![]() |
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
![]() |
#16 |
![]()
Sonny, det går väldigt bra att använda sig av DO-sheetet som underlag till pre-game trading så länge det finns volym som RobinD skriver.
Kamkes dropp var större än normalt, men det beror på att Pinnacle för ovanlighetens skull var fel ute och öppnade på 1.92x för att sedan hela 8 timmar senare justera ner 24 punkter, vilket fick DO-programmet att haja till och plocka odds hos Bookies som inte hade hunnit justera (bl.a. Bwin och även Ladbrokes om jag inte minns fel). I övrigt vill jag ge Pohjan en stor eloge som tagit hand om rättningen i dropping odds projektet för er som inte vet det, se sheet. Över 5000 spel och 105% är inte fy skam helt klart, och vore det inte för risken man löper att bli limiterad hade man varit rik för längesedan. Likt din iakttagelse har Tennisen väldigt fint resultat på 114% ROI på över 500st spel. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#17 |
![]()
Plockade SEK 4976 på Stosur 1.46x precis.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#18 | |
![]() Citat:
![]()
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått Heja Malmö To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Pohjan den 2011-09-26 klockan 22:33. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#19 |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
![]()
Fan, hoppade in på Stosur @ 1.45 och nu har det vänt. Kan vi förvänta oss att hon svänger tillbaka igen eller är det bättre att röda ut de 2 ticks jag just nu har förlorat?
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#20 |
Moderator
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
![]()
Över 2.5 i Trabzonspor vs Lille @ 2.28
Pinnen håller oddset uppe, men som jag ser det så är det en tidsfråga innan de korrigerar för att balansera markanden och då gör BF likadant. Om inte så är det en utmärkt marknad att tradea in game då Lille nästan alltid bjuder på mål och släpper en del också. Trabzonspor lite för dåliga för att hålla tätt imo. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#21 | |
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#22 |
![]()
...
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av KungK2 den 2011-09-27 klockan 05:57. Anledning: Dubbelpost |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#23 |
![]()
Funderar lite på om det finns något smidigt sätt att bokföra trading på? Om jag spelar till ett visst odds och sedan bokar av det till samma insats är det ju lugnt men om man tex spelar och bokar fram och tillbaka på marknaden eller tex agerar på flera marknader inom samma match.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#24 | |
![]() Citat:
För min egen del bokade jag ut till samma belopp för en kort stund sedan till +/- 0 resultat, så det blev inget supertrade direkt, men ej heller någon förlust. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#25 | |
![]() Citat:
Variansen kommer att vara extrem med detta medelodds, men med 500 spel har man åtminstone en bra fingervisning skulle jag säga, och jag kommer att följa det med spänning. Oddsen du bokför är alltså det inverterade oddset du bokar då förmodar jag? Skiljer sig volym och/eller odds om du backar han som skall vända och vinna set, eller om du bokar motståndaren eftersom du just nämner att du "bokar det mesta under 1.11" och inte t.ex. "spelar det mesta över 10.0"? Kör du systematiskt eller har du ett referensodds/egen oddsmall du följer? T.ex. har jag själv kollat och jämfört liveodds med Bet365 som följer sin oddsmall och är mer "rationella", och då ser man tydligt när överreaktioner sker på Betfair. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#26 | |
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#27 |
![]()
Inspirerad av bftrader tog jag en titt på en godtycklig tennismatch som pågår i skrivande stund, och likt senast blir jag fortfarande chockad över vilka överreaktioner som sker på marknaden!
Kukushkin M. (1.35x) v Ramos A. (3.10x) är matchen och pre-game odds inom parantes. Båda har vunnit varsitt set och i tredje och avgörande set är resultatet 1*-3, 15-30 och matchoddsen hos Bet365 respektive Betfair ser ut enligt följande. Bet365: 4.33 - 1.2 (93.5% payout). "True odds" enligt Bet365 är alltså 4.63x (21.6%) att Kukushkin vinner, medans Betfair erbjuder 8,6x (8,22x efter kommission) för Kukushkin. 8.22x motsvarar ett odds högre än 77% (!) jämfört med Bet365 "true odds" och i min erfarenhet är oddsmallen som Bet365 tillhandahåller pålitligare vad gäller sannolikhetsbedömning än Betfair som huvudsakligen består av psykologi och folk som vill säkra positioner i slutskedet av en match. Jag tror att du kommer lyckas mycket väl bftrader. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#28 | |
Moderator
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#29 | |
![]() Citat:
Btw, Är det bara jag som inte kan släppa det faktum att man bör kunna hitta minst 10 möjliga fall per dag med bra volym (tillåter SEK 500+ per insats utan risk för limitering) på en och samma site (Betfair) med en förväntad avkastning (ROI) på över 150% av satsat kapital? |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#30 | |
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|