Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-04-29, 10:30   #16
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3964

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
Hur gör man om bara källkoden kommer fram?
Antagligen har du inte greasemonkey installerat eller så är det inaktiverat.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-29, 10:34   #17
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 573
Sharp$: 4380
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Antagligen har du inte greasemonkey installerat eller så är det inaktiverat.
Kan så vara, tack
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 10:15   #18
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3964

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Ny uppdatering!

Jag har nu lagt in KPs förslag och skapat en ny sida som visar alla din customfilter.

Adressen till nya sidan är: https://www.sharps.se/spreadsheet/---...filters-------
(obs! länken fungerar endast med senaste versionen av skriptet. Har ni äldre version av skriptet, kommer startsidan för spreadsheet att visas istället)
För att det inte ska bli konflikt med anpassningsbara namn för sheeten, har jag valt att använda 32 tecken (anpassningsbara namnen tillåter bara 30 tecken).

Har lagt in en länk högst upp på spreadsheetsidan om ni inte orkar memorera eller lägga in det som bokmärke.

Skriptet går som vanligt att laddas ner via första inlägget.

Senast redigerad av Persa den 2012-05-03 klockan 15:26.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 15:19   #19
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Ny uppdatering!

Jag har nu lagt in KPs förslag och skapat en ny sida som visar alla din customfilter.

Adressen till nya sidan är: https://www.sharps.se/spreadsheet/---...filters-------
För att det inte ska bli konflikt med anpassningsbara namn för sheeten, har jag valt att använda 32 tecken (anpassningsbara namnen tillåter bara 30 tecken).

Har lagt in en länk högst upp på spreadsheetsidan om ni inte orkar memorera eller lägga in det som bokmärke.

Skriptet går som vanligt att laddas ner via första inlägget.
Jag får inte upp något alls. Stämmer länken?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 15:20   #20
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3964

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Jag får inte upp något alls. Stämmer länken?
Har du installerat om skriptet?
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 08:06   #21
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Har du installerat om skriptet?
Japp, samma sak tyvärr. hmm.. Någon annan?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 09:02   #22
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3964

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Hur är det när du besöker https://www.sharps.se/spreadsheet, får du fram en extra ruta som heter "Mina customfilter"?

Fungerar de andra (äldre) funktionerna?

Prova annars att ta bort det gamla skriptet genom [Vertyg->Greasemonkey->Hantera Användarskript] och sedan installera om igen.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-06, 20:57   #23
 
droids avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 82
Sharp$: 1625
Standard

Tack för ett bra skript!

Det råkar inte finnas möjlighet att ordna ett motsvarande skript som även fungerar med spreadsheet.se vars spreadsheet i grund och botten bygger på samma kod som Sharps med reservation för eventuella mindre skillnader?

Tack på förhand!

/Droid
droid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-06, 22:05   #24
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3964

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av droid Visa inlägg
Tack för ett bra skript!

Det råkar inte finnas möjlighet att ordna ett motsvarande skript som även fungerar med spreadsheet.se vars spreadsheet i grund och botten bygger på samma kod som Sharps med reservation för eventuella mindre skillnader?

Tack på förhand!

/Droid
Nu har jag inget spreadsheet.se konto men jag gjorde ett litet test. Genom att inkludera spreadsheet.se/* som include i skriptet märkte jag att binomial och z-värde fungerade. Jag kan dock inte bekräfta om filterfunktionerna och populäraste (den här funktionen kanske inte existerar hos spreadsheet.se) fungerar eller ej.

Jag kan testa att skapa ett konto imorgon för att testa filterfunktionerna.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-07, 16:11   #25
 
droids avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 82
Sharp$: 1625
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Nu har jag inget spreadsheet.se konto men jag gjorde ett litet test. Genom att inkludera spreadsheet.se/* som include i skriptet märkte jag att binomial och z-värde fungerade. Jag kan dock inte bekräfta om filterfunktionerna och populäraste (den här funktionen kanske inte existerar hos spreadsheet.se) fungerar eller ej.

Jag kan testa att skapa ett konto imorgon för att testa filterfunktionerna.
Tack för svar!

Jag ändrade include-raden till spreadsheet.se/* och nu får även jag fram binomial och z-värde. Mitt z-värde är 50.22%, medan Binomial är på 0.00%. Kan det stämma eller något mer som kanske behöver ändras i skriptet?

Jag har 6759st spel totalt med odds varierande huvudsakligen mellan 2-10x, men även en del odds över 10x upp till 100x, det kanske inte ger ett så pålitligt z-värde, även om det känns skumt att ha 0% på Binomial.

Hittar för övrigt ingen möjlighet på spreadsheet.se att lägga till egna filter-boxar likt det går på Sharps.
droid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-07, 16:41   #26
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3964

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av droid Visa inlägg
Tack för svar!

Jag ändrade include-raden till spreadsheet.se/* och nu får även jag fram binomial och z-värde. Mitt z-värde är 50.22%, medan Binomial är på 0.00%. Kan det stämma eller något mer som kanske behöver ändras i skriptet?

Jag har 6759st spel totalt med odds varierande huvudsakligen mellan 2-10x, men även en del odds över 10x upp till 100x, det kanske inte ger ett så pålitligt z-värde, även om det känns skumt att ha 0% på Binomial.

Hittar för övrigt ingen möjlighet på spreadsheet.se att lägga till egna filter-boxar likt det går på Sharps.
Binomialvärdet kan stämma om du har bra träffprocent samt högt medelodds. Både binomialvärdet och z-värdet fungerar bäst där oddsen har låg varians vilket betyder att dina siffror kan vara missvisande.

Om filterfunktionen inte finns på spreadsheet.se, kommer jag inte lägga mer tid med att får det att fungera. Jag kan dock lägga till stöd för spreadsheet.se utöver sharps.se så slipper man redigera förhand.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-08, 07:20   #27
 
droids avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 82
Sharp$: 1625
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Binomialvärdet kan stämma om du har bra träffprocent samt högt medelodds. Både binomialvärdet och z-värdet fungerar bäst där oddsen har låg varians vilket betyder att dina siffror kan vara missvisande.

Om filterfunktionen inte finns på spreadsheet.se, kommer jag inte lägga mer tid med att får det att fungera. Jag kan dock lägga till stöd för spreadsheet.se utöver sharps.se så slipper man redigera förhand.
Tack för snabb återkoppling!

Har en vinstprocent på 18.31% och medelodds 12.03x på samtliga spel. Noterade att när jag filtrerar spel kommer inte alltid binomialvärdet och z-värdet fram heller.

Förstår att det inte finns någon poäng att lägga mer tid på detta då funktionaliteten inte överensstämmer helt mellan spreadsheeten.

Stort tack ändå och snyggt jobbat!

/Droid
droid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-02, 16:35   #28
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3964

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Har uppdaterat skriptet med en liten ändring för voidade spel. Jag tycker själv voidade spel bör vara tydligt markerade vilket de i dagsläget inte är (räcker inte med enbart ordet "Void").

Skriptet ändrar nu färg på texten för voidade spel till grå (#ccc) samt lägger till en s.k. strikethrough* på texten så att man lättare kan se att spelet är voidat.

Om ni inte gillar denna ändring, går det enkelt att redigera skriptet och ändra på värdet i rad 27 från "1" till "0";

Spoiler:


*strikethrough = text som är överstruket
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-27, 22:30   #29
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Verkar som mina customfilter inte uppdateras längre av någon anledning, nån fler med samma problem?
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-28, 08:42   #30
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3964

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shell Peppe Visa inlägg
Verkar som mina customfilter inte uppdateras längre av någon anledning, nån fler med samma problem?
Prova att spara (ctrl + c) dina customfilter id:n och sedan klicka på ta bort. Lägg sedan in dem igen för att se om det fungerar. Jag har annars inte upplevt samma fel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+5)
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td