|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-10-01, 17:26 | #1 |
Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 789Innebandy 11/12 Stats: 7 - 11 - 0 ROI: 90.13% Vinstprocent: 38.89% |
Prime (Innebandy)
Nu har innebandysäsongen dragit igång igen och därmed tänkte jag försöka mig på en speldagbok här på sharps. Det är första säsongen jag rekar innebandy och detta är väl egentligen ett test för att se om mitt stora intresse för sporten kan generera några pengar.
Ligorna jag kommer reka är Superligan och Allsvenskan. Eventuellt att det dyker upp något enstaka spel från Elitserien och Salibandyliiga också. Kommer spela 1-5 units och motivera spelen i mån av tid. Ni är välkomna att komma med frågor och synpunkter här. Jag har inget emot om den här dagboken blir en plattform för oss med intresse för sporten. Snarare tvärtom! Alla spel kommer bokföras i detta spreadsheet: https://www.sharps.se/spreadsheet/9872 |
2011-10-01, 17:49 | #2 | |||||||
Umeå tar emot Caperiotäby hemma i Gammliahallen och jag tycker denna lina är något felsatt. Caperiotäby har inlett säsongen med två raka segrar och leder serien efter 4-10 borta mot Falun och 9-7 hemma mot Helsingborg. Umeå raka motsatsen. Man har inlett med två förluster (8-12 i derbyt mot Dalen och 9-0 borta mot Pixbo) vilket gör att man ligger sist i tabellen. Självklart är det för tidigt att dra några slutsatser av det men det ger en fingervisning utav var i tabellen dessa lag kommer husera. Jag håller Caperiotäby som klara favoriter till SM-guldet i år. Man har en seriens bredaste trupp och dessutom ett flertal spelare av absolut världsklass. Hagberg, Sundstedt och Hyvärinen för att bara nämna några. Dessutom har man gjort två riktigt bra värvningar i år i Mikael Karlsson och Mattias Hagert från Balrog. Umeå då? Man slutade på 11 plats förra året och jag tror på något liknande i år. Man kommer slåss med Jönköping, Tyresö/Trollbäcken och Mullsjö i botten av tabellen. Laget saknar profiler och matchvinnare och alla fyra nyförvärv är oprövade kort från lägre divisioner. Sju spelare som lämnat klubben och av dem är väl Mikael Zingmark (AIK) den som är värd att nämna. Dessutom har förre detta landslagsmålvakten Gunnar Domeij lagt av med innebandy vilket är ett klart avbräck. Jag tror Capeirotäby vinner med 4-5 bollar. Testar med 3 units. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+1) |
|||||||
2011-10-01, 18:12 | #3 |
Spännande med en sockiplast-dagbok. Intressant och bra skriven första-rek.
Lycka till! |
|
2011-10-01, 18:22 | #4 | |||||||
Testar överspelet i samma match. Täby spelar alltid en publikvänlig och offensiv innebandy och deras matcher brukar innehålla mycket mål. Man har gått över denna lina i bägge matcherna i år. Jag skulle inte bli förvånad om Täby själva kommer upp i tvåsiffrigt i morgon. Umeå har haft stora problem med defensiven inledningsvis och släppt in 21 mål på två matcher. Man har ändå en del duktiga spelare framåt (Reinholdt och Forsgren t.ex.) och jag tror mycket väl man kan göra 5-6 mål här. De senaste 6 mötena lagen emellan har gått över denna linan 5 av 6 gånger. Svenska Spel har lagt linan på över 14 (3-way) till 1.85 vilket känns mer korrekt. Testar med 2 units. |
|||||||
2011-10-01, 23:24 | #5 | |||||||
Linköping var helt klart förra årets stora överraskning när man som nykomling tog den sista slutspelsplatsen och sedan också pressade Warberg i kvartsfinalen till fem matcher. Men man brukar säga att andra året är tuffare och så tror jag också det blir i Linköpings fall. En stor del i Linköpings framgång förra säsongen var spelet på hemmaplan. Man tog 27 av sina 42 poäng hemma i Linköpings Sporthall, en hall som varit mycket kritiserad för sitt dåliga golv. Den sträva golvet är nu utbytt till denna säsong och jag tror att en stor del i Linköpings hemmafördel försvinner i och med det. Nyförvärv då? Man har värvat in Christian Klintorph från Westervik som gjort helt otroliga 180 poäng på 44 matcher de två senaste säsongerna. Han är dock oprövad på den här nivån och det återstår att se om han kan leverera även i SSL. I övrigt inga nyförvärv bortsett från ett par spelare från dem egna leden. Spelare som lämnat klubben är Mikael Anderson (Jönköping), lagkapten Mårten Palmefors (slutat) och en personlig favorit Sam Jonsson (MG10, Norge). Även tränaren Stefan Hedlund, utnämnd till Årets Tränare förra säsongen har lämnat klubben. Man har inlett säsongen med att ta en poäng hemma mot Warberg (5-5) och förlorat borta mot Dalen (8-5). Till matchen mot Pixbo är alla spelare tillgängliga bortsett från Johan Astbrant som är skadad. Pixbo tror jag mycket på i år. Den anrika klubben från Göteborg har något stort på gång igen och förra året tog man sig till semifinal. Man satsar hårt på att bli bäst i Sverige igen och har från och med i år en heltidsanställd tränare. Man satte upp sin målsättning redan förra säsongen: SM-guld inom tre år. Man inledde säsongen med en förlust borta mot Helsingborg (6-5 SD). I lördags hade man hemmapremiär och vann då enkelt mot Umeå med 9-0. Man har även ett par intressanta nyförvärv i år. Patrik Malmström, en av Faluns bästa spelare de senaste åren har plockats in och även den schweiziska landslagsmannen Florian Kuchen. Två mycket intressanta nyförvärv enligt mig. Av spelarna som lämnat bör man nämna trotjänarna Henrik Delborn och Daniel Dahl som valt att varva ner i lägre divisioner. En annan spelare som nästan får betraktas som ett nyförvärv är Peter Runnestig. Zorrokungen gör visserligen sin 12:e säsong i Pixbo men missade hela förra säsongen p.g.a. en korsbandsskada. Han har inlett säsongen på ett helt strålande sätt med 7 mål på de första 2 matcherna. Lägg där till landslagsmännen Daniel Calebsson, Martin Östholm och Isak Rosén och spelare som Kalle Brännberg och Emil Julkunen så inser man att Pixbo har ett väldigt kompetent och slagkraftigt lag i år. Tyvärr är Calebsson borta ett par månader till p.g.a en knäskada men i övrigt är alla spelare tillgängliga inför matchen mot Linköping. Det skiljde en poäng mellan dessa två lag förra säsongen men i år tror jag det kommer skilja betydligt mer. 2 units spelas på Pixbo Senast redigerad av Prime den 2011-10-02 klockan 01:20. |
|||||||
2011-10-02, 02:14 | #6 |
Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1085Innebandy 2012/13 Stats: 22 - 19 - 2 ROI: 125.16% Vinstprocent: 53.66% |
Klintorph har inte haft en så bra försäsong så han har fått flyttats ner till min kära div 1 mellersta svealand för spel i Linköping U! Sen håller jag med om att deras byte utav golv nog enbart är negativt spelmässigt för dem själva..
Vad tror du sedan om matchen IKSU - Falun i Elitserien? Visst IKSU är väldigt starka men Falun har värvat på bra.. Falun stor i hela 4.60! mot IKSU som startar säsongen med 2 förluster mot KAIS och Pixbo samt 1 vinst mot nykomlingarna Jönköping samt en målskillnad på 10-10 medans Falun har startar med 2 segrar mot karlstad och örebro ( inga övertygande motståndare, men iaf ) och en förlust mot dalen.. Nu vet jag inte riktigt om falun kommer klara av att rå på IKSU på bortaplan, men tror absolut att dem kommer störa dem och kan nog skrälla.. 4.60 är way to high för att inte lägga en mindre peng på det! Även överspelet på Mullsjö - Dalen ser intressant ut! |
2011-10-02, 03:11 | #7 | |
Citat:
Jag har faktiskt ingen vidare koll på elitserien, men med tanke på resultaten håller jag med dig om att oddset på Falun känns högt. Sen som du säger, Falun har värvat bra. Inte minst Sara Kristoffersson som är en riktigt kanonvärvning. Finns säkerligen värde i det oddset. Håller med om Mullsjö - Dalen också. Båda lagen har ju gått över linan i sina inledande två matcher och båda mötena lagen emellan förra säsong gick också över. |
|
2011-10-02, 03:40 | #8 | |||||||
FBC Uppsala tar emot Team Thorengruppen hemma i Allianshallen. FBC som förra året slutade på en andra plats bara två poäng bakom Tyresö Trollbäcken. Förra veckan vann man premiären borta mot Järfälla med 4-8. Så långt verkar allt bra, men FBC är långt i från samma lag som förra säsongen. Tränaren Ahlmark har lämnat för Mullsjö och han tog Niklas Wallén med sig dit. Gabriel Oredsson har gått tillbaka till Storvreta och förra årets interna skyttekung Claes Englund försvann till AIK. Dessutom har storebror Sirius värvat en hel drös med spelare från FBC: Patrik Jansson, Linus Bergström, Anton Fredriksson, Petter Nilsson och Peter Berlin. Riktigt tunga spelarförluster för FBC och jag tycker att nyförvärven känns väldigt bleka i jämförelse då det mestadels består av unga oerfarna spelare. Jag tror inte FBC är mer än ett mittenlag i år. Team Thorengruppen är nykomlingar i Allsvenskan Norra i år. Laget har gått från Division 4 till Allsvenskan på fem säsonger och förra året gick man obesegrade genom Division 1 Norra Norrland. Man har rustat truppen rejält i år och jag tror laget har goda chanser på en topp 3 placering. Nyförvären Joakim Lundberg, Olof Schäfer, Mats Jonsson, Yngve Nordin har alla tidigare erfarenhet av spel i SSL. Man har även plockat in Patrik Lundström som spelat 127 matcher för Dalen innan han för två år sedan blev proffs i schweiziska Grashoppers. Dessutom har man värvat en riktigt bra målvakt i Erik Ställ från Ersboda. Även han med SSL meriter från spel med både Falun och Umeå. Thoren förlorade premiären mot seriefavoriten Granlo med 6-9. Dock var lagkapten Andreas Carlbom sjuk och missade denna match. Mot FBC är Carlbom tillbaka och med sin rutin och spelskicklighet är han enormt viktig för Thoren. Han har spelat mängder av SSL matcher och en hel del landskamper och är motorn i detta lag. Det är hans 44 mål och 18 assist på 21 matcher under förra säsongen ett facit på. Med Carlbom i laget tror jag Thoren tar chansen till snabb revansch här. Man är ett bättre lag än FBC och det finns helt klart värde i 2.15 enligt mig. Thoren spelas med 2 units. |
|||||||
2011-10-02, 12:18 | #9 |
Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1085Innebandy 2012/13 Stats: 22 - 19 - 2 ROI: 125.16% Vinstprocent: 53.66% |
Har även jag lirat på Thorén och håller med om det du säger, känns som Thorén borde köra över Uppsala med laget dom har.
Även Åby hemma mot fagerhult testat då Åby är ett riktigt bra lag men man ska komma ihåg att förra året spela dem i en liten hall som dem längre inte får vara i nu när dem lirar i allsvenskan! |
2011-10-02, 18:44 | #10 | |||||||
7-8 Vilken match! FBC bättre i de första två perioderna och leder rättvist med 5-3. Thoren kommer sen in som ett nytt lag i tredje och gör tre snabba till 5-6. Man leder sedan med 6-7 med dryga minuten kvar då FBC lyckas kvittera till 7-7. Här var jag säker på att spelet var förlorat, men vem kliver fram om inte Carlbom? På pass från Nordin springer han sig fri, rundar målvakten och sätter segermålet med 14 sekunder kvar! Han var magisk idag som alltid. 3 mål + 2 ass och allt han gör är av högsta klass! FBC då? inte alls så dåliga som jag trodde. Man var det bättre laget i två perioder och jag får nog omvärdera dem lite. Förstakedjan som jag inte alls trodde på med Jällrud, Esbjörnsson och Wallén stod för 5 mål och lyckades motbevisa mig. |
|||||||
2011-10-02, 19:42 | #11 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sumering av dagen
3-1 +2.54 units Tre nya mål för Runnestig i Pixbo idag. 10 mål på 3 matcher. Inte illa! En match imorgon kl 19, AIK-Sirius. Återkommer om det blir något spel. Svenska Spel direktsänder matchen om någon är sugen att se. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+2) |
||||||||||||||||||||||||||||
2011-10-02, 19:54 | #12 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957Speedway 2013 Stats: 6 - 6 - 0 ROI: 97.78% Vinstprocent: 50.00% |
Applicerar de fortfarande den där vidriga kortsidesvinkeln när de sänder matcher från SSL?
|
2011-10-03, 00:17 | #13 |
Haha Nej, senast när de sände Sirius-Falun var det från långsidan iallafall. Men det kan säkert skilja sig beroende på olika arenors förutsättningar. Men det är helt klart lågbudgetsändningar. Dålig bildkvalité och halvdana kommentatorer. Sist hade man inte ens någon matchklocka i bild.
|
2011-10-03, 00:17 | #14 | |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957Speedway 2013 Stats: 6 - 6 - 0 ROI: 97.78% Vinstprocent: 50.00% |
Citat:
|
|
2011-10-03, 06:51 | #15 |
Sharpest
|
Kul med en annorlunda sport. Använd gärna "Svara med REK" knappen när du lägger in spel i din dagbok. Så hamnar reken även på framsidan, plus att vi kan få notifieringar i mobilen samtidigt då
GL! |
2011-10-03, 09:51 | #16 |
Bra rekar och snygg inledning, keep on with the good work
|
|
2011-10-03, 17:54 | #17 |
2011-10-03 Kevin Lieback-Asp (AIK) - Johan Jr Eriksson (Sirius) (SSL)Datum: 2011-10-03 Tid: 19:00 Sport: Innebandy Land: Sverige Liga: SSL Match: Kevin Lieback-Asp (AIK) - Johan Jr Eriksson (Sirius) Period: ft Spel: Johan Jr Eriksson (Sirius) Insats: 1.00 Odds: 3.100 Bolag: Svenska Spel Motivering: AIK tar emot Sirius idag hemma i Solnahallen och jag väljer att rikta in mig på Svenska Spels head to head mellan Kevin Lieback-Asp och Johan Jr Eriksson. Kevin Lieback-Asp gör sin första säsong i SSL och har haft en fantastisk inledning med 4 mål på de två första matcherna. När SSL-tränarna fick svara på vem det tror blir årets rookie fick Kevin flest röster så det finns helt klart höga förväntningar på denna kille. I det ”nya” AIK har han dessutom fått förtroende i powerplay och det är där han gjort 3 av sina fyra mål. Johan Jr Eriksson gör sin andra säsong i Sirius och SSL och förra säsongen blev han lagets bäste målskytt med sina 27 mål på 26 matcher. Han har inlett den här säsongen med 2 mål på de två första matcherna och var också lagets bästa målskytt under försäsongen med 16 fullträffar. Till dagens match saknar Sirius en del spelare och mycket talar för att man kommer spela med två femmor. Det betyder mycket speltid för Jr Eriksson som troligtvis också kommer spela i powerplay. Det jag tycker är intressant med denna H2H är att man ställer en back mot en forward. Visst, Kevin har bra tryck i bössan och kommer säkerligen göra en del mål i år från sin backposition men han kommer knappast ha ett snitt på 2 mål/match. Johan är en notorisk målskytt och dessutom passar det hala parkettgolvet i Solnahallen honom perfekt med sitt luriga dragskott. I mina ögon känns denna H2H jämn på förhand. Möjligtvis liten fördel Kevin p.g.a AIKs förmodade spelövertag. 3.10 på Jr Eriksson är dock för högt och jag testar med 1u. Matchen kan ni se på Svenska Spels webbsändning kl. 19.00 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+5) |
2011-10-03, 21:14 | #18 | |||||||
5-5 efter 3 perioder och båda dessa herrar utan mål så långt. Med 3 sekunder kvar av sudden death får Lieback-Asp öppet mål efter snygg pass från Kim Nilsson och avgör för AIK. Tror faktiskt det var Kevins enda skott på mål idag. Jr Eriksson hade ett par lägen i första och andra perioden men är väl egentligen aldrig riktigt nära. Inga matcher nu förrän i helgen, ny tag då! |
|||||||
2011-10-03, 22:39 | #19 | ||||||||
Citat:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|||||||||
2011-10-03, 23:07 | #20 |
Helt rätt, antal mål efter 60 minuter som räknas i H2H-spelen. Tyckte ändå det var värt att nämna att det faktiskt var Lieback-Asp som avgjorde matchen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+3) |
2011-10-07, 17:45 | #21 | ||||||||||||||||||||||||||||
Fullt upp i helgen tyvärr så jag hinner inte motivera mina spel. Kan eventuellt dyka upp något till. Postar här isåfall.
|
||||||||||||||||||||||||||||
2011-10-07, 22:15 | #22 |
Kul att någon delar mitt intresse för innebandy här på forumet. Blev väldigt förvånad över oddset på Duvbo då dom startat bra med två segrar och ser starka ut. Har blivit mycket imponerad av Erik Isaksson som verkar har lika stort självförtroende som Nicklas Bendtner, lever i sin egna lilla värld och gjort 4+3 hittills.
Sirius verkar ojämna i år medan Helsingborg ser starkare ut än någonsin. Bland annat har dom värvat världens bästa målvakt i Henri Toivoniemi. Hemmaplan brukar inte ha någon jättestor betydelse i SSL och jag tror på FCH i den här matchen i alla fall Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Prime (+1) |
|
2011-10-08, 00:23 | #23 |
Prime, av nyfikenhet, spelar du själv?
Personligen är jag grymt sugen på Falun -2,0 mot Umeå imorgon om jag hittar +1,90. Av det jag har sett så spelar Falun riktigt stabilt, bortsett FCH-matchen där de ska ha varit ganska bleka. Umeå har dessutom startat 0-3. Tankar? |
|
2011-10-08, 00:40 | #24 | |
Citat:
Apropå Erik Isaksson så är han sannerligen en profil. Kolla in highlightsen från matchen senast mot KAIS Mora. Riktigt kaxig målgest efter 1.10 och filmningen vet jag inte vad jag ska säga om.. http://www.youtube.com/watch?v=NmV4pbpXiVc Kort om Sirius-Helsingborg också: Jag har sett samtliga Sirius matcher i år och jag tycker man haft lite stolpe ut hittills. Senast mot AIK förtjänade man 3 poäng och även i premiären mot Storvreta stod man upp riktigt bra. Båda lagen har mött tufft motstånd hittills och jagar nu första 3-poängaren. Tror på en jämn och ser helt klart värde i 2.80 på Sirius. Övriga bolag ligger runt 2.30 vilket känns mer korrekt. Senast redigerad av Prime den 2011-10-08 klockan 00:43. |
|
2011-10-08, 01:09 | #25 | |
Citat:
Jag har spelat men la av för ett par år sedan. Jag var också inte på att spela Falun först men avstod. Främst p.g.a. jag bara sett laget spela en gång i år. Förra säsongen kändes de riktigt ojämna och man förlorade faktiskt båda matcherna mot Umeå. Förstakedjan med Adriansson-Enström-Carlström har verkligen levererat inledningsvis men har dessa herrar en dålig dag på jobbet kan Falun få de tufft. |
|
2011-10-08, 12:26 | #26 | ||||||||
Citat:
|
|||||||||
2011-10-08, 12:29 | #27 |
Gissar på att man kunde spela på att de skulle göra lika många mål också och de gjorde de ju (0), därför blev det en förlust
|
|
2011-10-08, 13:00 | #28 |
|
2011-10-08, 23:36 | #29 |
Tjabba!
Roligt med en innebandykille! Håller med dig om Granlo, känns som ett toppen spel. Man kommer med fullt lag och man har haft en riktigt bra träningsvecka. Har klart den bästa truppen i denna serie, går man ner på två femmor håller man superligaklass! Jag rekar också innebandy, dock på en annan sida. Hade en dagbok här på sharps förra året men hänger på som sagt en annan sida nu. Är dock inne på sharps dagligen och följer några här. Lycka till! Länkar min årets spread här, http://www.spreadsheet.se/plastbandy11
2011-10-08, 23:57 | #30 |
Hur har det gått för John Barck i Sirius i år?
|
|
2011-10-09, 00:25 | #31 | |
Citat:
Jag är helt enig med dig. Granlo har seriens bästa trupp och allt annat än serieseger denna säsong får nog ses som ett misslyckande. I morgon verkar det som att man ska rulla på tre femmor för första gången denna säsong. Det blir intressant Kul att du också rekar innebandy, jag ska hålla koll på ditt sheet Du får gärna fortsätta dela med dig av tankar här, även om du rekar på en annan sida. Lycka till |
|
2011-10-09, 00:31 | #32 | |||||||
Landskrona - Skoghall 2-2 Nya tag i morgon! |
|||||||
2011-10-09, 11:54 | #33 |
|
2011-10-09, 15:15 | #34 | |||||||
Duvbo - Gävle GIK 8-9 SD Duvbo har 7-4 efter två perioder men drar på sig en 5 minuters utvisning direkt i tredje och Gävle kan då hämta upp till 7-7. Tack, Sebastian Sundin Jobbig start på helgen. Nära både på Skoghall (2.60) och Duvbo (3.25) men istället två kryssmatcher och minus i spelkassan. Nu mot Fyrishov för att se Sirius-Helsingborg. Ciao! |
|||||||
2011-10-09, 19:01 | #35 | ||||||||||||||
Vilken jävla pisshelg! Granlo ledde med 3-5 inför sista perioden men lyckas självklart tappa till 5-5 . Vinner i sudden med 5-6. Känns riktigt surt men tredje raka kryssmatchen för min del. Jag tänkte först att jag skulle skriva en sammanfattning om Sirius-Helsingborg men vet ärligt talat inte vad jag ska skriva. Ett riktigt sömnpiller. Sämsta matchen jag sett på länge. |
||||||||||||||
2011-10-12, 17:48 | #36 |
2011-10-12 Warberg - Storvreta (SSL)Datum: 2011-10-12 Tid: 19:00 Sport: Innebandy Land: Sverige Liga: SSL Match: Warberg - Storvreta Period: ft Spel: Storvreta Insats: 2.00 Odds: 2.400 Bolag: Motivering: En riktigt spännande match väntar i kväll när förra årets två finallag ska göra upp om poängen i Sparbankshallen. Warberg har inlett säsongen något knackigt. Man har mött Linköping, Mullsjö och Tyresö vilket alla är lag för den nedre halvan av tabellen men ändå bara lyckas ta 4 poäng. Man har haft stora problem med skador och sjukdomar under hela försäsongen och aldrig riktigt fått tid till att spela ihop laget. Nu ser skadeläget något bättre ut även om man fortfarande saknar en del spelare. Till kvällens match saknas Sjögren, Brokbakken, Lindblom och Emanuelsson. Fyra riktigt bra spelare och tunga avbräck för Warberg. Dessutom känns formen osäker hos lagets stora stjärna Magnus Svensson som varit skadad en längre tid. Så här säger han själv inför dagens match: Spoiler:
Storvreta har sett stabila ut i ligan och inlett med tre raka vinster och 9 poäng. Förra veckan åkte man dock på en riktig kalldusch när man åkte ur Champions Cup redan i semifinalen mot finska SSV. Storvreta som åkte ner för att försvara sitt Europa-guld fick alltså nöja sig med brons denna gång. Det finns en del frågetecken kring truppen idag. En del spelare har varit småskadade och sjuka men det verkar som att alla spelare är med ner till Varberg trots allt. Av de som varit osäkra är målvakten Viktor Klintsten den klart viktigaste. Han säger idag till innebandymagazinet att han spelar till 99,9%. De regerande svenska mästarna har i princip samma trupp i år som förra året och är helt klart en kandidat till guldet i år igen. Man har världens bästa förstakedja (Öhman-Kohonen-Stenberg) och känns stabila genom alla lagdelar och formationer. Jag tror även att Warberg kan vara med och slåss om guldet till våren när man fått tillbaka alla spelare och spelat ihop laget. Men för tillfället känns Storvreta bättre. Kimmo Eskelinen skrev på sin blogg att det blir en ny upplevelse att gå in på hemmaplan som underdogs. Bolagen håller dock Warberg som favoriter idag. Jag håller inte med utan ser Storvreta som knappa favoriter och ser fint värde i 2.40. Testar med 2 units. Matchen direktsänds idag på Senska Spel klockan 19.00. |
2011-10-12, 17:54 | #37 |
Bra rek! Sitter också på Vreta mest på grund av att jag tycker oddset är iallafall några tiondelar för högt. När dessutom Warberg saknar viktiga spelare är det ett givet spel enligt mig.
|
|
2011-10-12, 18:24 | #38 |
Jag tycker att man bör ha i åtanke att Vreta i samband med förra årets turnering hade tre raka torsk direkt efter turneringen och detta trots att två matcher var hemma i Fyrishov. Motståndarna där var Dalen och Falun, plus att man däremellan tog stryk av Linköping.
|
|
2011-10-15, 10:08 | #39 | |||||||
Riktigt dålig form nu så håller er borta. Känns så självklart att det ska komma en downswing så fort man börjar reka officiellt.
TT har gått under denna linan 3 av 4 matcher i år och Pixbo har gått under linan i samtliga 4 matcher. Benjamin Löfdahl i TT-målet har varit strålande hittills och fortsätter han på den inslagna vägen finns det goda chanser att vi får se en målsnål tillställning. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
robbson11 (+2) |
|||||||
2011-10-15, 10:28 | #40 |
Känns det inte som att oddssättarna underskattat JIKs chanser mot Sirius? Jag vet att du följer Sirius frekvent men att de ska vara favoriter mot JIK, som kommer från seger mot AIK hemma, med den säsongsinledningen de har haft har jag väldigt svårt att se. 2.40 har nätet på JIK och Staten hade 2.45 när jag kollade senast.
|
|
2011-10-15, 11:19 | #41 | |
Citat:
Känns som en helt öppen match på förhand. I grund och botten håller jag Sirius som ett bättre lag men som du säger, JIK kommer med vind i seglet från senaste matchen. Sirius pratade innan säsongen om det tuffa spelschemat de första fyra matcherna men 1 poäng är ändå för dåligt. Jönköping har börjat säsongen över förväntan och på hemmaplan, med dagens förutsättningar är oddset kanske något högt. Men Sirius kommer sälja sig dyrt idag. Oviss match och jag avstår spel iallafall. Men lycka till om du väljer att spela! |
|
2011-10-21, 23:24 | #42 | |||||||||||||||||||||
Mycket innebandy i helgen och jag börjar med några matcher i Allsvenskan Södra. Återkommer med eventuella spel i Allsvenskan Norra och SSL senare.
Känns som en jämn historia på förhand. Båda lagen har liknande trupper som förra året och då slutade Skoghall 8:a och Partille 9:a. Jag tror att båda lagen hamnar där omkring i år också. Skoghall har börjat bättre i år med två oavgjorda, en sudden-seger mot Växjö(!) och senast en uddamålsförlust mot Visby. Partille tog sin första seger senast borta mot Malmö. Jag läste dessutom att Daniel Karlander, som vann den interna poängligan förra året nu missar resten av säsongen. Oklart varför men helt klart ett avbräck för Partille. 2.95 känns för högt och måste testas med 1u. Nordicbet erbjuder 2.20 på Skoghall vilket känns mer korrekt. Den gamle gode Kristian Wendel avgör här.
Visby har inlett säsongen på ett strålande sätt med tre raka bortasegrar. Nu är det äntligen dags för hemmapremiär och man är erkänt starka hemma på ön. De flesta har tippat Visby som ett mittenlag i år men jag tror på en topp 4 placering och man kanske till och med kan utmana Karlstad och Växjö om seriesegern. Visst har man haft en stor spelaromsättning och tappat spelare som Eskelinen, Carlgren och Lundin men man har också gjort en del spännande nyförvärv och framförallt så är Hampus Dargren tillbaka från Mullsjö dit han var utlånad. En av anledningarna till att jag tror att Visby kommer vara med i toppen är att man i år spelar i Allsvenskan Södra istället för Norra. Man slutade på fjärde plats förra säsongen men jag ser Norra som den bättre av serierna och Visby bör har större chans att nå SSL från Södra. En annan positiv sak för Visbys är att förstalinan med Viinamäki-Dargren-Gatu verkligen har levererat från start. 17 poäng på de tre första matcherna från dessa herrar. Lindås hamnade precis som Visby på fjärde plats förra året. Några spelare har lämnat och några nyförvärv har anslutit. Mest anmärkningsvärda av nyförvärven är helt klart den f.d. pixbo -och landslagsspelaren Martin Dahlgren. Lindås har inlett säsongen med två vinster hemma och två förluster borta. Jag tror även Lindås är ett lag för toppen i år och man borde hamna på 3-5 plats någonstans. Men Visby borta är en av säsongens svåraste matcher. Det är en lång och jobbig resa med två övernattningar för en seriematch. Det tar på krafterna, det vet jag utav egen erfarenhet. Jag har också läst på flera ställen att Lindås ska ha flera tunga avbräck p.g.a skador inför denna match men jag har inte fått bekräftat vilka spelare det gäller. Men oavsett vilka spelare det handlar om så är det aldrig positivt för ett lag att behöva kasta om i formationerna. Visbys förstalina är heta just nu och det i kombination med hemmapremiär blir avgörande här. Jag spelar med 3u.
Möte mellan de två storfavoriterna i Allsvenskan Södra och här är Växjö omotiverat stora favoriter. Hemmaplan i alla ära, men 3.10 på Karlstad? Skulle kunna skriva en massa här men nöjer mig kort och gott med att jag tycker Karlstad är det bättre laget. |
|||||||||||||||||||||
2011-10-23, 12:09 | #43 | |||||||
|
|||||||
2011-10-31, 18:24 | #44 |
|
|