Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-01, 13:35   #3031

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 724

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ryggar Marseille jag också -1 (3 vägs spel) @ 2.05
suddenneddus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-01, 13:36   #3032

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6072

Standard

Plockar ett NHL spel redan nu för inatt:

Rangers Rak @ 2.15

En av de oskrivna lagarna i NHL är att ett bra lag oftast studsar tillbaka direkt efter en förlust. Rangers är ett extremt stabilt lag, Lunkan lär stå idag och man torskade en tajt match igår efter straffar.

Buffalo vann igår (en av få på senare tid) men vinsten blev dyrköpt då Vanek (deras bäste målskytt) blev skadad och missar dagens match. Utöver det har sabres en hel drös skador: Hecht, McNabb, Stuart, Tropp (med Hecht och McNabb som dem viktigaste avbräcken).

Rangers är skadefria sånär som på några långtidsskador (men dessa har knappt spelat i år så dem räknar jag inte).

Resan är värre för Buffalo hem ifrån Montreal än från Long Island till Buffalo så om någon märker av resan så är det Buffalo.

Rangers rak till 2.15 känns som att den kan komma att droppa.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-01, 13:38   #3033

Jinxs avatar

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 150
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
Plockar ett NHL spel redan nu för inatt:

Rangers Rak @ 2.15

En av de oskrivna lagarna i NHL är att ett bra lag oftast studsar tillbaka direkt efter en förlust. Rangers är ett extremt stabilt lag, Lunkan lär stå idag och man torskade en tajt match igår efter straffar.

Buffalo vann igår (en av få på senare tid) men vinsten blev dyrköpt då Vanek (deras bäste målskytt) blev skadad och missar dagens match. Utöver det har sabres en hel drös skador: Hecht, McNabb, Stuart, Tropp (med Hecht och McNabb som dem viktigaste avbräcken).

Rangers är skadefria sånär som på några långtidsskador (men dessa har knappt spelat i år så dem räknar jag inte).

Resan är värre för Buffalo hem ifrån Montreal än från Long Island till Buffalo så om någon märker av resan så är det Buffalo.

Rangers rak till 2.15 känns som att den kan komma att droppa.
Ryggar dig på denna. Pinnen ligger på 2,20
Jinx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-01, 13:39   #3034

Pacmans avatar

Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jinx Visa inlägg
Lirar den -1.25 till 1.86 @ Ladbrokes. Borde ju vara en enkel match för Marseille.

Ogiltigt spel-ID: 758194

Nu kanske jag sticker ut hakan lite här men det är inte för att vara dryg eller så men en liten undran bara. Brukar vara inne och läsa lite med jämna mellanrum men tycker det verkar som ni har alldeles för stor tilltro till favoriterna samt eventuella laguppställningar. Som exemplet ovan t.ex varför inte testa spela +1.25 eller +1.5 på Nice istället? Nu säger jag ju inte att det går in eller är ett bra spel utan det är mer ett exempel bara.
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+10), Bjourne (+5)
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-01, 13:44   #3035

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Nu kanske jag sticker ut hakan lite här men det är inte för att vara dryg eller så men en liten undran bara. Brukar vara inne och läsa lite med jämna mellanrum men tycker det verkar som ni har alldeles för stor tilltro till favoriterna samt eventuella laguppställningar. Som exemplet ovan t.ex varför inte testa spela +1.25 eller +1.5 på Nice istället? Nu säger jag ju inte att det går in eller är ett bra spel utan det är mer ett exempel bara.
Informationen var ju att Nice saknade 6 mittfältare, 2 anfallare och 1 back. Marseille i strålande form. I exemplet ovan är det vad som spelas på. Var det fler spel du tänkte på eller?

Sen igår t.ex. så spelades Parma på många håll, även Tunisien och lite annat smått och gott. Men det blir ju att favoriterna syns ofta, dem är favoriter av en anledning, men är man härinne hela tiden så hinner man skilja dem bra spelen och dem spelen som bara spelas för att dem är favoriter utan motivering. Tanken är ju att alla spel skall motiveras men tyvärr är inte alla lika arbetslösa som jag

Så ser jag det iaf, och jag ryggar sällan blint om jag inte fått bra information på matchen.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU

Senast redigerad av tompa87 den 2012-02-01 klockan 13:48.
Gammal 2012-02-01, 13:51   #3036

Jinxs avatar

Standard

Tror ingen här tycker du är dryg Pacman. Tror de flesta här i dagboken ofta spelar på favoriterna till lägre odds. När favoriterna får däng går många back. Om detta lönar sig mer eller mindre i längden än att spela på dogsen vågar jag inte uttala mig om. Men jag vet vad som funkar för mig och givetvis utgår jag från mina egna erfarenheter när jag skriver här, det är ju ett forum som bygger på att utbyta tankar och spelidéer. Men som tompa säger när det är motiverat spelas även icke-favoriter. Många var inne på Parma igår och dessutom gicks det in på att mycket talade för Swansea i mötet med Chelsea vilket såg bra ut fram till 93:e minuten .

Men i denna matchen ovan tyckte jag resonemanget om en låååång skadelista på viktiga spelare för Nice men framför allt att de ligger sist i ligan och nog borde lägga mer krut på den istället var väldigt relevant. I cupen är det väl dubbelmöten som gäller (tror jag?) och då är en vinst med god marginal säkert önskvärt för Marseille. Tycker mycket talar för en komfortabel vinst för Marseille. Skador tror jag generellt många lägger för stor vikt vid och jag kan inget om Nice eller betydelsen av varje enskild spelare som är borta. Men med så många skador på ordinarie spelare i viktiga funktioner (framför allt mittfältet)... tja... Men är det din erfarenhet att det oftare är lönsamt att spela på dogsen med ett plushandicap (och då syftar jag på fotboll i större ligorna och inte hockey)? Dela gärna med dig!

Visst kan man "testa" Nice med plushandicap, bara det att jag kan inte finna något motiv till det mer än som en chansning. Tycker Marseille har allt som talar för dem och Nice har det mesta emot sig.

Min tanke med att lägga upp mitt spel var inte som en rekommendation till andra att spela som jag utan främst för jag tyckte oddset var bra för ett spel som passade bra in på det resonemang som förts kring matchen. Jag tror de som läser i dagboken vet att det blandas friskt här mellan korta live-chat inlägg, resultatuppdateringar, renodlade rekar eller bara inklistrade spel helt utan motivering. Inte många som motiverar sina spel lika väl som tompa.

För övrigt, tack för många fina tips här från dig. Följer dig även på twitter och ryggar ibland på finska hockeyn.

Senast redigerad av Jinx den 2012-02-01 klockan 16:47.
Gammal 2012-02-01, 13:59   #3037

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 139
Standard

Kanske blivit övermodig men dagens spel:
Hoppas på det bästa med denna
Blackburn - Newcastle
över/under under 2.5 mål 1.87
on 02/01/12 21:00 Eng. Premier League
Bolton - Arsenal
Över/Under under 3.5 mål 1.50
on 02/01/12 21:00 Eng. Premier League
Sunderland - Norwich
över/under över 2.5 mål 1.85
Insats: 10.00 SEK Möjlig Vinst: 51.90 SEK odds 5.19

Singlar:
Ryggar Marseille (-1.0) 2.05
Insats: 25.00 SEK Möjlig Vinst: 51.25 SEK

[email protected]
Insats: 50.00 SEK Möjlig Vinst: 155.00 SEK

Ska bli spännande!
Simson89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-01, 14:14   #3038

Maijadonas avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 1013

Maijadona sponsorpodden
Stats: 151 - 154 - 5
ROI: 131.70%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
Informationen var ju att Nice saknade 6 mittfältare, 2 anfallare och 1 back. Marseille i strålande form. I exemplet ovan är det vad som spelas på. Var det fler spel du tänkte på eller?

Sen igår t.ex. så spelades Parma på många håll, även Tunisien och lite annat smått och gott. Men det blir ju att favoriterna syns ofta, dem är favoriter av en anledning, men är man härinne hela tiden så hinner man skilja dem bra spelen och dem spelen som bara spelas för att dem är favoriter utan motivering. Tanken är ju att alla spel skall motiveras men tyvärr är inte alla lika arbetslösa som jag

Så ser jag det iaf, och jag ryggar sällan blint om jag inte fått bra information på matchen.
Citat:
Garanterat ingen som tycker du är dryg Pacman. De flesta här i dagboken spelar oftast på favoriterna till låga odds. När favoriterna får däng går de flesta back. Exempelvis tror jag de flesta lirade Man City igår. Men i denna matchen ovan tyckte jag resonemanget om en låååång skadelista på viktiga spelare för Nice men framför allt att de ligger sist i ligan och nog borde lägga mer krut på den istället. I cupen är det väl dubbelmöten som gäller (tror jag?) och då är en vinst med god marginal säkert önskvärt för Marseille. Tycker mycket talar för en komfortabel vinst för Marseille. Skador tror jag generellt många lägger för stor vikt vid och jag kan verkligen inget om Nice eller betydelsen av de spelare som är borta. Men är din erfarenhet att det oftare är lönsamt att spela på dogsen med ett plushandicap?

Visst kan man "testa" Nice med plushandicap, bara det att jag kan inte finna något motiv till det mer än en chansning. Tycker Marseille har allt som talar för dem och Nice har det mest emot sig.

För övrigt, tack för många fina tips här från dig. Följer dig även på twitter och ryggar ibland på finska hockeyn.

Först vill jag poängtera det som Jinx sa. Tror verkligen inte det är någon här som tycker att du verkar dryg Pacman. Kul att höra kritik och kan man ta den bra så är det väl på det sättet de flesta utvecklas. Lätt att bli "hemmablind"

Dock håller jag inte riktigt med om att det spelas/rekas särskillt många storfavoriter. Har fåttt för mig att de spelen som det skrivs om ligger i intervallet 1.80-2.50 med flera över än under dessa tal. Favoriterna som spelas här läggs oftast upp utan någon motivering och jag håller med tompa när han skriver att man inte ska rygga någon blint utan att själv ta reda på så mycket som möjligt om lagen.
Förövrigt är tompa ett föredömme när det gäller att motivera varför spelen är bra/dåliga. Och visst kan jag säga som trådskapare att det ultimata hade varit med fler sådana rekar i stället för tex: Idag spelar jag. Den den och den matchen punkt slut.

Jag vet med mig själv att jag "slarvar" med motiveringarna ibland. Men om någon frågar varför jag spelar det ena eller det andra försöker jag ta mig tid att skriva ner mina tankar om "spelet".

Förövrigt tycker jag det är kul att spelboken bara växer och växer.
Över 200 sidor nu
Maijadona är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-01, 14:23   #3039

Jinxs avatar

Standard

Iofs sant Maijadona. Mitt snittodds ligger faktiskt på 3,42. Trodde det var lägre.
Gammal 2012-02-01, 14:28   #3040

Standard

Citat:
Iofs sant Maijadona. Mitt snittodds ligger faktiskt på 3,42. Trodde det var lägre.
Man skall dock vara ärlig och säga att det finns parlays i den med odds upp runt 10 som höjer upp det lite men som sagt, det kommer både bra och dåliga spel (som precis överallt) man måste bara lära sig att skilja agnarna ifrån betet och konstruktiv kritik är det ingen som tar illa upp för!

Och sen vill jag passa på att tacka Maijadona och Jinx för den positiva kritik jag i undertonerna fick

train TJUU TJUUUUU
Gammal 2012-02-01, 14:33   #3041

Jinxs avatar

Standard

Ta åt dig tompa som en svamp! Dina spel ryggar jag faktiskt rakt av ibland eftersom jag vet vilket jobb du lägger ned på att reka samt att jag har plusstatistik på dig.

Helt rätt att jag har parlayer som höjer mina odds. Men oftast spelar jag nog ändå på odds över 2.
Gammal 2012-02-01, 14:35   #3042

Standard

Citat:
Ta åt dig tompa som en svamp! Dina spel ryggar jag faktiskt rakt av ibland eftersom jag vet vilket jobb du lägger ned på att reka samt att jag har plusstatistik på dig.

Helt rätt att jag har parlayer som höjer mina odds. Men oftast spelar jag nog ändå på odds över 2.
Lägger ned ett heltidsjobb i tid men förlorar pengar varje dag haha.
Ingen bra timlön men men , det lär vända, måste bara hålla i prion lite, kanske sluta med Vattenpolo (även om jag är 2-0 i den ).

train TJUU TJUUUUU
Jinx (+5)
Gammal 2012-02-01, 14:42   #3043

Sharp$: 1540

greedys betting
Stats: 141 - 122 - 17
ROI: 107.69%
Vinstprocent: 53.61%

Standard

Citat:

Lätt att kolla.

Totalt 1404 matcher med 3,42 i odds.

Totalt 207 parlays med medelodds 4,57.

Medelodds= 1404*3,42/1404

Ta bort parlays:

Medelodds= (1404*3,42-207*4,57)/(1404-207)

Ger ett medelodds på 3,22.
Soap (+1)
greedy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-01, 14:44   #3044

Jinxs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av greedy Visa inlägg
Lätt att kolla.

Ta bort parlays:

Grymt. Tack greedy! Du borde byta namn till Snillet!
Gammal 2012-02-01, 14:44   #3045

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av greedy Visa inlägg
Lätt att kolla.

Ta bort parlays:

Mattesnille 118 ROI och snittodds på 3.22. Magiskt

train TJUU TJUUUUU
Svara

td