Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-07-10, 17:19   #1

Grnvits avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Grnvit - Slashar oddsen! - Ishockey (Elitserien)

Haihai spelgurus!

Johannes är mitt namn. Jag är 18 år och ska börja sista året på gymnasiet.

"Fastnade" i bettingen för 1 år sedan och det var främst hockey jag ville satsa på.
Jag har alltid varit intresserad av hockey, har aldrig varit med i något lag, men jag älskar att titta på det. När jag var mindre så åkte vi och kollade på Bofors i hockeyallsvenskan, samt några Färjestads-matcher då och då.
Nu för tiden har jag säsongskort hos Färjestad BK och har inte missat en enda hemmamatch på 1 ½ säsong nu (golfclap).
Jag brukar inte kolla på FBK's bortamatcher, så låt oss säga att lite mer än 50 % av alla hockeymatcher jag ser är med Färjestad.
Jag såg samtliga omgångar av förra säsongens elitserie, så det går väl inte att sticka under stolen med att mitt intresse för Elitserien är stort.

Jag skulle inte vilja säga att jag har ett brett och stort kunnande av hockeyn, jag har trots allt bara följt serien på nära håll under de 2 senaste åren, men förhoppningsvis kommer kunnandet att bli bättre för varje säsong som går... annars avgår jag.

Jag startar speldagboken främst för att kunna dela med mig om det skulle gå bra. Ni ryggar givetvis på egen risk. Jag garanterar inte fläskfilé och polettregn! Garanterar inte heller att ni får rekar á la holms där jag hittar dröm- och räntespel som ni kan gå all-in på.

Jag har höga förväntningar på mig själv, samtidigt så gäller det att vara realistisk då detta blir min första seriösa säsong där jag lägger egna spel. Det är svårt att veta vad man ska sätta för mål. Det får väl helt enkelt bli så att jag tar ett steg i taget och så får vi se vart det slutar. Kan väl bli utvärderingar efter c.a 50 spel osv.
Känns väl ungefär som att jag kan ligga på 90% i ROI efter 100 spel eller att man ligger på 110% i ROI efter samma antal spel. Även fast det förstnämnda kanske är mer realistiskt.

Det är lite svårt att bestämma hur höga insatserna ska vara, men jag vill väl ligga på en medelinsats mellan 60-70 kr, vi får se lite vad jag känner mig bekväm med. Men säkert är att jag inte kommer att lägga stora summor på spelen.
Jag kommer att bokföra i riktiga kronor (SEK), säga vad ni vill, men det känns bäst så.

Regler för dagboken:
- Kom väldigt gärna med feedback. Konstruktiv kritik. Man utvecklas mer om man får kritik, så jag är tacksam, vare sig det är ris eller ros. Skriv vad jag kan göra bättre.
-Ni får ifrågasätta spelen, ställa frågor om i princip vad ni vill.
-Chatta i sharps sköna live-chat istället för i dagboken.

Om jag inte kommer med motivering för något spel så är det för att jag inte har någon vidare motivering för spelet..

Hoppas inte att det var för mycket svammel, utan att ni har fått en bra bild om mig. Bara att fråga annars.

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ChippN (+5)

Senast redigerad av Grnvit den 2011-07-10 klockan 17:22.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-10, 17:37   #2

Grnvits avatar

Ishockey 14/15

Standard

Anledningen till att jag startar dagboken så himla tidigt är för att jag har hockeyabstinens, samt att jag tänkte posta lite info och tankar om lagen. Det kommer att vara rätt mycket att läsa, så det är nästan lika bra att börja posta det snart.
Första spelet kommer förmodligen att äga rum den 11:e Augusti. Det är European Trophy som drar igång då där det är lag från bl.a Sverige, Tyskland och Finland som spelar.
Så det är ett tag kvar...

https://www.sharps.se/spreadsheet/kvl
Statistik från förra året. La av där ett tag tills jag fyllde 18 i början av Mars.

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2011-07-10, 18:53   #3

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 241
Standard

Hallå!

Jag ser att du är 18år och student. Om din medelinsats ligger på 50-60kr så ska du veta att ditt maxbet bör ligga runt 5% av din bankrulle och din medel ligger kanske på 2-3%. Jag vill bara säga att du bör starta med 2000kr i startkassa för att använda den medelinsatsen som du har skrivit och vara medveten om att pengar rullar inte in som på räls de första åren som bettingspelare. Det är senare när du har byggt upp en stabilkassa som du kan spela för högre summor. Vill bara se till att 50-60kr inte är 10% av din startkassa

Såg att du var ung och därför ville jag säga detta
Grnvit (+1)
muRum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-10, 19:08   #4

Grnvits avatar

Ishockey 14/15

Standard

Tjenare. Jo då, har koll på det. Kommer lira med en startkassa på 2500-3000 kr. Förmodligen utspritt några bolag. Men det blir förmodligen mest lir på pinnacle.

Jag är medveten om att jag inte kommer håva in massa cash. Det kommer ta lång tid innan man kan ha en någorlunda säker inkomst på bettingen. Men någonstans måste man börja!

Tack för responsen!

Twitter:
Gammal 2011-07-10, 19:14   #5

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 241
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Tjenare. Jo då, har koll på det. Kommer lira med en startkassa på 2500-3000 kr. Förmodligen utspritt några bolag. Men det blir förmodligen mest lir på pinnacle.

Jag är medveten om att jag inte kommer håva in massa cash. Det kommer ta lång tid innan man kan ha en någorlunda säker inkomst på bettingen. Men någonstans måste man börja!

Tack för responsen!
Exakt jag sitter i samma situation som du eller jag gjorde det förra året. Pratade litegrann om betting för mina polare men de hade inga tålamod och spelade bort mer pengar än vad de egentligen hade råd med. Det var giriga newbie tipsters, vill inte att det ska hända dig också därför jag hör av mig

Ingen orsak vill bara allas bästa
muRum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-12, 14:39   #6

Grnvits avatar

Ishockey 14/15

Standard

2012-03-06 Djurgårdens IF VINNARE GRUNDSERIEN - (Elitserien)

Datum: 2012-03-06
Tid: 19:00
Sport: Ishockey
Land: Sverige
Liga: Elitserien
Match: Djurgårdens IF VINNARE GRUNDSERIEN -
Period: ft

Spel: Djurgårdens IF VINNARE GRUNDSERIEN
Insats: 100
Odds: 14
Bolag: Svenska Spel

Motivering:
Första spelet i dagboken blir ett säsongsspel på Elitserien.

DIF ska enligt mig vara en av favoriterna att vinna både grundserie och SM-guldet. Jag anser att de har störst chanser till att ta hem grundserien och därav väljer jag detta spel.

Här lyder min "motivering":

Djurgårdens IF

Djurgårdens IF, klubben som vunnit flest svenska mästerskap i hockey.

Förra säsongen placerade man sig på 6:e-plats i grundserien och åkte ut i kvartsfinal mot Luleå efter 3-4 i matcher.
Det var ingen höjdarsäsong för DIF, som i början av säsongen tappade veteranbacken och kaptenen Marcus Ragnarsson, en sådan spelare som inte går att ersätta. En annan viktig kugge i Djurgårdens lagbygge var Nils Ekman. Nisse drabbades väldigt tragiskt av en stroke i slutet av December, vilket kan vara slutet för hans karriär. Han kommer inte tillbaka denna säsong, det står väl väldigt klart. Man tappar även Nichlas Falk som hade ett stort djurgårds-hjärta.
Men det finns fortfarande gott om härförare i DIF:
- Marcus Nilson, som hade en nästintill magisk säsong 09/10, lite trögare förra säsongen 10/11, men kommer han igång i år igen så kommer det betyda oerhört mycket. Det är en spets-spelare.
- Jimmie Ölvestad fick en nytändning förrförra säsongen när Hardy Nilsson var tillbaka i båset och gjorde sin bästa säsong i karriären. Ger alltid allt han har och är oerhört tung att möta. Har börjat producera poäng nu med.
- Kristofer Ottosson är en riktig trotjänare som älskar sitt lag. Väldigt skicklig tvåvägscenter som visserligen börjar bli till åren.
- Mathias Tjärnqvist hade en riktigt bra säsong i fjol, kommer förmodligen att vara Elitseriens bästa spelare framför mål. Grym på att styra puckar och vara "a pain in the ass" för målvakterna.
- Christian "Fimpen" Eklund är en trotjänare som alltid ger allt, kommer till jobbet varje dag utan att gnälla även fast han får brunka i en 4:e-kedja.

Man byter upp sig på både målvaktssidan och backsidan då målvakts-succén från förrförra året, Gustaf Wesslau, kommer tillbaka efter att ha testat lyckan i AHL. "Wesslan" som hade ett magiskt slutspel i DIF 09/10.
Man har lyckats göra en tung värvning i en hemvändare, Daniel Tjärnqvist. Efter besök i både NHL och KHL har "Tjärna" hittat hem, och denne man kommer nog säkerligen att vara top 3-back i Elitserien.
Man har även värvat hem Kyle Klubertanz som spelade i föreningen säsong 09/10.
Det råder inga tvivel om att Djurgården kommer att ha en riktigt bra backuppsättning. Den är just nu på pappret, bästa offensiva backuppsättningen i Elitserien.
Defensivt har man nu en, elitserie-mått mätt, bra målvakt att förlita sig på vilket man inte hade under förra säsongs grundserie.
På forwardsidan saknas lite spets, men de har en riktigt bra bredd. Supertalangen Mika Zibanejad förväntas ta nästa steg i utvecklingen, passa på att njuta av honom, för nästa år lär han vara förlorad till NHL. Likadant med Patrick Cehlin som visserligen har stannat av i utvecklingen lite grann, men som säkerligen kommer att få testa på hur det är att spela "over there" nästa säsong.
Samt att Hardy i båset gillar ett starkt och hårt jobbande kollektiv där alla är lika värda, så han förespråkar bredd före spets, vilket han nu har fått.

Sammanfattning:
Detta lag ska, i varje fall på pappret, räcka väldigt långt. DIF med starkaste backuppsättningen offensivt, de kommer förmodligen att ha det även när de andra lagen har spikat sina trupper.
Man har en riktigt bra bredd på forwardsidan med unga talanger och trotjänare som Ölvestad och Ottosson.

De vet vart de har sin coach Hardy, en mycket rutinerad och smart tränare som kan pressa ut det där lilla extra av sitt manskap. En riktigt vinnarskalle som kommer att bygga ett lag som jag tror är med och slåss uppe i toppen.

Jag sätter ett litet frågetecken på målvaktssidan och Wesslau. Han kommer från en relativt misslyckad säsong i AHL och har spelat på liten rink nu i en säsong. Visserligen så kommer det förmodligen inte att ta lång tid alls innan han anpassar sig till den stora rinken och det svenska spelet, men jag är osäker på hur han kan prestera efter en dålig säsong samt att han nu har höga förväntningar på sig från säsongen 09/10..

Backup-målisen Tim Sandberg fick testa på 2 matcher i DIF förra säsongen, 33 matcher i allsvenska laget Sundsvall. Osäker backup enligt mig.
Boone (+10)

Senast redigerad av Grnvit den 2011-07-12 klockan 14:48.
Gammal 2011-07-24, 18:13   #7

Grnvits avatar

Ishockey 14/15

Standard

European Trophy börjar närma sig (11 Augusti) och jag ser verkligen fram emot att få se hockey igen!
European Trophy är en turnering för lag runt om i Europa.
Turneringen är indelad i 4 olika divisioner:

Norra Divisionen: Djurgårdens IF och Luleå från Sverige, HIFK och Jokerit från Finland, Sparta Praha och Slavia Praha från Tjeckien.

Södra Divisionen: Linköping och HV71 från Sverige, Adler Mannheim från Tyskland, Bílí Tygři Liberec, Eaton Pardubice och Kometa Brno från Tjeckien.

Östra Divisionen: Oulun Kärpät och KalPa från Finland, Mountfield České Budějovice och Plzeň 1929 från Tjeckien, Slovan Bratislava från Slovakien, Vienna Capitals från Österrike.

Västra Divisionen: Färjestad och Frölunda från Sverige, TPS och Tappara från Finland, Eisbären Berlin från Tyskland, Red Bull Salzburg från Österrike.

Bet24 har släppt odds för "Från vilken division kommer vinnande lag?" där den Östra Divisionen är favorit till 2.85 odds.

Jag har ingen som helst koll på lagen från Tjeckien eller Slovakien. Det enda jag vet är att Elitserien och SM-liiga är bättre ligor på alla sätt. Tyska ligan DEL är på uppgång, starka topplag, bl.a Eisbären Berlin som vann förra årets upplaga av European Trophy.
Eisbären Berlin vann som sagt fjolårets European Trophy och blev även mästare i tyska hockeyligan. De har fått behålla de flesta av sina spelare och är en av mina favoriter att ta hem årets European Trophy.

Jag har också ett par favoriter i Norra Divisionen.
DIF som jag har tippat som vinnare av Elitseriens grundserie tror jag kommer vara med och fightas om segern.
HIFK från SM-liiga (Helsingfors) har värvat, enligt mig, riktigt starkt. Man har plockat hem spelare i Eero Somervuori och Kim Hirschovitz som har gjort det riktigt bra i Elitserien. Man har den oerhört rutinerade Ville Peltonen som leder laget med bl.a supertalangen Mikael Granlund. HIFK tog hem SM-liiga förra året och är favoriter till det i år med, jag tror även att de kommer ta hem European Trophy, enligt mig är de dem största favoriterna.

Twitter:

Senast redigerad av Grnvit den 2011-07-24 klockan 18:15.
Gammal 2011-07-24, 18:29   #8

Grnvits avatar

Ishockey 14/15

Standard

Bet24 har släppt odds på Player-points i Elitserien. Alltså hur många poäng de kommer göra under säsongen (mål & assister). Säsongsspel är ingen höjdare enligt mig, spel ska gå snabbt och smärtfritt!, samt att det är jobbigt att låsa pengar under så lång tid (även fast det inte rör sig om stora summor..). Men jag är tvungen att lägga några i alla fall.

Jag förutsätter att endast poäng under grundserien räknas. Jag har skickat mail och väntar på svar, men jag är 90 % säker på att det bara gäller grundserien, om slutspelet ingår så är det en stor bonus.

2011-03-06 19:00ElitserienO. Möller (SAIK) vs ÖVER 33.5 POäNG FT 150 1.850

Jag har fått tankar av en, enligt mig, väldigt kompetent man som kan sitt Skellefteå AIK utantill. Jag vet att ni inte gillar enögda supportrar, men varje person har en professionell och oprofessionell sida, det är i sådana här sammanhang som man får ta fram sin professionella sida och vara opartisk.
Jag väljer att citera denne vad denne kära skellefte-älskare!

"Jag har inte sett Möller mer än JVM och för mig kändes det som en värvning av en duktig junior inledningsvis, typ... men har sedan dess hört ganska mycket om honom och av det jag har hört är han en ganska komplett spelartyp. Assisterande lagkapten i Monarchs och en hårt arbetande spelare över hela banan, med bra fart och ett vasst skott. Inte playmakerskills nog för NHL men bättre playmaker än Lehtonen. Så, för att jämföra med Lehtonen så är han en mer komplett spelare över lag men en något sämre avslutare. "
"Han kommer sannolikt att spela i förstakedjan. Med vilka beror på vem Skellefteå värvar in på sista forwardsplatsen. Jag tror att Skellefteå satsar på att låta Goren centra. Han är duktig tekare, stark och duktig framför mål. Sen låter man Möller och en fartig kreatör styra spel, en Pesonen-typ. Jag tror att Goren spelar i första för man känner att man blir lite lätta med Möller och en playmaker. Sen är det så att Söderström - Forsell - Ericsson var sagolika i slutspelet förra säsongen så det ska mycket till att bryta den enheten."

Det som talar emot hans poängproduktion är att han spelat i Amerika de 5 senaste säsongerna. Ishockeyrinkarna är mindre i Amerika jämfört med Elitserien, vilket kan göra att det kan ta en tid innan Möller vänjer sig vid de stora rinkarna. Dock så säger min gode skellefteå-vän att Möller har en bra fart, och det kommer betyda mycket nu när han spelar på de stora rinkarna i Elitserien.

Twitter:

Senast redigerad av Grnvit den 2011-07-24 klockan 18:51.
Gammal 2011-07-24, 18:39   #9

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 3509
Standard

Jag sprang på Anders Forsberg för en månad sedan ungefär, och tog mig tiden att prata lite med honom om kommande säsong. Jag frågade just apropå Oscar Möller, eftersom jag tycker att han är ett intressant förvärv till Elitserien.

Vid tidpunkten hade Möller precis anlänt om jag inte minns fel, och det Forsberg slogs av var hur laddad och sugen har var på att spela i Elitserien. Han ville verkligen spela kontinuerligt på den höga nivån och såg fram emot uppgiften.
Enligt Anders smälte han in direkt i gruppen och laget trivdes med Oscar, och han själv med staden.

En massa yada,yada, floskler och sånt skit, jag vet..MEN, detta att trivas och att andra trivs med honom är ack så viktigt för att kunna prestera.
Grnvit (+10)
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-24, 18:44   #10

Grnvits avatar

Ishockey 14/15

Standard

Tack så mycket för att du delar med dig av lite "inside-info"!

Möller tycker säkert det är skönt att vara hemma i Sverige, samtidigt som han kommer slita för att kunna lira i NHL snart. Skellefteå är nog ett perfekt lag för Möller, många talanger i samma ålder som säkert kan sporra varandra. Samt att det är en trevlig stad med trevliga supportrar där han kan jobba i lugn och ro.

Han kommer nog göra det bra

Twitter:
Gammal 2011-07-25, 19:22   #11

Grnvits avatar

Ishockey 14/15

Standard

Nu har Skellefteå värvat lekkamrat till Möller också.

Bud Holloway

http://norran.se/sport/hockey/skelle...cle1184736.ece

Twitter:
Gammal 2011-07-25, 20:11   #12

Grnvits avatar

Ishockey 14/15

Standard

2011-03-06 19:00ElitserienD. Axelsson (MODO) vs ÖVER 30.5 POÄNG FT 150 1.850

Dicken har gått från Färjestad BK till MODO. Fetare lön och har förmodligen blivit lovad att få stort förtroende för att kunna förverkliga sin dröm om spel i NHL. Dick kommer troligtvis att få mycket förtroende i PP samt en mer istid jämfört med i FBK.
Kommer Dick till rätta i MODO är han god till ungefär 40 poäng denna säsong enligt mig.
Dick är en riktigt lirare, lever mycket på sin kreativitet. Jag är helt säker på att han kommer att vara en av elitseriens kreativaste spelare i år.
Under tiden i FBK har han utvecklat sin defensiv mycket, dock är han en humörspelare som brukar dra på sig många onödiga utvisningar.

2011-03-06 19:00ElitserienD. Tjärnqvist (DIF) vs ÖVER 24.5 POÄNG FT 150 1.850

Tjärna är tillbaka i Djurgården och detta kommer att vara en av de bästa backarna i Elitserien (om han nu inte skulle bli skadad).
Meriter från NHL, landslag och KHL. Under lockout-säsongen 04/05 i Djurgården vann han mål-ligan bland backar efter 12 gjorda mål och slutade till slut på 24 poäng.
Sedan lockout-säsongen har han fått mer erfarenhet av NHL- och KHL-spel och kommer nu hem som en fullmogen tvåvägs-back.
Jag tror att han kommer att göra omkring 30 poäng.

Om dessa spel går enligt mina beräkningar så ska samtliga spel sitta med god marginal. Jag tror mycket på dessa lir!

Twitter:
Gammal 2011-08-02, 19:04   #13

Grnvits avatar

Ishockey 14/15

Standard

2011-08-11 19:00European Trophy 2011Frölunda HC vs Eisbären Berlin 2 FT 50 3.150

Har tänkt att jag skulle vänta ut oddsen på de andra bolagen. Men det är nu klart att jag ska på semester precis när European Trophy börjar, så jag vet inte hur mycket tid jag kommer ha. Jag ser i alla fall värde i detta odds.

Frölunda har tvingats bygga upp nytt efter fjolårets fiasko-säsong. Inför denna säsong har 13 spelare tvingats lämna, bl.a veteranerna Tomi Kallio och Niklas Andersson.
Man har 14 nyförvärv, och med så många nya i laget så kan det ta sin tid innan lagbygget kuggar ihop.
De har fått in två nya och unga målvakter, bl.a Fredrik Andersen som hade ett lyckat VM med Danmark detta år, men han har inte mycket rutin och erfarenhet vilket gör att jag får sätta ett litet frågetecken på honom. Samt att om en målvakt ska kunna prestera måste han kunna lita på försvaret och vice versa.

Eisbären vann fjolårets upplaga av European Trophy och tog även hem slutspelet i tyska serien DEL. Inför denna säsong har inga stora ändringar skett, 5 nyförvärv och 2 utfyllnadsspelare från tyska 2:a-ligan.

Frölunda har det som krävs för att vara ett topplag i Elitserien i år, men med så många nya spelare så tror jag att deras start kommer att vara seg.
Eisbären däremot har fått behålla i princip hela truppen från i fjol och det kommer betyda mycket så här i början av säsongen.

Jag tycker helt klart att det finns ett bra värde i 3.15.

Twitter:
yertle (+1)
Gammal 2011-08-02, 21:30   #14

yertles avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1177

yertle - Hockey 12/13 Pres
Stats: 115 - 125 - 1
ROI: 99.54%
Vinstprocent: 47.92%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
2011-08-11 19:00European Trophy 2011Frölunda HC vs Eisbären Berlin 2 FT 50 3.150
jag kommer också lägga någon form av spel i Berlinfavör men jag kommer att invänta fler bolag. Det finns helt klart värde i detta odds!
Grnvit (+2)
yertle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-04, 17:16   #15

Grnvits avatar

Ishockey 14/15

Standard

2011-08-04 19:00TräningsmatchIK Oskarshamn vs Djurgårdens IF 2 FT 70 1.800

DIF åker med bästa truppen (undantaget första-målisen Wesslau) till ett Oskarshamn som slutade 9:a i hockeyallsvenskan förra säsongen och som har tappat 15 spelare inför denna säsong.
Det är första matchen för båda lagen, så det lär vara sega rör på samtliga spelare, men jag skulle ändå höja på ögonbrynen om inte DIF vinner mot ett nytt Oskarshamn.
Med tanke på att det är första matchen så kör jag medelinsats.

Måste också tacka htsolna08 som uppmärksammade mig om spelet!

Twitter:

Senast redigerad av Grnvit den 2011-08-04 klockan 17:17.
Svara

td