Fick dock sidoeffekten att jag åkte under 300 spel så ur listan över top 10 sheets rök jag - ja, ja rätt skall vara rätt - jag är där snart igen!

God natt, alla!

/Badass
Gammal 2011-08-29, 09:37   #658

DamageINCs avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dgothe Visa inlägg
ROI blir lägre, vilket är helt korrekt rent matematiskt.
Vill inte vara en besserwisser, men ROI blir endast lägre om du har en positiv ROI. Ligger du under 100% så bidrar en push till en högre ROI istället, men det visste du nog redan .
Gammal 2011-08-30, 00:10   #659

dgothes avatar

Sabermetrics-Test MLB

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Vill inte vara en besserwisser, men ROI blir endast lägre om du har en positiv ROI. Ligger du under 100% så bidrar en push till en högre ROI istället, men det visste du nog redan .
Har aldrig varit med om ROI under 100, så jag vet inte riktigt vad du talar om!

-
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DamageINC (+1)
Gammal 2011-08-30, 00:27   #660

DamageINCs avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dgothe Visa inlägg
Har aldrig varit med om ROI under 100, så jag vet inte riktigt vad du talar om!
Misstänkte nästan det. Ibland måste man vara på the dark side för att få en rättvisande bild av saker och ting.
Stängt ämne

td