Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-26, 22:08   #16

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 2463
Standard

Sonny, det går väldigt bra att använda sig av DO-sheetet som underlag till pre-game trading så länge det finns volym som RobinD skriver.

Kamkes dropp var större än normalt, men det beror på att Pinnacle för ovanlighetens skull var fel ute och öppnade på 1.92x för att sedan hela 8 timmar senare justera ner 24 punkter, vilket fick DO-programmet att haja till och plocka odds hos Bookies som inte hade hunnit justera (bl.a. Bwin och även Ladbrokes om jag inte minns fel).

I övrigt vill jag ge Pohjan en stor eloge som tagit hand om rättningen i dropping odds projektet för er som inte vet det, se sheet. Över 5000 spel och 105% är inte fy skam helt klart, och vore det inte för risken man löper att bli limiterad hade man varit rik för längesedan. Likt din iakttagelse har Tennisen väldigt fint resultat på 114% ROI på över 500st spel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pohjan (+1), Sonny (+1)
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-26, 22:11   #17

Standard

Plockade SEK 4976 på Stosur 1.46x precis.
Gammal 2011-09-26, 22:31   #18

Pohjans avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tino Visa inlägg
Sonny, det går väldigt bra att använda sig av DO-sheetet som underlag till pre-game trading så länge det finns volym som RobinD skriver.

Kamkes dropp var större än normalt, men det beror på att Pinnacle för ovanlighetens skull var fel ute och öppnade på 1.92x för att sedan hela 8 timmar senare justera ner 24 punkter, vilket fick DO-programmet att haja till och plocka odds hos Bookies som inte hade hunnit justera (bl.a. Bwin och även Ladbrokes om jag inte minns fel).

I övrigt vill jag ge Pohjan en stor eloge som tagit hand om rättningen i dropping odds projektet för er som inte vet det, se sheet. Över 5000 spel och 105% är inte fy skam helt klart, och vore det inte för risken man löper att bli limiterad hade man varit rik för längesedan. Likt din iakttagelse har Tennisen väldigt fint resultat på 114% ROI på över 500st spel.
Tack så mkt Tino! Har tom kommit med på topplistan nu över alla sheet ok på 9e plats eller var det var men efter 5000+ så är det ganska bra. Dessutom med flatbett

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Pohjan den 2011-09-26 klockan 22:33.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-26, 23:26   #19
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Fan, hoppade in på Stosur @ 1.45 och nu har det vänt. Kan vi förvänta oss att hon svänger tillbaka igen eller är det bättre att röda ut de 2 ticks jag just nu har förlorat?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 00:07   #20
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Över 2.5 i Trabzonspor vs Lille @ 2.28

Pinnen håller oddset uppe, men som jag ser det så är det en tidsfråga innan de korrigerar för att balansera markanden och då gör BF likadant. Om inte så är det en utmärkt marknad att tradea in game då Lille nästan alltid bjuder på mål och släpper en del också.

Trabzonspor lite för dåliga för att hålla tätt imo.
Gammal 2011-09-27, 00:14   #21

bftraders avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1996

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
bftrader, vad är det för intressant Set market project du har igång?

Gissar på att du tippar på spelare som blivit brutna att vinna aktuellt set av projektnamn och medelodds att döma då det ofta sker en överreaktion på marknaden?

Oavsett vad intressant att höra mer om det då jag hade en liknande teori (äldre
Stämmer bra. Bokar det mesta under 1.11, ibland högre. Hittills har det gått riktigt bra, lite stolpe ut på de högsta oddsen bara. Kommer testa det här upplägget i 500 spel. Men håller jag träff% på runt 13% så kan nog det nog detta projekt generar en fin vinst vid säsongen slut.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 05:52   #22

Sharp$: 1800

Standard

...

Senast redigerad av KungK2 den 2011-09-27 klockan 05:57. Anledning: Dubbelpost
KungK2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 05:55   #23

Sharp$: 1800

Standard

Funderar lite på om det finns något smidigt sätt att bokföra trading på? Om jag spelar till ett visst odds och sedan bokar av det till samma insats är det ju lugnt men om man tex spelar och bokar fram och tillbaka på marknaden eller tex agerar på flera marknader inom samma match.

KungK2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-27, 07:33   #24

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Fan, hoppade in på Stosur @ 1.45 och nu har det vänt. Kan vi förvänta oss att hon svänger tillbaka igen eller är det bättre att röda ut de 2 ticks jag just nu har förlorat?
Vet inte hur du gjorde till slut, men jag brukar löpa linan ut för att inte behöva "övervaka" (även om det finns stop/loss-funktioner som man dock inte alltid kan lita på), dvs. av praktiska skäl och det brukar gå bra då tennis odds kan svänga tillfälligt men brukar stabilisera sig innan matchstart.

För min egen del bokade jag ut till samma belopp för en kort stund sedan till +/- 0 resultat, så det blev inget supertrade direkt, men ej heller någon förlust.
Gammal 2011-09-27, 07:39   #25

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bftrader Visa inlägg
Stämmer bra. Bokar det mesta under 1.11, ibland högre. Hittills har det gått riktigt bra, lite stolpe ut på de högsta oddsen bara. Kommer testa det här upplägget i 500 spel. Men håller jag träff% på runt 13% så kan nog det nog detta projekt generar en fin vinst vid säsongen slut.
Intressant!

Variansen kommer att vara extrem med detta medelodds, men med 500 spel har man åtminstone en bra fingervisning skulle jag säga, och jag kommer att följa det med spänning.

Oddsen du bokför är alltså det inverterade oddset du bokar då förmodar jag? Skiljer sig volym och/eller odds om du backar han som skall vända och vinna set, eller om du bokar motståndaren eftersom du just nämner att du "bokar det mesta under 1.11" och inte t.ex. "spelar det mesta över 10.0"?

Kör du systematiskt eller har du ett referensodds/egen oddsmall du följer? T.ex. har jag själv kollat och jämfört liveodds med Bet365 som följer sin oddsmall och är mer "rationella", och då ser man tydligt när överreaktioner sker på Betfair.
Gammal 2011-09-27, 07:41   #26

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KungK2 Visa inlägg
Funderar lite på om det finns något smidigt sätt att bokföra trading på? Om jag spelar till ett visst odds och sedan bokar av det till samma insats är det ju lugnt men om man tex spelar och bokar fram och tillbaka på marknaden eller tex agerar på flera marknader inom samma match.
Jag brukar bokföra varje marknad som en rad i sheetet och rätta win/loss med justerat netto beroende på utfall. Vid flera spela/boka i samma match används genomsnittsodds.
Gammal 2011-09-27, 09:20   #27

Standard

Inspirerad av bftrader tog jag en titt på en godtycklig tennismatch som pågår i skrivande stund, och likt senast blir jag fortfarande chockad över vilka överreaktioner som sker på marknaden!

Kukushkin M. (1.35x) v Ramos A. (3.10x) är matchen och pre-game odds inom parantes.

Båda har vunnit varsitt set och i tredje och avgörande set är resultatet 1*-3, 15-30 och matchoddsen hos Bet365 respektive Betfair ser ut enligt följande.

Bet365: 4.33 - 1.2 (93.5% payout).

"True odds" enligt Bet365 är alltså 4.63x (21.6%) att Kukushkin vinner, medans Betfair erbjuder 8,6x (8,22x efter kommission) för Kukushkin. 8.22x motsvarar ett odds högre än 77% (!) jämfört med Bet365 "true odds" och i min erfarenhet är oddsmallen som Bet365 tillhandahåller pålitligare vad gäller sannolikhetsbedömning än Betfair som huvudsakligen består av psykologi och folk som vill säkra positioner i slutskedet av en match.

Jag tror att du kommer lyckas mycket väl bftrader.
Gammal 2011-09-27, 09:23   #28
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Vet inte hur du gjorde till slut, men jag brukar löpa linan ut för att inte behöva "övervaka" (även om det finns stop/loss-funktioner som man dock inte alltid kan lita på), dvs. av praktiska skäl och det brukar gå bra då tennis odds kan svänga tillfälligt men brukar stabilisera sig innan matchstart.

För min egen del bokade jag ut till samma belopp för en kort stund sedan till +/- 0 resultat, så det blev inget supertrade direkt, men ej heller någon förlust.
Köpte ur mig på 1.50 09.15 och ett par minuter senare sjönk hon til 1.48 och nu 1.47...
Gammal 2011-09-27, 16:27   #29

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Köpte ur mig på 1.50 09.15 och ett par minuter senare sjönk hon til 1.48 och nu 1.47...
Olycklig timing.

Btw, Är det bara jag som inte kan släppa det faktum att man bör kunna hitta minst 10 möjliga fall per dag med bra volym (tillåter SEK 500+ per insats utan risk för limitering) på en och samma site (Betfair) med en förväntad avkastning (ROI) på över 150% av satsat kapital?
Gammal 2011-09-27, 17:01   #30

bftraders avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1996

Standard

Citat:
Olycklig timing.

Btw, Är det bara jag som inte kan släppa det faktum att man bör kunna hitta minst 10 möjliga fall per dag med bra volym (tillåter SEK 500+ per insats utan risk för limitering) på en och samma site (Betfair) med en förväntad avkastning (ROI) på över 150% av satsat kapital?
Va? Nu hänger jag inte med riktigt.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td