![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#1 |
![]() Riise speldagbok (Fotboll)
Hej allihopa. Gör ett nytt försök på en speldagbok efter att min första failade.
Känner ett grymt sug nu när den europeiska fotbollssäsongen dragit igång igen och jag känner jag behöver göra ett bättre försök till en fungerade speldagbok än sist gång. Fokus i den här speldagboken kommer ligga på FOTBOLL och först och främst EUROPEISK FOTBOLL kryddat med ett och annat speltips ifrån andra ligor runt om i världen. Min erfarenhet är begränsad när det kommer till betting men jag försöker förkovra mig titt som tätt och bli lite bättre hela tiden. Mina fotbollskunskaper och mycket goda skulle jag säga och jag har bra koll på den europeiska fotbollen i stort med vissa undantag såklart. Mål med speldagboken är först och främst att hålla igång den ett bra tag framöver så jag kan få svart på vitt om jag är en vinnande spelare eller inte, för att sedan ändra på det som är dåligt och behålla det som är bra. Korrekt BRM är också ett viktigt mål för mig då jag inte lyckats med det innan över en längre tidsperiod. Hoppas ni kan ge mig en ny chans och inte döma ut mig totalt på förhand ![]() / Riise Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+1) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
![]() Here we go!
Då kör vi igång den här speldagboken med 2 spel ifrån kvällens matcher.
Ogiltigt spel-ID: 494376 Spoiler:
Ogiltigt spel-ID: 494374 Spoiler:
Senast redigerad av Riise den 2011-09-05 klockan 20:38. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
![]() 2011-09-06 Rumänien - Frankrike (Euro 2012 Qualifiers)![]() Datum: 2011-09-06 Tid: 20:30 Sport: Fotboll Land: Rumänien Liga: Euro 2012 Qualifiers Match: Rumänien - Frankrike Period: ft Spel: Frankrike -0.5 AH Insats: 120.00 Odds: 1.975 Bolag: Motivering: Rumänien tar emot Frankrike i första matchen på den nya nationalarenan. Matchen är slutsåld och över 50 000 biljetter är sålda. Jag tror ändå dom inte kommer räcka till. I hemmalaget saknas, Chivu (F), Radoi (F,MF), Tamas (F), Mutu (FW), Radu (F), Galamaz (F), Sanmartean (MF), Torje (MF), Muresan (MF), Man ser direkt här att det inte är några juniorer man saknar. Chivu, Radoi, Tamas, Mutu, Radu och Torje är alla nyckelspelare och utöver de saknas Sanmartean och Galamaz som är ordinarie i vanliga fall. Rumänien måste vinna här samtidigt som Bosnien tappar poäng mot Vitryssland annars är man i stort sett ute ur kvalet. Frankrike kan ta ett väldigt stort steg mot EM-slutspel om man lyckas vinna här, då är det i praktiken klart då man har kvar att möta Albanien och Bosnien hemma i Paris där man minst ska ta 4 pinnar och då är det klart. Frankrike saknar till den här matchen Kaboul (F), Reveillere (F). Där Kaboul är den enda som fått speltid på senare tid. Trolig startelva för Frankrike: Lloris (Lyon); Sagna (Arsenal), Rami (Valencia), Abidal (Barcelona), Evra (Manchester United); MVila (Rennes), Cabaye (Newcastle); Valbuena (Marseille) or Rémy (Marseille), Martin (Sochaux), Ribéry (Bayern) - Benzema (R. Madrid). Man har på pappret ett mycket bra lag och rumänerna kommer få det svårt och Frankrike går in 100% i den här matchen. Frankrike har fått en pånyttfödelse under Blanc och tagit dom nödvändiga poängen trots att spelet hackar som senast mot Albanien. Jag kan tänka mig att det blir något liknande nu där Frankrike mycket väl kan få med sig 3 poäng utan att prestera toppfotboll med tanke på Rumäniens tunga avbräck. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
![]() 2011-09-06 Moldavien - Ungern (Euro 2012 Qualifiers)![]() Datum: 2011-09-06 Tid: 19:45 Sport: Fotboll Land: Moldavien Liga: Euro 2012 Qualifiers Match: Moldavien - Ungern Period: ft Spel: Both teams to score Yes Insats: 90.00 Odds: 1.830 Bolag: Motivering: Såhär enkelt är det. Moldavien har gjort i alla EM-kvalmatcherna förutom hemma mot Holland där man fick stryk med 1-0. Ungern måste gå för vinst här om man vill ha en chans att gå vidare till EM-slutspelet nästa sommar. Man har goda möjligheter till det ska sägas om man tar 3 poäng här då man har kvar att möta Finland i Budapest den 11 oktober. Så här lär man gå för fullt och man måste göra mål för att vinna matcher så att mål kommer Ungern att göra. Man fick ju en hyfsad självförtroendeboost när man slog Sverige i fredags. När Rudolf satte det avgörande målet firade man som om man vunnit VM-guld på läktarna. Man saknar återigen Gera och Dzsudzsák i bortalaget. Man får tillbaka försvararna Juhász och Vanczák som avtjänat sina en matcher långa avstängningar. Jag tror på en öppen match här där Ungern går för mål såklart. Moldavien är farliga offensivt och lär kunna skapa en hel del oreda här. Hemma i Chisinau lär publiken också vara till ett stort stöd. Vi minns väl hur mycket problem Sverige hade här nere trots att man vann och jag håller fortfarande Sverige som ett bättre lag än Ungern så då lär Moldavien även kunna skapa oreda i den här matchen. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 |
![]()
Måste säga att din Frankrike rek är ganska lik den jag släppte för ganska längesen
![]()
![]() ![]() |
![]() |
#6 |
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#7 |
![]()
Haha va inte så jag menade
![]() ![]() ![]()
![]() ![]() |
![]() |
#8 |
![]() Mål Mål Mål, Mera Mål
Ingen höjdarstart på dagboken med 0-4 men det är bara att kriga på som dom säger. Idag tror jag på att Värnamo kan störa Giffarna på Norrporten Arena.
Ogiltigt spel-ID: 497232 Spoiler:
Ogiltigt spel-ID: 497233 Spoiler:
Senast redigerad av Riise den 2011-09-08 klockan 20:03. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#9 |
![]() 2011-09-10 Everton - Aston Villa (Premier League)![]() Datum: 2011-09-10 Tid: 16:00 Sport: Fotboll Land: England Liga: Premier League Match: Everton - Aston Villa Period: ft Spel: Aston Villa + 0.25 AH Insats: 120.00 Odds: 2.210 Bolag: Pinnacle Motivering: Everton gästas av Aston Villa den här lördagen i PL:s 4e omgång. Ett Everton som gjorde en dålig silly season i mitt tycke. Ut gick Arteta, Yakubu, Yobo och Beckford. Och ersättare till dom här blev Drenthe och Stracqualursi. Man gjorde en redan tunn trupp ännu tunnare och satsar på oprövade kort i Drenthe och den nya argentinaren. Det var säkert nödvändigt med tanke på Evertons prekära ekonomiska situation men de kommer inte ostraffat undan. Det kommer synas i tabellen vid säsongens slut. Aston Villa gjorde en ganska profillös Silly Season där man plockade in Jenas och Hutton från Spurs, N'Zogbia från Wigan samt Given från Man City. Alla 4 vana vid PL och det är säkra kort McLeish har satsat på. Man har tappat Young till Man Utd samt Downing till Liverpool vilket är väldigt tunga avbräck. Klart något som kommer ge en negativ effekt på Aston Villas målskörd den här säsongen då många poäng (mål samt assist) försvinner med dom här två spelarna. Man har också tappat några truppspelare som gör till eller ifrån för laget. Everton har startat PL hyfsat med 3 poäng på 2 matcher där man hunnit med att förlora mot QPR samt vinna en ytterst bisarr match mot Blackburn i den senaste omgången. Man stod över första omgången pga kravallerna i norra London som omöjliggjorde att matchen mot Spurs kunde spelas. Aston Villa har på sina 3 inledande matcher tagit 5 poäng. Man har besegrat Blackburn samt spelat två stycken 0-0 matcher mot Fulham respektive Wolves. Skadeläget inför den här matchen ser ut på följande vis för de bägge lagen; Everton saknar Coleman, Gueye, Anichebe samt att man har Baines och Saha tveksamma till start vilket öppnar upp för Evertons "Gabriel Batistuta", Dennis Stracqualursi på topp. I Aston Villa lägret saknas Cuellar samt att bästa anfallaren Darren Bent är tveksam att medverka i den här matchen då han lider av en ljumskskada. 50/50 chans att Bent medverkar i den här matchen. Mycket möjligt man startar med honom på bänken för att ha ett vasst kort att slänga in sista 20. Aston Villa har på dom 7 senaste besöken tagit 2 segrar samt spelat 3 X på Godison Park så man vet hur man ska ta poäng uppe i Liverpool. Med tanke på att Everton har tunga avbräck samt att Villa brukar ha hyfsat enkelt för att plocka poäng här så tror jag man har goda chanser att till och med vinna matchen med uddamålet. Det lär bli en tuff och målsnål kamp där det laget med bäst effektivitet vinner. Aston Villa har spelarmaterialet för att ha ett framgångsrikt bortaspel då man har starka kontringsspelare som Agbonlahor, N'Zogbia och Bent samt att man har även tyngden i Heskey framåt om så skulle behövas. Lägg där till ett ramstarkt försvar med formstarka spelare i Dunne och Given så har man alla ingredienserna som behövs för att slå Everton. Come on Villa! Senast redigerad av Riise den 2011-09-08 klockan 13:44. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#10 |
Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 4136Lets go Live Stats: 477 - 300 - 108 ROI: 104.35% Vinstprocent: 61.39% |
![]()
Menar inte att dryga mig men menar du att tappa Ashley Young och Stewart Downing inte gör Villa till ett sämre lag? För dom kan väl ändå inte räknas som truppspelare?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Riise (+10) |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#11 | |
![]() Citat:
![]() Ja Villa blir ett sämre lag av att tappa dom såklart. Ändrar det genast! |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#12 |
Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 4136Lets go Live Stats: 477 - 300 - 108 ROI: 104.35% Vinstprocent: 61.39% |
![]()
Haha bra blev lite fundersam där om hur du definerar truppspelare
![]() Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Riise (+10) |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#13 |
![]() Italien blandat med CL spel
Slänger in 3 spel redan nu som jag tycker ser väldigt intressanta ut. Hinner inte med några motiveringar nu, möjligt att jag återkommer med det senare.
Ogiltigt spel-ID: 498290 Ogiltigt spel-ID: 497472 Ogiltigt spel-ID: 497475 Fina odds på både Catania och Zenit. Valencia inleder CL spelet med en vinst! |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#14 |
![]() 2 spel till
Fyller på här med ytterliggare två spel som jag tror på under helgens europeiska ligafotboll.
Ogiltigt spel-ID: 498479 Spoiler:
Ogiltigt spel-ID: 498477 Spoiler:
Senast redigerad av Riise den 2011-09-10 klockan 23:21. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|