|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-08-30, 12:32 | #571 | |||||||
Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531Ishockey 14/15 Stats: 245 - 251 - 57 ROI: 107.00% Vinstprocent: 49.40% |
Känns förbannat kul att ha lagt första målskyttespelet för säsongen! Landslagsturneringar innebär spelarspecialer och jag fastnade direkt för Kuznetsov som gjorde en oerhört bra match mot Sverige igår. Fick mycket istid och tog för sig ordentligt. Lyckades även få in en puck och har säkert kvar drivet från gårdagens match samt lite lite mer självförtroende. Lägg därtill att ryssarna har hemmaplan och spelar inför c.a 13000 åskådare. Räknar med att ryssarna gör tre mål och förväntar mig att Kuznetsov gjort ett av dem. Skulle hålla honom nere till 2.90 odds, på sin höjd 3. Första-linen i Finland känns även intressant med Salminen-Lehtärä-Osala, avvaktar dock med dem. Mycket möjligt att jag lirar någon tjeck också, ska fundera vidare där med.
1932 Twitter: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Grnvit den 2013-08-31 klockan 15:03. |
|||||||
2013-08-30, 14:44 | #572 | |||||||
Sharp$: 3531Ishockey 14/15 Stats: 245 - 251 - 57 ROI: 107.00% Vinstprocent: 49.40% |
Färjestad saknar mer eller mindre ordinarie backuppsättning i kvällens match då Tollefsen fortfarande rehabar sin axelskada, Belle rehabar knä, Byström spelar med J20-landslag och Lajunen spelar med Finland i Czech hockey games. Tunga pjäser borta. Utan Tollefsen och Belle tappar man mycket fysik, även om Liffiton på try-out-kontrakt tillför en hel del tyngd till försvaret. Lajunen är vassaste backen offensivt i laget och är en stor förlust, även Belle kommer saknas mycket där. Stafford-Liffiton Grundel-Westlund Arell-Fredriksson Backsidan lämnar en hel del att önska, även om jag är säker på att Westlund och Fredriksson kommer hålla ihop det någorlunda bra. Saknas gör även Per Åslund som är en stor pusselbit i första-linan tillsammans med Connolly och Görtz. Ersätts nu av Joakim Nygård vilket är en stor nedgradering. Tycker det ser för tunt ut för att Zurich ska hållas som underdogs på hemmaplan. Skulle hålla Zurich till 1.95. Ha en trevlig fredag!
maddmax (+5) Senast redigerad av Grnvit den 2013-08-31 klockan 15:03. |
|||||||
2013-09-08, 14:47 | #573 |
Har varit inaktiv vad gäller både skrivande och bokföring i sheetet. Skyller på att jag hittat kärleken (okej, låter lite bonde söker fru över det hela) och spenderar mestadels av tiden med tofflande. I detta tofflande ingår bl.a att hjälpa till i flickvännens stall vilket passar en feminin pojk som jag.
Ska göra mitt bästa för att hänga med i bokföringen och inte lägga in massa spel i efterhand som det blivit de senaste dagarna. Nu är det visserligen inget man missar eftersom det är många dåliga spel. Visst, lite tur skulle väl inte skada, känns som de allra flesta spelen som missar är väldigt nära ändå. Förhoppningsvis börjar det studsa med mig lite mer nu när ligorna drar igång, samtidigt ska jag försöka höja mig ett par snäpp, är trots allt försäsong för mig som spelare också. Målskyttespelen börjar hur som helst komma igång på riktigt nu när KHL dragit igång. Dessutom är det bara sex dagar kvar innan SHL drar igång och då kommer det krylla utav målskyttar i sheetet! Kommer köra dem i https://www.sharps.se/spreadsheet/zs13 Ha det fint så hörs vi när vi hörs!
Shell Peppe (+5), smak (+5), eddieh (+1), eddieh (+1), eddieh (+1), eddieh (+1), eddieh (+1), eddieh (+1), eddieh (+1), eddieh (+1), eddieh (+1), eddieh (+1) Senast redigerad av Grnvit den 2013-09-08 klockan 14:56. |
2013-09-09, 12:40 | #574 |
Snyggt jobbat Grönis, hoppas hon gillar kebab
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+5) |
|
2013-09-09, 12:50 | #575 |
Huvudsaken hon gillar såsen.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2013-09-09, 13:14 | #576 |
Verkar nästan som att eddieh är lite avis på Grnvits kvinna?!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+3) |
|
2013-09-09, 13:35 | #577 |
Man har ju hört ett och annat om häst-brudar
|
|
2013-09-09, 22:51 | #578 |
Kul att höra Grnvit. Spelandet finns alltid kvar, så njut av annat medans du kan!
2013-09-17, 17:02 | #579 | |||||||||||||||||||||
Hahahah det var ett jävla liv här...
Dessvärre inte... dåligt scoutat utav mig, å andra sidan är en kebabrulle billigare än två. Nu blir det inte lika stor press på mig att prestera....
Sitter och smuttar på ett glas med sprite och i brist på annat tänker jag skriva ut några spel som jag tycker är kanuuuunbraaa! Vi kan börja med Bud Holloway som är en av seriens största stjärnor. Totalt 120 poäng på 111 matcher i SHL. Vann poängligan överlägset förra säsongen med 71 poäng på 55 matcher. Pålitlig målskytt tack vare ett ruggigt bra skott. Förra säsongen stod Holloway för 12 pinnar på 5 matcher mot Brynäs. Visserligen bara ett mål, men han trivs hur som helst fint mot Gävle-grabbarna. 2.95 är okej, ångrar mig lite att det blev 6 istället för 5 units. Jocke Lindström är även han en av seriens största stjärnor. Både grymt vass på att avsluta själv samt spela fram. 18+36 på 53 matcher förra säsongen. Levererat ruskigt med poäng under 2½ säsonger i SAIK-tröjan. Två mål och matchens lirare i premiären. Följer förhoppningsvis upp det idag. Bellemare är inte riktigt på samma nivå offensivt som Bud och Jocke, men han håller en mycket god nivå med SHL-mått mätt. Även han är en pålitlig målskytt och poängplockare. 2+5 på 3 matcher förra säsongen mot Brynäs. Med andra ord ska motståndet passa bra även för honom. 3.45 är bra. Största värdet ligger dock i Jocke Lindström. Vill man inte vara lika garderad och riskera lika mycket räcker det gott och väl med en peng på honom.
2013-10-05, 13:59 | #580 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Heeeeeeeeej.
Hoppas ni har en fin lördag! Har gott om tid och är väldigt sugen på att skriva några rader. Målskyttespelen har inte gått riktigt som planerat, men det är varken bu eller bä egentligen. Tycker än så länge det är svinkul hur som helst och så länge man inte torskar mycket på det så spelar det väl mindre roll. Har gått upp lite i units från förra säsongen då medelinsats gått upp från ca 3 till 4.48. Unithöjningen blandat med den enorma volymen gör det ännu roligare om man kan hålla ihop det då det kan bli väldigt stora swings. Nötade på några omgångar och gick lillplus ett tag för att sedan ligga back efter en tung omgång. Samtidigt kan det gå snabbt åt andra hållet och det kan bara behövas en omgång för att man ska ligga på gröna sidan igen.
Arlbrandt-Sjögren-Hjalmarsson är hetaste linan i SHL. Förstnämnde med hela sjutton poäng på åtta matcher (5+12) och sistnämnde med tolv poäng (8+4), även han med åtta matcher spelade. Sjögren är en väldigt stabil tvåvägscenter medan Hjalmar och Arla står för mer offensiv spets. Det är framförallt i PP man producerar: Arlbrandt har gjort elva utav sjutton poäng i PP medan Hjalmarsson gjort nio utav fjorton av sina poäng i samma spelform. Det talar även för att det blir många utvisningar rent statistiskt sett då Skellefteå är det mest utvisade hemmalaget med sina 74 PIM, man har även flest tvåminutersutvisningar (32 stycken på fem matcher). Min teori är dock att Skellefteå inte kommer ta särskilt många utvisningar ikväll. Man kommer helt enkelt klara av att göra jobbet som krävs för att slippa utvisningsbåset och LHC's dödliga PP, vilket exempelvis inte HV klarade i Torsdags då man fick släppa in fyra mål utav PP-formationen med Arla och Hjalmar. Visst kommer detta ta udden utav Arlbrandt och Hjalmarsson, men jag kan ändå inte låta bli 3.75 odds på poäng- och formstarkaste forwardsen i SHL. Räknar med två mål utav LHC och sannolikheten att Hjalmarsson eller Arlbrandt gjort mål är stor. 5/10 units på vardera.
Liras mest på grund av kanonmatchen mot AIK. Ola med 2+2, Klasen 1+1 och Forsberg 1+0. En line som är riktigt bra offensivt och får största förtroendet i PP. Brynäs har en storspelande Robin Rahm i kassen som täppt igen när laget tappat tvåmålsledningar i de två senaste matcherna mot Modo och Frölunda. Tror dock ändå att Luleå hänger två eller tre kassar och en glödhet Olausson-kedja är inblandad i ett av dem.
Janmark bär största delen av lagets offensiv på sina axlar, visserligen får han god hjälp utav kedjekamraterna Ramstedt och Melin. 7+3 på åtta matcher är ett imponerande facit i ett lag som har det kämpigt som jumbo i tabellen. Gjorde båda målen i gårdagens förlust mot Luleå som slutade 2-6. Leksand har förvisso haft ett fantastiskt målvaktsspel utav Alsenfeldt och Gistedt som gjorde SHL-debut igår borta mot Skellefteå och motade 45 skott. Trots detta tror jag på två mål utav AIK och jag ser väldigt fint värde i Janmark. Tycker det är värt en mindre peng på Björn Melin som en liten gardering.
1932 Twitter: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Grnvit den 2013-10-05 klockan 21:36. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2013-10-05, 21:42 | #581 |
LHC behövde två PP innan det var dags för Arlbrandt att trycka in ett mål. Skellefteå gjorde lite fler mål än väntat, trodde på en 2-2-match.
Luleå mäktade inte med lika mycket som jag hade trott. Endast 1-3 där Klasen gjorde enda målet vilket inte är fy skam. Grädden på moset var dock gnagets insats som var över förväntan. 5-2 mot Leksand där både Janmark och Melin blev målskyttar. Kul med en grön swing! Hoppas det fortsätter på samma väg och att jag får tid att motivera fler spel. Ha en fortsatt trevlig lördag!
2013-10-10, 18:34 | #582 | |||||||
Är tvungen att dela med mig utav ett spel som det är kanonvärde i enligt mig. Joakim Lindström är delad tvåa i poängligan med tretton poäng (5+8) på tio matcher. Tillsammans med framförallt Möller och Ericsson har de producerat fantastiskt bra vilket behövs då en stjärnspelare som Holloway inte presterat vad man räknat med. Lindström har mest istid i laget vilket är väldigt ovanligt för en forward. Även väldigt intressant då han inte används överhuvudtaget i BP. Det säger mycket om hur stort förtroende Skellefteå har för hans offensiva kvalitéer och det är väldigt sällan som han inte levererar poäng. I förra matchen borta mot Modo hölls han lika högt hos Unibet som han gör idag. Väldigt märkligt då en hemmamatch mot ett just nu uselt HV71 ska vara lättare på förhand vilket även oddsen säger. 1.62 odds är marknadshögsta på en rak etta medan man i bortamatchen mot Modo låg på c.a 2 i odds. Lägg därtill att han gjorde mål i matchen. Räknar man på detta är det inte konstigt man blir förvånad att oddsen inte är lägre på Lindström i kvällens match. Jag räknar med 3-4 mål utav Skellefteå mot ett HV71 som befinner sig på jumboplats utav förklarliga skäl. Visst finns det tillfälligheter, men jag räknar inte med att HV sprattlar till och täpper igen mot ett sylvasst Skellefteå. Joakim Lindström som målskytt värderar jag så lågt som 2.8. Spelar 6.5/10 U till 3.75 odds. Med ett sånt överodds kan det tyckas märkligt att jag inte maxspelar 10/10 U, men jag kan återkomma senare angående hur jag värderar unitinsatserna. Tills dess får ni själva värdera lite på egen hand (om någon nu tycker spelet är intressant), för i flesta fall skulle nog många värdera detta till en maxinsats. Ha det bra!
1932 Twitter: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Grnvit den 2013-10-10 klockan 22:29. |
|||||||
2013-10-10, 18:43 | #583 |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Vad tror intelligentsian är på sharps, inom hockey, om matchen Örebro-Brynäs... Jag har en stark känsla för Brynäs och detta "bygger" jag på att de kommer från en mycket stark tredjeperiod mot Färjestad där de klämde in fem mål och att Örebro "troligtvis" spelat över sin förmåga i sin comeback i den högsta ligan - ett icke oerkänt faktum att många nykomlingar gör...
Brynäs dessutom bra borta... Nu tar det stopp för Örebro, eller?
2013-10-10, 19:06 | #584 | |
Citat:
Jag har faktiskt en ganska stark känsla för Örebro. De har krigat något fruktansvärt och jag tror inte bara det är någon nykomlingsfaktor som spelar in där. Det är svårt att överlista ett så hårt arbetande lag och som spelar så uppoffrande som Örebro har gjort så här långt. Visst, det ska mycket till för att man ska hålla ihop det i en så pass långdragen serie som SHL är, men jag tror de kommer hänga kvar länge och den där bottenplaceringen som alla trodde på känns ju väldigt avlägsen just nu. Kan dock inte låta bli att blunda för Brynäs PK heller till 2.24 hos pinnen. Det oddset sticker ut för mycket för att lämna. Vi håller tummarna för Brynäs ikväll! Ha det fint!
2013-10-10, 22:35 | #585 |
Joakim Lindström går dessvärre mållös ur matchen som slutar 5-0 till Skellefteå. Matchen gick enligt förväntan och hade jag inte följt matchen hade jag trott att Lindström gjort ett utav målen.
Fult att skryta så här i efterhand, men när man haft en utav sina bästa speldagar så här långt i livet måste man fan passa på. Antal spel: 22 Insats: 86.5 Vinstprocent: 40.91% Vinster: 9 Vunnet: +118.88 Medelodds: 4.6 Förluster: 13 Förlorat: -46.5 Medelinsats: 3.93 Netto: +72.38 units ROI: 183.68% Ska väl inte jubla för högt då det kan vara -72.38 U i nästa omgång, men man får suga så länge man kan på karamellen! Vi hörs!
maddmax (+10), Shell Peppe (+5), Eriklindgren (+10), Wagner (+10), Pilkast (+25) Senast redigerad av Grnvit den 2013-10-10 klockan 22:38. |
|