Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-05, 17:01   #1

Fordies avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

PowerPlayProffsetPeter

***update*** Se detta inlägg som en introducering om vem jag är och vad jag har för mål. Resten på framsidan har inget av värde för er. Från och med detta inlägg >https://www.sharps.se/forums/134480-post58.html< börjar mitt seriösa spel. ***update***

Hej

Jag heter då som ni förstår Peter.
Jag är 25 år och sitter för nuvarande (ironiskt nog) på rehab, alla gör vi misstag i livet.
Jag har inga barn och gjorde nyligen slut med min flickvän efter 5 år då jag ansåg att hon var oansvarig.
Jag är uppväxt i Sthlm, men har på senare år bott i Uppsala.
Jag brinner för bilar och är virtuos när det kommer till elektronik och teknik, speciellt IT.
Jag har spelat nästan hela mitt liv, när jag var 10-12 gick jag och bara kryssade i lite på stryktipset men mamma tog lapparna ifrån mig så ingen aning om jag någonsin vann. Vet dock att anledningen till att jag hejar på Man. U. är för att varje gång jag spelade på dom så vann dom och jag kunde köpa mer hockeykort.
Jag har varit (är) pokerspelare och har under vissa perioder levt på mitt spel, men pga ADHD så kan jag inte hålla i min bankrulle utan skottar gärna $50/100 (och problem med tilt behöver jag nog inte ens nämna?), men omaha $2/4 är det jag gjort mest pengar på och även fixed limit $5/10. Jag har haft uppehåll från pokern över ett år nu och har inga planer på en comeback än. Jag måste lära mig hantera tilt innan jag vågar mig på det igen. OMAHA är ju inte direkt ett lågvariansspel.
Vissa här vet vem jag är och jag kan bara kort inflika att jag suttit på rehab i 5 mån och numera är ren, så frågor om det kan ni ta i PM istället för att klanka på mitt tidigare liv i tråden.

Jag har alltid haft ett stort intresse i spel. Spelade själv hockey under flera år. Har släkt i AIKs A-lag, en kassör hos DIF hockey och en långtbortistan-släkting i Jokerit. Är även vän med en domare från midjylland som numera dömmer högre ligor, även här i Sverige.
Och det är väl mest därifrån jag får lite info då och då och försöker göra pengar på det.

Jag kan ingenting om fotboll. Men jag har Asperger och är således förbannat grym på statistik, analyser, se mönster och liknande. Jag har te.x. 12 vinster på rad i finska ligan och jag vet ingenting om dom mer än att jag läst resultaten på text-tv och således "sett mönstret". Fick senast in FF Jaro mot HJK som gav fina pengar.

Är inte rik utan spelar för drygt 2000kr i månaden.
Hittade denna sidan och det som förmodligen kommer göra jätteskillnad för mig är att jag kommer börja spela singlar, ni skulle nog bli mörkrädda om jag började ta kort på mina 5-6-7-8lingar som alla har en sak gemensamt: ETT FEL PÅ ALLA!!! GAH!! Och enkelt uträknat visar ju att om jag sätter 4/5, 5/6, 6/7 etc så borde jag ju gå plus, eller hur?

Jag har ingen fast bankrulle utan ser min inkomst som en "dynamisk" rulle och sen brukar jag spela för mer än min fasta summa på 50kr per kupong när jag vinner. Även detta kommer ändras nu sen jag blev medlem här.

Mål med dagboken har jag väl inga direkt.
Det är typ:
* Börja spela bara singlar, någon dubbel blir det dock
* Skaffa mig en BR - jag har ändå tänkt sluta spela poker så jag tar nog den BR'en och spelar för
* Fortsätta spela för att det är kul och inte ta så hårt på förlusterna (i pokern kunde jag inte hålla brm, torskade jag 2 inköp var det direkt in med hela rullen och skotta)
* Lära mig så mycket som möjligt av er som kan, för att maximera mina vinster i vinter. Jag kan hockey och har varje vinter vunnit en liten hacka här och där men med eran hjälp kanske en liten hacka kan bli en stor hacka.
* Hålla mig från att bli beroende, kanske med er hjälp? Har en gång i tiden varit så beroende att jag sålde allt jag ägde för att kunna lira poker.
* Sist men inte minst, försöka slita mig ifrån svs, men jag gillar hela ritualen av att spela irl och få en "kupong" att lämna in och gillar ljudet maskinen ger ifrån sig vid vinst Sen är jag otroligt beroende av deras "powerplay" då det är min största inkomstkälla vintertid ***(Detta är nu fixat tack vare nordicbets underbara betalningssätt)****
* Orealistiskt just nu iaf, men försöka bli rik och kunna leva på mitt spelande en vacker dag.
* Lära mig spela för max 10% av bankrullen. Detta kommer bli svårast av allt och tips mottages gärna.

Kommer lägga upp en spreadsheet på mina spel, så ni får se hur det går.
För mig kommer 1 unit stå för 10kr tills jag har en rulle på minst 5000kr, då jag ökar 1 unit till 100kr.

I övrigt vill jag bara säga att jag trivs enormt på denna sida.
Jag joinade IRC-servern och kände mig väldigt välkommen direkt - i vanliga fall när man är ny på en IRC-server känner man att folk är dryga översittare som inte vill ha dit nytt folk, det var precis tvärtom här.

Hoppas ni gillar min dagbok, den kommer handla om mycket, inte bara spelande. Hoppas det är okey, men folk brukar uppskatta min humor bl.a. (jag har som exempel störst dagbok på pokerforum.nu och 2an har knappt hälften av visningarna)

Som slutord så vill jag säga tack för att jag får vara en del av detta community, jag tror det kommer ändra hela mitt sätt att se på spel.

Yours truly
Peter "Fordie" Virtanen

Påminnelse om forumets riktlinjer för "dagens"-trådar.

Citat:
  • Det är tillåtet att efterfråga andras synpunkter på en match.
  • Kommentera eller motivera varför ni tror eller inte tror på ett lag.
  • Inga inlägg med endast spel eller oneliners. Tex "Jag kommer att spela på Barcelona idag." är inget inlägg som någon annan kan dra nytta utav. Utan den gör sig bäst i ditt spreadsheet. (Jag är ok med att ni skriver typ "Själv spelade jag 2 ifall jag har spelat en 1a, bara ni motiverar varför)
  • Vill ni tacka, visa att ni rygga eller visa uppskattning för någon annans inlägg, ge Sharp$.
  • Har ni ett spelförslag/REK att ge, tryck då på "Svara med REK"-knappen som finns i toppen eller starta en ny tråd. Med mig är det dock ok att diskutera spelet under matchens gång så ni vet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+5), Jonken (+10), eddieh (+1), vartanii (+10)

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-11 klockan 16:02. Anledning: ***UPDATE!!!***
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-05, 17:07   #2

Grnvits avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Lycka till Peter!

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Fordie (+5)
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-05, 17:15   #3
O12

O12s avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 3900

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Kör hårt Peter, Och varmt välkommen!
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-05, 17:21   #4
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Lycka till, tar emot dock att önska någon med spelberoende lycka till inom spel. Varför skulle du behärska detta och inte tilta? Är detta verkligen genomtänkt?
zeke (+5)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-05, 17:24   #5

Rejss avatar

Sharp$: 4409
Standard

Fordie som bodde där han gick bort sig i skogen, minns inte vart det var <10 mil från Uppsala?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-06, 01:22   #6

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
Fordie som bodde där han gick bort sig i skogen, minns inte vart det var <10 mil från Uppsala?
Finns bara en Fordie. Men utveckla gärna vad du pratar dom.
Gammal 2011-08-06, 21:40   #7

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Lycka till, tar emot dock att önska någon med spelberoende lycka till inom spel. Varför skulle du behärska detta och inte tilta? Är detta verkligen genomtänkt?
Ja, vad svarar man på detta. "Jag är inte spelberoende" säger väl alla speltorskar.

Nejdå, jag har väldigt bra självinstinkt, har fått mycket beröm av min läkare och han borde ha bra koll då han är överläkare på akademiska.
Jag vet att jag spelar lite mycket och har senaste två veckorna inte spelat för mer än 50kr pga detta och så fort det eskalerar känner jag att "Nej, nu är det på väg åt fel håll".

Jag spelar endast för att det är roligt (och det är ju tråkigt att förlora pengar) och kommer alltid att göra det. Den dagen det inte längre är roligt att spela utan jag bara gör det för pengarna (som det blev med pokern efter 4 år) så kommer jag sluta (som jag gjort med pokern).

Den stora skillnaden mellan poker och betting är väl att när jag spelade poker och verkligen jättetiltade så var det bara köpa in hela bankrullen på för höga nivåer och sen satt jag oftast och tröck all in så fort jag fick en hand (i omaha kan man i princip spela 50% pfr och ändå vinna - ifrågasätt om ni vill men jag har då gjort det över 100 000 händer).
I betting är det helt annat, speciellt just nu då jag varken har internetbank, visa och neteller och moneybookerskontona står tomma.
Jag spelar således hos svenska spels ombud.
Och även när jag fixar tillbaka mitt visa kommer det inte kunna gå via impuls som det sågärna gör när man har ADHD. Förlorar jag en match och blir förbannad över det så krävs det eftertanke att välja vilken match jag ska sätta alla mina pengar på etc.
Sen har jag alltid, sen jag började spela poker, alltid spelat med väldigt tajt bankrulle, kanske 20-30 inköp, och dessutom på ett högvariansspel som omaha är, där man rekommenderas att ha minst 100 inköp, därför har i princip varje all-in förlust tiltat mig.
Jag kommer hålla stenhårt på 1-5 "unit" (inbillar jag mig iaf), aldrig över 10% iallafall och förmodligen inte ens så mycket.

Ja, detta långa försvarstal är ju som ett bevis på att jag är spelberoende, annars hade jag inte behövt förneka det med så mycket text.
Men jag vill bara skriva hur jag ser på sportsbetting, jämfört med poker.
Min största svaghet kommer ligga i att nordicbet som jag tänkte börja på, har en väldigt skön pokerklient.
Jag måste kontakta dom och fråga om jag kan få bli spärrad på microgaming-nätverket, för annars kommer jag spela bort mina vinster på poker.

Som slutord vill jag bara säga att ja, jag erkänner att jag har en beroendepersonlighet. Men jag har sagt till mig själv att aldrig låna mer än 20kr för att spela och har hållt det i 4 månader. Nu ska jag satsa på att inte låna över huvud taget. Men det blir lätt så om man hittat ett spel man vill lira och kanske inte vill splitta 500 när man har 80. Aja.

Tack iaf för lyckönskningen, jag tror att med eran hjälp kan jag både bli en vinnande spelare, hålla i mina vinster och även se upp för att fastna i ett beroende.
Därför vädjar jag er att om ni ser att jag börjar slänga in spel varje dag så säg till och fråga hur

Oj, skrev detta för flera timmar sen, råkade trycka förhandsgranska och inte skicka. Nåja.

// Fordie
Gammal 2011-08-06, 21:42   #8

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Lycka till Peter!
Tack så mycket!
OT Så verkar du vara en trevlig prick jag gärna pratar mer med.

Citat:
Ursprungligen postat av O12 Visa inlägg
Kör hårt Peter, Och varmt välkommen!
Tackar tackar!
Hoppas min dagbok blir till ett rent nöje både spelmässigt och innehållsmässigt!

// Fordie
Grnvit (+1)
Gammal 2011-08-06, 22:08   #9
Banned

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-06, 22:15   #10
Banned

Trav

Standard

Bland det mest tragiska jag läst - du skall omedelbart sluta spela och söka hjälp! Allt annat är bara konstgjord andning för dig...! Du kommer aldrig bli en vinnande spelare om man läser vad du skrivit! För att, enligt dig själv, ha en ADHD-personlighet så är du väldigt slarvig och inte så noggrann som du borde vara - särskilt med en sådan diagnos... Den enda diagnos jag skulle vilja sätta på dig är just det du själv åberopar, nämligen att du är en "beroendepersonlighet" - du är spelgalen, helt enkelt!!!

Och sådana blir aldrig vinnande i längden...!

/Badass
umebon (+5)
Gammal 2011-08-07, 00:48   #11

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Du måste ha levt bakom en sten om detta är det mest tragiska du läst.
Vidare så har du ju inte ens läst inlägget som säger åt mig att söka hjälp.
Du blandar ihop ADHD med Asperger.
Ja, jag måste vara spelgalen som spelar 1-2 dagar i veckan för max 200kr.

Ett hett tips är att i framtiden läsa inlägget innan du svarar på det och även ta reda på fakta innan du hävdar att man är "si och så" med en diagnos. ADHD är slarvighet personifierat ffs.

Misstänker att du trollar. Annars är det något som inte står helt rätt till.

// Fordie
Gammal 2011-08-07, 00:54   #12
Banned

Trav

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fordie Visa inlägg
Du måste ha levt bakom en sten om detta är det mest tragiska du läst.
Vidare så har du ju inte ens läst inlägget som säger åt mig att söka hjälp.
Du blandar ihop ADHD med Asperger.
Ja, jag måste vara spelgalen som spelar 1-2 dagar i veckan för max 200kr.

Ett hett tips är att i framtiden läsa inlägget innan du svarar på det och även ta reda på fakta innan du hävdar att man är "si och så" med en diagnos. ADHD är slarvighet personifierat ffs.

Misstänker att du trollar. Annars är det något som inte står helt rätt till.

// Fordie

Ja, jag blandade ihop bokstavskombinationerna men temat är det samma - du har problem...!

Inget du kommer lösa genom att spela mer - trust me, I know!

/Badass
Gammal 2011-08-07, 01:08   #13

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Ja, jag blandade ihop bokstavskombinationerna men temat är det samma - du har problem...!

Inget du kommer lösa genom att spela mer - trust me, I know!

/Badass
Asperger är ingen bokstavsdiagnos/kombination, det är högfungerande autism, tillskillnad från ADHD som är ett neuropsykiatriskt handikapp/funktionsnedsättning, jag "lider" av båda och kan vara precis hur slarvig jag vill då språk inte är mitt specialintresse.

Jag har aldrig påstått att spela (mer, what?) komma att lösa några problem alls, förutom kanske lite tristess då jag är väldigt tydlig (prova läsa första inlägget innan du skriver) att jag endast spelar för att det är kul, men vill hålla det på en seriös nivå, men att den dagen det slutar vara roligt så kommer jag sluta spela.

-holms +troll

// Fordie

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-07 klockan 01:10.
Gammal 2011-08-07, 01:49   #14

Overkills avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Skit i bullshit-talkern, Fordie! Kör på så får vi se vart det bär av.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-07, 11:32   #15

Sharp$: 2499
Standard

Tycker TS ska ha stor eloge för att se sitt problem och ta det på denna nivå som han gör.
Sharps har några tusen medlemmar vad jag förstår, jag VET att inte många % är vinnande.
De flesta har det som ett litet nöje, alla nöjen kostar pengar och i mina ögon ligger hans nöje idag på rätt billig nivå...

Finns nog andra, tom här på forumet som har större spelproblem men fortsätter ändå, det hör till mänskligt beteende att förneka spelberoendet.
Vad jag kan se har han det på hobby nivå helt och hållet, men ändå spela seriöst, och framförallt kanske ventilera sitt spelade här.
Jag säger bara lycka till och hoppas du mår bra, det är det viktigaste!

God Jul!
Grnvit (+10), Shell Peppe (+1)
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-07, 12:11   #16

eddiehs avatar

Sharp$: 1751

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%

Standard

Jag vill iallafall önska dig Fordie lycka till,och välkommen till Sharps.
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-07, 12:11   #17

bftraders avatar

Sharp$: 1996

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lycka till!
Har dock svårt att tro att man kan bruka något man missbrukat tidigare.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-07, 14:24   #18

Wagners avatar

Sharp$: 2248
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bftrader Visa inlägg
Lycka till!
Jo inom spel funkar det att gå den hårda vägen för att lära sig. Kan till och med vara en fördel att inte ha glidit fram på en räkmacka från dag ett för då står man utan försvar den dagen det börjar blåsa motvind från alla håll samtidigt.

Funkar däremot inte för en som varit torsk på spriten, eller tyngre saker än så. Det är många som försökt och mig veterligen har ingen lyckats.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-07, 23:36   #19

Rejss avatar

Standard

Citat:
Finns bara en Fordie. Men utveckla gärna vad du pratar dom.
Nja var bara en tråd på fb som jag hängde en del i och minns någon fordie där

Gammal 2011-08-08, 11:00   #20

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Skit i bullshit-talkern, Fordie! Kör på så får vi se vart det bär av.
Ville bara reda ut begreppen, han vet ju inte ens skillnad på aspie och adhd, så man måste ju förklara för dom mindre vetande.

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Tycker TS ska ha stor eloge för att se sitt problem och ta det på denna nivå som han gör.
Sharps har några tusen medlemmar vad jag förstår, jag VET att inte många % är vinnande.
De flesta har det som ett litet nöje, alla nöjen kostar pengar och i mina ögon ligger hans nöje idag på rätt billig nivå...

Finns nog andra, tom här på forumet som har större spelproblem men fortsätter ändå, det hör till mänskligt beteende att förneka spelberoendet.
Vad jag kan se har han det på hobby nivå helt och hållet, men ändå spela seriöst, och framförallt kanske ventilera sitt spelade här.
Jag säger bara lycka till och hoppas du mår bra, det är det viktigaste!

God Jul!
Tack tack!
Ja, jag är nog inte vinnande heller, men sen står jag för det också. Hittils iår är jag dock +2000kr, vilket kan ses som ganska mycket eftersom min maxinsats är 50kr.
Ja, precis, spela är bara ett nöje för mig och jag registrerade mig här för att lära mig så mycket som möjligt om mitt nöje, för det är ju helt klart roligare när man vinner

Jag vet inte om jag är beroende, kanske är det så, inget jag förnekar om folk anser att det är så. Men om man jämför med förr då jag utan eftertanke slängde iväg 10 000kr med AQo så kanske det har blivit lite bättre då jag analyserar och kollar upp matcherna, tidigare matcher, statistik osv innan jag lägger min femtilapp. Och skulle det visa sig att jag blir vinnande kommer jag nog "anställa" någon som får hjälpa mig se till att det inte spinner iväg och blir för mycket pengar, för för mig personligen är det enklare att lägga $80 på en match på nätet än att ge 600kr till tjejen i kassan.

Kul att man blir uppskattad trots den bakgrund man har. Eloge till dig med som kan se ens brister och ändå önska en lycka till, inte alla som kan det utan gärna skriker "speltorsk! sluta spela innan du bor på gatan!"

God jul!

Citat:
Ursprungligen postat av eddieh Visa inlägg
Jag vill iallafall önska dig Fordie lycka till,och välkommen till Sharps.
Tackar tackar! Känner mig riktigt välkommen här och tror jag kommer stortrivas, speciellt efter att ha ryggat några rekningar och blivit miljonär

Citat:
Ursprungligen postat av bftrader Visa inlägg
Lycka till!
Ja, jag har också svårt att tro det. Men för mig är poker och sportsbetting två helt skilda saker och jag har aldrig missbrukat sportsbetting då jag aldrig ansett att jag haft edge i det, i poker har jag ju iaf kunnat inbilla mig att jag har edge.

Tack till alla lyckönskningar och tack för att jag får vara en del av erat community, sällan man stöter på ett ställe där genom-snittet är såhär trevliga!

// Fordie
Gammal 2011-08-08, 11:03   #21

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Nja var bara en tråd på fb som jag hängde en del i och minns någon fordie där
Haha, jaså? Har du någon länk?

// Fordie
Gammal 2011-08-08, 11:33   #22

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Nåja, nog med skitsnack, idag börjar spelandet!

Gick ut fint när jag besökte ombudet idag då jag i fredags när jag var och köpte cigg hade 8kr på mig, så jag klickade i några matcher (såna som ger massa betalt om alla slår in) och sen lät jag xperten välja resten. Fick 99kr i retur.
Måste ha varit bra utdelning i lördags eftersom 10 rätt gav 99kr, brukar ju bara vara en tjuga eller så på 11 rätt.

Nåja, såhär ser dagens spel ut:
Inget fancy eller ovanligt, utan bara favoriterna på dom få spel som fanns att tillgå.
Jag spelar som sagt på SvS, och det är för att jag inte har internetbank, visa och bojkottar neteller och moneybookers, men det är en annan diskussion en annan gång.
Input gällande matcherna mottages dock tacksamt.

Ogiltigt spel-ID: 461856

Ogiltigt spel-ID: 461855

Ogiltigt spel-ID: 461854

Ogiltigt spel-ID: 461849

Ogiltigt spel-ID: 461851

Ogiltigt spel-ID: 461852

Jag är som ni nog förstår helt ny när det gäller det här med sheets och grejer så jag hoppas det duger ändå.
Jag vill gärna posta alla mina spel i tråden, är det ok enligt reglerna?

Riktlinjer, tips m.m ang spel tas emot jättetacksamt. Te.x. "spela aldrig under 1.50" och liknande. Jag anser att te.x. ett spel på 1.35 kan vara bra om jag är helt säker på att dom vinner. Säker kan man ju aldrig vara, bollen är ju rund, men ni fattar nog vad jag menar.

// Fordie

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-09 klockan 21:35.
Gammal 2011-08-08, 11:49   #23

DamageINCs avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Nåja, nog med skitsnack, idag börjar spelandet!

Gick ut fint när jag besökte ombudet idag då jag i fredags när jag var och köpte cigg hade 8kr på mig, så jag klickade i några matcher (såna som ger massa betalt om alla slår in) och sen lät jag xperten välja resten. Fick 99kr i retur.
Måste ha varit bra utdelning i lördags eftersom 10 rätt gav 99kr, brukar ju bara vara en tjuga eller så på 11 rätt.

Nåja, såhär ser dagens spel ut:
Inget fancy eller ovanligt, utan bara favoriterna på dom få spel som fanns att tillgå.
Jag spelar som sagt på SvS, och det är för att jag inte har internetbank, visa och bojkottar neteller och moneybookers, men det är en annan diskussion en annan gång.
Input gällande matcherna mottages dock tacksamt.

Ogiltigt spel-ID: 461856

Ogiltigt spel-ID: 461855

Ogiltigt spel-ID: 461854

Ogiltigt spel-ID: 461849

Ogiltigt spel-ID: 461851

Ogiltigt spel-ID: 461852

Jag är som ni nog förstår helt ny när det gäller det här med sheets och grejer så jag hoppas det duger ändå.
Jag vill gärna posta alla mina spel i tråden, är det ok enligt reglerna?

Riktlinjer, tips m.m ang spel tas emot jättetacksamt. Te.x. "spela aldrig under 1.50" och liknande. Jag anser att te.x. ett spel på 1.35 kan vara bra om jag är helt säker på att dom vinner. Säker kan man ju aldrig vara, bollen är ju rund, men ni fattar nog vad jag menar.

// Fordie
Ett tips är att de flesta matcher finns att infoga till sheetet. Skriv till exempel "Metz" i rutan "infoga" så får du upp matchen, sen klickar du på Metz så förs allting in korrekt i rutorna nedan. Väldigt smidig funktion
Gammal 2011-08-08, 11:56   #24

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Ett tips är att de flesta matcher finns att infoga till sheetet. Skriv till exempel "Metz" i rutan "infoga" så får du upp matchen, sen klickar du på Metz så förs allting in korrekt i rutorna nedan. Väldigt smidig funktion
Aah, nice, tack. Funderade över vad den funktionen var för något.
Är det autorättning också eller får man sköta det själv?

// Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-08, 12:01   #25

Rejss avatar

Standard

Citat:
Haha, jaså? Har du någon länk?

// Fordie
Kanske jag kan fixa men skitsamma. Handlade om en som knarkat bort sig i skogen och har för mig att du var där och snackade och att du visste vem det var, från dina hemtrakter.

Nu glömmer vi det :P

Gammal 2011-08-08, 13:10   #26

DamageINCs avatar

Standard

Citat:
Aah, nice, tack. Funderade över vad den funktionen var för något.
Är det autorättning också eller får man sköta det själv?

// Fordie
Nope, rättningen får man sköta själv. Men det är ju nästan det roligaste med det hela, så det är bara bra
Gammal 2011-08-08, 13:23   #27

Talyss avatar

Sharp$: 554
Standard

Gillar hur du ser på spel. Alla spelar inte för att bli rik eller vinna pengar att leva på. Ser inte problemet i om någon går back några tusen om året på spel om man har det som en hobby. Det lär inte vara lätt o hitta en hobby som är gratis.

Därför har jag sånt problem med allt detta snack om spelberoende som pågår i media för tillfället. De som köper nya golfklubbor varje gång de gjort en dubbelbogey på banans lättaste par skrivs det ingenting om. Självklart finns det många som är spelberoende och konsekvenserna för den som är där lär vara värre än för golfspelaren som spenderar några timmar för mycket på putting-green.

Själv spelar jag hockey, det kostar ingenting längre men tar en jävla tid och det har långt ifrån vart gratis hittills. Min andra stora passion i livet heter Hammarby, nog fan kostar det pengar att åka tåg till och från, säsongskort etc.

Nu gick jag lite OT känns det som men poängen är den att en Hobby kostar, här delar vi alla en hobby som kan bringa oss stålar men om den inte gör det, so what? Så länge man inte gör av med alla sina pengar, då har man problem.
eddieh (+5), Shell Peppe (+10), Fordie (+25), gbkalle (+2)
Talys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-09, 13:33   #28

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Börjar ju någorlunda bra med 4/6 vinster.
Metz svek och spelade kryss och jag trodde jag hade spelat mot hammarby, där måste det ha blivit någon felkoppling i mitt huvud för alla vet ju att hammarby inte kan spela på hemmaplan.

Talys; Åter kommer med svart till dig. Men tack för inlägget

// Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-09, 14:08   #29

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1101

Standard

har du rättat i ditt spreadsheet, så uppdaterar du inlägget du infogat alla spel i, kommer spel som är rätt och lysa grönt, och rött för förlust. enkelt och ger en enkel överblick för oss som läser
Fordie (+3)
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-09, 21:36   #30

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mape Visa inlägg
har du rättat i ditt spreadsheet, så uppdaterar du inlägget du infogat alla spel i, kommer spel som är rätt och lysa grönt, och rött för förlust. enkelt och ger en enkel överblick för oss som läser
Tack. Hajade inte varför det inte blev automatiskt.
Synd att det inte uppdateras om någon citerat mig. (Själva citatet då alltså)

// Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-09, 22:21   #31

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 153
Standard

Kul tråd Fordie och intressant läsning. Hoppas allt löser sig för dig!
Ser fram emot fortsättningen av tråden.
bafzel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-10, 17:03   #32

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Kanske jag kan fixa men skitsamma. Handlade om en som knarkat bort sig i skogen och har för mig att du var där och snackade och att du visste vem det var, från dina hemtrakter.

Nu glömmer vi det :P
Nää, låter ju skitkul. Inget jag har något minne av men 2007-2009 så pundade jag så det hade räckt för 10 personer så hade varit kul att se vad man hittat på. Enda jag får höra nu när jag är på nyktringsvägen är alla dåliga saker jag gjort, så lite variation hade varit kul.

Men vi kan glömma det tills vidare, hittar du länken kan du ju PMa den.
Men du får gärna berätta vilket år det var och antar att det var på FB?

Citat:
Nope, rättningen får man sköta själv. Men det är ju nästan det roligaste med det hela, så det är bara bra
Ja, sålänge det är rättning och inte felning så är det ju skitroligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Talys Visa inlägg
Gillar hur du ser på spel. Alla spelar inte för att bli rik eller vinna pengar att leva på. Ser inte problemet i om någon går back några tusen om året på spel om man har det som en hobby. Det lär inte vara lätt o hitta en hobby som är gratis.

Därför har jag sånt problem med allt detta snack om spelberoende som pågår i media för tillfället. De som köper nya golfklubbor varje gång de gjort en dubbelbogey på banans lättaste par skrivs det ingenting om. Självklart finns det många som är spelberoende och konsekvenserna för den som är där lär vara värre än för golfspelaren som spenderar några timmar för mycket på putting-green.

Själv spelar jag hockey, det kostar ingenting längre men tar en jävla tid och det har långt ifrån vart gratis hittills. Min andra stora passion i livet heter Hammarby, nog fan kostar det pengar att åka tåg till och från, säsongskort etc.

Nu gick jag lite OT känns det som men poängen är den att en Hobby kostar, här delar vi alla en hobby som kan bringa oss stålar men om den inte gör det, so what? Så länge man inte gör av med alla sina pengar, då har man problem.
(Ursäkta sent svar)
Tänkte verkligen på dig/ditt inlägg idag när jag var nere på stan.
Går och köper lite godis på ICA, står stort överallt "BLI RIK PÅ HÄSTAR; köp harry boy idag!"

Röker man ett bloss cannabis är man knarkare, men det går över 100 reklamer om alkohol på TV.
Spelar man på lången 2 gånger i veckan á 100kr är man spelmissbrukare, men lägger man 1000kr på harryboy gillar man hästar.
Kan dra en hel lista med hyckleriet/dubbelmoralen men jag tror vi alla h ajar poängen.

Nej, precis. Det är ingen som någonsin sagt något om mitt bilintresse där jag bl.a. lagt flera hundra papp på en bil som fortfarande inte går.
Det är ingen som säger något över att jag har 7st datorer som bara står och samlar uptime.
Men säger jag att jag ska ner på atg och lägga 256 rader på topptipset blir det ett jävla liv. Sätter jag mig och trycker in en hundring på jack vegas medans jag väntar på pizzan så får man många snea blickar.

Spel är nog min billigaste hobby, jag menar, jag har varit knarkare. Det kostade mig i runda slängar 27500kr i månaden, utan inkomst.
Jag skulle inte lägga så mycket på spel även om jag hade en månadsinkomst på 200000kr.

Jo, förstår din poäng. En annan sak jag älskar är att i min familj så säger dom hela tiden "byt inte ut ditt drogberoende mot spelberoende nu bara".
Men va? Att jag spelar för 50-100kr var tredje dag och jag varken tar psykisk eller fysisk skada av det. Vad spelar det för roll? Jämfört med när jag köpte saker för 600kr och drog det i armen och hamnade på sjukhus titt som tätt?

När swe och fin var i varsin semifinal visste jag att dom kommer vinna, så la en femling på dom två och sen tre "säkra" matcher och vann lite drygt 2000kr på 20kr. Då var det inte något snack om beroende, utan då tyckte dom att det var skitroligt att jag vann pengar.

Idioiten och dubbelmoralen överträffar sig själv för varje dag som går.
Ursäkta att det blev lite väl mycket pundarsnack, var inte alls meningen och kan editera bort det om det är känsligt.

(Jag är helt ren nu och saknar inte en dag av mitt gamla liv, det är därför jag har lätt att vara så öppen med det)

Blev lite luddigt inlägg också, men jag är riktigt förbannad för stunden men kände att jag ville svara på ditt välskrivna inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av bafzel Visa inlägg
Kul tråd Fordie och intressant läsning. Hoppas allt löser sig för dig!
Ser fram emot fortsättningen av tråden.
Tack tack!
Ja, det hoppas jag med. Mycket struligt nu här på behandlingshemmet men jag hoppas jag kan fortsätta hålla mig nykter då jag satsar stenhårt på ett nytt liv nu.

Ja, fortsätt gärna läsa, och som jag sagt tidigare men gärna poängterar igen:
Börjar jag spela för mycket så säg gärna ifrån!
Det är lätt att ett bruk blir ett missbruk när man har "stark beroendepersonlighet" som det så fint heter.

Vill även tacka alla andra på forum. Har aldrig stött på ett forum där man blir så varmt mottagen trots att man gjort så mycket fel och jag är ändå medlem på ett 20-tal forum och stämningen på detta forum är verkligen toppen.
Trivs riktigt bra här och hoppas så småningom bli tillräckligt duktig för att kunna ge lite rekar.

// Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-10, 17:30   #33
Banned

Trav

Standard

Kul att du hittat hem - det handlar ju mycket om det för alla människor, men än mer för beroendepersonligheter...

Det märks att du har ett stort behov utav bekräftelse och det får man ju här, så länge det går bra på spelet eller man har något vettigt att säga... Det får man ju även i missbrukarkretsar och "kaka söker maka" och hela den grejen...

Angående detta med att lägga rekar - läs på om hur dessa skall se ut, ungefär och lägg sedan ut dina egna så kan du snabbare lära dig via exempelvis feedback...

Lycka till!

/Badass
Grnvit (+5), Fordie (+5), Fordie (+5)

Senast redigerad av Badass den 2011-08-10 klockan 18:03.
Gammal 2011-08-10, 19:15   #34

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Ja, som jag nämnt tidigare så är det måndagar, onsdagar och fredagar jag spelar, så jag var ner till ombudet idag och lyckan var total när jag såg att POWERPLAY DRAGIT IGÅNG!!!
Ringde upp mina "källor" (vad ska jag kalla dom? Är ju mina släktingar, men jag ringer bara för att få info ) och bad om info om matcherna och dom garvade bara och sa "kör på experten eller köp en trisslott" och jag förstod efter att ha kollat matcherna.
Nåja, fick till ett spel utefter det lilla jag kunde analysera och mitt spel blev såhär:

Sen körde jag några vanliga spel, inget speciellt utan standardmatcher bara. Och jag kommer bara motivera mina spel då oddset ligger över 3. Men ni får gärna kommentera mina spel ändå!

Så, här kommer mina spel, citera helst inte spelen om ni citerar mig:

Ogiltigt spel-ID: 464202

Träningsmatcher brukar kunna gå hur som helst men jag tror spanien vinner här. Spanien har fem raka och tror detta blir sjätte raka. Dom vill visa att dom hör hemma på plats 1 i sin grupp. Ingenting står väl på spel i denna match (om jag inte missat något) så Spanien kommer bara vilja öka på sin ledning i målskillnad som just nu är 15-5.
1-3 eller 1-2 tror jag resultat blir.

Ogiltigt spel-ID: 464199

Ogiltigt spel-ID: 464197

Tycker 1.70 är ett överodds så det heter duga, eller så underskattar jag chile här. Men Frankrike borde ta hem detta utan något större motstånd.

Ogiltigt spel-ID: 464200

Kom ihåg att jag inte kan ett skit om fotboll, innan ni slår ner mig allt för mycket i mina motiveringar.

Här kommer mitt powerplayspel, verkligen mardrömsmatcher då det är nhl, elitserien, allsvenskan och fan nu finska ligan heter (hjärnsläpp) som gäller för min del. Har inte ens hört talas om vissa av lagen som spelar imorgon.
Orkar inte motivera mina spel, har mest chansat och mina källor hade som sagt inte mycket att komma med, så jag la bara 4st halvgarderingar sen får vi hoppas.
Jag tror dock stenhårt på FBK, även fast man inte ska spela med hjärtat.

Har ni något bättre tips på hur man kan lägga upp topptips, powerplay m.m i spreadsheetet så berätta gärna.

Här är morgondagens powerplay iaf.

Ogiltigt spel-ID: 464173

Sen har jag suttit i 45 minuter och filat på min signatur. Är perfektionist deluxe och även om ni inte bryr er om min signatur så anser jag att signaturen och avataren speglar av personen ganska mycket, så vad tycker ni om den? Svårt att få den clean och inte plottrig när man bara får använda fem rader.

Trevlig lilllördag på er!

// Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-10, 19:26   #35

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Kul att du hittat hem - det handlar ju mycket om det för alla människor, men än mer för beroendepersonligheter...

Det märks att du har ett stort behov utav bekräftelse och det får man ju här, så länge det går bra på spelet eller man har något vettigt att säga... Det får man ju även i missbrukarkretsar och "kaka söker maka" och hela den grejen...

Angående detta med att lägga rekar - läs på om hur dessa skall se ut, ungefär och lägg sedan ut dina egna så kan du snabbare lära dig via exempelvis feedback...

Lycka till!

/Badass
Kul att du kunde ta dig i kragen och skriva ett moget inlägg, kudos för det!

Ja, absolut är det så. Man söker ju hela tiden bekräftelse, och även fast jag lärt mig hantera min ADHD så är dom mest framstående dragen som jag har kvar, ett stort bekräftelsebehov och behov av konstans stimulans, samt att jag är lite av en dramaqueen.

Innan var mitt "hem" flashback, folk hyllade ju mig högt när jag satt och drog i mig dödliga doser men fortfarande kunde skriva rent. Nu besöker jag nästan aldrig flashback, tragiskt jävla forum (te.x. när dom satt och hejade fram killen som tog sitt liv i webcam, wtf?) Tycker inte man ska främja missbruk, destruktivt beteende m.m vilket är standard på flashback. Och 90% av dom registrerade efter 2005 är ju kompletta idioter som tror att forumet går ut på att bete sig så illa som möjligt mot alla. Stämningen där är verkligen piss. Usch, mår dåligt bara av blotta tanken vad kiddsen gjort med forumet.

Det kommer dröja långtid innan jag lägger ut någon riktig rek. Några smårekar alternativt berätta vad mina källor/släktingar berättat kommer jag nog skriva om. Men jag vill visa mig vara vinnande inom hockeyn och verkligen veta att jag har koll på ALLT innan jag lägger ut någon rek.
Men jag ska absolut läsa på om detta, känner att det är rätt mycket jag behöver läsa på om (värdeodds, lite mer om hur spreadsheet är, reglerna [om det finns några specifika, har aldrig läst några regler utan hållt mig till sunt förnuft och klarat mig 10 år på det] och sen läsa på lite om vilka betalningsmetoder som är bäst etc... Mycket kvar att lära innan jag kan kalla mig en "sharp" )

Tack så mycket!

// Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-10, 19:45   #36

Rejss avatar

Standard

Blir nog lite knas i statistiken när du fört körde units och nu börjar köra kronor?

Gammal 2011-08-10, 20:04   #37

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Blir nog lite knas i statistiken när du fört körde units och nu börjar köra kronor?
Jag tänkte på det också. Men eftersom det bara handlar om att det står 4 units istället för 40kr och allt annat stämmer, så borde det inte spela någon roll på ROIn och träffprocenten om det stod 40kr istället. Enda skillnaden är väl att det kommer stå att jag vunnit 36kr mindre än sanningen och i långa loppet kan jag nog leva med det.

Det jag menar är alltså att roi och träffprocent borde inte ändras om man ändrar decimalerna, utan jag skulle kunna lika gärna ha skrivit insats 1 miljon och vinst 3 miljoner och ändå hamnat på 66% och 107% roi?

Om jag tänker fel får jag ta bort hela spelet. Jag visste inte att den skulle skriva 0.1 när jag skrev en unit.

// Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-10, 21:26   #38
dNa

dNas avatar

Sharp$: 255
Standard

Tjena man... orkade tyvärr inte läsa igenom tråden men lycka till med spelandet och framförallt keep on fighting med hela den andra biten!

dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-10, 21:53   #39

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

NU BLIR DET NORDICBET!!!!

Min flickvän/exflickvän/kalla det vad ni vill har visa så jag degar in lite på nordicbet.
Dock väldigt lite, så kommer spela vääldigt fegt tills jag har iaf en tusing på sidan.

Skönt att kunna spela riktiga odds och riktiga matcher!

// Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-10, 21:56   #40

Rejss avatar

Standard

Citat:
NU BLIR DET NORDICBET!!!!

Min flickvän/exflickvän/kalla det vad ni vill har visa så jag degar in lite på nordicbet.
Dock väldigt lite, så kommer spela vääldigt fegt tills jag har iaf en tusing på sidan.

Skönt att kunna spela riktiga odds och riktiga matcher!

// Fordie
Har du inte VISA själv? Och hur har du fått in på det du redan har?

Gammal 2011-08-10, 22:27   #41

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dNa Visa inlägg
Tjena man... orkade tyvärr inte läsa igenom tråden men lycka till med spelandet och framförallt keep on fighting med hela den andra biten!

Tack så mycket!

Jag kämpar vidare med all min kraft att hålla mig kvar där jag är och ständigt förbättra mitt liv.

I övrigt fick det såklart bli lite MLB-ryggning av Jitte nu när jag kan spela på en vettig sida, så jag körde följande spel:

Ogiltigt spel-ID: 464423

Ogiltigt spel-ID: 464416

Sen tog jag en egen. Yankees kan väl inte förlora heller, alla på tv hejar ju på dom!

Ogiltigt spel-ID: 464421

Har dock bestämt mig för att inte spela under ett visst odds. Kanske 1.70.
Vad säger ni?

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-10, 22:30   #42

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dNa Visa inlägg

Tack så mycket!

Jag kämpar vidare med all min kraft att hålla mig kvar där jag är och ständigt förbättra mitt liv.

I övrigt fick det såklart bli lite MLB-ryggning av Jitte nu när jag kan spela på en vettig sida, så jag körde följande spel:

Ogiltigt spel-ID: 464429

Ogiltigt spel-ID: 464416

Sen tog jag en egen. Yankees kan väl inte förlora heller, alla på tv hejar ju på dom!

Ogiltigt spel-ID: 464421

Har dock bestämt mig för att inte spela under ett visst odds. Kanske 1.70.
Vad säger ni?

Edit: Måste ju finnas något enklare sätt att få fram vad man spelat på än att gå in på sitt konto och trycka på sitt spel, gå bakåt, ta nästa spel osv osv osv... Rätt jobbigt om man kört några spel.

/Fordie

Speldagbok:

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-11 klockan 09:28.
Gammal 2011-08-10, 22:35   #43
Banned

Trav

Standard

Citat:
Har du inte VISA själv? Och hur har du fått in på det du redan har?

Han har ju, som sheetet visar, spelat på SS - inga problem att spela utan Visa där - vilket bolag har inte banköverföringar i dagens läge egentligen? Finns väl på alla spelbolag, eller?!

/Badass
Gammal 2011-08-10, 22:44   #44
FAman

samans avatar

Sharp$: 3186
Standard

Citat:
Han har ju, som sheetet visar, spelat på SS - inga problem att spela utan Visa där - vilket bolag har inte banköverföringar i dagens läge egentligen? Finns väl på alla spelbolag, eller?!

/Badass
Knappast, kort/neteller/moneybookers är ju standard hos 99% av bolagen förutom svenska spel. Tror banköverförning bara finns hos ett fåtal bolag.
saman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-10, 22:48   #45

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Ogiltigt spel-ID: 464442

Var bara tvungen. England sviker mig aldrig.

Nu blir det sängen. Godnatt!

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-10, 22:53   #46
Banned

Trav

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av saman Visa inlägg
Knappast, kort/neteller/moneybookers är ju standard hos 99% av bolagen förutom svenska spel. Tror banköverförning bara finns hos ett fåtal bolag.

Nej, där tror jag du har fel - finns hos de flesta - heter banktransfer, banköverföring eller bankwire...! Expekt, Nordicbet, Bet365, Pinnacle, Betfair har alla detta - och dessa fem var de enda jag kollade! Så troligtvis har ju "alla" detta alternativ...

/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-08-10 klockan 23:17.
Gammal 2011-08-10, 23:09   #47

Rejss avatar

Standard

Citat:

Ogiltigt spel-ID: 464442

Var bara tvungen. England sviker mig aldrig.

Nu blir det sängen. Godnatt!

/Fordie
Nigeria har vunnit 8 av 9 senaste

England har vunnit 2 av 9 senaste

England förlorade bl.a mot Ghana med 4-0 som Nigeria slog med 2-1

Fordie (+2)
Gammal 2011-08-10, 23:15   #48
Banned

Trav

Standard

Dubbelpost - blev något fel när jag redigerade...

/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-08-10 klockan 23:16.
Gammal 2011-08-11, 00:16   #49

Fishjuttas avatar

Sharp$: 599

Standard

Ja dom flesta bolag har banköverföring som badass säger, vet inte ens om jag hittat något som inte har det
Fishjutta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 01:44   #50

DamageINCs avatar

Standard

Citat:
Jag tänkte på det också. Men eftersom det bara handlar om att det står 4 units istället för 40kr och allt annat stämmer, så borde det inte spela någon roll på ROIn och träffprocenten om det stod 40kr istället.
Jodå, det kommer påverka ROI enormt om det står 4 istället för 40 eller tvärtom. Träffprocenten är dock oförändrad.
Gammal 2011-08-11, 08:20   #51

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Jodå, det kommer påverka ROI enormt om det står 4 istället för 40 eller tvärtom. Träffprocenten är dock oförändrad.
Jag får voida dom spelen då.

Enda spelen som satt inatt var mitt egna spel på MLB
Har inte kollat alla matchresultat än, men ryggningarna gick åt helvete och englandsmatchen var ju mest på skoj

//Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-11, 09:28   #52

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Nu får du gärna dumförklara mig om du vill, dock kan det vara så att jag misstolkar dig.

4 insats 2x odds = nettovinst på 4 = 200% roi och 100% träffprocent, right?
40 insats 2x odds = nettovinst på 40 = 200% roi och 100% träffprocent, right?
40 000 insats 2x odds = nettovinst på 40 000 = 200% roi och 100% träffprocent, right?

Hur kan det då skilja sig? Är jag helt ute och vinglar på en trasig cykel så slå mig, jag är nyvaken och har inte fått morgonkaffet. Men jag grubblade på det där inatt och får inte till det.
Inte ens om man tänker sig ur min situation som det är nu får jag ddet till att roin skulle skilja. Jag spelade först med 1 insats, vinst 2 säger vi och nu spelar jag 10 och 20 vinst som exempel. Även detta borde ge samma utslag på roin enligt mig.

// Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-11, 09:29   #53

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Nigeria har vunnit 8 av 9 senaste

England har vunnit 2 av 9 senaste

England förlorade bl.a mot Ghana med 4-0 som Nigeria slog med 2-1
Det var ett skämtspel, var för trött för att framföra korrekt smiley.
(Spelade inte på nigeria heller dock)

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-11, 09:42   #54

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Jag såg nu att dom gjort om nordicbets expressbetalning.

Jag kan gå in på banken med ett referensnummer och betala in vald summa och pengarna är på nordicbet innan jag ens hunnit hem.
Vilket innebär byebye svs och jag kommer bara köra powerplay och lite topp/eu/stryk där.

Skulle helst vilja ta bort alla mina spel, eftersom spelen jag gjort är inte några analytiskt korrekta spel utan det där "dagens trippel" och "huvuddraget" osv som sitter på väggen jag tagit, sen kanske nån enstaka match till.

Men men, dom får vara kvar, lika bra att börja med ett minus så har man svårare för att hävda sig senare.

Måtte powerplay gå in ikväll, jag vill inte ligga på röd roi.

[i]Nåja, det jag ville ha sagt är att nu kommer jag börja analysera spelen mycket mer, läsa på så mycket som möjligt, inte "bara" rygga någon so

Speldagbok:

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-11 klockan 09:55.
Gammal 2011-08-11, 10:01   #55

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

jävla cpinternet *tilt*

Speldagbok:

Gammal 2011-08-11, 12:03   #56

DamageINCs avatar

Standard

Citat:
Nu får du gärna dumförklara mig om du vill, dock kan det vara så att jag misstolkar dig.

4 insats 2x odds = nettovinst på 4 = 200% roi och 100% träffprocent, right?
40 insats 2x odds = nettovinst på 40 = 200% roi och 100% träffprocent, right?
40 000 insats 2x odds = nettovinst på 40 000 = 200% roi och 100% träffprocent, right?

Hur kan det då skilja sig? Är jag helt ute och vinglar på en trasig cykel så slå mig, jag är nyvaken och har inte fått morgonkaffet. Men jag grubblade på det där inatt och får inte till det.
Inte ens om man tänker sig ur min situation som det är nu får jag ddet till att roin skulle skilja. Jag spelade först med 1 insats, vinst 2 säger vi och nu spelar jag 10 och 20 vinst som exempel. Även detta borde ge samma utslag på roin enligt mig.

// Fordie
Såklart påverkas det inte för det enskilda spelet, men för sheetet totalt påverkas det ju. Har du 5 spel (odds 2.00) med insatserna 4, 4, 40, 4, 4 och förlorar på alla med 4 men vinner på den med 40 har du en ROI på 142.85%. Har du istället 5 spel med samma odds med insatserna 4, 4, 4, 4, 4 och vinner på samma spel så visar din ROI 40%.
Gammal 2011-08-11, 15:54   #57

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Såklart påverkas det inte för det enskilda spelet, men för sheetet totalt påverkas det ju. Har du 5 spel (odds 2.00) med insatserna 4, 4, 40, 4, 4 och förlorar på alla med 4 men vinner på den med 40 har du en ROI på 142.85%. Har du istället 5 spel med samma odds med insatserna 4, 4, 4, 4, 4 och vinner på samma spel så visar din ROI 40%.
Jo, det är ju såklart. Men jag misstolkade nog dig, för jag trodde du/ni menade att om jag vinner med insats 4, 4, 4, 4 vs vinst på med insats 40, 40, 40, 40 så blir det annan roi. Men jag tar bort hela det spreadsheetet och gör om det, hade tagit bort det även om jag hade jätteroi, det handlar ju bara om ~10 matcher och jag ville inte att det skulle vara "låtsasmatcher" jag lärde mig spreadsheet på. Har fortfarande en grej jag måste lära mig om spreadsheetet så lägger inte in några fler matcher förns jag löst det.

Läs gärna mitt nya "förstainlägg" som jag postar här nedan.

// Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-11, 15:55   #58

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Idag börjar det seriösa spelet!

Tjolahoppsansa vilket vackert väder vi har idag

Är säkert därför mitt internet beter sig som en h-ra också.
Hinner vara online cirka 10 sekunder, sen går det ner 10 minuter och repeat.
Gud kanske vill att jag ska vara ute och vara kreativ/produktiv.

Lägger det inte ner snart så kommer jag lägga ner hela denna grejen, för det går mig på nerverna så det heter duga.

Nåja. Se detta som mitt förstainlägg i denna tråd, då mitt seriösa spel börjar idag!

Jag kommer att ta bort mitt första spreadsheet, det hade jag gjort även om jag hade 300% i roi.
Det var ju mest för att lära mig hur det med spreadsheet funkar och sådär.
Hoppas ni inte tycker jag är lam som gör det, men det känns som att det seriösa bettandet startade iom nordicbet-depositen,
och kan man verkligen kalla SvS-spelen för "mina spel"? Jag menar, jag åker ner till ombudet, läser på väggen om "dagens trippel" och spelar den och sen
spelar jag lite annat dom rekommenderar. Så det ligger ju ingen analys, statistik eller nånting bakom det. Utan jag har bara spelat dom matcher som haft vettig motivering.

Nu kommer jag ju börja spela mina egna spel helt och hållet, helt baserat på det jag själv läst till mig, mina egna kunskaper och info jag får från mina släktingar.
Rekarna jag kommer at rygga kommer jag att även där analysera det som sägs, kolla upp statistik och sådär.

Kommer inte ihåg exakt vad jag skrev i mitt förra inlägg som ni kanske ser att bara halva blev postat, men jag kommer iallafall bara spela på nordicbet, förutom *tipset som blir hos ombudet.
Jag kommer heller inte spela någon singel under 1.70 utan då blir det minst en dubbel. Jag har kollat på så mycket snooker och tennis att jag skulle vara expertkommentator, och där är det ju låga odds.
Sen har jag högt uppsatta känningar inom speedwayen och det är allt förofta resultaten blir 1, 1, 1, 1, 1 och oddsen brukar inte ens nå 1.20 (på svs), så där kommer jag nog köra 3 dubbelspel om jag inte kör på något bortalag (har fått in flera 5oddsare faktist)

Jag har satt en gräns på 250kr/dygn. Jag ville sätta 100kr per 12h, men det gick inte. Sen hade jag velat ha 500/v och 2000/mån, men man fick välja liksom.
Jag funderar dock på att sätta 500/v istället, då 250h/dygn är lätt hänt att jag "råkar" spela för 100kr på något för att jag är "bombsäker" på att vinna, sen sitter man där med svansen mellan benen.
Däremot om jag vet att dessa 500 är allt jag har att spela för denna vecka, då tänker man efter lite innan man bettar och jag kanske väljer att betta 3u istället för 5u.

Sen tar jag gärna emot så mycket kritik och tips som möjligt gällande allt möjligt. Som den där "spelade på yankees för att alla hejar på dom på tv", så kan man ju inte göra om den dagen kommer då en unit är 1000kr.
Jag kommer även försöka hjärntvätta mig så mycket som möjligt och göra som i poker; istället för att tänka på pengarna så räknar jag i big blinds, och i spel räknar jag inte 20kr utan jag räknar 2u, som kan vara 2kr, 20kr, 2 miljoner. Ni hajar.

Sen skrev jag såhär på min syn på spreadsheet, för jag frågade boored om folk kommer tycka jag är lame för att jag tar bort min spreadsheet och han re-frågade "bryr du dig om vad andra tycker?"
Citat:
Ursprungligen postat av Fordie@irc
boored, inte direkt, men tråkigt om man får en roi på 110-120 efter kanske 500 spel och någon säger "din verkliga roi är ju egentligen under 100". Jag har mina spreadsheets för att bokföra och se i vilka sporter det går bra för mig och vilka jag kanske överskattar mina kunskaper i. Jag anser mig ha stenkoll på elitserien och allsvenskan då jag har släktingar som spelar eller
sitter i ledningen i vissa lag. Sen "känner" jag Andreas som kör speedway, och han brukar ha koll på vem som kommer vinna och vem som kommer förlora, speciell i h2h-spel i gp och sådär. Sen tennis och snooker har jag sett så mycket på TV att jag skulle kunna vara expertkommentator. :P Sen vill jag alltid lära mig mer, jag är kunskapsberoende, kommer alltid vara och lär föralltid vara.
Sen om det visar sig att det går bra så kommer jag såklart reka också (efter jag lagt mitt spel, så dom inte snor mina odds! :P). Skryta har aldrig varit min grej.
Nu har jag fått med i princip allt jag skrev i inlägget som försvann, minns inte vad mer det var.

Men som sagt, se gärna detta som ett nytt första inlägg, och kom med så mycket kritik, tips och annat matnyttigt ni bara kan. All hjälp uppskattas enormt!

Ha en bra dag

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-11, 19:37   #59

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Nu har jag tagit bort gamla sheetet och börjar om.
Mina levande spel just nu,

Topptipset 13/8

Ogiltigt spel-ID: 465098

PowerPlay 11/8 (verkar gå åt helvete, inte oväntat dock. desssutom råkade jag låsa den, så vad skulle hända om jag vann? blir ju mer än 10x pengarna som jag skrev in)

Ogiltigt spel-ID: 464173

Random Femling:

Ogiltigt spel-ID: 464760

Heja heja friskt humör! Fordie vill vinna massa pengar-för!

/Fordie

Speldagbok:

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-12 klockan 02:10.
Gammal 2011-08-11, 21:09   #60

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Fick tips på fotbollsmatchen och så min älskling vinner ju alltid (tror det är för att dom andra tjejerna blir så avundsjuka och således tappar fokus)

Ogiltigt spel-ID: 465215

Ogiltigt spel-ID: 465242

(Töntar mig med ligorna, orkar inte när den inte hittar. :P)

//Fordie

Speldagbok:

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-12 klockan 02:09.
Gammal 2011-08-12, 01:48   #61

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Sharapova förlora!

Håller på gör om hela mitt spreadsheet, klar imorgon, måste sova nu.
Men roi ligger på -98% kanske.

Jag MÅSTE sluta spela parlays. Hade sharapova + en 2oddsare som jag fick som tips, den gick in och hade täckt alla förluster. ALLA mina parlays är som vanligt: ett fel.

Men hur får jag discplin att satsa 10kr med chans att vinna 12kr? Jag måste börja tänka långsiktigt och försöka tänka i units, inte pengar. Fan då, vad sne jag blir. Gör det jag skrivit som mål att jag inte ska göra.

Speldagbok:

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-12 klockan 01:51.
Gammal 2011-08-12, 02:10   #62

DamageINCs avatar

Standard

Citat:
Jag kommer heller inte spela någon singel under 1.70 utan då blir det minst en dubbel. Jag har kollat på så mycket snooker och tennis att jag skulle vara expertkommentator, och där är det ju låga odds.
Det är verkligen inget fel att spela singlar under 1.7 om det finns värde i dem. Sen undrar jag hur du menar med att det är låga odds inom tennis och snooker? Det är väl inte "lägre odds" där än inom någon annan sport?
Gammal 2011-08-15, 10:14   #63

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

DamageINC, nja, kanske inte. Men typ Barca vs Skit får man ju en ~1.50 medans Sharapova vs Skit får man ~1.20, och jag var lite snurrig i bollen när jag skrev, var speedway jag menade att man får dåliga odds på, även om jag är bra på att sätta bortavinsterna som ger ett väldigt överodds (enligt mig iaf)

Idag har jag iaf degat in 2 lök så idag börjar seriösspelet.
Har fixat till alla mina sheets etc. Vid vinst på topptips och powerplay kommer jag skriva 2 i odds eller något, för att inte förstöra roin (16kr insats och 2000kr vinst sen kan jag förlora några veckor och ändå ha gudalik roi)

Inget mer idiotspel eller idiotryggande nu. Utan jag kommer se mina 2 units som 2000kr fast det inte är det.

Hoppas helgen varit bra!

// Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-15, 10:48   #64

dillehals avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1433
Standard

"Men typ Barca vs Skit får man ju en ~1.50 medans Sharapova vs Skit får man ~1.20"

Jag lovar dig att bolagen inte är ute och cyklar när det gäller matcher som dessa..

Har du läst Spelskolan ?

Säkert pastad här innan, men läs den ett par gånger till så att du inte slutar med att ha kastat bort dina 2000:-
dillehal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 11:44   #65

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Här följer dagens spel. Jag sitter och sjunger "När vi gräver guld i fiiinland"
Jag motiverar inte mina spel, ni får ifrågasätta istället, enklare så.

Jag är förövrigt inne i en jävla fittperiod där jag mår riktigt jävla dåligt. Har inte sovit alls sen jag vaknade igår 16.00 och jag kommer att försöka skriva ut mig från behandlingen idag.
Inte haft sådan här ångest, nästintill panikångest, sen jag kom hit.

Nåja, spelen:
Observera att jag börjat leka lite med DnB, och sjukt vilket värde det finns i vissa finska matcher. Rygga om ni vill, kan visa stats från svs på mina finska matcher

Denna gång är iaf ALLA spel gjorda med 100% egen kunskap och analys.

Dnb:
2011-08-15 19:00SuperettanBrommapojkarna vs Varnamo 2 FT 2 3.850
2011-08-15 17:30VeikkausliigaJJK vs Jaro 2 FT 2 3.300
2011-08-15 19:00Danish SuperligaSilkeborg vs AGF 1 FT 2 1.660
2011-08-15 17:30VeikkausliigaRoPS vs KuPS 1 FT 2 2.550

Pengarna tillbaka på alla utom AGF-matchen. Sen ångrar jag VERKLIGEN att jag inte rekade värnamo, jag var inte helt 100% men för det oddset jag fick var det inget snack om saken. Visste nästan att dom skulle ta det. Värnamo är ett lag som kan spöa vilket lag som helst bara dom har en bra dag. Har vunnit mycket pengar på dom eftersom dom ger 4-7x pengarna mot topplag och mer än ofta så vinner dom. Är väl därför oddset gått ner jättemycket på SvS jämfört med när det var pre-season.

HCP 0-1:
2011-08-15 17:30VeikkausliigaFC Inter vs IFK Mariehamn 1 FT 2 2.150
2011-08-15 17:30VeikkausliigaHonka vs VPS 1 FT 2 2.200

Skulle ha skippat hcp på ena, men var så dåligt odds. Nåja, 140 nånting hamnade roi på så jag är nöjd. Skulle man kunna hålla det skulle det vara sjukt.

Vanliga:
2011-08-15 19:00Swedish Div 1 NorraBK Forward vs Syrianska IF Kerburan 1 FT 2 1.630
2011-08-15 19:00AllsvenskanNorrkoping vs AIK 1 FT 2 3.050

Parlay:
2011-08-15 19:00PARLAY: 3 spel parlay 1 4.640
2011-08-15 21:00Premier LeagueMan City vs Swansea10.000
2011-08-15 19:00SuperettanQviding vs Angelholms20.000
2011-08-15 19:00AllsvenskanNorrkoping vs AIK20.000

Så, vad tror ni?
Jag kommer i fortsättningen inte låsa några spel, jag har ju allt på "ticked placed" på nordicbet om det skulle ifrågasättas, stryk, eu och pp kommer jag ta bild på med mitt namn brevid så det också finns. Men som sagt, blir antingen 0 i odds och insats eller 2 i odds vid vinst, och skriva i en icke-stats-ruta vad resultatet blev.

Kan även säga att jag är sjukt nöjd över att ha lyckats få till det med filter-rutorna även om det tog en stund att haja hur jag fick in spelen där..

Ha en fortsatt bra dag!

Edit, blev fel match i min parlay om ni undrar varför jag spelat emot mig själv. :/

/Fordie

Speldagbok:

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-17 klockan 13:24.
Gammal 2011-08-15, 12:21   #66

Philjays avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 3798

Standard

i ena paralayn haru lirat på aik, i en singel på norrköping, det är mega jinxen för att det ska bli X, bara så att du vet!
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 13:44   #67

dillehals avatar

Standard

Citat:
Jag MÅSTE sluta spela parlays. Hade sharapova + en 2oddsare som jag fick som tips, den gick in och hade täckt alla förluster. ALLA mina parlays är som vanligt: ett fel.
Det sprack snabbt..
Gammal 2011-08-15, 15:02   #68

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Philjay Visa inlägg
i ena paralayn haru lirat på aik, i en singel på norrköping, det är mega jinxen för att det ska bli X, bara så att du vet!
Jo jag vet, lyckades på något jävla sätt ta fel match.
30h sömn på ett dygn gör en lite virrig.

Citat:
Ursprungligen postat av dillehal Visa inlägg
Det sprack snabbt..
Mina "måsten" är lika mycket värt som skit. Löften och regler är en helt annan sak. (Påpeka nu gärna att jag spelat 90kr över daglig budget ^^ jag fick in lunch-dubbeln, så det jämnar ut sig!)

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-15, 15:22   #69

eddiehs avatar

No Brakes

Standard

Mycket spel blir det...

Hur var det med den där budgeten på 200 kr/mån som du skrev om i början?Känns som att det hela håller på att gå över styr.Elva matcher på en och samma dag,är det verkligen så klokt?Och så en Lunchdubbel på det?

Om du nu känner att du har stenkoll på finska ligan,skippa allt annat skit och fokusera på det istället.Man behöver inte spela varje dag...
Gammal 2011-08-16, 00:32   #70

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Mycket spel blir det...

Hur var det med den där budgeten på 200 kr/mån som du skrev om i början?Känns som att det hela håller på att gå över styr.Elva matcher på en och samma dag,är det verkligen så klokt?Och så en Lunchdubbel på det?

Om du nu känner att du har stenkoll på finska ligan,skippa allt annat skit och fokusera på det istället.Man behöver inte spela varje dag...
200kr/mån? Var har du läst det?

Jag har satt en programmerad spärr i nordicbets programvara att inte låta mig spela mer än 250kr per dygn vilket är ungefär lagom, även om jag önskat att jag hade kunnat ställa in det på typ 150.

Att det blev så många matcher idag vara bara för jag läste lite fel när jag hade klickat i 5st matcher och tröck i 20kr, på något sätt fick jag för mig att jag spelat för 20kr på alla 5 matcher men ändå bara betalat 20kr.
30 min sömn gör en fuckad i skallen.

Lunchdubbel 32kr med mina turnummer har jag kört länge.

Men jag håller med, tänker inte förneka att idag kändes det som att det höll på att eskalera, jag satte in 300kr först som jag spelade dom där matcherna för, sen satte jag in 1000kr till och hade jag inte varit ansvarig och sett upp hade jag spelat bort allt det. Jag laddade tom ner pokerklienten och tänkte "20 eur har jag råd att leka bort", men dom 20 eur hade blivit 2000 eur som jag sedan gulat i en hand som alltid.

Jag kanske inte har skrivit det, men topptipset, stryktipset, eu och pp ligger helt utanför denna dagbok och skriver bara in vid vinst och kommer även "halvreka" när jag känner mig säker. Men själva spelen är ingenting jag räknar varken till eller från rullen. Samma gäller mina 3x3 hästar. Det är sånt där "ah, en av mina hästar är favorit i två lopp, in med degen!"

Men ska ändå passa på att tacka dig, för din mening var ju att påminna mig om mina regler misstänker jag, och det är bra, för det får inte eskalera, då jag denna gång vill lägga ner 2-3 år på att se om jag har dom skilsen i bl.a. elitserien som jag själv tror att jag har.
Jag funderar på att höja min gräns från 50-100kr/dag till 200kr/dag, men då lirar jag för 10% av rullen, men det är ju uppdelat på minst 5 spel = 2% så borde vara korrekt? Eller?

//Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-16, 00:37   #71

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Grejen är den att den "koll" jag har är "aspiekoll". Dvs det är min asperger som ser mönstret på vilka som vinner mot vilka för att jag sett så jävla många hundra matcher visas på text-tv och då lär man sig.
Jag vet inte vilka spelare som är bra i lagen osv så skulle jag satsa stenhårt på det skulle det bli fel i början, trots att det hade blivit rätt om jag bara kört rent statistiskt.

Men i övrigt är jag inne på att köra så jag har stenkoll på en 4 olika "spel", allsvenskan+superettan (räknas som en) är så tajta så det är bra odds, sen sm-liiga och elitserien där jag har bra källor och sen speedway. Verkligen nöta nöta nöta. Men jag är dålig på namn, vilket jag misstänker är en dålig egenskap i spel. Nummer är jag en jävel på.

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-16, 08:14   #72

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
jag spelar över min unitgräns på denna

/Fordie

Källa: https://www.sharps.se/forums/fotboll/...-championship/
Sa du inte att du skulle hålla dig inom satta gränser?

Tycker redan att detta börjar gå överstyr och att du inte kan hålla dina regler och målbilder som du satt upp i dagboken.

Kom igen nu, Fordie! Tagga till och visa att du klarar av detta istället!
Rejs (+1), Dracma (+1), Fordie (+3)
Gammal 2011-08-16, 19:13   #73

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Sa du inte att du skulle hålla dig inom satta gränser?

Tycker redan att detta börjar gå överstyr och att du inte kan hålla dina regler och målbilder som du satt upp i dagboken.

Kom igen nu, Fordie! Tagga till och visa att du klarar av detta istället!
Aarå. Tack för påminnelsen.
Som tur är (fast jag är tvärförbannad ) så kom jag upp i gräns på 250kr per 24h. Men jag blir så jävla sne, för jag hittade 4st matcher jag tänkte spela som "dubbel-system" jag verkligen ville spela för 20kr, men fick lägga 10kr istället. (insats 120 på 20kr vs 60 på 10kr).
Pratade i livechatten och frågade när jag kan spela igen, eftersom det var igår runt 15-18 jag la spelen. INATT kl 02.00 kan jag spela igen (har 50kr kvar till limit nu, men limiten försvinner helt inatt kl2).
Så, som sagt innan, hade mycket hellre haft 200kr/12h.

Nu har jag satt det på 500kr per 24h istället. Men det ökar ju mitt ansvarstagande lite också. Visar det sig att jag inte kan ta ansvar så ställer jag tillbaka på 250/24h.

Sen kom en väldigt oväntad utgift idag så jag fick casha ut 2000kr, men jag har lite drygt 600kr + ~170 i spel, så jag spelar bara för vunna pengar nu.
Jag måste dock fortsätta inbilla mig att en insats på 20kr är 200kr, för det var det som gjorde att jag valde mina matcher med omsorg och faktist lyckades få in det mesta. Sen får jag inte tänka "äh, 200kr på 3.30 dnb, är ju ändå gratispengar jag spelar för", för då är det bara lägga ner direkt.

Men jag tackar dig för att du uppmärksammar att jag spelat lite för mycket, tackar även eddieh som uppmärksammar mig.

Ett stort problem jag dock har nu, speciellt när jag är hemma, det är att när jag tagit mina sömnmediciner så blir jag full i fan och då kan pengarna hamna precis var som helst.
Jag vill inte spärra mitt konto, för då kommer jag ändå bara öppna konto någon annanstans och spela mer. Så funderar på om jag ska börja sätta 50kr på pokern att leka för nattetid. Eller så får jag som inatt fortsätta försöka hitta bra källor osv.

Jag skulle gärna vilja ha tips på hur jag ska skriva rek-ningar då min rekning inte uppskattades alls pga hur jag skrev.
Sen kan jag inte skriva "jag har insideinfo att jokerit ser detta som en enkel match" tex och så förlorar dom, då får jag dåligt samvete.

Nåja, nu måste jag äta, morsan är tvärarg för jag inte äter.

Må väl mina vänner.

Edit: Denial, denial, bortförklaringar och förnekelse... :P
Jag menade inte att jag spelade över min unitgräns. Men jag spelade för 100 och jag har försökt att ha 5 units som max, men 10 är mitt max och kommer hända IBLAND. Dvs mina bets är 1, 2, 3, 4, 5, 10 i stort sett. Kommer dock gå ner till max 5 units tills jag är över 1000kr i rullen.

/Fordie

Speldagbok:

eddieh (+1)

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-16 klockan 19:18.
Gammal 2011-08-16, 19:23   #74

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 1575

Npower League Two 2011/201
Stats: 42 - 36 - 4
ROI: 110.15%
Vinstprocent: 53.85%

Standard

Citat:
Så funderar på om jag ska börja sätta 50kr på pokern att leka för nattetid.
Nej herr Fordie. Du säger själv att det inte blir bra med poker. Att du tiltar bort allting och har dig. Tvivlar på att du kommer att lyckas hålla dig till 50kr då andra mål och krav snabbt brutits. Stå över det och försök hitta någon annan lösning istället.

God fortsättning och lycka till med spelandet
eddieh (+1), Fordie (+3)
ChippN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-16, 19:44   #75

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Fan, la ett spel på 20kr och tänkte köra lite ryggningar på en sajt jag precis hittat. Så var det bara 20kr jag fick spela för. :P

Nåja, får väl hitta på något annat, ut och supa kanske. (Hatar alkohol, så inget alternativ dessvärre). Får väl umgås med familjen. HÖÖÖÖÖÖÖ

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-16, 19:46   #76

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChippN Visa inlägg
Nej herr Fordie. Du säger själv att det inte blir bra med poker. Att du tiltar bort allting och har dig. Tvivlar på att du kommer att lyckas hålla dig till 50kr då andra mål och krav snabbt brutits. Stå över det och försök hitta någon annan lösning istället.

God fortsättning och lycka till med spelandet
Du har helt rätt.

Vet inte vad jag ska göra istället. Speciellt när jag blir sådär full i fan och kommer på att jag qviding visst spöar barcelona borta till 300 gånger pengarna, men lika bra att ta dnb för att vara säker.

Fick precis kontakt med en gammal bekant, vi brukade, när jag bodde här, vara ute och gå i 4-5 timmar på nätterna. Så om han inte tråksuper som alla andra så har jag ju problemet löst iaf för några nätter framåt.

Tack detsamma du!

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-16, 20:29   #77

Rejss avatar

Standard

Intressant att få en inblick en spelberoendes vardag.
För du har verkligen problem att lösa, hoppas du kommer in ett spelsätt som du klarar av...

Fordie (+3)
Gammal 2011-08-16, 20:43   #78

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Kul att mamma tar upp ett brev och säger (m): "men varför får du såhär mycket tillbaka på skatten?" och jag bah (Jag):"Va?!" eftersom hon står och läser ett kronofogdensbrev. Så börjar hon läsa (m):"Ni har betalt in för mycket skatt och/eller avgift, som ska återbetalas till er av Skatteverket. *newline* (m): Då ni har skuld hos Kronofogdsmyndigheten har beloppet helt eller delvis tagits i anspråk enligt nedanstående specifikation." . (m):"Det är ju fan över 11 tusen" - (Jag):"TACK MAMMA!!!" - (m):"Jag trodde du hade läst det..." :(

Speldagbok:

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-16 klockan 20:47.
Gammal 2011-08-17, 00:53   #79

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Intressant att få en inblick en spelberoendes vardag.
För du har verkligen problem att lösa, hoppas du kommer in ett spelsätt som du klarar av...
Tack, om du inte är ironisk.

Jag erkänner att jag är beroende, trots mina gränser osv (ni ser ju hur lätt jag skiter i det), men jag försöker hålla mig så nära gränsen som möjligt och det faktum att jag är medveten om att jag har en beroendesjukdom gör ju det hela mycket lättare att tänka efter.

Jag har diagnos "grov beroendepersonlighet", vet inte om det skiljer något mellan beroendepersonlighet och beroendesjukdom men googlat lite på beroendesjukdom och beroendepersonlighet och det är beroendesjukdom jag har om något.

Jag har inte sund inställning till något; mat äter jag när jag känner för det, kan gå 2-3 veckor utan att jag äter, lever på kaffe, mjölk, saft.
Kan komma perioder då jag äter som fan, hela tiden, helst så mycket socker som möjligt.
Jag dricker 20-30 koppar kaffe om dagen, har försökt sänka till 5 om dagen och det håller 2 dagar.
Jag började träna och körde träningscykel, muay thai etc.
Som tur var sa mina trasiga knän ifrån och jag kunde inte fortsätta, men enda jag tänkte på var nästa träningspass och jag kunde gå upp 2-3 på natten för att cykla. Det blev kaos.

Har inte haft sex på typ en månad nu, känner inget sug alls och kan se porrfilm som om det vore en tutorial för nånting, helt ointressant. Men när jag hade permis och var med mitt ex höll vi på från morgon till kväll (mina meds gör så jag får kämpa hårt och länge för att kunna komma och oftast gör jag det inte alls)

Idag och igår har jag tagit mer droger än under alla 4 månader på behandlingshemmet, när jag åker tillbaka kommer jag gå tillbaka till det vanliga och inte märka nånting.

Spelet ser du ju själv. Sen lämnar jag in topptipset-rader, powerplay osv.
Under alla 4 månader har jag lånat en 20 här och en 20 där av folk för att kunna köra 16-32-54 rader på topptipset. Räknar man lite kort 20kr 3 gånger i veckan i 4 månader så blir det en rätt soft summa. Jag är tvärberoende.

Vad jag är beroende av är kicken. Och att gå från att inte äta alls till att äta så jag går upp från 70 till 110 (jag gick som ex. upp 16kg första 8v på behandlingen, utan att ens äta något!). Men även det är kickar, behöver liksom inte vara direkta kickar, utan även kommande kickar är en kick i sig.

Bästa beroendet jag har är adrenalinberoendet. Billigast, minst skadligt och roligt. Dvs bil. Snabb jävla bil. Ut på natten efter en enslig väg och bara få ut mina känslor genom turbon. DET gör mig lugn för flera månader framöver.

Nåja, funderar nästan på att ta bort detta inlägg, har ingenting med spel att göra, synd att man inte kan göra "spoiler".

Men som sagt, jag erkänner; jag är beroende, men med er hjälp tror jag att jag kan sköta detta rätt snyggt och jag uppskattar enormt när ni säger att jag nu spelat lite mycket. För i mina ögon har jag bara spelat för en hundring för mycket och blir sur över att jag nått min gräns för jag inte alls spelat så mycket, så kollar man på levande spel och ser att man har 400 levande.

Hoppas mod låter detta inlägg vara kvar. Kan vara läsvärt för många människor.
Kolla länken, jag skriver den igen: http://www.rodafjadern.se/t_resource_13.php?page=11

Och citerar första raden
Citat:
Ursprungligen postat av Rödafjädern
Beroendesjukdomar är ett av de största hälsoproblemen idag och är orsak till flera tusen dödsfall om året. Sjukdomen kostar samhället 27 miljarder kronor årligen.
Nu återgår vi till spelsnacket!

Har vunnit en hel del. Trots att jag tagit ut mina 2000kr (ok, erkänner, jag satte in 2300 för att kunna förlora 300kr utan att ha förlorat, men jag vann ju massa istället ) så har jag 1400kr + 300kr levande. Det måste vara sjuk +varians och jag måste sluta tänka att jag nu spelar för gratispengar för det har verkligen fastnat i mitt huvud att jag spelat ihop 1500 på två dagar med 20or och 50lappar. Kommer aldrig kunna hålla samma tempo och måste inse att detta är en JÄTTESTOR upswing som aldrig händer igen.

Nu ska jag sluta skriva trams.
Ska lägga upp mina spel, så ni får se.

Må väl mina vänner.

/Fordie

Speldagbok:

htsolna08 (+1), Fyran (+5)
Gammal 2011-08-17, 08:40   #80

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 483

AndreasH
Stats: 67 - 64 - 8
ROI: 101.79%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Citat:

Jag har inte sund inställning till något; mat äter jag när jag känner för det, kan gå 2-3 veckor utan att jag äter, lever på kaffe, mjölk, saft.
Kan komma perioder då jag äter som fan, hela tiden, helst så mycket socker som möjligt.
Jag dricker 20-30 koppar kaffe om dagen, har försökt sänka till 5 om dagen och det håller 2 dagar.
Jag började träna och körde träningscykel, muay thai etc.
Som tur var sa mina trasiga knän ifrån och jag kunde inte fortsätta, men enda jag tänkte på var nästa träningspass och jag kunde gå upp 2-3 på natten för att cykla. Det blev kaos.
Du har säkert fått höra det innan men jag tror att du skulle behöva strukturera upp din vardag och kanske schemalägga grundläggande aktiviteter som äta, sova, träna osv.
AndreasH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 09:37   #81

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
synd att man inte kan göra "spoiler".
Det kan man faktiskt göra.

Spoiler:
Piece a cake!
Fordie (+1)
Gammal 2011-08-17, 12:43   #82

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasH Visa inlägg
Du har säkert fått höra det innan men jag tror att du skulle behöva strukturera upp din vardag och kanske schemalägga grundläggande aktiviteter som äta, sova, träna osv.
Sovandet har jag faktist lyckats få till helt ok. Vaknar halv8-8 och lägger mig senast 9 när jag är på hemmet. Här på permis sitter jag vaken till senast 4 och går upp 10.

Men du har helt rätt, jag har dock ett schemalagt "program" på väggen där det står typ:

Morgon: 8, frukost och kaffe i normal mängd
Mellanmål: Något äpple eller banan och kaffe i normal mängd
Lunch: 12.00, försök ät! annars ta kaffe och någon frukt
Mellanmål: Någon frukt, kanske kräm och kaffe i normal mängd
Kvällsmat: 16-18.00, Kan bestå av allt mellan kräm och lyxfilé mignon eller nåt. :P Och kaffe, brukra försöka dricka sista koppen 18.00, för antingen måste jag dricka 3 koppar innan sömn eller vara utan sömn.

Men såhär är det i verkligheten, jämfört med schemat.
Morgon, 8: 3 koppar kaffe, medicin, 2 koppar kaffe, röka, 2 koppar kaffe
Mellanmål, 3-5 koppar kaffe
Lunch, är jag så hungrig så jag spyr så äter jag. är det torsdag och det finns grädde äter jag såklart, pannkaka ftw! sen 2 koppar till maten (dricker alltid kaffe till maten)
Mellanmål, 3-5 koppar kaffe.
Kvällsmat, om det är en som heter Janne som jobbar så gör han alltid påhittade recept med pasta och kött/köttfärssås, ibland gör han "chans"-pölsa men det blir helt ok, brukar tom äta potatis då (det är stekt klyftpotatis 5 dagar i veckan så man blir ju inte lite less) Sen beroende på klockan så blir det 3-5 koppar kaffe.
Har jag varit uppe vid 7 eller så kan jag dricka kaffe till 9, sen ser jag film med jimmy runt 8 och då blir det minst 3 koppar under filmen.
Nattmedicinen tar jag 8 och somnar antingen direkt eller inte alls (läs: 4-6 på morgonen)

Så jag skulle behöva lägga om kosten lite ja.

Men...
Ska bara ut och ta en cigarill och kaffe med morsan, sen ska jag lägga upp gårdagens vinster och dagens spel.

Mod får säga till om det blir för mycket offtopic i denna tråd. Men folk är ju nyfikna och jag har ADHD så kan intee sluta skriva.

Må väl mina vänner!

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-17, 12:44   #83

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Det kan man faktiskt göra.

Spoiler:
Piece a cake!
ÅÅåh, tack! Trodde inte man kunde det, men tänkte att det var konstigt med tanke på vbullentinversionen.

TACK!

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-17, 16:32   #84

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Här är mina spel från igår:

2011-08-16 16:18MLBChicago White Sox (G. Floyd) vs Cleveland Indians (U. Jimenez) 1 FT 1 1.750
2011-08-16 14:00Master R2J.M. Del Potro vs R. Federer 2 FT 5 1.450
2011-08-16 20:45ChampionshipWatford vs West Ham 2 FT 10 2.170
2011-08-16 20:45Champions LeagueArsenal vs Udinese 1 FT 1 1.550
2011-08-16 20:45Champions LeagueFC Copenhagen vs Plzen 1 FT 1 1.650

Kul att jag vinner trots att jag, "bara lägger massa bet på allting" som enligt mig kan tolkas som "bettar utan tanke" men så var inte fallet tydligen...

Visste att Hate'n skulle börja till slut. Tråkigt. Anser att det är upp till mig om jag vill spela på en match eller torka mig i röven med pengarna.

Nåja, ska äta, sen kommer mina matcher för ikväll upp. Mycket blandat ikväll.
Har 200kr levande, så ligger exakt på gränsen!
Har ändå inget mer att spela på nu.
Skulle vara om det dyker upp något intressant ikväll, orkar inte scrolla igenom hela listorna jag har lagt under favoriter iaf. Men imorgon blir det PP iaf. Wiee!

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-17, 17:15   #85

kingscanias avatar

Sharp$: 56

Standard

Citat:
Därför vädjar jag er att om ni ser att jag börjar slänga in spel varje dag så säg till och fråga hur

// Fordie
Idag skriver du:
Citat:
Visste att Hate'n skulle börja till slut. Tråkigt. Anser att det är upp till mig om jag vill spela på en match eller torka mig i röven med pengarna
Du la ett spel på Malmö dnb, när du tidigare var inne på att spela Zagreb, samtidigt som du inte lämna någon motivering. Är det hat att då ifrågasätta detta? Är det citatet överst som gäller, att man får fråga om motiveringar när du slänger iväg spel varje dag, eller ska man bara sitta tyst när du skriver ut spel, som du antyder i ditt andra citat....

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
performance (+1)

Senast redigerad av kingscania den 2011-08-17 klockan 17:48.
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 18:36   #86

Wagners avatar

Sharp$: 2248
Standard

Spoiler:
arfert (+1), eddieh (+1), Shell Peppe (+15), Vlad (+10), kingscania (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 20:15   #87

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Idag skriver du:

Du la ett spel på Malmö dnb, när du tidigare var inne på att spela Zagreb, samtidigt som du inte lämna någon motivering. Är det hat att då ifrågasätta detta? Är det citatet överst som gäller, att man får fråga om motiveringar när du slänger iväg spel varje dag, eller ska man bara sitta tyst när du skriver ut spel, som du antyder i ditt andra citat....
Du måste ju lida av läsförståelse.

Jag trodde mff hade skittajt tema och skrev även "eller blandar jag ihop lag?", sen fick jag info att så inte var fallet samtidigt som jag såg att matchen var kval till cl gruppspel.

Som jag skrev tidigare, skulle jag spela alla spel jag skriver i chatten att jag spelar, så hade jag varit gul för 90 år sen.

Och det spelar ingen roll, om jag vill spela på qviding mot barcelona och jag bara gör det för 20kr, så ligger jag inom min gräns.
Vill jag ta min dagsgräns på 200kr och elda upp så gör jag det.

Hoppas verkligen "dont feed the troll"-loggan nedan är menad åt kingscania, för han måste trolla på irc eller så saknar han några indianer i kanoten.

Ska du inte börja med personliga påhopp även här på forumet? Standard av folk som tappat argument eller vägrar erkänna att dom hade fel.

Aja, lek vidare, antar att du är nyfyllda 18, alla andra jag snackar/snackat med har kunnat "tillrättavisa" mig på ett sakligt och moget sätt, inte med påhopp.

Antar att du spelade zagreb och blev tvärlack för att htsolna skrev att han också kommer köra malmö.

Edit: Du är jättevälkommen att ifrågasätta LAGDA spel. Men jag säger säkert 100 olika saker jag ska spel på per dag, typ sharapova för hon är snygg och stönar läckert, yankees för att alla på tv hejar på dom osv. Tror du jag kör på alla dom på riktigt?
Edit2: Detta är förövrigt två bets jag faktist lagt, så varför frågar jag ens...

Spoiler:

För er som inte var där, men ändå ger sharps för hating. great!

14:14:32 <htsolna08> hur tror ni det går för mff?
14:14:43 <htsolna08> barca börjar så sent som 23.00 :O
14:14:47 <Fordie> torsk
14:14:48 <Fordie> lätt
14:15:05 <Fordie> mff har väl jättetajt schema just nu, eller blandar jag ihop lagen nu?
14:15:10 <htsolna08> kroatien är väl ingen direkt bra liga?
14:15:26 <htsolna08> all fokus lär ligga på cl
14:15:31 <htsolna08> allsvenskan är körd
14:15:55 <Grnvit> fordie
14:15:56 <Fordie> det är ju semi i kvalserien till vad? cl?
14:17:52 <Fordie> men vad är det mff spelar för? cl-plats?
14:18:10 <htsolna08> mm
14:18:13 <htsolna08> till gruppspelet
14:18:25 <htsolna08> om man går vidare är man klara för gruppspel i cl
14:18:34 <htsolna08> ekstrand var jävligt bra mot arsenal igår btw
14:18:52 <Fordie> då kör jag dnb på mff
14:18:55 <Fordie> rygg Grnvit?
14:19:10 <KingScania> Men sluta lägg bet på allt möjligt
14:19:26 <Fordie> det är första bet jag lägger idag?
14:19:27 <htsolna08> skulle inte röra den matchen
14:19:31 <htsolna08> utan koll på kroaterna
14:19:46 <KingScania> Tycker du att det är ett bra spel då? Varför spelar du Malmö dnb?
14:42:56 <Fordie> KingScania, vad menar du med att jag bara lägger ogenomtänkta spel? alla spel jag lagt sen jag deposita 2000kr är genomtänkta
14:43:18 <Fordie> och jag tycker malmö till 6.x pengarna är ett bra spel eftersom jag tror dmo har chans att vinna, dom visade ju verkligen vad dom går för mot rangers
14:44:20 <Fordie> dom kommer vara cpfokuserade och verkligen försöka att inte göra ett enda misstag samtidigt som jag tror dom kommer vara ganska offensiva i början
14:45:05 <Fordie> jag har inte sett dom spela borta mot zagreb, dom har väl aldrig gjort det? så det finns ingen statistik att gå efter. notera frågetecknet
14:45:06 <+RozZle> du har mkt att lära lilla gosse
14:45:09 <htsolna08> blir nog en peng på mff
14:45:12 <htsolna08> för högt odds
14:45:12 <Fordie> ja, det är därför jag är här
14:45:16 <Fordie> htsolna08, tack
14:46:06 <KingScania> Du framförde NOLL argument om varför du skulle spela malmö....

Inte någonstans skrev jag att jag skulle spela mot malmö och jag framförde mycket bra argument till varför jag kommer spela, jag såg även båda matcherna mot rangers och det var enligt mig en tempohöjning jämfört med när dom kör i allsvenskan och jag tror dom slår zagreb som jag även sett spela mot andra lag.

Sen börja han whine'a om att jag spelar på lag jag inte vet om. Det var väl minst 2st som skrev att det är en säker match men dom vill veta vilket lag som ställer upp. Det kallas att ta rygg på någon annans rek, om du hört talas om det.
Och jag tog aldrig betet över huvud taget, men jag skrev efter dom postat rätt många namn att jag kommer spela den matchen samt att hcp-spel borde vara värde iom att något lag kommer vinna stort.

/ignore fordie
Skriv så på din IRC-klient, för allas bästa.

/Fordie

Speldagbok:

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-17 klockan 20:32.
Gammal 2011-08-17, 20:55   #88
Banned

Trav

Standard

Fordie:

Du får erkänna att ditt sätt att skriva, motivera och spela inbjuder till att du ifrågasätts - spelsajter är en guldgruva om du vill hitta spelmissbrukare, idioter, lögnare, statistiker, vindflöjlar, kappvändare, proffs, amatörer och vilken kategori du tillhör återstår att se...?!

Detta är inte att sabla ner dig - det är enbart menat att få dig att inse att denna sajt inte är till för personer med svag mage - här får du höra saker och ting för vad de är - rakt på sak! Precis som det skall vara!

Lycka till, framöver...!

/Badass
Gammal 2011-08-17, 21:12   #89

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Och för er som tittar på matchen ser ju att jag hade rätt i det jag sa...

/Fordie

Speldagbok:

kingscania (+1), Andreas B (+1), Andreas B (+1), Andreas B (+1), Andreas B (+1), Andreas B (+1)
Gammal 2011-08-17, 21:18   #90

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Fordie:

Du får erkänna att ditt sätt att skriva, motivera och spela inbjuder till att du ifrågasätts - spelsajter är en guldgruva om du vill hitta spelmissbrukare, idioter, lögnare, statistiker, vindflöjlar, kappvändare, proffs, amatörer och vilken kategori du tillhör återstår att se...?!

Detta är inte att sabla ner dig - det är enbart menat att få dig att inse att denna sajt inte är till för personer med svag mage - här får du höra saker och ting för vad de är - rakt på sak! Precis som det skall vara!

Lycka till, framöver...!

/Badass
Jo, men varför ifrågasätta vad jag gör med 20kr?

Jag är spelmissbrukare, idiot, icke lögnare (jag glömmer bort vad jag ljugit om, och blir busted, så lika bra att vara ärlig direkt :P), försöker ha koll på statistik, amatör som vill lära mig.

Ja, folk har varit rak på sak, på ett korrekt sätt.
Påhopp och rent av skitsnack taget ur luften (som du kan läsa i min spoiler) är bara lamt och typiskt tonårsbeteende.
Sen att han tar saker så bokstavligt är ju helt sjukt, han är värre än jag och jag är fan

Men absolut, anser att detta forum är precis som det ska vara.
Sen att det finns idioter överallt får man ju räkna med. Men att beteendet uppmuntras med massa sharps är ju rentav larvigt.
Skriv själva vad ni tycker för fan.

Tack så mycket btw, jag ska försöka sluta spela maxunits och sådär. Jag går ju helt emot reglerna; tar ut min rulle och börjar spela för mer. Actionsökande, precis som i pokern. Men nu är det back till 20kr-gamen igen, vann mest då.

eddieh: Inget ont menat men du ger sharps till alla för allt. Betyder inte så mycket då liksom.

/Fordie

Speldagbok:

eddieh (+1), eddieh (+1), eddieh (+1), eddieh (+1), eddieh (+1)

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-17 klockan 21:20.
Gammal 2011-08-17, 21:42   #91

Grnvits avatar

Ishockey 14/15

Standard

Citat:
Jo, men varför ifrågasätta vad jag gör med 20kr?
Ledsen att jag klipper ur en liten liten del ur ditt inlägg.

Förstår att det är lätt att tänka "äh det är bara en tjuga, kan lägga den för det kvittar om jag förlorar", det är bra iaf att man känner sig bekväm med insatserna och att man har råd att förlora det. Men man måste ändå försöka värdera spelen, man kanske kan försöka låtsas att det är 2000 kr istället?
Försök att välja spelen med omtanke, jag ska t.ex försöka köra att jag enbart ska lägga spel där jag kan motivera dem, där jag har tanke och idéer om matchen, även fast det är helt fel tankar så tror jag ändå det är möjligt att utvecklas på så vis att jag börjar välja spel lite noggrannare.

Twitter:
Nordik (+5)
Gammal 2011-08-21, 17:34   #92

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

eddieh din mupp.

Iaf, så jag tog ju ut hela min rulle som jag kanske skrivit, vet inte, orkar inte kolla, blev mycket droger ett tag.
Hade 52kr kvar som jag nu lirat upp till 400kr och försöker bygga tillbaka till runt 2k så kör mycket chansbet så det svänger rätt bra.

Har fått in några fina högoddsare, även satt i princip 100% på MLB, bara genom att läsa lite här på forumet. Jävla bra forum det här måste jag säga, önskar jag hade rulle att ha 100kr som en unit, då tror jag man skulle kunna leva på det här bara man läste och analyserade tillräckligt.

Citat:
Ledsen att jag klipper ur en liten liten del ur ditt inlägg.

Förstår att det är lätt att tänka "äh det är bara en tjuga, kan lägga den för det kvittar om jag förlorar", det är bra iaf att man känner sig bekväm med insatserna och att man har råd att förlora det. Men man måste ändå försöka värdera spelen, man kanske kan försöka låtsas att det är 2000 kr istället?
Försök att välja spelen med omtanke, jag ska t.ex försöka köra att jag enbart ska lägga spel där jag kan motivera dem, där jag har tanke och idéer om matchen, även fast det är helt fel tankar så tror jag ändå det är möjligt att utvecklas på så vis att jag börjar välja spel lite noggrannare.
Ja, som jag skrivit tidigare så ska jag försöka tänka att en tjuga är 200kr eller kanske 2000kr, och senaste dagarna har mitt tänk "äh, en tjuga bara" eskalerat och det är bara på ren tur jag inte gulat utan spelat -+0 på kanske 60 kuponger (60 kuponger på 3 dagar är inte friskt).

Bra tips att bara lägga spel där man kan motivera, ska nog börja köra med något liknande, för även om det bara är "en tjuga" så är det ju just dessa 20or som gjorde att jag gick 2300>3300 på två dagar, men sånt glömmer man ju fort.
Sen blir det fel i skallen när jag har som nu 400 och spelar för 20kr, man söker action för att få tillbaka sin rulle eftersom man då sakta men säkert gick uppåt, nu svänger det som fan istället.

Men tack för tipset, jag ska prova med det from idag, att spel jag inte kan motivera tänker jag inte lägga.

Sen om ni undrar varför min roi står still så är det just pga att jag har runt 60 kuponger sen senast uppdaterat, ska lägga in dom också så småningom men jag mår inte alls bra psykiskt just nu.

Hoppas ni haft en bättre helg än mig, både spelmässigt och måeendemässigt.

Ha det gött mina vänner!

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-21, 17:42   #93

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Jag fick förövrigt in powerplay och en liten topptipset häromdagen men hur jag än gör så blir statistiken jättekonstig så tänker ta bort både powerplay, topptipset, eu/stryk. Blev lite över 6000kr delat med en polare på 400+ rader, så skriver jag in det kan jag förlora 1000 matcher innan jag ligger på normal roi igen. Så, jag tar bort det helt.

/Fordie

Speldagbok:

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-21 klockan 18:44.
Gammal 2011-08-21, 18:40   #94

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Sådär, nu har jag lagt in alla matcher. Trodde det var 50 spel per sida och hade 1½ sida med spel, därav trodde jag att det var 60 kuponger, men så var inte fallet. :P

Nu har jag dock halva rullen levande. Så får se hur det slutar.

Må väl

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-21, 18:53   #95

Standard

Citat:
Nu har jag dock halva rullen levande. Så får se hur det slutar.
Skulle vara roligt om du la in även dessa spel i spreadsheet. Så man kan se vad det är du spelar på förhand.
Gammal 2011-08-21, 20:43   #96
Banned

Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

R9B1N (+5), Rejs (+1), Slurf (+2)
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-22, 17:23   #97

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Skulle vara roligt om du la in även dessa spel i spreadsheet. Så man kan se vad det är du spelar på förhand.
Ja, ska börja göra det (igen), eller åtminstonde skriva i tråden.
Varit röriga dagar nu pga drogerna, men det var typ en dubbel på sharapova och nån annan 1.30-oddsare, inget ni vill spela på ändå.

Idag kör jag DNB GEFLE och att hysen (ifk) ej gör mål.
Jag ska se om jag kan få ut någon mer info av polaren som tipsa mig, men ni ryggar ju på eget bevåg.

Lemasive, kan du plz dra så långt åt helvete från min tråd det går?
Jag gillar inte såna som du (du, jag och några till på detta forum vet vad jag menar) och kommer nog inte ändra den ståndpunkten.

20 units på att lemasive inte ens spelar. han är bara medlem här för att ingen här vet om hans bravader på flashback samt hans användarbilder på qruiser.
någon som bettar emot?

/Fordie

Speldagbok:

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-22 klockan 17:56.
Gammal 2011-08-22, 17:30   #98

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Dagens spel (klart nu)

DNB Gefle 2u
Hysen gör itne mål i matchen 2u
over 2.5 man u - tottenham 2u
trippel: man u win, molde win, giffarna win, 3u
jaro - honka, 1/2 ht/ft, 1u
man u - tottenham, båda lagen gör mål, 3u

edit: la en hcp 0-1 st pauli 3u också
edit2: dnb på mjööööölby 2u

God jul, stor kuk! Måste uppdatera mitt spreadsheet med alla spel från igår.

/Fordie

Speldagbok:

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-22 klockan 19:07.
Gammal 2011-08-22, 20:27   #99

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

jag måste ha missuppfittat det här med ht/ft helt.. trodde jag satt den eftersom 1 vann första halvleken och 2 vann andra halvleken :( jävla skit, sne jag blir (på mig själv, är ju obvious att det inte är så det funkar)

och västerås kvitterar, dom kan ju fan inte skilja på en boll och en puck. nu skiter jag i det här! jävla fanstyg. godnatt :P

Speldagbok:

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-22 klockan 20:29.
Gammal 2011-08-22, 21:41   #100

breakers avatar

Sharp$: 975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg

Troll om troll
Fordie (+5)
breaker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-22, 21:53   #101

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
20 units på att lemasive inte ens spelar. han är bara medlem här för att ingen här vet om hans bravader på flashback samt hans användarbilder på qruiser.
någon som bettar emot?

/Fordie
Bettar mer än gärna emot då Lemmy varit riktigt duktig på Allsvenskan och rekat det i en egen speldagbok tidigare.

Håvar du över de där pengarna till mig nu då? Jag godtar dock att ta det i Sharp$ och omvandla det till resterande Sharp$ du har på kontot här. Give me!
Gammal 2011-08-22, 22:11   #102

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

5 units på tigers och nu sova. gnite!

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-23, 13:35   #103

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

bortsett från tigers, mjällby och överspelet på man u gick det åt helvete igår. ska vila lite sen uppdaterar jag spreadshet samt skriver vad det blir för spel idag. nåt intressant måste det ju finnas.

ska ev. börja spela för 1u istället för 2u, om jag inte sätter in så jag har en riktig rulle igen.

må väl

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-23, 13:44   #104

Fakes avatar

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 5126

Regnskap
Stats: 224 - 201 - 27
ROI: 102.42%
Vinstprocent: 52.71%

Standard

Citat:
Idag kör jag DNB GEFLE och att hysen (ifk) ej gör mål.
Jag ska se om jag kan få ut någon mer info av polaren som tipsa mig, men ni ryggar ju på eget bevåg. /Fordie
Hvorfor fører du ikke opp alle spillene dine i spreadsheetet?
Fake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-23, 14:32   #105

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
någon som bettar emot?

/Fordie
Citat:
Bettar mer än gärna emot då Lemmy varit riktigt duktig på Allsvenskan och rekat det i en egen speldagbok tidigare.

Håvar du över de där pengarna till mig nu då? Jag godtar dock att ta det i Sharp$ och omvandla det till resterande Sharp$ du har på kontot här. Give me!
Så du dissar ett vad som du själv erbjöd?
Gammal 2011-08-23, 14:38   #106

Slurfs avatar

Sharp$: 1951

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Intresserad av att reka för en betaltjänst Fordie?

Blir jag, AKIM, Musse och Jvk, ett riktight tight gäng, och du blir grädden på moset!
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-23, 15:29   #107

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fake Visa inlägg
Hvorfor fører du ikke opp alle spillene dine i spreadsheetet?
När det blir 8-10 spel hinner jag inte, utan vill hålla koll på matcherna.
Men jag gör det i allra högsta möjliga mån.

Citat:
Nae, inte hittat det du påstår bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Intresserad av att reka för en betaltjänst Fordie?

Blir jag, AKIM, Musse och Jvk, ett riktight tight gäng, och du blir grädden på moset!
Varför trolla i min tråd?

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-23, 15:44   #108

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e...b_trollett.png
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e...trolltv%E5.png
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e...0_trolltre.png

Igår, eller om det var i förrgår, så fick jag ett PM av en profil här på forumet som började ungefär såhär.
"Hej Peter, jag trodde först du var ett troll då vi haft många såna här på forumet, men efter att ha läst din blogg så vet jag att du inte trollar. Ber så mycket om ursäkt <pga en grej>... fortsättning"
Som tur är har jag ganska stor självdistans så jag tyckte bara det var skoj.

Så sluta nu är ni söta, så kanske jag bjuder på en öl.

/Fordie

Speldagbok:

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-23 klockan 15:48.
Gammal 2011-08-23, 15:49   #109

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 46
Standard

Citat:
någon som bettar emot?

/Fordie

Jag sätter emot. Skickar du över din tjuga till mig så gör vi upp när resultatlistan för spelet i fråga dyker upp?
Trollet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-23, 15:55   #110

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trollet Visa inlägg
Jag sätter emot. Skickar du över din tjuga till mig så gör vi upp när resultatlistan för spelet i fråga dyker upp?
Det var en onemanonlybet och performance var före. Jag har hittat dagboken ifråga nu och ska ge performance lite sharps så han blir glad.

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-23, 15:57   #111

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
Nae, inte hittat det du påstår bara.
https://www.sharps.se/forums/speldagb...venska-2011-a/
https://www.sharps.se/forums/speldagb...kt-allvenskan/

Bara skicka över dina återstående Sharp$ nu och avsluta vadet som en man.
Gammal 2011-08-23, 15:57   #112

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Om jag inte missförstod ditt inlägg så ville du ha alla mina sharps istället för 200kr, så nu har jag fört över, hittade hans dagbok men läste den inte, tror inte du är en lögnare.

Varsågod.

Kommer lägga upp ännu ett onemanonlybet mot lemmy om han inte lämnar min tråd, så stay tuned.

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-23, 15:59   #113

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
Om jag inte missförstod ditt inlägg så ville du ha alla mina sharps istället för 200kr, så nu har jag fört över, hittade hans dagbok men läste den inte, tror inte du är en lögnare.

Varsågod.

Kommer lägga upp ännu ett onemanonlybet mot lemmy om han inte lämnar min tråd, så stay tuned.

/Fordie
Korrekt. Seså över med de nu, sätt de på detta inlägg.
Fordie (+10), Fordie (+10), Fordie (+10), Fordie (+30), Fordie (+19), Fordie (+1)
Gammal 2011-08-23, 15:59   #114

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
https://www.sharps.se/forums/speldagb...venska-2011-a/
https://www.sharps.se/forums/speldagb...kt-allvenskan/

Bara skicka över dina återstående Sharp$ nu och avsluta vadet som en man.
Hm, jag har skickat dig alla mina sharps, men står att jag har kvar mina sharps, när jag försöker igen står det "du har inte tillräckligt med sharps".

Provar igen.

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-23, 16:01   #115

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Korrekt. Seså över med de nu, sätt de på detta inlägg.
Nu har jag fört över alla utom en, man måste tydligen spara en.

Nåja, du fick iaf ~20 mer än när du valde att betta mot.
(Hade ~65 när du betta mot, nu fick du 80. )

/Fordie

Speldagbok:

performance (+1)

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-23 klockan 16:02.
Gammal 2011-08-23, 16:44   #116

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Tack, vad snäll du är som skickar tillbaka en.

Gå nu inte på bolaget (som min mormor brukade säga när hon gav mig 20units, dvs 200kr, även om du nu fick det i sharps, nåja).

Må väl!

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-23, 17:03   #117

mackyyys avatar

Sharp$: 6348

NHL 2014/15
Stats: 83 - 122 - 11
ROI: 115.74%
Vinstprocent: 40.49%

Standard

Fordie, undvik vadslagningar med världens sharp$kåtaste människa hädanefter! helt sanslös, det behövs väl knappast sägas att han är smålänning?!
dNa (+10), performance (+5), pittaluga (+5)

Senast redigerad av mackyyy den 2011-08-23 klockan 17:04.
mackyyy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-23, 17:48   #118

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Dagens fegparlay, 6 matcher till 7 gånger pengarna, kan inte bli sämre.
Har gjort några andra parlays också, totalt 6st, men orkar inte lägga upp alla, kan göra det på begäran.

Huvudspelet är iaf som följer:
Apoel Nicosia - Wisła Kraków: 1X
Malmö FF - Dinamo Zagreb: X2
Queens Park Rangers - Rochdale: 12
KRC Genk - Maccabi Haifa: 2
Doncaster Rovers - Leeds United: X2
FC Zürich - Bayern München: 12

Genk - Haifa är DNB, resten är "Dubbelchans".

Vet inte om jag skulle tagit x2 ist för 12 på rochdale och munchen, kom gärna med input.

Jag vet att det är ett -ev spel, rentav idiotspel, men man måste ju försöka.

Eller kanske rent av:

Må väl

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-23, 17:51   #119

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackyyy Visa inlägg
Fordie, undvik vadslagningar med världens sharp$kåtaste människa hädanefter! helt sanslös, det behövs väl knappast sägas att han är smålänning?!
Haha, vadslagningen var ju "först till kvarn". Fast han kanske söker på "sharp$"?

Jag har ett till bet, men då måste nån mod försäkra er läsare om att jag inte varit inne i lemmys tråd, och jag vet inte om det går att se utan tillägg till vbullentin för just den funktionen.

Men är inte sharps, just nu iaf, totalt värdelösa?

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-23, 18:16   #120

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Piraterna hemma blir 10u. Måste vara dagens absolut bästa spel.
Skulle satsa huset på dom hemma nästan, haha.

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-23, 18:19   #121

eddiehs avatar

No Brakes

Standard

Citat:

/Fordie
Synd bara att Piraterna möter världens bästa lag ikväll.

Gammal 2011-08-23, 18:53   #122

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Skulle in på betsson då det skrev på irc att det var 10 free spins där. Och vad hittar jag? Jo, "massa" pengar på sportkontot.

Det tackar vi för, juh.

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-23, 18:54   #123

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Synd bara att Piraterna möter världens bästa lag ikväll.

Nä, dackarna

Sen i allsvenskan så <piip>, vill inte outa var jag är, men skriver i PM vilka jag är och hejar fram varje torsdag!

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-23, 19:03   #124

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:

/Fordie
Inget värde på Piraterna till oddsen som erbjuds. Skulle aldrig i hela mitt liv röra det med tanke på vad som gäller i denna match.

Varför är detta dagens bästa spel enligt dig, skulle vara intressant att veta hur dina tankar rör sig?
Gammal 2011-08-23, 19:04   #125

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
Nä, dackarna
Äckligt köpelag, satsar bara på stjärnglans men det fungerar inte i längden och det visar sig i år.
Gammal 2011-08-23, 19:06   #126

Standard

Citat:
Har gjort några andra parlays också, totalt 6st, men orkar inte lägga upp alla, kan göra det på begäran.
Lägg upp alla spel du spelar i spreadsheet. Inte för vår skull utan din egen. Nu när du har en beroendepersonlighet kan det vara bra att kunna överblicka alla dina spel på ett enkelt sätt. På så sätt kan du senare se när du "råkat" trycka iväg ett idiotspel med alldeles för hög insats. Spelet finns då kvar bokfört på ett fint sätt och det glöms inte bort på samma sätt som det annars lätt gör. Du kan med säkerhet se om du går + eller -, (det är lätt att blanda ihop siffror). Du får bättre kontroll över ditt spelande helt enkelt.
Fake (+5)
Gammal 2011-08-23, 19:37   #127

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Inget värde på Piraterna till oddsen som erbjuds. Skulle aldrig i hela mitt liv röra det med tanke på vad som gäller i denna match.

Varför är detta dagens bästa spel enligt dig, skulle vara intressant att veta hur dina tankar rör sig?
Piraterna torskar inte hemma, så är det bara.
Visst är det pissigt odds, men dom förlorar inte, så man kan väl alltid lägga det i en dubbel eller något.
Hittade inte hcp annars hade jag kört hcp till bajsvalsarna och fortfarande degat in 10 unit. Jag är stensäker, men med tanke på att jag redan är trollstämplad av flera pallar jag inte utveckla.

Citat:
Äckligt köpelag, satsar bara på stjärnglans men det fungerar inte i längden och det visar sig i år.
Jo, det har du rätt i. Pinsamt dåligt har det gått iår.

Citat:
Lägg upp alla spel du spelar i spreadsheet. Inte för vår skull utan din egen. Nu när du har en beroendepersonlighet kan det vara bra att kunna överblicka alla dina spel på ett enkelt sätt. På så sätt kan du senare se när du "råkat" trycka iväg ett idiotspel med alldeles för hög insats. Spelet finns då kvar bokfört på ett fint sätt och det glöms inte bort på samma sätt som det annars lätt gör. Du kan med säkerhet se om du går + eller -, (det är lätt att blanda ihop siffror). Du får bättre kontroll över ditt spelande helt enkelt.
Jag lägger alla spel jag spelar i mitt spreadsheet, i början så la jag alltid in det direkt när jag la spelet men märkte att det tog sån tid att jag ofta missade matcher jag ville spela. Så nu lägger jag spelet, sen dagen efter eller under natten lägger jag in det jag spelat.

Jo, kollar man i mitt spreadsheet senast 20 spelen så är det mycket idiotspel som jag försöker skaka av mig nu. Som 2u (eller var det 5 tom?) mot heby bara för att jag hatar stället, visste inget mer om den matchen förutom att jag hatar heby. Så kan man inte sitta och spela.

Nu vill jag dock inte lägga in mina spel i spreadsheetet (vet att jag måste ändå) pga att jag ryggat skitspel och förmodligen kommer hamna på en dålig roi. Sen har jag missförstått det där med ht/ft och förlorat säkert halva rullen medans jag suttit och skrikit "MEN JAG VANN JU!?!?!?!", haha, jag är en jävla idiot ibland.

Tack för tipset ändå, ifall det hade varit så att jag inte la in mina spel i spreadheetet.

I övrigt vill jag bara säga att det är extremt roligt att läsa första sidan och sen se utvecklingen av denna tråd och hur vissa har börjat bete sig mot mig.

Tack för skrattet grabbar.

Må väl!

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-23, 19:44   #128

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
Piraterna torskar inte hemma, så är det bara.
Visst är det pissigt odds, men dom förlorar inte, så man kan väl alltid lägga det i en dubbel eller något.
Hittade inte hcp annars hade jag kört hcp till bajsvalsarna och fortfarande degat in 10 unit. Jag är stensäker, men med tanke på att jag redan är trollstämplad av flera pallar jag inte utveckla.
Finns inga säkra matcher, det är det första du bör lära dig om du ska syssla med betting.

Läs din andra mening; varför ens fundera på att spela ett pissigt odds i en dubbel? Bara för att oddset blir bättre så medför det alltså att det är ok att spela "piss-oddset"?

Utveckla gärna ändå, jag vill höra iaf.
Gammal 2011-08-23, 20:05   #129

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Finns inga säkra matcher, det är det första du bör lära dig om du ska syssla med betting.
Självklart inte, det är mitt motto, jag menar, nån kan ju dö i hjärtinfarkt eller vad som helst. (Allvarlig mening).

Citat:
Läs din andra mening; varför ens fundera på att spela ett pissigt odds i en dubbel? Bara för att oddset blir bättre så medför det alltså att det är ok att spela "piss-oddset"?

Utveckla gärna ändå, jag vill höra iaf.
Pissigt odds är väl ändå något som väljs ur betraktarens öga?
Jag är såpass säker att piraterna vinner att jag nästan tycker 1.30 är överodds - med tanke på att svs säkert gav 1.12 eller nåt sånt och oddsen brukar vara låga. (Känner att det där är ett bristande argument, nåja)

Det med dubbeln var bara idiotisk också.

Vi säger såhär.
Utifrån det JAG VET så tycker JAG att 1.30 på piraterna är ett skitbra odds!

För att utveckla så måste jag outa var jag befinner mig och jag vet inte om jag vill göra det, speciellt inte när jag vet att du ändå inte kommer tro mig, så vad är poängen? Låt oss bara säga att jag känner en på insidan sen några år tillbaka.

Skulle dom torska får jag väl äta upp mina ord och ge dig alla mina sharps.

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-23, 20:23   #130

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
Skulle dom torska får jag väl äta upp mina ord
Bara för att Piraterna vinner innebär inte det med automatik att det oddset du spelade till var ett överodds, tänk på det.

Läs spelskolan här på Sharps, det är en väldigt nyttig upplevelse. Läs den gärna om och om igen.
Gammal 2011-08-23, 20:26   #131

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Bara för att Piraterna vinner innebär inte det med automatik att det oddset du spelade till var ett överodds, tänk på det.

Läs spelskolan här på Sharps, det är en väldigt nyttig upplevelse. Läs den gärna om och om igen.
Har läst den ett par gånger.

Och jag tycker som sagt det är ur betraktarens synvinkel. Hade jag inte vetat någonting innan matchen hade jag tyckt det var ett bajsodds. Men nu var ju inte fallet så.

Edit: 43-29 är mina siffror just nu. Både hcp 0-6 och 0-10 hade gått in alltså. :(

/Fordie

Speldagbok:

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-23 klockan 20:27.
Gammal 2011-08-24, 12:45   #132

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Hcp 0-6 hade gett 1,71 och jag hade gärna satt 10u på hcp 0-10, så undra vad oddset blivit på det.

Nåja, nya tag idag. Ska nog slå en pingla till sporttjänsten igen, men var ju så otroligt otacksaamt igår så vet inte.

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-24, 12:49   #133

anths avatar

Sharp$: 530
Standard

Det är uppskattat när folk lägger upp men det finns hatare överallt. Det är många fler som uppskattar att du lägger upp det än de som klagar
anth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-24, 13:00   #134

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Haha, fan vad soft. Hade 40kr cirka på mitt konto, så satt jag och spelade "holdem or foldem" minigames, och rätt vad det är så gnäller den att jag har för lite pengar och kollar och ser att jag bara har 10kr kvar, tar roulette och väljer 8 och får 8. Börjar asgarva och min polare börjar också asgarva och frågar om det är riktiga pengar, och jag uppdaterar mitt saldo och visar 360kr

8 är mitt turnr och har varit sen waay back pga en finsk spelare i mighty ducks. 9 är turnr 2. har spela LD/DD 3 gånger med hästar 89 i båda loppen, vunnit två av dom. Roligt ändå sånt där med turnr.

/Fordie

Speldagbok:

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-24 klockan 13:01.
Gammal 2011-08-24, 13:11   #135

Fakes avatar

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 5126

Regnskap
Stats: 224 - 201 - 27
ROI: 102.42%
Vinstprocent: 52.71%

Standard

Skulle du ikke holde deg borte fra poker da Frodie?

Det starter alltid med at man tar kun et lite spill på poker, roulette osv. Så vinner man litt og da tenker man, ahhh dette her går jo veien. Så fortsetter man å spille litt til og til slutt taper man, men så tenker mange at de vant jo tidligere så vi forsøker igjen.

Du som har slitt/sliter med avhengighet for spill bør holde deg unna slikt i lang tid. Frem til du får kontroll og ikke føler at du bare skal ta de få 40 kr og prøve å skaffe noen raske kroner. Hold deg til kun odds, og kun til faste limits er mitt tips. I forhold til hva du sa i starten når du kom på forumet så virker det dessverre som det er litt ute av kontroll for en som ser det utenfra.

Håper du tar dette som kontruktiv kritikk og ikke føler at alle går imot deg. Lykke til
performance (+5), robbson11 (+2), fuzzy_ (+1)
Fake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-24, 17:01   #136

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Dagens spel. Bara parlays i hopp om att komma upp i en tusing utan deposit:

Spel1
Udinese - Arsenal 1
Rubin Kazan - Lyon 2
Odds: 6.89, 2u

Spel2
Sturm Graz - FC BATE Borisov 2
Bristol City - Swindon Town 2
Odds: 12.40, 2u

Spel3 (singel)
FC Viktoria Plzen - FC Köpenhamn (Both teams to score) YES
Odds: 1.63, 1u

Spel4
Blackburn - Sheffield Wednesday 2
Benfica - FC Twente 1
Rubin Kazan - Lyon (Draw no bet) 2
Odds 49.03, 1u. Jag hade en 2a på lyon till 64 gånger pengarna, sen stängde dom spelet men nu har dom öppnat igen. Blir så less.

Spel5
Bristol City - Swindon Town 2
Udinese - Arsenal 2
Odds 37.20, 2u

Spel6 - en sån där lam igen
Santos SP - Fluminense RJ 1x
Blackburn - Sheffield Wednesday x2
Udinese - Arsenal 1x
Sturm Graz - FC BATE Borisov x2
Rubin Kazan - Lyon (Draw no bet) 2
Odds 11.17, 2u

Spel 7 - Visserligen imorgon, men jag skriver det nu så ni som vill rygga hinner få in den innan oddset sjunker.
FINNARNA SPÖAR SCHALKE TILL 14 GÅNGER PENGARNA! LÄTT!

Lycka till ikväll och må väl!

(Vet att det är superjinx att spela 1a på en och 2a på en på arsenal)

/Fordie

Speldagbok:

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-26 klockan 15:03. Anledning: göra perfa arg :d
Gammal 2011-08-24, 17:10   #137

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fake Visa inlägg
Skulle du ikke holde deg borte fra poker da Frodie?

Det starter alltid med at man tar kun et lite spill på poker, roulette osv. Så vinner man litt og da tenker man, ahhh dette her går jo veien. Så fortsetter man å spille litt til og til slutt taper man, men så tenker mange at de vant jo tidligere så vi forsøker igjen.

Du som har slitt/sliter med avhengighet for spill bør holde deg unna slikt i lang tid. Frem til du får kontroll og ikke føler at du bare skal ta de få 40 kr og prøve å skaffe noen raske kroner. Hold deg til kun odds, og kun til faste limits er mitt tips. I forhold til hva du sa i starten når du kom på forumet så virker det dessverre som det er litt ute av kontroll for en som ser det utenfra.

Håper du tar dette som kontruktiv kritikk og ikke føler at alle går imot deg. Lykke til
Jag har inte spelat någon poker, men tro mig, det har varit svårt, jag kämpar dagligen för att inte ladda ner klienten.
Då menar jag alltså riktig poker, videopoker "holdem or foldem" är ju inget riktigt spel iaf enligt mig.

Ah, du har rätt, hade jag inte vunnit dessa 360kr hade jag nog suttit och spela diverse videospel (förmodligen blackjack) tills jag var helt utan pengar.
Men nu hade jag ju turen att vinna och kunde således stanna.

Nej, du har helt rätt, jag har fortfarande problem med min tilt-kontroll och dagens videopoker-spel kom enbart från att jag förlorade så mycket igår, riktigt dumt av mig och därför bra att du påpekar detta. Jag måste bli bättre på att hålla i pengarna, speciellt när jag är uppe på en 1000kr och mer.
Jag har gått ner till att spela mest för 1u nu tills jag känner mig mer stabil, och det tycker jag är starkt då jag fortfarande är sur för att jag förlorar mer än jag vinner och det hela tiden är marginellt, och att jag förlorat 50u på missförstådda spelregler och sånt skit gör mig ännu mer sur, haha.

Nejdå, tar det inte som att alla är emot mig, all kritik är bra kriktik och jag uppskattar att du skriver hur du ser på saken.

Tack och lycka till du med!

/Fordie

Speldagbok:

Fake (+1)
Gammal 2011-08-24, 18:45   #138

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Kommer inte skriva här något mer på ett tag - alls.

Finns på IRC och skriver ni något här så svarar jag, men några egna inlägg blir det dåligt om.

Må väl mina vänner!

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-24, 18:54   #139

Grnvits avatar

Ishockey 14/15

Standard

Känns som att du tänker för kortsiktigt nu när du bara lägger parlays.

Twitter:
Gammal 2011-08-25, 11:54   #140

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Känns som att du tänker för kortsiktigt nu när du bara lägger parlays.
Absolut, men jag förde ju över allt till betsson och lämnade cirka 40kr, som blev 360kr, förde över det mesta till betsson och sen la jag 10 parlays för 10kr som blev nästan 1000kr, så nu är jag back till singlar och någon dubbel.
Går great, fick in en fet dubbel som ingen hade rekat, lite stolt över det.

Men jag kommer ta en paus från spelandet i någon vecka nu och analysera min spreadsheet och kolla igenom alla spel och se vad jag kan förbättra.

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-25, 14:31   #141

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Och inga av dessa spel som gjort att du kommit upp i 1000:- finns i ditt sheet. Shocker!
Rejs (+1)
Gammal 2011-08-25, 15:27   #142

dillehals avatar

Standard

Hehe men perfa: "Jag lägger alla spel jag spelar i mitt spreadsheet, i början så la jag alltid in det direkt när jag la spelet men märkte att det tog sån tid att jag ofta missade matcher jag ville spela. Så nu lägger jag spelet, sen dagen efter eller under natten lägger jag in det jag spelat."

Lägga in 20 spel tar max 15min. Jag klankar inte ner på dig, utan säger bara detta därför att ingen kommer att dig seriöst om du lägger in en " fet dubbel som ingen hade rekat, lite stolt över det." i efterhand i ditt sheet.
Fake (+5), Rejs (+2), performance (+2)
Gammal 2011-08-25, 15:36   #143

Rejss avatar

Standard

Det är nog dags att sluta mata, tror inte det blir någon förändring på detta.

Kommer nya sätt att spela, nya bortförklaringar, nya superspel och bryt av spelstopp etc. varje dag...

Gammal 2011-08-26, 14:14   #144

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Och inga av dessa spel som gjort att du kommit upp i 1000:- finns i ditt sheet. Shocker!
Det är 3 sidor med spel som ska in och även fast det är 1000kr så är jag nog -+0.

Varför skulle jag ljuga om att jag har vunnit 1000kr när ni säkert har 1000kr som en unit?

Och iom att jag tänkte lämna forumet såg jag ingen anledning att skriva in, men jag ska göra det.

Vann stort på powerplay igår med 5kr radinsats så jag kommer bara spela för småpengar nu och köra dubbelsystem med alla matcher som kommer från sporttjänsten och sen kanske 1-2 matcher till.
Jag har väldigt mycket "going on" i mitt liv nu eftersom jag ska lämna behandlingshemmet och ev flytta till ett familjehem och det är något helt nytt för mig och tar upp väldigt mycket tid, så spelet får hamna lite vid sidan av.

Nåja.

Må väl.

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-26, 14:59   #145

Grnvits avatar

Ishockey 14/15

Standard

Vann du igår på powerplay? Du hade väl inte garderat HV?

Twitter:
Gammal 2011-08-26, 15:05   #146

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Det är nog dags att sluta mata, tror inte det blir någon förändring på detta.

Kommer nya sätt att spela, nya bortförklaringar, nya superspel och bryt av spelstopp etc. varje dag...
Nej, kommer bara lägga småspel nu, dock med högre BR men med mindre farlig BRM, orkar inte med swingsen.

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-26, 15:07   #147

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Vann du igår på powerplay? Du hade väl inte garderat HV?
Jo, jag hade råkat skriva ner det jag hade uppe på svs, och där var hv garderat istället för timrå.

Alla pengar åker dock in på sparkonto till bilköp när jag får tillbaka kortet i maj.

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-26, 15:17   #148

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Dagens spel:

2011-08-26 15:08PARLAY: 4 spel parlay 1 116.000
2011-08-26 19:20SuperettanBrommapojkarna vs Assyriska20.000
2011-08-26 19:00TippeligaenBrann vs Tromso20.000
2011-08-26 15:08AnnatÖrebro SK Ungdom vs Carlstad United10.000
2011-08-26 15:08AnnatTvååkers IF vs Utsiktens BK10.000
2011-08-26 15:13AnnatÖrebro SK Ungdom vs Carlstad United 1 FT 2 3.150
2011-08-26 15:14AnnatTvååkers IF vs Utsiktens BK 1 FT 2 3.360
2011-08-26 19:00TippeligaenBrann vs Tromso 2 FT 2 3.400
2011-08-26 19:20SuperettanBrommapojkarna vs Assyriska 2 FT 2 3.250

Har även lagt in alla spel, inte skrivit odds och namn osv för jag minns inte, kollade bara på tickets hur mkt jag satsat och förlorat. Har jag glömt något får ni väl säga till.

Har även ändrat i mitt spreadsheet.

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-26, 16:20   #149

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
Jo, jag hade råkat skriva ner det jag hade uppe på svs, och där var hv garderat istället för timrå.
Brukar vara så i efterhand att man kommer på en ny gardering på matchen som missade.
Gammal 2011-08-26, 16:26   #150

AndreasB1897s avatar

Sharp$: 3907
Standard

Jag ska säga det att i början av denna dagbok så kunde jag känna lite sympati för dig och dina problem och trodde verkligen att du var allvarlig. Men när det kommer upp massa troll varningar genom dina inlägg så försvinner det förtroendet rätt omgående. Så jag säger inte detta för att vara otrevlig, men antingen lägger du upp ALLA spel innan dom börjar eller gör dig själv en tjänst och försvinn från detta forum.
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-26, 17:49   #151

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Brukar vara så i efterhand att man kommer på en ny gardering på matchen som missade.
Vad tjänar jag på att ljuga om en vinst som ändå inte hamnar i spreadsheetet?
Sen vet grnvit att jag hade planer på att gardera hv-matchen, jag sa det redan dagen innan.
Tror du är lite grinig över speedway-matchen.

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas B Visa inlägg
Jag ska säga det att i början av denna dagbok så kunde jag känna lite sympati för dig och dina problem och trodde verkligen att du var allvarlig. Men när det kommer upp massa troll varningar genom dina inlägg så försvinner det förtroendet rätt omgående. Så jag säger inte detta för att vara otrevlig, men antingen lägger du upp ALLA spel innan dom börjar eller gör dig själv en tjänst och försvinn från detta forum.
Spelar det någon roll om jag lägger upp spelen i spreadsheet eller skriver manuellt? För jag har skrivit allt jag spelat innan matchstart i tråden.

Sen har jag lagt upp bilder på alla tickets från nordicbet för att få bort troll-skitsnacket.

/Fordie

Speldagbok:

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-26 klockan 17:51.
Gammal 2011-08-26, 17:52   #152

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Ett hett tips till alla haters (förmodligen avundsjuka, vad annars) är att inte läsa min tråd.
Fan vilken enkel lösning på ett enormt problem för er, eller hur?

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-26, 17:52   #153

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
Vad tjänar jag på att ljuga om en vinst som ändå inte hamnar i spreadsheetet?
Sen vet grnvit att jag hade planer på att gardera hv-matchen, jag sa det redan dagen innan.
Tror du är lite grinig över speedway-matchen.
Varför skulle jag vara det? För övrigt så väntar jag fortfarande på svar på det PM jag skickade till dig, men det verkar inte komma något. Föga förvånande förvisso.
Gammal 2011-08-26, 18:28   #154

Fordies avatar

Fordies Spel

Standard

Citat:
Varför skulle jag vara det? För övrigt så väntar jag fortfarande på svar på det PM jag skickade till dig, men det verkar inte komma något. Föga förvånande förvisso.
Ditt PM var så otroligt pinsamt så jag blev helt stum när jag läste det, därav inget svar.

Jo, för att du vet och kan allt om speedway säger du, men dissar sönder mig som lätt hade kunnat satsa mycket på hcp0-6 och rätt mycket på hcp0-10, var jävligt mycket kaxigt snack från dig tills matchen var över och valsarna åkte på totalstryk. Och du som vet och kan allt borde verkligen veta varför piraterna var jättemegafavoriter och en "säker" match.

/Fordie

Speldagbok:

Gammal 2011-08-26, 18:36   #155

arferts avatar

Sharp$: 844

arfert - speedway
Stats: 145 - 115 - 4
ROI: 113.50%
Vinstprocent: 55.77%

Standard

Ibland känns det som att Sharps.se blir för stort för sitt eget bästa.
arfert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-26, 18:40   #156

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
Ditt PM var så otroligt pinsamt så jag blev helt stum när jag läste det, därav inget svar.

Jo, för att du vet och kan allt om speedway säger du, men dissar sönder mig som lätt hade kunnat satsa mycket på hcp0-6 och rätt mycket på hcp0-10, var jävligt mycket kaxigt snack från dig tills matchen var över och valsarna åkte på totalstryk. Och du som vet och kan allt borde verkligen veta varför piraterna var jättemegafavoriter och en "säker" match.

/Fordie
Du sa efter matchen var avgjord att du kunde tänka dig att satsa på Piraterna med diverse ATS, inte innan. Tänk på det.

Piraterna var inte en "säker" match, det är enkelt att påstå det med facit i hand. Men pregame så var de knappast det. Punkt slut och lycka till med ditt spelande.
Gammal 2011-08-26, 18:47   #157

RizZlas avatar

Sharp$: 718

Standard

Fordie. Det är väldigt enkelt att lägga spelen i tid i sheetet.
Gammal 2011-08-26, 19:08   #158

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 2
Standard

Varför ens kommentera om det bara är spydigt som kommer? Låt han vara för sjutton! Det är väl endå hans val hur han vill göra och inte göra? Ingen tvång att gå in på hans speldagbok! Punkt.
Niskel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-26, 19:15   #159

Grovbenstommes avatar

Sharp$: 1665
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Niskel Visa inlägg
Varför ens kommentera om det bara är spydigt som kommer? Låt han vara för sjutton! Det är väl endå hans val hur han vill göra och inte göra? Ingen tvång att gå in på hans speldagbok! Punkt.
Tror de flesta bara menar väl då han är ganska långt ifrån sina regler han satt upp och med tanke på hans bakgrund så är väll varningar väl befogade i mitt tycke.
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td