|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-11-20, 01:37 | #1 |
Banned
Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 11Skidskytte 12/13 Stats: 24 - 48 - 0 ROI: 84.05% Vinstprocent: 33.33% |
Mavericks egna spel - med förväntat bra resultat
Motivationen åker upp och ner som en jojo vad gäller att starta den här dagboken eller inte. Men just nu känns det rätt och då är det lika bra att kasta in mer ved i spisen för att elden ska ta sig. Jag hoppas bara att jag orkar fullfölja den dagligen även om jag ibland kan tappa motivationen rakt upp och ner.
Var står jag i dag då? Formen rent spelmässigt känns bra men ekonomiskt är det skralt efter en smärre livskris. Dock repar jag mod och får så sakta börja om från början. Min rulle här kommer vara ca €100 (som jag lyckats spela mig upp till genom frispel på slots som hamnade på runt €40) så det är inte så mycket att skryta om. Dock hoppas jag att den växer mot några hundra till årsskiftet men samtidigt vågar jag inte skjuta från höften med rullen då jag inte har någon speciell inkomst i dagsläget, så om den är på €150 får jag vara nöjd. Från 20K till 4K ungefär, dessutom hemlös men det är en annan saga - I will survive! Mitt primära mål är dock att få ihop ca €1000-€2000 för att då på allvar kunna spela som jag vill och sakta bygga upp rullen för att på sikt även kunna plocka ut en liten extra summa varje månad. Så när det finns pengar över kommer jag att lägga in det på min rulle. Jag kommer fokusera runt 75% på egna spel och övrig del på olika ryggar som jag tar. Huvuddelen av de egna spelen kommer att handla om innebandy och skidskytte samt Köln, Newcastle och Lazio. Det kommer slinka med en del sidospel också där jag ibland är och nafsar. Möjligt jag glömt något primärt men det lär ni märka. Jag hoppas kunna ha bra disciplin samt inte agera annorlunda mot vad jag brukar enbart för att jag skriver om mina spel här. Dock kommer den psykologiska aspekten in att man vill prestera ännu bättre då andra kan se hur det går. Men sanningen kommer få tala för sig själv hur det kommer gå. För er som vill följa min sponsrade tusenlapp har jag en annan dagbok för det, där läggs enbart spel med de villkor som läsarna sätter upp. Men även den ska öka, det kommer jag se till. Vilka insatser kommer jag köra då? Det blir mellan två och tio Euro per spel, men oftast runt tre till fyra. Jag ska även försöka vara extra tydlig på hur pass bra ett spel är för att kunna vägleda övriga - även om det till stor del kommer synas på min egna insats. Dock kommer jag inte våga blåsa av €10 ifall oddset är 2.30 och jag anser att det är 50/50. Spoiler:
Då kör vi! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Maijadona (+3) |
2011-11-20, 02:59 | #2 |
LL Cool J is hard as hell.
|
Låter stabilt. Lycka till!
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish." - To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
|
2011-11-20, 11:52 | #3 |
Nischade lir av folk med järnkoll på någon ovanligare sport inom betting är ju alltid av intresse, även om jag kan tänka mig att volymerna man får tippa på t.ex. icke-favoriter inom skidskytte är begränsade hos bolagen. Men det läre visa sig. Lycka till, du läre märka ifall motivationen överlever ganska snart tror jag. Låt inte dåliga perioder krossa självkänslan bara!
|
|
2011-11-20, 15:37 | #4 |
Banned
Sharp$: 11Skidskytte 12/13 Stats: 24 - 48 - 0 ROI: 84.05% Vinstprocent: 33.33% |
Innebandy, Allsvenskan södra Fagerhult Habo IBK - IBK Landskrona En match som jag svängt oerhört mycket i. Från början tyckte jag 2.30 var spelvärde på Landskrona då de överpresterar just nu och känns på uppåtgående. Dock efter lite räknande fram och tillbaka så går gränsen runt 2.38 och det blir inget spel. Det som talar för en hemmaseger är att de är klart starkare hemma än borta. Senast vann man enkelt när Landskrona kom på besök och då hade skåningarna ett klart starkare lag. Ett kryss till 6.20 har nästan spelvärde då min uppskattning ligger runt var sjätte match, men marginalen är för stor för att våga spela. Så till sist står jag över matchen då jag dels inte finner odds eller hittar en riktning på matchen. Men skulle jag ha en pistol på tinningen så hade det fått bli Landskrona då de som sagt presterar bra just nu, och den mentala biten är ungefär som att ha en extra spelare på plan. ÅBY IBK - Skoghalls IBK Odds på 1.55 är ju spelbart rent generellt men jag gillar det inte. Har du en enorm rulle med bra MM så blir det ju mer spelbart men i min situation vill jag ha en större edge helt klart. Nu tror jag inte ens det finns någon edge, men att spela Skoghalls har definitivt inget värde till dryga tre i odds. En tråkig match med tråkiga odds och vi sätter oss inte ens på läktaren här. Superligan Storvreta IBK - FC Helsingborg Jag nästan avskyr när det är så svårt att se hur matchen blir spelad eller vem som kommer dominera. Först vill jag spela under 10.5 rent spontant men sen börjar det dunka i huvudet att Storvreta öppnar kanonen och det slutar 8-6 eller 8-5, så då vågar man inte följa upp det spelet. Sen känner jag att detta vinner ju Storvreta enkelt men till odds under 1.50 känns det inget skoj alls samtidigt som Helsingborg mycket väl kan ta både en, två eller tre poäng här. Handikappspelet på -2.5 då? Nej, inte ens här känns det aktuellt, även om linan ligger där jag lutar över till FCH. 56% av gångerna ska FCH vinna, spela oavgjort eller förlora med som mest två bollar. Det känns rätt intressant, men rädslan att uppsalalaget har show gör att min rulle inte mår bra av dessa spel. Men blir det något spel så tror jag det blir FCH +2.5, men jag får suga på det ett tag till. AIK IBF- IBF Falun En normal dag om någon slänger fram den här matchen och pekar på 2.30 för AIK så är det auto direkt. Men AIK, vad håller de på med? Senast ligger de under med 7-0 mot laget i Tibblehallen. De har endast två segrar på åtta försök och falungänget presterar klart bättre än vad de borde. Så, om jag bara hade haft det minsta av stake hade det blivit en bortaseger till 2.20 men nu blir det att fundera vidare på den här matchen. varför är idrott inte logiskt? IBK Dalen - IK Sirius IBK Här börjar klockorna faktiskt ringa och en bortaseger till höga 5.30 smakar lite som en syrlig karamell i munnen. Sirius är långt ifrån så dåliga som tabellen visar även om de inte kommer tillhöra toppen när serien är slut. De når antagligen inte ens slutspel, mend et är jag inte så säker på att Dalen heller gör. Dalen har två tråkiga resultat på slutet vilket ger en målskillnad på 3-13 mot Jönköping och Warberg, visserligen två profilnamn. Men faktum är att Dalen tog tre av sina fyra segrar i de tre första omgångarna mot bottenlag som Mullsjö och derbylaget Umeå City IBK samt mot ett riktigt formsvagt lag Linköping. Så Dalen vacklar och jag tror det kan finnas mer nerver utanpå deras tröjor i dag än vad som är acceptabelt för att kunna nå en seger. Så här blir det faktiskt spel på Sirius. Ogiltigt spel-ID: 624205 Capeirotäby FC - Jönköpings IK Enkel hemmaseger vid första tanken men samtidigt vinner JIK lite då och då. Så här hittar jag faktiskt en smaklig söndagsmiddag när jag ser att handikapplinan ligger på +4.5. Capeirotäby lär inte se detta som någon prestigematch som mot AIK och lär inte ha samma fokus, samtidigt som JIK ser detta som en svår match men samtidigt finns det enormt många hungriga spelare som vet att de inte får bjuda på några misstag. Visst kan det blåsa iväg men jag skulle nog vilja säga att det sker enbart runt en av tre matcher så jag anser att vi hittat ett överodds här. Jag baserar detta till 80% på den mentala inställningen och efter diverse räknande känns spelet bra. Ogiltigt spel-ID: 624200 Senast redigerad av Maverick den 2011-11-20 klockan 19:23. |
2011-11-20, 18:04 | #5 |
Banned
Storvreta IBK - FC Helsingborg
Under 10.5 hade suttit dunderfint då matchen slutar 3-1. Även raka spelet på Storvreta hade suttit samt handikappspelet +2.5 till FCH. Så istället för grönt tog rädslan övertag och det blev inget spel och således inga vinster. Fagerhult Habo IBK - IBK Landskrona 2-2 blir slutresultatet här och jag är tacksam att jag inte fick en pistol mot tinningen även om det såg bra ut för skåningarna. Hade ju 2-0 inför sista perioden nämligen. Krysset som jag fann värde på hade dels för stor varians samt att marginalerna var att det kunde vara allt från 20% till runt 13% vilket gjorde att jag avstod här. Åby IBK - Skoghalls IBK En match som borde vara slut när som helst och där hemmalaget leder med 6-4 fastän de tidigt hade 0-3. Åby vinner och det var väntat men oddset kändes lågt även om det kunde finnas värde där så var jag inte helt säker och det var för riskabelt att kliva in med cash. Matchen slutade 6-4. AIK IBF - IBF Falun Falun håller undan trots att de släpper in AIK mot slutet av matchen. var är min stake? Ska den verkligen påverkas så mycket av hur ens rulle ser ut? 8-7 vinner Falun till slut med och jag grämer mig inte helt på denna match då den var svårlöst på förhand. Capeirotäby - Jönköpings IK Spelet sitter klockrent med 15 måls marginal men hur kan JIK utklassa täbylaget med 14-4 på bortaplan? Att de kunde vinna fann jag troligt även om jag enbart skulle gett dem 15-20% (varför spelar jag inte då?) men att de ska vinna med tio mål - det fanns inte på kartan. JIK kan slå samtliga lag och när det då bjuds på dessa odds över åtta måste man spela, även när ett så pass bra lag som Capeirotäby står på andra sidan. IBK Dalen - IK Sirius IBK När Sirius gör 3-2 i början av tredje perioden trodde jag faktiskt det skulle bli 5-2 eller liknande, men då bytte lagen tröjor och Sirius fick spela med nerverna utanpå. Dalen vänder till 4-3 innan Sirius genom Johan Sr Eriksson gör sitt fjärde poäng när han kvitterar, men då återstod enbart 52 sekunder av matchen och den poängen var de nog nöjda med. Det här grämer mig lite alltså. Men jag får ta nya tag bara, en bra start istället för en fenomenal start. Senast redigerad av Maverick den 2011-11-20 klockan 19:23. |
2011-11-20, 19:49 | #6 |
Ska följa båda dina trådar. Gillar att du är så utförlig med dina spel, du påminner om de som spelar på travet, som inte bara försöker förutse utfallet utan även förloppet som leder till det. Tror det är en bra egenskap.
|
|
2011-11-20, 20:31 | #7 |
Banned
Möjligt du har rätt, men ibland känns det som jag överanalyserar och analysen i sig blir felaktig pga det och då tycker jag att instinkten borde vara det rätta. Men jag vill ju ha en anledning varför jag spelar något. Försöker väga in det mentala väldigt mycket, men det är svårt - och statistik är ju enklare att bara se rakt upp och ner.
|
2011-11-20, 20:34 | #8 |
Det är nog en balansgång men det bör vara bättre att tänka för mycket än för lite.
|
|
2011-11-21, 14:26 | #9 |
Banned
Superligan
Warberg IC - Pixbo Wallenstam IBK I går ansåg jag den här matchen vara extremt svår att lösa och den är inte mycket enklare i dag, men jag har läst på mer och sen om det hjälper eller ej får kvällens match avgöra. Hemmaplan för Warberg betyder bra stämning i hallen och mycket liv, men samtidigt har Warberg varit lite av en besvikelse i år. Pixbo ser klart starkare ut och är rätt täta bakåt, även om de tidigare setts som ett offensivt lag. Jag vet dock inte hur mycket den nye tränaren prioriterar försvaret kontra anfallet - men jag får utgå från statistiken. Så med frågetecken för Warbergs styrka och att Pixbo har haft flertalet matcher klart under linan på 10.5 så finner jag två spel med förväntat värde. Vi spelar helt enkelt under på linan då Warberg dansar exakt på linan match efter match medan Pixbo bara varit över den en tredjedel av matcherna och då oftast med målet bara. Men matcher som bl a 2-2, 2-5, 6-2 och 4-3 gör att vi följer den trenden. Enda orosmomentet är väl att motståndet då har varit antingen ett defensivt bottenlag eller ett lag i övrigt som oftast håller målen nere. Och Warberg - Pixbo normalt sett tidigare låter mer som 15 mål, men jag väljer att blunda för det. Det är 50/50 vad gäller de tre senaste säsongernas möte mellan lagen i alla fall. Förutom underspelet lägger jag ett bet på Pixbo då jag tycker ett odds på 3.30 känns helt felsatt ifall vi enbart tittar till årets prestationer. Har varit inne på att spela Pixbo med +1.5 också. Kommer suga på den i några sekunder/minuter. Spelen uppdateras inom kort när jag lagt in det i sheetet. Möjligen överspelar jag matchen och sannolikt beror detta på att jag var rätt på det mesta i går. Ska ni enbart välja ett spel, kör rak på Pixbo (3.30 på Ladbrokes finns), sen underspelet och till sist handikappspelet. Ogiltigt spel-ID: 625267 Ogiltigt spel-ID: 625269 Ogiltigt spel-ID: 625272 Senast redigerad av Maverick den 2011-11-21 klockan 21:23. |
2011-11-21, 21:32 | #10 |
Banned
Warberg IC - Pixbo Wallenstam IBK
Dessvärre kunde jag inte se matchen då TV var upptagen när matchen startade och när det bara återstod en period var jag inte så intresserad av det hela längre. Jag har för mig att jag nämnde något om 15 mål mellan dessa två lag och nog slutade det 5-10, totalt 15 mål. Pixbo vinner även om det såg halvmörkt ut efter drygt halva matchen då hemmalaget ledde med 5-2. När det står 5-4 inför sista sitter jag nästan och hoppas på en mållös period - som om det skulle ske då? Men äntligen fick Pixbo igång sitt offensiva spel - som de är kända för enligt mig. Hela sex gånger fick warbergspelarna sänka sitt huvud och se matchen försvinna ur deras händer sista tio minuterna av tredje perioden. Det blir plus och förstahandsvalet går in, dock är jag lite besviken på hur jag fördelade insatserna måste jag säga. Högsta insatsen på ett odds jag kommer ha minst värde på i längden. Nej, det bli bakläxa nu och lussekatter till jul! Senast redigerad av Maverick den 2011-11-21 klockan 21:34. |
2011-11-24, 17:12 | #11 |
Banned
Superligan
Capeirotäby FC - Warbergs IC En väldigt intressant match då bägge lagen förlorade senast och där det blev pannkaka för bägge lagen i slutet av matcherna. Täbylaget förlorade med hela 14-4 mot JIK i en match som borde varit betydligt jämnare enligt pappret. Täby var ju även stora favoriter då, lite för stora enligt mig. Warberg hade 5-2 mot Pixbo senast men förlorade likväl med 5-10 där Pixbo dunkade in 6-0 i sista perioden. Så alltså har vi två lag som borde vara rejält sugna på att visa var skåpet ska stå. Med tanke på det och årets form samt kvalité är laget i Tibblehallen riktiga favoriter men jag anser att odds på 1.70 inte har speciellt mycket värde i sig viket är tråkigt. Linan vad gäller Ö/U ligger på 12.5 vilket känns lite för högt för att det ska vara dundertryck. Och frågan är hur man ska värdera lagens senaste insats, kommer Capeirotäby att trycka gasen i botten för att visa vilka som bestämmer eller kommer det bli att lagen inte har råd att se ut som en hålig ost efter matchen och det blir fokus på försvar? Många faktorer väger åt olika håll och jag ser det som relativt svårbedömt med 1.85 i odds på båda sidor. Så vilka är de olika scenarion som jag föreställer mig? Målsnålt med två lag som måste prestera bättre än sist. Capeirotäby dundrar fram som de bör en normal dag och vinner med 3-4 bollar. Målen ramlar in då bägge lag har en mental härdsmälta. Med risk för att jag överspelar matchen igen likt sist när Warberg mötte Pixbo så hittar jag följande spel med varierande värde. Ogiltigt spel-ID: 630252 Ogiltigt spel-ID: 630254 Ogiltigt spel-ID: 630255 Senast redigerad av Maverick den 2011-11-24 klockan 21:10. |
2011-11-24, 19:43 | #12 |
Banned
En liten uppdatering efter första perioden. Dessvärre har inte Warberg kunnat vara med och hjälpa till i målprotokollet och det betyder ett förlustspel på Ö3.5 i första perioden. Det står endast 3-0 och jag är väl lite besviken att det inte kunde öppna upp sig mer, även om jag inte sett perioden. Men täbylaget verkar åtminstone trumma på i sin vanliga stil och sitter inte handikappspelet blir jag ordentligt besviken men det kan vända snabbt i innebandy och det fick ju Warberg känna på sist. Tradigt att inte gå 3-0 men 2-1 får jag nöja mig med, kastar peppar över axeln!
EDIT: Kasta aldrig peppar över axeln för då smäller det och efter 91 sekunder av andra perioden står det 3-3. Ett av de där målen kunde kanske ramlat in i första istället så hade det blivit grönt, nu är jag rädd att Capeirotäby gör en repris mot JIK där allt bara ramlade ihop! Senast redigerad av Maverick den 2011-11-24 klockan 19:50. |
2011-11-24, 21:14 | #13 |
Banned
Återigen ställer jag mig frågan om det är jag eller lagen som är dåliga. Första perioden tre mål, i andra blir det 4 mål och i sista blir det sex mål. Det betyder att överspelet på 3.5 i första missar men hade suttit i övriga. Jo, jag vet att det oftare blir fler mål mot slutet men likväl. Att Capeirotäby förlorar andra perioden med 0-4 finns inte på världskartan, lika lite som att förlora med 14-4 totalt mot JIK. Så nu blir det enbart vinst med ett måls marginal och handikapp spelet missar trots ledning med både 6-4 och 7-5 med bara minuter kvar av matchen.
Det lilla ljuset i glädjebägaren är dock att oddsen på övriga superligamatcher kommit upp och jag har tre fina spel direkt. Återkommer med dem senare i kväll! |
2011-11-24, 22:03 | #14 |
Banned
Superligan
IBF Falun - Jönköpings IK JIK har gjort det bra hela säsongen och senast var det storslam mot seriefavoriterna från Täby, en bortaseger med hela 14-4. Självklart är det inte enbart JIK som stod för den förtjänsten utan även Capeirotäby som måste ha knarkat ner sig fullständigt under matchen. Men JIK har tidigare visat att de är riktigt vassa och även om Falun gjort det klart bättre än förväntat så är de inte så bra som resultaten visar på. Knapp fördel Falun säger jag här. Så allt över 2.60-2.75 är spelvärde enligt mig på JIK. Pixbo Wallenstam IBK - IBK Dalen Senast trodde jag bottenlaget Sirius skulle slå Dalen på bortaplan men de fick enbart med sig 4-4 och Dalen är inte ett lag som tar sig till slutspel enligt mig. De är ett gäng medelmåttor som aldrig kommer lyckas speciellt bra, men all respekt för Peder Bodén som dock börjar komma till åren. Pixbo på hemmaplan och med bevisad bra form bör äta upp umeålaget två av tre gånger menar jag och resterande drygt 33% kommer bli oavgjort eller bortaseger. Så odds över 1.50 är som sagt spelvärde här. Linköping IBK - Tyresö/Trollbäcken IBK Linköping som jag sagt tidigare inledde serien bedrövligt men har nu hittat vägen mot segrar och jag är övertygad om att de kommer fortsätta klättra i tabellen när de två namne Marcus Johansson fortsätter dunka in poäng för laget. Tyresölaget har dock gjort det godkänt hittills och det överraskar mig men Linköping är starkare och bör segra tillräckligt ofta för att hitta värde här. Men under 1.65 skulle jag inte gå ifall jag lägger ett spel. Hide-a-lite Mullsjö AIS - IK Sirius IBK Här ligger väl oddset med knapp marginal över vad jag anser vara spelvärt men det blir lite spel från sist också när de inte kunde slå Dalen borta. Mullsjö håller ingen vidare klass och även om de håller ner siffrorna senast mot Linköping ska de normalt få det kämpigt med Sirius. Men det är två spöken som har svårt för att vinna men det lutar åt en bortaseger. Trevliga matcher och trevliga odds. Jag hugger tidigt då jag inte kan se något annat än att speciellt JIK och Pixbo måste falla i odds. Mer osäkert ifall de övriga kommer röra sig speciellt mycket. Mina insatser blev ju helfel, men jag får komplettera så det blir rätt, men låter detta ligga kvar i sheetet. För er som undrar är det maxinsats på JIK borta mot Falun. Det är 4/5 i insats på Pixbo hemma mot Dalen. Linköping 2/5 och sist Sirius med 1/5. Ogiltigt spel-ID: 630552 Ogiltigt spel-ID: 630553 Ogiltigt spel-ID: 630554 Ogiltigt spel-ID: 630555 Övriga matcher får jag återkomma med och jag kommer även komplettera när fler marknader kommit upp. Senast redigerad av Maverick den 2011-11-24 klockan 22:04. |
2011-11-26, 19:22 | #15 |
Banned
IBF Falun - Jönköpings IK
Jag var helt oenig med spelbolagen och marknaden i denna match men jag anser fortfarande att jag är mer rätt på det än marknaden här. Dock fick jag riktigt dåliga vibbar när JIK tar en utvisning efter drygt halva första perioden för protest. Det brukar betyda spelare som har fel fokus och pang så stod det 3-0 till hemmalaget. Det kan dock svänga fort i innebandy, mer än i någon annan sport vill jag påstå så hoppet var inte helt borta. Det t o m stärktes när JIK reducerade till 2-3 men sen hände det som visar att JIK inte hade fokus på rätt saker i dag, för när JIK reducerade första och andra gången så tog det mindre än 30 sekunder innan Falun återigen hade en tvåmålsledning. Tredje och fjärde gången JIK reducerade så tog det mindre än två minuter innan det återigen var dags att vakna upp och se att det var två mål upp igen. Falun ska vara favoriter i den här matchen men knappa sådana. Tradigt att sannolikheten stod sig just i dag på denna matchen. Jag får klamra mig upp på hästen igen och så tar vi dom i morgon istället. Dock ligger oddsen stabilt - vilket enbart borde betyda liten marknad? |
|