|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-11-27, 14:31 | #16 |
Banned
Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 11Skidskytte 12/13 Stats: 24 - 48 - 0 ROI: 84.05% Vinstprocent: 33.33% |
Allsvenskan Södra
Växjö IBK - Malmö FBC Ett Malmö som både kan vinna mot de flesta men även förlora när det mentala spelet får dem ur balans. De har en riktigt bra tränare som tydligen fått in laget på den rätta vägen nu och det kan bli en intressant säsong även om jag inte tror de kommer tillhöra absoluta toppen när serien är färdigspelad. Ett tag kändes det som att de tänkte bli årets flopp men den stämpeln har de definitivt suddat bort nu. Kan de då slå Växjö borta? Ja, speciellt när Robert Thylander i målet storspelar och när laget har bra go. Så länge de inte blir självbelåtna, men det tror jag inte det finns risk till, dels är de nykomlingar och sen har de som sagt Isac Carlsson som huvudtränare. Växjö som borde tillhöra toppen tillsammans med Visby och Karlstad, är lite på dekis och har enbart en mittenplacering som kan bli än mörkare efter dagens match. Jag tycker faktiskt att det är värt att syna Malmö till 4 i odds som Nordicbet bjuder på. Man ska inte gå emot ett lag som hittat formen mot ett lag som uppenbart inte hittat den. Ogiltigt spel-ID: 635550 Senast redigerad av Maverick den 2011-11-27 klockan 14:41. |
2011-11-27, 15:31 | #17 |
Banned
Sharp$: 11Skidskytte 12/13 Stats: 24 - 48 - 0 ROI: 84.05% Vinstprocent: 33.33% |
Första perioden har varit väldigt avvaktande med ett ställningskrig som gör att tempot är ett av de lägre jag sett inom innebandyn faktiskt. Resultatet har varit väldigt få målchanser och det enda målet kom i power play av Växjö. Malmö har haft extra svårt att komma till avslut och det får väl ändå ses som rättvist att hemmalaget har en ledning även om det lika gärna kunde stått 0-0. Svårt att sia om vilka som kommer förändra matchenbilden samt vilka som kommer gynnas av det, men Malmö måste ju förr eller senare göra något ifall de inte skapar mer än de gör nu. För er somsjälva vill seresterande del av matchen kan den ses via...
http://bambuser.com/channel/oppnakan...adcast/2163137 |
2011-11-27, 16:08 | #18 |
Banned
Andra perioden strax slut och det har öppnat upp sig lite mer och jag ser spelvändningar även om det är relativt mycket positionsspel fortfarande. Malmö skapar dock klart mer och tog ledningen enkelt men snyggt i power play till 2-1 efter att ag inte riktigt såg hur kvitteringen tillkom. Känns som skåneparet Holmer och Böcker har varit snälla mot Malmö som kanske borde haft en utvisning till. Kan bli intressant vilka som vågar ta initiativet i sista perioden då vi har 2-2 när det återstår 20 minuter av ordinarie tid. Kan mycket väl sluta oavgjort då laget i denna match som tar ledningen blir lite mer passiva.
|
2011-11-27, 16:48 | #19 |
Banned
Missade första halvan av sista perioden men det lilla jag sett efter att Växjö tog ledningen med 3-2 har varit bedrövligt av Malmö och 4-2 kom helt rättvist, även om inte Växjö heller spelar speciellt bra. En av de tråkigare innebandymatcher jag skådat och det är fullt förståligt att inget av lagen kommer tillhöra toppen efter säsongen. Dock bakläxa till mig som inte läst på matchen tidigare i veckan och hade lite bråttom då jag vaknade sent i dag. Johan Schönbeck tillbaka i Växjöbåset och även om jag anser att han är överskattad har han ju lite fina meriter, trevlig snubbe dock. Men Malmö borde ner i ettan igen och jobba vidare där för detta var uselt, ja uselt.
Tjockisen Runnestig har gjort 1-0 till Pixbo men målsnålt där en bit in i andra perioden. Får hoppas det lossnar lite för göteborgslaget snart för de ska äta upp Dalen som borde få svårt att nå slutspel. Åtminstone får rätt resultat ramla in nu, för det har varit tungt på slutet. |
2011-11-27, 17:53 | #20 |
Banned
Jag blir bara bedrövad alltså. Det som händer just nu händer bara inte. Pixbo ser ut att gå mot en stabil seger och leder med 2-0 efter halva sista perioden. Pang pang och det är 2-2. Inte ens ett power play kunde de utnyttja och trycka in 3-1, nej nej. Oavgjort slutar det och sen i förlängningen så gör gamlingen Bodén 3-2, vilket spelar mindre roll för mitt spel men likväl. Hur fan är detta möjligt? Ska Linköping och Sirius kunna rädda upp det hyfsat nu eller? Med min flyt kommer det inte hända! Snart söker jag medlemskap i holms fanclub alltså!
EDIT: Min känsla just nu är lite som att någon i går skulle erbjudit mig att spela på Barcelona och jag skulle få tre gånger pengarna. Ja kan ju inte missa en sådan chans och lastar in mellan 50-70 procent av min spelkassa och just nu i dena stund så förlorar Barcelona. Klart det kan hända, men just nu? varför Pixbo? Att Malmö inte vinner kan jag köpa men varför studsar bollar helt fel just nu? Tjuvkollar någon mina spel här först innan matcherna ska avgöra? I så fall kan jag meddela att det inte är några miljoner jag spelar för... Senast redigerad av Maverick den 2011-11-27 klockan 18:06. |
2011-11-27, 19:10 | #21 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957Speedway 2013 Stats: 6 - 6 - 0 ROI: 97.78% Vinstprocent: 50.00% |
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+1) |
2011-11-27, 19:15 | #22 |
Banned
|
2011-11-27, 19:23 | #23 |
Banned
Pixbo lyckas bara få oavgjort trots att det såg bra ut, därefter lyckas inte Sirius vinnas trots upphämtning från tvåmålsunderläge till 3-3. Mullsjö dunkar in två stycken innan Sirius i sista minuten trycker in ytterligare två och avgör sedan i förlängningen. Sen tidigare lyckades inte JIK besegra ett för bra Falun för dagen då de hamnade bakut med tre mål direkt i matchen. Malmö spelade för dåligt för att egentligen kunna vinna mot Växjö i dag. Ett enda lag lyckas rädda några småslantar och det är Linköping som just nu klättrar i tabellen efter varje omgång.
Det är för dåligt men det kommer vända igen, men just nu känns det bara kasst. Känner att min spelkassa är för liten totalt sett för att kunna få flyt i det hela totalt. Jag får avstå en del spel (på annat) som jag vill spela - samt så lägger jag usla spel (på annat) som inte går in. Detta håller inte, och frågan är om jag inte ska gå all in på AIK i morgon alltså. Kanske inte det bästa men jag kan lika gärna spela med tändstickor just nu känns det som. Men jag är en idrottsmänniska och jag drabbas väl av samma effekt som t ex Warberg när de släpper in åtta raka bollar bot Pixbo eller som Capeirotäby som tappar med hela 14-4 mot JIK. Skillnaden är att jag få en smäll varje gång medan de enbart får en smäll - men psykologiskt fungerar det likadant. |
2011-11-27, 19:29 | #24 |
Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531Ishockey 14/15 Stats: 245 - 251 - 57 ROI: 107.00% Vinstprocent: 49.40% |
Har du inte räknat med att det skulle kunna gå tungt? Du har ju gett upp innan du knappt ens hunnit börja.
2011-11-27, 19:38 | #25 |
Banned
Jo, klart det kan gå tungt men senaste fem dagarna har varit sjukt tunga med lite halva tiltspel också. Men det är väl bara att ladda batterierna så får det helt enkelt vända. Men mycket beror ju på bankrullen, att den är så liten också. Hade behövt upp i runt €300 för att kunna få flyt i det hela. Nu är den runt €50 typ. Det hela hackas då jag inte kan flytta pengar fram och tillbaka till Moneybooker som jag vill.
|
2011-11-28, 10:36 | #26 |
Hoppas du fortsätter, tycker dina rekar och dina funderingar är riktigt bra och intressanta.
Vad du kan göra är väl att minimiera spelen i antal. Förstår att det är tungt när spelkassan är skral men bara att bita ihop och fortsätta att nöta. Använd ditt kunnande så kommer det att vända, jaga inte. MVH/Merlot |
|
2011-11-28, 15:10 | #27 | |
Banned
Citat:
Superligan FC Helsingborg - AIK IBF En underbar match ifall jag enbart tittar på tränarsidan. Mika Packalén på ena sidan och Vidar Jonsson på den andra. Kan det bli mer fantastiskt? Två personer som jag verkligen ser upp till, där Packalén mer är min idol och Vidar mer min kamrat även om vi inte umgås, dock har vi arbetat nära varandra. I kontrast till detta har jag aldrig gillat AIK medan jag har FCH som laget jag håller på. Det är även i FCH som jag har bäst koll på spelarna även om det inte är lika mycket nu som tidigare. En härlig match att se fram mot helt enkelt. Borde jag då ge mig in i den och se om jag hittar spelvärde? Kanske, kanske inte. Jag tycker dock oddsen är trevliga och ska redovisa hur jag tänker. FCH lyckas aldrig känns det som, de var nära för några säsonger sen, nämligen 06/07 men det är ju fem säsonger sen. Visserligen känns deras lag bättre i dag än vad det gjort tidigare säsonger även om det på pappret även tidigare varit riktigt bra. Vinner de i kväll då mot storlaget(?) AIK? Är det motiverat att FCH är större favoriter än vad Pixbo var i går? Nej, nej och åter nej. De är t o m större favoriter än vad jag gjorde Pixbo till - förvisso tappade Pixbo men det är historia. Jag har så svårt att värdera den här matchen att jag faktiskt till sist ser spelvärde i AIK till 4.30. De har alltså stigit kraftigt och det känns som det är värt att kliva in i hissen nu. Vad talar för AIK då, ifall jag ser med partiska ögon efter att spelet är lagt? *AIK går till slutspel och går oftast långt där, även om de tackade för sig redan i kvarten sist. *FCH går nästan aldrig till slutspel. *FCH kan förlora mot vilket lag som helst vilken dag som helst. *AIK hänger på något sätt sig kvar i matcherna även om de enbart vunnit två matcher. Kanske inte mycket som talar för AIK, men jag måste se vad jag spontant tycker talar för FCH också. *FCH har fått ordning på sitt försvarsspel. *FCH har starka namn på tränarsidan och en starkare trupp i år. *AIK på nedgång, endast två vinster i år och ut i kvarten senaste året. *AIK har en tunnare trupp Men vilka är det FCH har slagit i år då? Är det några imponerande lag? IK Sirius Umeå City Mullsjö Tyresö/Trollbäcken Liksom, kom igen, det är inte precis några namnstarka lag och det är de fyra bottenlagen - om vi bortser från AIK som just nu klämmer sig in bakom TT. Nej, FCH har inte kulturen att ta sig till slutspel, de brukar darra när det väl gäller och jag kan mycket väl se det hända igen. Det är dags för herrarna Karl-Johan Nilsson, Kim Nilsson och Henrik Lorendahl att prestera nu helt enkelt ifall de ska till slutspel och glöm att AIK kommer ligga i botten hela säsongen, dags att samla poäng nu killar. Åter igen anser jag att oddsen är helt fel, för jag har funderat vilket odds jag skulle vilja ha på FCH för att spela och 2.00 i odds hade varit ytterst tveksamt faktiskt. Just för att jag vet vad de går för, de måste bevisa annat först. Jag är medveten om att jag vinklat min analys men någon annan får gärna vinkla den åt andra hållet. Ett annat värdespel som jag ser det är att spela AIK att vinna period 1, period 2 och period 3. De vinner minst en och då är det plus i kassan om än litet. Ogiltigt spel-ID: 636961 EDIT: Appropå skadeläget i AIK. Jag borde kolla med Erik Bjerlestam, sportchefen i AIK hur läget egentligen ligger till, för enligt hemsidan är det halv dödsdom i AIK med endast nio utespelare mot FCH men man hoppas fler kan ansluta. Med tanke på att man anmält Karl-Johan Nilsson på sin laguppställning undrar jag hur det egentligen är fatt. Skulle det enbart komma nio utespelare så är ju oddsen helt riktiga men det känns lite som en mörkning samtidigt i mina ögon. Men som jag sagt tidigare är det överskattat med att det saknas spelare, men jag reserverar mig mot det ifall det är så många borta att man inte ens har folk att gå på fulla femmor. Annars brukar ersättare alltid vara heltaggade och spela tillräckligt bra. Vi får se vad AIK lyckas skrapa ihop helt enkelt. Just nu är väl mitt spel inte lika kul men det beror lite på vilka som kommer till spel. Senast redigerad av Maverick den 2011-11-28 klockan 16:42. |
|
2011-11-28, 16:37 | #28 |
|
|
2011-11-30, 07:09 | #29 |
Banned
Biathlon
Äntligen drar skidskyttesäsongen igång och även om man är ringrostig efter runt åtta månaders väntan så gäller det att värma glöggen och slå på tv i tid innan loppen börjar. Och ska man sen hitta odds så kan man lika gärna börja leta långt innan, ja när oddsen kommer upp dvs. Nu ligger jag väl efter lite men det gör inte så himla mycket då det är svårt att veta i vilken form alla är i. Det tar alltid ett tag innan man är varm i kläderna och kan vakna mitt i natten och rabbla upp de fem bästa på de olika distanserna. Själv kommer jag gå mest på känsla och mitt selektiva minne när jag nu kommer med tipsen inför säsongen. Det mest intressanta att ta i beaktning är självklart Rysslands damer som numera har den underbara och så professionella Wolfgang Pichler som tränare. I ett halvår har han grillat dessa underbarn från österut, ja underbarn var väl att ta i men det finns klar potential i det ryska damlaget. Nu tror jag ju först att de kommer slå igenom med dunder och bra och utmana det tyska damlaget på allvar först om ett år men då är det för sent ifall vi ska hitta bra odds är jag rädd för. Den mest intressanta utav ryskorna att följa blir enligt mig Svetlana Slepsova men jag återkommer till damerna senare och fokuserar på herrarna då det är de som öppnar med distans, dvs 20km skidåkning och fyra skjutningar. Liggande och stående om vartannat och för varje bom dunkas det på en minuts tillägg, dvs mer än ett dubbelt så hårt straff som vid sprint, mass- eller jaktstart. Så det gäller att ha kontroll över bössan och sätta skotten först och främst. Nu tror jag ju inte att man behåller formen över en hel sommar och höst så det kan vara lite vanskligt att tänka på det viset. Det är snarare att man följer ett mönster från säsong till säsong, ifall man får bäst resultat i början eller slutet. Men det är så många faktorer som påverkar, en blåsig dag eller hårda banor i Nordamerika t ex. Men vilka herrar tror jag kan bli outsiders för hela säsongen samt vilka har jag feeling på i morgon? Glöm Michael Greis åtminstone, gamlingen blir inte bättre precis och han presterar allt sämre i skidspåret. Möjligen slår han till under en enda tävling men knappast troligt. Ole-Einar Björndalen blir inte heller yngre med åren och är det på någon distans han kommer lyckas så känns det som det är över just distanstävlingen, dvs 20km. Åldern tar ut sin rätt men samtidigt som du förlorar i explosivitet så bibehåller eller t o m ökar din möjlighet att hålla ett högt tempo länge, nu tror jag ju 20km är för kort för det men norrmannen är ju trots allt bara 37 år. Risken är att Terje Boe är än vassare i år då han blivit ett år äldre, men fortfarande är en yngling, 23 år gammal. Men samtidigt krävs det mer mentalt för att lyckas säsong efter säsong när man är ung. Det är enkelt att slå igenom och briljera någon eller några säsonger men detta ständiga nötandet kan göra att mentala aspekter gör att det inte blir topp tio ens. Här kommer troligen inte finnas spelvärde under hela säsongen dock. Andreas Birnbacher är den jag personligen tror kan överraska mest i morgon. Ska bli väldigt intressant att följa honom då han avslutade förra säsongen på ett strålande sätt. Bra träffprocent i skyttet och har farten under skidorna, perfekt inför morgondagens tävling. Vår egen unge Fredrik Lindström som numera är 22 år känns riktigt intressant att följa. Han gjorde flera riktigt godkända tävlingar förra året och här tror jag det kan finnas spelvärde vad gäller topp 3, topp 6 eller topp 10 t ex. Hoppas för hans skulle att det kan bli ett genombrott men distansen imorgon är nog inte hans bästa chans. Amerikanerna rent generellt ska också bli kul att följa då de ska satsa mer än brukligt och de har helt klart några sen tidigare riktigt skapliga namn. Men jag vill helst se dem i spåret först innan jag bedömer hur bra de blivit om de nu förbättrats trots satsningar. Emil Hegle Svendsen kommer med all sannolikhet att tillhöra den absoluta toppen även i år. Ingenting talar för något annat, men här kommer du heller aldrig hitta spelvärde antagligen. Men du får säkert lite spänning eller stor besvikelse ifall du kastar in en tv-peng. En ung ryss vid namn Alexey Volkov som skjuter väldigt bra och endast är 23 år ska bli spännande att se vad han kan prestera. Men det blir lite lotto innan jag sett honom mer för jag kan inte placera honom vidare bra i nuläget. Martin Fourcade gjorde det strålande förra året och är ännu en av alla dessa unga skidskyttar som fullständigt tar över hela showen. Minns några härliga dueller mellan honom och framförallt norrmännen. Kommer med stor sannolikhet göra det riktigt bra även i år och här kan det nog finnas spelvärde då och så. Tomasz Sikora gjorde en stark säsong senast efter att helt försvunnit efter hans fenomenala år dessförinnan. Tror mig minnas rätt nu iaf, men åren går och ibland missar man något i sitt huvud eller ser man en halv säsong som en hel. Normalt borde han också få det svårare med åren då han nu är 37 år gammal. Björn Ferry trodde jag faktiskt stenhårt på för någon månad sen. Han har lagt om tekniken när han ska ta fram geväret på vallen så det går lite fortare samt ska han vara snabbare i spåret, dock ska han skjuta med säkerhet och inte dra iväg dom som ett automatvapen likt Lars Berger och Simon Eder. Men hans inför lopp i helgen visade inte på bästa form, men han är och har alltid varit en upp och ner människa. vet inte hur jag rankar honom i dag. Arnd Peiffer verkar helt ha snackats bort och ingen tippar honom i toppen. 24-åringen gjorde det riktigt bra i flertalet tävlingar senaste säsongen och här ska jag leta värde i alla tävlingar han ställer upp i. Måste dock se något lopp först för att få en uppfattning om honom i år. Han känns lite bortglömd enligt mig. Vincent Jay är skjutsäker som få men har inte samma tryck under skidorna som eliten, dock kan han mycket väl hamna långt fram i flera tävlingar. Har oftast sina bästa tävlingar över distansen då han kommer högt vid felfritt skytte medan han får problem över sprint och liknande. Vann dock sprinten i OS 2010 men det berodde mest på att det började snöa när han hade tagit sig i mål och det blev tungt före för övriga efter honom. Har säkert missat några namn nu då jag enbart gick igenom startlistan för i morgon och nämnde lite folk jag tycker var värda att nämna. Det är många nya namn och säkert en del som man helt enkelt inte har lagt på minnet av diverse anledningar, oftast för dåliga skidskyttar. Vilka spel rekommenderar jag för morgondagen då? H2H Terje Boe - Martin Fourcade --- MARTIN FOURCADE 2.20 Unibet H2H Michael Greis - Christoph Sumann --- CHRISTOPH SUMANN 2.05 Betsafe H2H Jakov Fak - Daniel Mesotitsch --- DANIEL MESOTITSCH 2.00 Betsafe H2H Daniel Mesotitsch - Evgeny Ustyugov --- DANIEL MESOTITSCH 1.95 Nordicbet H2H Simon Fourcade - Tomasz Sikora --- SIMON FOURCADE 2.00 Unibet H2H Evgeny Ustyugov - Andreas Birnbacher --- ANDREAS BIRNBACHER 2.20 Unibet Vinnare ANDREAS BIRNBACHER 40.00 Betsafe Topp 3 DANIEL MESOTITSCH 11.00 Betsafe H2H känns riktigt bra, men jag anser det finns spelvärde på både vinnare och Topp 3 också, men de erbjuder stor varians så det blir nog roligare att ha det som tv-peng än strikt MM. För isf kommer ni få följa min tips de närmaste tio åren för att någorlunda jämna ut den variansen! Har ni frågor eller annat, så hör av er. Älskar att diskutera skidskytte! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jakob10 (+5) Senast redigerad av Maverick den 2011-11-30 klockan 07:12. |
2011-11-30, 13:07 | #30 |
Jag har en riskfri femtiolapp att bränna på ett spel hos Nordicbet. Vilket skulle du välja, enbart Daniel Mesotitsch - Evgeny Ustyugov? De har inte lagt ut topp 3 spel än vad jag kan hitta, annars låter Daniel Mesotitsch även där som ett alternativ iom att det är riskfritt...
Senast redigerad av Soap den 2011-11-30 klockan 13:34. |
|
|