|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-08-19, 17:55 | #16 |
Hehe förklarade det längst upp Kollar du i sheetet över information om matchen, så står det att jag spelat över 2.5 mål. Då jag alltid låser mina objekt så går det inte ändra, men oddset stämmer och som sagt står där också och här med
2011-08-20, 12:17 | #17 |
2011-08-20 Teteks Tetovo - FK Sileks Kratovo (First League)Datum: 2011-08-20 Tid: 16:30 Sport: Fotboll Land: Makedonien Liga: First League Match: Teteks Tetovo - FK Sileks Kratovo Period: ft Spel: Under 2.5 Insats: 5 Odds: 1.65 Bolag: Nordicbet Motivering: Trolig startelva för Teteks är Pavlovic, D.Naumovski, Sekulovski, B.Ristovski, Stolevski, Brnjarcevski, Urosevic, Aliu, Radonjic, Kleckaroski. Teteks har mycket problem denna säsongen, speciellt ekonomiskt. Dom har inga pengar alls och därför lämnade alla bästa och mest erfarna spelare klubben. Det var länge oklart om dom ens skulle få en licens denna säsongen och coachen Dragi Setinov har en nästan omöjlig uppgift att undvika nedflyttning i år. Inte nog med detta, i dagens match saknas även två viktiga nyckelspelare i Mensur Idrizi och Blasko Nikolovski. Sileks troliga startelva är Bozinovski, lampevski, Petrov, Misovski, Vasov, Atleski, Temelkov, B.Stojanovski, A.Stojanovski, Nacev, Zarevski. Sileks startade säsongen med en hemmaseger och två bortaförluster. Hemmaspel är väldigt viktigt i Makedonien. Men det positiva är alla problem som Tetovo har som Sileks kommer försöka utnyttja här. Dom har även full ordinarie trupp tillgänglig. Sileks är det bättre laget för tillfället, men går inte underskatta hemmaplansfördelen i denna ligan. Bägge lagen har riktigt dåligt målskytte och har endast gjort två mål var på dom inledande tre matcherna. En annan klar fördel för underspel är att vädret väntas bli 35grader varmt med strålande sol och då vet man ju att tempot oftast blir därefter. En till sak som talar för underspel här är dom inbördes mötena. Senaste tre matcherna i Tetovo har slutat 0-2 1-1 2-0 mellan dessa lag. |
|
2011-08-21, 11:48 | #18 |
2011-08-21 Vardar - Renova (First League)Datum: 2011-08-21 Tid: 20:00 Sport: Fotboll Land: Makedonien Liga: First League Match: Vardar - Renova Period: ft Spel: Vardar 1 Insats: 5 Odds: 1.68 Bolag: Nordicbet Motivering: Vardars troliga startelva: Simov, Ilievski, Bojovic, Vajs, Boskovic, Rangjelovic, Osa, Mickov, Petrov, Ivanovski, Liko. Vardar har startat säsongen på ett makalöst bra sätt, slagit Oktomvri, sen sin stadsrival Rabotnicki och även Napredok. Fansen är nöjda och coachen har fått en bra start på säsongen då man är ett av dom favorittippade lagen att vinna titeln. Igor Stojakovic är dock skadad och kommer inte spela, även deras anfallare Filip Ivanovski är osäker och kommer bestämmas kort innan match om han blir spelklar. Renovas troliga startelva: Elezi, Siljanovski, Ristov, Stepanovski, Simovski, Statovci, Gashi, Bajrami, Emini, Nuhiu, Jancevski. Renova har startat säsongen allt annat än bra, man blev utslagna i europa league av ett mediokert glentoran. Man har även bara en vinst på dom första tre matcherna och detta mot nykomlingen Ohrid. Tränare har sagt upp sig och man kör med en temporär tränare tills man får tag i en ny. Som sagt, ser inte så ljust ut för tillfället. Jag tror att Vardar vinner detta av flera anledningar, dom är ett av två lag som har ett massivt publikstöd i Macedonien och det förväntas komma uppemot 6000 fanatiska fans till nationalarenan i Skopje. Shkendija är det andra laget som har liknande publikstöd. Vardar är i grym form och självförtroendet är på topp i klubben. Hemmaplan och formstarkast i ligan så borde dom ta detta mot ett lag som är i formsvacka och har en tillfällig coach. För två veckor sen spelade dom ut Rabotnicki totalt som är ett bättre lag, blev dock bara 1-0, men det säger en del om hur bra Vardar är i år. |
|
2011-08-21, 14:01 | #19 |
Först och främst kul att ditt sheet börjar riktigt fint! Tänkte mest tacka för att du nosar upp lir på ovanligare ligor som inte så många håller ögonen på, fortsätt gärna med det
2011-08-21, 16:01 | #20 |
Så lite så Det kommer jag att fortsätta med, roligare att reka lag som inte alla vanligtsvis vet så mycket om och kanske inte spelar på.
2011-08-22, 15:29 | #21 |
2011-08-22 Manchester United - Tottenham Hotspurs (Premier League)Datum: 2011-08-22 Tid: 21:00 Sport: Fotboll Land: England Liga: Premier League Match: Manchester United - Tottenham Hotspurs Period: ft Spel: Manchester United och över 2.5mål Insats: 3 Odds: 2.32 Bolag: Redbet Motivering: Manchester United och över 2.5 mål spelas till det fina oddset 2.32. Idag blir det ingen ovanlig liga, då den matchen jag spelade igår inte fanns på något bolag idag. Var en match i Asian Championship för kvinnor som var väldigt intressant. Över till Manchester matchen nu dock. United har börjat säsongen ganska bra efter att luggit under med 0-2 mot City i Community Shield och vänt till 3-2 samt en fin 2-1 seger över West Bromwich i öppningsmatchen. United saknar några viktiga backar i Rio Ferdinand och Nemanja Vidic. Javier Hernandez är bänkad också. United kommer att köra med Jones och Evans i backlinjen så det blir lite ungt blod. Patrik Evra är tillbaka idag efter en knäskada också. Tottenhamn då, jo dom körde över Hearts i europaleaguekvalet, annars har det inte hänt så speciellt mycket i laget på sistone. Dom har luggit lågt på transfersidan i år Veteranmålvakten Brad Friedel är enda nyförvärvet hittills. Tottenham har en mardrömsmotståndare i United och har bara vunnit 1/26 senaste mötena. Dom har även tappat några viktiga spelare och Alex Ferguson har aldrig förlorat mot Tottenham, vilket jag inte tror dom gör idag heller. Därför känns Manchester United vinst och över 2.5 mål som ett bra spel till 2.32. 3-1 kanske? |
|
2011-08-22, 15:44 | #22 | |
Citat:
2011-08-22, 15:52 | #23 |
L King, W Gallas, Hutton? Luca Modric kommer inte spela heller. Kanske inte så viktiga iofs. Det var iaf det jag hittade när jag kollade runt lite om matchen, har du en annan källa så går det bra att skriva din egen information här.
Det är bara jobbigt att gå när jag måste någonstans! Senast redigerad av Fishjutta den 2011-08-22 klockan 16:11. |
|
2011-08-22, 16:10 | #24 | |
Citat:
Lycka till även om jag hoppas att det blir fail
2011-08-22, 16:20 | #25 | |
Citat:
Hoppas vi på en spännande match ikväll och att spelet går in
2011-08-23, 10:45 | #26 |
2011-08-23 KRC Genk - Maccabi Haifa (Champions League)Datum: 2011-08-23 Tid: 20:45 Sport: Fotboll Land: Internationell Liga: Champions League Match: KRC Genk - Maccabi Haifa Period: ft Spel: Över 2.5 Insats: 6 Odds: 1.97 Bolag: Nordicbet Motivering: Genk har oväntat lyckats komma till sista kvalomgången, då dom var det klart sämre laget mot Partizan men lyckades tack vare effektivitet att gå vidare då. Deras succecoach från förra säsongen och början på denna har lämnat klubben för större pengar i Emirates. Så stämningen i klubben är inte den bästa och man har även skador på några nyckelspelare. Den absolut viktigaste är kreatören De Bruyne som kommer vara borta ett tag och anfallaren Ogunjimi är osäker till spel. Dom har inte fått någon bra ligastart och lyckades även förlora mot Cercle Brugge som är ett av dom sämre lagen i ligan i år. Men självklart finns chansen kvar då dom lyckades få med sig ett hyfsat bra resultat borta. Maccabi Haifa ser sin chans att nå CL efter att ha vunnit den första matchen med 2-1 hemma. Maccabi är ett offensivt lag och deras coach har sagt att dom kommer spela lika som i första matchen, alltså total offensiv och hoppas stänga matchen med något snabbt mål. Dom började även Israeliska ligan bra och besegrade Maccabi Netanya med 4-1 borta senast. Dom är ett lag i form och anfallaren Amasha har gått ut med att formen är på topp, vilket man även sett då han gjorde 1mål mot Genk och alla 4 mot Netanya. Inget av lagen har någon speciellt bra defensiv och Genk lär försöka få ett tidigt mål. Maccabi har ju även dom gått ut med att det är offensiv som gäller idag och det lär bli målchanser åt bägge håll, lär bli en underhållande match. Då oddset är så högt här är detta spel verkligen värt att slänga in en slant på och jag lägger 6units, kanske borde lagt någon mer till och med. Även över 3.5 och 4.5 kan va av spelvärde för dom våghalsiga. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
capital-pb (+2) Senast redigerad av Fishjutta den 2011-08-23 klockan 11:11. |
|
2011-08-23, 16:56 | #27 |
Spelar även en dubbel med 2units som kan ses i spreadsheetet. Wolverhampton som Fake rekat och sen Malmö över 2.5 mål i den matchen. Ingen egen rek här dock utan bara en liten dubbel som testas.
2011-08-23, 23:10 | #28 |
Ska sova nu men lägger ut ett nattspel för dom som vill följa, hinner inte lägga ut massa fakta inför matchen. Men det är Copa Sudamericana och mötet Botafogo RJ-Atletico MG, Botafogo att vinna och över 2.5mål till oddset 2.49 på redbet. Bara att se dom senaste 9 mötena på Botafogos hemmaplan så har 8 av matcherna slutat med Botafogovinst och över 2.5 mål. Dom möttes nyligen och då slutade det 3-1. Ligger i Spreadsheetet, insats 4units.
2011-08-24, 10:16 | #29 |
Botafogo vann men bara med 1-0, men tycker endå det var ett spelvärt odds med tanke på att det nu är 8/10 senaste på botafogos hemmaplan som slutat med botafogoseger och över 2.5 mål mot Atletico.
Nu över till en intressant match som spelas kl 12:00 idag mellan Gamba Osaka och Kashiwa Reysol. Gamba är riktigt bra offensivt, defensiven är dock inte lika vass. Senast ledde dom med 2-0 och tappade på 15minuter till 2-3 men vann endå klart tillslut. Det är egentligen lite konstigt att dom kan leda ligan med detta försvarsspel, men som sagt är offensiven jättebra och deras matcher brukar vara väldigt målrika. Reysol då vad kan man säga om dom, jo ungefär liknande där faktiskt bra offensiv men kass defensiv. Det märktes i förra matchen mot det sämsta laget i ligan så släppte dom in 2mål och matchen slutade 3-2 och dom gick upp på andra plats i ligan. Seriefinal med bra anfall mot dåliga försvar, borde väl bara sluta på ett sätt "målrikt" Då oddsen var så låga på över 2.5 valde jag att spela över 2.5 mål innan 70e minuten till 1.75 hos comeon. Lite under medelinsats. Finns i spreadsheet.
2011-08-24, 11:36 | #30 |
2011-08-24 West Ham - Aldershot (Carling cup)Datum: 2011-08-24 Tid: 20:45 Sport: Fotboll Land: England Liga: Carling cup Match: West Ham - Aldershot Period: ft Spel: West Ham -1.5 Insats: 7 Odds: 1.96 Bolag: Comeon Motivering: West ham har fått en hygglig start på säsongen under den nya bossen Sam Allardyce. Dom har 7poäng och 7-3 i målskillnad på dom fyra första matcherna i Championship. Förra säsongen förlorade West Ham i semifinalen mot Birmingham och vill gå långt även i år. Dom kommer att spela med en bra startelva fastän några nya kommer att få chansen. Aldershot har förlorat sina 3senaste ligamatcher i League 2 och inte gjort ett enda mål på dessa. Dom ligger på 20e plats i sin liga. Senast dom mötte West Ham var 1991 i Fa Cupen då vann West Ham med 6-1. West Ham har den bästa truppen i Championship och här ska det råda stor klasskillnad mellan lagen. Finns många bra spel i denna match, men kommer att spela West Ham -1,5 till 1.96 hos Comeon. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Mangomenace (+5) Senast redigerad av Fishjutta den 2011-08-24 klockan 11:37. |
|
|