Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-23, 00:55   #61

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 2707
Standard

Måste faktiskt hålla med ludd3emm här, det känns inte som att han gör reklam för något utan han berättar bara mer om det sätt han använder för att försöka dra in lite pengar, precis som vi alla försöker göra på olika sätt. Sen kanske just detta sättet är lite riskabelt och att man kan gå till 0% ROI på direkten är lite jobbigt men det är ändå bara ett sätt att försöka dra in kulor
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ludd3emm (+5)
Norrman90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 01:02   #62

ludd3emms avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Norrman90 Visa inlägg
Måste faktiskt hålla med ludd3emm här, det känns inte som att han gör reklam för något utan han berättar bara mer om det sätt han använder för att försöka dra in lite pengar, precis som vi alla försöker göra på olika sätt. Sen kanske just detta sättet är lite riskabelt och att man kan gå till 0% ROI på direkten är lite jobbigt men det är ändå bara ett sätt att försöka dra in kulor
Det är precis det som är saken när man investerar med HYIPs. Det tar lång tid att tjäna pengar och det är riskabelt men har man lite tur kan man tjäna en slant på det. En fördel med detta jämfört med sportsbetting är att man slipper jaga spel varje dag. Å andra sidan förlorar du aldrig hela rullen i sportsbetting. Det finns för och nackdelar med allt.

Och du har helt rätt, jag försöker inte göra reklam för detta utan provar ett alternativt sätt att tjäna pengar. Det var därför jag gjorde en dagbok istället för en tråd i offtopic som upplyser om just HYIPs för att JAG ska kunna berätta hur det går för mig och vad jag stöter på när jag investerar.
Gammal 2011-10-23, 01:18   #63

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Och nu för att skriva lite om det som jag startade tråden för.

På senare tid har flera stora HYIPs scammat. Powerful Strategy gick upp i rök helt utan vidare. Safe Depositary, som räknades som en gigant på marknaden, fick problem med utbetalningarna och efter att deras admin samt kundsupport varit över en vecka offline stängdes siten vilket resulterade i att många förlorade stora pengar. Särskilt dem som återinvesterat länge (eftersom detta bolag varit online nästan lika länge som Reprofinance).

Macrotrade, som räknas som en av "the big three" (Macrotrade, Safe Depositary, Reprofinance) har börjat få problem att godkänna stora withdrawals, även om dem alltid erhållit "instant withdrawal". Kunder/klienter med mer än 1 000 USD som de vill ta ut får sk. "pending withdrawal" där det inte godkänns. Många tror att detta kan vara slutet eller åtminstone början till slutet för Macrotrade.

Hypercompound tros bli en ersättare för Safe Depositary men personligen tvivlar jag på detta då deras script är ganska genomskinligt då det ger alldeles för hög avkastning. Jag har svårt att tro att dem kommer hålla mer än två månader till då dem varit online i snart fyra månader.

Uinvest är också oerhört populära nu eftersom deras utbud är mycket mer diversifierat än resterande marknaden. Frågan är bara om dessa aktier de påstås sälja är fiktiva eller verkliga. Jag tror på det förstnämnda eftersom i min värld kan inte östeuropeiska aktier ge så hög avkastning i form av ren vinst på bolaget, inte bara det uppkomna marknadsvärdet på dem.

Hursomhelst har många stora och små HYIPs scammat på senare tiden i en större omfattning än vad som är brukligt. Detta tror jag beror delvis på att Liberty Reserve och Alert Pay har tagit åt sig hårdare av kritiken från deras kunder om hur de handskas med dessa bluffbolag och deras sekretess i förhållandet till kunderna. Man har pratat om att "black december" (den svarta månaden på HYIP-marknaden som brukar ske i veckorna kring jul och nyår) redan har varit nu i oktober men den allmänna stämningen är att man ska vara oerhört rädd om vart man placerar pengarna åtminstone till nästa år. Detta eftersom man inte vet hur marknaden kommer bete sig dem här sista månaderna.

Ett bolag, som jag själv inte har pengar i, som också har fått mycket positiv uppmärksamhet är Eurextrade. Detta eftersom dem är mer öppna mot sina klienter än andra HYIPs. Dem redovisar till och med vinsterna och har ett registrerat Forexkonto som man får granska om man vill. Som jag dock nämnt har jag inte mina egna pengar i detta bolag men kanske ska prova på dem i framtiden om dem visar sig hålla måttet.

Kommer med mer nyheter och tips (om jag får utan att bli anklagad för att göra reklam) senare när jag är än mer uppdaterad.

Over and out!

/Gällivares Guldgruva - Ludd3emm

Senast redigerad av ludd3emm den 2011-10-23 klockan 01:29.
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 01:18   #64
i hate bunnies

booreds avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Som redan tagits upp: HYIP = ponzi, de kommer man inte ifrån. Och därmed borde de inte har nåt att göra på ett seriöst forum så länge de riskerar att lura in andra godtrogna människor i fördärvet.

Hur som helst är det väl även olagligt att bedriva dne typen av verksamhet innan man har tillstånd av fi/eu. http://www.fi.se/Tillstand/
Citat:
I vårt företagsregister finns alla företag som har tillstånd att erbjuda finansiella tjänster åt allmänheten. Vi kontrollerar bland annat företagets tillgång på kapital. Vi granskar också verksamhetsplan, ägare och ledning.
Bluffmakare, brottslingar, buuu
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 01:26   #65

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
Som redan tagits upp: HYIP = ponzi, de kommer man inte ifrån. Och därmed borde de inte har nåt att göra på ett seriöst forum så länge de riskerar att lura in andra godtrogna människor i fördärvet.

Hur som helst är det väl även olagligt att bedriva dne typen av verksamhet innan man har tillstånd av fi/eu. http://www.fi.se/Tillstand/

Bluffmakare, brottslingar, buuu
Jag förstår vad du menar. De flesta HYIP's är registrerade med offshore bolag som oftast har administratörer från Kanada (fråga mig inte varför) och websidorna i olika länder. Kanada har riktiga gummiparagrafer ang. skötseln av sk. "investmentbolag" (i dessa fall HYIPs) och därför florerar marknaden där. De största HYIP-bloggarna är också från Kanada. Marknaden är dock som störst i USA.

Kom ihåg att jag inte försöker få någon att att göra det här för min skull. Jag skriver om mina investeringar och är någon intresserad av att läsa får dem gärna göra det.

Jag tycker dock inte detta är mer "omoraliskt" än spelbolag som lurar folk på pengar som inte är tillräckligt insatta för att gå med vinst på betting. Jag kommer vara öppen med att det scammar oerhört på denna marknad men det förändrar inte mitt faktum att jag är med i spelet.

Senast redigerad av ludd3emm den 2011-10-23 klockan 01:31.
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 12:33   #66
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Du refererar till ett helt gäng HYIP's som gått upp i rök och kostat pengar för enskilda sprarare, men du referera inte till någon som hållt i en anständig tid där folk kommit ut helskinnade.

Hur kan det komma sig?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 13:05   #67

lordagspippis avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 568
Standard

TS, vad sätter du för odds för dig att få casha ut?
Gammal 2011-10-23, 17:01   #68

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Du refererar till ett helt gäng HYIP's som gått upp i rök och kostat pengar för enskilda sprarare, men du referera inte till någon som hållt i en anständig tid där folk kommit ut helskinnade.

Hur kan det komma sig?
Om du läser en gång till så ser du att jag nämner både Uinvest och Eurextrade som båda är högfavoriter i HYIP-djungeln för tillfället där jag personligen tror att den sistnämnda är mer hållbar. Dock har jag ingen deposit i någon av dom, alltså ingen egen erfarenhet. Däremot är båda väl värda att granska om man vill diversifiera sina investeringar men jag går inte i godo för någon av dom, det gör jag inte heller med det programmet jag stoppat pengar i.

Notera att jag inte försöker få någon att investera i ett särskilt program utan vill man investera gör man det i allra högsta grad på egen risk.
Gammal 2011-10-23, 17:06   #69
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ludd3emm Visa inlägg
Om du läser en gång till så ser du att jag nämner både Uinvest och Eurextrade som båda är högfavoriter i HYIP-djungeln för tillfället där jag personligen tror att den sistnämnda är mer hållbar. Dock har jag ingen deposit i någon av dom, alltså ingen egen erfarenhet. Däremot är båda väl värda att granska om man vill diversifiera sina investeringar men jag går inte i godo för någon av dom, det gör jag inte heller med det programmet jag stoppat pengar i.

Notera att jag inte försöker få någon att investera i ett särskilt program utan vill man investera gör man det i allra högsta grad på egen risk.
Jag menar bara att det är rätt uppenbart att det är mer regel än undantag att detta går åt pipan. Så även om det är en kalkylerad risk, så luktar den EV-
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 17:10   #70

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lordagspippi Visa inlägg
TS, vad sätter du för odds för dig att få casha ut?
Bra fråga! Detta är faktiskt den avgörande frågan som bestämmer om man vill stoppa in pengar i en HYIP. När jag granskade denna möjlighet i mitt nuvarande program så tog jag med i beräkningen att flera stora HYIPs har scammat på sistone, dvs att dessa kunder ser sig om efter alternativ och jag tror att detta program kan gå stärkt ur det hela. Åtminstone så att dom klarar sig ungefär till våren nästa år.

Så jag tippar på att jag har med min nuvarande deposit ungefär 60% chans att casha ut. Kom ihåg att ju äldre ens deposit är desto större chans har du att casha ut. Jag har fortfarande "black december" att se fram emot som jag ser som det största hotet fortfarande. Klarar jag mig genom det tror jag att jag kan casha ut i februari.

Det är riktigt många som höjer varningens finger nu och säger att man inte ska investera i någon HYIP förän nästa år och jag håller med till fullo. Det stormar alldeles för mycket nu.

Kom ihåg att ingen ska göra det här på grund av mig och om någon gör det så är det på egen risk.
Gammal 2011-10-23, 17:11   #71

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Jag menar bara att det är rätt uppenbart att det är mer regel än undantag att detta går åt pipan. Så även om det är en kalkylerad risk, så luktar den EV-
Helt rätt. Och det är det som är sporten, att gå vinnande ur det innan det scammar.
Gammal 2011-10-23, 23:43   #72

Soaps avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1843
Standard

Efter att ha skummat tråden så är min stilla undran varför du väljer att posta denna tråd på Sharps och inte på ett av de forum (som du refererar till utan namn i dina inlägg) som kretsar kring HYIP?

Hur som lycka till i lotteriet, jag får samma vibbar av HYIP som jag får när jag ser följande banners på bettingforum
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 23:54   #73

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 2707
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Soap Visa inlägg
Roulletepsychic borde ha ett eget spreadsheet här ju

OnT:
Som jag har fattat det så finns det en viss riskberäkning bakom om det är värt att gå in i just detta företaget och sen är det bara att hoppas på stolpe in, ungefär som i sportsbetting?
Dock tycker jag personligen att det är lite mycket chansning men jag hoppas att det går vägen!
Norrman90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 00:21   #74

dgothes avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1076

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

tycker att det inte är särskilt likt sportsbetting.. i så fall är det snarare mer likt att gå in med en insats på ett nytt bolag som man har hört negativa saker om och sedan hoppas att de betalar ut.. typ golfandbet..

om du bettar på vanligt vis riskerar du visserligen pengar i samband med bettet, men du behöver aldrig oroa dig för att pengarna ska kunna plockas ut om du går med vinst..

på HYIP-bolag LOVAR dom att du går med vinst, och räknar upp "dina" pengar varje dag på sin site så att du ska få känslan av en ökande summa pengar (och lockas till nyinvesteringar innan du kan ta ut dina första pengar).. det är först när man vill ha ut pengarna igen som det riktiga testet kommer.. så jämför det inte med vanlig betting på bolag man vet är ok, och där de enda riskerna du tar är löpande och helt dina egna..

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 00:29   #75
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Av vilken anledning postades förstainlägget med en affiliatelänk från början? Vad tjänar man på att värva folk?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td