Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-22, 23:10   #46

Pacmans avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Ja detta är väl till 99.99% scam, finns ju lite info om detta på nätet bland annan texten nedan. Sedan brukar det vara lite sådär med siter som behöver ha testimonials på siten för att verka seriös och få in kunder.
Att dom skulle vara eller bli försäkrade via ING är nog bara ren bull i min värld i alla fall. Sedan vet jag inte om det är helt ok heller att ha referral/affelänkar på sitt sheet heller men det är ju bara min personliga åsikt.

"It has come to the notice of the International Financial Services Commission of Belize (IFSC) that REVENDOR MANAGEMENT INC., an international business company registered in Belize, using its trade name Reprofinance.com, is offering investment advisory and dealing services in respect of trading in securities and foreign exchange instruments without a licence from the IFSC. This is an offence under the Law of Belize.

Revendor Management Inc. is therefore ordered to cease and desist from carrying on the said activities until it has applied for and obtained a licence from the IFSC.

All persons concerned are asked to take note and exercise extreme caution.

GIAN C. GANDHI
DIRECTOR GENERAL
International Financial Services Commission of Belize"
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boored (+1)
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 23:11   #47

ludd3emms avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Lite mer förstår jag men här är du verkligen i händerna på att bolaget INTE är ett scambolag! Vilket, enligt dig själv, är en STOR risk att det är...

Dessa 1.6%, vilka ger ut dem? Vad är dessa baserade på? Varför just 1.6% och inte 2.0%? När vinsten är "mature" känns det bara som om bolaget vet när detta är - de vet nog när de skall dra...

Men, lycka till - jag tar mina ytterst små chanser med de framtida "hamburgarna" jag...

/Badass
Du har helt rätt i det första du säger.

Bolaget ger ut dessa, eftersom bolaget påstår sig vara ett investeringsbolag och ska ge en beräknad avkastning. Varför det just är 1,6 vet jag inte, det är olika på alla företag. Det är oftast en beräkning på vad dem har råd att ge ut för att folk ska kunna investera.

Det är 90 arbetsdagar för Reprofinance och jag gjorde min investering 12 oktober, bara att räkna! På Reprofinance väljer du själv om du vill ha 90 eller 180 dagar. Jag tog den förstnämnda eftersom det känns säkrare nu i början.

Efter 90 arbetsdagar (helgdagar, oavsett vardag, räknas inte) så blir min investering mogen!
Gammal 2011-10-22, 23:11   #48
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Lite mer förstår jag men här är du verkligen i händerna på att bolaget INTE är ett scambolag! Vilket, enligt dig själv, är en STOR risk att det är...

Dessa 1.6%, vilka ger ut dem? Vad är dessa baserade på? Varför just 1.6% och inte 2.0%? När vinsten är "mature" känns det bara som om bolaget vet när detta är - de vet nog när de skall dra...

Men, lycka till - jag tar mina ytterst små chanser med de framtida "hamburgarna" jag...

/Badass
Alla dina frågor finns besvarade på deras hemsida.
ludd3emm (+1)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 23:12   #49
i hate bunnies

booreds avatar

Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

http://www.ifsc.gov.bz/notices.html

edit: oops, såg inte att pacman hunnit med den redan

Senast redigerad av boored den 2011-10-22 klockan 23:35.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 23:15   #50

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Ja detta är väl till 99.99% scam, finns ju lite info om detta på nätet bland annan texten nedan. Sedan brukar det vara lite sådär med siter som behöver ha testimonials på siten för att verka seriös och få in kunder.
Att dom skulle vara eller bli försäkrade via ING är nog bara ren bull i min värld i alla fall. Sedan vet jag inte om det är helt ok heller att ha referral/affelänkar på sitt sheet heller men det är ju bara min personliga åsikt.

"It has come to the notice of the International Financial Services Commission of Belize (IFSC) that REVENDOR MANAGEMENT INC., an international business company registered in Belize, using its trade name Reprofinance.com, is offering investment advisory and dealing services in respect of trading in securities and foreign exchange instruments without a licence from the IFSC. This is an offence under the Law of Belize.

Revendor Management Inc. is therefore ordered to cease and desist from carrying on the said activities until it has applied for and obtained a licence from the IFSC.

All persons concerned are asked to take note and exercise extreme caution.

GIAN C. GANDHI
DIRECTOR GENERAL
International Financial Services Commission of Belize"
Ja. Ska ta bort dem, brukar länka överallt med mina ref/affiliatelänkar av ren vana men kommer ta bort dem på min spreadsheet.

Jag tror också att det är rent skitsnack. Dock påstår Reprofinance att dem kommer förnya sin IFSC-licens nu i slutet av oktober och att ING-försäkringen träder i kraft i mitten av november. Vi får helt enkelt vänta och se.
Gammal 2011-10-22, 23:17   #51

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
Reprofinance påstår att dem kommer förnya sin IFSC-licens i slutet av oktober. Och tro mig, jag vet risken med investeringar i HYIPs.
Gammal 2011-10-22, 23:58   #52
i hate bunnies

booreds avatar

mackapär ver.0.8.1

Standard

http://www.pratompengar.se/viewtopic...3230ce116a8e10

Citat:
Det är lite intressant att surfa kring bedrägerierna som kallas för HYIP. Inte nog med att du hittar massor med sådana på nätet i tid och otid men det finns ju också gott om jämförelsesiter och forum.

En gång på ett sådant forum sprang jag över reklam för en "välpratartjänst" där man kunde betala ett företag för att snacka bra om den HYIP man startat på diverse forum. Troligen inte mening att HIYP-användarna skulle se den.

I samband med diskussionen om Lifeclub.com surfade jag lite och hittade gott om företag som säljer programvara för den som vill starta sin egen HYIP. En del var billiga (under $100) medans AJ Square verkar mest professionell, kolla featurelistan:

http://www.ajhyip.com/compare.php

Den proffsigaste versionen är ju något som ser ut som en hel internetbank nästan, och kostar $2500 för den som vill köpa.

Marknaden driver även utseendet, här finns utseendemallar att köpa:

http://www.ajhyip.com/templates.php

Lägg märke till att priset tiodubblas om man vill vara säker på att ingen annan får köpa samma.

Otroligt fascinerande, och det visar hur lätt det är för den som vill sätta upp en snygg HYIP-sida där lättlurade personer spenderar sina pengar.

Jag har inte hittat motsvarande för den som vill sätta upp en Avanza-kopia för "forex trading", ungefär som den där siten plus500.com som annonserar överallt just nu.
man kan ju få en sån uppfattning att TS är en sådan "pratare"
eddieh (+1), Soap (+1)

Senast redigerad av boored den 2011-10-23 klockan 00:03.
Gammal 2011-10-23, 00:10   #53

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
http://www.pratompengar.se/viewtopic...3230ce116a8e10

man kan ju få en sån uppfattning att TS är en sådan "pratare"
Av vilken anledning då? Har jag försökt få någon annan att börja med det här? Absolut inte. Jag tänker bara föra en dagbok om hur det går och vilka risker jag möter när jag investerar samt uppdatera hur det går för dem bolag jag har valt att investera i.

Ska jag göra det tydligare? Investera för i helvete inte i något av det här genom påverkan av mig, vill ni göra det så gör det bara av vad ni själva har kommit fram till.

Om någon vill fråga någonting får de självklart fråga men jag investerar inte för någon annan än mig själv. Nöjd?

Jag har INGET som helst avtal med något av de bolag jag nämnt. Det är brukligt när man presenterar sina investeringar att visa vad det är man investerat i. Borde jag inte göra det eller?

Jag kan även ge dig en printscreen för att övertyga dig om att jag investerar mina egna pengar.

Senast redigerad av ludd3emm den 2011-10-23 klockan 00:14.
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 00:19   #54
i hate bunnies

booreds avatar

mackapär ver.0.8.1

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ludd3emm Visa inlägg
Av vilken anledning då? Har jag försökt få någon annan att börja med det här? Absolut inte. Jag tänker bara föra en dagbok om hur det går och vilka risker jag möter när jag investerar samt uppdatera hur det går för dem bolag jag har valt att investera i.

Ska jag göra det tydligare? Investera för i helvete inte i något av det här genom påverkan av mig, vill ni göra det så gör det bara av vad ni själva har kommit fram till.

Om någon vill fråga någonting får de självklart fråga men jag investerar inte för någon annan än mig själv. Nöjd?
bara drar mina egna slutsatser(jag ser då detta inte som nåt annat än reklam för scam). Och om du inte är en "pratare" så återstår ju bara ovan nämnda lättlurade personer.
Gammal 2011-10-23, 00:23   #55

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

http://imageshack.us/photo/my-images...rofinance.png/

Bara att kolla med min spreadsheet så ser ni att det stämmer överens.
Gammal 2011-10-23, 00:25   #56
i hate bunnies

booreds avatar

mackapär ver.0.8.1

Standard

Citat:
http://imageshack.us/photo/my-images...rofinance.png/

Bara att kolla med min spreadsheet så ser ni att det stämmer överens.
Precis som en "välpratare" skulle göra för att försöka väcka intresse hos andra.
Gammal 2011-10-23, 00:27   #57

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
bara drar mina egna slutsatser(jag ser då detta inte som nåt annat än reklam för scam). Och om du inte är en "pratare" så återstår ju bara ovan nämnda lättlurade personer.
Reklam? Är du galen? På vilket sätt är detta reklam? Jag ser tonvis av reklam bara på Sharps om olika spelbolag. Ska jag redigera och ta bort vilka företag jag har pengar i så ingen vet vart jag investerat?

Du tycker man är mer lättlurad när man investerar i HYIPs än att spela bort pengarna? Du vet väl om att spelbolag lever på att folk ska förlora pengar?

Det är väl trots allt jag som sitter med riskerna, inte någon annan? Vad är det du inte har klart för dig?
Gammal 2011-10-23, 00:28   #58

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Precis som en "välpratare" skulle göra för att försöka väcka intresse hos andra.
Nu tolkar du mig oerhört konstigt. Jag la upp bilden för att ni ska veta att JAG investerar MINA pengar. Jag får inte ett öre för det här.

Hur ska jag göra för att inte verka vara en "välpratare"?
Gammal 2011-10-23, 00:43   #59
i hate bunnies

booreds avatar

mackapär ver.0.8.1

Standard

Citat:
Nu tolkar du mig oerhört konstigt. Jag la upp bilden för att ni ska veta att JAG investerar MINA pengar. Jag får inte ett öre för det här.

Hur ska jag göra för att inte verka vara en "välpratare"?
Hehe, jadu. Det är nåt man får leva med antar jag när man länkar och gör reklam till bluff-och-båg sajter.
Det är liksom de ena eller de andra av dom två redan nämnda kategorierna då.
eddieh (+3)
Gammal 2011-10-23, 00:50   #60

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Hehe, jadu. Det är nåt man får leva med antar jag när man länkar och gör reklam till bluff-och-båg sajter.
Det är liksom de ena eller de andra av dom två redan nämnda kategorierna då.
Gör jag mer reklam än någon annan som säger vilket spelbolag dem har fått sitt odds ifrån?

Du får gärna kritisera mig, den här idén eller någonting annat men påstå inte att jag gör någonting jag inte gör.

Har du något förslag angående mitt upplägg så att jag inte gör reklam? Jag tar gärna emot det.

td