|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-07-20, 20:28 | #1 |
ht2011 by umebon
Dags för nya försök
Snart är semestern slut och det är dags att börja öppna spelkontona igen! Om jag ska vara ärlig så är det rätt så skönt att göra uppehåll under semestertider med spelandet dels för att inte tiden finns men sedan är det bra att få rensa huvudet och samla inspiration för framtida spelande. Har gjort försök tidigare med att spela och då framförallt rygga men har lärt mig att det är lättare att få resultat om man spelar sina egna spel. Jag kommer dock att spela ryggar som jag hittar som jag tycker är spelbara endera om jag läst på själv eller om jag tycker att den jag ryggar visar bra resultat. Om jag ryggar så skriver jag ut rekaren annars är det mina egna picks. Tycker mest om hockey, både svenskt och NHL, så när den säsongen startar kommer det egna spel därifrån samt eventuella dumma kommentarer. Kommer att spela fram till årsskiftet och utvärdera där för att se vad man gjort rätt eller fel. Kommentera gärna om ni känner för det och rygga inte innan jag har visat upp typ 300 spel... |
|
2011-07-20, 20:32 | #2 |
Onsdagens tappra försök
Nyss hemkommen från semesterresa så dampar jag loss helvilt.. Ogiltigt spel-ID: 444226 Ogiltigt spel-ID: 444179 Senast redigerad av umebon den 2011-07-20 klockan 23:22. |
|
2011-07-21, 14:58 | #3 |
At it again..
Ingen vidare dag igår men när man varit med ett tag så vet man att det var en normal dag. Bara att ta igen idag, ba ryggning idag. Ogiltigt spel-ID: 444794 Ogiltigt spel-ID: 444770 Ogiltigt spel-ID: 444803 Får se om det blir något mer ikväll. Senast redigerad av umebon den 2011-07-21 klockan 15:34. |
|
2011-08-03, 15:18 | #4 |
Skitstart
Verkligen en skitstart... Ny taktik och nya tag. Dagens spel ligger i mitt sheet, får se om denna taktik håller eller ej. Nollade sheetet nu när jag bytte taktik mest för att få rätt siffror så fort som möjligt. Längtar till den svenska hockeyn drar igång. |
|
2011-08-04, 17:51 | #5 |
2-1 igår
Ny dag nya möjligheter. Tappa två baseballmatcher imorse men det är bara att bita ihop och hålla sig till taktiken och hoppas resultaten rullar ens väg. Utvärdera spelsätt har jag gjort för många gånger så det är bara att köra på. Snart seriestart för hockey,,,känns skoj! Skall dock renovera hela huset i vinter så jag hinner nog inte titta lika mycket som jag vill men livet måste ju funka också. Nu hejar vi på Djurgården ikväll, inte ofta man håller på dem. |
|
2011-08-05, 11:48 | #6 |
Varför...
... kan man inte hålla sig till taktiken? Dålig dag igår med 2-6 i resultat. Borde varit betydligt bättre om jag kunnat hålla mig till min plan. Detta har varit det största problem jag har haft genom åren att jag inte kunnat lite på mina egna tankar och spelat dem fullt ut. Bara att försöka ta tag i det hela och köra ett längre tag på mina idéer. Nog med deppande.... ta tag i dagen och gör nåt nyttigt. s1 stängd med vinst och s3 stängs med 3 förluster. Senast redigerad av umebon den 2011-08-05 klockan 11:52. |
|
2011-08-05, 22:45 | #7 |
1-2 och +- idag
Ska väl inte klaga när man går plus/minus men lite segt känns det. De två förlusterna var inte ens nära så inget att gnälla över och b3:an stängde en serie så det får man vara nöjd med. Höll mig till taktiken i alla fall. Har nästan jobbat fram mitt system för hockeyn under dagen och det känns på förhand riktigt bra, men framförallt är det gött att ha något att starta och gå ut ifrån. Nu jobbar vi in Troicki inatt och vaknar med återställt spel konto och ännu en stängd serie. Imorgon... Senast redigerad av umebon den 2011-08-05 klockan 22:58. |
|
2011-08-06, 18:11 | #8 |
Kan du utveckla ditt resonemang? Om jag förstår dig rätt så har du plussat mer på att inte rygga andra i förhållande till de spel som du kommit fram till på egen hand?
2011-08-06, 19:58 | #9 |
Nä, inte riktigt vad jag menar. Jag har ryggat mycket i mina speldagar men det är svårt att få samma resultat som den man följer eftersom man missar spel och oftast inte får samma odds. Dessutom blir man låst vid att man måste vara vid datorn ganska lång tid för att hinna följa med.
Har lagt ned ännu ett projekt och inväntar hockeystarten. Håller på att gå igenom mina tankar och strukturer och räknar igenom olika utfall för att veta vad man kan förvänta sig. Kör med ett dolt spreedsheet tills jag ser var det bär iväg. Ska försöka stilla abstinensen tllls hockeyn börjar med något spel/dag för att sedan öka riktigt. Ska ge spelandet detta år och om jag inte går plus detta år så lägger jag ned för det tar en hel del tid och känns som man måste få någon utdelning för att man skall orka. |
|
2011-08-06, 22:13 | #10 |
Hyfsat
Har haft en hyfsad dag i regnet. Har beslutat mig för att lugna ned mig lite innan hockeyn startar vilket känns skönt. Slut på semestern på måndag så då börjar vardagslivet igen. Tack Papak för överspelet ikväll! |
|
2011-08-07, 10:51 | #11 |
Söndag=vilodag
Ska försöka vila idag men ku de inte hålla mig ifrån denna. Celtic -1.5 @1.885 Början på säsongen men de senasre fem mötena talar sitt tydliga språk... 17/04/2011 Scottish Cup Aberdeen vs. Celtic 0:4 01/02/2011 Premier League Aberdeen vs. Celtic 0:3 29/01/2011 League Cup Celtic vs. Aberdeen 4:1 22/01/2011 Premier League Celtic vs. Aberdeen 1:0 06/11/2010 Premier League Celtic vs. Aberdeen 9:0 Celtic borde ju som vanligt vara med och kriga i toppen och jag tror de kommer sätta full fart på en gång, men tidigt på säsongen ännu så det är svårt att veta vad truppen går för. Senast redigerad av umebon den 2011-08-07 klockan 11:40. |
|
2011-08-07, 15:11 | #12 |
.. Int e ja bitter
Celtics siffror till höger... 35% Bollinnehav 65% 4 Målchanser 19 1 Skott på mål 7 3 Skott utanför mål 12 Celtic vann med 1-0 så helt ute var jag inte... |
|
2011-08-07, 15:17 | #13 |
Lite synd på målskörden där, ryggade dig på överspelet. Såg bitvis av matchen borde helt klart blivit mer mål!
|
|
2011-08-07, 15:56 | #14 |
Så är spelandet, bara att summera ihop och gå vidare. Nu har vi sett lite av Celtic men framförallt Aberdeen som kan få det svårt i år.
|
|
2011-08-09, 17:57 | #15 |
Tisdag
Börjat arbeta igen vilket gjort att tiden tryter för allt för mycket spelande. Startar upp mitt 2-6 system ikväll, kommer att publicera det efter typ 100 spel om det ser ut att hålla. Känns på förhand riktigt bra men vi får väl se om mina tankar är rätta. Ska involvera hockeyn i samma sheet men det är ju lätt att sortera ut spelen för att skilja på sporter och ligor. Behåller mitt sheet för mig själv tills jag börjar se hur resultaten faller för att jag kan tycka att jag ibland jagar lite för mycket om visar mina spel hela tiden. Däremot känns mitt diversesheet väldigt trevligt och det går hyfsat även om det inte är så många spel ännu. |
|
|