Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-23, 06:19   #226

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 905
Standard

Hur gör du för att få in så mycket pengar på matcherna? Ta den här matchen som exempel

HK Nitra vs Dukla Trencin

Pinnacle har en limit på 660 kr och därefter sänks oddset. Så hur gör man för att få in mer än tio gånger så mycket utan att oddset sänks?

Btw tack för att du lägger upp spelen här det uppskattas mycket!
UncleScrooge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 06:41   #227
Administrator

Lazlos avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 25026

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av UncleScrooge Visa inlägg
Hur gör du för att få in så mycket pengar på matcherna? Ta den här matchen som exempel

HK Nitra vs Dukla Trencin

Pinnacle har en limit på 660 kr och därefter sänks oddset. Så hur gör man för att få in mer än tio gånger så mycket utan att oddset sänks?

Btw tack för att du lägger upp spelen här det uppskattas mycket!
Limiten är 1320 SEK på matchen som du nämner. I kolumnen för 660 limiten finns det inga spelval på som du kan se.

Man får antingen ha flera konton att spela från eller spela hos flera olika bolag om man vill ha in en högre insats än vad bolaget tillåter för ens konto eller en enskild person!

Kul att det uppskattas och hoppas att du lyckats vinna lite pengar med hjälp av mina spel!

Senast redigerad av Lazlo den 2011-10-23 klockan 06:43.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 06:56   #228
Administrator

Lazlos avatar

NFL 2017-2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Ingen super natt utan snarare lite stolpe ut med sena mål till min nackdel i en del matcher men man kan säga att det va på gång efter att jag haft en grym streak med 20 vinster på de senaste 24 NHL spelen.

Blue jackets släpper in 2 mål under matchens sista 36 sekunder vilket gör att både ML spelet på dem och underspelet missar där. Chicago tar ledningen med 4-3 och 5.27 kvar av matchen men den ledningen tappas med 1.48 kvar och torskar spelet på dem. Två mål inom loppet av 1.06 med 6 minuter kvar i Philly gör att lagen hamnar på 6 mål och underspelet torskas. Montreal tappar även dem sin ledning i slutet av tredje perioden. Trotts detta så gick jag 7-5 med Kings fortfarande levande så jag är nöjd, imorgon är det stolpe in istället och tillbaka till alla rätt utom en!

Har hamnat helt off i basebollen och lyckas inte pricka rätt alls, miss för tredje matchen irad och får se om det blir mer spel där denna säsongen... det är svårt nu så här i slutet!

Massvis med spel idag, vi har viktiga Sandnes och så en hel del hockey där jag tycker mig ha hittat många bra spel! BOL
Kings vinner med 1-0, de avgör med ca 5 minuter kvar och får in B6 spelet åt mig, riktigt fint!!!
Gammal 2011-10-23, 07:14   #229
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 65
Standard

trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 07:28   #230
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Limiten är 1320 SEK på matchen som du nämner. I kolumnen för 660 limiten finns det inga spelval på som du kan se.

Man får antingen ha flera konton att spela från eller spela hos flera olika bolag om man vill ha in en högre insats än vad bolaget tillåter för ens konto eller en enskild person!
Detta stämmer inte alls. Du kan försöka placera spel med 10konton samtidigt utan att lyckas. Oddset justeras direkt efter att pengar kommit in oavsett vilket eller hur många personer som försökt placera spel. Pinnacle har olika nivåer på sänkningarna, 0.01 - 0.12. Såfort de fått in en mängd pengar på sidan justeras oddset. I ovanstående spel kör de med en 3cents line. Dvs uppnås mängden pengar som de har på sin limit justeras oddset med 0.03.
Pinnacle har i ovanstående fall justerat oddset 2 gånger vilket betyder upp till ca 3000kr har de fått in på ena sidan.
Det du nämner fungerar på andra bolag som inte har dynamisk oddsjustering. Tex traditionella spelbolag som lads/b365 etc.

Så frågan kvarstår hur det är möjligt för dig att få in det beloppet på just pinnacle. Spelar du på andra bolag så förstår man dock uppnår du aldrig det utsatta oddset isåfall utan du spelar själv till ett lägre odds än vad du angiver. Gör du det men bokför det högsta tycker jag att du borde medge det till de som ryggar. För du kan faktiskt omöjligt få in den summan på just pinnacle utan att spela i omgångar med sänkt odds efter varje insats. Dessutom har oddssänkningarna de haft inte motsvarat den mängd pengar som isåfall ska ha kommit in. Oddset skulle ligga nere i under 1.74 under en tidsperiod på Max 2minuter (30sek mellan varje spel) samtidigt skulle matchen gå offline för oddsjustering. Detta har den inte heller gjort.

Så antingen spelar du på andra bolag och därmed lägre odds men anger högst odds i ditt sheet och justerad insats.
Eller så spelar du i en valuta som är ca 4-6x lägre än den svenska.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fuzzy_ (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 09:18   #231

donpens avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 1257
Standard

Citat:
Kings vinner med 1-0, de avgör med ca 5 minuter kvar och får in B6 spelet åt mig, riktigt fint!!!
I natt var det min tur med stolpe in. 8-2 till min fördel på NHL spelen, synd att kvällen och elitserie spelen drog ner pluset till +-0 bara.

Tack för bra spel för övrigt.
donpen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 11:03   #232

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Detta stämmer inte alls. Du kan försöka placera spel med 10konton samtidigt utan att lyckas. Oddset justeras direkt efter att pengar kommit in oavsett vilket eller hur många personer som försökt placera spel. Pinnacle har olika nivåer på sänkningarna, 0.01 - 0.12. Såfort de fått in en mängd pengar på sidan justeras oddset. I ovanstående spel kör de med en 3cents line. Dvs uppnås mängden pengar som de har på sin limit justeras oddset med 0.03.
Pinnacle har i ovanstående fall justerat oddset 2 gånger vilket betyder upp till ca 3000kr har de fått in på ena sidan.
Det du nämner fungerar på andra bolag som inte har dynamisk oddsjustering. Tex traditionella spelbolag som lads/b365 etc.

Så frågan kvarstår hur det är möjligt för dig att få in det beloppet på just pinnacle. Spelar du på andra bolag så förstår man dock uppnår du aldrig det utsatta oddset isåfall utan du spelar själv till ett lägre odds än vad du angiver. Gör du det men bokför det högsta tycker jag att du borde medge det till de som ryggar. För du kan faktiskt omöjligt få in den summan på just pinnacle utan att spela i omgångar med sänkt odds efter varje insats. Dessutom har oddssänkningarna de haft inte motsvarat den mängd pengar som isåfall ska ha kommit in. Oddset skulle ligga nere i under 1.74 under en tidsperiod på Max 2minuter (30sek mellan varje spel) samtidigt skulle matchen gå offline för oddsjustering. Detta har den inte heller gjort.

Så antingen spelar du på andra bolag och därmed lägre odds men anger högst odds i ditt sheet och justerad insats.

Jag kan förekomma Lazlo och svara själv, har lärt mig hur det brukar låta. https://www.sharps.se/forums/142744-post65.html

Citat:
Jag har redan fått ett par kommentarer på det nya spreadsheetet och det har handlat om insatserna och jag tycker inte att ni ska fokusera så mycket på dem utan kolla istället på ROI då den kommer vara densamma för alla oavsett insats.
Samma ROI har man bara så länge insatserna handlar om hundralappar, om ens då.

Citat:
Om det sticker i ögonen att insatserna är höga så kan ni tänka att insatserna är i Thailändska Bath eller nått så känns det nog bättre.
Thailändska Bath funkar ju inte hos Betsson. Så i vilken valuta spelades dom där 16923.08 på norsk div 1 fotboll och hur många konton behövde du?

Citat:
Ångrar mig lite nu i efterhand att jag inte istället valde en mer diskret insatsnivå
Eller välja den insats som man De facto spelar.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Overcome (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 11:34   #233

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 2608
Standard

vilken pajkastning! skärp er och ta vara på lazlos kunnande istället! tackar och bockar lazlo!
eystege är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 12:54   #234

Soaps avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1843
Standard

Diskussionen om huruvida Lazlo kör med någon tredje världen valuta eller ej känns genuint ointressant.

Däremot tycker jag att KPs klargörande rörande insatstak hos Pinnen (mfl? kan ha nämnts tidigare i annan tråd) är bra, speciellt för oss som inte kommit upp i de insatserna så att vi påverkas av deras praxis, än.

I övrigt hoppas jag självklart att Lazlo kör på oavsett om han tycker diskussionen platsar i dagboken eller ej.
Shell Peppe (+1)
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 13:18   #235

lordagspippis avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 568
Standard

Lazlo, helt galet vad du kör. När jag blir stor vill jag bli som dig!
Gammal 2011-10-23, 16:44   #236
Administrator

Lazlos avatar

NFL 2017-2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Jag kan förekomma Lazlo och svara själv, har lärt mig hur det brukar låta. https://www.sharps.se/forums/142744-post65.html

Samma ROI har man bara så länge insatserna handlar om hundralappar, om ens då.

Thailändska Bath funkar ju inte hos Betsson. Så i vilken valuta spelades dom där 16923.08 på norsk div 1 fotboll och hur många konton behövde du?

Eller välja den insats som man De facto spelar.

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Från och med nu håller ni er till ämnen som TS satt upp i trådstarten, en enda kommentar till om insatserna renderar direkt i en varning. Har ni frågor om insatsen tar ni det i PM. /mod
Kliade det i fingrarna ändå guys?

Men jag förstår att det intressanta inte är hur jag gör eller inte gör utan snarare att få alla andra att förstå att jag faktiskt inte alls vinner så mycket pengar, jag tror ni har lyckats ganska bra med det då de flesta av alla sidor i dagboken innehåller diskussioner om just det.

Jag fick känslan av att "UncleScrooge" ställde en oskyldig fråga, inte att han va på krigsstigen men jag kan ju ha fel, och därför så svarade jag också på den i hopp om att det trots det inte skulle eskalera till något mer men icke.

KP har ju en aningen seriös frågeställning så det kan jag väl ta även om den är felplacerad. Ja, jag skriver ut marknadshögsta odds i spreaden, det är för att jag rekommenderar folk att spela på Nitra DnB till 1.87 istället för kanske 1.82, det känns som det underlättar för de som ryggar om de vet vart jag rekommenderar dem att spela därför det är högst odds där istället för att de ska kolla själva. Sen kan ju inte jag ta hänsyn till att oddset kanske inte finns kvar så länge, det vet man ju aldrig. Sen om mitt slutliga odds hamnade på 1.83 efter spel hos 26 olika bolag och så anger jag något av dessa bolag så kommer det inte dröja länge innan någon person kommer till dagboken och påpekar att 1.83 har inte funnits hos det bolaget du skriver osv osv. Marknadshögsta odds rekas, insatsen är i units vad 1 unit är får ni fantisera om. Jag behöver inte bevisa något, ni får helt enkelt acceptera att siffrorna i spreaden är riktigt fruktansvärt skrämmande höga, jag gillar mycket siffror helt enkelt!

Wagner, för det första så kan jag säga att jag gillar dig och jag vet att du älskar att gnabbas lite och jag har egentligen inga problem med det, du drivs av det och du kan förhoppningsvis både ge och ta, så det är inga hard feelings trots att du nog gärna vill att jag ska bli lite förbannad. Det är klart att det kan bli riktigt lustigt om man plockar ut enskilda meningar och ord ur sitt sammanhang och sedan kommenterar det. Det känns som det enda du behöver fokusera på är just detta stycke:

Citat:
Wagner, vi säger att jag har vunnit 38 kr så här långt i verkligheten, känner du dig bättre än mig nu? Det enda jag äter är knäckebröd och vatten, jag bor på ett härbärge och har därför ingen hyra. Spelen kan jag lägga för att jag har tillgång till gratis internet på stadens bibliotek. Du är bäst jag är sämst! Är det ok nu?
För det första så behöver jag inte bevisa för dig vad jag vinner och för det andra så kommer jag aldrig kunna få dig att tro att jag vinner något, för det är det väl ingen som gör om man frågar dig!?

Så åter till det som dagboken egentligen bör handla om, spelen, de har gått lysande så här långt idag men vafan det är väl inte så jävla intressant!
Harry Haller (+5), forbannat (+5), UncleScrooge (+5), Andreas15 (+5), lordagspippi (+60), Soap (+5), Overcome (+1)
Gammal 2011-10-23, 17:44   #237

Chings avatar

Sharp$: 1927
Standard

Härlig dag så långt! Vill bara tacka för spelen, har följt dem ett tag och är väldigt glad för det! Har dubblat kassan
Ching är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 17:54   #238

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 236

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Gjorde en trippel av dina spel med högst insats. 4 x något vill tacka för dem bra jobbat.

skönt att hitta en rygg när inget funkar för en själv.

Kör på

Tack
BOSSE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 18:02   #239

bokis29s avatar

Sharp$: 1402

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Kliade det i fingrarna ändå guys?

Men jag förstår att det intressanta inte är hur jag gör eller inte gör utan snarare att få alla andra att förstå att jag faktiskt inte alls vinner så mycket pengar, jag tror ni har lyckats ganska bra med det då de flesta av alla sidor i dagboken innehåller diskussioner om just det.

Jag fick känslan av att "UncleScrooge" ställde en oskyldig fråga, inte att han va på krigsstigen men jag kan ju ha fel, och därför så svarade jag också på den i hopp om att det trots det inte skulle eskalera till något mer men icke.

KP har ju en aningen seriös frågeställning så det kan jag väl ta även om den är felplacerad. Ja, jag skriver ut marknadshögsta odds i spreaden, det är för att jag rekommenderar folk att spela på Nitra DnB till 1.87 istället för kanske 1.82, det känns som det underlättar för de som ryggar om de vet vart jag rekommenderar dem att spela därför det är högst odds där istället för att de ska kolla själva. Sen kan ju inte jag ta hänsyn till att oddset kanske inte finns kvar så länge, det vet man ju aldrig. Sen om mitt slutliga odds hamnade på 1.83 efter spel hos 26 olika bolag och så anger jag något av dessa bolag så kommer det inte dröja länge innan någon person kommer till dagboken och påpekar att 1.83 har inte funnits hos det bolaget du skriver osv osv. Marknadshögsta odds rekas, insatsen är i units vad 1 unit är får ni fantisera om. Jag behöver inte bevisa något, ni får helt enkelt acceptera att siffrorna i spreaden är riktigt fruktansvärt skrämmande höga, jag gillar mycket siffror helt enkelt!

Wagner, för det första så kan jag säga att jag gillar dig och jag vet att du älskar att gnabbas lite och jag har egentligen inga problem med det, du drivs av det och du kan förhoppningsvis både ge och ta, så det är inga hard feelings trots att du nog gärna vill att jag ska bli lite förbannad. Det är klart att det kan bli riktigt lustigt om man plockar ut enskilda meningar och ord ur sitt sammanhang och sedan kommenterar det. Det känns som det enda du behöver fokusera på är just detta stycke:

För det första så behöver jag inte bevisa för dig vad jag vinner och för det andra så kommer jag aldrig kunna få dig att tro att jag vinner något, för det är det väl ingen som gör om man frågar dig!?

Så åter till det som dagboken egentligen bör handla om, spelen, de har gått lysande så här långt idag men vafan det är väl inte så jävla intressant!
Kan inte ta alla dina spel, men för min del kör hårt
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 18:22   #240

donpens avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 1257
Standard

fortsätt i samma stil, jag tar dina KHL lir så ofta jag kan och hinner vill säga.

donpen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td