Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-10, 17:09   #3601

Maijadonas avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 1013

Maijadona sponsorpodden
Stats: 151 - 154 - 5
ROI: 131.70%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joemag Visa inlägg
Tänkte också hur du han kom fram till det. Det är för övrigt inte alls svårt, det svåraste är att uppskatta sannolikheten på spelen för oss andra men du borde ha räknat på det med tanke på att du lägger spelen?
Precis. förstår hur man räknar ut det rent random oberoende av vilka matcher man spelar. Dock tror jag att min räkning på 81 är även den på tok för hög. Om jag ska vara ärlig så tror jag att jag kan lyckas med detta 1 gång per 10-15 försök. Folk kommer troligtvis tro att jag blivit knäpp/knäppare. Men jag tror att det är mer än möjligt att plussa på det här sättet.
Maijadona är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 17:12   #3602

krigarNs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 552

Kapitel II (avslutad)
Stats: 286 - 388 - 21
ROI: 105.74%
Vinstprocent: 42.43%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maijadona Visa inlägg
Jo.jag vet. Men det är mer en rolig grej jag ska testa. Inget jag rekomenderar att rygga. Men hur räknar du för att få fram siffran 112? jag skulle ist uppskata chansen att få in 4 raka till 1 på 81. Fast kan bero på antingen högmod eller dåliga matematik kunskaper
Om oddssättaren lagt rätt odds bör det ju vara: (100/3,25)^4=0,009=0,9%

0,9% = 1/111

Edit: Antar att det blir 112 utan att avrunda.

Senast redigerad av krigarN den 2012-02-10 klockan 17:13.
krigarN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 17:22   #3603

Maijadonas avatar

Maijadona sponsorpodden

Standard

Jag var nog ganska luddig när jag satte igång den diskusionen. Varje spel kommer inte ligga på exakt 3.25 i odds utan det beror på utbudet av spel. Jag har här tagit ut matcher som jag ser som "säkra" Om den här kupongen kommer gå in så kommer det "normala oddset ligga något under 3 i odds på de flesta kommande kupongerna. Lyckas jag få upp den till 10000 så blir jag nog ännu tajtare och skulle gissa på ett oidds runt 2.2 med max 5 matcher....
Gammal 2012-02-10, 17:23   #3604

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6072

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ja, då kör vi ett snabbtips igen då boys.

Bottenmöte i Bundesliga 2 mellan FSV Frankfurt (precis ovanför strecket) och Ingolstad precis under på 15 resp. 16 plats.

Först skall sägas att Frankfurt är ett uselt hemmalag (6 oavgjorda och 4 förluster på 10 matcher) men Ingolstad är ännu sämre borta (2 oavgjorda och 8 förluster och man har släppt in 27! mål på dessa 10 matcher, alltså nästan 3 i snitt)
Med det sagt så tar vi fram vad som är viktigt för spelet:

Frankfurt har visat gryende form sedan tränarbytet, där man plockade in en coach som coachat i just Ingolstad. Han kan således dagens motståndare ut och in. Man vann senast starkt borta emot Duisburg och såg bra ut emot Bundesliga motstånd (X mot Hoffenheim) i träningsmatcherna och vann även emot mittenlaget Bochum på bortaplan i en träningsmatch så det är ett lag på G. Man har plockat in en spännande anfallare i Micanski som presenterade sig direkt med att göra bägge målen sist.

Ingolstad kryssade senast hemma emot topplaget Dusseldorf, men deras största problem är att man har svårt att göra mål. Borträknat träningsmatcher så har man gjort 1 mål eller mindre i 6 raka Bundesliga 2 matcher och man har som ni ser ovanför svårt att hålla bollen ur eget mål, speciellt på bortaplan.

Ingolstad sålde å sin tur en bra spelare under transferfönstret i Edson Bundle (numera LA Galaxy) som alltid var ett hot och gjorde 9 mål på sina 31 matcher i Ingolstad.
Idag saknas även Metzelder (back semi-ordinarie) Gerber (inhoppare mittfält) Hartmann (bästa målskytt med 5 mål och tungt avbräck) och Caiuby (den andra ordinarie anfallaren).

I hemmalaget saknas bara Tosunuglo (inte spelat en minut än i år) och Filinger (ersättbar).

Vanligen brukar jag säga låga insatser i blåbärsligor, men jag ser mycket värde i en rak 1a till 2.41 på Pinnacle och även -1 AH till 3.70 på bet365.
To win to nil känns också värt med tanke på hur dåliga Ingolstad är på att göra mål och nu saknas som sagt dem 2 bästa anfallarna!

Spelstopp 18:00

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU

Senast redigerad av tompa87 den 2012-02-10 klockan 17:24.
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 17:25   #3605

djungelhjuls avatar

Sharp$: 3948

Sponsorpodden på Sharps
Stats: 3 - 8 - 1
ROI: 162.92%
Vinstprocent: 27.27%

Standard

Maijadona

Jag tycker så här:

Ja, vi (du) öppnar ett Sheet vi har gemensamt. Startkassa är vad vi har i fonden just nu och sen lägger jag en parley för 1000 kr och du en för 1000 kr och sen spelar vi en gemensam för resten, och så hoppas vi på maximal utdelning. Det var nog samma som du skrev men det ser bättre ut när någon myndig skriver det

Jag PMar dig min parley när den är klar!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

djungelhjul är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 17:26   #3606

djungelhjuls avatar

Sponsorpodden på Sharps

Standard

Sen har jag och DÖ kläckt en fantastisk idé till vår mensklubb:

CURLING i Halden!!

Gammal 2012-02-10, 17:27   #3607

Maijadonas avatar

Maijadona sponsorpodden

Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
Ja, då kör vi ett snabbtips igen då boys.

Bottenmöte i Bundesliga 2 mellan FSV Frankfurt (precis ovanför strecket) och Ingolstad precis under på 15 resp. 16 plats.

Först skall sägas att Frankfurt är ett uselt hemmalag (6 oavgjorda och 4 förluster på 10 matcher) men Ingolstad är ännu sämre borta (2 oavgjorda och 8 förluster och man har släppt in 27! mål på dessa 10 matcher, alltså nästan 3 i snitt)
Med det sagt så tar vi fram vad som är viktigt för spelet:

Frankfurt har visat gryende form sedan tränarbytet, där man plockade in en coach som coachat i just Ingolstad. Han kan således dagens motståndare ut och in. Man vann senast starkt borta emot Duisburg och såg bra ut emot Bundesliga motstånd (X mot Hoffenheim) i träningsmatcherna och vann även emot mittenlaget Bochum på bortaplan i en träningsmatch så det är ett lag på G. Man har plockat in en spännande anfallare i Micanski som presenterade sig direkt med att göra bägge målen sist.

Ingolstad kryssade senast hemma emot topplaget Dusseldorf, men deras största problem är att man har svårt att göra mål. Borträknat träningsmatcher så har man gjort 1 mål eller mindre i 6 raka Bundesliga 2 matcher och man har som ni ser ovanför svårt att hålla bollen ur eget mål, speciellt på bortaplan.

Ingolstad sålde å sin tur en bra spelare under transferfönstret i Edson Bundle (numera LA Galaxy) som alltid var ett hot och gjorde 9 mål på sina 31 matcher i Ingolstad.
Idag saknas även Metzelder (back semi-ordinarie) Gerber (inhoppare mittfält) Hartmann (bästa målskytt med 5 mål och tungt avbräck) och Caiuby (den andra ordinarie anfallaren).

I hemmalaget saknas bara Tosunuglo (inte spelat en minut än i år) och Filinger (ersättbar).

Vanligen brukar jag säga låga insatser i blåbärsligor, men jag ser mycket värde i en rak 1a till 2.41 på Pinnacle och även -1 AH till 3.70 på bet365.
To win to nil känns också värt med tanke på hur dåliga Ingolstad är på att göra mål och nu saknas som sagt dem 2 bästa anfallarna!

Spelstopp 18:00

Bra rek tompa

Funderade en del på den här matchen i morse. valde då istället att spela Wolfsburg matchen. Tror jag kommer gå in live på den här matchen.
Gammal 2012-02-10, 17:30   #3608

Maijadonas avatar

Maijadona sponsorpodden

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av djungelhjul Visa inlägg
Sen har jag och DÖ kläckt en fantastisk idé till vår mensklubb:

CURLING i Halden!!
Gissar på att du kläckte curlingen och han att vi åker Taxi dit

ps Erkänn att han var sugen på Dart eller Bowling.

Vi tar ditt förslag. Lägg bara in spelet här så för jag över den i sheetet.

Resultetet i curlingen kommer troligtvis påminna om när vi spelar Wii curling

Senast redigerad av Maijadona den 2012-02-10 klockan 17:36.
Gammal 2012-02-10, 17:39   #3609

krigarNs avatar

Sharp$: 552

Kapitel II (avslutad)
Stats: 286 - 388 - 21
ROI: 105.74%
Vinstprocent: 42.43%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maijadona Visa inlägg
Jag var nog ganska luddig när jag satte igång den diskusionen. Varje spel kommer inte ligga på exakt 3.25 i odds utan det beror på utbudet av spel. Jag har här tagit ut matcher som jag ser som "säkra" Om den här kupongen kommer gå in så kommer det "normala oddset ligga något under 3 i odds på de flesta kommande kupongerna. Lyckas jag få upp den till 10000 så blir jag nog ännu tajtare och skulle gissa på ett oidds runt 2.2 med max 5 matcher....
Vet inte om du uppfattade mitt inlägg som ifrågasättande. Det var inte alls så, utan jag ville bara visa hur han fick fram sina siffror. Jag tror definitivt du sätter 4 irad fler än 1/112 efter de paraplyn jag sett dig sätta.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+3)
krigarN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 17:42   #3610

djungelhjuls avatar

Sponsorpodden på Sharps

Standard

Mitt bidrag till fonden blir en sexling faktiskt men så får det bli:

Fredag: Braga
Lördag: Bayern Munchen, AZ Alkmaar
Söndag: PSV, Porto, Real Madrid

2.11

Gammal 2012-02-10, 17:44   #3611

Standard

Tipsar också om Braga, även om flera varit inne på det redan, 10 vinster på 11 matcher och inga stora skador.

I Setubal saknas: Diego (förstemålvakt), Pedro (mittfält), Fidalgo (Anfallare), Anderson Do O (back)
Lägg därtill att bäste målskytt Silva och anfallskollegan Pitbull (coolt namn) drog till nya klubbar under transferfönstret och vi har ett lag i kris.
Braga har vunnit 9/10 senaste matcherna och ser ut att faktiskt kunna utmana toppduon trots den dåliga starten. Såna här matcher är man för stabila för att tappa poäng i tycker jag, emot ligans sämsta lag med ligans sämsta anfall utan 3 av sina toppar, och sin bäste målskytt!

train TJUU TJUUUUU
Gammal 2012-02-10, 17:58   #3612

djungelhjuls avatar

Sponsorpodden på Sharps

Standard

Wolfsburgs bästa värvningar har kommit i försvaret och man känns stabilare men kreativitet framåt är det dåligt med. Ett kämpande Freiburg kommer försöka göra allt för att stänga igen och vädret är säkert inte det bästa.

Ogiltigt spel-ID: 779634

Ogiltigt spel-ID: 779635

Gammal 2012-02-10, 18:24   #3613

djungelhjuls avatar

Sponsorpodden på Sharps

Standard

Celta är i gott slag i Segundan och man har faktiskt inte släppt in ett enda mål de senaste sju ligamatcherna. Man spelar tight och kontrollerat. Ny målsnål vinst idag när Huelva kommer på besök?

Ogiltigt spel-ID: 779705

Gammal 2012-02-10, 18:36   #3614

Standard

1-0 frankfurt!

train TJUU TJUUUUU
Gammal 2012-02-10, 18:39   #3615

djungelhjuls avatar

Sponsorpodden på Sharps

Standard

Det enda jag kan tänka mig som singelspel i Braga är att hemmagänget vinner båda halvlekar så det kör vi på!

Ogiltigt spel-ID: 779768

Senast redigerad av djungelhjul den 2012-02-10 klockan 18:41.
Svara

td