Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-05, 10:54   #1

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 1138
Standard

Riise speldagbok (Fotboll)

Hej allihopa. Gör ett nytt försök på en speldagbok efter att min första failade.
Känner ett grymt sug nu när den europeiska fotbollssäsongen dragit igång igen och jag känner jag behöver göra ett bättre försök till en fungerade speldagbok än sist gång.

Fokus i den här speldagboken kommer ligga på FOTBOLL och först och främst EUROPEISK FOTBOLL kryddat med ett och annat speltips ifrån andra ligor runt om i världen.

Min erfarenhet är begränsad när det kommer till betting men jag försöker förkovra mig titt som tätt och bli lite bättre hela tiden. Mina fotbollskunskaper och mycket goda skulle jag säga och jag har bra koll på den europeiska fotbollen i stort med vissa undantag såklart.

Mål med speldagboken är först och främst att hålla igång den ett bra tag framöver så jag kan få svart på vitt om jag är en vinnande spelare eller inte, för att sedan ändra på det som är dåligt och behålla det som är bra. Korrekt BRM är också ett viktigt mål för mig då jag inte lyckats med det innan över en längre tidsperiod.

Hoppas ni kan ge mig en ny chans och inte döma ut mig totalt på förhand

/ Riise
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+1)
Riise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 12:23   #2

Standard

Here we go!

Då kör vi igång den här speldagboken med 2 spel ifrån kvällens matcher.

Ogiltigt spel-ID: 494376

Spoiler:
Scottland har ett ganska duktigt U-21 landslag som senast slog Norge med 3-0 i en träningsmatch. Man har många spelare i truppen som är ordinarie i sina klubblag vilket är positivt. Man understryker själva vikten av att få en bra start på kvalet och kommer ge allt i kvällens match. Bulgarien har ett hyfsat lag med blandad kvalitet. Man förlorade första matchen i kvalet hemma mot Holland med 1-0 där man hade flyt som inte fick fler bollar i baken. Kreativiteten är ett stort frågetecken i det här laget och när bästa anfallaren Kostov är skadad återigen så ser jag inte hur man ska göra mål här. Skottland är ruggigt bra på hemmaplan också då man endast förlorat 1 av dom 8 senaste matcherna. Om Skottland gör det dom säger att dom ska göra dvs, full fart ifrån första början så tar man hem detta. Raka 1an hade sjunkit väldigt mycket så såg inget värde där men tycks mig hittat ett litet överodds i HT/FT istället som jag hellre går in på. Odds från BET365

Ogiltigt spel-ID: 494374

Spoiler:
IK Brage i poängbehov ställs ikväll mot jumbon Qviding på hemmaplan. Qviding har mer eller mindre gett upp tanken om att hänga kvar i Superettan och man fokuserar hellre på att slipa på detaljer i spelet till nästa säsong. Lagets tränare Lasse Ternström säger till Brages hemsida; "Men blir det ett par mål till Brage, så kommer nog inte våra spelare att kämpa ihjäl sig för att rädda matchen. Men vi kommer att fokusera på vårt spel och sedan så får vi se hur långt som det räcker."
Qviding saknar också 5 startspelare säger Ternström. Brage har en del karaktärsspelare och man borde kunna rycka upp sig resultatmässigt efter en del mindre lyckade resultat på sistone och varför inte börja hemma mot ett lag som mer eller mindre gett upp? 2.35 tycker jag är ett bra odds. Odds från BET365

Senast redigerad av Riise den 2011-09-05 klockan 20:38.
Gammal 2011-09-06, 09:29   #3

Standard

2011-09-06 Rumänien - Frankrike (Euro 2012 Qualifiers)

Datum: 2011-09-06
Tid: 20:30
Sport: Fotboll
Land: Rumänien
Liga: Euro 2012 Qualifiers
Match: Rumänien - Frankrike
Period: ft

Spel: Frankrike -0.5 AH
Insats: 120.00
Odds: 1.975
Bolag:

Motivering:
Rumänien tar emot Frankrike i första matchen på den nya nationalarenan. Matchen är slutsåld och över 50 000 biljetter är sålda. Jag tror ändå dom inte kommer räcka till.
I hemmalaget saknas, Chivu (F), Radoi (F,MF), Tamas (F), Mutu (FW), Radu (F), Galamaz (F), Sanmartean (MF), Torje (MF), Muresan (MF),
Man ser direkt här att det inte är några juniorer man saknar. Chivu, Radoi, Tamas, Mutu, Radu och Torje är alla nyckelspelare och utöver de saknas Sanmartean och Galamaz som är ordinarie i vanliga fall.

Rumänien måste vinna här samtidigt som Bosnien tappar poäng mot Vitryssland annars är man i stort sett ute ur kvalet.

Frankrike kan ta ett väldigt stort steg mot EM-slutspel om man lyckas vinna här, då är det i praktiken klart då man har kvar att möta Albanien och Bosnien hemma i Paris där man minst ska ta 4 pinnar och då är det klart.
Frankrike saknar till den här matchen Kaboul (F), Reveillere (F). Där Kaboul är den enda som fått speltid på senare tid.
Trolig startelva för Frankrike: Lloris (Lyon); Sagna (Arsenal), Rami (Valencia), Abidal (Barcelona), Evra (Manchester United); MVila (Rennes), Cabaye (Newcastle); Valbuena (Marseille) or Rémy (Marseille), Martin (Sochaux), Ribéry (Bayern) - Benzema (R. Madrid).

Man har på pappret ett mycket bra lag och rumänerna kommer få det svårt och Frankrike går in 100% i den här matchen. Frankrike har fått en pånyttfödelse under Blanc och tagit dom nödvändiga poängen trots att spelet hackar som senast mot Albanien. Jag kan tänka mig att det blir något liknande nu där Frankrike mycket väl kan få med sig 3 poäng utan att prestera toppfotboll med tanke på Rumäniens tunga avbräck.
Gammal 2011-09-06, 09:46   #4

Standard

2011-09-06 Moldavien - Ungern (Euro 2012 Qualifiers)

Datum: 2011-09-06
Tid: 19:45
Land: Moldavien
Liga: Euro 2012 Qualifiers
Match: Moldavien - Ungern

Spel: Both teams to score Yes
Insats: 90.00
Odds: 1.830
Bolag:

Motivering:
Såhär enkelt är det. Moldavien har gjort i alla EM-kvalmatcherna förutom hemma mot Holland där man fick stryk med 1-0. Ungern måste gå för vinst här om man vill ha en chans att gå vidare till EM-slutspelet nästa sommar. Man har goda möjligheter till det ska sägas om man tar 3 poäng här då man har kvar att möta Finland i Budapest den 11 oktober.
Så här lär man gå för fullt och man måste göra mål för att vinna matcher så att mål kommer Ungern att göra. Man fick ju en hyfsad självförtroendeboost när man slog Sverige i fredags. När Rudolf satte det avgörande målet firade man som om man vunnit VM-guld på läktarna.

Man saknar återigen Gera och Dzsudzsák i bortalaget. Man får tillbaka försvararna Juhász och Vanczák som avtjänat sina en matcher långa avstängningar.

Jag tror på en öppen match här där Ungern går för mål såklart. Moldavien är farliga offensivt och lär kunna skapa en hel del oreda här. Hemma i Chisinau lär publiken också vara till ett stort stöd. Vi minns väl hur mycket problem Sverige hade här nere trots att man vann och jag håller fortfarande Sverige som ett bättre lag än Ungern så då lär Moldavien även kunna skapa oreda i den här matchen.
Gammal 2011-09-06, 09:58   #5

Fishjuttas avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 599

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Måste säga att din Frankrike rek är ganska lik den jag släppte för ganska längesen
Gammal 2011-09-06, 10:06   #6

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fishjutta Visa inlägg
Måste säga att din Frankrike rek är ganska lik den jag släppte för ganska längesen
Oj shit. Såg inte din. Får be så hemskt mycket om ursäkt då, inte meningen!
Vinner Frankrike så vet ni vem ni ska ge cred till, Fishjutta och ingen annan.
Gammal 2011-09-06, 10:12   #7

Fishjuttas avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 599

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Haha va inte så jag menade Mer att man kan skriva sitt spel i speldagboken istället för o lägga en rek om det finns en liknande Lycka till med speldagboken nu och hoppas spelen går in idag
Gammal 2011-09-08, 11:48   #8

Standard

Mål Mål Mål, Mera Mål

Ingen höjdarstart på dagboken med 0-4 men det är bara att kriga på som dom säger. Idag tror jag på att Värnamo kan störa Giffarna på Norrporten Arena.

Ogiltigt spel-ID: 497232

Spoiler:
Värnamo har öst in mål i superettan på senaste och gjort 3 mål i dom 4 senaste matcherna, jag ser inte varför man inte skulle kunna göra 2 stycken borta mot ett Sundsvall som ofta bjuder upp till målglada tillställningar och med en fin konstgräsmatta att lira på kommer det gynna Värnamos små, tekniska lirare och man åker upp med ett gott självförtroende och tron på att man ska kunna ställa till med en skräll här. Och för att vinna måste man göra mål. Var först inne på ett spel på Värnamo i matchen med något form utav handikapp men efter att ha läst att man saknar sitt ordinarie mittbackspar så blev jag väldigt tveksam. Hoppas på en frejdig match, slutresultatet 3-2 GIF Sundsvall? Odds från BET365

Ogiltigt spel-ID: 497233

Spoiler:
Samma motivering som ovan, dock ett långskott som med flyt kan gå in, 9 ggr pengarna är riktigt saftigt, testar 1 unit på de. Odds från BET365

Senast redigerad av Riise den 2011-09-08 klockan 20:03.
Gammal 2011-09-08, 13:26   #9

Standard

2011-09-10 Everton - Aston Villa (Premier League)

Datum: 2011-09-10
Tid: 16:00
Land: England
Liga: Premier League
Match: Everton - Aston Villa

Spel: Aston Villa + 0.25 AH
Insats: 120.00
Odds: 2.210
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Everton gästas av Aston Villa den här lördagen i PL:s 4e omgång. Ett Everton som gjorde en dålig silly season i mitt tycke. Ut gick Arteta, Yakubu, Yobo och Beckford. Och ersättare till dom här blev Drenthe och Stracqualursi. Man gjorde en redan tunn trupp ännu tunnare och satsar på oprövade kort i Drenthe och den nya argentinaren. Det var säkert nödvändigt med tanke på Evertons prekära ekonomiska situation men de kommer inte ostraffat undan. Det kommer synas i tabellen vid säsongens slut.

Aston Villa gjorde en ganska profillös Silly Season där man plockade in Jenas och Hutton från Spurs, N'Zogbia från Wigan samt Given från Man City. Alla 4 vana vid PL och det är säkra kort McLeish har satsat på. Man har tappat Young till Man Utd samt Downing till Liverpool vilket är väldigt tunga avbräck. Klart något som kommer ge en negativ effekt på Aston Villas målskörd den här säsongen då många poäng (mål samt assist) försvinner med dom här två spelarna. Man har också tappat några truppspelare som gör till eller ifrån för laget.

Everton har startat PL hyfsat med 3 poäng på 2 matcher där man hunnit med att förlora mot QPR samt vinna en ytterst bisarr match mot Blackburn i den senaste omgången. Man stod över första omgången pga kravallerna i norra London som omöjliggjorde att matchen mot Spurs kunde spelas.
Aston Villa har på sina 3 inledande matcher tagit 5 poäng. Man har besegrat Blackburn samt spelat två stycken 0-0 matcher mot Fulham respektive Wolves.

Skadeläget inför den här matchen ser ut på följande vis för de bägge lagen;

Everton saknar Coleman, Gueye, Anichebe samt att man har Baines och Saha tveksamma till start vilket öppnar upp för Evertons "Gabriel Batistuta", Dennis Stracqualursi på topp.

I Aston Villa lägret saknas Cuellar samt att bästa anfallaren Darren Bent är tveksam att medverka i den här matchen då han lider av en ljumskskada. 50/50 chans att Bent medverkar i den här matchen. Mycket möjligt man startar med honom på bänken för att ha ett vasst kort att slänga in sista 20.

Aston Villa har på dom 7 senaste besöken tagit 2 segrar samt spelat 3 X på Godison Park så man vet hur man ska ta poäng uppe i Liverpool.

Med tanke på att Everton har tunga avbräck samt att Villa brukar ha hyfsat enkelt för att plocka poäng här så tror jag man har goda chanser att till och med vinna matchen med uddamålet. Det lär bli en tuff och målsnål kamp där det laget med bäst effektivitet vinner. Aston Villa har spelarmaterialet för att ha ett framgångsrikt bortaspel då man har starka kontringsspelare som Agbonlahor, N'Zogbia och Bent samt att man har även tyngden i Heskey framåt om så skulle behövas. Lägg där till ett ramstarkt försvar med formstarka spelare i Dunne och Given så har man alla ingredienserna som behövs för att slå Everton.
Come on Villa!

Senast redigerad av Riise den 2011-09-08 klockan 13:44.
Gammal 2011-09-08, 13:37   #10

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 4136

Lets go Live
Stats: 477 - 300 - 108
ROI: 104.35%
Vinstprocent: 61.39%

Standard

Menar inte att dryga mig men menar du att tappa Ashley Young och Stewart Downing inte gör Villa till ett sämre lag? För dom kan väl ändå inte räknas som truppspelare?
Riise (+10)
MrGerrard är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-08, 13:42   #11

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MrGerrard Visa inlägg
Menar inte att dryga mig men menar du att tappa Ashley Young och Stewart Downing inte gör Villa till ett sämre lag? För dom kan väl ändå inte räknas som truppspelare?
HAHAHA herregud, hur fan kunde jag glömma bort dom.
Ja Villa blir ett sämre lag av att tappa dom såklart. Ändrar det genast!
Gammal 2011-09-08, 13:44   #12

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 4136

Lets go Live
Stats: 477 - 300 - 108
ROI: 104.35%
Vinstprocent: 61.39%

Standard

Haha bra blev lite fundersam där om hur du definerar truppspelare
Riise (+10)
MrGerrard är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-09, 09:29   #13

Standard

Italien blandat med CL spel

Slänger in 3 spel redan nu som jag tycker ser väldigt intressanta ut. Hinner inte med några motiveringar nu, möjligt att jag återkommer med det senare.

Ogiltigt spel-ID: 498290

Ogiltigt spel-ID: 497472

Ogiltigt spel-ID: 497475

Fina odds på både Catania och Zenit. Valencia inleder CL spelet med en vinst!
Gammal 2011-09-09, 11:56   #14

Standard

2 spel till

Fyller på här med ytterliggare två spel som jag tror på under helgens europeiska ligafotboll.

Ogiltigt spel-ID: 498479

Spoiler:
Här tror jag på en målglad match där Gasperinis 3-4-3 spel kommer kunna öppna upp både bakåt som framåt.
Palermo erkänt målglada på hemmaplan sedan tidigare.

Ogiltigt spel-ID: 498477

Spoiler:
Valencia har gjort fotbollseuropas bästa Silly Season och lär kunna knipa 3e platsen lätt iår bakom giganterna Real och Barca. Atletico har som vanligt förstärkt offensiven men glömt defensiven vilket kommer straffa sig i år igen, att dom aldrig lär sig. På Mestalla tror jag inte dom har mycket att hämta trots att Falcao förväntas debutera för dom rödvit randiga från Madrid.

Senast redigerad av Riise den 2011-09-10 klockan 23:21.
Gammal 2011-09-09, 15:11   #15

Standard

Bonnfotboll med MAXBET!

Ogiltigt spel-ID: 498736

Spoiler:

IFK Uddevalla är riktigt bra på hemmaplan på deras konstgräs där dom kan rulla ut motståndarna match efter match. Tycker denna inte ska stå i mer än 1.45 och nu när vi får mer än 1 tiondel högre är det bara att hugga. Maxbet för mig, 5 units kör vi på här.
Man kan jämföra oddset med Nordicbet där det ligger på 1.40 som jag anser är i snålaste laget men som ligger mer korrekt.

Senast redigerad av Riise den 2011-09-09 klockan 22:00.
Svara

td