Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-11-20, 01:37   #1
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Mavericks egna spel - med förväntat bra resultat

Motivationen åker upp och ner som en jojo vad gäller att starta den här dagboken eller inte. Men just nu känns det rätt och då är det lika bra att kasta in mer ved i spisen för att elden ska ta sig. Jag hoppas bara att jag orkar fullfölja den dagligen även om jag ibland kan tappa motivationen rakt upp och ner.

Var står jag i dag då? Formen rent spelmässigt känns bra men ekonomiskt är det skralt efter en smärre livskris. Dock repar jag mod och får så sakta börja om från början. Min rulle här kommer vara ca €100 (som jag lyckats spela mig upp till genom frispel på slots som hamnade på runt €40) så det är inte så mycket att skryta om. Dock hoppas jag att den växer mot några hundra till årsskiftet men samtidigt vågar jag inte skjuta från höften med rullen då jag inte har någon speciell inkomst i dagsläget, så om den är på €150 får jag vara nöjd. Från 20K till 4K ungefär, dessutom hemlös men det är en annan saga - I will survive!

Mitt primära mål är dock att få ihop ca €1000-€2000 för att då på allvar kunna spela som jag vill och sakta bygga upp rullen för att på sikt även kunna plocka ut en liten extra summa varje månad. Så när det finns pengar över kommer jag att lägga in det på min rulle.

Jag kommer fokusera runt 75% på egna spel och övrig del på olika ryggar som jag tar. Huvuddelen av de egna spelen kommer att handla om innebandy och skidskytte samt Köln, Newcastle och Lazio. Det kommer slinka med en del sidospel också där jag ibland är och nafsar. Möjligt jag glömt något primärt men det lär ni märka.

Jag hoppas kunna ha bra disciplin samt inte agera annorlunda mot vad jag brukar enbart för att jag skriver om mina spel här. Dock kommer den psykologiska aspekten in att man vill prestera ännu bättre då andra kan se hur det går. Men sanningen kommer få tala för sig själv hur det kommer gå.

För er som vill följa min sponsrade tusenlapp har jag en annan dagbok för det, där läggs enbart spel med de villkor som läsarna sätter upp. Men även den ska öka, det kommer jag se till.

Vilka insatser kommer jag köra då? Det blir mellan två och tio Euro per spel, men oftast runt tre till fyra. Jag ska även försöka vara extra tydlig på hur pass bra ett spel är för att kunna vägleda övriga - även om det till stor del kommer synas på min egna insats. Dock kommer jag inte våga blåsa av €10 ifall oddset är 2.30 och jag anser att det är 50/50.

Spoiler:

Och för att göra den hela lite mer rolig och intressant för en del av er läsare så kör jag övrigt snack inom spoilertaggar. Där kommer det bl a bjudas på Football manaer 12, kanske lite Skyrim så småningom samt övrigt tjat.

Då kör vi!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Maijadona (+3)
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-20, 02:59   #2
LL Cool J is hard as hell.

Boones avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 9728
Standard

Låter stabilt. Lycka till!
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-20, 11:52   #3

Soaps avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1843
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maverick Visa inlägg
...Huvuddelen av de egna spelen kommer att handla om innebandy och skidskytte samt Köln, Newcastle och Lazio...
Nischade lir av folk med järnkoll på någon ovanligare sport inom betting är ju alltid av intresse, även om jag kan tänka mig att volymerna man får tippa på t.ex. icke-favoriter inom skidskytte är begränsade hos bolagen. Men det läre visa sig. Lycka till, du läre märka ifall motivationen överlever ganska snart tror jag. Låt inte dåliga perioder krossa självkänslan bara!
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-20, 15:37   #4
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Innebandy, Allsvenskan södra

Fagerhult Habo IBK - IBK Landskrona
En match som jag svängt oerhört mycket i. Från början tyckte jag 2.30 var spelvärde på Landskrona då de överpresterar just nu och känns på uppåtgående. Dock efter lite räknande fram och tillbaka så går gränsen runt 2.38 och det blir inget spel. Det som talar för en hemmaseger är att de är klart starkare hemma än borta. Senast vann man enkelt när Landskrona kom på besök och då hade skåningarna ett klart starkare lag. Ett kryss till 6.20 har nästan spelvärde då min uppskattning ligger runt var sjätte match, men marginalen är för stor för att våga spela. Så till sist står jag över matchen då jag dels inte finner odds eller hittar en riktning på matchen. Men skulle jag ha en pistol på tinningen så hade det fått bli Landskrona då de som sagt presterar bra just nu, och den mentala biten är ungefär som att ha en extra spelare på plan.

ÅBY IBK - Skoghalls IBK
Odds på 1.55 är ju spelbart rent generellt men jag gillar det inte. Har du en enorm rulle med bra MM så blir det ju mer spelbart men i min situation vill jag ha en större edge helt klart. Nu tror jag inte ens det finns någon edge, men att spela Skoghalls har definitivt inget värde till dryga tre i odds. En tråkig match med tråkiga odds och vi sätter oss inte ens på läktaren här.

Superligan

Storvreta IBK - FC Helsingborg
Jag nästan avskyr när det är så svårt att se hur matchen blir spelad eller vem som kommer dominera. Först vill jag spela under 10.5 rent spontant men sen börjar det dunka i huvudet att Storvreta öppnar kanonen och det slutar 8-6 eller 8-5, så då vågar man inte följa upp det spelet. Sen känner jag att detta vinner ju Storvreta enkelt men till odds under 1.50 känns det inget skoj alls samtidigt som Helsingborg mycket väl kan ta både en, två eller tre poäng här. Handikappspelet på -2.5 då? Nej, inte ens här känns det aktuellt, även om linan ligger där jag lutar över till FCH. 56% av gångerna ska FCH vinna, spela oavgjort eller förlora med som mest två bollar. Det känns rätt intressant, men rädslan att uppsalalaget har show gör att min rulle inte mår bra av dessa spel. Men blir det något spel så tror jag det blir FCH +2.5, men jag får suga på det ett tag till.

AIK IBF- IBF Falun
En normal dag om någon slänger fram den här matchen och pekar på 2.30 för AIK så är det auto direkt. Men AIK, vad håller de på med? Senast ligger de under med 7-0 mot laget i Tibblehallen. De har endast två segrar på åtta försök och falungänget presterar klart bättre än vad de borde. Så, om jag bara hade haft det minsta av stake hade det blivit en bortaseger till 2.20 men nu blir det att fundera vidare på den här matchen. varför är idrott inte logiskt?

IBK Dalen - IK Sirius IBK
Här börjar klockorna faktiskt ringa och en bortaseger till höga 5.30 smakar lite som en syrlig karamell i munnen. Sirius är långt ifrån så dåliga som tabellen visar även om de inte kommer tillhöra toppen när serien är slut. De når antagligen inte ens slutspel, mend et är jag inte så säker på att Dalen heller gör. Dalen har två tråkiga resultat på slutet vilket ger en målskillnad på 3-13 mot Jönköping och Warberg, visserligen två profilnamn. Men faktum är att Dalen tog tre av sina fyra segrar i de tre första omgångarna mot bottenlag som Mullsjö och derbylaget Umeå City IBK samt mot ett riktigt formsvagt lag Linköping. Så Dalen vacklar och jag tror det kan finnas mer nerver utanpå deras tröjor i dag än vad som är acceptabelt för att kunna nå en seger. Så här blir det faktiskt spel på Sirius.

Ogiltigt spel-ID: 624205

Capeirotäby FC - Jönköpings IK
Enkel hemmaseger vid första tanken men samtidigt vinner JIK lite då och då. Så här hittar jag faktiskt en smaklig söndagsmiddag när jag ser att handikapplinan ligger på +4.5. Capeirotäby lär inte se detta som någon prestigematch som mot AIK och lär inte ha samma fokus, samtidigt som JIK ser detta som en svår match men samtidigt finns det enormt många hungriga spelare som vet att de inte får bjuda på några misstag. Visst kan det blåsa iväg men jag skulle nog vilja säga att det sker enbart runt en av tre matcher så jag anser att vi hittat ett överodds här. Jag baserar detta till 80% på den mentala inställningen och efter diverse räknande känns spelet bra.

Ogiltigt spel-ID: 624200

Senast redigerad av Maverick den 2011-11-20 klockan 19:23.
Gammal 2011-11-20, 18:04   #5
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Storvreta IBK - FC Helsingborg
Under 10.5 hade suttit dunderfint då matchen slutar 3-1. Även raka spelet på Storvreta hade suttit samt handikappspelet +2.5 till FCH. Så istället för grönt tog rädslan övertag och det blev inget spel och således inga vinster.

Fagerhult Habo IBK - IBK Landskrona
2-2 blir slutresultatet här och jag är tacksam att jag inte fick en pistol mot tinningen även om det såg bra ut för skåningarna. Hade ju 2-0 inför sista perioden nämligen. Krysset som jag fann värde på hade dels för stor varians samt att marginalerna var att det kunde vara allt från 20% till runt 13% vilket gjorde att jag avstod här.

Åby IBK - Skoghalls IBK
En match som borde vara slut när som helst och där hemmalaget leder med 6-4 fastän de tidigt hade 0-3. Åby vinner och det var väntat men oddset kändes lågt även om det kunde finnas värde där så var jag inte helt säker och det var för riskabelt att kliva in med cash. Matchen slutade 6-4.

AIK IBF - IBF Falun
Falun håller undan trots att de släpper in AIK mot slutet av matchen. var är min stake? Ska den verkligen påverkas så mycket av hur ens rulle ser ut? 8-7 vinner Falun till slut med och jag grämer mig inte helt på denna match då den var svårlöst på förhand.

Capeirotäby - Jönköpings IK
Spelet sitter klockrent med 15 måls marginal men hur kan JIK utklassa täbylaget med 14-4 på bortaplan? Att de kunde vinna fann jag troligt även om jag enbart skulle gett dem 15-20% (varför spelar jag inte då?) men att de ska vinna med tio mål - det fanns inte på kartan. JIK kan slå samtliga lag och när det då bjuds på dessa odds över åtta måste man spela, även när ett så pass bra lag som Capeirotäby står på andra sidan.

IBK Dalen - IK Sirius IBK
När Sirius gör 3-2 i början av tredje perioden trodde jag faktiskt det skulle bli 5-2 eller liknande, men då bytte lagen tröjor och Sirius fick spela med nerverna utanpå. Dalen vänder till 4-3 innan Sirius genom Johan Sr Eriksson gör sitt fjärde poäng när han kvitterar, men då återstod enbart 52 sekunder av matchen och den poängen var de nog nöjda med. Det här grämer mig lite alltså. Men jag får ta nya tag bara, en bra start istället för en fenomenal start.

Senast redigerad av Maverick den 2011-11-20 klockan 19:23.
Gammal 2011-11-20, 19:49   #6

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 100

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ska följa båda dina trådar. Gillar att du är så utförlig med dina spel, du påminner om de som spelar på travet, som inte bara försöker förutse utfallet utan även förloppet som leder till det. Tror det är en bra egenskap.
Deadbolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-20, 20:31   #7
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Deadbolt Visa inlägg
Ska följa båda dina trådar. Gillar att du är så utförlig med dina spel, du påminner om de som spelar på travet, som inte bara försöker förutse utfallet utan även förloppet som leder till det. Tror det är en bra egenskap.
Möjligt du har rätt, men ibland känns det som jag överanalyserar och analysen i sig blir felaktig pga det och då tycker jag att instinkten borde vara det rätta. Men jag vill ju ha en anledning varför jag spelar något. Försöker väga in det mentala väldigt mycket, men det är svårt - och statistik är ju enklare att bara se rakt upp och ner.
Gammal 2011-11-20, 20:34   #8

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 100

Standard

Det är nog en balansgång men det bör vara bättre att tänka för mycket än för lite.
Deadbolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-21, 14:26   #9
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Superligan

Warberg IC - Pixbo Wallenstam IBK
I går ansåg jag den här matchen vara extremt svår att lösa och den är inte mycket enklare i dag, men jag har läst på mer och sen om det hjälper eller ej får kvällens match avgöra. Hemmaplan för Warberg betyder bra stämning i hallen och mycket liv, men samtidigt har Warberg varit lite av en besvikelse i år. Pixbo ser klart starkare ut och är rätt täta bakåt, även om de tidigare setts som ett offensivt lag. Jag vet dock inte hur mycket den nye tränaren prioriterar försvaret kontra anfallet - men jag får utgå från statistiken.

Så med frågetecken för Warbergs styrka och att Pixbo har haft flertalet matcher klart under linan på 10.5 så finner jag två spel med förväntat värde. Vi spelar helt enkelt under på linan då Warberg dansar exakt på linan match efter match medan Pixbo bara varit över den en tredjedel av matcherna och då oftast med målet bara. Men matcher som bl a 2-2, 2-5, 6-2 och 4-3 gör att vi följer den trenden. Enda orosmomentet är väl att motståndet då har varit antingen ett defensivt bottenlag eller ett lag i övrigt som oftast håller målen nere. Och Warberg - Pixbo normalt sett tidigare låter mer som 15 mål, men jag väljer att blunda för det. Det är 50/50 vad gäller de tre senaste säsongernas möte mellan lagen i alla fall. Förutom underspelet lägger jag ett bet på Pixbo då jag tycker ett odds på 3.30 känns helt felsatt ifall vi enbart tittar till årets prestationer. Har varit inne på att spela Pixbo med +1.5 också. Kommer suga på den i några sekunder/minuter. Spelen uppdateras inom kort när jag lagt in det i sheetet.

Möjligen överspelar jag matchen och sannolikt beror detta på att jag var rätt på det mesta i går. Ska ni enbart välja ett spel, kör rak på Pixbo (3.30 på Ladbrokes finns), sen underspelet och till sist handikappspelet.

Ogiltigt spel-ID: 625267

Ogiltigt spel-ID: 625269

Ogiltigt spel-ID: 625272

Senast redigerad av Maverick den 2011-11-21 klockan 21:23.
Gammal 2011-11-21, 21:32   #10
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Warberg IC - Pixbo Wallenstam IBK
Dessvärre kunde jag inte se matchen då TV var upptagen när matchen startade och när det bara återstod en period var jag inte så intresserad av det hela längre. Jag har för mig att jag nämnde något om 15 mål mellan dessa två lag och nog slutade det 5-10, totalt 15 mål. Pixbo vinner även om det såg halvmörkt ut efter drygt halva matchen då hemmalaget ledde med 5-2. När det står 5-4 inför sista sitter jag nästan och hoppas på en mållös period - som om det skulle ske då? Men äntligen fick Pixbo igång sitt offensiva spel - som de är kända för enligt mig. Hela sex gånger fick warbergspelarna sänka sitt huvud och se matchen försvinna ur deras händer sista tio minuterna av tredje perioden. Det blir plus och förstahandsvalet går in, dock är jag lite besviken på hur jag fördelade insatserna måste jag säga. Högsta insatsen på ett odds jag kommer ha minst värde på i längden. Nej, det bli bakläxa nu och lussekatter till jul!

Senast redigerad av Maverick den 2011-11-21 klockan 21:34.
Gammal 2011-11-24, 17:12   #11
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Superligan

Capeirotäby FC - Warbergs IC
En väldigt intressant match då bägge lagen förlorade senast och där det blev pannkaka för bägge lagen i slutet av matcherna. Täbylaget förlorade med hela 14-4 mot JIK i en match som borde varit betydligt jämnare enligt pappret. Täby var ju även stora favoriter då, lite för stora enligt mig. Warberg hade 5-2 mot Pixbo senast men förlorade likväl med 5-10 där Pixbo dunkade in 6-0 i sista perioden. Så alltså har vi två lag som borde vara rejält sugna på att visa var skåpet ska stå. Med tanke på det och årets form samt kvalité är laget i Tibblehallen riktiga favoriter men jag anser att odds på 1.70 inte har speciellt mycket värde i sig viket är tråkigt.

Linan vad gäller Ö/U ligger på 12.5 vilket känns lite för högt för att det ska vara dundertryck. Och frågan är hur man ska värdera lagens senaste insats, kommer Capeirotäby att trycka gasen i botten för att visa vilka som bestämmer eller kommer det bli att lagen inte har råd att se ut som en hålig ost efter matchen och det blir fokus på försvar? Många faktorer väger åt olika håll och jag ser det som relativt svårbedömt med 1.85 i odds på båda sidor.

Så vilka är de olika scenarion som jag föreställer mig?

Målsnålt med två lag som måste prestera bättre än sist.
Capeirotäby dundrar fram som de bör en normal dag och vinner med 3-4 bollar.
Målen ramlar in då bägge lag har en mental härdsmälta.

Med risk för att jag överspelar matchen igen likt sist när Warberg mötte Pixbo så hittar jag följande spel med varierande värde.

Ogiltigt spel-ID: 630252

Ogiltigt spel-ID: 630254

Ogiltigt spel-ID: 630255

Senast redigerad av Maverick den 2011-11-24 klockan 21:10.
Gammal 2011-11-24, 19:43   #12
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

En liten uppdatering efter första perioden. Dessvärre har inte Warberg kunnat vara med och hjälpa till i målprotokollet och det betyder ett förlustspel på Ö3.5 i första perioden. Det står endast 3-0 och jag är väl lite besviken att det inte kunde öppna upp sig mer, även om jag inte sett perioden. Men täbylaget verkar åtminstone trumma på i sin vanliga stil och sitter inte handikappspelet blir jag ordentligt besviken men det kan vända snabbt i innebandy och det fick ju Warberg känna på sist. Tradigt att inte gå 3-0 men 2-1 får jag nöja mig med, kastar peppar över axeln!

EDIT: Kasta aldrig peppar över axeln för då smäller det och efter 91 sekunder av andra perioden står det 3-3. Ett av de där målen kunde kanske ramlat in i första istället så hade det blivit grönt, nu är jag rädd att Capeirotäby gör en repris mot JIK där allt bara ramlade ihop!

Senast redigerad av Maverick den 2011-11-24 klockan 19:50.
Gammal 2011-11-24, 21:14   #13
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Återigen ställer jag mig frågan om det är jag eller lagen som är dåliga. Första perioden tre mål, i andra blir det 4 mål och i sista blir det sex mål. Det betyder att överspelet på 3.5 i första missar men hade suttit i övriga. Jo, jag vet att det oftare blir fler mål mot slutet men likväl. Att Capeirotäby förlorar andra perioden med 0-4 finns inte på världskartan, lika lite som att förlora med 14-4 totalt mot JIK. Så nu blir det enbart vinst med ett måls marginal och handikapp spelet missar trots ledning med både 6-4 och 7-5 med bara minuter kvar av matchen.

Det lilla ljuset i glädjebägaren är dock att oddsen på övriga superligamatcher kommit upp och jag har tre fina spel direkt. Återkommer med dem senare i kväll!
Gammal 2011-11-24, 22:03   #14
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Superligan

IBF Falun - Jönköpings IK
JIK har gjort det bra hela säsongen och senast var det storslam mot seriefavoriterna från Täby, en bortaseger med hela 14-4. Självklart är det inte enbart JIK som stod för den förtjänsten utan även Capeirotäby som måste ha knarkat ner sig fullständigt under matchen. Men JIK har tidigare visat att de är riktigt vassa och även om Falun gjort det klart bättre än förväntat så är de inte så bra som resultaten visar på. Knapp fördel Falun säger jag här. Så allt över 2.60-2.75 är spelvärde enligt mig på JIK.

Pixbo Wallenstam IBK - IBK Dalen
Senast trodde jag bottenlaget Sirius skulle slå Dalen på bortaplan men de fick enbart med sig 4-4 och Dalen är inte ett lag som tar sig till slutspel enligt mig. De är ett gäng medelmåttor som aldrig kommer lyckas speciellt bra, men all respekt för Peder Bodén som dock börjar komma till åren. Pixbo på hemmaplan och med bevisad bra form bör äta upp umeålaget två av tre gånger menar jag och resterande drygt 33% kommer bli oavgjort eller bortaseger. Så odds över 1.50 är som sagt spelvärde här.

Linköping IBK - Tyresö/Trollbäcken IBK
Linköping som jag sagt tidigare inledde serien bedrövligt men har nu hittat vägen mot segrar och jag är övertygad om att de kommer fortsätta klättra i tabellen när de två namne Marcus Johansson fortsätter dunka in poäng för laget. Tyresölaget har dock gjort det godkänt hittills och det överraskar mig men Linköping är starkare och bör segra tillräckligt ofta för att hitta värde här. Men under 1.65 skulle jag inte gå ifall jag lägger ett spel.

Hide-a-lite Mullsjö AIS - IK Sirius IBK
Här ligger väl oddset med knapp marginal över vad jag anser vara spelvärt men det blir lite spel från sist också när de inte kunde slå Dalen borta. Mullsjö håller ingen vidare klass och även om de håller ner siffrorna senast mot Linköping ska de normalt få det kämpigt med Sirius. Men det är två spöken som har svårt för att vinna men det lutar åt en bortaseger.

Trevliga matcher och trevliga odds. Jag hugger tidigt då jag inte kan se något annat än att speciellt JIK och Pixbo måste falla i odds. Mer osäkert ifall de övriga kommer röra sig speciellt mycket.

Mina insatser blev ju helfel, men jag får komplettera så det blir rätt, men låter detta ligga kvar i sheetet. För er som undrar är det maxinsats på JIK borta mot Falun. Det är 4/5 i insats på Pixbo hemma mot Dalen. Linköping 2/5 och sist Sirius med 1/5.

Ogiltigt spel-ID: 630552

Ogiltigt spel-ID: 630553

Ogiltigt spel-ID: 630554

Ogiltigt spel-ID: 630555

Övriga matcher får jag återkomma med och jag kommer även komplettera när fler marknader kommit upp.

Senast redigerad av Maverick den 2011-11-24 klockan 22:04.
Gammal 2011-11-26, 19:22   #15
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

IBF Falun - Jönköpings IK
Jag var helt oenig med spelbolagen och marknaden i denna match men jag anser fortfarande att jag är mer rätt på det än marknaden här. Dock fick jag riktigt dåliga vibbar när JIK tar en utvisning efter drygt halva första perioden för protest. Det brukar betyda spelare som har fel fokus och pang så stod det 3-0 till hemmalaget. Det kan dock svänga fort i innebandy, mer än i någon annan sport vill jag påstå så hoppet var inte helt borta. Det t o m stärktes när JIK reducerade till 2-3 men sen hände det som visar att JIK inte hade fokus på rätt saker i dag, för när JIK reducerade första och andra gången så tog det mindre än 30 sekunder innan Falun återigen hade en tvåmålsledning. Tredje och fjärde gången JIK reducerade så tog det mindre än två minuter innan det återigen var dags att vakna upp och se att det var två mål upp igen. Falun ska vara favoriter i den här matchen men knappa sådana. Tradigt att sannolikheten stod sig just i dag på denna matchen. Jag får klamra mig upp på hästen igen och så tar vi dom i morgon istället. Dock ligger oddsen stabilt - vilket enbart borde betyda liten marknad?
Gammal 2011-11-27, 14:31   #16
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Allsvenskan Södra

Växjö IBK - Malmö FBC
Ett Malmö som både kan vinna mot de flesta men även förlora när det mentala spelet får dem ur balans. De har en riktigt bra tränare som tydligen fått in laget på den rätta vägen nu och det kan bli en intressant säsong även om jag inte tror de kommer tillhöra absoluta toppen när serien är färdigspelad. Ett tag kändes det som att de tänkte bli årets flopp men den stämpeln har de definitivt suddat bort nu. Kan de då slå Växjö borta? Ja, speciellt när Robert Thylander i målet storspelar och när laget har bra go. Så länge de inte blir självbelåtna, men det tror jag inte det finns risk till, dels är de nykomlingar och sen har de som sagt Isac Carlsson som huvudtränare. Växjö som borde tillhöra toppen tillsammans med Visby och Karlstad, är lite på dekis och har enbart en mittenplacering som kan bli än mörkare efter dagens match. Jag tycker faktiskt att det är värt att syna Malmö till 4 i odds som Nordicbet bjuder på. Man ska inte gå emot ett lag som hittat formen mot ett lag som uppenbart inte hittat den.

Ogiltigt spel-ID: 635550

Senast redigerad av Maverick den 2011-11-27 klockan 14:41.
Gammal 2011-11-27, 15:31   #17
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Första perioden har varit väldigt avvaktande med ett ställningskrig som gör att tempot är ett av de lägre jag sett inom innebandyn faktiskt. Resultatet har varit väldigt få målchanser och det enda målet kom i power play av Växjö. Malmö har haft extra svårt att komma till avslut och det får väl ändå ses som rättvist att hemmalaget har en ledning även om det lika gärna kunde stått 0-0. Svårt att sia om vilka som kommer förändra matchenbilden samt vilka som kommer gynnas av det, men Malmö måste ju förr eller senare göra något ifall de inte skapar mer än de gör nu. För er somsjälva vill seresterande del av matchen kan den ses via...

http://bambuser.com/channel/oppnakan...adcast/2163137
Gammal 2011-11-27, 16:08   #18
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Andra perioden strax slut och det har öppnat upp sig lite mer och jag ser spelvändningar även om det är relativt mycket positionsspel fortfarande. Malmö skapar dock klart mer och tog ledningen enkelt men snyggt i power play till 2-1 efter att ag inte riktigt såg hur kvitteringen tillkom. Känns som skåneparet Holmer och Böcker har varit snälla mot Malmö som kanske borde haft en utvisning till. Kan bli intressant vilka som vågar ta initiativet i sista perioden då vi har 2-2 när det återstår 20 minuter av ordinarie tid. Kan mycket väl sluta oavgjort då laget i denna match som tar ledningen blir lite mer passiva.
Gammal 2011-11-27, 16:48   #19
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Missade första halvan av sista perioden men det lilla jag sett efter att Växjö tog ledningen med 3-2 har varit bedrövligt av Malmö och 4-2 kom helt rättvist, även om inte Växjö heller spelar speciellt bra. En av de tråkigare innebandymatcher jag skådat och det är fullt förståligt att inget av lagen kommer tillhöra toppen efter säsongen. Dock bakläxa till mig som inte läst på matchen tidigare i veckan och hade lite bråttom då jag vaknade sent i dag. Johan Schönbeck tillbaka i Växjöbåset och även om jag anser att han är överskattad har han ju lite fina meriter, trevlig snubbe dock. Men Malmö borde ner i ettan igen och jobba vidare där för detta var uselt, ja uselt.

Tjockisen Runnestig har gjort 1-0 till Pixbo men målsnålt där en bit in i andra perioden. Får hoppas det lossnar lite för göteborgslaget snart för de ska äta upp Dalen som borde få svårt att nå slutspel. Åtminstone får rätt resultat ramla in nu, för det har varit tungt på slutet.
Gammal 2011-11-27, 17:53   #20
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Jag blir bara bedrövad alltså. Det som händer just nu händer bara inte. Pixbo ser ut att gå mot en stabil seger och leder med 2-0 efter halva sista perioden. Pang pang och det är 2-2. Inte ens ett power play kunde de utnyttja och trycka in 3-1, nej nej. Oavgjort slutar det och sen i förlängningen så gör gamlingen Bodén 3-2, vilket spelar mindre roll för mitt spel men likväl. Hur fan är detta möjligt? Ska Linköping och Sirius kunna rädda upp det hyfsat nu eller? Med min flyt kommer det inte hända! Snart söker jag medlemskap i holms fanclub alltså!

EDIT: Min känsla just nu är lite som att någon i går skulle erbjudit mig att spela på Barcelona och jag skulle få tre gånger pengarna. Ja kan ju inte missa en sådan chans och lastar in mellan 50-70 procent av min spelkassa och just nu i dena stund så förlorar Barcelona. Klart det kan hända, men just nu? varför Pixbo? Att Malmö inte vinner kan jag köpa men varför studsar bollar helt fel just nu? Tjuvkollar någon mina spel här först innan matcherna ska avgöra? I så fall kan jag meddela att det inte är några miljoner jag spelar för...

Senast redigerad av Maverick den 2011-11-27 klockan 18:06.
Gammal 2011-11-27, 19:10   #21

Overkills avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
men varför studsar bollar helt fel just nu?
Varians.
Grnvit (+1)
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-27, 19:15   #22
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Varians.
Anledningen är ju inte varians, det är ju resultatet.
Gammal 2011-11-27, 19:23   #23
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Pixbo lyckas bara få oavgjort trots att det såg bra ut, därefter lyckas inte Sirius vinnas trots upphämtning från tvåmålsunderläge till 3-3. Mullsjö dunkar in två stycken innan Sirius i sista minuten trycker in ytterligare två och avgör sedan i förlängningen. Sen tidigare lyckades inte JIK besegra ett för bra Falun för dagen då de hamnade bakut med tre mål direkt i matchen. Malmö spelade för dåligt för att egentligen kunna vinna mot Växjö i dag. Ett enda lag lyckas rädda några småslantar och det är Linköping som just nu klättrar i tabellen efter varje omgång.

Det är för dåligt men det kommer vända igen, men just nu känns det bara kasst. Känner att min spelkassa är för liten totalt sett för att kunna få flyt i det hela totalt. Jag får avstå en del spel (på annat) som jag vill spela - samt så lägger jag usla spel (på annat) som inte går in. Detta håller inte, och frågan är om jag inte ska gå all in på AIK i morgon alltså. Kanske inte det bästa men jag kan lika gärna spela med tändstickor just nu känns det som.

Men jag är en idrottsmänniska och jag drabbas väl av samma effekt som t ex Warberg när de släpper in åtta raka bollar bot Pixbo eller som Capeirotäby som tappar med hela 14-4 mot JIK. Skillnaden är att jag få en smäll varje gång medan de enbart får en smäll - men psykologiskt fungerar det likadant.
Gammal 2011-11-27, 19:29   #24

Grnvits avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Har du inte räknat med att det skulle kunna gå tungt? Du har ju gett upp innan du knappt ens hunnit börja.

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-27, 19:38   #25
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Har du inte räknat med att det skulle kunna gå tungt? Du har ju gett upp innan du knappt ens hunnit börja.
Jo, klart det kan gå tungt men senaste fem dagarna har varit sjukt tunga med lite halva tiltspel också. Men det är väl bara att ladda batterierna så får det helt enkelt vända. Men mycket beror ju på bankrullen, att den är så liten också. Hade behövt upp i runt €300 för att kunna få flyt i det hela. Nu är den runt €50 typ. Det hela hackas då jag inte kan flytta pengar fram och tillbaka till Moneybooker som jag vill.
Gammal 2011-11-28, 10:36   #26

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 295

Standard

Hoppas du fortsätter, tycker dina rekar och dina funderingar är riktigt bra och intressanta.
Vad du kan göra är väl att minimiera spelen i antal. Förstår att det är tungt när spelkassan är skral men bara att bita ihop och fortsätta att nöta.

Använd ditt kunnande så kommer det att vända, jaga inte.

MVH/Merlot
Merlot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-28, 15:10   #27
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Merlot Visa inlägg
Hoppas du fortsätter, tycker dina rekar och dina funderingar är riktigt bra och intressanta.
Vad du kan göra är väl att minimiera spelen i antal. Förstår att det är tungt när spelkassan är skral men bara att bita ihop och fortsätta att nöta.

Använd ditt kunnande så kommer det att vända, jaga inte.

MVH/Merlot
Tack. Det är sånt här som behövs för att få energi och hitta tillbaka på rätt väg. Risken är dock att jag jagar i kvällens match mellan FCH och AIK.

Superligan

FC Helsingborg - AIK IBF
En underbar match ifall jag enbart tittar på tränarsidan. Mika Packalén på ena sidan och Vidar Jonsson på den andra. Kan det bli mer fantastiskt? Två personer som jag verkligen ser upp till, där Packalén mer är min idol och Vidar mer min kamrat även om vi inte umgås, dock har vi arbetat nära varandra.

I kontrast till detta har jag aldrig gillat AIK medan jag har FCH som laget jag håller på. Det är även i FCH som jag har bäst koll på spelarna även om det inte är lika mycket nu som tidigare. En härlig match att se fram mot helt enkelt. Borde jag då ge mig in i den och se om jag hittar spelvärde? Kanske, kanske inte. Jag tycker dock oddsen är trevliga och ska redovisa hur jag tänker.

FCH lyckas aldrig känns det som, de var nära för några säsonger sen, nämligen 06/07 men det är ju fem säsonger sen. Visserligen känns deras lag bättre i dag än vad det gjort tidigare säsonger även om det på pappret även tidigare varit riktigt bra. Vinner de i kväll då mot storlaget(?) AIK? Är det motiverat att FCH är större favoriter än vad Pixbo var i går? Nej, nej och åter nej. De är t o m större favoriter än vad jag gjorde Pixbo till - förvisso tappade Pixbo men det är historia.

Jag har så svårt att värdera den här matchen att jag faktiskt till sist ser spelvärde i AIK till 4.30. De har alltså stigit kraftigt och det känns som det är värt att kliva in i hissen nu. Vad talar för AIK då, ifall jag ser med partiska ögon efter att spelet är lagt?

*AIK går till slutspel och går oftast långt där, även om de tackade för sig redan i kvarten sist.
*FCH går nästan aldrig till slutspel.
*FCH kan förlora mot vilket lag som helst vilken dag som helst.
*AIK hänger på något sätt sig kvar i matcherna även om de enbart vunnit två matcher.

Kanske inte mycket som talar för AIK, men jag måste se vad jag spontant tycker talar för FCH också.

*FCH har fått ordning på sitt försvarsspel.
*FCH har starka namn på tränarsidan och en starkare trupp i år.
*AIK på nedgång, endast två vinster i år och ut i kvarten senaste året.
*AIK har en tunnare trupp

Men vilka är det FCH har slagit i år då? Är det några imponerande lag?

IK Sirius
Umeå City
Mullsjö
Tyresö/Trollbäcken

Liksom, kom igen, det är inte precis några namnstarka lag och det är de fyra bottenlagen - om vi bortser från AIK som just nu klämmer sig in bakom TT. Nej, FCH har inte kulturen att ta sig till slutspel, de brukar darra när det väl gäller och jag kan mycket väl se det hända igen.

Det är dags för herrarna Karl-Johan Nilsson, Kim Nilsson och Henrik Lorendahl att prestera nu helt enkelt ifall de ska till slutspel och glöm att AIK kommer ligga i botten hela säsongen, dags att samla poäng nu killar.

Åter igen anser jag att oddsen är helt fel, för jag har funderat vilket odds jag skulle vilja ha på FCH för att spela och 2.00 i odds hade varit ytterst tveksamt faktiskt. Just för att jag vet vad de går för, de måste bevisa annat först. Jag är medveten om att jag vinklat min analys men någon annan får gärna vinkla den åt andra hållet.

Ett annat värdespel som jag ser det är att spela AIK att vinna period 1, period 2 och period 3. De vinner minst en och då är det plus i kassan om än litet.

Ogiltigt spel-ID: 636961

EDIT: Appropå skadeläget i AIK. Jag borde kolla med Erik Bjerlestam, sportchefen i AIK hur läget egentligen ligger till, för enligt hemsidan är det halv dödsdom i AIK med endast nio utespelare mot FCH men man hoppas fler kan ansluta. Med tanke på att man anmält Karl-Johan Nilsson på sin laguppställning undrar jag hur det egentligen är fatt. Skulle det enbart komma nio utespelare så är ju oddsen helt riktiga men det känns lite som en mörkning samtidigt i mina ögon. Men som jag sagt tidigare är det överskattat med att det saknas spelare, men jag reserverar mig mot det ifall det är så många borta att man inte ens har folk att gå på fulla femmor. Annars brukar ersättare alltid vara heltaggade och spela tillräckligt bra. Vi får se vad AIK lyckas skrapa ihop helt enkelt. Just nu är väl mitt spel inte lika kul men det beror lite på vilka som kommer till spel.

Senast redigerad av Maverick den 2011-11-28 klockan 16:42.
Gammal 2011-11-28, 16:37   #28

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1180

Standard

Har du koll på skadeläget i AIK?

http://www.innebandymagazinet.se/ibm...=102&aid=42706
Freee123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 07:09   #29
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Biathlon

Äntligen drar skidskyttesäsongen igång och även om man är ringrostig efter runt åtta månaders väntan så gäller det att värma glöggen och slå på tv i tid innan loppen börjar. Och ska man sen hitta odds så kan man lika gärna börja leta långt innan, ja när oddsen kommer upp dvs. Nu ligger jag väl efter lite men det gör inte så himla mycket då det är svårt att veta i vilken form alla är i. Det tar alltid ett tag innan man är varm i kläderna och kan vakna mitt i natten och rabbla upp de fem bästa på de olika distanserna.

Själv kommer jag gå mest på känsla och mitt selektiva minne när jag nu kommer med tipsen inför säsongen. Det mest intressanta att ta i beaktning är självklart Rysslands damer som numera har den underbara och så professionella Wolfgang Pichler som tränare. I ett halvår har han grillat dessa underbarn från österut, ja underbarn var väl att ta i men det finns klar potential i det ryska damlaget. Nu tror jag ju först att de kommer slå igenom med dunder och bra och utmana det tyska damlaget på allvar först om ett år men då är det för sent ifall vi ska hitta bra odds är jag rädd för.

Den mest intressanta utav ryskorna att följa blir enligt mig Svetlana Slepsova men jag återkommer till damerna senare och fokuserar på herrarna då det är de som öppnar med distans, dvs 20km skidåkning och fyra skjutningar. Liggande och stående om vartannat och för varje bom dunkas det på en minuts tillägg, dvs mer än ett dubbelt så hårt straff som vid sprint, mass- eller jaktstart. Så det gäller att ha kontroll över bössan och sätta skotten först och främst.

Nu tror jag ju inte att man behåller formen över en hel sommar och höst så det kan vara lite vanskligt att tänka på det viset. Det är snarare att man följer ett mönster från säsong till säsong, ifall man får bäst resultat i början eller slutet. Men det är så många faktorer som påverkar, en blåsig dag eller hårda banor i Nordamerika t ex.

Men vilka herrar tror jag kan bli outsiders för hela säsongen samt vilka har jag feeling på i morgon?

Glöm Michael Greis åtminstone, gamlingen blir inte bättre precis och han presterar allt sämre i skidspåret. Möjligen slår han till under en enda tävling men knappast troligt.

Ole-Einar Björndalen blir inte heller yngre med åren och är det på någon distans han kommer lyckas så känns det som det är över just distanstävlingen, dvs 20km. Åldern tar ut sin rätt men samtidigt som du förlorar i explosivitet så bibehåller eller t o m ökar din möjlighet att hålla ett högt tempo länge, nu tror jag ju 20km är för kort för det men norrmannen är ju trots allt bara 37 år.

Risken är att Terje Boe är än vassare i år då han blivit ett år äldre, men fortfarande är en yngling, 23 år gammal. Men samtidigt krävs det mer mentalt för att lyckas säsong efter säsong när man är ung. Det är enkelt att slå igenom och briljera någon eller några säsonger men detta ständiga nötandet kan göra att mentala aspekter gör att det inte blir topp tio ens. Här kommer troligen inte finnas spelvärde under hela säsongen dock.

Andreas Birnbacher är den jag personligen tror kan överraska mest i morgon. Ska bli väldigt intressant att följa honom då han avslutade förra säsongen på ett strålande sätt. Bra träffprocent i skyttet och har farten under skidorna, perfekt inför morgondagens tävling.

Vår egen unge Fredrik Lindström som numera är 22 år känns riktigt intressant att följa. Han gjorde flera riktigt godkända tävlingar förra året och här tror jag det kan finnas spelvärde vad gäller topp 3, topp 6 eller topp 10 t ex. Hoppas för hans skulle att det kan bli ett genombrott men distansen imorgon är nog inte hans bästa chans.

Amerikanerna rent generellt ska också bli kul att följa då de ska satsa mer än brukligt och de har helt klart några sen tidigare riktigt skapliga namn. Men jag vill helst se dem i spåret först innan jag bedömer hur bra de blivit om de nu förbättrats trots satsningar.

Emil Hegle Svendsen kommer med all sannolikhet att tillhöra den absoluta toppen även i år. Ingenting talar för något annat, men här kommer du heller aldrig hitta spelvärde antagligen. Men du får säkert lite spänning eller stor besvikelse ifall du kastar in en tv-peng.

En ung ryss vid namn Alexey Volkov som skjuter väldigt bra och endast är 23 år ska bli spännande att se vad han kan prestera. Men det blir lite lotto innan jag sett honom mer för jag kan inte placera honom vidare bra i nuläget.

Martin Fourcade gjorde det strålande förra året och är ännu en av alla dessa unga skidskyttar som fullständigt tar över hela showen. Minns några härliga dueller mellan honom och framförallt norrmännen. Kommer med stor sannolikhet göra det riktigt bra även i år och här kan det nog finnas spelvärde då och så.

Tomasz Sikora gjorde en stark säsong senast efter att helt försvunnit efter hans fenomenala år dessförinnan. Tror mig minnas rätt nu iaf, men åren går och ibland missar man något i sitt huvud eller ser man en halv säsong som en hel. Normalt borde han också få det svårare med åren då han nu är 37 år gammal.

Björn Ferry trodde jag faktiskt stenhårt på för någon månad sen. Han har lagt om tekniken när han ska ta fram geväret på vallen så det går lite fortare samt ska han vara snabbare i spåret, dock ska han skjuta med säkerhet och inte dra iväg dom som ett automatvapen likt Lars Berger och Simon Eder. Men hans inför lopp i helgen visade inte på bästa form, men han är och har alltid varit en upp och ner människa. vet inte hur jag rankar honom i dag.

Arnd Peiffer verkar helt ha snackats bort och ingen tippar honom i toppen. 24-åringen gjorde det riktigt bra i flertalet tävlingar senaste säsongen och här ska jag leta värde i alla tävlingar han ställer upp i. Måste dock se något lopp först för att få en uppfattning om honom i år. Han känns lite bortglömd enligt mig.

Vincent Jay är skjutsäker som få men har inte samma tryck under skidorna som eliten, dock kan han mycket väl hamna långt fram i flera tävlingar. Har oftast sina bästa tävlingar över distansen då han kommer högt vid felfritt skytte medan han får problem över sprint och liknande. Vann dock sprinten i OS 2010 men det berodde mest på att det började snöa när han hade tagit sig i mål och det blev tungt före för övriga efter honom.

Har säkert missat några namn nu då jag enbart gick igenom startlistan för i morgon och nämnde lite folk jag tycker var värda att nämna. Det är många nya namn och säkert en del som man helt enkelt inte har lagt på minnet av diverse anledningar, oftast för dåliga skidskyttar.

Vilka spel rekommenderar jag för morgondagen då?

H2H Terje Boe - Martin Fourcade --- MARTIN FOURCADE 2.20 Unibet
H2H Michael Greis - Christoph Sumann --- CHRISTOPH SUMANN 2.05 Betsafe
H2H Jakov Fak - Daniel Mesotitsch --- DANIEL MESOTITSCH 2.00 Betsafe
H2H Daniel Mesotitsch - Evgeny Ustyugov --- DANIEL MESOTITSCH 1.95 Nordicbet
H2H Simon Fourcade - Tomasz Sikora --- SIMON FOURCADE 2.00 Unibet
H2H Evgeny Ustyugov - Andreas Birnbacher --- ANDREAS BIRNBACHER 2.20 Unibet

Vinnare ANDREAS BIRNBACHER 40.00 Betsafe
Topp 3 DANIEL MESOTITSCH 11.00 Betsafe

H2H känns riktigt bra, men jag anser det finns spelvärde på både vinnare och Topp 3 också, men de erbjuder stor varians så det blir nog roligare att ha det som tv-peng än strikt MM. För isf kommer ni få följa min tips de närmaste tio åren för att någorlunda jämna ut den variansen!

Har ni frågor eller annat, så hör av er. Älskar att diskutera skidskytte!
Jakob10 (+5)

Senast redigerad av Maverick den 2011-11-30 klockan 07:12.
Gammal 2011-11-30, 13:07   #30

Soaps avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1843
Standard

Jag har en riskfri femtiolapp att bränna på ett spel hos Nordicbet. Vilket skulle du välja, enbart Daniel Mesotitsch - Evgeny Ustyugov? De har inte lagt ut topp 3 spel än vad jag kan hitta, annars låter Daniel Mesotitsch även där som ett alternativ iom att det är riskfritt...

Senast redigerad av Soap den 2011-11-30 klockan 13:34.
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 16:57   #31
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Soap Visa inlägg
Jag har en riskfri femtiolapp att bränna på ett spel hos Nordicbet. Vilket skulle du välja, enbart Daniel Mesotitsch - Evgeny Ustyugov? De har inte lagt ut topp 3 spel än vad jag kan hitta, annars låter Daniel Mesotitsch även där som ett alternativ iom att det är riskfritt...
Ja, där var inte så mycket som kändes som spelvärde hos Nordicbet dessvärre. Ska gå igenom det lite snabbt en gång till nu innan det börjar.
Gammal 2011-11-30, 18:38   #32
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

En snabb genomgång, kanske kommer en längre senare.

Mesotitsch skjuter bra i dag men är så bedrövligt långsam så jag är besviken på hans insats alltså. Såg bra ut för en topp tre länge men måste vara snabbare om han ska ha chans i framtiden.

Slesinger är dagens överraskning, han presterar riktigt bra och ska ha plus i kanten och kanske en guldstjärna.

Ustyugov sabbar mycket av mina spel då han skjuter relativt säkert men är snabbare i spåret än jag förväntade mig. Eller var det övriga som var långsamma?

M Fourcade gjorde det ruskigt bra i dag, fart under skidorna och säkert skytte som brukligt. Hade vunnit även med en extra bom, nu tog han det lugnare in i mål då segern redan var säkrad.

Schempp är dagens WTF, ja här smällde det till tydligen. Kan han upprepa detta tro?

Birnbacher skjuter som en kråka i dag och hade behövt fullt för att blanda sig i toppen. Klart sämre än vad jag väntat mig. Men farten finns där.

Norrmännen skjuter bort sig helt i dag men det kan vända snabbt för dessa killar. Men som jag skrev ovan så krävs det en del av Boe för att lyckas en andra säsong. Vi vet mer om några dagar.
Gammal 2011-12-01, 16:53   #33
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Ibland känns det som det vore enklare att bara blunda och klicka men "in the long run"...

Återigen skidskytte, nu damernas distans. Ont om tid, men ska hitta några bra bud likväl. Fann inte så mycket jag gladdes åt i morse men följande anser jag vara de bästa spelen åtminstone.

Berger - Neuner --- NEUNER 2.15 Unibet
Domracheva - Sleptsova --- SLEPTSOVA 1.85 Nordicbet

Vinnare: Zaitseva 12.00 Unibet
Topp 3: Gregorin 11.00 Unibet

Tora Berger topp 8 --- NO 2.40 Betsafe
Gammal 2011-12-01, 18:07   #34
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Snabb uppdatering innan det hela är över men ingen kan stoppa Domracheva som jag ser det. >Redan innan sista skyttet gavs det 9 i odds på henne. Ruskigt bra odds då hon gick super i spåret och vid en nolla i sista skyttet så var det nästan klart hon skulel vinna.

Sleptsova levde inte alls upp till förväntningarna i dag, hela 8 bom. Bedrövligt. Inte alls nöjd med det spelet då det borde vara topp 3 eller vinnare istället.

Bästa spelet (glömde dessvärre skriva) att Berger inte skulle nå topp 8 satt. Riktigt fint odds, för antingen är hon i toppen och kör som en galning eller missar hon lite och hon skiter oftast i mittplaceringar och kör bara i mål, sen ramlade det dock in ännu fler bommar.

Så två spel av de tre med bra sannolikhet satt. Bättre i dag än i går, dock fortfarande missnöjd med det missade spelet. Inte att det missade utan att det var bedrövligt.

Domracheva glömmer jag bort lite och skam på mig. Gick lika - om inte snabbare i spåret - än vad hon brukar.

Vi fortsätter resan de sista tre dagarna i Östersund också.

Ni som var i irc-chatten kunde se mina små uppdateringar. Där fick ni Domracheva som vinnare till 8-9 i odds innan sista skyttet. Helt sjukt högt odds enligt mig. Skjuter hon fullt är hon vinnare till 80-90% och missar hon en är hon likväl vinnare till åtminstone 20%.

Men skidskytte är en sport där det gäller ta snabba beslut. Livespelen funkar bra, vinnar/topp 3 funkar mindre bra. Inte så nöjd med mina spel i dag. De är inte superdåliga heller. Men svårt veta formen samt så var det blåsigt i dag som gör att dessa spel är svåra att vara rätt på. Vet lite hur de agerat i spåret nu åtminstone, borde bli bättre tips i slutet av veckan.
Travkungen (+5)

Senast redigerad av Maverick den 2011-12-01 klockan 18:18.
Gammal 2011-12-02, 05:42   #35
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Efter en dålig dag senast när herrarna körde så är väl självförtroendet inte på topp. Det rasar snabbt märker jag. Suttit och letat odds som är spelvärda men varje gång jag tycker mig hittat något börjar jag tveka. Sen intalar jag mig att det inte är spelvärde. Inte alls bra, hur funkar jag mentalt egentligen?

Hur går mina tankar angående de enskilda skidskyttarna då?

Terje Boe - Var enligt hans mått mätt bedrövlig i spåret i onsdags. Nu får vi 10 ggr på honom som segrare. Känns väl högt. Samtidigt är han chanslös ifall han inte kör snabbare än i onsdags. Apsvårt att värdera.

Martin Fourcade - Kanske fanns det spelvärde på honom i onsdags, minns inte vilket odds han stod i. Nu finns det definitivt inget spelvärde till runt 3.50. Kan han vinna. Självklart men max 20 procent enligt mig. Det som talar för är hans enorma form på skidorna. Det som talar mot, han vann ingen sprint senaste året. Vinner för sällan.

Andreas Birnbacher - Jag fortsätter tjata om honom. Risken är väl att jag tjatar på honom i 20 tävlingar, och sen vinner han när jag inte orkar med honom längre. Gick skapligt i spåret i onsdags men sköt för dåligt. Kan helt klart slå till med en topposition.

Arnd Peiffer - Riktigt långsam i spåret senast. Känns inte alls het, och speciellt inte till de låga oddsen. Måste visa bättre form innan jag börjar tro på honom den här säsongen. Klart efter Boe i min ranking.

Christophe Sumann - Borde vara topp 6 även i dag. Men inga spelvärden.

Kunde nämna en del till med tråkiga kommentarer men hoppar det. Dessvärre tror jag mer och mer på M Fourcade ju mer jag studerar startlistan och går igenom åkarna för att hitta H2H, likväl anser jag inte att drygt tre i odds är värde. Men det är ju ingen annan i form känns det som. Skyttet kan säkert många lyckas med men ska Fourcade bomma tre skott så lär han ändå vara före de flesta då han tappar knappt 1½ minut.

Lars Berger är också en åkare jag bör nämna. Skulle han ha en turdag och sätta skotten så kan han vinna. Gör han det denna helgen? Tveksamt.

Eftersom jag helt blundat för Emil Hegle Svendsen vinner väl han bara för det.

Enda vettiga spelet är faktiskt Terje Boe men han verkar inte vara i åkform. Men det finns inget annat om man inte går all in på M Fourcade, men då kan vi lika gärna köpa trisslotter för pengarna. Kanske även Birnbacher men det är så jobbigt med spel som sitter så sällan. Känns som man är usel när man träffar en på åtta kanske.

Om jag är vaken under tävlingarna i morgon så kommer jag uppdatera i chatten vad som är spelvärt. Risken är att jag sover dock. Måste dygna nu nämligen :(

Får bli spel på lördag och söndag istället.

Däremot kan jag redan nu ge ett innebandylir, om nu något fortfarande tror jag fixar det.

Capeirotäby borta mot Dalen till två gånger precis. Jag kommer tjata ner Dalen ända till de åkt ur Superligan. Och ja, jag stör mig fortfarande på att de lyckades hämta upp mot Pixbo senast.
Gammal 2011-12-02, 13:41   #36
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Tänkte ge mig på någon H2H i skidskyttet likväl. Hittade lite odds på Expekt också. Fanns ju under skidor där... som att ha badminton under tennis :S

Michael Greis - Arnd Peiffer --- PEIFFER 2.10
Anser att det är 50/50 mellan dessa just nu. Peffier gjorde det inte så bra sist och kan vara nertränad, samtidigt är Greis lite lotto i hur det blir. Kan ha bra dagar eller dåliga både vad gäller skidor och skytte.

Tarjei Bø - Dominik Landertinger --- LANDERTINGER 2.20
Här vill jag helst inte värdera då jag har så svårt att värdera Terje. Men anser ni att han inte kommer göra det mycket bättre i dag n i onsdags är det Kanonodds på Landertinger. Men Terje kommer vara bättre, men hur mycket?
Gammal 2011-12-02, 20:29   #37
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Missade skidskyttet då jag somnade som en stock - som jag befarat.

Terje Boe var dock nära att vinna, men nu skräller Bergman. Jaha, hur kan han skrälla såhär. En annan dag kanske men i dag? Den var inte lätt att hitta. Men lite synd inte Boe tar det till 10 i odds. Så är det med spel.

Att jag sen ska in och hitta två H2H är ju mindre bra. Tanken var ju lite, antingen vinner Boe eller så kommer Landertinger för honom. Nu blev det ju inte så, förlust på H2H.

Sen skjuter Peiffer bort sig i stående och även den missar.

Besviken över starten jag fått med mina förhandstips. Även irriterad att jag inte vet om det fanns bra livespel i dag. Antagligen första skidskyttetävlingen jag missar på bra länge. Åtminstone den här säsongen
Gammal 2011-12-02, 23:02   #38
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Hvidovre Attack har lite väl höga odds i helgen anser jag.

Hvidovre till 9.50 mot Hafnia känns för högt. Hafnia är klart bättre och Hvidovre har inte samma styrka som de haft tidigare. Men runt 7 värderar jag själv oddset om jag skjuter från höften.
Gammal 2011-12-04, 20:20   #39
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Det har varit alldeles för mycket för mig senaste dagarna. Går inte skriva en bok, spela FM samtidigt som man ska på möte och ha full koll på spelen.

Capeirotäby vann till drygt två i odds vad gäller Superligan. Visserligen bara med 6-4 men det kändes verkligen bra det oddset även om täbylaget haft det knackigt på slutet.

Helsingborg visar åter att de har det svårt. Ännu ingen seger förutom mot de fem i botten. Ny förlust i dag borta mot JIK. Detta JIK som har gett bjudodds efter bjudodds. Vet inte varför jag inte fick med dessa i skriften där uppe.

Falun överraskar borta mot Warberg även om nu Warberg inte är lika starka som de varit tidigare säsonger. Spel mot Warberg kan det säkert bli även i fortsättningen, åtminstone lär det kunna finnas spelvärde i deras matcher.

Pixbo vinner enkelt hemma till dåligt odds mot Sirius. Väntat men inget som var spelvärt.

AIK tar en seger mot Umeå City till fint odds faktiskt. Men ens psyke är ju kört i botten vad gäller spel, speciellt då de inte rådde på FCH borta sist, trots en del (massor) skador.

Skidskyttet har jag sovit mig igenom senaste dagarna. Så har enbart sett resultaten. Som jag skrivit tidigare tror jag man ska se upp lite med Birnbacher. Gör det skapligt just nu och en dag när det är stolpe in för honom då kan det bli högst upp på pallen. I övrigt mycket väntade namn i toppen även om det speciellt på herrarnas sid finns lite nya namn runt tiondeplatsen.

Ska se om jag kan styra upp den här dagboken igen med snyggt inlagda spel med bokföring.
Gammal 2011-12-10, 04:04   #40
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Skidskytte

Då jag totalt glömde bort skidskyttet i går pga fel dygnsrytm så grämer jag mig enormt. Dock tänkte jag ge er de bästa spelen inför lördagen. Uppdaterar först herrarna och senare under morgonen blir det även damerna.

Två stycken H2H med Andreas Birnbacher mot Björn Ferry samt Ole-Einar Björndalen. 1.80 resp 1.75 anser jag vara tillräckligt bra odds. Mot Ferry är Birnbacher en mer stabil skytt och lägg därtill överlägsen i spåret. Orosmomentet är väl att Birnbacher kan stressa upp sig när det gäller jakt- eller masstart. Men gårdagens åkning var han 50 sekunder snabbare än Ferry och nu ska de köra några kilometer längre, dock ytterligare tio skott. Björndalen gjorde det uselt i dag och att han ska köra in 15 sekunder samt skjuta bättre ser jag inte som så troligt.

Även vinnarspel på Birnbacher till över 25 känns aktuellt då hans fart under skidorna kan leda långt. Men fyra skytten måste klaffa med max en bom om det ska bli segerstrid.

Andrei Makoveev före Benjamin Weger till 1.80 i H2H känns också fint. Makoveev är en bättre skidåkare och har klart mer rutin.

Shipulin före Mesotitsch till 1.80 i H2H är också spelvärt.

I övrigt var det överraskande pallplaceringar på sprinten. På jaktstarten blir det ofta som så att de mer rutinerade kommer ta ifatt och gå förbi. Dels för att de orutinerade och mindre bra inte orkar hålla ihop skyttet fyra gånger - och de känner sig jagade från början.

Vidare ska man tänka på att det snabbt blir stora klungor som kör tillsammans. Så 15 sekunders försprång är ingenting. De kommer att vara tillsammans vid skyttet antagligen vid första stationen. Dels för att de som drar klungan håller ner tempot och inte vill trötta ut sig samt att de som jagar ofta blir ett par som hjälps åt och snabbt äter upp avstånden.

Problemen blir snarare att de som kommer långt ner i klungorna har svårt att ta sig förbi och får köproblem i trånga backar. Det är vid skjutstationerna du kommer ta som mest tid och säkra skyttar kommer skaffa sig en liten fördel. Dock kommer snabba åkare enkelt ta ifatt redan efter första skyttet då det sprickor upp igen. Större klunga är dock att räkna med även till andra skyttet.

Återkommer med fler spel senare.
Gammal 2011-12-10, 10:22   #41
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Domracheva i H2H mot finskan Mäkäräinen till 2.30 är det spelvärde på. Det dröjer inte många sekunder innan de två kör tillsammans och när de väl är tillsammans så är det Domracheva som är den lite bättre skidåkaren. Dock är hon sämre vad gäller stående skyttet men då det är jaktstart så ökar chansen att hon ev kör in en straffrunda relativt "enkelt". När jag summerar det hela och tänker tillbaka på hur det sett ut mellan dessa i spåren då de kört ihop så går det snabbt. Domracheva vinner med stor sannolikhet ifall de lämnar vallen tillsammans efter sista skyttet. Så jag värderar det hela till 50/50 faktiskt för de 10 sekunder finskan har tillgodo är detsamma som noll rent praktiskt.

Tycker även 7.00 i odds känns spelvärt då hon och Mäkäräinen antagligen kommer jaga tillsammans och nog är hon en vinnare till 20% om skyttet stämmer hyfsat i dag.

Henkel och Solemdal är också två som jag vill varna för i dag. Henkel då hon alltid växer när det är kvinna mot kvinna i spåret. Solemdal är årets överraskning hittills och det är nog ingen tillfällighet bara. Svårt att sia om oddsen här.

Rekommenderar er att leta bättre odds på Betfair då man oftast kan få bättre odds där än de jag skrivit ovan. 20 i odds på henkel är det spel på iaf, vill dock upp mot 35-40 på norskan.

Kommer även se loppen i dag och hänga i chatten och ge er bra spel om ni lyssnar!
Gammal 2011-12-10, 11:38   #42
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Just nu undrar jag ifall det är min form som är dålig eller om det är något annat som styr skidskyttet för just nu skulle det nästan gå bättre om jag bara blundar och pekar.

Det är så förbannat tråkigt att Birnbacher skjuter bort sig två gånger. Vinner detta ifall han inte bommar två på sista ju. Men hans nerver visar sig igen och likadant i första liggande när han bommar två. Kändes dock som han redan då såg sig själv gå ut i täten om han sätter skotten. FOKUS tysk!

Shipulin sekunden efter Mesotitsch men när Mesotitsch skjuter fullt är det jobbigt. Shipulin gör det bra med endast en bom men det räckte inte helt.

Och Makoveev skjuter fyra bom på första förstörde hans dag. En mindre och han placerar sig före Weger tror jag.

När Birnbacjer bommar sina två på sista så skjuter han bort H2H spelen som annars hade suttit. Vad ska jag säga?

Vågar jag ens tro på revansch vad gäller damerna?
Gammal 2011-12-10, 14:33   #43
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Damerna gjorde det mycket bättre enligt mina funderingar.

Domracheva vinner till minst 7.00 i odds beroende på var man spelar. H2H mot finskan till 2.30 satt också som ett smäck. Henkel femma men där fanns spelvärde på henne i dag när det gäller live även om hon nu inte vann.

Norskan dunkade in hela nio bommar. Ja, det var kanske bara en liten fluga. Tycker vi stryker henne helt inför kommande 20 tävlingar.

Men jag är nöjd med damernas jaktstart iaf. Men ingen vågar väl lita på mina tankar längre efter den bedrövliga starten. Men jag hoppas ändå det var någon som gjorde det, speciellt H2H som jag ansåg vara riktigt fint i dag.
Gammal 2011-12-11, 14:28   #44
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

I sista sekund

Redan i går "bestämde" jag mig för att spela på Ryssland som vinnare ifall Tyskland blev favoriter. Tre gånger får vi på Ryssland nu. Men nu börjar jag få darren, just pga Sleptsova som underpresterat enormt den här säsongen. Och Tyskland ger faktiskt så högt som 2.60 vilket känns riktigt bra. Blir isf H2H mot övriga fältet på Betsafe.

Dock tycker jag att även om svenskorna inte visat upp så mycket så är en H2H mot Polen till 2.25 spelvärt.

Även spel MOT Norge på topp tre via Betfair. Boka till runt 1.90 känns också som ett bra värdespel.

Normalt ska Tyskland och Ryssland vara långt före övriga i dag. Tyskland till 2.60 anser jag vara snäppet bättre än 3.00 på Ryssland.
Gammal 2011-12-11, 15:39   #45
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

BIG FAILURE
Gammal 2011-12-17, 12:49   #46
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Jag älskar Birnbacher. Tradigt jag inte vågar trycka innan start men så är det med en ytterst skral budget. 25 ggr degen fick vi åtminstone vid lämpligt tillfälle. Äntligen vinner han och till überodds egentligen.

Tack tack tack tack min älskade tysk!

Snart damernas jaktstart. Mest sugen på Mäkäräinen i nuläget men vi ses i chatten boys and girls.
Gammal 2011-12-18, 07:54   #47
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Så har vi en spännande (?) mix-stafett framför oss. Frankrike och Ryssland är stora favoriter och vi hittar Tyskland på en tredjeplats med ett så högt odds som över tio gånger degen. Sen har vi ett gäng outsiders som kan vara med ett tag uppe i toppen.

Jag ser framför mig en tävling som kan bli väldigt intressant att följa. I stafetter är inte bommar lika avgörande ifall du nu inte dunkar in hela fyra bom på åtta försök. Varje åkare får tre extra skott för att inte sänka sin nation allt för mycket genom ett darrigt skytte.

Det betyder att jag genast letar lag med snabba åkare och sen hoppas att de kan skjuta hyfsat. Då har vi faktiskt Tyskland som känns intressanta. Svagaste kortet är Roesch på tredje sträckan. Visst, Gössner och Graf är väl inte de mest stabila korten heller. Men oddsen på Frankrike och Ryssland är inte motiverade - åtminstone inte fullt ut.

Henkel kommer en normal dag inte vara långt efter täten om hon ens är efter. Det gör att Gössner kommer flyga fram i spåret och antingen dryga ut ledningen eller äta upp den förlorade marken. Visst, sen har hon på vägen tio jobbiga skott. Antagligen ett par extra också. Men kan hon hålla nere bommarna till max två på varje station kommer hon att vinna sträckan tidsmässigt. Ett perfekt läge för Tyskland till drygt tio gånger alltså när herrarna tar över.

Risken är dock att de tappar allt och lite till när Roesch med cement i benen ska ta sig runt banan och med skakande hand skjuter sexton skott. Graf på sista känns dock "säkert" ifall de bara är med och slåss i toppen.

Frankrike har ett lag i form och är motiverade favoriter. De skulle ju haft hemmaplan och har laddat extra inför just den här helgen. Men snöbrist gör att de är kvar i Österrike. Dock har vi sett bra resultat från fransmännen och risken är att de tar hem detta.

Vi kommer antagligen få se säkert och fint skytte men lite långsammare åkning i början. Men de borde inte vara för långt efter då det nog behövs en del extra skott från övriga lag när de ska växla från damer till herrar.

För att inte bli långrandig så skriver jag upp en tänkbar ställning efter halva loppet samt en tänkbar slutställning.

Halva distansen
Vitryssland
Tyskland +0
Ryssland +10
Frankrike +25
Ukraina +25
Finland +40
Italien +40
Slovenien +40
USA +60
Sverige +60

I mål
Frankrike
Ryssland +20
Tyskland +40
Italien +60
Sverige +60
Slovenien +75
USA +90
Ukraina +90

Ja, höftat och färdigt. Polen ska också placeras in någonstans men har inte simulerat deras lopp i huvudet.

Vi får se om tankarna är rätt.

Jag återkommer med spel och liknande senare. Italien på topp tre känns småintressant och likadant Tyskland som segrare.

Sverige före Österrike till dubbla pengarna känns också smaksatt.
Gammal 2011-12-18, 09:07   #48
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Dagens just nu bästa spel som jag anser det. Kan ändras närmare start men en andra gallring har gjorts. Finner spelvärde vid den här tidpunkten. Istället för att sitta med två vinnarspel så välj en och använd andra laget som en gardering så det blir pengarna tillbaka där.

H2H Sverige före Österrike 2.00 Unibet
Frankrike vinnare 4.00 Unibet
Tyskland vinnare 12.50 Unibet
Ukraina ledare 1:a sträckan 14.00 Bet365
Italien topp 3, 6.00 Bet365
H2H Polen före Kanada 1.85 Bet365
Gammal 2011-12-18, 11:07   #49

Sharp$: 1540

greedys betting
Stats: 141 - 122 - 17
ROI: 107.69%
Vinstprocent: 53.61%

Standard

Har du koll på vädret i Hochfieldsen idag? Blåser det lika mycket som det gjorde på någon av tävlingarna tidigare så känns Gössner verkligen som ett mycket osäkert kort med tanke på skyttet. Bäddat för Frankrike då. Var kan du se startlistorna och vilka åkare som kör respektive sträcka? Vilka kör för Ryssland?
greedy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 11:15   #50
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av greedy Visa inlägg
Har du koll på vädret i Hochfieldsen idag? Blåser det lika mycket som det gjorde på någon av tävlingarna tidigare så känns Gössner verkligen som ett mycket osäkert kort med tanke på skyttet. Bäddat för Frankrike då. Var kan du se startlistorna och vilka åkare som kör respektive sträcka? Vilka kör för Ryssland?
Vädret har jag dessvärre ingen koll på. Dock skulle jag tro det gynnar en sådan som Gössner ifall det blåser och snöar. Men risken är att hon drar på sig straffrundor medan de andra enbart ödslar extra skott. Så svårt att säga.

Ryssland ställer upp med följande lag.

4 RUSSIA RUS
4-1 VILUKHINA Olga
4-2 ZAITSEVA Olga
4-3 VOLKOV Alexey
4-4 SHIPULIN Anton

Ingen nation ställer upp med någon riktigt stark formation så de mindre nationerna kommer inte vara lika långt efter som de normalt borde.

Ska även tillägga att ändringar i startlistorna kan komma.

http://services.biathlonresults.com/...12SWRLCP03MXRL

Jag undrar dock varför Norge inte kommer till start.
Gammal 2011-12-18, 12:26   #51

Sharp$: 1540

greedys betting
Stats: 141 - 122 - 17
ROI: 107.69%
Vinstprocent: 53.61%

Standard

Tycker att vinnarspelet på frankrike ser lovande ut, jämnast lag av de som ställer upp. Ska kika lite mer på alla H2H och topp-tre-spel som finns också.
greedy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 12:40   #52
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av greedy Visa inlägg
Tycker att vinnarspelet på frankrike ser lovande ut, jämnast lag av de som ställer upp. Ska kika lite mer på alla H2H och topp-tre-spel som finns också.
Ja, Frankrike till 4.00 i odds känns klart intressant. Men det svönger snabbt. Dock har inget lag någon riktig krutuppställning så det ökar chansen för favoriterna så klart. Samt har Frankrike inte två damer med så mycket spring under skidorna. De kommer nog skjuta bra som oftast men frågan är vilka lag som kommer att vara före (och hur mycket före) när det blir herrarnas tur att ta över.

Bästa H2H ser jag som Sverige före Österrike till dubbla pengarna.
Gammal 2011-12-18, 13:30   #53
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Citat:
Dagens just nu bästa spel som jag anser det. Kan ändras närmare start men en andra gallring har gjorts. Finner spelvärde vid den här tidpunkten. Istället för att sitta med två vinnarspel så välj en och använd andra laget som en gardering så det blir pengarna tillbaka där.

H2H Sverige före Österrike 2.00 Unibet
Frankrike vinnare 4.00 Unibet
Tyskland vinnare 12.50 Unibet
Ukraina ledare 1:a sträckan 14.00 Bet365
Italien topp 3, 6.00 Bet365
H2H Polen före Kanada 1.85 Bet365

Vilka oddsändringar det har varit. Vi tackar för att vi är på rätt sida som vanligt.

Sverige ger 1.55 nu istället för 2.00
Frankrike ger 3.50 nu istället för 4.00
Tyskland ger 10.00 istället för 12.50
Ukraina samma odds som innan
Italien samma odds som innan
Polen ger 1.40 nu istället för 1.85

Rejäla odds-sänkningar på två av spelen. Hyfsade sänkningar på ytterligare två av spelen. Ja, det får vi vara nöjda med.

Nu jobbar vi!
Gammal 2011-12-18, 16:56   #54
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Inte bra nog helt enkelt. Såg bra och rätt ut men det föll ihop.

Sverige slog Österrike vilket är det enda spelet som sitter. Att Polen tappar sitt försprång på nästan 50 sekunder efter halva loppet håller inte. Inte bra nog. Visserligen hade Kanada en bra sisteman men ändå. Dåligt! Ukraina leder efter första skyttet och det ser bra ut men sen blir det fem bom tror jag det var på stående. Bedrövligt. Tyskland är bra med till Gössner ska skjuta stående och då blir det rena Kalle Anka över det och även det spelet föll omkull. Frankrike har tätkänning hela tiden men åker för sakta och sköt sämre än väntat, då går det inte slå ett Ryssland som var ruskigt bra för dagen. Klart bättre än jag förväntat mig. Italien är med hyfsat långt fram men räcker inte. Skrällaget Tjeckien tar däremot en andraplats. Riktigt imponerad av det.

Halvnöjd med dagen likväl även om det resultatmässigt var dåligt. Uppehåll och vi tar nya tag 2012.
Gammal 2011-12-18, 21:41   #55

Valleyos avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 4120
Standard

La du ner alla innebandy-lir efter AIK-torsken? Jag tyckte du hade ganska bra analyser kring matcherna och saknar att kunna kliva in och läsa dem här.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 21:54   #56
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Valleyo Visa inlägg
La du ner alla innebandy-lir efter AIK-torsken? Jag tyckte du hade ganska bra analyser kring matcherna och saknar att kunna kliva in och läsa dem här.
Nej, jag la inte ner det. Men det har varit mycket på sistone. Så har inte orkat lägga ner tid på allt jag velat. Skriver en bok. Spelar FM. Går igenom odds. Utöver det försöker jag leva också.

Så det kommer tillbaka efter jul och nyår. Ev blir det även en rek när FCH som vanligt lirar på annandagen (för de gör de väl även i år).

Måste dock strukturera upp mitt liv lite och veta när jag ska göra vissa saker. Nu känns det som jag jonglerar med 18 bollar men måste plocka upp dom från golvet hela tiden.

Men jag blev lite sur efter AIK - för det kostade en del (av det lilla jag hade). Men var glad för att jag inte började analysera matcherna som gick i veckan, för det blev helt fel resultat. Nu i helgen gick det dock bättre.

Måste få struktur på saker, nu känns det mest som ett kaos hos mig.
Gammal 2011-12-23, 11:28   #57
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Innebandy Superligan, Annandag Jul.

FC Helsingborg - Capeirotäby FC

En match som jag tycker är autotryck på en bortaseger. Helsingborg är som jag tidigare skrivit överskattade och lyckas faktiskt aldrig speciellt bra. Ju mer press det är på laget ju sämre spelar de. Antagligen blir det mycket publik men det känns just som ett hinder. Det som talar för hemmalaget är att täbylaget inte varit speciellt bra på slutet - men det har inte FCH heller. Helsingborgslaget har fem segrar och dessa fem lag ligger i botten av Superligan. Jag tycker helheten talar för ett fint odds till 2.20 på Capeirotäby.

Tyresö/Trollbäcken IBK - Jönköpings IK

Hemmalaget har överraskat på mig hittills, men det har även JIK. Faktum är så är JIKs insatser strået vassare tycker jag. Så även om hemmalaget ligger på en fin femteplats och har tre fler poäng än JIK så känns oddset på en bortaseger fint. 2.79 får vi och jag tycker det är en 50/50-match. Jag har svårt att värdera krysset men det kommer aldrig i närheten av att ett odds på över 2.50 blir dåligt.

Storvreta IBK - AIK IBF

Jag tycker de flesta lagen vacklar just nu och när det då erbjuds fyra gånger jämnt på AIK så tycker jag det är spelvärde. Visserligen leder Storvreta serien, men senast fick de ett snöpligt nederlag borta mot Sirius. AIK har förvisso inte rosat marknaden ännu. Mycket pga skador men det är även en tveksamhet i hur de fungerar rent mentalt. Förlust senast när jag trodde de var på gång. De hade ju trots allt en seger med 8-2 mot Mullsjö, men det blev för tufft mot TT. Om AIK ska till slutspel så måste de inhämta trepoängare och det väldigt snart.

Linköping IBK - IBK Dalen

Känns som jag tjatar sönder min hals i hur överskattade Dalen är. De har även saboterat en del tidigare spel för mig, men jag ger mig inte. Dock ligger oddset på en hemmaseger ungefär där jag värderar det. Men det är just för att krysset måste värderas in också. För jag anser att utan kryss är det fördel hemmalaget. Men oddset orkar inte upp tillräckligt mycket för att vara riktigt fint värde. Men envisheten gör att jag likväl tar ställning här och går mot Dalen som så ofta tidigare. Laget kommer inte nå slutspel.

Övriga matcher ser jag inget spelvärde i alls. Känns som Pixbo, Falun och Warberg bör vinna sina matcher enkelt men oddsen är bedrövliga och ska man leta värde i dessa är det närmaste man kommer just att gå för de oavgjorda resultaten här.
Svara

td