|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-10-25, 04:39 | #286 |
Administrator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 25026NFL 2017-2018 Stats: 51 - 50 - 0 ROI: 111.25% Vinstprocent: 50.50% |
Sådär då, 754 ändrade spel senare är då insatserna justerade till en nivå som är bra mycket lägre än gemene mans insats/spelkassa vilket borde ses som mer acceptabelt och bör inte innebära några större problem i framtiden. 13.2 kan man nog få in hos alla bolag oavsett liga eller match och ni kan nu se mig som average joe istället för high stakes laz. Det har blivit ett onödigt stort rabalder angående detta men så kan det vara ibland, min auktoritet (vet inte om jag skulle benämna det så men, men) är väl fortsatt ifrågasatt av vissa men jag har en känsla av att den redan från början inte stod speciellt högt i kurs hos en del så det gör väl detsamma.
Jag får be om ursäkt till alla som jag om möjligt varit otrevlig mot och det har inte varit min mening, jag har blivit lite irriterad till och från bara och det kanske beklagligt nog gått ut över fel personer ibland. En speciell ursäkt till KP som kanske har fått stå ut med oförtjänt mycket "skit" eller otrevlig ton mot sig då han troligen bara ville klargöra saker och ting. Sidan 20 blir lite av en nystart, insatserna är nu skitsmå och alla tidigare spel är justerade till dem. Min ROI ökade med 0.29% troligen pga alla de avrundningar som automatiskt gjordes när jag ändrade insatserna eftersom att man efter kommatecknet i insatskolumnen tydligen bara kan ha två siffror och efter mina ändringar så va det ju oftast fler siffror än så bakom kommatecknet, är det någon som har något att invända mot detta så kan ni skicka ett PM så ska det säkerligen gå att lösa. Det gör nog inte så mycket eftersom att nu kom min ROI här närmare den verkliga. Spoiler:
Motivationen är något bättre idag men tyvärr fortfarande låg efter allt men jag kommer utan tvekan att fortsätta lägga in mina spel i min spread här på sharps och snacka skit med de som vill här i tråden och även reka något spel då och då, så är känslan just nu iaf så då kör vi på det. Det kan dock bli så att det inte kommer in några spel förens November (nästa tisdag) då jag kanske ska ut och resa en liten sväng. Återigen lugn, det är varken en lång eller dyr resa så det är lugnt! Återstår att se hur det blir med det eller om jag drar igång och postar spel redan imorgon igen. Kommer såklart skriva i tråden när jag river igång igen så ni som vill följa mig är med! Ha det bra allesammans! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+5), kruk (+5), bokis29 (+5), lacon (+5), Andreas15 (+10), psyace (+5), Shell Peppe (+5), woodface (+5), Semicolon (+5), RobinD (+15), UncleScrooge (+5), Harry Haller (+10), Soap (+3), _Isola_ (+10), Savve (+12), proxi (+5), Swzzi (+5), Vlad (+10), Damphousse (+10), yertle (+5), kronan (+5), toloiten (+5), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Jagvillblirik (+1), Rejs (+1), Maijadona (+2) Senast redigerad av Lazlo den 2011-10-25 klockan 04:43. |
2011-10-25, 05:34 | #287 |
Fan va bra Lazlo! Synd att det inte finns någon gilla-knapp. Bara att du orkar ta dig tid med att göra om dina insatser till units bevisar ju att du verkligen vill nå ut med ett bra spreadsheet till andra medlemmar på Sharps (utan att få någonting tillbaks egentligen). Thumbs up
|
|
2011-10-25, 06:43 | #288 | |
Sharpest
|
Citat:
Lazlo, no offense made. Nu är det bara att tuta och köra! |
|
2011-10-25, 06:53 | #289 |
Tänk på oss Sharps-fattiga KP . Personligen tycker jag att det är roligare och trevligare med kommentarer istället för +$harps. Ett forum bygger ju på att man ska kunna diskutera, ge beröm, ge kritik och småtjafsa. Men nu får jag väl ge några sharps efterom du insisterar
|
|
2011-10-25, 08:56 | #290 |
Härligt Lazlo! Hoppas att du hittar lusten och motivationen att fortsätta lägga bra spel. Kan tyvärr bara bidra med sharps samt skriva någon kommentar då och då
|
|
2011-10-25, 09:28 | #291 |
Gott å höra att du kör på.
|
|
2011-10-25, 10:44 | #292 | |
Citat:
Mitt första och förhoppningsvis sista inlägg i denna speldagbok som jag läser och finner väldigt intressant när jag jämför med egna tankar. Sluta förklara dig själv och be inte om ursäkt(nu pratar jag inte om KP som faktiskt kom med en poäng som btw han inte verkade mena något illa med), du ska inte behöva göra det. Inte här på forumet och speciellt inte här i din speldagbok!! Att du svarar på frågor angående insatser och odds är naturligt men att försvara dig mot personer som kommer med påhopp och sedan be om ursäkt, nej! BTW Levante var pissdåliga 2008, någon som inte tror på att de är bättre än 2008 nu??? (Hur han spelade 2008 jmf. med nu har ingen betydelse, han har över 700 spel denna säsong och det går bra, det räcker) Några avslutande ord ( Läs enbart spoilern om ni så vill, det räcker) Spoiler:
Senast redigerad av fireas den 2011-10-25 klockan 10:50. |
||
2011-10-25, 16:50 | #293 |
Good on ya mate! Kul att jag får fortsätta snacka skit men främst att du fortsätter med spelen
|
|
2011-10-25, 18:46 | #294 | |
Administrator
Sharp$: 25026NFL 2017-2018 Stats: 51 - 50 - 0 ROI: 111.25% Vinstprocent: 50.50% |
Citat:
Jag gjorde det bara enkelt för mig och sa bara att om någon kände att jag varit otrevlig mot dem då de kanske bara kom med en fråga men jag tog det som ett påhopp så va inte det min mening. De som känner mig vet hur jag är, ödmjuk och vill helst inte stöta sig med någon, sure det kanske är löjligt men det är Lazlo och så förblir det. Man behöver inte ha "Badass" attityden (i dubbel bemärkelse) på ett forum bara för att man har möjligheten eftersom man är gömd bakom en data skärm och det är säkert även om många föredrar att kaxa upp sig på olika forum runtomkring. BTW Djurgården vann dubbeln 2005 och det kan man väl säga att jag också gjorde men vi Djurgårdare är inte så lyckliga för det idag utan nu är det som du säger nya tider och det är nuet som gäller både för Djurgården och för mig! Nej nu blir det förhoppningsvis inga mer långa inlägg angående något annat än just spelen så blir det nog både roligare och intressantare för de flesta att läsa och följa mig i denna tråden! BOL |
|
2011-10-26, 20:39 | #295 |
Administrator
2011-10-27 Avtomobilist Yekaterinburg - Sibir Novosibirsk (KHL)Datum: 2011-10-27 Tid: 15:00 Sport: Ishockey Land: Ryssland Liga: KHL Match: Avtomobilist Yekaterinburg - Sibir Novosibirsk Period: ft Spel: Under 5.5 Insats: 8.15 Odds: 1.810 Bolag: Pinnacle Motivering: Det är dags för lite utav ett bottenmöte i KHL's Eastern conference mellan jumbon Avtomobilist och bortasvaga Sibir, jag tror helt klart att vi har en defensiv match att vänta och förstår inte varför Pinnacle har lagt oddset på 1.81 när mer eller mindre alla andra bolag ligger kring 1.70. Avtomobilist ligger sist i KHL och däromkring kommer de garanterat hålla till hela säsongen, det brukar sägas att andra året är svårast för nykomlingar och så är också fallet här. När de då slutade 4:a från slutet ifjol så va det svårt att se hur det skulle bli mycket sämre i år men man har hittills förlorat 12 av 15 matcher och man har bara gjort 23 mål på dessa 15 matcher, man har bara gjort mer än 2 mål i 3 av 15 matcher. Offensiven hotar inte många lag och formen är mycket klen med bara 8 gjorda mål de senaste 6 matcherna så jag tror laget får det mycket tufft att "måla" när defensivt starka Sibir kommer på besök. Sibir kan vara det lag i ligan som påverkas/förändrar sitt spel mest på hemmaplan jämfört med bortaplan. De är starka hemma och kan hota även de bästa lagen hemma i Sibiren men på bortaplan så är man riktigt klena och detta har varit fallet flera säsonger irad. Det hela har resulterat i att man mer eller mindre alltid har en extremt defensiv inställning på bortaplan för att om möjligt kunna sno med sig någon poäng genom ett defensivt spel. Man kan se att skillnaden är stor på hemma/borta snittet. På hemmaplan snittar Sibir 6.7 mål per match och den siffran är låga 4 mål per match på bortais och alla bortamatcher så här långt denna säsongen har slutat under 5.5 mål för Sibir. Lagen har mötts 2 gånger nyligen i Ekaterinburg, i slutet av förra säsongen vann Sibir med 0-4 och på försäsongen inför den här säsongen så vann Sibir med 1-2. Enda faran som jag ser det är att Sibir möjligen kan resonera som så att de kan ta sitt "hemmaspel" till denna matchen för att man möter ett så pass dåligt lag och behöver inte defensiv döda matchen för att ha chans men jag tror en normal defensiv insats är bästa receptet för seger för Sibir. Avtomobilist har ju trots allt bara gjort 8 mål de senaste 6 matcherna och bara 1 mål de senaste 2 matcherna mot Sibir. Jag tror Avtomobilist får svårt att göra mål i denna matchen också, har de tur och spelar bra så kan de också hålla undan från Sibir och vinna en målsnål match då de knappast kan räkna med att normalt sett göra 3-4 mål mot ett defensivt lag som Sibir! Mitt tips blir 1-3 och underspel i denna matchen känns som ett klart val till detta höga odds och jag går in med B4 insats! |
2011-10-26, 21:15 | #296 |
Administrator
2011-10-27 Barys Astana - Metallurg Novokuznetsk (KHL)Datum: 2011-10-27 Tid: 15:00 Sport: Ishockey Land: Ryssland Liga: KHL Match: Barys Astana - Metallurg Novokuznetsk Period: ft Spel: Barys Astana -0.5 Insats: 4.00 Odds: 2.100 Bolag: Betsafe Motivering: Jag river av en rek till för morgondagens KHL. Jag väljer att spela på kris laget Barys då jag tror och hoppas att vändningen kommer i denna matchen. Barys upplever en liten kris för tillfället, sen jag såg dem sist då de spelade en strålande hockey och slog Riga med 0-5 på bortaplan så har det gått kraftigt utför. 3 raka hemma matcher har förlorats och det stort mot lag som man på pappret ska kunna slå, 0-7 mot Yugra, 0-4 och 2-6 mot Amur. Det hela har resulterat i att huvudcoachen Andrej Chomutov och den assisterande tränaren Sergej Starikov båda har fått sparken mellan de två matcherna mot Amur. Något drastiskt må man tycka men styrelsen kände väl att de behövde agera innan laget hamnat för långt ifrån en slutspelsplats. Vändningen kom således inte omgående då man förlorade även den andra matchen mot Amur men att man skulle få vändningen direkt och det mot ligans bästa lag kanske va att hoppas på för mycket. Nu har laget fått ett par dagar på sig att samla sig och man står nu inför den enklaste hemmamatchen så här långt i år. Man ska inte luras av att Novokuznetsk för tillfället ligger på slutspelsplats, det kommer med största sannolikhet inte att stå sig till slutet av säsongen då laget inte har kvalitéer som ska räcka till slutspel i längden. Laget har de senaste 2 säsongerna slutat sist av alla lag och även om laget ser aningen bättre ut i år så kommer man troligen hamna i botten tillslut ändå. På bortaplan har man ett dystert facit med bara 9 mål gjorda på 7 matcher även om man i många matcher lyckats kriga sig till åtminstone poäng. Enligt mig så är inte frågan om vändningen ska komma för Barys utan snarare när. Man har bra kvalité i laget med spelare som Dallman, Junland, Dawes, Boyd, Kaspar, Novotny och Kreps m.m. Sett till spelarmaterial så tycker jag man är bättre än flera av lagen ovanför sig i tabellen, Sibir, Neftekhimik, Yugra och Novokuznetsk. Jag tror att när säsongen är slut så kommer Barys ha tagit sig förbi alla dessa lag och inneha en slutspelsplats. Hemmaplan är såklart viktig och en sån här match måste bara Barys vinna. Man har haft enkelt mot Novokuznetsk tidigare, på 11 möten har bara Novokuznetsk tagit alla poäng 1 gång medans Barys gjort det 7 gånger. Ifjol vann Barys 3 av 4 möten, förlusten kom på straffar. Senaste ligamötet vann Barys med 2-10 på bortais och den sista träningsmatchen inför denna säsongen så vann Barys mot Novokuznetsk med 5-2 på hemmaplan! Jag tror vi kommer få se ett heltaggat hemmalag som vill visa vad de går för. Skulle oddsen sättas till vad lagen har för kapacitet så ska man inte få över 1.60-1.70 på Barys hemma mot Novokuznetsk. Med oroligheterna som varit kring Barys så får vi här 2.10 och jag tycker det är bra betalt då jag som sagt bara tror det är en tidsfråga innan vi får se Barys plocka imponerande segrar igen. Här på hemmaplan har de alla möjligheter i världen att skjuta av mot en bättre trend eftersom de möter ett mycket klent lag men också ett mycket klent bortalag! Det är såklart nästintill omöjligt att tippa resultat men kan vara skoj att säga vad man tror och här tror jag Barys vinner med 4-1! |
2011-10-26, 21:21 | #297 |
Administrator
Dammade iväg två rekar inför morgondagens KHL, kommer fylla på som vanligt med spel i spreaden så det är bara att haka på om ni känner för det! Kan möjligen bli skralt med spel till helgen! BOL
|
2011-10-26, 21:25 | #298 |
Härliga writeups Lazlo!! Nu tågar vi på som vanligt
|
|
2011-10-26, 21:38 | #299 |
Keep it up Lazlo
|
|
|