|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-10-23, 06:19 | #226 |
Hur gör du för att få in så mycket pengar på matcherna? Ta den här matchen som exempel
HK Nitra vs Dukla Trencin Pinnacle har en limit på 660 kr och därefter sänks oddset. Så hur gör man för att få in mer än tio gånger så mycket utan att oddset sänks? Btw tack för att du lägger upp spelen här det uppskattas mycket! |
|
2011-10-23, 06:41 | #227 | |
Administrator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 25026NFL 2017-2018 Stats: 51 - 50 - 0 ROI: 111.25% Vinstprocent: 50.50% |
Citat:
Man får antingen ha flera konton att spela från eller spela hos flera olika bolag om man vill ha in en högre insats än vad bolaget tillåter för ens konto eller en enskild person! Kul att det uppskattas och hoppas att du lyckats vinna lite pengar med hjälp av mina spel! Senast redigerad av Lazlo den 2011-10-23 klockan 06:43. |
|
2011-10-23, 06:56 | #228 | |
Administrator
Sharp$: 25026NFL 2017-2018 Stats: 51 - 50 - 0 ROI: 111.25% Vinstprocent: 50.50% |
Citat:
|
|
2011-10-23, 07:28 | #230 | |
Sharpest
|
Citat:
Pinnacle har i ovanstående fall justerat oddset 2 gånger vilket betyder upp till ca 3000kr har de fått in på ena sidan. Det du nämner fungerar på andra bolag som inte har dynamisk oddsjustering. Tex traditionella spelbolag som lads/b365 etc. Så frågan kvarstår hur det är möjligt för dig att få in det beloppet på just pinnacle. Spelar du på andra bolag så förstår man dock uppnår du aldrig det utsatta oddset isåfall utan du spelar själv till ett lägre odds än vad du angiver. Gör du det men bokför det högsta tycker jag att du borde medge det till de som ryggar. För du kan faktiskt omöjligt få in den summan på just pinnacle utan att spela i omgångar med sänkt odds efter varje insats. Dessutom har oddssänkningarna de haft inte motsvarat den mängd pengar som isåfall ska ha kommit in. Oddset skulle ligga nere i under 1.74 under en tidsperiod på Max 2minuter (30sek mellan varje spel) samtidigt skulle matchen gå offline för oddsjustering. Detta har den inte heller gjort. Så antingen spelar du på andra bolag och därmed lägre odds men anger högst odds i ditt sheet och justerad insats. Eller så spelar du i en valuta som är ca 4-6x lägre än den svenska. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fuzzy_ (+1) |
|
2011-10-23, 09:18 | #231 | |
Citat:
Tack för bra spel för övrigt. |
||
2011-10-23, 11:03 | #232 | ||||
Citat:
Jag kan förekomma Lazlo och svara själv, har lärt mig hur det brukar låta. https://www.sharps.se/forums/142744-post65.html Citat:
Citat:
Citat:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Overcome (+1) |
|||||
2011-10-23, 11:34 | #233 |
vilken pajkastning! skärp er och ta vara på lazlos kunnande istället! tackar och bockar lazlo!
|
|
2011-10-23, 12:54 | #234 |
Diskussionen om huruvida Lazlo kör med någon tredje världen valuta eller ej känns genuint ointressant.
Däremot tycker jag att KPs klargörande rörande insatstak hos Pinnen (mfl? kan ha nämnts tidigare i annan tråd) är bra, speciellt för oss som inte kommit upp i de insatserna så att vi påverkas av deras praxis, än. I övrigt hoppas jag självklart att Lazlo kör på oavsett om han tycker diskussionen platsar i dagboken eller ej. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+1) |
|
2011-10-23, 13:18 | #235 |
Lazlo, helt galet vad du kör. När jag blir stor vill jag bli som dig!
2011-10-23, 16:44 | #236 | ||||
Administrator
Citat:
Citat:
Citat:
Men jag förstår att det intressanta inte är hur jag gör eller inte gör utan snarare att få alla andra att förstå att jag faktiskt inte alls vinner så mycket pengar, jag tror ni har lyckats ganska bra med det då de flesta av alla sidor i dagboken innehåller diskussioner om just det. Jag fick känslan av att "UncleScrooge" ställde en oskyldig fråga, inte att han va på krigsstigen men jag kan ju ha fel, och därför så svarade jag också på den i hopp om att det trots det inte skulle eskalera till något mer men icke. KP har ju en aningen seriös frågeställning så det kan jag väl ta även om den är felplacerad. Ja, jag skriver ut marknadshögsta odds i spreaden, det är för att jag rekommenderar folk att spela på Nitra DnB till 1.87 istället för kanske 1.82, det känns som det underlättar för de som ryggar om de vet vart jag rekommenderar dem att spela därför det är högst odds där istället för att de ska kolla själva. Sen kan ju inte jag ta hänsyn till att oddset kanske inte finns kvar så länge, det vet man ju aldrig. Sen om mitt slutliga odds hamnade på 1.83 efter spel hos 26 olika bolag och så anger jag något av dessa bolag så kommer det inte dröja länge innan någon person kommer till dagboken och påpekar att 1.83 har inte funnits hos det bolaget du skriver osv osv. Marknadshögsta odds rekas, insatsen är i units vad 1 unit är får ni fantisera om. Jag behöver inte bevisa något, ni får helt enkelt acceptera att siffrorna i spreaden är riktigt fruktansvärt skrämmande höga, jag gillar mycket siffror helt enkelt! Wagner, för det första så kan jag säga att jag gillar dig och jag vet att du älskar att gnabbas lite och jag har egentligen inga problem med det, du drivs av det och du kan förhoppningsvis både ge och ta, så det är inga hard feelings trots att du nog gärna vill att jag ska bli lite förbannad. Det är klart att det kan bli riktigt lustigt om man plockar ut enskilda meningar och ord ur sitt sammanhang och sedan kommenterar det. Det känns som det enda du behöver fokusera på är just detta stycke: Citat:
Så åter till det som dagboken egentligen bör handla om, spelen, de har gått lysande så här långt idag men vafan det är väl inte så jävla intressant! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Harry Haller (+5), forbannat (+5), UncleScrooge (+5), Andreas15 (+5), lordagspippi (+60), Soap (+5), Overcome (+1) |
||||
2011-10-23, 17:44 | #237 |
Härlig dag så långt! Vill bara tacka för spelen, har följt dem ett tag och är väldigt glad för det! Har dubblat kassan
|
|
2011-10-23, 17:54 | #238 |
Gjorde en trippel av dina spel med högst insats. 4 x något vill tacka för dem bra jobbat.
skönt att hitta en rygg när inget funkar för en själv. Kör på Tack |
|
2011-10-23, 18:02 | #239 | |
Citat:
|
||
|