Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-24, 00:38   #76

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 2707
Standard

Postades verkligen förstainlägget med en afflie-länk? I så fall undrar jag samma sak som KP, för något sådant har du ju inte nämnt?
Norrman90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 02:43   #77

ludd3emms avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Soap Visa inlägg
Efter att ha skummat tråden så är min stilla undran varför du väljer att posta denna tråd på Sharps och inte på ett av de forum (som du refererar till utan namn i dina inlägg) som kretsar kring HYIP?

Hur som lycka till i lotteriet, jag får samma vibbar av HYIP som jag får när jag ser följande banners på bettingforum
Varför inte? Har hängt på Sharps förut men inte skrivit något på mycket länge. Det känns mer privat att skriva om det här än exempelvis på Flashback.

Dylika HYIP-forum är talkgold.com, goldentalk.com osv. Ett tips: prova google!

Du får känna vad du vill, läs gärna på mer innan du gör förutfattade meningar.
Gammal 2011-10-24, 02:45   #78

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Norrman90 Visa inlägg
Roulletepsychic borde ha ett eget spreadsheet här ju

OnT:
Som jag har fattat det så finns det en viss riskberäkning bakom om det är värt att gå in i just detta företaget och sen är det bara att hoppas på stolpe in, ungefär som i sportsbetting?
Dock tycker jag personligen att det är lite mycket chansning men jag hoppas att det går vägen!
Yes. Jag tycker det blev lite för mycket debatt med förutfattade meningar utan att någon läst mer än i fem minuter om vad det handlar om.
Gammal 2011-10-24, 02:51   #79

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dgothe Visa inlägg
tycker att det inte är särskilt likt sportsbetting.. i så fall är det snarare mer likt att gå in med en insats på ett nytt bolag som man har hört negativa saker om och sedan hoppas att de betalar ut.. typ golfandbet..

om du bettar på vanligt vis riskerar du visserligen pengar i samband med bettet, men du behöver aldrig oroa dig för att pengarna ska kunna plockas ut om du går med vinst..

på HYIP-bolag LOVAR dom att du går med vinst, och räknar upp "dina" pengar varje dag på sin site så att du ska få känslan av en ökande summa pengar (och lockas till nyinvesteringar innan du kan ta ut dina första pengar).. det är först när man vill ha ut pengarna igen som det riktiga testet kommer.. så jämför det inte med vanlig betting på bolag man vet är ok, och där de enda riskerna du tar är löpande och helt dina egna..
Jag jämför det med ett bet i sig att se om man får ut pengar eller inte och jag har beräknat risken i förhållande till vinsten. Enda skillnaden är att här är bolagen risken, i sportsbetting är det själva bettet som är risken.

Varje människa med lite självinsikt vet att man ALDRIG någonsin ska investera mer pengar i ett bolag som man redan har gjort en insats i om vi pratar om HYIPs.

Du menar alltså att riskerna på något vis är någonting annat än mina egna?

Edit: Du har oerhört fel när du säger att man bara ska se på när pengarna växer. Du väljer helt själv om du vill ha 100% återinvestering eller 0% vilket gör att du kan i mitt fall betala ut drygt fem dollar om dagen om du så känner för det. I mitt fall har jag valt 100% compound så jag plockar inte ut någonting förrän i februari (om bolaget är kvar tills dess). Jag kan dock ändra procentsatsen när jag vill.

Senast redigerad av ludd3emm den 2011-10-24 klockan 03:02.
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 02:54   #80

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Av vilken anledning postades förstainlägget med en affiliatelänk från början? Vad tjänar man på att värva folk?
För att jag kopierade adressen direkt från adressfältet i webbläsarn när jag var inloggad på båda sidorna. Det var mitt misstag och RobinD uppmärksammade det.

Notera att jag inte tycker att någon ska investera i något av bolagen jag nämner, gör man det så sker det på egen risk utan inverkan av mig.
Gammal 2011-10-24, 02:56   #81

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Postades verkligen förstainlägget med en afflie-länk? I så fall undrar jag samma sak som KP, för något sådant har du ju inte nämnt?
Som jag sa åt KP så kopierade jag adressen direkt från adressfältet, RobinD uppmärksammade det och tog bort det i tråden samt att jag tog bort det från min spreadsheet.

Kom ihåg att jag inte tycker att någon ska investera i något av dem bolagen jag nämner, gör någon det sker det på egen risk.
Gammal 2011-10-24, 10:18   #82
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Av vilken anledning postades förstainlägget med en affiliatelänk från början? Vad tjänar man på att värva folk?
8% på värvningars insättningar samt 2% på subreferals.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 10:24   #83

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 2707
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Det hade jag missat, låter mer och mer som ett pyramidspel då :/
Norrman90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 14:42   #84

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Helt korrekt, precis som vissa spelbolag ger eller har jag fel?

Jag är dock inte ute efter referals utan jag vill skriva om hur det går för mig bara.
Gammal 2011-10-24, 14:45   #85

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Det stämmer att du får pengar om du "värvar" någon till en viss sida, så är det på nästan alla HYIPs och spelbolag för den delen.

Däremot är själva poängen med HYIPs inte att du ska värva folk utan att se din investering växa och hoppas på att kunna ta ut den till mognadsdatum eller ha 0% återinvestering (compound) och plocka ut pengar varje dag.

Jag har dock inga intentioner att värva någon från Sharps och jag kommer fortsätta skriva här oavsett vad någon tycker för att kunna filosofera om HYIP-världen och min egen investering.
Gammal 2011-10-24, 14:46   #86
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av ludd3emm Visa inlägg
Helt korrekt, precis som vissa spelbolag ger eller har jag fel?

Jag är dock inte ute efter referals utan jag vill skriva om hur det går för mig bara.
Därav min liknelse vid MLM, ingen kan väl på riktigt tro att all eller kanske ens någon del av de garanterade vinsterna faktiskt kommer från legit forex trading. Utan nya medlemmar som skjuter till deg så faller korthuset.
Gammal 2011-10-24, 15:08   #87

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Därav min liknelse vid MLM, ingen kan väl på riktigt tro att all eller kanske ens någon del av de garanterade vinsterna faktiskt kommer från legit forex trading. Utan nya medlemmar som skjuter till deg så faller korthuset.
Mycket möjligt! Som jag sagt tidigare, Repro har varit igång i femhundra dagar vilket både talar för och emot dom. Plus att andra stora HYIPs har fallit och är på god väg att falla då det kommer in rapporter om pending withdrawals tror jag att dom kan hålla ett tag till då folket som har varit på dom andra programen söker efter nya investeringar. Åtminstone tillräckligt länge för att jag ska kunna casha ut.

Vi låter det vara osagt än så länge om jag verkligen kommer kunna göra det. Däremot skulle jag aldrig någonsin slänga in pengar på deras 180dagars plan då det är riktigt riskabelt.
Gammal 2011-10-24, 15:26   #88

Galeocerdo cuviers avatar

Sharp$: 7690
Standard

Har aldrig hört talas om detta förut och vet inte riktigt om jag förstår. Handlar det på ett ungefär om att tio individer investerar pengar i ett bolag den 22:a Oktober och blir lovade hög avkastning. När nytt folk investerar de kommande dagarna så används dessa personer investeringar för att betala ut avkastningen till de som investerat tidigare? Och såhär fortsätter det tills nya investerare börjar sina och utbetalningar till tidigare investerare uteblir och allt rasar? Så det är bara en tidsfråga innan allt rasar och man vet när man bör hoppa av?

Är jag på rätt spår?
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 15:52   #89
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Har aldrig hört talas om detta förut och vet inte riktigt om jag förstår. Handlar det på ett ungefär om att tio individer investerar pengar i ett bolag den 22:a Oktober och blir lovade hög avkastning. När nytt folk investerar de kommande dagarna så används dessa personer investeringar för att betala ut avkastningen till de som investerat tidigare? Och såhär fortsätter det tills nya investerare börjar sina och utbetalningar till tidigare investerare uteblir och allt rasar? Så det är bara en tidsfråga innan allt rasar och man vet när man bör hoppa av?

Är jag på rätt spår?
Officiellt handlar det inte om det. Det handlar om att de förvaltar dina pengar och garanterar dig en orimligt hög avkastning, enda sättet att upprätthålla denna är att det hela tiden skjuts in nya pengar det är vad jag gissar på iaf.

I min bok är detta inget annat än ett förtäckt pyramidspel, men de har säkert någon forex trading som de kan hänvisa till för att inte åka dit för pyramidspel.

Men bakom kulisserna är det nog ett å annat smaskigt som försigår.
Gammal 2011-10-24, 16:36   #90

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg

Är jag på rätt spår?
RobinD gav ett ganska bra svar på din fråga. Huvudpoängen är att man aldrig vet om dessa sk. bolag verkligen sysslar med trading eller är ett tvättäkta "Ponzi Scheme". Oftast är det, som RobinD säger, ett förtäckt "Ponzi Scheme" (inget pyramidspel i bokstavlig mening, men det är lika dåligt för det) där dom är beroende av nya investerare för att betala sina gamla.

Det har också förekommit blandingar av ponzi och trading där vissa bolag till en början sysslar med trading genom intäkterna av en HYIP men när det börjar bli dags för riktigt stora utbetalningar till kunderna sätter dom stopp. Ibland stänger dom ner helt utan förvarning (som Powerful Strategy) och ibland tillbakavisar dom utbetalningar under en kortare tid för att så många som möjligt ska hinna investera och sedan stänger dom ner (som Safe Depositary).

I vissa fall stänger en HYIP ner trots hög likviditet och goda framtidsutsikter för deras admin om dom får problem med ex. Liberty Reserve eller Alertpay. Detta eftersom dom får problem med utbetalningarna fast dom har god chans att växa och faktiskt vill betala ut men inte kan.

Min poäng med det hela är att man kan (hoppas jag) tjäna pengar på detta. Det råder trots allt stor konkurrens mellan alla HYIPs och dom som håller längst blir mest populära, dvs dom har mest pengar den dagen dom skulle stänga ner. Alltså, hoppar du på tåget i rätt tid hinner du hoppa av med pengar i fickan. Sen om jag gör det är en annan femma!

td