Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-11, 00:02   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Växjö
Inlägg: 55
Sharp$: 1417


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Rydis rekar fotboll och hockey


God kväll!

För ungefär ett år sedan startade jag en liten dagbok här. Det gick inget vidare. Nu är de siffrorna historia och vi gör ett nytt försök. Lagom till de europeiska fotbollsligorna drar igång tänkte jag börja med en ny dagbok. Det blir som sagt fotboll, men även gästspel på annat håll som i hockeyn.

Vi kör 1-5 units för varje spel och i kassan från början finns det 100 units. Förhoppningsvis en hel del motiveringar, men ibland bara lir.

Välkomna!
danryd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 01:22   #2
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Vad du än gör - starta INTE ett nytt sheet varje gång det går dåligt - en gång är en gång, men två eller fler är "spelmissbruk"!

Lycka till, det kommer säkerligen gå bra om du ser till att följa vissa grundläggande "visdomsord" som många här på sharps är redo att ge dig - GRATIS!!!

/Badass
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
danryd (+2)
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 10:04   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Växjö
Inlägg: 55
Sharp$: 1417


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 464671



Dags för höstens första spel. Dagens utbud är mycket tunt, men jag tror att vi får se en målrik match i Carling cup mellan Sheffield W och Blackpool.

Båda lagen inledde serien i helgen med en vinst. Sheffield W slog Rochdale med 2-0 i League One. Blackpool vann överraskande borta mot Hull med 1-0.

Hemmalaget jagar uppflyttning och verkar vila väldigt mycket folk i kvällens match. Ligamatch stundar redan på lördag, men att det är reserver på banan bör närmast vara positivt för mitt spel. Klubben värvade i går Chris O´Grady från Rochdale. Anfallaren är spelklar, men han lär nog ändå vila ikväll.

Blackpool charmade med sitt offensiva spel i Premier league förra säsongen. De får en dags extra vila innan de lirar nästa match mot Peterborough på söndag. Trots det lär Ian Holloway vila ett par ordinarie spelare. En som saknas sedan tidigare är Matt Phillips som spelar U20-VM med England. En intressant detalj är att Blackpool brukar spela målrikt just i ligacupen. De tre senaste matcherna har målskillnaden 10-9.

Över 2,5 mål ger 1.85 hos Bet365. Det är där jag kommer att lägga samtliga mina spel. I denna match tror jag att båda lagen nätar, men att Blackpool gör något mål mer. 1-2, 1-3 är mina utgångstips.

Senast redigerad av danryd den 2011-08-11 klockan 22:18.
danryd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 22:26   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Växjö
Inlägg: 55
Sharp$: 1417


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det gick inget vidare ikväll. Nya försök i morgon. Spelen lagda. Motiveringar kommer.

Ogiltigt spel-ID: 465347

- VOID

Odd är ett av ligans sämsta hemmalag med siffrorna 2-2-4. Senast tog de en snygg seger borta mot Ålesund efter mål av Börven. Vålerenga har nyligen gjort en storvärvning i Veigar Pall Gunnarsson. Den tidigare Stabaekspelaren har gjort nio mål på 16 matcher denna säsong och är redo direkt. Noterbart är att nämnde islänning var mycket bra när hans tidigare lag vann med 3-2 borta mot Odd tidigare denna säsong.

Ogiltigt spel-ID: 465348



Karlsruhe har inlett säsongen på ett mycket bra sätt med två segrar på tre matcher. Förra veckan vann de även i cupen mot Aachen. Braunschwieg är nykomlingar och inledde bra med två segrar. Senast åkte de däremot på en smäll efter 0-3 mot Eintracht Frankfurt. Karlsruhe ska vara klara favoriter och 2.30 är ett lockande odds.

Senast redigerad av danryd den 2011-08-12 klockan 19:53.
danryd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-12, 12:39   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Växjö
Inlägg: 55
Sharp$: 1417


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Både sportspelets all in och Aftonbladet väljer Odd i kvällens norska match. En hel del skador i Vålerenga, men jag tycker att truppen ser stark ut ändå. Samtidigt har ml-oddset på Enga faktiskt sjunkit lite. Intressant.
danryd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-12, 20:58   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Växjö
Inlägg: 55
Sharp$: 1417


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dålig utdelning i dag också. Båda mina spel tog ledningen, men Karlsruhe förlorade och Enga klarade bara kryss. Tre spel i morgon lördag. Tror att Aachen fortsätter spela målrikt liksom Halmstad och Häcken. I Championships vinner Ipswich andra raka.

Ogiltigt spel-ID: 466240


Ogiltigt spel-ID: 466238


Ogiltigt spel-ID: 466241


Senast redigerad av danryd den 2011-08-14 klockan 11:17.
danryd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-14, 11:20   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Växjö
Inlägg: 55
Sharp$: 1417


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Härlig start på fonden med mycket rött. Men vi ger oss inte. Nya överspel på gång i dag. Ett från målrika holländska ligan. Två från allsvenskan där Gais och Kalmar brukar bjuda på mål inbördes samt Skånederbyt med ett vasst HIF mot ett försvarssvagt TFF. Jag fortsätter även med Blackpool som i dag möter Peterborough. Det borde innebära många mål.

Ogiltigt spel-ID: 468023

- VOID

Ogiltigt spel-ID: 468041

- VOID

Ogiltigt spel-ID: 468027


Ogiltigt spel-ID: 468032


Senast redigerad av danryd den 2011-08-14 klockan 23:05.
danryd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-14, 12:23   #8
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har också spelat över i Gais, den känns bra framförallt om man kollar på inbördes möten. Dock lite dumt att A.Santos försvann till HIF, men wanderson får förhoppningsvis ta hans plats i målprotokollet. Lycka till iaf
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-14, 12:37   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Växjö
Inlägg: 55
Sharp$: 1417


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vurpan Visa inlägg
Har också spelat över i Gais, den känns bra framförallt om man kollar på inbördes möten. Dock lite dumt att A.Santos försvann till HIF, men wanderson får förhoppningsvis ta hans plats i målprotokollet. Lycka till iaf
Ja, egentligen är det ganska galet att spela överspelet när Gais kommer till match utan en renodlad anfallare i truppen. Men samtidigt tror jag att inbördes betyder en hel del. Celik och Wanderson har ju visat att de kan näta hela säsongen.
danryd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-14, 23:11   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Växjö
Inlägg: 55
Sharp$: 1417


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ett rätt, ett fel och två void gav ett litet, men mycket efterlängtat plus. Med detta nyvunna självförtroende lägger vi följande spel på måndag.

Ogiltigt spel-ID: 468805


Selakovic skadad i IFK mot guldjagande Elfsborg som "måste" vinna.

Ogiltigt spel-ID: 468806

- VOID
Kul match för Brage. Ångest för Bajen. Mycket trevligt ml-odds.

Ogiltigt spel-ID: 468807


Värnamo spelar "alltid" målrikt. Här mot en målfarlig motståndare som senast släppte sex mål mot Öster.

Ogiltigt spel-ID: 468804


Tidigt toppmöte i 2 Bundesliga. Tror på hemmaseger med 2-1.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+1)

Senast redigerad av danryd den 2011-08-16 klockan 10:38.
danryd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-16, 10:38   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Växjö
Inlägg: 55
Sharp$: 1417


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Äntligen lite gröna siffror efter en tuff start. Nu är vi på gång. Nya spel kommer under eftermiddagen.
danryd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-16, 12:44   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Växjö
Inlägg: 55
Sharp$: 1417


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Champions league och engelsk fotboll på kvällens program. Jag har hittat fem spel - med ganska höga insatser. Återkommer eventuellt med någon speedway.

Ogiltigt spel-ID: 470263


Hemmastarka Bate måste vinna första mötet för att ta sig till CL.

Ogiltigt spel-ID: 470271


Nykomlingen Soton har inlett mycket starkt. Ipswich började med en snygg seger, men förlorade senast mot Hull. Tror på mycket mål. Bland annat från Chopra.

Ogiltigt spel-ID: 470272


Mardrömsstart för Leeds med två raka förluster. Krisstämpel redan i kväll och Hull gjorde en fin comeback efter premiärförlusten när de slog Ipswich senast.

Ogiltigt spel-ID: 470275


Väljer även ett hörnspel i samma match. De två inledande matcherna har båda klubbarna spelat matcher med i snitt 15 hörnor. Linan 10.5 är låg i den engelska fotbollen.

Ogiltigt spel-ID: 470273


Watford är ett flitigt anlitat "överspelslag" i England. West Ham har bra anfallare.

Senast redigerad av danryd den 2011-08-16 klockan 22:11.
danryd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 12:03   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Växjö
Inlägg: 55
Sharp$: 1417


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

En ny fin plusdag i går. Ungefär samma utbud i dag och liknande spel. Häng på.

Ogiltigt spel-ID: 471570


Gårdagens hörnspel var klart i halvtid. I dag tror jag på många hörnor mellan Blackpool och Derby. De har snittat 13 hörnor i sina första matcher. Här ska det bli över 11.5.

Ogiltigt spel-ID: 471572


Watford var gårdagens "överspelslag". I dag är det Peterborough. De spelade 2-1 mot Blackpool i helgen och lär näta här också. Däremot vinner troligtvis Millwall matchen.

Ogiltigt spel-ID: 471569


Cardiff var nära Premier league förra säsongen. Brighton spelade i League One. Jag tycker att detta oddset är för högt.

Ogiltigt spel-ID: 471568


Tränarcirkus i Genk där Vercauteren kan vara på väg till en arabisk klubb. Anfallaren Ogunjimi och spelfördelaren De Bruyne saknas liksom två avstängda mittbackar. Israelerna var nog lika bra redan innan dessa belgiska avbräck.

Ogiltigt spel-ID: 471573


Vi avslutar dagens kompott med lite bonnafotboll. Nybro åkte ur division 2 förra året, men hade det tufft under våren. Nu har nye tränaren Alexander Gitselov fått laget på rätt väg med tre raka segrar efter sommaruppehållet. Saxemara har fått en sämre start på hösten och kämpar i botten. Nybro lär utmana Moheda om platsen bakom Oskarshamn.

Senast redigerad av danryd den 2011-08-18 klockan 07:12.
danryd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-18, 11:40   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Växjö
Inlägg: 55
Sharp$: 1417


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nytt plus i går och nu är vi tillbaka på rätt sida strecket. Dags för Europa league och spel ramlar in i spreadsheet under dagen.

Ogiltigt spel-ID: 472529


Fulham gillar Europa league och tog sig till final för två år sedan. De har redan kvalat ett par rundor och tar det seriöst. Här väntar en tuff bortaresa och Martin Jols lag skaffar ett bra utgångsläge hemma på Craven Cottage.

Ogiltigt spel-ID: 472530


Mer engelskt. Tottenham fick ligapremiären inställd och spelar här sin första tävlingsmatch för säsongen. Skotsk fotboll är inget vidare och kunde MFF slå Glasgow Rangers kan Tottenham slå Hearts.

Ogiltigt spel-ID: 472751


Rosenborg gör ingen lysande säsong. De åkte ur Champions Leaguekvalet mot Viktoria Plzen men får här en ny chans i Europa league. De cypriotiska gästerna är inte ofarliga. Jag tror på en öppen match.

Ogiltigt spel-ID: 472757


Birmingham åkte ur Premier league, men får trots det lira i Europa. De lär lägga störst fokus på Championships och då blir det tufft mot portugisiska Nacional.

Senast redigerad av danryd den 2011-08-19 klockan 19:51.
danryd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-19, 19:51   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Växjö
Inlägg: 55
Sharp$: 1417


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Två spel lade i spreadsheetet vid lunchtid i dag, men hann aldrig skriva in dem här. G Furth med -1-hcp samt över 2.5 i Kalmar. Båda satt snyggt. Återkommer strax med ett par lördagsspel.
danryd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-19, 20:16   #16
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Växjö
Inlägg: 55
Sharp$: 1417


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Här kommer lördagens spel.

Ogiltigt spel-ID: 475042

-VOID
Tre raka förluster och en massa skador. Ändå är Coventry favoriter. Det förstår inte jag.

Ogiltigt spel-ID: 475043

- VOID
Förmodat bottenmöte där jag tycker Swansea blivit väl stora. De är trots allt nykomlingar.

Ogiltigt spel-ID: 475040


När två "överspelslag" möts spelar man över.

Ogiltigt spel-ID: 475044

- VOID
Ett spännande spel. Kollade senaste mötena i Vitesse och såg att de sex senaste tillsammans bjudit på 30 mål. Fem i snitt. Galet. Jag hugger över 3 till fint odds.

Ogiltigt spel-ID: 475054


Lördagens hörnspel läggs mellan Hull och Crystal P. Båda skapar och släpper till mycket hittills denna säsong, framför allt hemmalaget som lär föra matchen.

Senast redigerad av danryd den 2011-08-21 klockan 10:35.
danryd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-21, 10:38   #17
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Växjö
Inlägg: 55
Sharp$: 1417


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tre void, ett rätt och ett fel i går. Det gav ett litet, litet plus. Dags för söndagens spel.

Ogiltigt spel-ID: 477009


2 Bundesliga brukar vara målrik och här möts två lag som ofta spelar målrikt.

Ogiltigt spel-ID: 477015


Gårdagens hörnspel gick inte efter en hörnfattig första halvlek. I dag försöker vi igen. Båda West Ham och Leeds ligger topp fem i hörnligan efter de första omgångarna. Morrowindl kör samma lir.

Ogiltigt spel-ID: 477010


Värnamo gör mig inte besviken som överspelare. Här väntar dock tufft motstånd. Jag tror att publiken på Finnvedsvallen får se mycket mål i dag igen.

Ogiltigt spel-ID: 477011


Högt odds på fjolårsfyran och hemmastarka Hannover. Troligtvis p.g.a. deras EL-match mot Sevilla i veckan, men jag tycker att oddset är för högt.

Senast redigerad av danryd den 2011-08-24 klockan 09:14.
danryd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-24, 09:15   #18
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Växjö
Inlägg: 55
Sharp$: 1417


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tillbaka igen efter ett par hektiska dagar. I går, tisdag, hann jag bara slänga in ett par överspel i spreadsheeten. Det gav två vinster och en förlust och någon units plus. I dag kommer det nya spel i Carling cup. Följande tre är spelade eftersom oddsen på överspel och hcp-spel sjunker hos bolagen.

Ogiltigt spel-ID: 480323


Ogiltigt spel-ID: 480324


Ogiltigt spel-ID: 480325


Senast redigerad av danryd den 2011-08-27 klockan 08:58.
danryd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-27, 09:00   #19
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Växjö
Inlägg: 55
Sharp$: 1417


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lördag och dags för tre nya spel.


Ogiltigt spel-ID: 483570


Höga odds på Sunderland som borde vara favoriter. Kunde inte Swansea slå Wigan hemma kan de få problem i dag också.

Ogiltigt spel-ID: 483571


Två lag som bjudit på flera målfester hittills. Jag tror på en ny i dag.

Ogiltigt spel-ID: 483572


Utrecht var överspel redan förra veckan och jag tror på många mål igen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lillnilsson (+2)
danryd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-06, 14:04   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Växjö
Inlägg: 55
Sharp$: 1417


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dags för comeback efter någon veckas uppehåll. I dag blir det EM-kval samt eventuellt någon speedway.

Ogiltigt spel-ID: 495355


Holland hade målfest i helgen när San Marino gästade. Finland satte fyra på Moldavien, men mot dagens motstånd lär de läcka bakåt igen. Gästerna vinner, men jag tror att Finland kan spräcka nollan. 1-3?

Ogiltigt spel-ID: 495352


Moldavien har spelat målrikt hela kvalet. Ungern såg väl inte superstabilt ut mot Sverige. Däremot var de effektiva framåt.

Ogiltigt spel-ID: 495356


Österrike åkte på en rejäl smäll mot Tyskland och har bara hedern att spela för. Turkiet slåss om andraplatsen och har ett bra läge att rycka ifrån Belgien.

Ogiltigt spel-ID: 495357


Island har en hel del duktiga spelare ute i Europa. Tycker de underpresterar som landslag, men här borde de ha en bra chans mot ett annat Ö-land.
danryd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-09, 13:28   #21
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Växjö
Inlägg: 55
Sharp$: 1417


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fredag, fotbollshelg och fyra spel.

Ogiltigt spel-ID: 498580


Ett möte som historiskt brukar bli målrikt och jag tror på samma visa ikväll.

Ogiltigt spel-ID: 498581


Detta möte brukar också alltid bjuda på mål. Nu har anfallare försvunnit från båda lagen, men det höjer också upp oddset till spelbar nivå.

Ogiltigt spel-ID: 498582


Skyhögt odds på ett lag som borde vara minst lika bra. Landskrona har också mycket att spela för i bottenstriden samt två raka segrar.

Ogiltigt spel-ID: 498584


Toppkandidat mot nykomling och ett riktigt trevligt odds.
danryd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-09, 22:37   #22
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Växjö
Inlägg: 55
Sharp$: 1417


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

En fin fredag. Fem lördagsspel finns i sheetet. Tror tex att Arsenal krossar Swansea. 2.05 för -1.5 är helt okej. Även spel på Ipswich som inte ska ge över fyra ggr mot Blackpool.

Ogiltigt spel-ID: 499249


Ogiltigt spel-ID: 499251


Ogiltigt spel-ID: 499252


Ogiltigt spel-ID: 499253


Ogiltigt spel-ID: 499254


Senast redigerad av danryd den 2011-09-09 klockan 22:59.
danryd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td