|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-02-16, 12:15 | #376 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531Ishockey 14/15 Stats: 245 - 251 - 57 ROI: 107.00% Vinstprocent: 49.40% |
Jag har matat in spel inför kvällen. På gott eller ont får vi se, men det känns helt klart mycket bra.
Schremp har ett av de bästa slagskotten i serien vilket gör honom till pointman i Modo's powerplay. Teknisk och kreativ spelare som ska producera mycket poäng vilket han också har gjort med 15+18 på 46 matcher. Inte rädd att ta skott vilket 10 shots on goal i förra matchen mot Timrå vittnar om. Dock ingen utdelning. Jag skulle sätta honom runt 5 i odds. Det talar för en målsnål match mot Luleå och därav skulle jag inte sätta lägre. Helt klart värde i alla fall, enligt mig.
Tvillingarna Ahlström hade en riktigt bra match mot HV i förrgår då Oscar gjorde 2 mål och Victor 2 assister. De brukar vara duktiga på att snurra i anfallszon men producerar dock inte mycket poäng. Victor har endast 2 mål på 41 matcher medan Oscar har gjort 12 mål på 44 matcher. Normalt sett skulle jag inte spela dessa två herrar som målskyttar, men i och med produktiviteten mot HV så kan de komma in i en formtopp på några matcher tror jag.
POP-kedjan med Pyörölä-Olimb-Pettersson fortsätter sin succé med 1 poäng vardera i förrgår mot Djurgården. Spelarna kompletterar varandra utmärkt med Olimb som mastermind, playmaker, Pettersson med sin riviga spelstil och vassa skott, och sist men inte minst, en utpräglad sniper i form av Pyörölä som nu ligger delad tvåa i skytteligan. 5 i odds tycker jag är väldigt generöst på Pyörölä och jag ser ett väldigt fint värde i detta spelet. Trots att det talar för en målsnål historia, gissar på att Frölunda gör 2 mål, max 3, så håller jag ändå Pyörölä till ungefär 3.5 i odds. Pettersson är också en riktigt bra målskytt, men jag ser inte lika mycket värde i honom, jag skulle ha lite högre odds på Pettersson, upp mot 3.75, därav lägre insats på Pettersson.
Netik är ny i Lakers och har endast spelat 4 matcher. Det tar givetvis en stund innan han kommer in i laget och förstår spelsystemet. Det är dock inget snack om att denna killen vet vart målet är http://www.hockeyligan.se/video/1452837701001/. Ett typiskt mål från en sniper där de flesta förmodligen hade passat istället. Tjecken ska lyfta Lakers målskytte och jag tror han har god chans till en bra start när han är oscoutad av motståndarna. Självförtroende efter 1+1 i förra matchen där han även fick börja i första-kedjan med Moran och Kallio.
Voutilainen - Trollgubben från Finland som folk brukar säga, har haft skadeproblem i de 2 förra säsongerna. Han har dock alltid varit produktiv och är Johan Davidssons vapendragare. En sniper som har stänkt in många puckar från slottet i HV's välkända PP. Dock har varken HV's powerplay eller Voutilainen varit så magiskt bra som de har varit i tidigare säsongerna. Vissa gånger får man dock se glimtar av det powerplayet som HV alltid varit fruktade för. Jag tror vi kommer få se det mot Timrå som är överlägset sämsta laget i serien alla kategorier och med ett svagt boxplay så kommer Voutilainen/Davidsson briljera. HV bör göra 3-4 mål minst, sannolikheten att något av dem kommer i PP är stor och då är sannolikheten ännu större att även Voutilainen kan trycka dit en. 1+1 i förra matchen, jag tror vi kan få se 3 pinnar från Voutilainens klubba idag, varav 1 är mål!
1932 Twitter: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Grnvit den 2012-02-16 klockan 21:57. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2012-02-16, 13:08 | #377 | |||||||
Sharp$: 3531Ishockey 14/15 Stats: 245 - 251 - 57 ROI: 107.00% Vinstprocent: 49.40% |
Måste tyvärr tipsa om ett bra spel.
Brynäs DnB i första perioden. På bortaplan har Brynäs 12 vinster, 6 oavgjorda och 5 förluster i första perioden. På hemmaplan har Färjestad 4 vinster, 10 oavgjorda och 9 förluster. Det har varit så i princip hela säsongen. Färjestad har startat riktigt dåligt men kommer ut som ett nytt lag i andra perioden. FBK ska vara underdogs i första perioden sett till statistiken.
Pilkast (+1) Senast redigerad av Grnvit den 2012-02-16 klockan 23:33. |
|||||||
2012-02-25, 12:14 | #378 | |||||||
Detta blir den högsta insatsen jag lagt på att någon ska göra mål. Känns helt rätt! Voutilainen är en av de formstarkaste spelarna i ligan med 4 mål i de 3 senaste matcherna. Jag har skrivit lite om Voutilainen i ett par inlägg ovanför i min dagbok, så någon närmare presentation behövs väl inte. Jag tror dessutom på många mål, gissar på att HV gör 3-4 mål. Det gör att jag tycker att detta spel är ännu bättre. Voutilainen är en sniper som är i grym form, samt att jag tror att matchen kommer gå Ö5. Jag skulle hålla Voutilainen runt 2.80.
2012-04-21, 02:03 | #379 |
Jaha, var ett litet tag sedan jag skrev i dagboken. Till att börja med får jag gratulera Brynäs IF till SM-guldet. Ruggigt imponerande hur en 21-åring leder sitt lag till ett SM-guld. Både skönt och tråkigt att han lämnar Elitserien nu.
Rent spelmässigt har Elitserien varit upp och ner. Det började lite trevande pre-season men gick upp som en raket i höstas. Oväntat bra, men jag visste att jag skulle få äta upp det förr eller senare. Huvudprojektet Grön Elitserie ( https://www.sharps.se/spreadsheet/grnes ) slutade i en katastrof med 99.22 % ROI efter 549 spel. Jag hoppas att det är ett för litet sample för att kunna säga om jag är vinnande i längden, förhoppningsvis behövs minst det dubbla för att det inte längre ska vara någon slump. Jag känner i alla fall att jag kan mycket bättre än detta. Jag ska försöka kolla lite vad som har gått fel. Jag har kikat igenom stats lite snabbt och kan konstatera att överspelen och gått skit och underspelen har gått riktigt bra. Dock slutade säsongen totalt sett väldigt bra med tanke på att sidoprojekt som Aggressiv ( https://www.sharps.se/spreadsheet/agrsive ) och Goalscorer ( https://www.sharps.se/spreadsheet/goalscorer ) gick förvånansvärt bra. En ROI på 123.33% i Goalscorer efter 175 spel och 108.69% ROI i Aggressiv efter 100 spel gör att jag plussade fint på Elitserien trots det misslyckade huvudprojektet. Lite kort ang. sidoprojekten: Aggressiv lirade jag få utvalda matcher i Elitserien med högre insatser. Spelades främst på totals. I goalscorer lirade jag endast på målskyttar. Trots allt är detta första hela säsongen jag spelat på Elitserien och jag tar med mig en hel del inför nästa säsong. Nu har jag en hel sommar på mig att fundera ut upplägg inför nästa säsong, men jag kommer definitivt spinna vidare på dessa sidoprojekt och vi kommer förmodligen få se ett sheet där jag har allting samlat. På återhörande nästa säsong. Längar redan! Då kommer jag tillbaka starkare och visare än någonsin - Hungrig - Och Arbetslös!
2012-07-24, 17:28 | #380 |
Hejsaaaan! Bumpar tråden för att meddela att jag skapat nytt sheet.
https://www.sharps.se/spreadsheet/greenmachine Hockeysäsongen 12/13 är nu igång för min del då slovakiska laget Slovan Bratislava möter ryska KHL-laget SKA St. Petersburg i en träningsmatch. Känns fantastiskt kul! Nog för att jag var rejält taggad inför förra årets säsong, men det känns nästan ännu mer taggat nu! Med en säsong i ryggen har jag samlat på mig liiite erfarenhet åtminstone. Vår och sommar har gått snuskigt snabbt. Känns verkligen inte som att det snart är en ny hockeysäsong. 4 dagar kvar tills AIK möter Gotlands Finest i en träningsmatch. 6 dagar kvar till ispremiär för Färjestad BK och Brynäs IF. Sedan fortsätter träningsmatcherna att rulla på tills European Trophy börjar 17:e Augusti. Jag har faktiskt inte klart för mig hur jag ska göra med insatser och så vidare. Vill inte ta mig vatten över huvudet, speciellt inte eftersom jag gick back på totals och sides förra säsongen. Funderar på att köra 1-7 units. Ska fundera lite på saken. Sen får vi se hur jag gör med dagbok. Vore fint att köra något med oscar4122, men det beror på vad herrn har för planer! På återhörande!
2012-07-29, 11:35 | #381 |
Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1177yertle - Hockey 12/13 Pres Stats: 115 - 125 - 1 ROI: 99.54% Vinstprocent: 47.92% |
Det är klart att du ska köra dagbok
|
2012-07-29, 14:38 | #382 |
Bra med lite stöd, tack för det!
Saken är ju den att det är så låga limits på elitserien ändå så det är i princip omöjligt att rygga de flesta spelen. Känns onödigt att motivera spel som ingen kan rygga ändå.
2012-07-29, 20:05 | #383 |
Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 10272013 oggeborreh Stats: 251 - 271 - 41 ROI: 100.13% Vinstprocent: 48.08% |
Ska följa ditt sheet! lycka till
2012-07-31, 14:08 | #384 | |||||||
Har ett spel jag vill tipsa om. Ni kommer förmodligen inte få in mycket pengar alls, men det är ändå värt att lägga, för det är hur mycket värde som helst. Jag fick det till 70 i odds men Bwin har fortfarande kvar spelet till 40.
I och med att Vienna Capitals är värdar av Red bull salute, slutspelet i European Trophy, är de automatiskt vidare till kvartsfinalerna. Alltså kommer Vienna vara ett av sex lag i slutspelen. Det är 32 lag som försöker kvalificera sig till slutspelen, så ni förstår vilken enorm fördel Vienna har i och med direktkvalificeringen. Visst, de har ingen stark trupp, men på tre matcher, på försäsongen, finns det absolut chans att de skräller och tar hem hela turneringen. Jag kommer dock förmodligen att gröna ut spelet när slutspelen börjar. Kan inte föreställa mig att man håller Vienna till högre än kanske 15 i odds då. Unibet exempelvis har 15 i odds på dem, de har koll på grejerna till skillnad från Bwin. Håller bara tummarna att de inte voidar spelet. Ser dock ljust ut eftersom det ännu inte är voidat trots att de låst outright-spelen och justerat Vienna lite. Unit-insatsen blir visst lite galen när jag kopierar in spelet här, men kika i mitt sheet så ser ni de rätta insatserna. 1.2 units i detta fall.
1932 Twitter: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Grnvit den 2012-07-31 klockan 14:10. |
|||||||
2012-08-06, 13:45 | #385 |
2012-08-06 Degerfors IF J - Örgryte IS J (Juniorallsvenskan)Datum: 2012-08-06 Tid: 18:00 Sport: Fotboll Land: Sverige Liga: Juniorallsvenskan Match: Degerfors IF J - Örgryte IS J Period: ft Spel: Degerfors IF J -0.5 Insats: 3 Odds: 2.450 Bolag: Motivering: Tar med ett fotbollsspel i Green machine-sheetet. Det är bra att variera sig lite . Eftersom jag själv är degerforsare känner jag större delarna av Degerfors juniorlag. Full inside-info! Vi har snackat lite om läggmatcher, men dessa herrar är givetvis professionella så det blir svårt att ordna något liknande. Degerfors har kämpat och slitit under stora delar av serien utan resultat. Vissa ljusglimtar har setts till, men avsaknaden av poäng är ändå ett faktum då man ligger näst sist i serien med 9 poäng efter 14 matcher. Det rödvita laget har dock blixtrat till rejält med två oerhört viktiga och oväntade segrar, får vi ändå säga. Först spelar man 1-0 hemma på Valla mot tredje-placerade Kalmar. Omgången efter åker man ned till Borås och plockar med sig tre pinnar mot tvåan Elfsborg. En bragdmatch där man vann trots att en av de viktigaste kuggarna var iväg på uppdrag med A-laget. Örgryte ligger två poäng före Degerfors och kämpar för att slippa kvalet, precis som sistnämnda laget. Jag har ingen koll på Örgryte, men kollar vi deras bortafacit talar det för en degerfors-vinst - endast 1 poäng på 6 bortamatcher. De kan utmana de flesta lagen när de spelar hemma, men på bortaplan har de inte fått spelet att fungera helt kan vi konstatera. Formen är lysande för Degerfors med full pott de två senaste matcherna, mot tvåan och trean i serien. Jag tror och hoppas att grabbarna kan rida på vågen och plocka hem tre pinnar i sin hemmaborg där de är starka. |
2012-08-15, 14:35 | #386 | |||||||
Mmmmmm, med 82 % ROI och med riktigt skönt flyt bör alla vara sugna på att rygga maskinen!
Skämt å sido, kan vara trevligt att dela med sig med lite tankar. Vändningen bör komma snart. Till och med en, jag vet inte vad, skulle kunna ha bättre träffprocent på de senaste 15 spelen eller vad fan det är. Nog om det, till spelet! Skellefteå har fått behålla stora delar av fjolårets lag vilket är väldigt positivt givetvis. Exempelvis stannade succé-forwarden Bud Holloway kvar som vann poängligan i slutspelet. Riktigt kul för Skellefteå och kul för svensk hockey att han stannar ett år till. Det man saknar i Skellefteå är en klassback. Förra året värvade man Hannu Pikkarainen som man trodde skulle bli den spetsen, främst offensivt, som man hade väntat sig. Det blev dock inte riktigt som man hade hoppats och Hannu stod för en rätt dålig säsong offensivt. Men det är ändå inget snack om att Skellefteå är en av favoriterna till guldet. Luleå har tappat en hel del tunga namn, speciellt på backsidan. Elias Fälth, Topi Jaakola och Niclas Wallin är namn som är riktigt svåra att ersätta och det har man dessvärre inte lyckats med heller. Däremot ser det riktigt vasst ut på forward-sidan där man har värvat exempelvis Linus Klasen och Kim Hirschovitz. Riktigt bra bredd och spets. Båda lagen har spelat en träningsmatch med goda resultat. Luleå vann med 4-0 i första matchen mot de hockeyallsvenska nykomlingarna Asplöven. Skellefteå vann med 3-1 i förrgår mot finska laget Kärpät. Jämför vi Skellefteå med Luleå håller jag Skellefteå snäppet högre. Kontinuiteten i Skellefteå kommer betyda en hel del, speciellt nu i början av säsongen. Jag ser matchen som 50/50 och det finns fint värde i Skellefteå. De som vill kan lira Skellefteå rak till 2.65 på sportingbet eller ML till 2.15 på samma sida. Finns även värde i 2.60 rak hos bookies som betsson, coral, betsafe och bet-at-home.
1932 Twitter: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Grnvit den 2012-08-16 klockan 17:54. |
|||||||
2012-08-15, 18:06 | #387 |
Norran.se hade dock ingen koll på Möller tvingas avstå matchen, samt att jocke lindström vilas.
Nästa gång väntar jag till Skellefteås hemsida släpper laguppställningen.. då vet jag det iaf. +0.5 uppe på 1.95..
1932 Twitter: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Grnvit den 2012-08-15 klockan 18:09. |
2012-08-16, 14:42 | #388 | |||||||
Snabb motivering. Copy paste från google translate "Coach Martin Znojmo Stloukal sa till sina anklagelser om att attackera hockey och det verkar som spelaren sitter. "Med lagets prestationer jag har mer än nöjd", säger huvudtränare." "På torsdag hemmamatch du spelar med Jihlava, som du förbereder dig? Vad förväntar du dig av brottning? Beredning av specifikt Jihlava kommer inte, gör precis som i tidigare matcher. Jag kan säga det igen, kommer tittarna se vår sida offensiv hockey. Vi kommer att försöka att avverka en hel del mål. Det kommer förmodligen att sista matchen, som kommer att spela här, eftersom nästa vecka ska vi Slavia, det var lite taktik redigeras direkt. Även på torsdag, men räkna med annat goalscoring fest." Kan även tillägga att Znojmo vunnit samtliga tre träningsmatcher med siffrorna 6-5, 7-3 och 6-5 (efter OT). Som vanligt blir unit-insatsen failad men 5 units har jag spelat!
yertle (+1) Senast redigerad av Grnvit den 2012-08-16 klockan 18:31. |
|||||||
2012-08-16, 18:35 | #389 | ||||||||
Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1177yertle - Hockey 12/13 Pres Stats: 115 - 125 - 1 ROI: 99.54% Vinstprocent: 47.92% |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+1) |
||||||||
2012-08-17, 14:46 | #390 |
2012-08-17 Linköpings HC - Slovan Bratislava (EuroTrophy 3)Datum: 2012-08-17 Tid: 19:00 Sport: Ishockey Land: Europa Liga: EuroTrophy 3 Match: Linköpings HC - Slovan Bratislava Period: ft Spel: Slovan Bratislava ML Insats: 5 Odds: 2.550 Bolag: Motivering: Linköping gästas av KHL-nykomlingarna Slovan Bratislava. Slovan, som redan hunnit med tre matcher i turneringen samt några träningsmatcher, får anses uppvärmda. LHC däremot gör sin andra match för denna säsong. Givetvis fördel slovakerna som har hunnit en rätt bra bit in på säsongen jämfört med linköping. Visserligen har slovakerna inte övertygat. Visst, man har vunnit efter straffar mot både Chomutov och Vienna, men det är lag som de på pappret ska vinna över med två-tre mål. Senaste matchen fick man besök av Sparta Prague. Jag kollade på matchen och jag såg ett slapphänt försvar med en osäker målvakt i Konrad, som släppte ifrån sig många returer. Dock har man spetskvalitéer och har stor potential offensivt. Linköping lirade under förra veckan en träningsmatch mot Södertälje som förstnämnda vann med 3-2 efter förlängning. Jämför man Slovan och Linköpings trupper skulle jag vilja säga att de är relativt likvärdiga. Slovan har en hel del nyförvärv, man har varit tvungen att renovera lite eftersom man kommer ställas inför europas bästa lag i KHL, men det är ändå inga jättestora namn som anslutit. Men visst, jag håller Slovan som lite lite större favoriter på pappret. Oddsmässigt då? 2.55 på Slovan som är varma i kläderna, mot ett ringrostigt LHC som gör sin andra match för säsongen, talar givetvis för slovakerna. LHC saknar relativt tunga namn, speciellt Hävelid. "LHC saknar veteranbacken Niclas Hävelid (nackspärr), Eric Himelfarb (ljumskskada) samt Johannes Salmonsson och Jonas Almtorp, som inte anses spelklara efter sina skador." Slovan är helt klart för stora underdogs och måste testas. Dags att ta hem en tre-poängare, men i värsta fall får de ta hem ännu en vinst i straffläggning! KROSSA CLUBEN! 5 units spelas. |
|