|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-12-17, 12:49 | #46 |
Banned
Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 11Skidskytte 12/13 Stats: 24 - 48 - 0 ROI: 84.05% Vinstprocent: 33.33% |
Jag älskar Birnbacher. Tradigt jag inte vågar trycka innan start men så är det med en ytterst skral budget. 25 ggr degen fick vi åtminstone vid lämpligt tillfälle. Äntligen vinner han och till überodds egentligen.
Tack tack tack tack min älskade tysk! Snart damernas jaktstart. Mest sugen på Mäkäräinen i nuläget men vi ses i chatten boys and girls. |
2011-12-18, 07:54 | #47 |
Banned
Sharp$: 11Skidskytte 12/13 Stats: 24 - 48 - 0 ROI: 84.05% Vinstprocent: 33.33% |
Så har vi en spännande (?) mix-stafett framför oss. Frankrike och Ryssland är stora favoriter och vi hittar Tyskland på en tredjeplats med ett så högt odds som över tio gånger degen. Sen har vi ett gäng outsiders som kan vara med ett tag uppe i toppen.
Jag ser framför mig en tävling som kan bli väldigt intressant att följa. I stafetter är inte bommar lika avgörande ifall du nu inte dunkar in hela fyra bom på åtta försök. Varje åkare får tre extra skott för att inte sänka sin nation allt för mycket genom ett darrigt skytte. Det betyder att jag genast letar lag med snabba åkare och sen hoppas att de kan skjuta hyfsat. Då har vi faktiskt Tyskland som känns intressanta. Svagaste kortet är Roesch på tredje sträckan. Visst, Gössner och Graf är väl inte de mest stabila korten heller. Men oddsen på Frankrike och Ryssland är inte motiverade - åtminstone inte fullt ut. Henkel kommer en normal dag inte vara långt efter täten om hon ens är efter. Det gör att Gössner kommer flyga fram i spåret och antingen dryga ut ledningen eller äta upp den förlorade marken. Visst, sen har hon på vägen tio jobbiga skott. Antagligen ett par extra också. Men kan hon hålla nere bommarna till max två på varje station kommer hon att vinna sträckan tidsmässigt. Ett perfekt läge för Tyskland till drygt tio gånger alltså när herrarna tar över. Risken är dock att de tappar allt och lite till när Roesch med cement i benen ska ta sig runt banan och med skakande hand skjuter sexton skott. Graf på sista känns dock "säkert" ifall de bara är med och slåss i toppen. Frankrike har ett lag i form och är motiverade favoriter. De skulle ju haft hemmaplan och har laddat extra inför just den här helgen. Men snöbrist gör att de är kvar i Österrike. Dock har vi sett bra resultat från fransmännen och risken är att de tar hem detta. Vi kommer antagligen få se säkert och fint skytte men lite långsammare åkning i början. Men de borde inte vara för långt efter då det nog behövs en del extra skott från övriga lag när de ska växla från damer till herrar. För att inte bli långrandig så skriver jag upp en tänkbar ställning efter halva loppet samt en tänkbar slutställning. Halva distansen Vitryssland Tyskland +0 Ryssland +10 Frankrike +25 Ukraina +25 Finland +40 Italien +40 Slovenien +40 USA +60 Sverige +60 I mål Frankrike Ryssland +20 Tyskland +40 Italien +60 Sverige +60 Slovenien +75 USA +90 Ukraina +90 Ja, höftat och färdigt. Polen ska också placeras in någonstans men har inte simulerat deras lopp i huvudet. Vi får se om tankarna är rätt. Jag återkommer med spel och liknande senare. Italien på topp tre känns småintressant och likadant Tyskland som segrare. Sverige före Österrike till dubbla pengarna känns också smaksatt. |
2011-12-18, 09:07 | #48 |
Banned
Dagens just nu bästa spel som jag anser det. Kan ändras närmare start men en andra gallring har gjorts. Finner spelvärde vid den här tidpunkten. Istället för att sitta med två vinnarspel så välj en och använd andra laget som en gardering så det blir pengarna tillbaka där.
H2H Sverige före Österrike 2.00 Unibet Frankrike vinnare 4.00 Unibet Tyskland vinnare 12.50 Unibet Ukraina ledare 1:a sträckan 14.00 Bet365 Italien topp 3, 6.00 Bet365 H2H Polen före Kanada 1.85 Bet365 |
2011-12-18, 11:07 | #49 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1540greedys betting Stats: 141 - 122 - 17 ROI: 107.69% Vinstprocent: 53.61% |
Har du koll på vädret i Hochfieldsen idag? Blåser det lika mycket som det gjorde på någon av tävlingarna tidigare så känns Gössner verkligen som ett mycket osäkert kort med tanke på skyttet. Bäddat för Frankrike då. Var kan du se startlistorna och vilka åkare som kör respektive sträcka? Vilka kör för Ryssland?
|
2011-12-18, 11:15 | #50 | |
Banned
Citat:
Ryssland ställer upp med följande lag. 4 RUSSIA RUS 4-1 VILUKHINA Olga 4-2 ZAITSEVA Olga 4-3 VOLKOV Alexey 4-4 SHIPULIN Anton Ingen nation ställer upp med någon riktigt stark formation så de mindre nationerna kommer inte vara lika långt efter som de normalt borde. Ska även tillägga att ändringar i startlistorna kan komma. http://services.biathlonresults.com/...12SWRLCP03MXRL Jag undrar dock varför Norge inte kommer till start. |
|
2011-12-18, 12:26 | #51 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1540greedys betting Stats: 141 - 122 - 17 ROI: 107.69% Vinstprocent: 53.61% |
Tycker att vinnarspelet på frankrike ser lovande ut, jämnast lag av de som ställer upp. Ska kika lite mer på alla H2H och topp-tre-spel som finns också.
|
2011-12-18, 12:40 | #52 | |
Banned
Citat:
Bästa H2H ser jag som Sverige före Österrike till dubbla pengarna. |
|
2011-12-18, 13:30 | #53 | |
Banned
Citat:
Vilka oddsändringar det har varit. Vi tackar för att vi är på rätt sida som vanligt. Sverige ger 1.55 nu istället för 2.00 Frankrike ger 3.50 nu istället för 4.00 Tyskland ger 10.00 istället för 12.50 Ukraina samma odds som innan Italien samma odds som innan Polen ger 1.40 nu istället för 1.85 Rejäla odds-sänkningar på två av spelen. Hyfsade sänkningar på ytterligare två av spelen. Ja, det får vi vara nöjda med. Nu jobbar vi! |
|
2011-12-18, 16:56 | #54 |
Banned
Inte bra nog helt enkelt. Såg bra och rätt ut men det föll ihop.
Sverige slog Österrike vilket är det enda spelet som sitter. Att Polen tappar sitt försprång på nästan 50 sekunder efter halva loppet håller inte. Inte bra nog. Visserligen hade Kanada en bra sisteman men ändå. Dåligt! Ukraina leder efter första skyttet och det ser bra ut men sen blir det fem bom tror jag det var på stående. Bedrövligt. Tyskland är bra med till Gössner ska skjuta stående och då blir det rena Kalle Anka över det och även det spelet föll omkull. Frankrike har tätkänning hela tiden men åker för sakta och sköt sämre än väntat, då går det inte slå ett Ryssland som var ruskigt bra för dagen. Klart bättre än jag förväntat mig. Italien är med hyfsat långt fram men räcker inte. Skrällaget Tjeckien tar däremot en andraplats. Riktigt imponerad av det. Halvnöjd med dagen likväl även om det resultatmässigt var dåligt. Uppehåll och vi tar nya tag 2012. |
2011-12-18, 21:41 | #55 |
La du ner alla innebandy-lir efter AIK-torsken? Jag tyckte du hade ganska bra analyser kring matcherna och saknar att kunna kliva in och läsa dem här.
|
|
2011-12-18, 21:54 | #56 | |
Banned
Citat:
Så det kommer tillbaka efter jul och nyår. Ev blir det även en rek när FCH som vanligt lirar på annandagen (för de gör de väl även i år). Måste dock strukturera upp mitt liv lite och veta när jag ska göra vissa saker. Nu känns det som jag jonglerar med 18 bollar men måste plocka upp dom från golvet hela tiden. Men jag blev lite sur efter AIK - för det kostade en del (av det lilla jag hade). Men var glad för att jag inte började analysera matcherna som gick i veckan, för det blev helt fel resultat. Nu i helgen gick det dock bättre. Måste få struktur på saker, nu känns det mest som ett kaos hos mig. |
|
2011-12-23, 11:28 | #57 |
Banned
Innebandy Superligan, Annandag Jul.
FC Helsingborg - Capeirotäby FC En match som jag tycker är autotryck på en bortaseger. Helsingborg är som jag tidigare skrivit överskattade och lyckas faktiskt aldrig speciellt bra. Ju mer press det är på laget ju sämre spelar de. Antagligen blir det mycket publik men det känns just som ett hinder. Det som talar för hemmalaget är att täbylaget inte varit speciellt bra på slutet - men det har inte FCH heller. Helsingborgslaget har fem segrar och dessa fem lag ligger i botten av Superligan. Jag tycker helheten talar för ett fint odds till 2.20 på Capeirotäby. Tyresö/Trollbäcken IBK - Jönköpings IK Hemmalaget har överraskat på mig hittills, men det har även JIK. Faktum är så är JIKs insatser strået vassare tycker jag. Så även om hemmalaget ligger på en fin femteplats och har tre fler poäng än JIK så känns oddset på en bortaseger fint. 2.79 får vi och jag tycker det är en 50/50-match. Jag har svårt att värdera krysset men det kommer aldrig i närheten av att ett odds på över 2.50 blir dåligt. Storvreta IBK - AIK IBF Jag tycker de flesta lagen vacklar just nu och när det då erbjuds fyra gånger jämnt på AIK så tycker jag det är spelvärde. Visserligen leder Storvreta serien, men senast fick de ett snöpligt nederlag borta mot Sirius. AIK har förvisso inte rosat marknaden ännu. Mycket pga skador men det är även en tveksamhet i hur de fungerar rent mentalt. Förlust senast när jag trodde de var på gång. De hade ju trots allt en seger med 8-2 mot Mullsjö, men det blev för tufft mot TT. Om AIK ska till slutspel så måste de inhämta trepoängare och det väldigt snart. Linköping IBK - IBK Dalen Känns som jag tjatar sönder min hals i hur överskattade Dalen är. De har även saboterat en del tidigare spel för mig, men jag ger mig inte. Dock ligger oddset på en hemmaseger ungefär där jag värderar det. Men det är just för att krysset måste värderas in också. För jag anser att utan kryss är det fördel hemmalaget. Men oddset orkar inte upp tillräckligt mycket för att vara riktigt fint värde. Men envisheten gör att jag likväl tar ställning här och går mot Dalen som så ofta tidigare. Laget kommer inte nå slutspel. Övriga matcher ser jag inget spelvärde i alls. Känns som Pixbo, Falun och Warberg bör vinna sina matcher enkelt men oddsen är bedrövliga och ska man leta värde i dessa är det närmaste man kommer just att gå för de oavgjorda resultaten här. |
|