Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-01-13, 09:04   #991

Maijadonas avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 1013

Maijadona sponsorpodden
Stats: 151 - 154 - 5
ROI: 131.70%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jinx Visa inlägg
Haha. ja, fast tror jag hade en jäkla tur inatt bara med de spel jag själv lagt. Extra skönt att jag lagt ett freebet på rangers men när jag började tvivla på dem säkrade jag den genom parlay på ottawa och bruins plus ett litet spel på -1.5 på Ottawa till 4.5 i odds. Allt detta gick hem så det var nog tur jag förlorade freebetet. Dessa finns dock inte i mitt ark eftersom de hörde ihop med freebetet. Men de finns i mina saldon

Som sagt, härlig morgon och STORT TACK PEJSSON för spelförslagen!
Lägg in dem i sheetet i efterhand vet ja!
Maijadona är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-13, 09:10   #992

Jinxs avatar

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 150
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maijadona
Lägg in dem i sheetet i efterhand vet ja!
Tack för uppmuntran men jag nöjer mig ändå med de spelen jag la in igår. Så kan jag använda bonusvinsten till att köpa nåt fint idag istället

Men Maijadona, sover du aldrig?
Jinx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-13, 09:18   #993

Maijadonas avatar

Maijadona sponsorpodden

Standard

Läste igår att QPR och Spurs är sugna på att köpa backjätten Samba från Blackburn. Jag fattar inte varför inte varenda lag ger sig in i jakten på denne spelare. Rankar han som top 3 försvarare i PL.

Dem två Indiska ägarna till Blackburn verkar försoka förstöra klubben så gott det går. Första de gjorde var att sparka "BIG" Sam och ersätta han med Kean. Nu ska de ¨som sagt sälja Samba. Lagets stöttespelare...... Jag är glad att jag inte är Blackburnfans och om någon av er är det så beklagar jag verkligen sorgen!

En liten rolig hstoria är att ägarna heller nte riktigt vet vad de givit sig in på.
Inför förra sässongens sista match ( Blackburn låg riktigt risigt till och riskerade och åka ur PL) Interjuvades ägarna om framtidsplanerna och om det skulle ändras om det blev degradering..ägarna såg helt oförstående ut och sa att de inte visste om att man kunde åka ur Premier Leauge..... Tror de borde köpt ett NHL lag istället

Summa summarun:
Säljer det Samba ska jag gå in med ett stort bet på att Blackburn åker ur!
Gammal 2012-01-13, 09:20   #994

Maijadonas avatar

Maijadona sponsorpodden

Standard

Citat:
Tack för uppmuntran men jag nöjer mig ändå med de spelen jag la in igår. Så kan jag använda bonusvinsten till att köpa nåt fint idag istället

Men Maijadona, sover du aldrig?
Fråga min fru: Hon tycker alltid att jag ligger och sover

Har inte råd att sova när det kommer in så bra tips här hela tiden
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+5), Pejsson (+5)
Gammal 2012-01-13, 09:27   #995

Jinxs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maijadona Visa inlägg
Läste igår att QPR och Spurs är sugna på att köpa backjätten Samba från Blackburn. Jag fattar inte varför inte varenda lag ger sig in i jakten på denne spelare. Rankar han som top 3 försvarare i PL.

Dem två Indiska ägarna till Blackburn verkar försoka förstöra klubben så gott det går. Första de gjorde var att sparka "BIG" Sam och ersätta han med Kean. Nu ska de ¨som sagt sälja Samba. Lagets stöttespelare...... Jag är glad att jag inte är Blackburnfans och om någon av er är det så beklagar jag verkligen sorgen!

En liten rolig hstoria är att ägarna heller nte riktigt vet vad de givit sig in på.
Inför förra sässongens sista match ( Blackburn låg riktigt risigt till och riskerade och åka ur PL) Interjuvades ägarna om framtidsplanerna och om det skulle ändras om det blev degradering..ägarna såg helt oförstående ut och sa att de inte visste om att man kunde åka ur Premier Leauge..... Tror de borde köpt ett NHL lag istället

Summa summarun:
Säljer det Samba ska jag gå in med ett stort bet på att Blackburn åker ur!
Utan Samba hade Blackburn släppt in dubbelt så mycket mål. Kommer att rygga det bettet om de säljer honom.
Gammal 2012-01-13, 09:44   #996
wLn

wLns avatar

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 821

Bäää
Stats: 19 - 19 - 0
ROI: 118.18%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Efter några riktigt dåliga dagar så tänkte jag bara höra med er / skriva av mig lite!?

Tanken med mitt spelande är långsiktigt, vilket jag inte riktigt spelat som

Tänkte mest bara höra med er hur jag bör lägga upp mina bet smartast, har funderat på följande

flatbet, 1-2U på alla matcher, motsvarande 2-4% av rullen, aldrig lägga något högre än dubblar...

köra 1-10U per match, variera lite och försöka värdera, dock finns det risk att rullen får mycket stryk om man missar 10u-spel!?

Eller tiltbetta någon skön match och försöka täcka upp

Nej, skämt o sido!

Snyggt spelat inatt förresten!
wLn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-13, 10:26   #997

Jinxs avatar

Standard

1-2 U per match låter sunt. Men nog kan du lägga mer än dubblar om det är lågoddsare..? en smaksak kanske. Däremot skulle jag starkt avråda från att betta mer än 5U på något oavsett hur säkert det verkar. Din rulle kommer inte att överleva en svacka. Kan tipsa dig att kolla in fireas ark "Projekt rätt". Han har grymt bra bank roll management och satsar strikt 2-5 units beroende på vad han tror om matchen, normalfallet runt 3 u (=3% av rullen). Dipparna blir kortvariga och han får en stadig och fin kurva uppåt.

Senast redigerad av Jinx den 2012-01-13 klockan 10:31.
Gammal 2012-01-13, 10:29   #998

Pejssons avatar

Sharp$: 2814
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wLn Visa inlägg
Efter några riktigt dåliga dagar så tänkte jag bara höra med er / skriva av mig lite!?

Tanken med mitt spelande är långsiktigt, vilket jag inte riktigt spelat som

Tänkte mest bara höra med er hur jag bör lägga upp mina bet smartast, har funderat på följande

flatbet, 1-2U på alla matcher, motsvarande 2-4% av rullen, aldrig lägga något högre än dubblar...

köra 1-10U per match, variera lite och försöka värdera, dock finns det risk att rullen får mycket stryk om man missar 10u-spel!?

Eller tiltbetta någon skön match och försöka täcka upp

Nej, skämt o sido!

Snyggt spelat inatt förresten!
Bankroll management.......
Det finns många olika sätt att spela sin rulle, 2-6 systemet är ju ett väldigt populärt system som förhindrar alltför stora varianser i kassan.
Det finns ett antal andra system med men jag har inte satt mej in i dom eftersom jag tycker att dom ser lite mer vanskliga ut.

Själv har jag efter att nästan ha sönderanalyserat förra årets samtliga spel (ca 2500 st.) kommit fram till följande:
1 unit på singlar och tripplar
2 units på dubblar
Under 1 unit på fyrlingar och uppåt
Samtidigt drar jag ner på storparleyer till ett minimum då jag sett att dom dragit ner resultatet rejält. Dom "idiotparleyer" jag spelar spelar jag mest på skoj och med riktigt låga insatser.

Om jag förra året spelat alla spel enligt ovanstående hade jag gått ca 6500 kr plus istället för ca 800 kr minus, och det är en riktigt stor skillnad med tanke på att medelstorleken på mina bet låg på ca 40 kr.

Det finns garanterat andra här som är av helt annan uppfattning så det kunde ju vara kul med en liten debatt i ämnet!
KONTUR (+1)
Pejsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-13, 10:36   #999
wLn

wLns avatar

Bäää

Standard

Citat:
1-2 U per match låter sunt. Men nog kan du lägga mer än dubblar om det är lågoddsare..? en smaksak kanske. Däremot skulle jag starkt avråda från att betta mer än 5U på något oavsett hur säkert det verkar. Din rulle kommer inte att överleva en svacka. Kan tipsa dig att kolla in fireas ark "Projekt rätt". Han har grymt bra bank roll management och satsar strikt 2-5 units beroende på vad han tror om matchen, normalfallet runt 3 u (=3% av rullen). Dipparna blir kortvariga och han får en stadig och fin kurva uppåt.

Ja, får försöka jobba efter det! Ska skriva någon typ av kontrakt med mig själv, haha...

Men sen är frågan, typ NHL under nätterna när det är många matcher, ska man försöka hålla ner antalet matcher till typ 3-4-5st?

Citat:
Ursprungligen postat av Pejsson Visa inlägg
Bankroll management.......
Det finns många olika sätt att spela sin rulle, 2-6 systemet är ju ett väldigt populärt system som förhindrar alltför stora varianser i kassan.
Det finns ett antal andra system med men jag har inte satt mej in i dom eftersom jag tycker att dom ser lite mer vanskliga ut.

Själv har jag efter att nästan ha sönderanalyserat förra årets samtliga spel (ca 2500 st.) kommit fram till följande:
1 unit på singlar och tripplar
2 units på dubblar
Under 1 unit på fyrlingar och uppåt
Samtidigt drar jag ner på storparleyer till ett minimum då jag sett att dom dragit ner resultatet rejält. Dom "idiotparleyer" jag spelar spelar jag mest på skoj och med riktigt låga insatser.

Om jag förra året spelat alla spel enligt ovanstående hade jag gått ca 6500 kr plus istället för ca 800 kr minus, och det är en riktigt stor skillnad med tanke på att medelstorleken på mina bet låg på ca 40 kr.

Det finns garanterat andra här som är av helt annan uppfattning så det kunde ju vara kul med en liten debatt i ämnet!

Ingen dum idé!

Detta tål att tänkas lite på, 2-6 funderade jag på först men blir att försöka med flatbet till att börja med! 1U på singlar, och OM jag väljer dubblar, 2U och 1U på tripplar (försöka undvika dessa, då jag väldigt sällan lyckas med dessa..)

Tack för er feedback!
Gammal 2012-01-13, 10:56   #1000

Jinxs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wLn
Men sen är frågan, typ NHL under nätterna när det är många matcher, ska man försöka hålla ner antalet matcher till typ 3-4-5st?
Det där är lite intressant. Har också funderat lite över det. Har kommit fram till att det kan vara bra att inte spela för mycket över en enskild natt. För låt säga att du inatt hade spelat 3 units på varje enskild NHL-match. Du hade då haft mycket pengar på spel och (förvisso otroligt liten risk) skulle kunna förlora stor del av din kassa om du har otur och det mesta skiter sig. Spelar man några spel, sedan rättar och sedan ytterligare några spel är det ju lättare att slå på bromsen om man hamnar i en svacka och förlorar flera i rad.
Kan väl tilläggas dock att jag är en extremt försiktig spelare som enligt alla bankrulle teorier spelar med för liten andel av min rulle i mina bets.

Håller med Pejsson. Vore kul med lite debatt kring detta då det verkar skilja mycket på hur spelare här hanterar sin rulle. Dessutom tycker jag det finns för lite att läsa om detta. Kanske har jag inte letat tillräckligt

Senast redigerad av Jinx den 2012-01-13 klockan 11:04.
Gammal 2012-01-13, 11:02   #1001
wLn

wLns avatar

Bäää

Standard

Citat:
Det där är lite intressant. Har också funderat lite över det. Har kommit fram till att det kan vara bra att inte spela för mycket över en enskild natt. För låt säga att du inatt hade spelat 3 units på varje enskild NHL-match. Du hade då haft mycket pengar på spel och (förvisso otroligt liten risk) skulle kunna förlora stor del av din kassa om du har otur och det mesta skiter sig. Spelar man några spel, sedan rättar och sedan ytterligare några spel är det ju lättare att slå på bromsen om man hamnar i en svacka och förlorar flera i rad.
Kan väl tilläggas dock att jag är en extremt försiktig spelare som enligt alla bankrulle teorier spelar med för liten andel av min rulle i mina bets.
Ah okej, får försöka hålla nere, kanske MAX ha 4U aktivt per natt eller så?

Måste väl ändå kännas skönt att köra med "för lite"? Ingen risk att kassan går i graven precis!

Jag tackar ödmjukast för all input, vet inte om jag kanske ska försöka hålla mig till endast NHL, eller köra på som jag har gjort... NHL är det som gått bäst, och det behöver jag lägga "minst" tid på, jämförelse om jag ska leta upp spel dagarna i enda, men samtidigt så har ni grabbar bra koll på läget på övriga delar så kanske blir så att jag endast ryggar några spel från er här!
Gammal 2012-01-13, 11:18   #1002

Jinxs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wLn Visa inlägg
Ah okej, får försöka hålla nere, kanske MAX ha 4U aktivt per natt eller så?

Måste väl ändå kännas skönt att köra med "för lite"? Ingen risk att kassan går i graven precis!

Jag tackar ödmjukast för all input, vet inte om jag kanske ska försöka hålla mig till endast NHL, eller köra på som jag har gjort... NHL är det som gått bäst, och det behöver jag lägga "minst" tid på, jämförelse om jag ska leta upp spel dagarna i enda, men samtidigt så har ni grabbar bra koll på läget på övriga delar så kanske blir så att jag endast ryggar några spel från er här!
Låter sunt wLn. Ja jag är nöjd med min bankrullehantering eftersom jag alltid tänker när jag bettar "hur mycket är jag beredd att förlora här?". Och vinsterna är trevliga även om man inte bettar så mycket. Kicken blir densamma och man slipper ligga sömnlös om man förlorar.

Du kan väl köra NHL som huvuddel men ändå rygga fotboll från de stora ligorna eftersom det ändå är många här som har ordentlig koll på det? Som Maijadona sa "jag kan alla spelare i alla lag i de stora ligorna på mina fem fingrar". Kan vara synd att missa en del klockrena bet som ändå kommer på förslag här. Själv kör jag enligt denna modell med mina bets. Huvudsakligt spel på fotboll i de stora ligorna eftersom jag själv kan dessa och sedan rygga NHL eftersom många här är så duktiga på det (inte minst du och Pejsson).

Vad tror du om ett sådant upplägg?
Gammal 2012-01-13, 11:42   #1003

Pejssons avatar

Sharp$: 2814
Standard

Citat:
Låter sunt wLn. Ja jag är nöjd med min bankrullehantering eftersom jag alltid tänker när jag bettar "hur mycket är jag beredd att förlora här?". Och vinsterna är trevliga även om man inte bettar så mycket. Kicken blir densamma och man slipper ligga sömnlös om man förlorar.

Du kan väl köra NHL som huvuddel men ändå rygga fotboll från de stora ligorna eftersom det ändå är många här som har ordentlig koll på det? Som Maijadona sa "jag kan alla spelare i alla lag i de stora ligorna på mina fem fingrar". Kan vara synd att missa en del klockrena bet som ändå kommer på förslag här. Själv kör jag enligt denna modell med mina bets. Huvudsakligt spel på fotboll i de stora ligorna eftersom jag själv kan dessa och sedan rygga NHL eftersom många här är så duktiga på det (inte minst du och Pejsson).

Vad tror du om ett sådant upplägg?
Dom flesta förlusterna jag gjort än så länge är just på mina "säkra" fotbollsspel.
Det är väl bara att konstatera att jag inte är den vassaste kniven i lådan där och kommer i fortsättningen inte att lägga massa tid på att hitta egna drag utan rygga dom som har betydligt bättre koll på fotbollen, det finns ju ett antal här

Jag håller mej till hockeyn istället, det har ju gått ganska hyfsat så här långt
Jinx (+10)
Pejsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-13, 11:55   #1004

Jinxs avatar

Standard

haha ja "klockrena bet" var nog inte särskilt bra uttryckt när jag tänker efter.
Gammal 2012-01-13, 12:27   #1005

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6072

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tänkte slänga in ett snabbt tips ifrån tjeckiska Extraliga;

Sparta (1a) bortaspelar i slående form, 9 av 10 senaste har man vunnit och då bara torskat borta emot 2an Plzen på dem 10! Sparta har vunnit bägge H2H matcherna i år; 2-1 borta och 5-1 hemma. Man är dessutom bästa bortalaget i serien med 14-7.

Litvinov (10a) har torskat 3 i rad och slåss för slutspelsplatser, men har idag skadeproblem på sina 2 bästa offensiva spelare; Viktor Hubl 34 poäng och Frantisek Lukes 32 poäng.

Sparta har släppt in minst mål i ligan; 77 på 37 matcher, att jämföras med Litvinovs 118 insläppta på lika många matcher.

Sparta rak står i ungefär 2 gånger degen, känns som ett vettigt spel!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
Soap (+1), Wirre (+1)

Senast redigerad av tompa87 den 2012-01-13 klockan 12:42.
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td