Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-11-19, 22:54   #1

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 100

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Deadbolt - Bygger Rulle - Hockey/Fotboll

Jag har lekt lite med en rulle på 170:- och units på 9:-, nu har pengar rullat in från annat håll så nu kör jag en riktig rulle på bet365 och nyttjar bonusen, så 2000:- till mitt förfogande. Skärpning nu alltså.

Startkassa: 2000:-
Unitstorlek: 75:-

Till en början kommer i princip alla spel vara 1 unit, när jag känner mig säkrare på en eventuell edge kommer jag väl att variera min insats men vi börjar så här.
Deadbolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-19, 23:09   #2

Standard

NHL 2011-11-19

Edmonton Oilers vs Chicago Blackhawks Ö 5.5
Odds: 2.15
Insats: 1 unit

Edmonton Oilers vs Chicago Blackhawks -1.5
Odds: 3.10

New York Islanders vs Boston Bruins Ö 5.5
Odds: 2.05

Montreal Canadiens vs New York Rangers ML
Odds: 1.90

Toronto Maple Leafs vs Washington Capitals -1.5
Odds: 2.95
Gammal 2011-11-20, 09:29   #3

Standard

Överspelen satt, Oilers, Canadians och Toronto surade till det men det är bara köra vidare.
Gammal 2011-11-20, 16:08   #4
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Inte för att vara taskig men det är alltid lite komiskt när resultaten blir som de blir.

Du spelade Caps -1.5 men de hade behövt +6.5
Du spelade Rangers ML men de hade behövt +4.5
Du spelade Blackhawks -1.5 men de hade behövt +7.5

Helt sick när de blir så alltså. Jag lider med dig men det positiva är ju att dina överspel satt så bakslaget blev inte så tufft. Bara upp på hästen igen!
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-20, 16:47   #5

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maverick Visa inlägg
Inte för att vara taskig men det är alltid lite komiskt när resultaten blir som de blir.

Du spelade Caps -1.5 men de hade behövt +6.5
Du spelade Rangers ML men de hade behövt +4.5
Du spelade Blackhawks -1.5 men de hade behövt +7.5

Helt sick när de blir så alltså. Jag lider med dig men det positiva är ju att dina överspel satt så bakslaget blev inte så tufft. Bara upp på hästen igen!
Visst är det så Maverick. Jag var tokigt fel ute, tur att jag begränsade skadan med överspelen. Viktigast för mig är att undvika tilt och förlustjakt. Jag försöker hålla god volym och gör en del dåliga spel men jag försöker ta lärdom av dem och tar en titt på vari mina missbedömningar kan ligga. Ibland bör man nog lyssna lite på magkänslan, kände mig ytterst tveksam till att spela Rangers eftersom att jag såg att stora strömmen spelade Canadiens och ryggade en spelare som kan detta mkt bättre. Är man tveksam har man med största sannolikhet också ett underodds. Det är bara rulla vidare.

Tack för input!

Senast redigerad av Deadbolt den 2011-11-20 klockan 16:53.
Gammal 2011-11-20, 16:55   #6
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Visst är det så! Magkänslan är många gånger rätt men sen blir det selektiva minnet fel att basera sin fd magkänsla på. Ofta glömmer man bort de dåliga magkänslorna.

Jo, det blev totalt fel i den matcherna, men spelen kan ju ha varit bra för det. Nu är jag ju ingen hockeyexpert och framför allt inte inom amerikansk sport generellt.

Men det viktiga är att inte tilta och jaga förluster, det är det överlägset svåraste då det är det mentala spelet - och det mentala är nog så viktigt inom idrotten också fastän många inte tänker på det.
Gammal 2011-11-20, 17:38   #7

Standard

Jag skulle nog sällan spelat Oilers och Toronto. Mitt misstag är nog snarare att oddsen på mina spel antagligen inte var särskilt gynnsamma även om jag inte kunde förutspå detta. Min känsla rent generellt efter att ha tippat NHL inågra veckor är att matcherna ofta är mer öppna än vad oddsen föreslår. Därmed är ofta oddsen för låga på favoriter och en dog till ett överodds kanske ändå är ett bättre spel.
Gammal 2011-11-20, 19:18   #8

Standard

Den som vill tjäna pengar kan alltid skapa ett konto på Betfair och klicka "Lay" på allt jag spelar, för just nu verkar jag bara spela på sånt som inte inträffar.

Att lägga in en unit på Hoffenheim DnB känns i efterhand som ganska slösaktigt och det var främst baserat på en artikel på svenskafans, jag ville hitta ett spel när det inte fanns något.

Under 2.5 på Chelsea - Liverpool känns inte helt off, det värsta är att jag blev orolig efter 1-1 och drog in 40:- på "Chelsea nästa mål" när oddset klättrat till 3 för att gardera upp mig..

Aja, det värsta jag kan göra är att låta detta påverka mig negativt och spela lösare och hårdare. Jag ska leta spel nu men ta och vara lite grundligare och leta bättre möjligheter.
Gammal 2011-11-20, 19:37   #9
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Deadbolt Visa inlägg
det värsta är att jag blev orolig efter 1-1 och drog in 40:- på "Chelsea nästa mål" när oddset klättrat till 3 för att gardera upp mig..
En viktig fråga, såg du matchen och bedömde du ens chanserna för att Chelsea skulle göra nästa mål? Såg du inte matchen, spela aldrig live då. Möjligen enstaka gånger i halvtid men knappt ens då.
Gammal 2011-11-20, 19:40   #10

Standard

Ville väldigt gärna spela Atletico Madrid mot Levante som börjar om en halvtimme, men 1.57 är ett ganska tråkigt odds. Spelade istället följande resultat:

1-0
2-0
3-0
2-1

Total insats: 40:-
Potentiell vinst(exkl insats): 60:- (1-0, 2-0) 75:- (2-1) 100:- (3-0)

Detta är en marknad jag sällan spelar, har dutchat några gånger på betfair och tradat resultat men aldrig spelat på dem matchen ut. Använde en fast insats över alla 4 resultat.
Gammal 2011-11-20, 19:42   #11

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maverick Visa inlägg
En viktig fråga, såg du matchen och bedömde du ens chanserna för att Chelsea skulle göra nästa mål? Såg du inte matchen, spela aldrig live då. Möjligen enstaka gånger i halvtid men knappt ens då.
Hade tyvärr ingen möjlighet att titta, fast jag gillar att följa Chelsea.

Försökte följa marknaden och tittade vart pengarna tog vägen, men de är ju ofta ur proportion till sannolikheten har man ju sett på betfair.

Tar till mig av ditt tips och kommer inte att livebetta en match jag inte tittar på igen. Helst ser jag till att helt enkelt titta på allt jag spelar, annars är det omöjligt att avgöra om matchbilden överensstämmer med den jag förväntat mig.

Senast redigerad av Deadbolt den 2011-11-20 klockan 19:44.
Gammal 2011-11-20, 20:28   #12

Standard

Toronto Maple Leafs - Carolina Hurricanes ML
Odds: 2.30

Toronto Maple Leafs - Carolina Hurricanes Ö5.5
Odds: 1.86

Ottawa Senators - Vancouver Canucks
Odds: 2.75

Ottawa Senators - Vancouver Canucks Ö5.5
Odds: 1.86
Gammal 2011-11-20, 21:52   #13

Standard

Jaha ja, Atletico Madrid fick fart till slut. 1-0 trillade in i 69e minuten, känns tryggt, nu kan de sätta två bollar till om de vill. 3 minuter senare och Levante kvitterar, nu känns det kört. 2 minuter till och det står 2-1 ännu ett resultat jag har med i mitt spel för en halv unit. När de seglar upp i 3-1 är alla mina resultat passerade och sen kommer 3-2, skönt då hade jag inte vunnit på hcp heller.

Aja, 27.27 i träffprocent och 67.41% i ROI är ju ett helt okej facit efter 11 spel, om man reverserar det, hade jag spelat på motsatsen hade jag ju haft 76.73% i träff och 8-3.

Man kanske skulle pappersbetta först, och sen lägga alla spel, tvärtom.
Gammal 2011-11-20, 22:08   #14

Standard

Figueirense - Fluminense DnB
Odds: 2.10
Insats: 75:-

Figueirense är obesegrade i sina 14 senaste, men de har ofta vunnit med små marginaler och 34.3% av deras facit består av oavgjorda matcher. Jag fnular just nu på om det finns värde i detta eller om jag var förhastad. Fluminense måste vinna 47.6% om vi plockar bort krysset och Figueirense ser ut att vara värda en viss fördel, antagligen mer än 52.4%. Kan vara värt att tänka på innan jag lägger spelen, får nog medge att jag jagar, dags att stänga butiken för kvällen.. Kan nog komma undan här med lite tur här.
Gammal 2011-11-20, 22:27   #15
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Citat:
Figueirense - Fluminense DnB
Odds: 2.10

Figueirense är obesegrade i sina 14 senaste, men de har ofta vunnit med små marginaler och 34.3% av deras facit består av oavgjorda matcher. Jag fnular just nu på om det finns värde i detta eller om jag var förhastad. Fluminense måste vinna 47.6% om vi plockar bort krysset och Figueirense ser ut att vara värda en viss fördel, antagligen mer än 52.4%. Kan vara värt att tänka på innan jag lägger spelen, får nog medge att jag jagar, dags att stänga butiken för kvällen.. Kan nog komma undan här med lite tur här.
Kan meddela att jag satt och studerade den där matchen väldigt länge då jag senast Figueirense spelade skulle hitta ett AH på den. Dock talar det för hemmalaget att de inte förlorat senaste 14 matcherna, men samtidigt har de ett illa facit mot just Fluminense. Så hittade inget jag skulle vara nöjd med men ditt spel känns helt ok. Ska du jaga, så jaga ordentligt isf. Jaga förluster med låga odds är inget bra, det knäcker en bara mer. Men sluta jaga är det bästa även om det är svårt.

Spela ett datorspel istället..
Gammal 2011-11-20, 22:36   #16

Standard

Ja, det är väl så. Gick +8k på pokerturneringar förra månaden för att tilta bort 20 på cashgames när jag klev för högt. Så nu känns alla spel som en jakt. Jobbar på att nollställa mig, tidigare förluster gör inte dåliga spel till bra spel, variansen knackar inte på dörren med en ursäkt. Får börja från ruta 1 imorgon.
Gammal 2011-11-20, 22:50   #17
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Citat:
Ja, det är väl så. Gick +8k på pokerturneringar förra månaden för att tilta bort 20 på cashgames när jag klev för högt. Så nu känns alla spel som en jakt. Jobbar på att nollställa mig, tidigare förluster gör inte dåliga spel till bra spel, variansen knackar inte på dörren med en ursäkt. Får börja från ruta 1 imorgon.
Istället för att börja på ruta ett igen, så se bara till att komma på rätt spår. Glöm det du redan kört förbi, men är man på väg av vägen där man kör är det bästa att styra upp bilen och fortsätta där man ska köra istället för att bli bogserad tillbaka där man startade och sen köra samma sträcka igen! Vi har alla dåliga dagar och hemska röda fält. Det gäller att hitta det som kan ta en ur det där bara och det är nog individuellt. Det bästa är ifall man kan styra om tankarna och koppla av med något annat intresse. Bästa är helt klart fysiska aktiviteter då det dels kopplar bort spelandet samt så finner man en bättre harmoni. Men även att bara se en film funkar ifall man nu bara kan släppa spelandet. Spelade du Mallorca eller hoppade du över den?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Deadbolt (+15)
Gammal 2011-11-20, 23:00   #18

Standard

Jag skippade Mallorca eftersom att jag bara har rulle på bet365 och de erbjöd 0.30 lägre 2.20, tyckte att det var en ganska avgörande skillnad. Men det ser ut som att det var ett bra spel du valde. Det som drabbar mig värst är att jag vill ställa saker och ting till rätta så fort som möjligt, och finns det inga gynsamma spel så ja, då hamnar jag på fel sida om oddsen, måste ändra på det illa kvickt.

Yes, träning rensar nog skallen bäst, blir varannan dag. Annars försöker jag läsa lite, men ligger jag back hakar jag lätt upp mig. Jobbar på det.

Tack för tips!
Gammal 2011-11-20, 23:20   #19
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

En viktig del efter att skummat igenom tråden.

Begränsa ditt spelande, jag har gjort samma misstag som du för många gånger, varit inne o kladdat lite varstans och istället för att foka där jag haft en edge förstört för mig själv med spel på fotboll tvärs över jordklotet.
Deadbolt (+50)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-20, 23:23   #20
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Citat:
Jag skippade Mallorca eftersom att jag bara har rulle på bet365 och de erbjöd 0.30 lägre 2.20, tyckte att det var en ganska avgörande skillnad. Men det ser ut som att det var ett bra spel du valde. Det som drabbar mig värst är att jag vill ställa saker och ting till rätta så fort som möjligt, och finns det inga gynsamma spel så ja, då hamnar jag på fel sida om oddsen, måste ändra på det illa kvickt.

Yes, träning rensar nog skallen bäst, blir varannan dag. Annars försöker jag läsa lite, men ligger jag back hakar jag lätt upp mig. Jobbar på det.

Tack för tips!
Din tur har vänt verkar det som, för nu har Granada dunkat in två bollar på fem minuter!

Jo, jag vet hur det är med att vilja ställa allt till rätta så fort som möjligt men när man känner så, det är då man ska göra en fysisk aktivitet, inte när man är avslappnad och njuter av livet. Ja, det funkar ju då också men menade som en sak som motverkar dåliga spel....Är man i tilt mode... kör 20 minuter hårt träningspass hemma så försvinner tilt mode!

Men se ddet positiva att du inte spelade på Mallorca som är usla borta, så Usla att Granada dubblar sin målskörd *gaaah* Jag ska ju ha fina stats i den dagboken
Gammal 2011-11-20, 23:33   #21

Standard

Fluminense har dunkat in 2 också, skulle ha kört raka 2an där men den sitter nog till 2.10 iaf, alltid nåt.
Gammal 2011-11-20, 23:36   #22
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Citat:
Fluminense har dunkat in 2 också, skulle ha kört raka 2an där men den sitter nog till 2.10 iaf, alltid nåt.
Nej, du skulle inte gjort annorlunda än det du gjorde. Även om tankarna kommer. Se till att du är nöjd med spelen istället och detta kändes som jag skrev helt ok eftersom de har fina stats mot hemmalaget i inbördes möten. Enda som skrämde var ju hemmalagets fina förlustfria svit och då är DnB ett bra alternativ.

Granadamatchen blev avbruten. Måste varit någon som ruggade mig men hade väldigt stora pengar på matchen
Gammal 2011-11-20, 23:37   #23

Standard

Haha, ja, troligtvis.

Nej, det är sant. Det fanns goda skäl till DnB, får vara nöjd helt enkelt.
Gammal 2011-11-21, 09:39   #24

Standard

Återigen fiasko för mig i nattens NHL. Jag kommer dumpa NHL ett tag, de bra nätterna är få jämfört med de dåliga. Det känns som att jag gissar och gör det dåligt. Jag har säkert träffat 20% till ett snittodds av 2.20, inte värt att fortsätta med.
Gammal 2011-11-21, 10:26   #25

Standard

Tottenham - Aston Villa +1.25
Odds: 1.75

Bägge facit innehåller en hel del enmålsvinster och kryss och så även inbördes. Tittade på AH +1 och AH +1.5 och valde att lägga mig mitt emellan för 1.75.
Gammal 2011-11-21, 10:31   #26

Valleyos avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 4120
Standard

Jag håller med RobinD i det han säger. Min största läcka inom betting är att jag överspelar d.v.s. att jag skapar värde genom att tvinga fram det snarare än att leta värde där det finns. Framför allt är det lätt att göra i NHL där man kan "skapa" värde genom att vända fram och tillbaka på olika parametrar.

Bara ett litet tips på vägen.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-21, 10:33   #27

Standard

Du har helt rätt i det. Jag letar värde där det inte finns något, för att jag vill att det ska göra det. Urbota dumt. Tack för tipset, och jag hade helt missat RobinD's inlägg som var mycket vettigt.
Gammal 2011-11-21, 10:38   #28

Standard

Jag tar och följer råden, jag ska försöka nischa mig lite mer och försöka hitta en edge. Börjar med att begränsa mig till fotboll, den sport där jag tror min förståelse för spelet är som högst. Dags att börja gräva statistik i ligorna och hitta någon att följa lite extra.
RobinD (+5)
Gammal 2011-11-21, 23:15   #29

Standard

Körde in några spel på NHL ändå och clearade mina bonuspengar, gick relativt fort, återstår att se efter natten om det blir mer pengar kvar än jag satte in..

Hursomhelst, jag känner mig positiv nu, inte stressad eller jäktad.
Gammal 2011-11-21, 23:17   #30

Standard

Mitt +3.5 på Berdych ser rätt hoppfullt ut.
Svara

td