Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-22, 17:02   #1

ludd3emms avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Gällivare Guldgruva

Tjena! För det första, är oerhört osäker på om denna tråd ska vara på "övriga sporter" eller off topic istället för här.

Jag har utforskat den såkallade HYIP-djungeln ett tag och bestämt mig för att investera. Eftersom det var första gången så bestämde jag mig för att investera 3 000 kronor och efter alla avgifter från exchanger, banker och Liberty Reserve så landade jag på 300 USD (dollar) på min första HYIP.

Jag har sållat flera gånger om och hittat två företag som jag ska köra med. Den första är RePro Finance och den som jag går över till efter jag investerat färdigt där är Viso Trade.

http://www.reprofinance.com/

https://www.visotrade.com/

Jag får betalt nu i början varje "business day", alltså måndag till fredag. Betalningen sker till mitt konto klockan 22:05 "eastern time", alltså USA's ostliga tid. Det sker klockan 04:05 dagen efter svensk tid med andra ord.

Jag har 100% återinvestering (compound) nu i början när jag vill se mitt kapital växa. För närvarande har jag $335.25. Jag kommer uppdatera här nästan dagligen hur det går. Skriver in alla stats i min spreadsheet. Min investering i RePro Finance är färdig ungefär i slutet av februari och jag förväntar mig att ha ungefär $1251 då.

Önska mig lycka till! Skriv gärna om ni har några frågor. Det känns helt rätt att göra det här efter att ha varit en loser i sportbetting då det kräver alldeles för mycket tid för att man ska kunna tjäna pengar på det.

https://www.sharps.se/spreadsheet/g-town

Senast redigerad av RobinD den 2011-10-22 klockan 17:46. Anledning: Affiliate-länkar
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 17:13   #2

hetsarns avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1736

hetsarn NFL
Stats: 238 - 208 - 14
ROI: 110.76%
Vinstprocent: 53.36%

Standard

Är det ett helt passivt investerande? Alltså att du sätter in pengar och låter någon annan förvalta dem under 90 dagar?
Gammal 2011-10-22, 17:36   #3

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hetsarn Visa inlägg
Är det ett helt passivt investerande? Alltså att du sätter in pengar och låter någon annan förvalta dem under 90 dagar?
Helt rätt.
Gammal 2011-10-22, 17:48   #4
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Affiliate-länkning är inte tillåtet. Se utdrag ur regelerna:

1.01. Reklam och annonsering är förbjuden
Den som postar reklam (spam) i forumet blir avstängd, utan varning. Det är inte heller tillåtet att använda diskussionsforumet för privat eller kommersiell annonsering, som exempelvis köpes- och säljes-annonser eller kontaktannonser.
Undantag:
• Det är tillåtet att ha en länk till sin egen webbplats eller blogg i sin signatur, om den är INTE är kommersiell (dvs vinstdrivande).
• Det är tillåtet att nämna företag och bloggar i diskussioner så länge inte huvudsyftet är att marknadsföra dessa och det är relevant för diskussionen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ludd3emm (+1)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 17:52   #5

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Affiliate-länkning är inte tillåtet. Se utdrag ur regelerna:

1.01. Reklam och annonsering är förbjuden
Den som postar reklam (spam) i forumet blir avstängd, utan varning. Det är inte heller tillåtet att använda diskussionsforumet för privat eller kommersiell annonsering, som exempelvis köpes- och säljes-annonser eller kontaktannonser.
Undantag:
• Det är tillåtet att ha en länk till sin egen webbplats eller blogg i sin signatur, om den är INTE är kommersiell (dvs vinstdrivande).
• Det är tillåtet att nämna företag och bloggar i diskussioner så länge inte huvudsyftet är att marknadsföra dessa och det är relevant för diskussionen.
Ok, mitt misstag. Kommer inte hända igen.
Gammal 2011-10-22, 21:28   #6

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Jag tänkte också skriva lite nyheter om företagen här. Det nyaste om Reprofinance är att alla kunder ska få sina pengar försäkrade av något som kallas "ING". Det diskuteras flitigt ifall det här är en bluff eller om det är på riktigt. Hur som helst har Reprofinance lovat att detta ska ske under den första halvan av november.

Ni som är bekanta med HYIP vet att det är stor risk att investera i detta. Man vet aldrig om bolagen är riktiga eller en scam och därför följer man alla händelser om bolagen med stor uppsikt!

Gammal 2011-10-22, 21:41   #7

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 2707
Standard

Haken med hela grejen är att det kan vara ett låtsas-bolag, annars finns det ingen risk inblandad?
Jag har ingen koll alls på detta, så bara undrar, för det måste ju finnas en hake? :P
Norrman90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 21:49   #8
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Haken är att det är MLM, vilket i 100 fall av 100 bara garanterar pengar till de som är högst upp.
Gammal 2011-10-22, 22:02   #9

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Norrman90 Visa inlägg
Haken med hela grejen är att det kan vara ett låtsas-bolag, annars finns det ingen risk inblandad?
Jag har ingen koll alls på detta, så bara undrar, för det måste ju finnas en hake? :P
Haha du har nästan rätt. Googla gärna på Ponzi och HYIP och läs. Reprofinance har dock varit med i svängen i över 500 dagar vilket både talar för dom och mot dom. Även om det är ett riktigt företag finns det risk att pengarna tar slut om det går dåligt på börsen och då måste dom stänga utan vidare för att dom har så hög återbäring.
Gammal 2011-10-22, 22:03   #10

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Haken är att det är MLM, vilket i 100 fall av 100 bara garanterar pengar till de som är högst upp.
Det här är ABSOLUT INTE MLM (Multi Level Marketing). Läs på.
Gammal 2011-10-22, 22:04   #11

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Skall detta då vara tillåtet på en seriös bettingsida? Självklart inte! Varför tillåter Sharps denna scam, om det nu är det som RobinD säger...?! För MLM är väl det samma som pyramidspel, eller hur?

/Badass
Såg du första meningen jag skrev?

Detta är dessutom INTE MLM. Det är HYIP vilket står i en oerhörd kontrast till MLM / Autosurf eller vad det nu finns.
Gammal 2011-10-22, 22:14   #12
Banned

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ludd3emm Visa inlägg
Såg du första meningen jag skrev?

Detta är dessutom INTE MLM. Det är HYIP vilket står i en oerhörd kontrast till MLM / Autosurf eller vad det nu finns.

Eftersom du verkar ha intresse för att kunskapen kring detta kommer ut så kan väl du vara snäll att förklara skillnaden mellan dessa två begrepp, för en novis som mig...

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 22:17   #13
Banned

Trav

Standard

Från Wikipedia:

"A high-yield investment program (HYIP) is a type of Ponzi scheme, which is an investment scam that promises unsustainably high return on investment by paying previous investors with the money invested by new investors."

Utförlig text från Wikipedia:

Spoiler:
Mechanics

Operators generally set up a website offering an "investment program" which promises returns as high as 45% per month or 6% a day, disclosing little or no detail about the underlying management, location, or other aspects of how money is to be invested. The U.S. Securities and Exchange Commission (SEC) has said that "these fraudulent schemes involve the purported issuance, trading, or use of so-called 'prime' bank, 'prime' European bank or 'prime' world bank financial instruments, or other 'high yield investment programs.' (HYIP's) The fraud artists … seek to mislead investors by suggesting that well regarded and financially sound institutions participate in these bogus programs."[1] In 2010, the Financial Industry Regulatory Authority (FINRA) warned that "[t]he con artists behind HYIPs are experts at using social media — including YouTube, Twitter and Facebook — to lure investors and create the illusion of social consensus that these investments are legitimate."[2]

Though Ponzi schemes have existed since at least the early 1900s, the rise of digital payment systems has made it much easier for operators of such websites to accept payments from people worldwide.[3] Electronic money systems are generally accepted by HYIP operators because they are more accessible to operators than traditional merchant accounts. Some HYIP operators opened their own digital currency companies that eventually folded; these companies include Standard Reserve, OSGold, INTGold, EvoCash, and V-Money. StormPay was started in the same way in 2002, but has remained in business even though the HYIP that it was created to serve was shut down by the State of Tennessee.[4]

Some HYIPs have incorporated in countries with lax fraud laws to secure immunity from investor laws in other countries. The operators have been known to host their website with a web host that offers "anonymous hosting". They will use this website to accept transactions from participants in the scheme.[5] The HYIP scam may also create sites which employ spamdexing or other adversarial information retrieval techniques in order to attract potential victims by creating an impression that the company has done no wrong.[citation needed]
[edit] Examples

The largest documented HYIP scam was OSGold, founded as an e-gold imitation in 2001 by David Reed. OSGold folded in 2002. According to a lawsuit filed in U.S. District Court in early 2005, the operators of OSGold may have made off with USD $250 million.[6] CNet reported that "at the height of its popularity, the OSGold currency boasted more than 60,000 accounts created by people drawn to promises of "high yield" investments that would provide guaranteed monthly returns of 30 percent to 45 percent."[6]

The second largest documented HYIP was PIPS (People in Profit System or Pure Investors).[7][8] The investment scheme was started by Bryan Marsden in early 2004 and spanned more than 20 countries. PIPS was investigated by Bank Negara Malaysia in 2005 which resulted in Marsden and his wife being charged in a Malaysian court with 97 counts of money laundering more than 77 million RM, equivalent to $20 million.[9] Even after these charges were brought forth, many of Marsden's followers and investors continued to support him and believe they would see their money in the future.

Some Ponzi schemes promise yields that appear realistic and as such are not considered "high-yield investment programs." Bernard Madoff's Ponzi scheme offered yields of only 5% per year, for example.[10][11]

Other HYIPs that have been shut down due to legal action include:

Geniusfunds inc. (Cyprus)
Ginsystem Inc. (Singapore) - Commercial Affairs Department of Singapore retrieved 2007-07-01
Solidinvestment (United States)
City Limouzine (India) Pvt Ltd started by Sayed Mohammed Masood and Chand Syed Masood. (India and United States) [12][13]

[edit] See also

Autosurfing
Charles Ponzi
Cherry Shares
Forex scam
Ponzi scheme
Pyramid scheme

/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-10-22 klockan 22:22.
Gammal 2011-10-22, 22:19   #14

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 82
Standard

Jag är också rätt nyfiken på detta, MLM är juh ren scam dock så passa dig om det har likheter med det.
azrael109 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 22:21   #15
Banned

Trav

Standard

Om det nu enligt dig, ludd3emm, INTE är en scam, vari ligger riskerna?

/Badass
boored (+1)
Gammal 2011-10-22, 22:23   #16

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Eftersom du verkar ha intresse för att kunskapen kring detta kommer ut så kan väl du vara snäll att förklara skillnaden mellan dessa två begrepp, för en novis som mig...

/Badass
HYIP (High-yield investment program) är en riskfylld investering (i likhet med sportsbetting) där man investerar i ett program/bolag som påstår sig vara ett investeringsbolag med en viss beräknad avkastning. Risken i dessa investeringar är oftast inte att du går minus en dag/vecka/månad eftersom de flesta HYIPs har en fastställd avkastning utan att programen stänger ner helt och bara försvinner.

MLM (Multi Level Marketing) är ett slags pyramidspel där man får avkastning beroende på hur många klienter/kunder du har i din sk. "underline". Värvar du en person betalar denna en summa (ibland för att få en produkt och ibland bara för att vara med i spelet) och denna summa delas upp i olika delar som skickas upp till alla som är deras "upline", dvs blivit värvade innan dom.

Exempel på HYIP:

www.reprofinance.com

www.visotrade.com (detta är dock ett registrerat investment bolag som de flesta är överens om att det inte är någon sk. Ponzi, till exempel har dem här flytande avkastning som ingen annan HYIP har och bevis på bland annat forextrading och börshandel)

Exempel på MLM:

www.vemma.com

www.perfectgiftplan.net
Gammal 2011-10-22, 22:27   #17

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Sedan kan man lära sig skillnad mellan High Yield companies och High Yield Investment Programs som i 99,9% av fallen är Ponzi.

Det avgörande är om det är "Ponzi" eller inte. Ibland kan de vara en blandning mellan "Ponzi" och investment bolag då bolagen får in pengar till en början genom att utge sig för att vara en HYIP.
Gammal 2011-10-22, 22:28   #18
Banned

Trav

Standard

Citat:
HYIP (High-yield investment program) är en riskfylld investering (i likhet med sportsbetting) där man investerar i ett program/bolag som påstår sig vara ett investeringsbolag med en viss beräknad avkastning. Risken i dessa investeringar är oftast inte att du går minus en dag/vecka/månad eftersom de flesta HYIPs har en fastställd avkastning utan att programen stänger ner helt och bara försvinner.

MLM (Multi Level Marketing) är ett slags pyramidspel där man får avkastning beroende på hur många klienter/kunder du har i din sk. "underline". Värvar du en person betalar denna en summa (ibland för att få en produkt och ibland bara för att vara med i spelet) och denna summa delas upp i olika delar som skickas upp till alla som är deras "upline", dvs blivit värvade innan dom.

Exempel på HYIP:

www.reprofinance.com

www.visotrade.com (detta är dock ett registrerat investment bolag som de flesta är överens om att det inte är någon sk. Ponzi, till exempel har dem här flytande avkastning som ingen annan HYIP har och bevis på bland annat forextrading och börshandel)

Exempel på MLM:

www.vemma.com

www.perfectgiftplan.net

Bara det faktum att det står att de "påstår sig vara ett investeringsbolag med viss beräknad avkastning", torde ju höja varningens finger, eller? Vad menas med "påstår sig vara"?

/Badass
Gammal 2011-10-22, 22:33   #19

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Bara det faktum att det står att de "påstår sig vara ett investeringsbolag med viss beräknad avkastning", torde ju höja varningens finger, eller? Vad menas med "påstår sig vara"?

/Badass
Exakt! Saken med HYIPs är att det är en sport i sig att försöka komma vinnande ur det hela!

"Påstår sig vara" menas med att man vet inte helt säkert om dem är riktiga. Det kommer man aldrig få veta. Dock har jag planer på att gå över till Visotrade. Vill du veta mer om dem kan jag berätta det åt dig.
Gammal 2011-10-22, 22:33   #20
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

"August 23, 2011 | Tuesday

Scam Warning: Repro-finance.com

Please note, Repro-finance.com is NOT being monitored by Goldpoll. Their RateUs page contains monitoring seals that belong to another HYIP with a similar program name (but it has different URL). Be careful! Using of other's seals confirms a fraudulent activity of this HYIP."

Vet inte om Goldpoll är en "säker" källa, men det var inte svårt att hitta massvis med scam varningar om reprofinance iaf.

Sen är det som du säger kanske en hårfion skillnad på ett MLM som faktiskt kräver en insats av den som går med och detta där du bara ska titta på dina pengar medan de växer.

En sak har de gemensamt iaf, alla affe-länkar är lika fula och skriker scam rakt ut
Gammal 2011-10-22, 22:36   #21

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:

Please note, Repro-finance.com is NOT being monitored by Goldpoll. Their RateUs page contains monitoring seals that belong to another HYIP with a similar program name (but it has different URL). Be careful! Using of other's seals confirms a fraudulent activity of this HYIP."

Vet inte om Goldpoll är en "säker" källa, men det var inte svårt att hitta massvis med scam varningar om reprofinance iaf.

Sen är det som du säger kanske en hårfion skillnad på ett MLM som faktiskt kräver en insats av den som går med och detta där du bara ska titta på dina pengar medan de växer.

En sak har de gemensamt iaf, alla affe-länkar är lika fula och skriker scam rakt ut
Haha visst. Men jag hänger också på HYIP-forum som till exempel talkgold.com osv och vissa chatter där man håller sig ständigt uppdaterad. Så länge folk får göra utbetalningar är det en "säker" HYIP för stunden. Som jag sagt tidigare är inte detta en stensäker investering men en sport i sig att komma vinnande ur. Precis som sportsbetting!
Gammal 2011-10-22, 22:36   #22
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Ämnet väcker debatt, håll det på en bra nivå så att diskussionen ine spårar. /mod
Gammal 2011-10-22, 22:36   #23
Banned

Trav

Standard

Citat:

När till och med jag och RobinD är överrens, så lovar jag att detta INTE är en lukrativ business förutom för de som startat scammen...!

/Badass
Gammal 2011-10-22, 22:39   #24

Standard

Citat:
Haha visst. Men jag hänger också på HYIP-forum som till exempel talkgold.com osv och vissa chatter där man håller sig ständigt uppdaterad. Så länge folk får göra utbetalningar är det en "säker" HYIP för stunden. Som jag sagt tidigare är inte detta en stensäker investering men en sport i sig att komma vinnande ur. Precis som sportsbetting!
Det handlar om att går ur innan det är försent och man förlorar allt?
Gammal 2011-10-22, 22:39   #25
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ja jag vet inte, jag skulle aldrig hoppa på något sånt här iaf. Jag har sett så många MLM-scams, "betting-system" och andra internet scams genom åren för att veta att det inte finns några genvägar.

Detta är ett luftslott som kommer spricka, frågan är när?
Gammal 2011-10-22, 22:40   #26
Banned

Trav

Standard

Men, okey! För att ge dig en chans... På ett lättförståligt sätt, förklara vad hela dealen går ut på - hur och vad är mekanismerna bakom? På enkel svenska: Hur vinner man pengar och vad riskerar man, dvs på vilket sätt förökar man sina pengar och hur riskerar man sin insats?

/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-10-22 klockan 22:41.
Gammal 2011-10-22, 22:41   #27

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
När till och med jag och RobinD är överrens, så lovar jag att detta INTE är en lukrativ business förutom för de som startat scammen...!

/Badass
Exempel på en monitor om Reprofinance: http://www.hyipexplorer.com/repro_finance_2871/

Inte "förutom" men förmodligen "mest" för dem som startat det. Jag har gjort en låg investering till en början med Reprofinance som är en vanlig HYIP men kommer därefter gå över till Visotrade som jag kan berätta mer om ifall du vill det.

Dessutom, jag har ju gått in i det och uppdaterar min spreadsheet och tro mig, jag har läst ett och annat innan jag skickade in pengarna. Vi får se om jag eller bolaget går vinnande ur detta. Precis som i sportsbetting. Du kan ju kolla på ditt eget spreadsheet och se att sportsbetting inte är någonting för alla.
Gammal 2011-10-22, 22:42   #28

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Det handlar om att går ur innan det är försent och man förlorar allt?
Det handlar om att gå vinnande ur det innan det är försent och man förlorar allt.
Gammal 2011-10-22, 22:43   #29

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ja jag vet inte, jag skulle aldrig hoppa på något sånt här iaf. Jag har sett så många MLM-scams, "betting-system" och andra internet scams genom åren för att veta att det inte finns några genvägar.

Detta är ett luftslott som kommer spricka, frågan är när?
Reprofinance är förmodligen ett luftslott som mycket väl kan spricka innan min investering är färdig. Tänk på att dem funnits i över 500 dagar och att folk har fått betalt av dem sedan dag 1!

Kom bara ihåg, detta är INTE MLM...
Gammal 2011-10-22, 22:46   #30

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Men, okey! För att ge dig en chans... På ett lättförståligt sätt, förklara vad hela dealen går ut på - hur och vad är mekanismerna bakom? På enkel svenska: Hur vinner man pengar och vad riskerar man, dvs på vilket sätt förökar man sina pengar och hur riskerar man sin insats?

/Badass
Du riskerar din insats genom att ställa upp på en av deras betalningsplaner när du gör en insättning. Som jag gjort nu på Reprofinance med 300 USD och 1,6% ränta per arbetsdag (måndag till fredag).

Risken ligger i att, beroende på om det är en riktig Ponzi, forex/börshandelsbolag eller kanske rentutav en blandning, att sidan stänger ner och försvinner om deras pengar tar slut.

Hänger du med?
Gammal 2011-10-22, 22:48   #31
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Vad är det som får dig att tro att de inte bara stänger ned och tar allas pengar när de är nöjda med deras vinst?

De kan ju utan vidare bara simulera att botten gick ur och sen gå upp i rök.
Gammal 2011-10-22, 22:51   #32
Banned

Trav

Standard

Citat:
Du riskerar din insats genom att ställa upp på en av deras betalningsplaner när du gör en insättning. Som jag gjort nu på Reprofinance med 300 USD och 1,6% ränta per arbetsdag (måndag till fredag).

Risken ligger i att, beroende på om det är en riktig Ponzi, forex/börshandelsbolag eller kanske rentutav en blandning, att sidan stänger ner och försvinner om deras pengar tar slut.

Hänger du med?

Nej, verkligen INTE!

Vad är det som gör att de insatta pengarna "förökar" sig? Och hur vet jag om det är en "riktig Ponzi, Forex/börshandelsbolag, eller kanske rentutav en blandning"? Vet du detta? Hur får man reda på detta?

De här 1.6%, är detta bankränta, eller vad?

/Badass

Senast redigerad av RobinD den 2011-10-22 klockan 22:54.
Gammal 2011-10-22, 22:54   #33

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Vad är det som får dig att tro att de inte bara stänger ned och tar allas pengar när de är nöjda med deras vinst?

De kan ju utan vidare bara simulera att botten gick ur och sen gå upp i rök.
Det är mycket riktigt det du säger. Det kan hända!

Man får oftast ingen förvarning när allt stängs ner. Mitt i allt är allting borta bara. Det är risken. Men det som talar för det bolag jag investerat i nu är att dem har varit med i spelet i över 500 dagar. Det är samtidigt det som talar emot dem... Du fattar?
Gammal 2011-10-22, 22:56   #34
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Vad avgör att du tar beslutet att hoppa av? Känner du personer i de bolag du investerar i?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 22:57   #35
Banned

Trav

Standard

Citat:

Man får oftast ingen förvarning när allt stängs ner. Mitt i allt är allting borta bara. Det är risken. Men det som talar för det bolag jag investerat i nu är att dem har varit med i spelet i över 500 dagar. Det är samtidigt det som talar emot dem... Du fattar?
Men kan det inte vara så att detta bolag känner att de inte fått in nog med kosing utan kör vidare tills de känner att nu är det dags att "dra ut pluggen och dra till Brasilien"?! 500 dagar är ju inte mycket...

/Badass
Gammal 2011-10-22, 22:57   #36
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:

Jag förstår att du tar en kalkylerad risk, inget fel med det egentligen. Alla investeringar kommer med en viss risk. Oftast är det så att ju högre potentiell avkastning desto mer risk.

3000 SEK är heller ingen förmögenhet och du skulle med lite flyt kunna plocka ut dina första 3000 och sedan återinvestera vinsten och hoppas på att luftslottet in spricker.

Tycker att det är helt okej när man är införstådd i att detta inte är guds gåva utan att det är högst riskabelt.

Hoppas du hinner ur i tid!
Gammal 2011-10-22, 22:58   #37

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Nej, verkligen INTE!

Vad är det som gör att de insatta pengarna "förökar" sig? Och hur vet jag om det är en "riktig Ponzi, Forex/börshandelsbolag, eller kanske rentutav en blandning"? Vet du detta? Hur får man reda på detta?

De här 1.6%, är detta bankränta, eller vad?

/Badass
Genom eftersök. Jag har kollat upp framförallt Visotrade men tänker inte gå in på detaljer. Har tagit reda på deras finansbank samt deras advokatfirma och korresponderat med dem ang. Visotrades affärer.

Reprofinance (tillsammans med nästan alla andra HYIPs) är dock oerhört svåråtkomliga. Därför kan du aldrig veta säkert vad det är för typ av verksamhet/bluff.

1,6% får du varje dag och den räntan läggs på ditt konto hos bolaget. När investeringen blivit "mogen" (mature) så kan du casha ut allt. Har du 0% compound kan du casha ut dagsvinsten om du så vill. Men nu har jag 100% återinvestering så jag kommer inte casha ut någonting förän i slutet av februari, om dem finns kvar då!

Fattar du nu?
Gammal 2011-10-22, 23:01   #38

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Vad avgör att du tar beslutet att hoppa av? Känner du personer i de bolag du investerar i?
Hoppa av kan jag bara göra när min investering är mogen i Reprofinance. Eftersom jag har 100% compound (återinvestering) får jag ingen dagsförtjänst utan allt återinvesteras.

Vissa bolag ger en möjlighet att hoppa av i förtid med en viss avgift men inte detta.

Jag känner ingen i Reprofinance men har några flyktiga kontakter i Visotrade.

Hoppa av Reprofinance tänker jag senaste göra i slutet av februari om dem inte försvunnit innan dess.
Gammal 2011-10-22, 23:01   #39

Standard

Känns ändå som att du har hyfsad koll på läget ludd3emm, även om det är omöjligt att ha full koll.. Hoppas det går vägen!
ludd3emm (+1)
Gammal 2011-10-22, 23:02   #40

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Men kan det inte vara så att detta bolag känner att de inte fått in nog med kosing utan kör vidare tills de känner att nu är det dags att "dra ut pluggen och dra till Brasilien"?! 500 dagar är ju inte mycket...

/Badass
Helt rätt. Detta är förmodligen fallet med Reprofinance om dem inte är en renodlad Ponzi. However, vore dem det skulle dem förmodligen varit borta för längesen.
Gammal 2011-10-22, 23:04   #41

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Jag förstår att du tar en kalkylerad risk, inget fel med det egentligen. Alla investeringar kommer med en viss risk. Oftast är det så att ju högre potentiell avkastning desto mer risk.

3000 SEK är heller ingen förmögenhet och du skulle med lite flyt kunna plocka ut dina första 3000 och sedan återinvestera vinsten och hoppas på att luftslottet in spricker.

Tycker att det är helt okej när man är införstådd i att detta inte är guds gåva utan att det är högst riskabelt.

Hoppas du hinner ur i tid!
Helt rätt. Jag tänker plocka ut vinsten och gå över till Visotrade men jag är tvungen att hänga kvar med Reprofinance tills dess. Skulle dem scamma innan februari måste jag se över möjligheten att investera i Visotrade eller om jag lägger av helt.
Gammal 2011-10-22, 23:04   #42
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Håller med Norrman90. Du verkar ha stenkoll på det du håller på med, men som du säger kan man aldrig vara helt säker.

Bra dock att diskussionen kom upp så att nyfikna läsare får se båda sidorna utav myntet och även inse riskerna. Personligen hade jag ingen aning om att denna typ utav investeringar fanns online. Så där lärde jag mig något nytt.

Lycka till! Kikar in då och då, för att se om din ROI ligger på 0 eller 101+
ludd3emm (+2)
Gammal 2011-10-22, 23:05   #43

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Känns ändå som att du har hyfsad koll på läget ludd3emm, även om det är omöjligt att ha full koll.. Hoppas det går vägen!
Det tror jag att jag har. Åtminstone tillräckligt för att veta vad jag gör. Sen om jag lyckas är en annan femma. Fråga gärna mer om det är någonting du vill veta!
Gammal 2011-10-22, 23:06   #44
Banned

Trav

Standard

Citat:
Genom eftersök. Jag har kollat upp framförallt Visotrade men tänker inte gå in på detaljer. Har tagit reda på deras finansbank samt deras advokatfirma och korresponderat med dem ang. Visotrades affärer.

Reprofinance (tillsammans med nästan alla andra HYIPs) är dock oerhört svåråtkomliga. Därför kan du aldrig veta säkert vad det är för typ av verksamhet/bluff.

1,6% får du varje dag och den räntan läggs på ditt konto hos bolaget. När investeringen blivit "mogen" (mature) så kan du casha ut allt. Har du 0% compound kan du casha ut dagsvinsten om du så vill. Men nu har jag 100% återinvestering så jag kommer inte casha ut någonting förän i slutet av februari, om dem finns kvar då!

Fattar du nu?

Lite mer förstår jag men här är du verkligen i händerna på att bolaget INTE är ett scambolag! Vilket, enligt dig själv, är en STOR risk att det är...

Dessa 1.6%, vilka ger ut dem? Vad är dessa baserade på? Varför just 1.6% och inte 2.0%? När vinsten är "mature" känns det bara som om bolaget vet när detta är - de vet nog när de skall dra...

Men, lycka till - jag tar mina ytterst små chanser med de framtida "hamburgarna" jag...

/Badass
Gammal 2011-10-22, 23:07   #45

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Håller med Norrman90. Du verkar ha stenkoll på det du håller på med, men som du säger kan man aldrig vara helt säker.

Bra dock att diskussionen kom upp så att nyfikna läsare får se båda sidorna utav myntet och även inse riskerna. Personligen hade jag ingen aning om att denna typ utav investeringar fanns online. Så där lärde jag mig något nytt.

Lycka till! Kikar in då och då, för att se om din ROI ligger på 0 eller 101+
Do it! Det är riktigt bra att folk får veta att detta är ytterst riskabelt. Men det är ju sportsbetting också. Om man inte riskerar någonting riskerar man att aldrig vinna!

Tänk på att även om det är riskabelt så är detta långsiktigt. Jag gillar verkligen min 101% ROI...
Gammal 2011-10-22, 23:10   #46

Pacmans avatar

Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Ja detta är väl till 99.99% scam, finns ju lite info om detta på nätet bland annan texten nedan. Sedan brukar det vara lite sådär med siter som behöver ha testimonials på siten för att verka seriös och få in kunder.
Att dom skulle vara eller bli försäkrade via ING är nog bara ren bull i min värld i alla fall. Sedan vet jag inte om det är helt ok heller att ha referral/affelänkar på sitt sheet heller men det är ju bara min personliga åsikt.

"It has come to the notice of the International Financial Services Commission of Belize (IFSC) that REVENDOR MANAGEMENT INC., an international business company registered in Belize, using its trade name Reprofinance.com, is offering investment advisory and dealing services in respect of trading in securities and foreign exchange instruments without a licence from the IFSC. This is an offence under the Law of Belize.

Revendor Management Inc. is therefore ordered to cease and desist from carrying on the said activities until it has applied for and obtained a licence from the IFSC.

All persons concerned are asked to take note and exercise extreme caution.

GIAN C. GANDHI
DIRECTOR GENERAL
International Financial Services Commission of Belize"
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
boored (+1)
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 23:11   #47

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Lite mer förstår jag men här är du verkligen i händerna på att bolaget INTE är ett scambolag! Vilket, enligt dig själv, är en STOR risk att det är...

Dessa 1.6%, vilka ger ut dem? Vad är dessa baserade på? Varför just 1.6% och inte 2.0%? När vinsten är "mature" känns det bara som om bolaget vet när detta är - de vet nog när de skall dra...

Men, lycka till - jag tar mina ytterst små chanser med de framtida "hamburgarna" jag...

/Badass
Du har helt rätt i det första du säger.

Bolaget ger ut dessa, eftersom bolaget påstår sig vara ett investeringsbolag och ska ge en beräknad avkastning. Varför det just är 1,6 vet jag inte, det är olika på alla företag. Det är oftast en beräkning på vad dem har råd att ge ut för att folk ska kunna investera.

Det är 90 arbetsdagar för Reprofinance och jag gjorde min investering 12 oktober, bara att räkna! På Reprofinance väljer du själv om du vill ha 90 eller 180 dagar. Jag tog den förstnämnda eftersom det känns säkrare nu i början.

Efter 90 arbetsdagar (helgdagar, oavsett vardag, räknas inte) så blir min investering mogen!
Gammal 2011-10-22, 23:11   #48
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:

/Badass
Alla dina frågor finns besvarade på deras hemsida.
ludd3emm (+1)
Gammal 2011-10-22, 23:12   #49
i hate bunnies

booreds avatar

Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

http://www.ifsc.gov.bz/notices.html

edit: oops, såg inte att pacman hunnit med den redan

Senast redigerad av boored den 2011-10-22 klockan 23:35.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 23:15   #50

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Ja detta är väl till 99.99% scam, finns ju lite info om detta på nätet bland annan texten nedan. Sedan brukar det vara lite sådär med siter som behöver ha testimonials på siten för att verka seriös och få in kunder.
Att dom skulle vara eller bli försäkrade via ING är nog bara ren bull i min värld i alla fall. Sedan vet jag inte om det är helt ok heller att ha referral/affelänkar på sitt sheet heller men det är ju bara min personliga åsikt.

"It has come to the notice of the International Financial Services Commission of Belize (IFSC) that REVENDOR MANAGEMENT INC., an international business company registered in Belize, using its trade name Reprofinance.com, is offering investment advisory and dealing services in respect of trading in securities and foreign exchange instruments without a licence from the IFSC. This is an offence under the Law of Belize.

Revendor Management Inc. is therefore ordered to cease and desist from carrying on the said activities until it has applied for and obtained a licence from the IFSC.

All persons concerned are asked to take note and exercise extreme caution.

GIAN C. GANDHI
DIRECTOR GENERAL
International Financial Services Commission of Belize"
Ja. Ska ta bort dem, brukar länka överallt med mina ref/affiliatelänkar av ren vana men kommer ta bort dem på min spreadsheet.

Jag tror också att det är rent skitsnack. Dock påstår Reprofinance att dem kommer förnya sin IFSC-licens nu i slutet av oktober och att ING-försäkringen träder i kraft i mitten av november. Vi får helt enkelt vänta och se.
Gammal 2011-10-22, 23:17   #51

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
Reprofinance påstår att dem kommer förnya sin IFSC-licens i slutet av oktober. Och tro mig, jag vet risken med investeringar i HYIPs.
Gammal 2011-10-22, 23:58   #52
i hate bunnies

booreds avatar

mackapär ver.0.8.1

Standard

http://www.pratompengar.se/viewtopic...3230ce116a8e10

Citat:
Det är lite intressant att surfa kring bedrägerierna som kallas för HYIP. Inte nog med att du hittar massor med sådana på nätet i tid och otid men det finns ju också gott om jämförelsesiter och forum.

En gång på ett sådant forum sprang jag över reklam för en "välpratartjänst" där man kunde betala ett företag för att snacka bra om den HYIP man startat på diverse forum. Troligen inte mening att HIYP-användarna skulle se den.

I samband med diskussionen om Lifeclub.com surfade jag lite och hittade gott om företag som säljer programvara för den som vill starta sin egen HYIP. En del var billiga (under $100) medans AJ Square verkar mest professionell, kolla featurelistan:

http://www.ajhyip.com/compare.php

Den proffsigaste versionen är ju något som ser ut som en hel internetbank nästan, och kostar $2500 för den som vill köpa.

Marknaden driver även utseendet, här finns utseendemallar att köpa:

http://www.ajhyip.com/templates.php

Lägg märke till att priset tiodubblas om man vill vara säker på att ingen annan får köpa samma.

Otroligt fascinerande, och det visar hur lätt det är för den som vill sätta upp en snygg HYIP-sida där lättlurade personer spenderar sina pengar.

Jag har inte hittat motsvarande för den som vill sätta upp en Avanza-kopia för "forex trading", ungefär som den där siten plus500.com som annonserar överallt just nu.
man kan ju få en sån uppfattning att TS är en sådan "pratare"
eddieh (+1), Soap (+1)

Senast redigerad av boored den 2011-10-23 klockan 00:03.
Gammal 2011-10-23, 00:10   #53

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
http://www.pratompengar.se/viewtopic...3230ce116a8e10

man kan ju få en sån uppfattning att TS är en sådan "pratare"
Av vilken anledning då? Har jag försökt få någon annan att börja med det här? Absolut inte. Jag tänker bara föra en dagbok om hur det går och vilka risker jag möter när jag investerar samt uppdatera hur det går för dem bolag jag har valt att investera i.

Ska jag göra det tydligare? Investera för i helvete inte i något av det här genom påverkan av mig, vill ni göra det så gör det bara av vad ni själva har kommit fram till.

Om någon vill fråga någonting får de självklart fråga men jag investerar inte för någon annan än mig själv. Nöjd?

Jag har INGET som helst avtal med något av de bolag jag nämnt. Det är brukligt när man presenterar sina investeringar att visa vad det är man investerat i. Borde jag inte göra det eller?

Jag kan även ge dig en printscreen för att övertyga dig om att jag investerar mina egna pengar.

Senast redigerad av ludd3emm den 2011-10-23 klockan 00:14.
Gammal 2011-10-23, 00:19   #54
i hate bunnies

booreds avatar

mackapär ver.0.8.1

Standard

Citat:
Av vilken anledning då? Har jag försökt få någon annan att börja med det här? Absolut inte. Jag tänker bara föra en dagbok om hur det går och vilka risker jag möter när jag investerar samt uppdatera hur det går för dem bolag jag har valt att investera i.

Ska jag göra det tydligare? Investera för i helvete inte i något av det här genom påverkan av mig, vill ni göra det så gör det bara av vad ni själva har kommit fram till.

Om någon vill fråga någonting får de självklart fråga men jag investerar inte för någon annan än mig själv. Nöjd?
bara drar mina egna slutsatser(jag ser då detta inte som nåt annat än reklam för scam). Och om du inte är en "pratare" så återstår ju bara ovan nämnda lättlurade personer.
Gammal 2011-10-23, 00:23   #55

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

http://imageshack.us/photo/my-images...rofinance.png/

Bara att kolla med min spreadsheet så ser ni att det stämmer överens.
Gammal 2011-10-23, 00:25   #56
i hate bunnies

booreds avatar

mackapär ver.0.8.1

Standard

Citat:
http://imageshack.us/photo/my-images...rofinance.png/

Bara att kolla med min spreadsheet så ser ni att det stämmer överens.
Precis som en "välpratare" skulle göra för att försöka väcka intresse hos andra.
Gammal 2011-10-23, 00:27   #57

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
bara drar mina egna slutsatser(jag ser då detta inte som nåt annat än reklam för scam). Och om du inte är en "pratare" så återstår ju bara ovan nämnda lättlurade personer.
Reklam? Är du galen? På vilket sätt är detta reklam? Jag ser tonvis av reklam bara på Sharps om olika spelbolag. Ska jag redigera och ta bort vilka företag jag har pengar i så ingen vet vart jag investerat?

Du tycker man är mer lättlurad när man investerar i HYIPs än att spela bort pengarna? Du vet väl om att spelbolag lever på att folk ska förlora pengar?

Det är väl trots allt jag som sitter med riskerna, inte någon annan? Vad är det du inte har klart för dig?
Gammal 2011-10-23, 00:28   #58

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Precis som en "välpratare" skulle göra för att försöka väcka intresse hos andra.
Nu tolkar du mig oerhört konstigt. Jag la upp bilden för att ni ska veta att JAG investerar MINA pengar. Jag får inte ett öre för det här.

Hur ska jag göra för att inte verka vara en "välpratare"?
Gammal 2011-10-23, 00:43   #59
i hate bunnies

booreds avatar

mackapär ver.0.8.1

Standard

Citat:
Nu tolkar du mig oerhört konstigt. Jag la upp bilden för att ni ska veta att JAG investerar MINA pengar. Jag får inte ett öre för det här.

Hur ska jag göra för att inte verka vara en "välpratare"?
Hehe, jadu. Det är nåt man får leva med antar jag när man länkar och gör reklam till bluff-och-båg sajter.
Det är liksom de ena eller de andra av dom två redan nämnda kategorierna då.
eddieh (+3)
Gammal 2011-10-23, 00:50   #60

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Hehe, jadu. Det är nåt man får leva med antar jag när man länkar och gör reklam till bluff-och-båg sajter.
Det är liksom de ena eller de andra av dom två redan nämnda kategorierna då.
Gör jag mer reklam än någon annan som säger vilket spelbolag dem har fått sitt odds ifrån?

Du får gärna kritisera mig, den här idén eller någonting annat men påstå inte att jag gör någonting jag inte gör.

Har du något förslag angående mitt upplägg så att jag inte gör reklam? Jag tar gärna emot det.
Gammal 2011-10-23, 00:55   #61

Standard

Måste faktiskt hålla med ludd3emm här, det känns inte som att han gör reklam för något utan han berättar bara mer om det sätt han använder för att försöka dra in lite pengar, precis som vi alla försöker göra på olika sätt. Sen kanske just detta sättet är lite riskabelt och att man kan gå till 0% ROI på direkten är lite jobbigt men det är ändå bara ett sätt att försöka dra in kulor
ludd3emm (+5)
Gammal 2011-10-23, 01:02   #62

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Måste faktiskt hålla med ludd3emm här, det känns inte som att han gör reklam för något utan han berättar bara mer om det sätt han använder för att försöka dra in lite pengar, precis som vi alla försöker göra på olika sätt. Sen kanske just detta sättet är lite riskabelt och att man kan gå till 0% ROI på direkten är lite jobbigt men det är ändå bara ett sätt att försöka dra in kulor
Det är precis det som är saken när man investerar med HYIPs. Det tar lång tid att tjäna pengar och det är riskabelt men har man lite tur kan man tjäna en slant på det. En fördel med detta jämfört med sportsbetting är att man slipper jaga spel varje dag. Å andra sidan förlorar du aldrig hela rullen i sportsbetting. Det finns för och nackdelar med allt.

Och du har helt rätt, jag försöker inte göra reklam för detta utan provar ett alternativt sätt att tjäna pengar. Det var därför jag gjorde en dagbok istället för en tråd i offtopic som upplyser om just HYIPs för att JAG ska kunna berätta hur det går för mig och vad jag stöter på när jag investerar.
Gammal 2011-10-23, 01:18   #63

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Och nu för att skriva lite om det som jag startade tråden för.

På senare tid har flera stora HYIPs scammat. Powerful Strategy gick upp i rök helt utan vidare. Safe Depositary, som räknades som en gigant på marknaden, fick problem med utbetalningarna och efter att deras admin samt kundsupport varit över en vecka offline stängdes siten vilket resulterade i att många förlorade stora pengar. Särskilt dem som återinvesterat länge (eftersom detta bolag varit online nästan lika länge som Reprofinance).

Macrotrade, som räknas som en av "the big three" (Macrotrade, Safe Depositary, Reprofinance) har börjat få problem att godkänna stora withdrawals, även om dem alltid erhållit "instant withdrawal". Kunder/klienter med mer än 1 000 USD som de vill ta ut får sk. "pending withdrawal" där det inte godkänns. Många tror att detta kan vara slutet eller åtminstone början till slutet för Macrotrade.

Hypercompound tros bli en ersättare för Safe Depositary men personligen tvivlar jag på detta då deras script är ganska genomskinligt då det ger alldeles för hög avkastning. Jag har svårt att tro att dem kommer hålla mer än två månader till då dem varit online i snart fyra månader.

Uinvest är också oerhört populära nu eftersom deras utbud är mycket mer diversifierat än resterande marknaden. Frågan är bara om dessa aktier de påstås sälja är fiktiva eller verkliga. Jag tror på det förstnämnda eftersom i min värld kan inte östeuropeiska aktier ge så hög avkastning i form av ren vinst på bolaget, inte bara det uppkomna marknadsvärdet på dem.

Hursomhelst har många stora och små HYIPs scammat på senare tiden i en större omfattning än vad som är brukligt. Detta tror jag beror delvis på att Liberty Reserve och Alert Pay har tagit åt sig hårdare av kritiken från deras kunder om hur de handskas med dessa bluffbolag och deras sekretess i förhållandet till kunderna. Man har pratat om att "black december" (den svarta månaden på HYIP-marknaden som brukar ske i veckorna kring jul och nyår) redan har varit nu i oktober men den allmänna stämningen är att man ska vara oerhört rädd om vart man placerar pengarna åtminstone till nästa år. Detta eftersom man inte vet hur marknaden kommer bete sig dem här sista månaderna.

Ett bolag, som jag själv inte har pengar i, som också har fått mycket positiv uppmärksamhet är Eurextrade. Detta eftersom dem är mer öppna mot sina klienter än andra HYIPs. Dem redovisar till och med vinsterna och har ett registrerat Forexkonto som man får granska om man vill. Som jag dock nämnt har jag inte mina egna pengar i detta bolag men kanske ska prova på dem i framtiden om dem visar sig hålla måttet.

Kommer med mer nyheter och tips (om jag får utan att bli anklagad för att göra reklam) senare när jag är än mer uppdaterad.

Over and out!

/Gällivares Guldgruva - Ludd3emm

Senast redigerad av ludd3emm den 2011-10-23 klockan 01:29.
Gammal 2011-10-23, 01:18   #64
i hate bunnies

booreds avatar

mackapär ver.0.8.1

Standard

Som redan tagits upp: HYIP = ponzi, de kommer man inte ifrån. Och därmed borde de inte har nåt att göra på ett seriöst forum så länge de riskerar att lura in andra godtrogna människor i fördärvet.

Hur som helst är det väl även olagligt att bedriva dne typen av verksamhet innan man har tillstånd av fi/eu. http://www.fi.se/Tillstand/
Citat:
I vårt företagsregister finns alla företag som har tillstånd att erbjuda finansiella tjänster åt allmänheten. Vi kontrollerar bland annat företagets tillgång på kapital. Vi granskar också verksamhetsplan, ägare och ledning.
Bluffmakare, brottslingar, buuu
Gammal 2011-10-23, 01:26   #65

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Som redan tagits upp: HYIP = ponzi, de kommer man inte ifrån. Och därmed borde de inte har nåt att göra på ett seriöst forum så länge de riskerar att lura in andra godtrogna människor i fördärvet.

Hur som helst är det väl även olagligt att bedriva dne typen av verksamhet innan man har tillstånd av fi/eu. http://www.fi.se/Tillstand/

Bluffmakare, brottslingar, buuu
Jag förstår vad du menar. De flesta HYIP's är registrerade med offshore bolag som oftast har administratörer från Kanada (fråga mig inte varför) och websidorna i olika länder. Kanada har riktiga gummiparagrafer ang. skötseln av sk. "investmentbolag" (i dessa fall HYIPs) och därför florerar marknaden där. De största HYIP-bloggarna är också från Kanada. Marknaden är dock som störst i USA.

Kom ihåg att jag inte försöker få någon att att göra det här för min skull. Jag skriver om mina investeringar och är någon intresserad av att läsa får dem gärna göra det.

Jag tycker dock inte detta är mer "omoraliskt" än spelbolag som lurar folk på pengar som inte är tillräckligt insatta för att gå med vinst på betting. Jag kommer vara öppen med att det scammar oerhört på denna marknad men det förändrar inte mitt faktum att jag är med i spelet.

Senast redigerad av ludd3emm den 2011-10-23 klockan 01:31.
Gammal 2011-10-23, 12:33   #66
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Du refererar till ett helt gäng HYIP's som gått upp i rök och kostat pengar för enskilda sprarare, men du referera inte till någon som hållt i en anständig tid där folk kommit ut helskinnade.

Hur kan det komma sig?
Gammal 2011-10-23, 13:05   #67

lordagspippis avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 568
Standard

TS, vad sätter du för odds för dig att få casha ut?
Gammal 2011-10-23, 17:01   #68

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Du refererar till ett helt gäng HYIP's som gått upp i rök och kostat pengar för enskilda sprarare, men du referera inte till någon som hållt i en anständig tid där folk kommit ut helskinnade.

Hur kan det komma sig?
Om du läser en gång till så ser du att jag nämner både Uinvest och Eurextrade som båda är högfavoriter i HYIP-djungeln för tillfället där jag personligen tror att den sistnämnda är mer hållbar. Dock har jag ingen deposit i någon av dom, alltså ingen egen erfarenhet. Däremot är båda väl värda att granska om man vill diversifiera sina investeringar men jag går inte i godo för någon av dom, det gör jag inte heller med det programmet jag stoppat pengar i.

Notera att jag inte försöker få någon att investera i ett särskilt program utan vill man investera gör man det i allra högsta grad på egen risk.
Gammal 2011-10-23, 17:06   #69
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Om du läser en gång till så ser du att jag nämner både Uinvest och Eurextrade som båda är högfavoriter i HYIP-djungeln för tillfället där jag personligen tror att den sistnämnda är mer hållbar. Dock har jag ingen deposit i någon av dom, alltså ingen egen erfarenhet. Däremot är båda väl värda att granska om man vill diversifiera sina investeringar men jag går inte i godo för någon av dom, det gör jag inte heller med det programmet jag stoppat pengar i.

Notera att jag inte försöker få någon att investera i ett särskilt program utan vill man investera gör man det i allra högsta grad på egen risk.
Jag menar bara att det är rätt uppenbart att det är mer regel än undantag att detta går åt pipan. Så även om det är en kalkylerad risk, så luktar den EV-
Gammal 2011-10-23, 17:10   #70

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lordagspippi Visa inlägg
TS, vad sätter du för odds för dig att få casha ut?
Bra fråga! Detta är faktiskt den avgörande frågan som bestämmer om man vill stoppa in pengar i en HYIP. När jag granskade denna möjlighet i mitt nuvarande program så tog jag med i beräkningen att flera stora HYIPs har scammat på sistone, dvs att dessa kunder ser sig om efter alternativ och jag tror att detta program kan gå stärkt ur det hela. Åtminstone så att dom klarar sig ungefär till våren nästa år.

Så jag tippar på att jag har med min nuvarande deposit ungefär 60% chans att casha ut. Kom ihåg att ju äldre ens deposit är desto större chans har du att casha ut. Jag har fortfarande "black december" att se fram emot som jag ser som det största hotet fortfarande. Klarar jag mig genom det tror jag att jag kan casha ut i februari.

Det är riktigt många som höjer varningens finger nu och säger att man inte ska investera i någon HYIP förän nästa år och jag håller med till fullo. Det stormar alldeles för mycket nu.

Kom ihåg att ingen ska göra det här på grund av mig och om någon gör det så är det på egen risk.
Gammal 2011-10-23, 17:11   #71

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Jag menar bara att det är rätt uppenbart att det är mer regel än undantag att detta går åt pipan. Så även om det är en kalkylerad risk, så luktar den EV-
Helt rätt. Och det är det som är sporten, att gå vinnande ur det innan det scammar.
Gammal 2011-10-23, 23:43   #72

Soaps avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1843
Standard

Efter att ha skummat tråden så är min stilla undran varför du väljer att posta denna tråd på Sharps och inte på ett av de forum (som du refererar till utan namn i dina inlägg) som kretsar kring HYIP?

Hur som lycka till i lotteriet, jag får samma vibbar av HYIP som jag får när jag ser följande banners på bettingforum
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 23:54   #73

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Soap Visa inlägg
Roulletepsychic borde ha ett eget spreadsheet här ju

OnT:
Som jag har fattat det så finns det en viss riskberäkning bakom om det är värt att gå in i just detta företaget och sen är det bara att hoppas på stolpe in, ungefär som i sportsbetting?
Dock tycker jag personligen att det är lite mycket chansning men jag hoppas att det går vägen!
Gammal 2011-10-24, 00:21   #74

dgothes avatar

Sharp$: 1076

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

tycker att det inte är särskilt likt sportsbetting.. i så fall är det snarare mer likt att gå in med en insats på ett nytt bolag som man har hört negativa saker om och sedan hoppas att de betalar ut.. typ golfandbet..

om du bettar på vanligt vis riskerar du visserligen pengar i samband med bettet, men du behöver aldrig oroa dig för att pengarna ska kunna plockas ut om du går med vinst..

på HYIP-bolag LOVAR dom att du går med vinst, och räknar upp "dina" pengar varje dag på sin site så att du ska få känslan av en ökande summa pengar (och lockas till nyinvesteringar innan du kan ta ut dina första pengar).. det är först när man vill ha ut pengarna igen som det riktiga testet kommer.. så jämför det inte med vanlig betting på bolag man vet är ok, och där de enda riskerna du tar är löpande och helt dina egna..

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 00:29   #75
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Av vilken anledning postades förstainlägget med en affiliatelänk från början? Vad tjänar man på att värva folk?
Gammal 2011-10-24, 00:38   #76

Standard

Postades verkligen förstainlägget med en afflie-länk? I så fall undrar jag samma sak som KP, för något sådant har du ju inte nämnt?
Gammal 2011-10-24, 02:43   #77

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Soap Visa inlägg
Efter att ha skummat tråden så är min stilla undran varför du väljer att posta denna tråd på Sharps och inte på ett av de forum (som du refererar till utan namn i dina inlägg) som kretsar kring HYIP?

Hur som lycka till i lotteriet, jag får samma vibbar av HYIP som jag får när jag ser följande banners på bettingforum
Varför inte? Har hängt på Sharps förut men inte skrivit något på mycket länge. Det känns mer privat att skriva om det här än exempelvis på Flashback.

Dylika HYIP-forum är talkgold.com, goldentalk.com osv. Ett tips: prova google!

Du får känna vad du vill, läs gärna på mer innan du gör förutfattade meningar.
Gammal 2011-10-24, 02:45   #78

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Roulletepsychic borde ha ett eget spreadsheet här ju

OnT:
Som jag har fattat det så finns det en viss riskberäkning bakom om det är värt att gå in i just detta företaget och sen är det bara att hoppas på stolpe in, ungefär som i sportsbetting?
Dock tycker jag personligen att det är lite mycket chansning men jag hoppas att det går vägen!
Yes. Jag tycker det blev lite för mycket debatt med förutfattade meningar utan att någon läst mer än i fem minuter om vad det handlar om.
Gammal 2011-10-24, 02:51   #79

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dgothe Visa inlägg
tycker att det inte är särskilt likt sportsbetting.. i så fall är det snarare mer likt att gå in med en insats på ett nytt bolag som man har hört negativa saker om och sedan hoppas att de betalar ut.. typ golfandbet..

om du bettar på vanligt vis riskerar du visserligen pengar i samband med bettet, men du behöver aldrig oroa dig för att pengarna ska kunna plockas ut om du går med vinst..

på HYIP-bolag LOVAR dom att du går med vinst, och räknar upp "dina" pengar varje dag på sin site så att du ska få känslan av en ökande summa pengar (och lockas till nyinvesteringar innan du kan ta ut dina första pengar).. det är först när man vill ha ut pengarna igen som det riktiga testet kommer.. så jämför det inte med vanlig betting på bolag man vet är ok, och där de enda riskerna du tar är löpande och helt dina egna..
Jag jämför det med ett bet i sig att se om man får ut pengar eller inte och jag har beräknat risken i förhållande till vinsten. Enda skillnaden är att här är bolagen risken, i sportsbetting är det själva bettet som är risken.

Varje människa med lite självinsikt vet att man ALDRIG någonsin ska investera mer pengar i ett bolag som man redan har gjort en insats i om vi pratar om HYIPs.

Du menar alltså att riskerna på något vis är någonting annat än mina egna?

Edit: Du har oerhört fel när du säger att man bara ska se på när pengarna växer. Du väljer helt själv om du vill ha 100% återinvestering eller 0% vilket gör att du kan i mitt fall betala ut drygt fem dollar om dagen om du så känner för det. I mitt fall har jag valt 100% compound så jag plockar inte ut någonting förrän i februari (om bolaget är kvar tills dess). Jag kan dock ändra procentsatsen när jag vill.

Senast redigerad av ludd3emm den 2011-10-24 klockan 03:02.
Gammal 2011-10-24, 02:54   #80

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Av vilken anledning postades förstainlägget med en affiliatelänk från början? Vad tjänar man på att värva folk?
För att jag kopierade adressen direkt från adressfältet i webbläsarn när jag var inloggad på båda sidorna. Det var mitt misstag och RobinD uppmärksammade det.

Notera att jag inte tycker att någon ska investera i något av bolagen jag nämner, gör man det så sker det på egen risk utan inverkan av mig.
Gammal 2011-10-24, 02:56   #81

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Postades verkligen förstainlägget med en afflie-länk? I så fall undrar jag samma sak som KP, för något sådant har du ju inte nämnt?
Som jag sa åt KP så kopierade jag adressen direkt från adressfältet, RobinD uppmärksammade det och tog bort det i tråden samt att jag tog bort det från min spreadsheet.

Kom ihåg att jag inte tycker att någon ska investera i något av dem bolagen jag nämner, gör någon det sker det på egen risk.
Gammal 2011-10-24, 10:18   #82
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
8% på värvningars insättningar samt 2% på subreferals.
Gammal 2011-10-24, 10:24   #83

Standard

Citat:
Det hade jag missat, låter mer och mer som ett pyramidspel då :/
Gammal 2011-10-24, 14:42   #84

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Helt korrekt, precis som vissa spelbolag ger eller har jag fel?

Jag är dock inte ute efter referals utan jag vill skriva om hur det går för mig bara.
Gammal 2011-10-24, 14:45   #85

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Det stämmer att du får pengar om du "värvar" någon till en viss sida, så är det på nästan alla HYIPs och spelbolag för den delen.

Däremot är själva poängen med HYIPs inte att du ska värva folk utan att se din investering växa och hoppas på att kunna ta ut den till mognadsdatum eller ha 0% återinvestering (compound) och plocka ut pengar varje dag.

Jag har dock inga intentioner att värva någon från Sharps och jag kommer fortsätta skriva här oavsett vad någon tycker för att kunna filosofera om HYIP-världen och min egen investering.
Gammal 2011-10-24, 14:46   #86
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Citat:
Helt korrekt, precis som vissa spelbolag ger eller har jag fel?

Jag är dock inte ute efter referals utan jag vill skriva om hur det går för mig bara.
Därav min liknelse vid MLM, ingen kan väl på riktigt tro att all eller kanske ens någon del av de garanterade vinsterna faktiskt kommer från legit forex trading. Utan nya medlemmar som skjuter till deg så faller korthuset.
Gammal 2011-10-24, 15:08   #87

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Därav min liknelse vid MLM, ingen kan väl på riktigt tro att all eller kanske ens någon del av de garanterade vinsterna faktiskt kommer från legit forex trading. Utan nya medlemmar som skjuter till deg så faller korthuset.
Mycket möjligt! Som jag sagt tidigare, Repro har varit igång i femhundra dagar vilket både talar för och emot dom. Plus att andra stora HYIPs har fallit och är på god väg att falla då det kommer in rapporter om pending withdrawals tror jag att dom kan hålla ett tag till då folket som har varit på dom andra programen söker efter nya investeringar. Åtminstone tillräckligt länge för att jag ska kunna casha ut.

Vi låter det vara osagt än så länge om jag verkligen kommer kunna göra det. Däremot skulle jag aldrig någonsin slänga in pengar på deras 180dagars plan då det är riktigt riskabelt.
Gammal 2011-10-24, 15:26   #88

Galeocerdo cuviers avatar

Sharp$: 7690
Standard

Har aldrig hört talas om detta förut och vet inte riktigt om jag förstår. Handlar det på ett ungefär om att tio individer investerar pengar i ett bolag den 22:a Oktober och blir lovade hög avkastning. När nytt folk investerar de kommande dagarna så används dessa personer investeringar för att betala ut avkastningen till de som investerat tidigare? Och såhär fortsätter det tills nya investerare börjar sina och utbetalningar till tidigare investerare uteblir och allt rasar? Så det är bara en tidsfråga innan allt rasar och man vet när man bör hoppa av?

Är jag på rätt spår?
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 15:52   #89
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Har aldrig hört talas om detta förut och vet inte riktigt om jag förstår. Handlar det på ett ungefär om att tio individer investerar pengar i ett bolag den 22:a Oktober och blir lovade hög avkastning. När nytt folk investerar de kommande dagarna så används dessa personer investeringar för att betala ut avkastningen till de som investerat tidigare? Och såhär fortsätter det tills nya investerare börjar sina och utbetalningar till tidigare investerare uteblir och allt rasar? Så det är bara en tidsfråga innan allt rasar och man vet när man bör hoppa av?

Är jag på rätt spår?
Officiellt handlar det inte om det. Det handlar om att de förvaltar dina pengar och garanterar dig en orimligt hög avkastning, enda sättet att upprätthålla denna är att det hela tiden skjuts in nya pengar det är vad jag gissar på iaf.

I min bok är detta inget annat än ett förtäckt pyramidspel, men de har säkert någon forex trading som de kan hänvisa till för att inte åka dit för pyramidspel.

Men bakom kulisserna är det nog ett å annat smaskigt som försigår.
Gammal 2011-10-24, 16:36   #90

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg

Är jag på rätt spår?
RobinD gav ett ganska bra svar på din fråga. Huvudpoängen är att man aldrig vet om dessa sk. bolag verkligen sysslar med trading eller är ett tvättäkta "Ponzi Scheme". Oftast är det, som RobinD säger, ett förtäckt "Ponzi Scheme" (inget pyramidspel i bokstavlig mening, men det är lika dåligt för det) där dom är beroende av nya investerare för att betala sina gamla.

Det har också förekommit blandingar av ponzi och trading där vissa bolag till en början sysslar med trading genom intäkterna av en HYIP men när det börjar bli dags för riktigt stora utbetalningar till kunderna sätter dom stopp. Ibland stänger dom ner helt utan förvarning (som Powerful Strategy) och ibland tillbakavisar dom utbetalningar under en kortare tid för att så många som möjligt ska hinna investera och sedan stänger dom ner (som Safe Depositary).

I vissa fall stänger en HYIP ner trots hög likviditet och goda framtidsutsikter för deras admin om dom får problem med ex. Liberty Reserve eller Alertpay. Detta eftersom dom får problem med utbetalningarna fast dom har god chans att växa och faktiskt vill betala ut men inte kan.

Min poäng med det hela är att man kan (hoppas jag) tjäna pengar på detta. Det råder trots allt stor konkurrens mellan alla HYIPs och dom som håller längst blir mest populära, dvs dom har mest pengar den dagen dom skulle stänga ner. Alltså, hoppar du på tåget i rätt tid hinner du hoppa av med pengar i fickan. Sen om jag gör det är en annan femma!
Gammal 2011-10-24, 16:54   #91

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Officiellt handlar det inte om det. Det handlar om att de förvaltar dina pengar och garanterar dig en orimligt hög avkastning, enda sättet att upprätthålla denna är att det hela tiden skjuts in nya pengar det är vad jag gissar på iaf.

I min bok är detta inget annat än ett förtäckt pyramidspel, men de har säkert någon forex trading som de kan hänvisa till för att inte åka dit för pyramidspel.

Men bakom kulisserna är det nog ett å annat smaskigt som försigår.
Precis som du säger. High yield = hög avkastning = hög risk.

Som jag sagt tidigare har det funnits blandningar mellan ponzi och trading där ett bolag faktiskt sysslar med trading för att upprätthålla balansen och vara likvid en längre tid för att hinna få fler investerare innan dom stänger ner. Jag tror att så är fallet med Repro, frågan är bara hur länge det är kvar innan dom stänger ner.

Bara för att få det rätt:

Pyramidspel är när kakan fördelas från investerares saldo till deras "upline", dvs dom som varit med i spelet längre än dom nyare får mest pengar. I ett pyramidspel är man oftast inte beroende av nya investerare hela tiden då man oftast har månadsvisa utbetalningar från varje investerare som fördelas uppåt. Alltså kan ett pyramidspel hålla i evig tid så länge alla som är med i det betalar varje dag/vecka/månad/år.

Ponzi Scheme är, oftast, ett bolag som lovar alla investerare lika hög avkastning (som inte är fallet i pyramidspel) och man är konstant beroende av nya investerare med nytt kapital för att hålla det i liv. Det finns en fysisk gräns av hur stor en ponzi kan bli när antalet intressenter/investerare når en maxnivå och därefter faller den men man kan hålla liv i det hela med konstgjord andning (trading) så länge utbetalningarna inte är för stora. Detta för att få så många nya investerare som möjligt för att öka mängden kapital i bolaget innan man bestämmer sig för att lägga ner.

Däremot finns det faktiskt bolag som sysslar med riktig trading som inte är ponzi, men dessa bolag har oftast lägre avkastning som dessutom är flytande beroende på deras resultat.

Men det är alltid som du säger, man vet aldrig vad som försiggår bakom kulisserna.
Gammal 2011-10-24, 18:16   #92

dgothes avatar

Sharp$: 1076

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

om du nu är så insatt och har sådant förtroende för HYIP som investeringsmetod, varför diversifierade du inte och satte inte typ 500 spänn på 6 olika istället för att gå in på en enda med 3000 (eller vad det var)?

med risken som finns med varje individuell HYIP verkar det helt galet att gå "all in" på en och samma..

och jag vidhåller att det inte är samma sak som med betting.. vad du hittar på sharps är just varningar om oseriösa bolag så att folk INTE ska sätta in sina pengar där i jakt på bonusar för risken är att det inte går att göra ett enda uttag sen.. det är samma sak här.. folk varnar för den här typen av "investering" av just den anledningen att det är hög scam-frekvens..

jag hade inte hört talas om HYIP förrän jag såg den här tråden men det räckte att googla runt och man hittade mängder med uppenbara "fake"-artiklar som hypade olika investeringsbolag (gemensamt drag tycks vara rent bedrövlig engelska), blandat med "VARNING, DET HÄR ÄR SCAM, JAG FÅR INTE UT MINA $3000"

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 19:07   #93

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dgothe Visa inlägg
om du nu är så insatt och har sådant förtroende för HYIP som investeringsmetod, varför diversifierade du inte och satte inte typ 500 spänn på 6 olika istället för att gå in på en enda med 3000 (eller vad det var)?

med risken som finns med varje individuell HYIP verkar det helt galet att gå "all in" på en och samma..

och jag vidhåller att det inte är samma sak som med betting.. vad du hittar på sharps är just varningar om oseriösa bolag så att folk INTE ska sätta in sina pengar där i jakt på bonusar för risken är att det inte går att göra ett enda uttag sen.. det är samma sak här.. folk varnar för den här typen av "investering" av just den anledningen att det är hög scam-frekvens..

jag hade inte hört talas om HYIP förrän jag såg den här tråden men det räckte att googla runt och man hittade mängder med uppenbara "fake"-artiklar som hypade olika investeringsbolag (gemensamt drag tycks vara rent bedrövlig engelska), blandat med "VARNING, DET HÄR ÄR SCAM, JAG FÅR INTE UT MINA $3000"
Jag diversifierade inte eftersom jag slog fast att det stormar för mycket nu och då jag gjorde min deposit kändes Repro som det enda rätta för tillfället och det är så än så länge. Men jag låter det inte vara sagt att det finns en stor risk att dom kommer scamma innan jag hinner casha ut. Jag kommer diversifiera om jag får ut pengarna från Repro (och lämna dom för gott) för att stoppa in pengar i framförallt Visotrade samt några andra bolag som gett bra bevis på att dom sysslar med trading.

Dessutom räknar jag inte det som att gå "all in" eftersom det trots allt är en mindre summa det handlar om. 300 USD är inte så mycket att bråka om för mig. Kom ihåg att det här är mest ett testprojekt för att se om det går att tjäna pengar på detta och det är trots allt jag som sitter med risken, ingen annan!

Självklart är det inte "samma sak" som betting, men jag vidhåller fortfarande att man går tillväga på samma sätt som i betting när man skickar in pengar i HYIPs. Jag har följt marknaden ett tag innan jag stoppade in pengar och jag har beräknat risken i förhållande till vinsten. Jag tror att det är ungefär 50% chans att jag kommer casha ut men om jag gör det får jag över fyra gånger pengarna.

Apropå oseriösa bolag, jag tycker inte att någon borde investera i det här egentligen, är man intresserad av att se hur det går kan man följa min dagbok och väljer någon att investera själv är det till 100% deras egen risk, precis som i betting. När du skriver rekar ryggar folk dig av rent förtroende, du kan ändå inte lova att dom kommer få se sina pengar igen. Jag har inte skrivit en rek direkt utan en dagbok som är gjord för mig själv för att jag ska kunna skriva och filosofera om HYIP-marknaden. Jag försöker inte uppmuntra någon annan att göra det jag gör.
Gammal 2011-10-24, 22:49   #94

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Har skummat igenom tråden och förstår inte hur det kan bli så mycket debatt om ingenting. Robin drog årets underdrift nånstans tidigare i tråden när han sa "luktar EV- lång väg", räcker väl med en ungefär en millisekunds eftertanke för att komma fram till den slutsatsen.

1,6% dagsränta, hur mycket svampar har man tryckt i sig innan man köper nåt sånt

Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 01:50   #95

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Har skummat igenom tråden och förstår inte hur det kan bli så mycket debatt om ingenting. Robin drog årets underdrift nånstans tidigare i tråden när han sa "luktar EV- lång väg", räcker väl med en ungefär en millisekunds eftertanke för att komma fram till den slutsatsen.

1,6% dagsränta, hur mycket svampar har man tryckt i sig innan man köper nåt sånt
Det är ju ett faktum att man får den utbetalningen. Sedan hur länge det håller är en annan fråga!
Gammal 2011-10-25, 04:08   #96

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

+5.36 USD idag som återinvesteras omedelbums. Kom ihåg att det fortfarande är måndag i USA.
Gammal 2011-10-26, 00:55   #97

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Allt ser lugnt ut idag också så jag räknar in +5.45 USD som sätts in i 100% compound.

Gammal 2011-10-26, 06:21   #98
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Har du testat att göra ett uttag för att se hur lång tid det tar att få det?
Gammal 2011-10-26, 07:50   #99

Standard

Citat:
Jag tror att han har automatisk återinvestering så att såfort han får pengarna (räntan) så investeras de igen, alltså har han inte testat
Gammal 2011-10-26, 07:56   #100

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Nej jag har inte gjort det. Håller dock kontakten med ett flertal investerare i bolaget som inte har automatisk återinvestering (man kan iofs ändra detta när man vill) som gör dagliga uttag eller veckovisa. Jag övervakar några bloggare också som har lite större pengar investerade i bolaget och det är här det kritiska ligger. Börjar dom med större investeringar få problem med utbetalningarna vet man per automatik att det är början på slutet för HYIPen. Än så länge ser det bra ut men problemen kommer som oftast utan förvarning.

Så länge uttaget är gjort i USD går det per automatik (oftast), gör man ett uttag i euro tar det några timmar enligt uppgift.
Gammal 2011-10-26, 07:59   #101

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Jag tror att han har automatisk återinvestering så att såfort han får pengarna (räntan) så investeras de igen, alltså har han inte testat
Korrekt! Detta kan man ändra när man vill vilket är positivt, börjar det komma orosmoln (som att större investerare får pending withdrawal etc.) kommer jag att ställa ner återinvesteringen till 0% för att hinna få ut så mycket pengar som möjligt innan en eventuell scam.

Det finns dom som tycker att man borde göra detta redan nu eftersom man inte vet hur det påstådda INGavtalet utvecklas och att det kan vara (förmodligen är) en ren bluff som gör att folk ska våga investera mer innan dom försvinner. Själv avvaktar jag så länge det inte dyker upp några problem med utbetalningarna.
Gammal 2011-10-26, 08:51   #102
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Hur kan du vara säker på att dessa bloggare inte är involverade i bolaget själva? Mao en falsk front. Likt många som haussar upp aktier tex.
Om man nu får 8% på de värvades insättningar. Varför gör du inte det själva? Dvs sätta upp ett slafskonto på fru/bror/släkting/vän. Värva ditt riktiga, göra insättning. Låta de rulla. Ta ut. Då har du indirekt fått 5 dagars ränta från dag 1 istället och kan dra dig ut 5 dagar tidigare än räknat.
Gammal 2011-10-26, 10:56   #103

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Hur kan du vara säker på att dessa bloggare inte är involverade i bolaget själva? Mao en falsk front. Likt många som haussar upp aktier tex.
Om man nu får 8% på de värvades insättningar. Varför gör du inte det själva? Dvs sätta upp ett slafskonto på fru/bror/släkting/vän. Värva ditt riktiga, göra insättning. Låta de rulla. Ta ut. Då har du indirekt fått 5 dagars ränta från dag 1 istället och kan dra dig ut 5 dagar tidigare än räknat.
Man kan ju aldrig vara säker helt enkelt. I vissa fall är bloggarna öppna med om dom fått pengar av ett företag för att agera "monitor", alltså pengar av företaget för att prova på just det företaget. Sådana bloggare brukar man mest ta med en matsked salt.

Däremot finns det bloggare som rankar HYIPs efter omvärlden, dvs kommer det in rapporter om problem med en HYIP sänker bloggaren rankningen för denna HYIP. Man får helt enkelt läsa bloggarna med en viss del skepticism och en hel del sunt förnuft. Dessutom ska man alltid läsa flera bloggar/monitorer för att se om dom följer samma mönster, dvs om en HYIP har uppenbara problem (som oftast uppdagas på forum till en början) så ska dessa rapportera om detta. Gör dom inte det (utan fortsätter skriva enahanda positivt) sållar man bort dom. Oftast märker man detta efter att en HYIP har totalscammat men att sidan inte tar bort reklamen för den.

Det kan faktiskt vara tvärtom också! Det händer vissa gånger att en monitor eller en bloggare får pengar av en HYIP för att publicera sig på dennes sida. Är denna monitor/bloggare allt för frispråkig kan dom säga upp avtalet med deras sida och vägra utbetalningar till bloggaren/monitorn eftersom dom fått en gratis investering och det underförstådda är väl att det ska vara gratis reklam. Oftast leder det till att sidan publicerar HYIPen som scam fast den för tillfället är gedigen och du kan få utbetalningar som vanlig investerare.

Apropå ditt sistnämnda, det är oerhört många som "missbrukar" systemet med referrals. Det är dock inte utan risk för om en HYIP på något sätt kommer på en blockerar dom ens konto på sidan och man har sett dom pengarna för sista gången. I vissa fall missbrukas systemen så hårt att vissa HYIPs väljer att inte ha någon värvarbonus. Sportarbs.com är ett bra exempel på detta. Denna HYIP har förövrigt tokscammat sedan maj i år men har fortfarande uppe hemsidan vilket säkert har lockat någon icke påläst stackare att dega in pengar utan någon som helst chans att se dom i framtiden.

Att en HYIP har hög referral bonus är oftast, men inte alltid, ett varningsflagg.
Gammal 2011-10-27, 14:30   #104

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Glömde skriva igår men kammade hem $5.54 som återinvesterades.
Gammal 2011-10-27, 16:29   #105

Archs avatar

Sharp$: 6796

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Du förstår väl att det inte finns någon "vinst" att kamma hem ? Förutom den virtuella, vill säga. Ditt hopp är att det finns nytt folk som har investerat innan din "vinst" mognar så du kan få deras pengar och detta kan fortsätta ett varv till.
Arch är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 16:30   #106

Stekels avatar

Standard

Citat:
Glömde skriva igår men kammade hem $5.54 som återinvesterades.
Återkom med ett kontoutdrag när du cashat ut istället, den där "räntan" och din investering är bara monopolpengar i det här läget.

Gammal 2011-10-27, 18:39   #107

Pohjans avatar

Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Kan du inte casha ut dina pengar när du gått 300USD + så har du iallafall inte förlorat några pengar eller då blir ju klart inte ökningen (räntans värde) lika bra. Men samtidigt har du som sagt inte förlorat pengarna.?? Ok 300USD kanske inte är hela världen men +-0 är ju iallafall bättre än -300USD.

Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 18:42   #108

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arch Visa inlägg
Du förstår väl att det inte finns någon "vinst" att kamma hem ? Förutom den virtuella, vill säga. Ditt hopp är att det finns nytt folk som har investerat innan din "vinst" mognar så du kan få deras pengar och detta kan fortsätta ett varv till.
Den dagliga vinsten är fortfarande min att förfoga över, jag kan välja att ta 0% compounding så jag får plocka ut lite över fem dollar om dagen men jag väljer att återinvestera istället. Så därför räknar jag det som vinst ändå.
Gammal 2011-10-27, 18:50   #109

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Återkom med ett kontoutdrag när du cashat ut istället, den där "räntan" och din investering är bara monopolpengar i det här läget.
Så länge jag har 100% återinvestering, jag kan likväl ta 0% compound och plocka ut pengar dagligen till mitt bankkonto. Pengarna är, som du säger, fiktiva så länge jag inte väljer att plocka ut dem. Precis som pengar på ett bankkonto.

Och ja, jag kommer självklart lägga upp bevis på min förtjänst om jag hinner få ut pengarna innan Repro scammar.
Gammal 2011-10-27, 18:57   #110

Stekels avatar

Standard

Citat:
Pengarna är, som du säger, fiktiva så länge jag inte väljer att plocka ut dem. Precis som pengar på ett bankkonto.
Blanda inte ihop svarta vinbär och kokosnötter. Du kan jämföra med att ha pengarna på ett bankkonto men att säga att det är samma sak får mig att undra om du inte varit på svampen igen.

eddieh (+3)
Gammal 2011-10-27, 19:21   #111

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pohjan Visa inlägg
Kan du inte casha ut dina pengar när du gått 300USD + så har du iallafall inte förlorat några pengar eller då blir ju klart inte ökningen (räntans värde) lika bra. Men samtidigt har du som sagt inte förlorat pengarna.?? Ok 300USD kanske inte är hela världen men +-0 är ju iallafall bättre än -300USD.
Sant, jag hade gjort detta om det inte vore för min plan vad jag ska göra efter/om jag får ut pengarna från mitt nuvarande företag. Jag behöver över 1 000 USD för att komma in på Visotrades plan B så när jag har över 1000 USD på Repro tror jag att jag kommer ta ner min återinvestering till 0% för att få ut så mycket pengar som möjligt ifall dom skulle scamma i slutminuterna om du förstår vad jag menar. :P

Men du har helt rätt, +-0 är alltid bättre än att förlora, oavsett vad.
Gammal 2011-10-27, 19:42   #112

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Blanda inte ihop svarta vinbär och kokosnötter. Du kan jämföra med att ha pengarna på ett bankkonto men att säga att det är samma sak får mig att undra om du inte varit på svampen igen.
Jag ville bara klargöra att du kan få ut pengar dagligen, om du vill, så länge dom inte hunnit scamma.

Edit: Att jämföra med ett bankkonto är kanske långsökt. Men i teorin är pengar lika fiktiva oavsett vad om du inte håller dom i handen. I praktiken är det dock större chans att du återser dina pengar på banken än i en HYIP.

Senast redigerad av ludd3emm den 2011-10-27 klockan 19:53.
Gammal 2011-10-28, 05:01   #113

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

+$5.63 igen. Näst sista utbetalningen/återinvesteringen denna vecka. Det kom rapporter om pending withdrawals för Repro idag och då vart det svettigt men tydligen var det bara tillfälligt och allt rullar på som vanligt. Hoppas att det fortsätter så.
Gammal 2011-11-05, 16:55   #114

Pohjans avatar

Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Hur går det med ditt projekt??

Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-06, 20:39   #115

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pohjan Visa inlägg
Hur går det med ditt projekt??

Bara att kika in på min spread då och då.

Folk har börjat rapportera in problem med sina konton eftersom Repro har blockat ganska många konton på kort tid men detta verkar bara vara asiatiska och afrikanska konton av någon anledning.

Än så länge ser det ljust ut och jag kan bara hoppas att ingenting allvarligt händer förrän efter februari nästa år. Jag kollar nu efter alternativ och hur jag kanske kan diversifiera mina investeringar i februari. Jag funderar på att kanske hålla kvar en liten peng i Reprofinance i deras längre plan med 100% återinvestering men samtidigt föra över 1 000 USD till Visotrade för att få tillgång till deras plan B.

Jag hinner inte sitta så mycket på Sharps då jag jobbar och pluggar ganska mycket men jag försöker fylla i min spread så ofta jag kan.

Gammal 2011-11-09, 03:07   #116

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Nästan en månad har gått och jag har tjänat in och återinvesterat över 100 USD för tillfället. Hoppas riktigt mycket att det går hela vägen.

Gammal 2011-11-20, 23:26   #117

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Ett tag sen jag skrev här. Än så länge inga orosmoln men jag räknar inte in någonting innan pengarna finns på Liberty Reserve.

Har funderat starkt nu på att investera 10 000 SEK i Visotrade innan/om Repro blir färdig och om det blir som det var tänkt tar jag dessa pengar och bombar in dom i Eurextrade. Återkommer mer om detta! Ställ frågor om ni har några.

Hej så länge!

Gammal 2011-11-20, 23:40   #118
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Varför riskera ännu mer pengar innan du fått ut något? Är det inte klokare att iaf löpa linan ut, plocka ut din risk och återinvestera enbart vinst. Då är det ju skitsamma om det går åt pipan sen, bara sitta med 100% återinvestering och hoppas på lite fluke..
Gammal 2011-11-21, 10:47   #119

ludd3emms avatar

Gällivares Guldgruva

Standard

Citat:
Varför riskera ännu mer pengar innan du fått ut något? Är det inte klokare att iaf löpa linan ut, plocka ut din risk och återinvestera enbart vinst. Då är det ju skitsamma om det går åt pipan sen, bara sitta med 100% återinvestering och hoppas på lite fluke..
Du är klok i dina resonemang, det är inte alls fel att göra som du säger. Jag ska dock till London och har redan bokat ett möte med Visotrade (mest bara för att få se om dom är på riktigt) och hoppas dom har ett rum fullt med datorer och traders som dom hade på Barclays när jag och min klass var på studiebesök där för några år sedan. Väntar dock med en ny investering tills dess.

Skulle deras firma vara ett skämt kommer jag när (om) jag får ut min investering ur Repro att ta ut min insats och återinvestera kvarvarande vinsten någon annanstans, vet inte helt säkert vart än men mest troligt hos en vanlig Forexmäklare.
Gammal 2012-01-03, 19:16   #120

Standard

Hur går det med detta?
Ser i spreaden att det verkar gå bra, men hur bra går det?
Svara

td