Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-23, 19:29   #241

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 468

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Överspelet i KHL idag rättade jag som "loss" efter 2 perioder och 0-0.. Men vad händer? jo 7 mål i sista. Hahaha

Hörnspelet i Man City-matchen satt också fint med lite tur. Dock rättvist efter den felaktigt dömda insparken då De Gea var på bollen i mitten av andra.

Grymt bra lir idag. Bockar och bugar
bigsmooth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 20:07   #242
Administrator

Lazlos avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 25026

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Härligt att höra att ni har fått nytta av mina spel och grattis Ching som dubblat sin kassa! Eller vänta, vi kanske måste undersöka exakt hur mycket pengar det handlar om innan vi kan säga grattis!?!? Nja, det känns inte så intressant för min del, att dubbla sin kassa är alltid bra oavsett förutsättningar tycker iaf jag!

Ja som ni säger så har dagen helt enkelt varit lysande 20 spel avgjorda så här långt, 14 vinster 5 förluster och 1 push.

Två B6 spel båda vunna, ett B5 spel vunnet, fyra B3 spel alla vunna, fem B2 spel fyra av dem vunna, 4 av missarna har alltså varit B1 spel vilket gör att det blivit rejält med vinst idag, hela 59259.54!!!!!!!!!!!

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bigsmooth (+3), Ching (+5), Soap (+1), kronan (+3), donpen (+5), perry (+1), zomgarn (+1), toloiten (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 20:47   #243

Overkills avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Diggar att du varje gång skriver med även decimalerna, Lazlo.

Spoiler:
Du som gillar siffror.

Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 22:24   #244
Administrator

Lazlos avatar

NFL 2017-2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Diggar att du varje gång skriver med även decimalerna, Lazlo.

Spoiler:
Du som gillar siffror.

Hehe ja det är nog lika bra, skulle man avrunda och i det här fallet gud förbjude avrunda uppåt så har man ju för i helvete fifflat med siffrorna och fuskat genom att försöka visa sig bättre än vad men egentligen är vilket gör att man egentligen är skitdålig!
performance (+2)
Gammal 2011-10-23, 22:39   #245

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Haha.
Gammal 2011-10-24, 00:10   #246
Ace

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 5587
Standard

En enda kommentar till om insatserna renderar direkt i en varning...
Härligt! Hoppas ostskivan använts flitigt nu då.
Keep it up Lazlo och tack för liren!!
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 01:42   #247
Administrator

Lazlos avatar

NFL 2017-2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Visa inlägg
En enda kommentar till om insatserna renderar direkt i en varning...
Härligt! Hoppas ostskivan använts flitigt nu då.
Keep it up Lazlo och tack för liren!!
Hehe ja precis, inte så troligt att det delas ut några varningar dock, skulle tro att de gör det enkelt och bara låtsas som att ingenting har hänt!

En riktig skitavslutning på dagen, konstig match i Detroit och Packers slänger lite grädde på moset genom att förlora 4:e quartern med 10-0 och således också mitt spel på dem då de bara vinner med 6.

Den avslutningen och dagens händelser gör tyvärr att motivationen är riktigt låg atm...
Gammal 2011-10-24, 08:20   #248

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Kämpa, Lazlo!!!!!

Du kan ju inte vika ner dig när det gått så här underbart fint.
Soap (+1)
Gammal 2011-10-24, 09:10   #249
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 65
Standard

kämpa på lazlo!
dem som har ryggat dig har haft det väldigt bra sen du startade! Stor majoritet är tacksam!

Senast redigerad av trance_error den 2011-10-24 klockan 09:19.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 09:19   #250

Semicolons avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 1997

Standard

kan bara instämma med föregående. Är väldigt ny här men ryggar dina spel så ofta jag kan och helt uppenbart vet du ju vad du sysslar med. Tycker du ska skita fullständigt om folk snackar en massa smörja. Är ju helt uppenbart att dina spel är bra och oavsett om du plussar miljoner eller brödsmulor så är det ju fan så mycket bättre än vilket minus som helst.
one (+1), donpen (+2)
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 09:29   #251
DD

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 2614

Standard

Keep up the good work!
DD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 09:42   #252
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Hehe ja precis, inte så troligt att det delas ut några varningar dock, skulle tro att de gör det enkelt och bara låtsas som att ingenting har hänt!
Nu känner jag mig tvungen att besvara denna.

Det var inga frågor som betvivlade dina insatsnivåer dessutom var det ingen som rapporterade dom. Det var en simpel fråga från en användare som undrade ifall du kanske hade ett knep att kringgå dessa på just pinnacle.

Personen fick ett felaktigt och tvivelaktigt svar tillbaka som rörde flera konton etc för att kringgå limits.
Svaret han fick var felaktigt och jag ville upplysa hur just Pinnacle fungerar.

En person som har ett B6 som 1500kr ungefär kan uppnå samma roi som ditt sheet. Det är riktigt bra. För många ligger ett B6 där eller lägre.
Men spelar man för högre så uppnås den inte då man måste jaga sämre odds och utnyttja dessa flera konton.

Du gav dock ett svar på min fråga sedan som jag tycker du borde gett från början till alla som ställde frågor. Du bokför högsta oddset men spelar själv till lägre snitt. Som sagt för majoriteten (säkert 90+%) är det perfekt. Då de inte har de nivåerna där de påverkas, dessutom slipper de leta högst odds.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 17:28   #253

Vlads avatar

Sharp$: 1722
Standard

Citat:

En riktig skitavslutning på dagen, konstig match i Detroit och Packers slänger lite grädde på moset genom att förlora 4:e quartern med 10-0 och således också mitt spel på dem då de bara vinner med 6.

Den avslutningen och dagens händelser gör tyvärr att motivationen är riktigt låg atm...
Förhoppningsvis bara lite attention whoring och isf mission complete men du ska fan inte sluta när jag bara ryggat dig ett par veckor. Jag kräver att du fortsätter leverera då ryggsheetet är min räddning för tillfället.

You fuckin' owe me this
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 18:59   #254
Administrator

Lazlos avatar

NFL 2017-2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Nu känner jag mig tvungen att besvara denna.

Det var inga frågor som betvivlade dina insatsnivåer dessutom var det ingen som rapporterade dom. Det var en simpel fråga från en användare som undrade ifall du kanske hade ett knep att kringgå dessa på just pinnacle.

Personen fick ett felaktigt och tvivelaktigt svar tillbaka som rörde flera konton etc för att kringgå limits.
Svaret han fick var felaktigt och jag ville upplysa hur just Pinnacle fungerar.

En person som har ett B6 som 1500kr ungefär kan uppnå samma roi som ditt sheet. Det är riktigt bra. För många ligger ett B6 där eller lägre.
Men spelar man för högre så uppnås den inte då man måste jaga sämre odds och utnyttja dessa flera konton.

Du gav dock ett svar på min fråga sedan som jag tycker du borde gett från början till alla som ställde frågor. Du bokför högsta oddset men spelar själv till lägre snitt. Som sagt för majoriteten (säkert 90+%) är det perfekt. Då de inte har de nivåerna där de påverkas, dessutom slipper de leta högst odds.
Jag tycker nog att detta berör mina insatser men jag vet inte hur du resonerar, du kanske pratade om någon annan?

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Så frågan kvarstår hur det är möjligt för dig att få in det beloppet på just pinnacle. Spelar du på andra bolag så förstår man dock uppnår du aldrig det utsatta oddset isåfall utan du spelar själv till ett lägre odds än vad du angiver.

Så antingen spelar du på andra bolag och därmed lägre odds men anger högst odds i ditt sheet och justerad insats.
Eller så spelar du i en valuta som är ca 4-6x lägre än den svenska.
Jag gav ett svar till UncleScrooge om hur man generellt sett går till väga för att komma runt limiteringar hos spelbolagen, inget specifikt för just pinnacle och jag ber om ursäkt för att jag borde varit mer tydlig i min beskrivning att det inte va exakt så på bara pinnacle så att du inte på något vis kunde ha tolkat den fel och fått möjlighet att tillrättavisa det jag skrev, men tyvärr så blir det lite fel ibland och man missar ett ord eller två som gör att saker och ting kan missuppfattas. Samtidigt så kan jag tycka att det va bra att du förklarade hur det ligger till hos just pinnacle men jag vet inte om det hör hemma i min dagbok, det finns väl en egen pinnacle tråd, och sen så blev det ju trots att du försöker förneka det väldigt riktat mot just mig också.

I FÖRSTA inlägget så skrev jag att jag inte ville ha en massa frågor rörande insatserna men det verkar inte som att det spelade någon roll. Jag har trots det fått förklara att systemet kommer rulla på som det är nu, sen hur mina insatser förhåller sig till det behöver inte ni veta. Jag bokför allting privat och det här offentliga spreadsheetet va helt enkelt till för att om möjligt kunna tipsa någon annan om bra spel. Jag va extremt jävla dum när jag startade sheetet eftersom jag tänkte att jag skulle bokföra här med insatser liknande de jag kör på riktigt. Jag trodde helt enkelt inte att det skulle få så stor uppmärksamhet, jag skulle självklart kört 1 unit osv så hade ingen kunnat tro något men nu blev det så här och jag orkade inte ändra på 220 spel så jag orkar definitivt inte ändra på 750 spel.

Man kan säga att ditt mål med det hela är att få folk att förstå att jag inte kan ha en ROI på 113.5 % med de insatserna jag har i mitt spreadsheet då de på kanske 5 av 50 B5-B6 spel inte är möjligt att få in just den insatsen som står på ett och samma bolag och till det oddset, visst det har du rätt i. ROI i sheetet här stämmer inte exakt överens med den jag har i verkligheten dels för att jag på ett fåtal spel inte kan få in hela insatsen till marknadshögsta oddset men även för att jag har spelat tidigare i år innan jag startade sheetet här och det har jag såklart också med i resultat beräkningen för året. Vad min ROI för året är eller hur mycket jag vunnit har jag nu definitivt lärt mig att man inte kan säga här iaf och det har ni ändå ingen nytta av att veta, men det är garanterat lägre ROI och mindre vinst än Wagner iaf.

Allt har redan sagts tidigare i tråden och efter Robins upplysning så trodde/hoppades jag att det inte skulle behövas sägas igen men bevisligen när inte ens de som utfärdade upplysningen kan hålla tråden ren så kommer det väl behöva sägas både en, två och tre gånger till, kul!

Du kanske tycker att jag borde lägga till i informationen på sheetet att det inte är möjligt att följa detta till punkt och pricka om man har en B6 insats som är högre än 1500 kr? Eller att jag inte har exakt samma ROI för året på mitt spelande som detta sheetet visar? Annars kan ni ju lägga till det som en nyhet på framsidan så att absolut ingen missar hur det egentligen ligger till, det vore ju helt fruktansvärt om folk trodde att det går att ha en ROI på exakt 113.5 % med dessa insatserna.

Jag vet inte ens varför jag skriver, vad ska det leda till, det spelar ju ingen roll. Har man sagt i stort sett samma sak typ 10 gånger tidigare men det inte hjälpt vad spelar det då för roll den 11:e gången!?

Eller kan jag som alla andra här bara få lägga in lite spel och snacka lite skit med folk sen så är det bra med det? I guess not
Ruden (+10), Ace (+5), MrGerrard (+10), Ching (+5), daanieel21 (+5), psyace (+5), kronan (+10), owskey (+5), brunn (+5), laszlo (+10)
Gammal 2011-10-24, 19:32   #255

Wagners avatar

Sharp$: 2248
Standard

Citat:
JVad min ROI för året är eller hur mycket jag vunnit har jag nu definitivt lärt mig att man inte kan säga här iaf och det har ni ändå ingen nytta av att veta, men det är garanterat lägre ROI och mindre vinst än Wagner iaf.
Ja i så fall ligger du back, för det gör jag.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td