|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-12-06, 14:33 | #466 | |||||||
Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531Ishockey 14/15 Stats: 245 - 251 - 57 ROI: 107.00% Vinstprocent: 49.40% |
Linköping-Modo Båda lagen har spelat bra under senaste tiden. Modo fick nyligen tillbaka lockoutspelaren Alexander Steen från en skada. Steen som är en av de bästa offensiva spelarna i ligan. Har gjort en bra comeback med fyra poäng på tre spelade matcher efter skadan. – Det märks att Alexander nu börjar komma igång på allvar igen efter sin skada. Tycker att han också fick bra fart på Ladislav Nagy och Dave Spina som också de ser ut att vara rejält på gång igen. Med största sannolikhet kommer han även ikväll centra mellan Nagy och Spina, två riktigt duktiga spelare offensivt även de. Kommer även lira dem som målskyttar i så fall. Linköping gjorde visserligen en väldigt bra insats, framförallt defensivt, mot HV71 i förrgår. Men då ska vi ha med i tanken att HV71 är iskalla offensivt för tillfället och nu ställs Linköping mot ett Modo som kommer från en 5-2-vinst hemma mot Växjö. Med Steen i spetsen tror jag Modo gör åtminstone två mål, med stor sannolikhet är det då någon i Steens kedja som svarat för något av målen.
1932 Twitter: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Grnvit den 2012-12-06 klockan 21:17. |
|||||||
2012-12-06, 16:00 | #467 |
Hmm, ny på detta men vart spelar du på målskyttar?
Någon koll på om det är stor skillnad på olika spelbolag i detta avseende? |
|
2012-12-06, 16:04 | #468 |
Håll muspekaren över oddset så ser du vilket bolag spelet är lagt hos.
|
|
2012-12-06, 16:09 | #469 |
Ah' sitter med ipad så blir klurigt
|
|
2012-12-06, 17:01 | #470 | |
Sharp$: 3531Ishockey 14/15 Stats: 245 - 251 - 57 ROI: 107.00% Vinstprocent: 49.40% |
Citat:
Unibet, Expekt, Betsson och Svenska Spel är de bolagen jag spelar målskyttar på, vet inget annat bolag som erbjuder. Ni får gärna säga till om ni skulle hitta något! Har varit i kontakt med flertalet bolag om framförallt player props, d.v.s poängspel på spelare, precis som Betsson erbjuder på KHL. Dessvärre inget som dykt upp, men det är förmodligen något för framtiden när det finns tid och resurser för det.
2012-12-06, 17:55 | #471 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Räknar med coldstreak snart. Resultaten har gått mycket bättre än väntat under den senaste tiden. Så varför inte passa på att slänga in lite extra spel?
Motiveringar följer...
Väntar mig ett Brynäs som gör 3-4 mål ikväll mot ett Rögle som är i gungning. Rögle som i princip är uträknat nu när man ligger sist i tabellen, åtta poäng bakom AIK och elva poäng bakom Timrå. Igår gjorde man sig även av med två spelare, som inför säsongen var två bra namn - Strbak och Preissing. "Ingen av de båda rutinerade backarna har levt upp till förväntningarna i Rögle BK:s elitserielag och klubben kommer nu prioritera att ge andra försvarsspelare ökad istid. Detta medför att såväl Victor Panelin-Borg och Anton Cederholm är aktuella för spel." Tvivlar inte på att Panelin-Borg och Cederholm kommer göra det dåligt, men det är ändå två tunga namn som försvinner. Tror inte detta kommer hjälpa så mycket, Rögle kommer få se sig besegrade av ett Brynäs med Järnkrok i spetsen, som tagit sig ur "krisen" som media kallade det. Just Järnkrok har prickat formen med fyra mål de tre senaste matcherna. En riktigt duktig center som ska fylla upp efter Silfverbergs tomrum. Har gjort det bra hittils med en femteplats i poängligan och leder Brynäs interna poängligan relativt överlägset. Bredvid sig har Järnkrok den 17-årige talangen Elias Lindholm som slagit igenom med dunder och brak. 18 poäng på 30 matcher är riktigt bra för Elias som spelade 12 matcher i A-laget under förra säsongen. Nu har han etablerat sig med de vuxna killarna och det ska bli spännande att följa han under tiden han spelar i Elitserien. 2.75 är ett ganska lågt odds för en målskytt i ES, men jag tycker mig ändå se värde här. Skulle hålla Järnkrok till 2.50 i och med hans form samt att Brynäs ska ta hem matchen tämligen enkelt ikväll. Lindholm måste jag också spela i och med att han och Järnkrok varit ett radarpar under väldigt lång tid nu.
Helgarderar Steen-kedjan. Hinner inte med motivering här.
3.50 på poängligaledaren och likadant på poängligatvåan. Allt för att man möter Luleå på bortaplan. SAIK har visserligen dålig form, men det hindrar inte de här herrarna från att producera. Lindström med åtta poäng de fem senaste matcherna, Holloway två mål de tre senaste. Luleå är starka defensivt, med dessa derbyn mellan Luleå och Skellefteå brukar det bli mycket mål i ändå. Alltid en väldigt härlig fart och intensitet i matcherna. Skellefteå har ändå god chans att göra 2-3 mål här enligt mig och Holloway samt Lindström har blivit lite för underskattade i och med motståndet.
1932 Twitter: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Grnvit den 2012-12-06 klockan 21:17. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2012-12-07, 13:54 | #472 | ||||||||||||||
Ska hålla mig väldigt kort.
Mirnov och Pihlström lirar i andra-kedjan, båda trivs på hemmaplan. Inte minst Pihlström som gjort sex mål de senaste tre hemmamatcherna. Mirnov leder interna skytteligan med 15 mål på 30 matcher. Salavat ska kunna göra 3-4 kassar mot Novokuznetsk. Förvånansvärt högt odds på Pihlström, håller ändå jämn insats på båda.
1932 Twitter: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Grnvit den 2012-12-07 klockan 17:29. |
||||||||||||||
2012-12-08, 12:28 | #473 | ||||||||||||||
Två bästa offensiva spelarna i Rögle. Iggulden 2+1 senaste tre matcherna. Aaltonen har inte producerat mycket hittils men såg tydligen väldigt pigg ut i förra matchen mot Brynäs där han även fick hänga en kasse. Hinner tyvärr inte mer, kommer jag hem i tid fyller jag kanske på med mer text Iggulden är på Unibet förresten, inte SvS
1932 Twitter: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Grnvit den 2012-12-08 klockan 18:16. |
||||||||||||||
2012-12-09, 12:38 | #474 | |||||||||||||||||||||
Kommer även spela Kallio, avvaktar dock Unibet här. Kan säkert få han till 3.75 istället för 3.60 som han ligger på hos de andra bolagen.
Kedjan Vampola-Rasmussen-Kallio är en av de formstarkaste i ligan och har varit en bidragande faktor till att Växjö ryckt upp sig på slutet och klättrat till relativt säker mark med slutspel i sikte. Rasmussen har bästa målformen med fem mål de senaste fem matcherna och har varit en av de viktigaste kuggarna i laget efter han kommit tillbaka från sin skada han drog på sig i början av säsongen. Landslagsspel innebar säkerligen en riktig självförtroendeboost för 22-åringen som denna säsong gått från en rollspelare till att även kunna bidra mycket offensivt. Bredvid Rasmussen finner vi den rutinerade snipern Tomi Kallio som tidigare gjort en lång sejour i Frölunda-tröjan. I förra matchen ställdes Kallio mot sina forna lagkamrater och avgjorde i förlängning, precis som i September när lagen möttes. Finländaren har ingen vidare målform, snarare assistform; ett mål och sju assist de senaste fem matcherna. Sist men inte minst finner vi tjecken Petr Vampola. Framförallt en väldigt tekniskt skicklig spelare. Sällan man ser han trycka upp ett slagskott i klykan, dock kan han vara en av Elitseriens säkraste när det kommer till frilägen. Har inte allt för goda förhoppningar på att Vampola gör mål ikväll, men vill ändå vara på den lite säkrare sidan och spelar han till 3 u. Tror Växjö gör 2-3 mål ikväll och något av målen bör ha kommit från denna kedja. Mycket fint odds på Rasmussen, kan finna en smula värde i Vampola och så får vi hoppas Kallio kan släppas lite högre hos Unibet, annars är det helt klart ok med 3.60 på han.
1932 Twitter: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Grnvit den 2012-12-09 klockan 18:05. Anledning: Kallio tillagd |
|||||||||||||||||||||
2012-12-09, 18:08 | #475 |
Kallio gjorde 2-0 i tredje.perioden. Varken bu eller bä. Blev som jag trodde förutom att ingen mer av grabbarna kunde trycka in en puck.
+2 u i alla fall.
1932 Twitter: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Grnvit den 2012-12-09 klockan 18:10. |
2012-12-12, 00:51 | #476 |
2012-12-13 Russia - Sweden (EurCh 1Cup 3)Datum: 2012-12-13 Tid: 17:00 Sport: Ishockey Land: EurCh 1Cup 3 Liga: EurCh 1Cup 3 Match: Russia - Sweden Period: ft Spel: Över 5.5 Insats: 7 Odds: 1.970 Bolag: Marathonbet Motivering: Sitter och glor på det bästa som finns på TVn - Musikhjälpen. Håller bara på i en vecka, så man får passa på att kolla så mycket man kan. Behöver dock något att göra vid sidan av detta, och i brist på annat skriver jag en motivering om ett spel i Channel One Cup. Givetvis hockey vi snackar om. Turneringen äger rum i ROSSIJA och det är fyra landslag som möts; Ryssland, Sverige, Finland och Tjeckien. Värdnationen Ryssland har ett frooooktansvärt starkt lag på pappret: Ilja Kovaltjuk-Pavel Datsiuk-Aleksandr Radulov Aleksandr Perezjogin-Jevgenij Malkin-Sergej Moziakin Aleksandr Ovetjkin-Aleksej Teresjtjenko-Nikolaj Zjerdev Sergej Plotnikov-Artiom Anisimov-Nikolaj Kuljomin Där har ni forwarduppsättningen, det räcker med att visa den för att folk ska förstå vilket starkt lag ryssarna har. Flera av världens bästa spelare. Med denna trupp är ryssarna givetvis stora favoriter att ta hem hela turneringen; 1.50 får vi på Ryssland att vinna turneringen. Utan några djupare analyser kommer ryssarna säkerligen att plocka hem alla nio pinnar på de tre matcherna de ska spela. Man är stora favoriter i öppningsmatchen mot Sverige. Vi får 1.60 på Ryssland -0.5, inget värde där enligt mig, finns trots allt en liten risk att det blir för mycket av det goda med så många stjärnor i laget. Samtidigt tror att Sverige kan överraska lite med NHL-spelare som exempelvis Bäckström och Patrik Berglund i laget. Det har alltid varit ett frågetecken för Sveriges defensiv efter Mårts tagit över. Defensiven kommer verkligen sättas på prov mot ett sånt skickligt lag som Ryssland. I Karjala cup som spelades tidigare i höstas släppte Sverige in nio mål på tre matcher, och jag funderar på hur defensiven kan se ut imorgon mot detta Ryssland som även spelar på hemmaplan. Jag tror att Ryssland har stor sannolikhet att göra fyra-fem mål faktiskt, samtidigt som Sveriges NHL-lirare säkert kan snygga till siffrorna lite. Sverige har visserligen en defensiv backuppsättning, men jag tror inte de kan hindra ryssarna om de nu är på spelhumör. Tycker helt klart det är fint odds på Ö5.5 i den här matchen. Pinnacle släppte förvånansvärt på 2.05, men har nu droppat till 1.93. Högsta finns nu på SBObet till 1.99 och jag tror de här kommer droppa några punkter. 7/10 u lirar jag här. I och med att jag tror på Ö5.5 kommer jag med största sannolikhet även lira någon player prop här. Förhoppningsvis erbjuder Unibet odds på dessa. Senast redigerad av Grnvit den 2012-12-12 klockan 00:53. |
2012-12-12, 03:52 | #477 |
Kul att du spelar nagot man kan rygga pa Pinnen.
Let's roll!
2012-12-12, 11:21 | #478 |
Hehe, efter c.a 550 spel i Green Machine ligger jag sjukt mycket minus på sides, framförallt PK. Just totals har gått fint så jag lirar mest såna spel nu. Dock ligger jag ju fortfarande minus totalt sett på sides och totals och det gör ju inte direkt att man vill reka några spel. Ligger man själv minus vill man inte dra in några andra i skiten, men vi får hoppas att jag kan fortsätta plussa på totalerna och att ryssarna gör det de ska göra imorgon!
Går det inte komma runt så man kan lira EU bookies i USA eller är du limmad?
2012-12-12, 12:49 | #479 |
Maddmax du ska väl inte ens kunna spela på Pinnacle då de blockar USA.
|
|
2012-12-13, 13:50 | #480 | |||||||||||||||||||||
Hade även tänkt lägga spel på Malkin till 2.50 hos Unibet, men för första gången sänker de ett odds på målskyttar. Inget värde i han längre, istället nöjer jag mig med de här två. Det är tre lagkamrater som bildar kedja idag. Kulyomin, Malkin och Mozyakin. Två förstnämnda finner vi i samma kedja i ryska Metallurg Magnitogorsk. Mozyakin lirar i Metallurgs andra-kedja. Dock är inte Mozyakin helt obekant med Malkin då de lirar i PP tillsammans. Mozyakin toppar KHLs poängliga och skytteliga med 20+28 på 31 matcher. Malkin hittar vi på 3:e-plats. Kulyomin är inte lika produktiv som Mozyakin och Malkin men håller ändå en hög nivå med 23 pinnar på 28 matcher. Kulyomin var tänkt att spela i 4:e-kedjan, men är uppflyttad till 2:a-kedjan nu i och med att Perezhogin blivit skadad. Där har inte SvS hängt med helt och håller han för högt. Tror vi kommer få se en hel del hockeygodis från den här kedjan ikväll och förhoppningsvis gör någon av dem mål.
.....Ser man på. Betsson släppte odds sent. Malkin till 2.50 plockar jag, tack för det. Mozyakin finns till 2.85, tråkigt att jag inte väntade längre.
1932 Twitter: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Grnvit den 2012-12-13 klockan 22:42. |
|||||||||||||||||||||
|