![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#46 |
Banned
Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 11Skidskytte 12/13 Stats: 24 - 48 - 0 ROI: 84.05% Vinstprocent: 33.33% |
![]()
Känns som en match där St Johnstone kommer knipa ihop försvarsspelet och hoppas på att kunna få med sig ett mål framåt via hörna eller frispark. Det lär inte bli en sprudlande anfallsfotboll vilket borde gynna underspel. Tittar vi på årets säsong är det självklara spelet U3till 1.75. Rangers har inte haft speciellt målglada matcher, två stycken varav den ena mot Celtic. Det är logiskt att en match mot Celtic öppnar upp sig rejält efter första målet då bägge lag vill vinna en sådan match. Men även om Rangers gör 1-0 här kommer Johnstone fortfarande ligga rätt i sina positioner.
Det oroväckande är att de senaste två säsongerna har det inte varit U3 i en enda av matcherna mellan dessa två lag (förutom förra mötet den här säsongen). 40 procent av matcherna behöver gå under enligt mina beräkningar för att det ska vara ett bra spel. Så nu får vi jobba för tråkfotboll, men Rangers är ju "kända" för sina 0-0 när de är i Europa och spelar. Ogiltigt spel-ID: 621707 Tidigare i veckan fick jag även en uppgift att studera Empoli mot Verona och jag kommer så klart även ha ett spel till den här matchen. Ö2 var ett spel jag lutade åt tidigare men oddset har sänkts några punkter samt är jag lite osäker på hur matchen kommer att bli spelad. Bägge lagen ligger i paritet med flera andra vad gäller poäng och det är streck i närheten. Nu tror jag dock det är för tidigt på säsongen för att detta ska spela in så jag går blint på statistik för den här säsongen istället. Jag spelar nog ett av de mest tråkiga spel jag någonsin lagt och det är att det ska bli udda antal mål i matchen men det betalar över två i odds och majoriteten av de båda lagens matcher den här säsongen har slutat med udda antal mål. Ogiltigt spel-ID: 621742 Senast redigerad av Maverick den 2011-11-19 klockan 17:21. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#47 |
Banned
Sharp$: 11Skidskytte 12/13 Stats: 24 - 48 - 0 ROI: 84.05% Vinstprocent: 33.33% |
![]()
Jag kör även ett spel på Elitserien i dag, hinner inte gå igenom den ligan så noga så det får bli ett enda spel just nu åtminstone. Det är mycket sport och även om Köln är spelade tidigt i veckan så finns det flera andra matcher som är intressanta. Men åter till dagboken så får det bli ett spel på AIK -1.5 mot MoDo. Elitserien brukar vara jämn och det har det varit än mer senaste omgångarna känns det som, men likväl väljer jag att sticka ut här. Möjligen är jag lite färgad av AIKs 5-0 mot DIF och att DIF är på uppåtgående. Frågan är bara om de kan tända till lika mycket inför den här lunkarmatchen men vi kör på detta.
Ogiltigt spel-ID: 621975 Senast redigerad av Maverick den 2011-11-19 klockan 17:21. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#48 |
Banned
![]()
En första liten snabb uppdatering. Det suger verkligen just nu. Väljer ju udda antal mål istället för Ö2 som egentligen hade varit ett bättre spel, åtminstone med facit i hand men även med lite eftertanke. Ville gardera in tråkiga 1-0 segrar och om vi får push på 2 mål eller förlorar kändes lite som skit samma. I 88e minuten gör hemmalaget 1-2 och man blir glad, men nog fasiken ska det petas in ytterligare ett mål i matchen, och då går spelet rent åt skogen medan ö2 hade varit vinnande. Oflyt och dumhet i samförstånd är ingen bra kombination.
Rangersmatchen ser bra ut och AIK lever iaf. Vi får se hur dagen slutar. Mitt privata spel med över 4.5 mål i schalkematchen ser sådär ut, det är nästan det viktigaste på hela dagen att det dunkas in några baljor till i den matchen. EDIT: Rangers satt ju fint med min analys - som jag förutsätter stämmer med matchbilden även om jag inte sett matchen. Totalt med spelen är det ju hyfsat även om jag hade hoppats på lite bättre resultat, men det är så få spel att en bra eller dålig dag gör att det svänger enormt. Har även delat in spelen i fotboll, ishockey samt parlay. Men jag ser fram emot fler utmaningar för att få allt grönt, även om det känns tufft - dock ska totalen vara grön med hyfsat roi. Kommer även starta upp en dagbok där jag behandlar spel som jag anser har bra värde - vilket är enklare när jag väljer fritt. Det har gått fint med mina spel under hösten och jag hoppas inte en dagbok får det hela att falla utan att jag väljer med samma förnuft som tidigare även om det blir en ny aspekt att väga in. I går hade jag som jag skrev en usel dag men solen har sin sätt att komma fram likväl. Trodde nämligen att Mullsjö mot Linköping spelades i dag men ack så fel jag hade. Ett finfint odds på 2.25 på Linköping hade ramlat in i kassakon i går och dagen slutade på plus. Men ge mig nya utmaningar så jag har lite att kämpa med vid sidan av min andra dagbok som kommer upp inom kort. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Majo (+5) Senast redigerad av Maverick den 2011-11-19 klockan 16:56. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#49 |
![]()
Ren otur på Serie B matchen.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#50 |
![]()
Chelsea-Liverpool
Bästa spel till minst 2x pengarna?
![]() ![]() |
![]() |
#51 |
Banned
![]()
Får suga lite på den. Måste få klart en matchbild först innan jag kan gräva fram det bästa där.
EDIT: Spontant kändes det som Ö2.5 men efter lite efterforskning så står det mellan U2.25, en rak tvåa eller AH +0.5 på Liverpool. Så det blir två spel, dels U2.25 samt en rak tvåa som jag finner mest värde i. Liverpool kommer spela lite som Johnstone i går är min uppfattning men har också bra möjlighet att kunna trycka dit en eller två bollar framåt. Det kommer bli mycket spel på resultatet i matchen varpå jag tror det kan stå 0-0 länge samt när första målet görs kommer ställningarna bli än tuffare - då Liverpool är inblandat, inte det laget som är mest känt för offensiv och målglad fotboll! Ogiltigt spel-ID: 624245 Ogiltigt spel-ID: 624248 Senast redigerad av Maverick den 2011-11-20 klockan 18:23. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#52 |
![]()
Fundering: När en Edit görs i ett befintligt inlägg, påverkar det ens trådprenumeration? Verkar inte så. Och i Forum-appen för iPhone likaså.
Jag fick manuellt uppsöka dagboken. Rekommenderar därför att inte använda Edit när det gäller ny spelinfo ![]()
![]() ![]() |
![]() |
#53 | |
Banned
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#54 |
![]()
Kan du hitta något spelvärt i Granada - Mallorca tro?
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#55 |
![]()
Snyggt spel på Liverpool! De spelade fin fotboll och vinst till 4.82!
Behöver hjälp med kort varsel i Roma-Lecce... Roma står i 1.38 och det rör jag inte... Hur får du upp oddset till minst 1.95? Och hinner du? ![]()
![]() ![]() |
![]() |
#56 |
Banned
![]()
Måste vara en av de tråkigaste matcherna i årets La Liga. Granada vet knappt hur man gör mål och Mallorca vet knappt hur det är att vinna på bortaplan. Det normala och spontana spelet känns ju som under men oddset är tråkigt och det känns inget bra. Kryss till 3.37 är kanske det bästa spelet men jag gillar inte spela kryss när jag har valfrihet. Dock tycker jag ett DnB på Mallorca känns som bäst. Mallorca är rätt bra även om de har svårt på bortaplan av någon anledning. Egentligen borde jag säga, spela 0-0 men har inte kollat oddsen där och skulle jag yttra mig om 0-0 så kan det bli kalkon och Mallorca vinner med 3-1. Nej, DnB känns riktigt bra om man spelar på Scam James!
Ogiltigt spel-ID: 624589 Senast redigerad av Maverick den 2011-11-21 klockan 14:47. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#57 |
![]()
Inte illa. Ja, under kändes givet, såpass givet att man tyvärr inte blev förvånad över hur lågt oddset stod. Det där lät inte så tokigt.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#58 |
Banned
![]()
Inga nya matcher eller övrigt har kommit in så under tiden fortsätter jag att gräva lite i Elitserien till odds över 2.30. Hittar ni några matcher i dag så kom in med dem så att jag har lite att göra. Det är ju väldigt skralt med matcher i dag nämligen.
Men åter till Elitserien. Vinst för Brynäs samt under i matchen mellan Linköping och Färjestad är ju det som klickar först innan man studerat oddsen. Och efter lite studerande tror jag faktiskt att det finns värde på under även om oddsen ligger som bäst på 1.55. För det är runt 73% av matcherna som går under i Elitserien och ett odds på 1.55 motsvarar runt 65% vilket ändå är skapligt värde, speciellt med tanke på vilka lag som möts. Brynäs var väldigt ineffektiva senast mot Färjestad fastän mängder med Power Play, kanske kommer islossningen i dag istället? Odds på 2.40 för överspel gör att jag låter detta vara ett av spelen. Och när islossningen väl har satts igång så spelar vi även Brynäs till -1.5 även om jag inte gillar favoriter inom ishockey, men Brynäs är bättre än de visade resultatmässigt senast. Kan Färjestad slå Brynäs borta samtidigt som Linköping kan förlora hemma mot Timrå, ja då kan Färjestad även vinna den här matchen och pengarna styrs mot Pinnen. Ogiltigt spel-ID: 625318 Ogiltigt spel-ID: 625319 Ogiltigt spel-ID: 625321 Senast redigerad av Maverick den 2011-11-21 klockan 20:46. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#59 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2610Tennis 2015 Stats: 81 - 118 - 5 ROI: 103.27% Vinstprocent: 40.70% |
![]()
---> Kristianstad - H43, Elitserien i Handboll Herrar. Minsta odds 1.85
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#60 |
Banned
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|