Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-25, 12:05   #1

Steffe1988s avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1367

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Steffes Travspel

Hejsan. Tänkte dra igång en speldagbok på mina travspel nu =). Har spelat på travet och följer det dagligen så tror nog att jag kan gå plus en del. Eller hoppas på det iallafall.

Kommer lägga ut spelförslag som jag tror mest på men alla mina spel finner ni i min spreadsheet.

Spel 1 idag.

Lopp 3 "V4" Spelar RAJTAN TAJTAN Nr 9 som vinnare till 3.15 i odds. Tycker det känns spelvärt och tror den kan klara detta. Insats 5% kör jag.

Den som vill vara mera säker spelar den på plats till 1.60 just nu på bet365.

Spel 2. Lopp 2 "V4"

Spelar 2st hästar som vinnare här!

Tror mest på denna CLAMBAKE Nr 4 vinnare till odds 1.85 insats 5% men vill ha med en till i detta lopp så det blir.

ART ON LINE Nr 12 som vinnare till odds 5.0. Han kan fixa detta så därför jag har med han som backup häst. Insats 2.5%

Så vinner favoriten så blir det lite plus iallafall.

Spel 3. Lopp 4 "V4"

Spelar 2st vinnare här med!

Spel 1. RENEVATIO Nr 1 Ger odds 5.5 insats 2.5%

Spel 2. L.O.L. Nr 3 Ger odds 3.0 insats 2.5%

Tips den som vill fega kör spel 1 på plats till odds 1.75 =).

Lite sen med att skriva ut spelen här men kommer fixa det tidigare sen.

Kolla spreasheeten annars =).

Hoppas någon kikar in här.

Mvh
Steffe
Steffe1988 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 12:10   #2

Steffe1988s avatar

Standard

Skriver in lite mera info här. Startkassa är 2000kr och 2.5 i % är 50kr för mig och 5% är 100kr insats så ni vet. Kommer följa detta och ibland kanske jag går hårt på 10% men ni behöver såklart inte göra det.

Hoppas detta går fint och att några följer detta. Bara skriva om det är något.

Ber om ursäkt för sen post idag hade inte bestämnt att starta dagbok också först men ville göra det.

Blir tidigare ikväll.

//
Steffe
Gammal 2011-10-25, 13:03   #3

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Lycka till med satsningen!

Några synpunkter på ditt spelsätt och råd efter de erfarenheter jag gjort har jag om du är intresserad. Att spela flera vinnare i samma lopp är sällan en bra idé, du sprider risken men det finns risk för suboptimering för det troliga är att det inte vimlar av överodds i ett och samma lopp. Räkna med att det andra vinnarspelet är marginellt som bäst. Jag gör det själv också i vissa lopp men jag är övertygad om att det inte är något som man bör göra i speciellt hög utsträckning.

Tänk också på att vinnarspel är mer känsligt än t ex H2H vad gäller värmningar. En kanonvärmning på en konkurrent kan göra att din hästs chanser försämras avsevärt och alla hästar i loppet är emot. Spelar du däremot H2H har du bara en häst emot som kan råka vara kanon för dagen och spöa din häst trots att historik och andra faktorer talar emot. Detta ger att det är extra viktigt att se till att oddset är högt nog att kompensera för dessa osäkerheter när du lägger tidiga spel, och framförallt tidiga vinnarspel.

Försök eliminera osäkerhetsfaktorer så långt det går. Det är lätt att stirra sig blind på en treårings föregående insats och säga att den bara vinner igen utan att mer än summariskt värdera oddset innan spel. Kompensera för de osäkerhetsfaktorer som råder när du värderar oddset, se upp speciellt med kallblod, voltstart, amatörlopp, treåringar.

Alla lägger vi spel utan att riktigt tänka efter tillräckligt noga, och ibland slashas oddset samtidigt som du tänker efter. Men det är värt det i det långa loppet!

Det blev visst en liten nyttig genomgång för min egen del också det här!

Återigen, lycka till!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 13:10   #4

Steffe1988s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Lycka till med satsningen!

Några synpunkter på ditt spelsätt och råd efter de erfarenheter jag gjort har jag om du är intresserad. Att spela flera vinnare i samma lopp är sällan en bra idé, du sprider risken men det finns risk för suboptimering för det troliga är att det inte vimlar av överodds i ett och samma lopp. Räkna med att det andra vinnarspelet är marginellt som bäst. Jag gör det själv också i vissa lopp men jag är övertygad om att det inte är något som man bör göra i speciellt hög utsträckning.

Tänk också på att vinnarspel är mer känsligt än t ex H2H vad gäller värmningar. En kanonvärmning på en konkurrent kan göra att din hästs chanser försämras avsevärt och alla hästar i loppet är emot. Spelar du däremot H2H har du bara en häst emot som kan råka vara kanon för dagen och spöa din häst trots att historik och andra faktorer talar emot. Detta ger att det är extra viktigt att se till att oddset är högt nog att kompensera för dessa osäkerheter när du lägger tidiga spel, och framförallt tidiga vinnarspel.

Försök eliminera osäkerhetsfaktorer så långt det går. Det är lätt att stirra sig blind på en treårings föregående insats och säga att den bara vinner igen utan att mer än summariskt värdera oddset innan spel. Kompensera för de osäkerhetsfaktorer som råder när du värderar oddset, se upp speciellt med kallblod, voltstart, amatörlopp, treåringar.

Alla lägger vi spel utan att riktigt tänka efter tillräckligt noga, och ibland slashas oddset samtidigt som du tänker efter. Men det är värt det i det långa loppet!

Det blev visst en liten nyttig genomgång för min egen del också det här!

Återigen, lycka till!
Tackar för tipsen Stekel =). Ska tänka på det som du skriver,

Hoppas att detta ska gå bra och ge en ett plus, Hur går det för dig nu då?

//Steffe
Gammal 2011-10-25, 13:25   #5

Stekels avatar

Standard

Slow and steady kan man säga, du ser ju på sheetet. Storvinsterna uteblir dock på streckspelen, man är där och nosar ett par gånger i månaden men dålig utdelning i år, ska väl försöka ta en innan nyåret iallafall. Gjorde precis en ovanligt lyckosam missclick på ATG, skulle dubbla en rak 5-9, men det blev 5-8

En sak till jag kom att tänka på angående det där med flera spel i samma lopp, det är oftast helt enkelt så att någon av spelen, oftast det första, inte är speciellt genomtänkt. Det brukar slå mig efter att jag lagt andra spelet att, hur tänkte du? Brukar komma fram till att jag faktiskt inte lagt ner mig ordentligt de gångerna.

Du känner igen ett bra odds när det hoppar ut ur sidan direkt. Ser du många vinnarodds som du är osäker på i ett lopp och står och väljer så lägg ner och stå över det loppet. Om du spelar H2H så har jag fått en väldigt stark känsla av att b365 ofta har odds som hoppar ut och ser riktigt bra ut, men vid en närmare analys så är det vara kattguld så gör läxan innan du lägger spel.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2011-10-25, 13:44   #6

Steffe1988s avatar

Standard

Citat:
Slow and steady kan man säga, du ser ju på sheetet. Storvinsterna uteblir dock på streckspelen, man är där och nosar ett par gånger i månaden men dålig utdelning i år, ska väl försöka ta en innan nyåret iallafall. Gjorde precis en ovanligt lyckosam missclick på ATG, skulle dubbla en rak 5-9, men det blev 5-8

En sak till jag kom att tänka på angående det där med flera spel i samma lopp, det är oftast helt enkelt så att någon av spelen, oftast det första, inte är speciellt genomtänkt. Det brukar slå mig efter att jag lagt andra spelet att, hur tänkte du? Brukar komma fram till att jag faktiskt inte lagt ner mig ordentligt de gångerna.

Du känner igen ett bra odds när det hoppar ut ur sidan direkt. Ser du många vinnarodds som du är osäker på i ett lopp och står och väljer så lägg ner och stå över det loppet. Om du spelar H2H så har jag fått en väldigt stark känsla av att b365 ofta har odds som hoppar ut och ser riktigt bra ut, men vid en närmare analys så är det vara kattguld så gör läxan innan du lägger spel.

Grattis till den raka på 5-8 =). Dom loppen där jag hade flera spel så trodde jag mest på spel 1 men även lite på spel 2 så valde att dubbla pga att båda skulle ge insats tillbaks och gå plus.

Om jag nu svarade på själva frågan så dålig på att skriva mig rätt ibland.

Jag tycker också b365 har bra h2h spel oftast med ganska bra odds ^^.

Gick väl ingen vidare idag men ska göra så att jag väljer ut några spel jag tror mest på och kör bara dom ikväll .

Så ikväll kommer spelen och tipsen komma ut tidigare än till lunchen.
Gammal 2011-10-25, 18:15   #7

Steffe1988s avatar

Standard

Nu kommer kvällens spel blev dock hyffsat sent igen ^^.

Spel 1. Lopp 5 "V65" Spelar G.H.NEMO Nr 7 som vinnare till odds 1.9 tror att han kommer vinna detta. Insats 100kr = 5%

Spel 2. Lopp 5 "V65" Kunde inte hålla mig ifrån att spela en till som vinnare pga oddset så spelar STEPPING SPACE Nr 5 som vinnare till odds 8.0 insats 50kr = 2.5%.

Spel 3. Lopp 6 "V65" Spelar GLOBAL KITTEN Nr 14 som vinnare till odds 1.75 insats 100kr = 5%.

Spel 4. Spelar en dubbel på G.H Nemo och Global Kitten som vinnare till odds 3.20 detta spel är lite onödigt men chansar iallafall. Insats 50kr = 2.5%

Spelen jag tror mest på är spel 1 och 3 så ni vet.

Hittade inga H2H som var värda att spela då det var så dåliga odds.

Hoppas kvällen sitter bättre än lunchen.

Mvh
Steffe
Gammal 2011-10-25, 18:40   #8

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Steffe1988 Visa inlägg
Nu kommer kvällens spel blev dock hyffsat sent igen ^^.

Spel 1. Lopp 5 "V65" Spelar G.H.NEMO Nr 7 som vinnare till odds 1.9 tror att han kommer vinna detta. Insats 100kr = 5%

Spel 2. Lopp 5 "V65" Kunde inte hålla mig ifrån att spela en till som vinnare pga oddset så spelar STEPPING SPACE Nr 5 som vinnare till odds 8.0 insats 50kr = 2.5%.

Spel 3. Lopp 6 "V65" Spelar GLOBAL KITTEN Nr 14 som vinnare till odds 1.75 insats 100kr = 5%.

Spel 4. Spelar en dubbel på G.H Nemo och Global Kitten som vinnare till odds 3.20 detta spel är lite onödigt men chansar iallafall. Insats 50kr = 2.5%

Spelen jag tror mest på är spel 1 och 3 så ni vet.

Hittade inga H2H som var värda att spela då det var så dåliga odds.

Hoppas kvällen sitter bättre än lunchen.

Mvh
Steffe
Läs igenom det där fetstilta, stora varningsklockor borde ringa i ditt huvud när du tänker över det.

Gammal 2011-10-25, 18:48   #9

Steffe1988s avatar

Standard

Citat:
Läs igenom det där fetstilta, stora varningsklockor borde ringa i ditt huvud när du tänker över det.
Ja du har rätt där. Borde avstått spelet på stepping space och min dubbel då jag tror mest på 1a o 3de spelet.

För om stepping space vinner förlorar jag 2st spel fast går dock plus lite.

Ska bli bättre på tänka innan jag postar så rådet är att spela spel 1 och 3 om någon vill. Dock tror jag ingen ryggar mig redan då jag inte ligger på plus just nu eller så.

Ha en bra kväll iallfall postar sen hur det gick
Gammal 2011-10-25, 18:57   #10

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Steffe1988 Visa inlägg
Ja du har rätt där. Borde avstått spelet på stepping space och min dubbel då jag tror mest på 1a o 3de spelet.

För om stepping space vinner förlorar jag 2st spel fast går dock plus lite.

Ska bli bättre på tänka innan jag postar så rådet är att spela spel 1 och 3 om någon vill. Dock tror jag ingen ryggar mig redan då jag inte ligger på plus just nu eller så.

Ha en bra kväll iallfall postar sen hur det gick
Mm, det du ska tänka på är att det finns andra hästar som kan vinna första loppet och då är det godnatt för hela 10% av rullen, ingen BRM att stå efter. Själv tror jag lite på att en tredje kan plocka hem det om Örjan svarar ut favoriten och de kör slut på varandra. Orali kan faktiskt vara bästa hästen i loppet men det är lite svårbedömt.

Lycka till!

Gammal 2011-10-26, 14:56   #11

Steffe1988s avatar

Standard

Gick ingen vidare bra igår :/. Men har tagit nya tag idag och tror jag har några bra spel ikväll .

Har lite ont om tid idag att skriva om mina tips men som sagt alla finns i spreadsheeten och skriver upp några av dom jag tror mest på.

Blev rätt många spel idag men tror att jag går plus med kvällen iallafall.

Spel 1. Lopp 1 Spelar ADMIRAL NEWPORT Nr 11 på plats till odds 3.0 insats 100kr = 5%

Hästen har varit på plats 11 gånger på 13 starter vet dock inte vad den mött för hästar innan möter ikväll bra hästar men tror iallafall att spelet på plats är rätt säkert. Är erik som kör ikväll och honom gillar jag så ^^.

Spel 2. Lopp 2 Spelar KLIO FACE Nr 4 på plats till odds 3.0 insats 50kr = 2.5% tror han kan ha en bra chans att fixa en plats här fast det är bra hästar emot.

Spel 3. Lopp 4 Spelar PERFECT TOLL Nr 2 på plats till odds 2.25 insats 100kr = 5%.

Spel 4. Lopp 5 Spelar FRANCAIS DU GULL Nr 2 som vinnare till odds 3.25 insats 50kr = 2.5%.

Spel 5. Lopp 6 Spelar en H2H mellan knowledge face och POPCORN LAVEC spelar alltså popcorn till odds 1.75 insats 100kr = 5%.

Tror denna sitter fin fint .

Spel 6. Lopp 6 Spelar POPCORN LAVEC som vinnare till odds 4.25 insats 100kr = 5%.

Gillar den här hästen och tror det är en rätt bra chans att den fixar det och oddset är bra enligt mig iallafall.

Förlåt för att jag inte förklarar så bra men har bråttom iväg nu ska ut och fira med tjejen min så ses ikväll igen :P.

Hoppas på vinst ikväll

Ha en bra dag

//Steffe
Gammal 2011-10-27, 11:57   #12

Steffe1988s avatar

Standard

En dålig dag igår med tyvärr :/. Men ska vända upp detta till rätt håll och vidare uppåt =).

Spel 1. Lopp 1 Spelar 2 st hästar som vinnare här!

Spelar: HOT CURRE Nr 3 vinnare till odds 7.0 insats 50kr

Spelar: MARABOO MAN Nr 9 vinnare till odds 4.5 insats 50kr

Spel 2. Lopp 2 Spelar GUARDIAN ROSE som vinnare till odds 1.50 lite lågt odds men tror denna sitter utan någon tvekan om den är lika bra som sist =). Insats 100kr

Spel 3. Lopp 3 Spelar CLASSIC BELLE som vinnare till odds 3.75 insats 100kr

Spel 4. Lopp 4 Spelar COLIN MCKENZIE som vinnare till odds 5.0 insats 100kr. Tror rätt mycket på denna idag så.

Spelar även denna som plats till 2.25 insats 300kr. Så den som vill fega o vara "mera säker" Spelar den på plats bara .

Spelar rätt hårt på plats spelet som jag tror ska sitta idag men ska bara hålla mig runt 2.5 till 5 % annars igen.

Snart dags att slå på tvn o kika.

Rättar sen

//Steffe

Senast redigerad av Steffe1988 den 2011-10-27 klockan 12:05.
Gammal 2011-10-27, 12:10   #13

Steffe1988s avatar

Standard

Hörde nyss att CLASSIC BELLE inte gillar denna typ av bana tyvärr så finns en stor chans att denna förlorar. Men lagt spel ligger så men tänkte bara så ni vet iallafall.

Mvh
Steffe
Gammal 2011-10-27, 13:19   #14

tribalfunks avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 1003
Standard

Trodde på Classic Belle med, men tanken var att Kern/Lindblom skulle köra huvudlöst för spets...
tribalfunk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 13:28   #15

Stekels avatar

Standard

Tänk till om det här nu då Steffe. Du la 25%(!) av kassan på en häst, dessutom på en häst som inte startat sedan juni. Även om du har inside på att hästen var i kanonform trots uppehållet är det på tok för stor del av kassan du riskerar på ett spel.

Är inte efterklok heller, hade skrivit det här även om Colin gått och vunnit loppet.

Gammal 2011-10-27, 15:39   #16

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 2502
Standard

jag skulle råda dig steffe att läsa i denna länk innan du spelar vidare..när jag läser din spelardagbok och korta historik.

http://www.storavinster.se/artiklar-...nnelser-571714

dagens dubbel är ett lysande spel och står för 40 % av mina vinster. vinnar oddset igår på solvalla i båda dagens dubbel var runt 3 ggr och dubbeloddset gav hela 19 gånger..När vinnarodds x vinnarodds ger runt 10 gånger som i går. alltså fick jag ett överodds till 19 gånger..sånt gillar man...Vinnarspel i dessa avdelningar gav alltså dåligt betalt om man jämnför med dd odds.
dumle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td