|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-09-11, 01:35 | #1 |
Raaabin 'Project Correct' - (Fotboll)
...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
pr0llan (+5), fondell (+5), eddieh (+5), Shell Peppe (+5), Soap (+5) Senast redigerad av raaabin den 2012-07-27 klockan 00:55. |
|
2011-09-11, 02:08 | #2 |
Blir intressant att följa.
Men om jag var du skulle jag tänka på anonymiteten... Spoiler:
|
|
2011-09-11, 02:14 | #3 |
|
|
2011-09-11, 02:15 | #4 | ||
Citat:
|||
2011-09-11, 02:30 | #5 |
Äh glöm det. Jag har velat posta den där bilden på Lagrell så jävla länge bara...
Men samtidigt kan jag höra mögelgubben, på sin karakteristiska dialekt säga; "Vi inom Svenska Fotbollförbundet vill ju såklart jobba mot att spelare i våra allsvenska lag spelar på matcher i samma serie. Detta för att motverka misstankar om uppgjorda matcher. Vi inom Svenska Fotbollförbundet, bla, bla, bla." Allvarligt talat, stort lycka till med lirandet här, och på planen. Senast redigerad av eddieh den 2011-09-11 klockan 02:36. Anledning: Stavar som Knugen |
|
2011-09-11, 02:36 | #6 | |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 987NHL Grind 14-15 Stats: 19 - 31 - 3 ROI: 93.74% Vinstprocent: 38.00% |
Citat:
Vilken anonymitet? Så länge du inte tipsar om allsvenskan är det nog lungt. Inte för att jag är en man av överdriven etik & moral i ämnet men tänk på att Sharps är ingen ankdamm längre watch out... |
|
2011-09-11, 02:38 | #7 | |
Citat:
Ironi eller inte, tack i alla fall Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1) |
||
2011-09-11, 03:21 | #8 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2093Oscar4122-Hockey Stats: 532 - 637 - 85 ROI: 112.00% Vinstprocent: 45.51% |
inressant Robin! kör hårt och lycka till
|
2011-09-12, 02:10 | #9 |
2011-09-14 Man City - Napoli (Champions League)Datum: 2011-09-14 Tid: 20:45 Sport: Fotboll Land: Europa Liga: Champions League Match: Man City - Napoli Period: ft Spel: Över 2.5 Insats: 300 Odds: 1.8 Bolag: Bet365 Motivering: Dags för världens hetaste fotbollsturnering - Champions League! Årets "Silly Season-kungar", Manchester City, tar på onsdagen emot fjolårets succélag, Napoli, på Etihad Stadium - föredetta City of Manchester Stadium. Manchester City har inlett säsongen minst sagt imponerande. 4 raka segrar i ligan och en målskillnad på 15-3 bevisar att man verkligen vill vara med och fightas om ligaguldet i Premier League i år. Faktum är att City's 4 inledande matcher har samtliga gått över 2.5 mål, inte nog med det - CITY HAR SJÄLVA GJORT ÖVER 2.5 MÅL I SAMTLIGA MATCHER. Spoiler:
Edin Dzeko och Kun Aguero står båda på 6 mål gjorda mål i ligan vilket är väldigt imponerande på 4 matcher. Förutom dessa två offensiva spelarna har man en hel del andra att välja på - Carlos Tevez, David Silva, James Milner och Samir Nasir är bara några exempel. Låser det sig för någon av dessa spelarna så har man gott om andra alternativ som kan luckra upp motståndarnas försvar. På tal om försvar så måste man väl säga att det är Citys "svaghet" (om de nu har någon). Kolo Touré, Vincent Kompany, Gael Clichy och Micah Richards är samtliga klasspelare, men håller ändå inte den nivån som de offensiva aktörerna gör. I ligan ska nämnas att man haft relativt behagligt spelschema då man fått kanske de två "lättaste" hemmamatcherna, men dock två lite svårare bortamatcherna. Därför lägger jag mer vikt i borta mötena eftersom Bolton och Tottenham anser jag håller högre kvalité än Swansea och Wigan. Hur som helst så är det i dessa två matcherna City har släppt in mål, 2 mot Bolton i en svängig match där Bolton vägrade att ge sig och åt sig in i matchen. Och 1 mål mot Tottenham där City var extremt effektiva samt en del otur för Tottenham. När man möter tuffare motstånd kan den defensiva biten svaja en aning och mot ett offensivt Napoli kan det nog trilla in en, kanske två bollar. Till Napoli! Som sagt gjorde de en kanonsäsong förra året där de länge var med och tampades om ligaguldet men fick vika ner sig på slutet och nöja sig med tredje platsen. Många tror inte att Napoli kan upprepa samma sak i år, men jag höjer dock ett varningens finger. Offensivt har man ett extemt bra lag som jag, i vissa fall, tycker är underskattat. Ezequiel Lavezzi, liten, snabb och teknisk - en spelare som kan göra mål mot vilket motstånd som helst i världen. Edinson Cavani - kungarnas kung förra året, superspelare som lirar tillsammans med Forlan och Suarez i Uruguays landslag, öste in mål - 26 mål på 35 matcher för Napoli i fjol! Marek Hamsik - Slovakisk landslagsspelare med magnifik högerdoja, gör en del viktiga mål. Tre klasspelare som jag tror kan få City i gungning. Napoli inledde Serie A med att bortabesegra Cesena med 3-1, mål av både Hamsik och Lavezzi, och Napoli är faktiskt de enda av de topptippade lagen som tog 3 poäng i omgång 1. Okej då, Juventus med - även om jag inte tror de är med och fightas om guldet. På sina sex senaste matcher har Napoli gjort mål i fem - enda "målmissen" kom borta mot Barcelona, vilket inte är fy skam. Dock ska det vetas att 5 av dessa är träningsmatcher eftersom Serie A inte drog igång förrän nu i helgen. Men 3 mål i de två senaste matcherna tycker jag tyder på att man börjar få igång målproduktionen! Spoiler:
Förra året gjorde Napoli mål i 33 av 38 matcher i Serie A, alltså endast 5 plumpar i protokollet. Det här är två målrika lag som gör upp på Etihad Stadium på onsdag - ett City, som suktat efter Champions League, mot ett friskt, målglatt Napoli. Målkalas? Lycka till vid rygg Senast redigerad av raaabin den 2011-09-12 klockan 11:12. |
|
2011-09-12, 02:23 | #10 |
Helt enig raabin, hadde tenkt å legge ut rek om samme spillet, men da trengs jo ikke det Både statistisk sett og utifra hvordan lagene liker å spille så bør denne gå over.
Lykke til |
|
2011-09-12, 09:01 | #11 |
[QUOTE=raaabin;140185]
Edin Dzeko och Kun Aguero står båda på 6 mål gjorda mål i ligan vilket är väldigt imponerande på 4 matcher. Förutom dessa två offensiva spelarna har man en hel del andra att välja på - Carlos Tevez, David Villa, James Milner och Samir Nasir är bara några exempel. David Silva. Annars, en mycket bra rek! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
raaabin (+1) |
|
2011-09-12, 12:17 | #12 |
Ogiltigt spel-ID: 503880 Långtidsspel i Champions League! 3 storfavoriter som jag tror lätt kommer kamma hem sina respektive grupper. Barcelona - Regerande mästarna som krossade United i finalen i fjol. Barca spelar runt, runt, runt och avslutar med ett instick - friläge - mål. Ungefär så kommer mestadelen av matcherna i denna gruppen se ut. Milan, Bate Borisov och Viktoria Plzen kommer att få lägga sig. Barca vinner samtliga matcher hemma - slår av på takten när de är klara gruppsegrare? Manchester United - Premier League-mästare förra året samt Champions League-final, är ännu bättre i år? Har börjat ligan brutalt bra (8-2 mot Arsenal bl.a.), och ser ut att fått ihop pusselbitarna med bl.a. Ashley Young. Otroligt starka hemma på Old Trafford, att man sen fått en "lätt" lottning, skadar ju inte. Benfica, Basel och Otelul Galati kommer alla få se sig besegrade av Rooney och gänget! Real Madrid - Är det deras tur i år kanske? De ser ruggigt bra ut och offensiven maler fullkomligt sönder motståndarna. I Gruppen möter man Lyon, Dinamo Zagreb och Ajax, överbeträffligt motstånd där jag tror man vinner i princip alla matcher - kan dock få problem med Lyon på bortaplan men det kommer inte påverka deras första plats i gruppen. 1.983 i odds - maxinsats! Senast redigerad av raaabin den 2011-09-12 klockan 12:18. |
|
2011-09-12, 23:08 | #13 |
Gillar inte tripplar så blir ingen rygg för mig på denna. Alltid något spel som skiter sig. Dubbel är okej men singlar är bäst
2011-09-12, 23:15 | #14 |
Självklart föredrar jag också singlar då jag lirar det till 99,9%, dock känns detta som en singelmatch där oddset borde legat runt 1.50 på att alla dessa tre vinner sina grupper. Alla tre lagen har vunnit sina grupper åtminstone de 4 senaste säsongerna (kollade bara lite snabb statistik) - 4 raka år alltså. Barca har alltid varit bra och överlägsna men det känns som att Real och United är bättre i år och förutsättningarna för att detta spel ska sitta känns större än någonsin Men förstår din tanke!
|
|
2011-09-12, 23:23 | #15 | |
Banned
|
Citat:
Vad var problemet med den första? Jag kan ha fel men varför är inte IF Sylvia - Norrby IF-spelet med i ditt nya sheet? /Badass |
|
2011-09-12, 23:51 | #16 |
Första omgången i Champions League och jag tror det blir full fart direkt, bortalagen vill åtminstone försöka knipa åt sig en poäng för att få en bra start! Båda lagen gör mål känns som ett signum för omgång 1.
Ogiltigt spel-ID: 504799 Match där Porto är alldeles för stora favoriter enligt mig. Man har tappat Falcao och succétränaren Villas-Boas, och mot ett underskattat Shakhtar kan man få problem. Att Porto dock ska göra mål på hemmaplan är jag tämligen säker på, man har tillräckligt med offensiva kvalitéer för att göra det (framförallt Hulk). Men jag tror att Shakhtar kan skaka och att de gör mål känns högst troligt med tanke på deras offensiv med bl.a. föredetta Arsenal-spelaren Eduardo. Tränaren säger inför matchen att det är en väldigt viktig match för dem och att det kommer bli överflöde av underhållning. Shakhtar spelade i CL förra året och i gruppen hade man då Arsenal, Braga och Parizan - Man gjorde mål i samtliga matcher här och vann även gruppen! 12 mål på 6 matcher! I åttondelen fick man möta Roma där man gjorde 3 mål både hemma och borta och gick vidare till kvartsfinal. Där tog det stopp mot Barcelona där man ändå lyckades näta i ett av mötena. Alltså gjorde man mål i samtliga CL-matcher förra året förutom ena mötet mot Barca. Så offensiven är det inget fel på! Ogiltigt spel-ID: 504752 Viktigt möte i grupp D där dessa två lag troligen kommer tampas om andra platsen bakom Real. Var för feg att lira 2:a på Lyon, trots att jag tror dem kan hota Ajax här. Blev lir på att båda lagen gör mål efter närmare granskning. Ajax har spelat 7 raka matcher där både dem och motståndarna gjort mål medan Lyon har spelat 9 raka! Alltså är detta två lag med bra offensiv som även läcker bakåt. Lyons offensiv tycker jag håller hög klass, Gomis styrka och sinne för mål skrämmer alla europeiska backlinjer. Även Källströms vänsterdoja kommer bli avgörande vid fasta situationer. Ajax då? Hemma på Amsterdam Arena är de extremt starka, inte förlorat i ligan där sedan 7 november förra året. Jag tror inte att Ajax kommer att vara nöjda med att kryssa hemma mot Lyon då deras chanser att avancera sänks - Ajax går för 3 poäng! Det öppnar sig för Lyon och båda lagen dunkar dit minst 1! FULL FART FRAMÅT! Senast redigerad av raaabin den 2011-09-16 klockan 08:39. |
|
2011-09-12, 23:56 | #17 | |
Citat:
Ang. Sylvia - Norrby så var den med i mitt förra spreadsheet som jag körde parallellt med Speldagboken, alltså dubblerade jag mina spel. Nu kör jag ett gemensamt istället, därför stängde jag ner det andra för att starta en ny med startdatum: Tis 13/9. Vilket jag gick ut med innan Sylvia-matchen lirades. För fler fråga ang. detta ämne ta det i PM - diskutera mina spel här |
||
2011-09-13, 00:11 | #18 | |
Banned
|
Citat:
Nej, det vet jag inte - då hade jag inte frågat...! Vad är problemet med att låta IF Sylvia - Norrby IF-reken vara med i den "nya"? Är det för att den inte satt, eller? För det vore en sak om spelet vore gammalt, nu är det bara en dag ur tiden, så varför inte ha med detta i ditt "nya" sheet?! Förstår bara inte... Och varför skall jag ta sådant som rör hela forumet i PM för? Vill du inte att saker och ting skall dryftas...? /Badass |
|
2011-09-13, 00:18 | #19 | |
Citat:
För det finns saker jag inte tycker är lämpliga att diskutera här, enda anledning. Med tanke på att alla andra som velat veta har fått ta det i PM så undrar jag varför du skall vara ett undantag? |
||
2011-09-13, 00:26 | #20 | |
Banned
|
Citat:
Men saken är den att du rekade inte de "andra" 10 spelen - inte på sharps i alla fall! Utan du rekade enbart IF Sylvia - Norrby IF - inser du skillnaden? Det kan väl inte vara några problem för dig att infoga även detta spel i ditt "nya" sheet, eller? Istället för att det skall vara några som helst tveksamheter från början av ditt lirande så anser, i alla fall jag, att du bör ha med detta i ditt sheet - allt annat inbjuder till spekulationer...! /Badass |
|
2011-09-13, 00:38 | #21 | |
Citat:
Tveksamheter och spekulationer, visst kan du få ha det, men det är ingen som tvingar dig att följa mitt spelande. Anser du att det suger, att jag ljuger m.m. så visst, your problem. Tycker jag har svarat på detta nu så för att denna diskussion inte ska blir alltför utdragen avslutar jag den här och nu. |
||
2011-09-13, 00:55 | #22 |
Banned
|
Men hur kommer det sig att Man C.-Napoli-reken/spelet är med i det nya sheetet? Detta är ju inlagt EFTER IF Sylvia - Norrby IF, men FÖRE den nya dagboken startades - jag får det INTE att gå ihop...! De lades in samma dag - enda skillnaderna är att det ena redan var förlorat när dagboken startades och det andra ändå är tillagt i den nya dagboken - undrar var skillnaden mellan dessa spel ligger?
De lades samma dag, men det ena missades, medan det andra är levande och får därför stå kvar! Det är så jag läser detta...! /Badass |
2011-09-13, 01:08 | #23 |
Du ställer i princip samma frågor hela tiden, tänk efter lite så får du svar på alla dina frågor. Sylvia spelade i söndags. Min rek om City lades till natten till måndag och då var speldagboken startad alltså lades de inte till samma dag. Matchen är på onsdag och jag hade sedan tidigare gått ut med att det startar på TISDAG (i morgon, eller idag nu). Det är skillnaden, denna matchen spelas efter mitt startdatum. Jag hade 4-5 andra spel både i söndags och i måndags, de är inte heller med. Jag har tagit ut pengarna från kontot, startat om på 10 000 kronor från och med idag så allting är som det ska och allt blir rätt och all statistik gäller från den 13 september 2011.
SLUT |
|
2011-09-13, 01:22 | #24 |
Banned
|
Skitsamma, jag har säkert fel - brukar ha det i dessa diskussioner...
Kör hårt i alla fall och lycka till... /Badass Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
raaabin (+1) |
2011-09-13, 21:17 | #25 |
Båda lagen har redan gjort mål i Porto - Shakhtar - 28 min!
Ogiltigt spel-ID: 505958 Barca har börjat producera och det hänger ett mål i luften, 1.90 på vändning - taget! Matchmin 28 och ställning 0-1! Senast redigerad av raaabin den 2011-09-16 klockan 08:35. |
|
2011-09-13, 21:29 | #26 | |
Citat:
|
||
2011-09-14, 20:30 | #27 |
Livespelet på Barca igår var i hamn, trodde jag? Men Thiago Silva går upp och nickar in hörna i 92 min, 2-2. Jag vet inte om jag ska ångra eller "vara nöjd" med mitt spel. Givetvis går det inte att vara nöjd eftersom det inte satt, men verkligen allting tydde på att det skulle sitta efter 2-1, jaja sån är betting.
Ogiltigt spel-ID: 507314 Har länge tvekat på att lira idag på United, och när oddset var nere på 1.72 på tvåan kände det väldigt avlägset. Men någonting gjorde att det steg igen och när man får 1.90 på -0.25 går det inte att undgå. Uniteds form är magisk och jag tror absolut inte att de förlorar ikväll! |
|
2011-09-14, 20:40 | #28 |
Banned
|
Tack för att du kommer in ett dygn efter att diskussionen lagt sig och lägger dina visdomsord - kudos till dig...! Du tålde tydligen inte att jag hade synpunkter som inte överensstämde med dina i en annan tråd, "herregud"...! /Badass |
2011-09-14, 22:13 | #29 |
Jag skrev det ovan innan vår lilla diskussion. Jag tål att andra tycker annorlunda men de senaste dagarna så har jag sett dig och din gnälliga attityd överallt i forumet. Ja, jag tycker inte du borde lägga dig i hans spreadsheet.
|
|
2011-09-15, 12:59 | #30 |
Ogiltigt spel-ID: 508141 Ogiltigt spel-ID: 508140 Ogiltigt spel-ID: 508139 Ogiltigt spel-ID: 508138 Ogiltigt spel-ID: 508137 Ogiltigt spel-ID: 508121 Underspel i samtliga kvällens elitseriematcher! Det är första matchen för alla lag utom Fröunda och Växjö, och för er som såg den matchen i tisdags är det enkelt att dra slutsatsen att båda prioriterade försvarsspelet. Jag tror att det kommer vara så ikväll också, försvarsspelet går i första hand nu i början och kommer därför bli målsnål period ett, kanske två också innan tyglarna släpps i period 3. Att det ska bli minst 6 mål i majoriteten av matcherna känns mycket osannolikt, med mina mått max 2 matcher går över linan. Senast redigerad av raaabin den 2011-09-16 klockan 08:35. |
|
2011-09-15, 13:07 | #31 |
Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531Ishockey 14/15 Stats: 245 - 251 - 57 ROI: 107.00% Vinstprocent: 49.40% |
Dock måste jag påpeka att det mest var Växjö som prioriterade försvarsspelet. Frölunda hade det mesta i matchen och gick ut med att ta tag i taktpinnen direkt från början och trumma på. Så kommer det alltid att vara i Scandinavium.
2011-09-15, 13:17 | #32 |
Ogiltigt spel-ID: 507558 [color=][/color]Ogiltigt spel-ID: 508039 Lazio imponerade stort på mig mot Milan, Klose och Cisse verkar vara klockrena värvningar. Vaslui har gjort det bra hittills men idag får de sig en rejäl läxa i hur man spelar fotboll. Troligen kommer de ta majoriteten av sina poäng på hemmaplan och definitivt inte borta mot Lazio! Ogiltigt spel-ID: 508037 Tottenham vilar massor av spelare, kommer i stort sätt med reservlaget, och PAOK är precis som alla andra grekiska lag, svåra att besegra på bortaplan. Jag tror att PAOK kommer slå juniorerna från London, och med tanke på Tottenhams inställning till EL så skadar det inte dem. Ogiltigt spel-ID: 508128 Nu är det dags för FCK att vakna till liv och det är Rolles uppgift om han vill ha kvar sitt tränarjobb, allt annat än vinst idag är katastrof. Man misslyckades med att ta sig till CL - katastrof. Man har tre raka uddamåls-segrar i ligan och idag blir det början på en rad segrar i EL! Ogiltigt spel-ID: 507568 Birmingham mittenlag i Championship, Braga topplag i Portugal - klasskillnad? Åtminstone tillräckligt stor skillnad för att de ska ta minst en poäng. Braga kom till semifinal i EL förra året och har en riktigt stabil defensiv. Birmingham tappade alla tongivande spelare när man åkte ur PL inför denna säsongen och har börjat ligan knackigt. Ogiltigt spel-ID: 508129 Metalist har imponerande bortastatistik och Austria Wien bör vara en passande uppgift i premiären. Man trycker plattan i mattan direkt och brukar näta på bortaplan, 1 eller två mål räcker till minst en poäng - troligen blir det en trea! Ogiltigt spel-ID: 508116 Ogiltigt spel-ID: 508118 Atletico har fått dålig utdelning i de två inledande matcherna i ligan - 0 mål på 39 avslut. Visserligen har man tappat Forlan och Aguro men Falcao är lite av en Europa League kung och ikväll lossnar det för spanjorerna. När Celtic dessutom möter Rangers i ligan i helgen kan det rinna iväg rejält då man vilar några spelare, dessutom har avstängning på Majstorovic. SUPERTORSDAG Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
robbson11 (+3) Senast redigerad av raaabin den 2011-09-16 klockan 08:36. |
|
2011-09-17, 01:12 | #33 |
Fredagnatt, lira match ikväll och har tyvärr inte hunnit lägga ut mina spel, dagens spel var Gais -1.0 och Södertälje. Gais torskade med Södertälje vände och vann så det blev 10 kr plus idag WOOOOOHO!
Satt igår och filade på en liten idé angående resultat i alla matcherna i Premier League om du räknar bort "De sex stora": Alla lag utom "The big six" (Man Utd, Chelsea, Man City, Tottenham, Arsenal, Liverpool) 1: 81 - 81/182=44,5% x: 60 - 60/182=33% 2: 41 - 41/182=22,5% 81+60+41=182 matcher totalt. Inget värde i 2:a under 4.50 ggr pengarna. Inget värde i 1:a under 2.20 ggr pengarna. X - värde i över 3 gånger pengarna. Detta är statistik från säsongen 2010/11, men visst är det ganska fashinerande att den säsongen var det värde i att spela X till över 3 gånger pengarna. Krysset ligger i stort sätt alltid över 3, ibland upp mot 4 när sådana lag möts! Givetvis beror detta på vilka som möts, men ändå intressant. Nu har jag inte hunnit kolla statistiken över tidigare säsonger, men kanske är det något man ska fundera på till morgondagens tighta matcher i form av Aston Villa - Newcastle, Wolves - QPR, Bolton - Norwich, Swansea - W.B.A och Everton - Wigan. På Söndag har vi Sunderland - Stoke. Spontant känns både Wolves-QPR och Norwich-Swansea som högrisk matcher för kryss, 3.40 på båda - Sova på saken? Tankar kring detta? Någon som vet statistik från tidigare år eller har någonting att tillägga? Öppen för förslag och kritik! |
|
2011-09-20, 12:05 | #34 |
Ber om ursäkt för min skrivande över helgen, har haft fullt upp och inte riktigt hunnit skriva. Har iallafall dragit igång med 2-6 metoden och serien: 110sek, 220sek, 440sek, 660sek, 880sek, 1320sek = 3630/serie. Lite knackig inledning men med tanke på denna metod går det att rädda upp med att sätta de större spelen.
Serie 1 S1B1: Benzema målskytt 1,80 - 137.5 kr S1B2: Över 18.0 hörnor Benfica 1,825 - 266,67 kr S1B3: Över 2.5 Milan - Udinese 1,80 - 550 kr Serie 2 S2B1: Bofors +2.0 2,55 - 70,97 kr S2B2: Över 2.5 Ipswich-Coventry 1,85 - 258,52 kr S2B3: Burnley -0.5 1.975 - 451,28 kr Serie 3 S3B1: Besiktas 1,333 - 330 kr S3B2: AIK -0.5 2,00 - 220 kr S3B3: Över 2.5 Bordeaux - Lille 2.10 - 400 kr Serie 4 S4B1: S4B2: Real Sociedad -0.5 2,05 - 209.52 kr Som ni ser så har jag tre lir idag i form av Sociedad, överspelet i Bordeaux - Lille och Burnley. Överspelet i Milan - Udinese är imorgon! Till matcherna. Sociedad har imponerat defensivt. Man har släppt in 4 mål på 3 matcher, vilket kanske inte låter så starkt men lägg då till att man mött Barca, Sevilla och Gijon, de två förstnämnda är båda topp 3 - 4 i ligan. Man möter idag Granada som senast tog en imponerande seger hemma mot Villarreal. På bortaplan har man dock inte imponerat, 4-0 mot Malaga håller inte och Granada kommer ta de mesta poängen på hemmaplan. Överspelet i Bordeaux - Lille är mest baserat på Lilles målproduktion. Man gör alltid mål, det känns så i alla fall. I sina 5 senaste matcher har man själva gjort 2, 2, 3, 3 och 2 mål, vilket är imponerande. Bordeaux däremot de är lite mer ojämna, de blandar och ger men känslan är att de kommer näta idag på hemmaplan - hur som helst så känns 2.10 i överkant! Sista spelet är Burnley hemma mot Milton Keynes Dons i Carling Cup. MKD kommer med ett relativt ungt lag med många egna produkter från deras egen ungdoms akademi (Läs Fake's rek). Med tanke på Burleys knackiga start i Cs så ska detta få dem på fötterna igen, nästa 2 ggr är högt när man dessutom ligger i en högre division. MKD har dessutom börjat gå lite knackigare i ligan nu efter den fina starten. Kanske återkommer med fler spel om det dyker upp något intressant! |
|
2011-09-21, 14:22 | #35 |
Tjena, la in ett extra spel på Villarreal HT/FT 1/1 som satt igår. Även Burnley och Sociedad satt fint. Dock överspelet i Bordeaux gick åt pipsvängen, 1-1 slutade det, straff i stolpen av Bordeaux i 80onde - surt! Hur som helst blev det plus igår och Serie 2 och 4 avslutade med 589 respektive 330 kr plus. Viktiga spel i serie 1 och 3 idag!
Serie 1 S1B1: Benzema målskytt 1,80 - 137.5 kr S1B2: Över 18.0 hörnor Benfica 1,825 - 266,67 kr S1B3: Över 2.5 Milan - Udinese 1,80 - 550 kr Serie 3 S3B1: Besiktas 1,333 - 330 kr S3B2: AIK -0.5 2,00 - 220 kr S3B3: Över 2.5 Bordeaux - Lille 2,10 - 400 kr S3B4: Atletico Madrid HT/FT 1/1 2,00 - 660 kr Serie 5 S5B1: Salavat Ulaev UFA 1,80 - 137,50 kr S5B2: Liverpool -1.0 2,00 - 220 kr Överspelet i Milan-Udinese kan ni läsa om i dagens fotbollstråd, en kort sagt så har de 6 senaste mötena i ligan i Milano gått över 4,5 mål! Och linan ligger på 2,5 vilket jag anser vara extremt överodds på 1.80! Atletico Madrid HT/FT 1/1 - Islossning för Atletcio och Falcao senaste när man vann med 4-0. Idag ännu en lämplig uppgift då svaga Gijon kommer på besök. Att Atletico ska leda i halvlek känns ganska bra efter Gijon i år har släppt in 60% av sina mål i ligan mellan minut 16-30, lägg där också till 30 övriga minuter som Atletico hr chansen att göra mål. Jag tror på stabil hemmaseger idag med 2-0, 3-0? Det var dem två tyngsta spelen jag lagt idag. Även startat Serie 5 nu och börjar med ett spel som jag rakt av ryggat Lazlo på, han verkar kunnig i sin ryska hockey, dock får det blir bet1 eftersom jag har noll koll själv! Mitt sista spel (hittills) är Liverpool -1.0. Man är inte med i några europeiska cuper utan har full fokus på den inhemska fotbollen i form av Premier League och de olika cuperna i landet, bl.a. ligacupen. I första matchen mötte man Exeter och ställde upp med ett starkt lag med bl.a. Suarez som 2 målsskytt. Idag gör troligen Gerrard comeback och något annat än Liverpool-seger finns inte på kartan. |
|
2011-09-22, 18:15 | #36 |
In Hurry!
Otur med överspelen just nu, 1-1 Lille och 1-1 i Milan, osis med tanke på chanserna i matcherna. Idag har jag -4.5 på Norge damer i handboll mot Rumänien. Norge håller hög klass och vill vara redo för EM - 1.85 - BET 1 i SERIE 6. Mitt andra spel är Zaragoza +1.0 AH borta mot Betis. Betis har en del avstäningar och jag tror Zaragza kan plocka poäng här, mycket svårt att se att Betis ska vinna med minst två. S5B2! Kanske kommer mer, men hinner nog inte skriva om dem så håll ögonen öppna i spreadsheetet. |
|
2011-09-25, 01:57 | #37 |
Igår 3 vinter och 1 förlust!
Idag 7 vinster och 1 push! - Fantastisk helg hoppas på fortsatt flow imorgon! Ska nu sätta mig och kolla igenom spelen men kan redan nu tipsa om ett spel i Champions League i veckan. City ligger på 4.00, visserligen är det borta mot ett formstarkt Bayern Munchen, men va fan. 4 gånger degen på City. KRYDD! Har på lagt ett spel på måndag också då Ängelholm ger 2.30 borta mot Superettans berg-o-dalbane-lag (Jönköping Södra) som senaste förlorade med 6-1 mot Degerfors. Tuff match helt klart med 2.30 är i överkant och Ängelholm känns stabila och jag tror inte man tappar försprånget, redan iaf, som man skaffade sig ner till Sundsvall och Åtvid senast. Återkommer med spel under morgondagen! |
|
|