Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-22, 22:23   #16

ludd3emms avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Eftersom du verkar ha intresse för att kunskapen kring detta kommer ut så kan väl du vara snäll att förklara skillnaden mellan dessa två begrepp, för en novis som mig...

/Badass
HYIP (High-yield investment program) är en riskfylld investering (i likhet med sportsbetting) där man investerar i ett program/bolag som påstår sig vara ett investeringsbolag med en viss beräknad avkastning. Risken i dessa investeringar är oftast inte att du går minus en dag/vecka/månad eftersom de flesta HYIPs har en fastställd avkastning utan att programen stänger ner helt och bara försvinner.

MLM (Multi Level Marketing) är ett slags pyramidspel där man får avkastning beroende på hur många klienter/kunder du har i din sk. "underline". Värvar du en person betalar denna en summa (ibland för att få en produkt och ibland bara för att vara med i spelet) och denna summa delas upp i olika delar som skickas upp till alla som är deras "upline", dvs blivit värvade innan dom.

Exempel på HYIP:

www.reprofinance.com

www.visotrade.com (detta är dock ett registrerat investment bolag som de flesta är överens om att det inte är någon sk. Ponzi, till exempel har dem här flytande avkastning som ingen annan HYIP har och bevis på bland annat forextrading och börshandel)

Exempel på MLM:

www.vemma.com

www.perfectgiftplan.net
Gammal 2011-10-22, 22:27   #17

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Sedan kan man lära sig skillnad mellan High Yield companies och High Yield Investment Programs som i 99,9% av fallen är Ponzi.

Det avgörande är om det är "Ponzi" eller inte. Ibland kan de vara en blandning mellan "Ponzi" och investment bolag då bolagen får in pengar till en början genom att utge sig för att vara en HYIP.
Gammal 2011-10-22, 22:28   #18
Banned

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ludd3emm Visa inlägg
HYIP (High-yield investment program) är en riskfylld investering (i likhet med sportsbetting) där man investerar i ett program/bolag som påstår sig vara ett investeringsbolag med en viss beräknad avkastning. Risken i dessa investeringar är oftast inte att du går minus en dag/vecka/månad eftersom de flesta HYIPs har en fastställd avkastning utan att programen stänger ner helt och bara försvinner.

MLM (Multi Level Marketing) är ett slags pyramidspel där man får avkastning beroende på hur många klienter/kunder du har i din sk. "underline". Värvar du en person betalar denna en summa (ibland för att få en produkt och ibland bara för att vara med i spelet) och denna summa delas upp i olika delar som skickas upp till alla som är deras "upline", dvs blivit värvade innan dom.

Exempel på HYIP:

www.reprofinance.com

www.visotrade.com (detta är dock ett registrerat investment bolag som de flesta är överens om att det inte är någon sk. Ponzi, till exempel har dem här flytande avkastning som ingen annan HYIP har och bevis på bland annat forextrading och börshandel)

Exempel på MLM:

www.vemma.com

www.perfectgiftplan.net

Bara det faktum att det står att de "påstår sig vara ett investeringsbolag med viss beräknad avkastning", torde ju höja varningens finger, eller? Vad menas med "påstår sig vara"?

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 22:33   #19

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Bara det faktum att det står att de "påstår sig vara ett investeringsbolag med viss beräknad avkastning", torde ju höja varningens finger, eller? Vad menas med "påstår sig vara"?

/Badass
Exakt! Saken med HYIPs är att det är en sport i sig att försöka komma vinnande ur det hela!

"Påstår sig vara" menas med att man vet inte helt säkert om dem är riktiga. Det kommer man aldrig få veta. Dock har jag planer på att gå över till Visotrade. Vill du veta mer om dem kan jag berätta det åt dig.
Gammal 2011-10-22, 22:33   #20
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

"August 23, 2011 | Tuesday

Scam Warning: Repro-finance.com

Please note, Repro-finance.com is NOT being monitored by Goldpoll. Their RateUs page contains monitoring seals that belong to another HYIP with a similar program name (but it has different URL). Be careful! Using of other's seals confirms a fraudulent activity of this HYIP."

Vet inte om Goldpoll är en "säker" källa, men det var inte svårt att hitta massvis med scam varningar om reprofinance iaf.

Sen är det som du säger kanske en hårfion skillnad på ett MLM som faktiskt kräver en insats av den som går med och detta där du bara ska titta på dina pengar medan de växer.

En sak har de gemensamt iaf, alla affe-länkar är lika fula och skriker scam rakt ut
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 22:36   #21

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg

Please note, Repro-finance.com is NOT being monitored by Goldpoll. Their RateUs page contains monitoring seals that belong to another HYIP with a similar program name (but it has different URL). Be careful! Using of other's seals confirms a fraudulent activity of this HYIP."

Vet inte om Goldpoll är en "säker" källa, men det var inte svårt att hitta massvis med scam varningar om reprofinance iaf.

Sen är det som du säger kanske en hårfion skillnad på ett MLM som faktiskt kräver en insats av den som går med och detta där du bara ska titta på dina pengar medan de växer.

En sak har de gemensamt iaf, alla affe-länkar är lika fula och skriker scam rakt ut
Haha visst. Men jag hänger också på HYIP-forum som till exempel talkgold.com osv och vissa chatter där man håller sig ständigt uppdaterad. Så länge folk får göra utbetalningar är det en "säker" HYIP för stunden. Som jag sagt tidigare är inte detta en stensäker investering men en sport i sig att komma vinnande ur. Precis som sportsbetting!
Gammal 2011-10-22, 22:36   #22
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Ämnet väcker debatt, håll det på en bra nivå så att diskussionen ine spårar. /mod
Gammal 2011-10-22, 22:36   #23
Banned

Trav

Standard

Citat:

När till och med jag och RobinD är överrens, så lovar jag att detta INTE är en lukrativ business förutom för de som startat scammen...!

/Badass
Gammal 2011-10-22, 22:39   #24

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 2707
Standard

Citat:
Haha visst. Men jag hänger också på HYIP-forum som till exempel talkgold.com osv och vissa chatter där man håller sig ständigt uppdaterad. Så länge folk får göra utbetalningar är det en "säker" HYIP för stunden. Som jag sagt tidigare är inte detta en stensäker investering men en sport i sig att komma vinnande ur. Precis som sportsbetting!
Det handlar om att går ur innan det är försent och man förlorar allt?
Norrman90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 22:39   #25
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ja jag vet inte, jag skulle aldrig hoppa på något sånt här iaf. Jag har sett så många MLM-scams, "betting-system" och andra internet scams genom åren för att veta att det inte finns några genvägar.

Detta är ett luftslott som kommer spricka, frågan är när?
Gammal 2011-10-22, 22:40   #26
Banned

Trav

Standard

Men, okey! För att ge dig en chans... På ett lättförståligt sätt, förklara vad hela dealen går ut på - hur och vad är mekanismerna bakom? På enkel svenska: Hur vinner man pengar och vad riskerar man, dvs på vilket sätt förökar man sina pengar och hur riskerar man sin insats?

/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-10-22 klockan 22:41.
Gammal 2011-10-22, 22:41   #27

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
När till och med jag och RobinD är överrens, så lovar jag att detta INTE är en lukrativ business förutom för de som startat scammen...!

/Badass
Exempel på en monitor om Reprofinance: http://www.hyipexplorer.com/repro_finance_2871/

Inte "förutom" men förmodligen "mest" för dem som startat det. Jag har gjort en låg investering till en början med Reprofinance som är en vanlig HYIP men kommer därefter gå över till Visotrade som jag kan berätta mer om ifall du vill det.

Dessutom, jag har ju gått in i det och uppdaterar min spreadsheet och tro mig, jag har läst ett och annat innan jag skickade in pengarna. Vi får se om jag eller bolaget går vinnande ur detta. Precis som i sportsbetting. Du kan ju kolla på ditt eget spreadsheet och se att sportsbetting inte är någonting för alla.
Gammal 2011-10-22, 22:42   #28

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Norrman90 Visa inlägg
Det handlar om att går ur innan det är försent och man förlorar allt?
Det handlar om att gå vinnande ur det innan det är försent och man förlorar allt.
Gammal 2011-10-22, 22:43   #29

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ja jag vet inte, jag skulle aldrig hoppa på något sånt här iaf. Jag har sett så många MLM-scams, "betting-system" och andra internet scams genom åren för att veta att det inte finns några genvägar.

Detta är ett luftslott som kommer spricka, frågan är när?
Reprofinance är förmodligen ett luftslott som mycket väl kan spricka innan min investering är färdig. Tänk på att dem funnits i över 500 dagar och att folk har fått betalt av dem sedan dag 1!

Kom bara ihåg, detta är INTE MLM...
Gammal 2011-10-22, 22:46   #30

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Men, okey! För att ge dig en chans... På ett lättförståligt sätt, förklara vad hela dealen går ut på - hur och vad är mekanismerna bakom? På enkel svenska: Hur vinner man pengar och vad riskerar man, dvs på vilket sätt förökar man sina pengar och hur riskerar man sin insats?

/Badass
Du riskerar din insats genom att ställa upp på en av deras betalningsplaner när du gör en insättning. Som jag gjort nu på Reprofinance med 300 USD och 1,6% ränta per arbetsdag (måndag till fredag).

Risken ligger i att, beroende på om det är en riktig Ponzi, forex/börshandelsbolag eller kanske rentutav en blandning, att sidan stänger ner och försvinner om deras pengar tar slut.

Hänger du med?

td