|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-10-09, 00:25 | #31 | |
Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 789Innebandy 11/12 Stats: 7 - 11 - 0 ROI: 90.13% Vinstprocent: 38.89% |
Citat:
Jag är helt enig med dig. Granlo har seriens bästa trupp och allt annat än serieseger denna säsong får nog ses som ett misslyckande. I morgon verkar det som att man ska rulla på tre femmor för första gången denna säsong. Det blir intressant Kul att du också rekar innebandy, jag ska hålla koll på ditt sheet Du får gärna fortsätta dela med dig av tankar här, även om du rekar på en annan sida. Lycka till |
|
2011-10-09, 00:31 | #32 | |||||||
Landskrona - Skoghall 2-2 Nya tag i morgon! |
|||||||
2011-10-09, 11:54 | #33 |
|
2011-10-09, 15:15 | #34 | |||||||
Duvbo - Gävle GIK 8-9 SD Duvbo har 7-4 efter två perioder men drar på sig en 5 minuters utvisning direkt i tredje och Gävle kan då hämta upp till 7-7. Tack, Sebastian Sundin Jobbig start på helgen. Nära både på Skoghall (2.60) och Duvbo (3.25) men istället två kryssmatcher och minus i spelkassan. Nu mot Fyrishov för att se Sirius-Helsingborg. Ciao! |
|||||||
2011-10-09, 19:01 | #35 | ||||||||||||||
Vilken jävla pisshelg! Granlo ledde med 3-5 inför sista perioden men lyckas självklart tappa till 5-5 . Vinner i sudden med 5-6. Känns riktigt surt men tredje raka kryssmatchen för min del. Jag tänkte först att jag skulle skriva en sammanfattning om Sirius-Helsingborg men vet ärligt talat inte vad jag ska skriva. Ett riktigt sömnpiller. Sämsta matchen jag sett på länge. |
||||||||||||||
2011-10-12, 17:48 | #36 |
2011-10-12 Warberg - Storvreta (SSL)Datum: 2011-10-12 Tid: 19:00 Sport: Innebandy Land: Sverige Liga: SSL Match: Warberg - Storvreta Period: ft Spel: Storvreta Insats: 2.00 Odds: 2.400 Bolag: Motivering: En riktigt spännande match väntar i kväll när förra årets två finallag ska göra upp om poängen i Sparbankshallen. Warberg har inlett säsongen något knackigt. Man har mött Linköping, Mullsjö och Tyresö vilket alla är lag för den nedre halvan av tabellen men ändå bara lyckas ta 4 poäng. Man har haft stora problem med skador och sjukdomar under hela försäsongen och aldrig riktigt fått tid till att spela ihop laget. Nu ser skadeläget något bättre ut även om man fortfarande saknar en del spelare. Till kvällens match saknas Sjögren, Brokbakken, Lindblom och Emanuelsson. Fyra riktigt bra spelare och tunga avbräck för Warberg. Dessutom känns formen osäker hos lagets stora stjärna Magnus Svensson som varit skadad en längre tid. Så här säger han själv inför dagens match: Spoiler:
Storvreta har sett stabila ut i ligan och inlett med tre raka vinster och 9 poäng. Förra veckan åkte man dock på en riktig kalldusch när man åkte ur Champions Cup redan i semifinalen mot finska SSV. Storvreta som åkte ner för att försvara sitt Europa-guld fick alltså nöja sig med brons denna gång. Det finns en del frågetecken kring truppen idag. En del spelare har varit småskadade och sjuka men det verkar som att alla spelare är med ner till Varberg trots allt. Av de som varit osäkra är målvakten Viktor Klintsten den klart viktigaste. Han säger idag till innebandymagazinet att han spelar till 99,9%. De regerande svenska mästarna har i princip samma trupp i år som förra året och är helt klart en kandidat till guldet i år igen. Man har världens bästa förstakedja (Öhman-Kohonen-Stenberg) och känns stabila genom alla lagdelar och formationer. Jag tror även att Warberg kan vara med och slåss om guldet till våren när man fått tillbaka alla spelare och spelat ihop laget. Men för tillfället känns Storvreta bättre. Kimmo Eskelinen skrev på sin blogg att det blir en ny upplevelse att gå in på hemmaplan som underdogs. Bolagen håller dock Warberg som favoriter idag. Jag håller inte med utan ser Storvreta som knappa favoriter och ser fint värde i 2.40. Testar med 2 units. Matchen direktsänds idag på Senska Spel klockan 19.00. |
2011-10-12, 17:54 | #37 |
Bra rek! Sitter också på Vreta mest på grund av att jag tycker oddset är iallafall några tiondelar för högt. När dessutom Warberg saknar viktiga spelare är det ett givet spel enligt mig.
|
|
2011-10-12, 18:24 | #38 |
Jag tycker att man bör ha i åtanke att Vreta i samband med förra årets turnering hade tre raka torsk direkt efter turneringen och detta trots att två matcher var hemma i Fyrishov. Motståndarna där var Dalen och Falun, plus att man däremellan tog stryk av Linköping.
|
|
2011-10-15, 10:08 | #39 | |||||||
Riktigt dålig form nu så håller er borta. Känns så självklart att det ska komma en downswing så fort man börjar reka officiellt.
TT har gått under denna linan 3 av 4 matcher i år och Pixbo har gått under linan i samtliga 4 matcher. Benjamin Löfdahl i TT-målet har varit strålande hittills och fortsätter han på den inslagna vägen finns det goda chanser att vi får se en målsnål tillställning. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
robbson11 (+2) |
|||||||
2011-10-15, 10:28 | #40 |
Känns det inte som att oddssättarna underskattat JIKs chanser mot Sirius? Jag vet att du följer Sirius frekvent men att de ska vara favoriter mot JIK, som kommer från seger mot AIK hemma, med den säsongsinledningen de har haft har jag väldigt svårt att se. 2.40 har nätet på JIK och Staten hade 2.45 när jag kollade senast.
|
|
2011-10-15, 11:19 | #41 | |
Citat:
Känns som en helt öppen match på förhand. I grund och botten håller jag Sirius som ett bättre lag men som du säger, JIK kommer med vind i seglet från senaste matchen. Sirius pratade innan säsongen om det tuffa spelschemat de första fyra matcherna men 1 poäng är ändå för dåligt. Jönköping har börjat säsongen över förväntan och på hemmaplan, med dagens förutsättningar är oddset kanske något högt. Men Sirius kommer sälja sig dyrt idag. Oviss match och jag avstår spel iallafall. Men lycka till om du väljer att spela! |
|
2011-10-21, 23:24 | #42 | |||||||||||||||||||||
Mycket innebandy i helgen och jag börjar med några matcher i Allsvenskan Södra. Återkommer med eventuella spel i Allsvenskan Norra och SSL senare.
Känns som en jämn historia på förhand. Båda lagen har liknande trupper som förra året och då slutade Skoghall 8:a och Partille 9:a. Jag tror att båda lagen hamnar där omkring i år också. Skoghall har börjat bättre i år med två oavgjorda, en sudden-seger mot Växjö(!) och senast en uddamålsförlust mot Visby. Partille tog sin första seger senast borta mot Malmö. Jag läste dessutom att Daniel Karlander, som vann den interna poängligan förra året nu missar resten av säsongen. Oklart varför men helt klart ett avbräck för Partille. 2.95 känns för högt och måste testas med 1u. Nordicbet erbjuder 2.20 på Skoghall vilket känns mer korrekt. Den gamle gode Kristian Wendel avgör här.
Visby har inlett säsongen på ett strålande sätt med tre raka bortasegrar. Nu är det äntligen dags för hemmapremiär och man är erkänt starka hemma på ön. De flesta har tippat Visby som ett mittenlag i år men jag tror på en topp 4 placering och man kanske till och med kan utmana Karlstad och Växjö om seriesegern. Visst har man haft en stor spelaromsättning och tappat spelare som Eskelinen, Carlgren och Lundin men man har också gjort en del spännande nyförvärv och framförallt så är Hampus Dargren tillbaka från Mullsjö dit han var utlånad. En av anledningarna till att jag tror att Visby kommer vara med i toppen är att man i år spelar i Allsvenskan Södra istället för Norra. Man slutade på fjärde plats förra säsongen men jag ser Norra som den bättre av serierna och Visby bör har större chans att nå SSL från Södra. En annan positiv sak för Visbys är att förstalinan med Viinamäki-Dargren-Gatu verkligen har levererat från start. 17 poäng på de tre första matcherna från dessa herrar. Lindås hamnade precis som Visby på fjärde plats förra året. Några spelare har lämnat och några nyförvärv har anslutit. Mest anmärkningsvärda av nyförvärven är helt klart den f.d. pixbo -och landslagsspelaren Martin Dahlgren. Lindås har inlett säsongen med två vinster hemma och två förluster borta. Jag tror även Lindås är ett lag för toppen i år och man borde hamna på 3-5 plats någonstans. Men Visby borta är en av säsongens svåraste matcher. Det är en lång och jobbig resa med två övernattningar för en seriematch. Det tar på krafterna, det vet jag utav egen erfarenhet. Jag har också läst på flera ställen att Lindås ska ha flera tunga avbräck p.g.a skador inför denna match men jag har inte fått bekräftat vilka spelare det gäller. Men oavsett vilka spelare det handlar om så är det aldrig positivt för ett lag att behöva kasta om i formationerna. Visbys förstalina är heta just nu och det i kombination med hemmapremiär blir avgörande här. Jag spelar med 3u.
Möte mellan de två storfavoriterna i Allsvenskan Södra och här är Växjö omotiverat stora favoriter. Hemmaplan i alla ära, men 3.10 på Karlstad? Skulle kunna skriva en massa här men nöjer mig kort och gott med att jag tycker Karlstad är det bättre laget. |
|||||||||||||||||||||
2011-10-23, 12:09 | #43 | |||||||
|
|||||||
2011-10-31, 18:24 | #44 |
|
|