Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-22, 22:48   #31
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Vad är det som får dig att tro att de inte bara stänger ned och tar allas pengar när de är nöjda med deras vinst?

De kan ju utan vidare bara simulera att botten gick ur och sen gå upp i rök.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 22:51   #32
Banned

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ludd3emm Visa inlägg
Du riskerar din insats genom att ställa upp på en av deras betalningsplaner när du gör en insättning. Som jag gjort nu på Reprofinance med 300 USD och 1,6% ränta per arbetsdag (måndag till fredag).

Risken ligger i att, beroende på om det är en riktig Ponzi, forex/börshandelsbolag eller kanske rentutav en blandning, att sidan stänger ner och försvinner om deras pengar tar slut.

Hänger du med?

Nej, verkligen INTE!

Vad är det som gör att de insatta pengarna "förökar" sig? Och hur vet jag om det är en "riktig Ponzi, Forex/börshandelsbolag, eller kanske rentutav en blandning"? Vet du detta? Hur får man reda på detta?

De här 1.6%, är detta bankränta, eller vad?

/Badass

Senast redigerad av RobinD den 2011-10-22 klockan 22:54.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 22:54   #33

ludd3emms avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Vad är det som får dig att tro att de inte bara stänger ned och tar allas pengar när de är nöjda med deras vinst?

De kan ju utan vidare bara simulera att botten gick ur och sen gå upp i rök.
Det är mycket riktigt det du säger. Det kan hända!

Man får oftast ingen förvarning när allt stängs ner. Mitt i allt är allting borta bara. Det är risken. Men det som talar för det bolag jag investerat i nu är att dem har varit med i spelet i över 500 dagar. Det är samtidigt det som talar emot dem... Du fattar?
Gammal 2011-10-22, 22:56   #34
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Vad avgör att du tar beslutet att hoppa av? Känner du personer i de bolag du investerar i?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 22:57   #35
Banned

Trav

Standard

Citat:

Man får oftast ingen förvarning när allt stängs ner. Mitt i allt är allting borta bara. Det är risken. Men det som talar för det bolag jag investerat i nu är att dem har varit med i spelet i över 500 dagar. Det är samtidigt det som talar emot dem... Du fattar?
Men kan det inte vara så att detta bolag känner att de inte fått in nog med kosing utan kör vidare tills de känner att nu är det dags att "dra ut pluggen och dra till Brasilien"?! 500 dagar är ju inte mycket...

/Badass
Gammal 2011-10-22, 22:57   #36
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:

Jag förstår att du tar en kalkylerad risk, inget fel med det egentligen. Alla investeringar kommer med en viss risk. Oftast är det så att ju högre potentiell avkastning desto mer risk.

3000 SEK är heller ingen förmögenhet och du skulle med lite flyt kunna plocka ut dina första 3000 och sedan återinvestera vinsten och hoppas på att luftslottet in spricker.

Tycker att det är helt okej när man är införstådd i att detta inte är guds gåva utan att det är högst riskabelt.

Hoppas du hinner ur i tid!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 22:58   #37

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Nej, verkligen INTE!

Vad är det som gör att de insatta pengarna "förökar" sig? Och hur vet jag om det är en "riktig Ponzi, Forex/börshandelsbolag, eller kanske rentutav en blandning"? Vet du detta? Hur får man reda på detta?

De här 1.6%, är detta bankränta, eller vad?

/Badass
Genom eftersök. Jag har kollat upp framförallt Visotrade men tänker inte gå in på detaljer. Har tagit reda på deras finansbank samt deras advokatfirma och korresponderat med dem ang. Visotrades affärer.

Reprofinance (tillsammans med nästan alla andra HYIPs) är dock oerhört svåråtkomliga. Därför kan du aldrig veta säkert vad det är för typ av verksamhet/bluff.

1,6% får du varje dag och den räntan läggs på ditt konto hos bolaget. När investeringen blivit "mogen" (mature) så kan du casha ut allt. Har du 0% compound kan du casha ut dagsvinsten om du så vill. Men nu har jag 100% återinvestering så jag kommer inte casha ut någonting förän i slutet av februari, om dem finns kvar då!

Fattar du nu?
Gammal 2011-10-22, 23:01   #38

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Vad avgör att du tar beslutet att hoppa av? Känner du personer i de bolag du investerar i?
Hoppa av kan jag bara göra när min investering är mogen i Reprofinance. Eftersom jag har 100% compound (återinvestering) får jag ingen dagsförtjänst utan allt återinvesteras.

Vissa bolag ger en möjlighet att hoppa av i förtid med en viss avgift men inte detta.

Jag känner ingen i Reprofinance men har några flyktiga kontakter i Visotrade.

Hoppa av Reprofinance tänker jag senaste göra i slutet av februari om dem inte försvunnit innan dess.
Gammal 2011-10-22, 23:01   #39

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 2707
Standard

Känns ändå som att du har hyfsad koll på läget ludd3emm, även om det är omöjligt att ha full koll.. Hoppas det går vägen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ludd3emm (+1)
Norrman90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 23:02   #40

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Men kan det inte vara så att detta bolag känner att de inte fått in nog med kosing utan kör vidare tills de känner att nu är det dags att "dra ut pluggen och dra till Brasilien"?! 500 dagar är ju inte mycket...

/Badass
Helt rätt. Detta är förmodligen fallet med Reprofinance om dem inte är en renodlad Ponzi. However, vore dem det skulle dem förmodligen varit borta för längesen.
Gammal 2011-10-22, 23:04   #41

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Jag förstår att du tar en kalkylerad risk, inget fel med det egentligen. Alla investeringar kommer med en viss risk. Oftast är det så att ju högre potentiell avkastning desto mer risk.

3000 SEK är heller ingen förmögenhet och du skulle med lite flyt kunna plocka ut dina första 3000 och sedan återinvestera vinsten och hoppas på att luftslottet in spricker.

Tycker att det är helt okej när man är införstådd i att detta inte är guds gåva utan att det är högst riskabelt.

Hoppas du hinner ur i tid!
Helt rätt. Jag tänker plocka ut vinsten och gå över till Visotrade men jag är tvungen att hänga kvar med Reprofinance tills dess. Skulle dem scamma innan februari måste jag se över möjligheten att investera i Visotrade eller om jag lägger av helt.
Gammal 2011-10-22, 23:04   #42
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Håller med Norrman90. Du verkar ha stenkoll på det du håller på med, men som du säger kan man aldrig vara helt säker.

Bra dock att diskussionen kom upp så att nyfikna läsare får se båda sidorna utav myntet och även inse riskerna. Personligen hade jag ingen aning om att denna typ utav investeringar fanns online. Så där lärde jag mig något nytt.

Lycka till! Kikar in då och då, för att se om din ROI ligger på 0 eller 101+
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ludd3emm (+2)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 23:05   #43

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Norrman90 Visa inlägg
Känns ändå som att du har hyfsad koll på läget ludd3emm, även om det är omöjligt att ha full koll.. Hoppas det går vägen!
Det tror jag att jag har. Åtminstone tillräckligt för att veta vad jag gör. Sen om jag lyckas är en annan femma. Fråga gärna mer om det är någonting du vill veta!
Gammal 2011-10-22, 23:06   #44
Banned

Trav

Standard

Citat:
Genom eftersök. Jag har kollat upp framförallt Visotrade men tänker inte gå in på detaljer. Har tagit reda på deras finansbank samt deras advokatfirma och korresponderat med dem ang. Visotrades affärer.

Reprofinance (tillsammans med nästan alla andra HYIPs) är dock oerhört svåråtkomliga. Därför kan du aldrig veta säkert vad det är för typ av verksamhet/bluff.

1,6% får du varje dag och den räntan läggs på ditt konto hos bolaget. När investeringen blivit "mogen" (mature) så kan du casha ut allt. Har du 0% compound kan du casha ut dagsvinsten om du så vill. Men nu har jag 100% återinvestering så jag kommer inte casha ut någonting förän i slutet av februari, om dem finns kvar då!

Fattar du nu?

Lite mer förstår jag men här är du verkligen i händerna på att bolaget INTE är ett scambolag! Vilket, enligt dig själv, är en STOR risk att det är...

Dessa 1.6%, vilka ger ut dem? Vad är dessa baserade på? Varför just 1.6% och inte 2.0%? När vinsten är "mature" känns det bara som om bolaget vet när detta är - de vet nog när de skall dra...

Men, lycka till - jag tar mina ytterst små chanser med de framtida "hamburgarna" jag...

/Badass
Gammal 2011-10-22, 23:07   #45

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Håller med Norrman90. Du verkar ha stenkoll på det du håller på med, men som du säger kan man aldrig vara helt säker.

Bra dock att diskussionen kom upp så att nyfikna läsare får se båda sidorna utav myntet och även inse riskerna. Personligen hade jag ingen aning om att denna typ utav investeringar fanns online. Så där lärde jag mig något nytt.

Lycka till! Kikar in då och då, för att se om din ROI ligger på 0 eller 101+
Do it! Det är riktigt bra att folk får veta att detta är ytterst riskabelt. Men det är ju sportsbetting också. Om man inte riskerar någonting riskerar man att aldrig vinna!

Tänk på att även om det är riskabelt så är detta långsiktigt. Jag gillar verkligen min 101% ROI...

td