|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-11-07, 18:26 | #1 |
Torshavn's speldagbok - Fotboll
Vill börja med att hälsa er välkommna till min speldagbok. Här kommer ni att finna fotbollsrekar, förhoppningsvis flera gången i veckan. Skulle själv påstå att jag är relativt kunnig inom den här sporten. Inriktar mig på dem traditionella ligorna, det vill säga: England, Spanien, Italien och naturligtvis de svenska ligorna, förekommer självklart lite undantag då och då.
Aja, har inte så mycker mer att komma med idag, eftersom att fotbollsutbudet idag är mer begränsat än vad det varit på ett mycket bra tag. Jag återkommer så fort som det bara är möjligt, med några vinnande (förhoppningsvis) rekar. På återseende! Mvh, Torshavn |
|
2011-11-10, 16:01 | #2 |
2011-11-10 Gabon - Brasilien (Landskamp)Datum: 2011-11-10 Tid: 15:48 Sport: Fotboll Land: Annat Liga: Landskamp Match: Gabon - Brasilien Period: ft Spel: Brasilien Insats: 50.00 Odds: 1.90 Bolag: Ladbrokes Motivering: Sådär, då var det dags för min första rek här på sidan. Brasiliens trupp till dagens match ser ut som följande: Goalkeepers: Neto (Fiorentina/ITA), Diego Alves (Valencia/ESP) Defenders: Adriano (Barcelona/ESP), Alex Sandro (Porto/POR), Daniel Alves (Barcelona/ESP), David Luiz (Chelsea/ENG), Fabio (Manchester United/ENG), Luisao (Benfica/POR), Thiago Silva (AC Milan/ITA) Midfielders: Bruno Cesar (Benfica/POR), Dudu (Dinamo Kiev/UKR), Elias (Sporting Lisbon/POR), Fernandinho (Shakhtar Donestsk/UKR), Hernanes (Lazio/ITA), Lucas Leiva (Liverpool/ENG), Luiz Gustavo (Bayern Munich/GER), Sandro (Tottenham/ENG), Willian (Shakhtar Donestsk/UKR) Strikers: Hulk (Porto/POR), Jonas (Valencia/ESP), Kleber (Porto/POR) Man kommer alltså med en stark trupp och man ska möta Gabon. Jag tror att matchen kan bli en ganska tillknäppt historia. Brasilien lär väl inte vara 100 % motiverade för denna match, samtidigt som Gabon inte kommer att kunna hota framåt. Vare sig Brasilien spelar på topp eller inte, så kommer man vinna med minst två mål här idag. Man har så pass bra spelare så det ska bara sitta. Det finns inte på kartan, enligt mig, att Gabon kan stå emot tillräckligt bra mot detta Brasilien. Jag spelar Brasilien -1 till 1.90 cirka. Efter lite problem med att få upp reken, så blir det en något stressartat rek, blir en bättre nästa gång. Lycka till ni som ryggar. /Torshavn |
|
2011-11-10, 16:17 | #3 |
Lycka till!
|
|
2011-11-10, 16:30 | #4 |
|
|
2011-11-10, 17:11 | #5 |
Lär nog läsa här inne ofta om spel kommer upp
|
|
2011-11-10, 18:02 | #6 |
Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 789Innebandy 11/12 Stats: 7 - 11 - 0 ROI: 90.13% Vinstprocent: 38.89% |
Trodde du rekade färöisk fotboll först när jag såg namnet. Det hade varit coolt
Lycka till |
2011-11-10, 18:15 | #7 |
|
|
2011-11-10, 19:50 | #8 |
1-0 till brassarna nu....
Tips är att skriva in Brasilien (-1) i toppen av reken istället för som nu, "gömt" i texten. blir tydligare då |
|
2011-11-10, 20:43 | #9 |
|
|
2011-11-10, 21:14 | #10 |
Ett tips till dig för att minska förvirring är att alltid ge motsvarande asiatiska handikapp när du rekar om du spelar tre-vägs, om du inte spelar X förstås
|
|
2011-11-11, 03:35 | #11 |
matchen satt, men varför spelar brasilien mot Gabon? står luxemburg på tur?
|
|
2011-11-11, 07:06 | #12 |
|
|
2011-11-11, 15:43 | #13 |
Estland – Irland (EM-kval) – Estland under 0,5 mål – 6 units
Odds: 2,20 (Bwin) OBS – Lär finnas bättre odds någonstans Resultat: 0-4 Brasilien-spelet satt ganska så stabilt igår. Hoppas att jag kan fortsätta på samma väg idag. Idag är utbudet ganska så stort, trots allt. Finner dock ingen större känsla för något spel, förutom det här. Estland är ett lag som haft svårt att näta på lag med jämbördig kvalité, eller naturligtvis lag som är bättre, den senaste tiden. Jag är välmedveten om att man idag måste framåt, och man måste såklart göra mål. För att ha chans att ta sig till EM 2012. Men motståndet är faktiskt, tro det eller ej, riktigt vasst. Irland har med Trapattoni som manager blivit ett otroligt försvarsstarkt lag. Man håller nollan titt som tätt. Det lär inte vara någon förändring på det ikväll. Såklart är Irlands enda tanke ikväll att hålla nollan. Det vore otroligt viktigt för dem. Jag tror faktiskt inte att Estland är tillräckligt bra för att kunna göra mål på ett otroligt hungrigt och försvarsstarkt Irland ikväll. Visst, det är smådetaljer som avgör sådana här spel. Men till 2,20 är det absolut värt en stabil peng i alla fall. /Torshavn Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+1) Senast redigerad av Torshavn den 2011-11-16 klockan 09:37. |
|
2011-11-11, 21:10 | #14 | |
Citat:
Men dumt att analysera läget just nu. Det måste komma en anstormning från deras sida, så bara att hålla tummarna. Edit: När vi närmar oss paus drar Estland på sig en utvisning. Helt jävla perfekt. Senast redigerad av Torshavn den 2011-11-11 klockan 21:24. |
||
2011-11-11, 22:38 | #15 |
Spelet satt som en smäck. Blev lite lättare än vad jag trodde. Estland drog på sig en tidig utvisning, och tog även en i slutet av andra halvlek.
Blev till sist 4-0 till Irland. Hoppas att någon ryggade. På återseende! /Torshavn |
|
2011-11-12, 13:01 | #16 |
England - Spanien - Under 2,5 mål - 4 units
Odds: 1.72 (Bwin) Resultat: 1-0 Gårdagens spel satt helt underbart. Nya tag idag, och tror att jag hittat ett bra spel i England - Spanien. Jag tror att det, precis som i dem flesta träningsmatcher, blir ganska tillknäppt. England kommer till spel med en hel del debutanter, därför är Spanien stora favoriter. (Rak tvåa på Spanien är helt klart spelbart) Nej, jag har inte jättemycket statistik att komma med, eftersom att det är ganska farligt att gå efter just det när det är träningsmatch. Det som talar för underspelet är att i dem flesta träningsmatcher så blir det avslaget och massor med byten. Har en bra känsla för detta spel. Lycka till om ni ryggar! /Torshavn Senast redigerad av Torshavn den 2011-11-16 klockan 09:38. |
|
2011-11-12, 13:18 | #17 |
Problemet är att om England roterar så får de in betydligt sämre spelare = Laget liknar mer ett B-lag då men om Spanien börjar rotera så får man in spelare som är minst lika bra.
|
|
2011-11-12, 20:06 | #18 |
England - Spanien är alldeles nyss slutspelad, och den slutade 1-0 till England. Alltså satt underspelet, med marginal dessutom. Jag hoppas att det var någon som ryggade i alla fall.
Sedan jag satte igång med att spela i torsdags har det blivit tre spel, varav alla har suttit. Har dock inte varit några högoddsare direkt, ännu. Förhoppingsvis fortsätter det på samma spår den närmsta perioden. Det kommer nya spel så fort som jag hittar något spelbart. Jag kollade lite snabbt alldeles nyss på fotbollsutbudet de nästkommande dagarna. Tror att det kan dröja innan några nya spel dyker upp. Med andra ord, ha tålamod. På återseende! /Torshavn |
|
2011-11-12, 20:29 | #19 |
Lycka till!
Vill inte verka som att jag menar ovilja, utan bara en vänlig påminnelse om att betting inte alltid är såhär "enkelt" så du håller kvar fötterna på jorden bara hehe. Men som sagt, Lycka till och all framgång till dig!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. train TJUU TJUUUUU Senast redigerad av tompa87 den 2011-11-12 klockan 20:32. |
|
2011-11-12, 20:44 | #20 | |
Citat:
Självklart behåller jag fötterna på jorden. Är välmedveten om att förlusterna kommer att trilla in på kontot förr eller senare. |
||
2011-11-13, 17:43 | #21 |
Portugal - Bosnien - Bosnien (Draw no bet) - 2 units
Odds: 6,25 (Bwin) Resultat: 6-2 Jag kunde inte hitta något fotbollsspel till idag, utan jag lägger istället upp ett spel till morgondagen. Det handlar om den avgörande matchen mellan Portugal - Bosinen. Vem som får lira EM i sommar. För mig så är det helt galet hur vi kan få 6,25 på detta spel. Portugal har ett bra lag på pappret, men känns som ett lag som kan falla ihop när som helst, och var som helst. Man har bland annat förlorat mot Danmark, på borta plan visserligen. Håller dock Bosnien som ett bättre lag än Danmark. Bosnien är å andra sidan ett lag på uppgång. Dzeko har vaknat till liv, och är livsfarlig inne i straffområdet. Man har en otroligt bra målvakt i Begovic, till vardags i England, närmare bestämt Stoke. Jag tror att detta kommer bli en tajt tillställning, för mig är det en 50-50 match. Möjligen lite fördel för Portugal på grund av hemma plan. Jag tänker absolut lira en peng på Bosnien med draw no bet. /Torshavn Senast redigerad av Torshavn den 2011-11-16 klockan 09:38. |
|
2011-11-13, 18:25 | #22 |
6.50 på bet365 nu.. så den tar jag också
|
|
2011-11-13, 18:28 | #23 |
Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 1511Smaks komplott Stats: 60 - 71 - 5 ROI: 106.57% Vinstprocent: 45.80% |
Kanske är dags att skaffa Pinnacle. dnb.8.06
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+1) |
2011-11-13, 18:42 | #24 |
|
|
2011-11-13, 20:16 | #25 |
Jag hade gärna haft konto på olika spelbolag, men för tillfället har jag inte möjlighet till det. Försöker spela upp ett stabilt saldo på Bwin, som gör att jag kan dela och ha konto på flera olika sidor inom en snar framtid.
|
|
2011-11-14, 00:16 | #26 |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Gillar spontant hcp på bosnien, men att värdera den till 50-50 är ju direkt felaktigt. Med så generösa värderingar kommer du få problem
|
2011-11-14, 09:45 | #27 |
Värderar den kanske som 60-40 till Portugals fördel, på grund av hemmaplan. Möjligt att du anser att det är generöst, men det är i alla fall min åsikt.
|
|
2011-11-14, 10:12 | #28 | |
Moderator
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Citat:
Om vi strycker alternativet X så hittar vi inte ett bolag över 1.15 vilket hade inneburit fördelningen 87-13. Din värdering är helt off, nog för att jag håller med dig om att Portugal är övervärderade en aning, men det är naivt att tro att alla bolag i världen skulle ha så fel på ett sådant stort evenemang. Skummar man igenom Portugals hemmamatcher så ser man att de enda som slagit dem i Portugal sedan 2004 är Grekland x2, Italien samt Danmark. Bosniens historik är inte lika rättvis tillbaka i tiden då de är bättre nu, men i detta kval har man förlorat mot Rumänien borta, Tyskland borta samt tappar poäng mot Albanien och Frankrike borta. Tycker du att det är rimligt att du skall ha hittat ett sådant överodds i detta evenemang som dessutom legat ute i flera dygn hos bolagen? |
|
2011-11-14, 15:59 | #29 | |
Citat:
Mycket möjligt att bolagen (precis som du) har stirrat sig blinda på statikstiken att Portugal är otroligt svårslagna på hemmaplan, och därefter lagt oddsen. Inte vet jag, men läget i ett landslag förändras så kraftigt med åren, därför anser jag att det är ganska korkat att lägga så mycket energi på siffror när det gäller landslag. Men, om vi ska börja titta på statistik istället så har ju Portugal inte mött jättemånga lag som direkt skrämmer livet ur en. I tävlingsmatcherna, det vill säga.. Visst, man har slagit Turkiet, Ungern, Bosnien och Danmark, som du också nämnde. Det är ju också varit rejäla bottennapp, men det nämner du inget om i din text... "Din" statistik säger inte direkt jättemycket, då kvalitén på lagen de mött inte höllt jättehög nivå. Men, nog om det, som sagt så har Portugal dalat rejält det senaste året. Samtidigt som Bosnien sitter på spelare som faktiskt är inne i bra form för tillfället, och spelare med otroligt hög högstanivå. Matcher av den här karaktären blir oftast otroligt jämna, det är smådetaljer som avgör. Otroligt felaktigt, anser jag, att försöka få det till att Bosnien skulle ha 15 eller kanske 10 % chans. Det är mycket möjligt att Portugal går vinnandes ur den här striden, det säger jag inget om. Men, den blir betydligt jämnare än vad bolagen, och vad du verkar tro. Lycka till! /Torshavn |
||
2011-11-14, 16:51 | #30 | |
Moderator
Citat:
Nu har du nog läst något jag inte skrivit, jag har aldrig sagt att jag tycker att bolagen värderat rätt. Tvärtom har jag sagt att jag tycker att Portugal är för stora favoriter. Det enda jag ville få fram var att man inte kommer så långt om man tror att marknaden har så fel som du antydde. Det tyder på att du värderat fel eller uttryckt dig fel. Man måste vara realistisk i sin bedömning och jag tror som du att Bosnien kan störa då Portugals försvar inte alls imponerat. Men några 60-40 handlar det inte om. Bosnien+0.5 lockar dock mer än +0 personligen. |
|
2011-11-15, 17:36 | #31 |
England - Sverige - Under 2,5 mål - 6 units
Odds: 1,80 (Bwin) Resultat: 1-0 Återigen är det dags för ett underspel för min del. Jag kan tänka mig att matchbilden mellan England och Sverige blir något avslagen, träningsmatcher brukar faktiskt bli så. England försöker, trots sin förmåga att vara otroligt statistika, att styra spelet och öppna upp Sverige, som kommer att ligga lågt idag. Jag har väldigt svårt att se att det skulle bli tre mål i den här matchen. Visst, det kan hända oförutsägbara saker vid underspel, men jag måste bara spela på det här, trots allt. Sverige är inte direkt kända för att göra jättemånga mål, heller inte för att släppa till jättemycket för den delen (även om försvaret blivit något sämre på sistone, anser jag). Det är avspark 21:00, och Sverige ställer upp med följande elva: Andreas Isaksson — Mikael Lustig, Olof Mellberg, Daniel Majstorovic, Martin Olsson — Pontus Wernbloom, Kim Källström — Rasmus Elm, Johan Elmander, Sebastian Larsson — Zlatan Ibrahimovic Kan inte hitta någon officiell England elva, men är rätt säker på att det kommer roteras friskt från Capello. Dock lär det inte spela någon jättestor roll vad för elva England, eller Sverige för den delen, matchbilden kommer inte skilja sig jättemycket på grund av någon enskild spelare. Som sagt, jag har svårt att se att det skall bli tre mål i den här matchen, och spelar därför sex units på under 2,5 mål till 1,80 hos Bwin. Lycka till! /Torshavn Senast redigerad av Torshavn den 2011-11-16 klockan 09:39. |
|
2011-11-15, 22:47 | #32 |
Sådär, då var Sverige matchen klar, och underspelet satt perfekt även denna gång. Sett till chanserna var det dock fruktansvärt dåligt att England inte gjorde både 2-0 och 3-0 på ett otroligt dåligt försvar från Sveriges sida. Men nog om det, spelet satt i alla fall.
Det ser dock värre ut för skrällspelet som jag skrev om i söndags. Bosnien ligger under med 2-1 i paus, efter en sen reducering. Bara att hoppas att Bosnien kan orka med att trycka in minst en boll i andra halvlek. Vore skönt det i alla fall. /Torshavn |
|
2011-11-16, 09:34 | #33 |
Swansea - Manchester United - Under 2,5 mål - 4 units
Odds: 2,10 (Bwin) Resultat: 0-1 Underspel har varit lyckat för min del, och tror att jag hittat ännu ett fynd. Matchen spelas på lördag kväll, 18:30 närmare bestämt. Detta är en match där United ska vara spelförande och vara laget som skall bestämma. De senaste matcherna som United just skall vara spelförande har det gått under 2,5 mål. Det är ganska tydligt att United har problem med att föra matcher för tillfället. Tempot har varit otroligt lågt och man har också haft ganska svårt att skapa målchanser. Det är mycket möjligt att det lossnar ordentligt och att anfallsspelet är perfekt igen. Precis som det var i början på säsongen. Men, jag väljer dock att prova det här spelet ändå. Swansea är inget lag som gillar att försvara direkt, men man har ändå gjort det ganska bra, då man endast släppt in 15 mål. Anser att det är bra förutsättningar för ett underspel, och får man då 2,10 känns det givet att spela. Eftersom att det snart vankas helg, kommer det att dyka upp rätt mycket spel innan och under helgen. Håll utik! Lycka till! Senast redigerad av Torshavn den 2011-11-19 klockan 20:20. |
|
2011-11-19, 12:28 | #34 |
Norwich - Arsenal - Norwich under 0,5 mål - 4 units
Odds: 2,65 (Bwin) Resultat: 1-2 Jag har hittat ett odds, som jag tycker det finns ett enormt värde i. Att Norwich inte nätar på ett Arsenal som är i bra form. Arsenal kan visserligen förknippas med att tappa poäng i just såna här bortamatcher. Men, Norwich har inte världens bästa offensiv, och man kommer vara tillbakapressade stora delar av matchen och då blir det ett långt avstånd till Arsenals mål. Jag tror att det ska rätt mycket till om Norwich ska göra mål på Arsenal idag. Spelar därför 4 units på det här. Tidig matchstart, redan 13:45. Senast redigerad av Torshavn den 2011-11-19 klockan 20:20. |
|
2011-11-21, 22:33 | #35 |
Napoli - Manchester City - Napoli under 0,5 mål - 4 units
Odds: 2,75 (Bwin) Dags för Champions League vecka igen. Det otroligt starka City skall nu åka till Italien, för att bortaspela mot Napoli. Absolut ingen lätt match för Citys del. De hårtsatsande engelsmännen har inte direkt imponerat i Europaspelet så här långt. Trots allt så ligger man tvåa i gruppen, med Napoli bakom sig. I Premier League trummar man då på som aldrig förr. Där ser man mer eller mindre ostoppbara ut. Napoli har det dock lite tyngre i Serie A. Tappar lite onödiga poäng lite här och där. Parkerar på en nioende plats i skrivande stund. Morgondagens match kommer antagligen bli en tajt historia. Ett otroligt taggat Napoli kommer skapa problem för City. Det tror jag absolut. Napolis trio som var så lyckosam förra året, är dock inte riktigt DÄR ännu. Lavezzi missar otroligt mycket målchanser, samtidigt som Cavani inte riktigt hittat formen ännu. Hamsik är duktig, men är inte den riktiga målskytten. Nej, för att summera det hela lite. Min känsla är att Napoli kommer göra allt som bara är möjligt en eller två bollar. Man kommer trycka på mot Citys försvar under stora delar av matchen. Dock, Citys försvar är, enligt mig, alldeles för stabilt för att ett Napoli skall kunna få in en boll. |
|
|