|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-06-03, 17:35 | #76 |
Ogiltigt spel-ID: 407145 Jag hoppades faktiskt på att se Li-Bartoli i finalen. Då hade jag kunnat trada ut Li till ett lägre odds. Nu sitter hon på 1.90 på betfair men det blir en bra slant av det med. Na Li har prickat formen helt perfekt. När det spelades kvartsfinaler tyckte jag redan då att Li var den bästa spelaren kvar. Det visade hon ju tydligt också med att köra över båda förhandsfavoriterna Azarenka och Sharapova. Schiavone har också höjt sig avsevärt i de två sista matcherna. Detta lär bli en riktigt jämn kamp utan tvekan. Men jag har en känsla av att Li tar sin första Grand Slam här. Det är hon värd. Herrsidan är jag sugen på att spela Djokovic som segrare redan nu men jag tror att oddset kan höjas lite under matchen mot Federer. Jag avvaktar.
2011-06-05, 11:06 | #77 |
Franska öppna ordnade upp sig till slut efter en minst sagt RÖD start. Tradingen på betfair var en kassako för mig medans detta projektet startade rött för att sedan börja peka uppåt sakta men säkert. Sista matchen idag sen så kör vi igång med en ny vecka!
Ogiltigt spel-ID: 408038 Det var tur att jag inte spelade Djokovic som vinnare. Federer visade varför han är the greatest och är det någon som skulle ta Djokovics svit så känns det rätt skönt att det var Federer och ingen annan. Jag lägger en slant på Federer idag med tanke på vad han har visat upp under Franska. Grusstatistiken mot Nadal är inte vacker men så bra som han har spelat under dessa 2 veckor så är det värt en slant till 3ggr pengarna. Ogiltigt spel-ID: 408706 Testar juniormästarinnan från Franska Öppna '09 Mladenovic här som har 12 raka segrar på detta underlaget, en av de segrarna var just Mona Barthel i en final i Stuttgart. Barthel i en hyffsad form också men 2.50 känns lockande. Ogiltigt spel-ID: 408704 Sedan fortsätter jag att envisas med Sloane Stephens. Gräsresultatet har sett ok ut i karriären, 8-3 hittills. Här möter hon hemmaspelaren Broady som inte har ett roligt facit på gräs.
2011-06-06, 22:36 | #78 |
Franska veckan avslutades med 0-3, Jag var inte ens nära! Självklart börjar jag den nya veckan på bästa möjliga sätt (5-1) när jag inte postar det i dagboken.
Jag fortsätter veckan med två djärva spel. Det kommer fler spel under morgonen när linorna släpps. Jag tror att Del Potro lär mosa vilken lina som helst och jag kan nog tänka mig att ta honom som vinnare i Queens till och med. Ogiltigt spel-ID: 410096 Min första trippel i dagboken kommer här. OBS! Det ska vara 2-0 på Del Potro Ogiltigt spel-ID: 410101
In an interstellar burst I am back to save the universe Senast redigerad av zimzelen den 2011-06-07 klockan 10:21. |
|
2011-06-07, 01:59 | #79 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2610Tennis 2015 Stats: 81 - 118 - 5 ROI: 103.27% Vinstprocent: 40.70% |
Du tror inte det blir svårt med omställningen för McHale när hon igår vann en ITF på grus och nu skall spela på gräs för första gången i livet officiellt?
|
2011-06-07, 04:51 | #80 |
Rodionova har dessutom varit rätt bra i Franska samt att hon har spelat en del gräs. Den enda noterbara vinsten tycker jag är dock mot Kuznetsova i andra omgången av Wimbledon förra året.
Visst McHale vann en ITF precis på grus. Men med det kommer hon hit med ett större själförtroende och hon spelade riktigt bra i Franska också men chokade ordentligt mot Errani när hon hade 5-2 i avgörande och egen serve. Nerver borde inte vara samma problem idag. Premiär för McHale i seniorsammanhang på gräs. Årspremiär för Rodionova. McHale kunde fått en enklare motståndare i sin premiär men hon slog henne i höstas på HC och idag är hon en bättre spelare än då, dessutom kommer till matchen i en vinnande period utan att tappa ett set. Som sagt, ett djärvt spel!
2011-06-07, 10:38 | #81 |
Ogiltigt spel-ID: 410456 Arvidsson har spelat upp sig på sistone och nu är hon tillbaka på underlaget hon har skördat mest framgångar på. 4-1 i h2h och samtliga segrar av Sofia har varit i raka set. Enda förlusten kom på det enda grusmötet mellan dem och det var bra länge sedan. Vi testar ytterligare en 2-0 seger till Sofia.
2011-06-08, 10:41 | #82 |
Arvidsson vek ned sig ordentligt igår med ofantligt många errors medans barbora bara bollade över bollarna och lät Arvidsson slå ut sig själv. Bottennapp!
McHale tog sig samman efter 1,5 set och vände sin match. Barthel och Svevdova gjorde även de sitt jobb och gav mig gröna siffror även för den dagen. jag börjar dagen så här. Oftast hinner jag inte lägga upp spelen i dagboken så ni får hålla koll i spreaden ni som är intresserade. Ogiltigt spel-ID: 411234 Revanch här för McHale efter choken mot Errani senast. 5-0 i avgörande och 2 matchbollar för att sedan tappa det till 7-9! REVANCH här! Ogiltigt spel-ID: 411305 Cirstea har bra kapacitet. Gräset har hon varit duktig på också och de gånger hon blivit slagen är av namn som Kvitova, Kuznetsova, Azarenka. Hantuchova i all ära men jag tycker att Cirstea ska kunna hänga med på ett +4,5, minst. Ogiltigt spel-ID: 411290 Chansning här. Var inte imponerad av Barboras spel mot en usel Arvidsson. Talangen Barthel har mestadels spelat på detta underlaget i år med stora framgångar på ITF. Varför inte. Ogiltigt spel-ID: 411232 Lisicki är så mycket bättre än Flipkens, så är det bara.
2011-06-10, 22:04 | #83 |
Av någon anledning lyckas jag alltid röda på spelen jag lägger ut här. De andra som finns i spreaden som jag inte orkar eller hinner lägga ut i dagboken lyckas man oftast pricka in. Jag funderade på om jag ska sluta posta spel med motiveringar här då det verkar jinxa mig ordentligt.
Därför ska jag idag bara ge lite tankar om tennisveckan och om Wimbledon. Mona Barthel har överraskat mig i Köpenhamn. Hon spelar väldigt smart med få misstag. Hade hon haft lite mer kraft i slagen så hade hon kunnat vara på ett roligare ställe än vad hon är idag på rankingen. Nu möter hon Wozniacki i semin som har haft en lätt resa. Det ska bli kul och se hur Barthel står upp mot en världsetta. På tal om Wozniacki så har jag spelat henne på betfair till 17,5 att vinna Wimbledon. Snacka om överodds för trading. Visst har hon haft en riktigt jobbig grussäsong hittills men nu kommer Wimbledon med ett underlag som passar henne mycket bättre. De där 17.5 kommer definitivt inte stå sig under turneringens gång. Frågan är bara hur mycket det kommer sjunka innan hon möter en motståndare som kan brås på henne. Mycket bra tradematerial här. Andra damer som jag har spelat tidigt är hantuchova som har fortsatt fin form. 70ggr hann jag ta henne på men hon har varit högre. Hon har goda chanser att ta hem Birmingham denna veckan om hon lyckas ta sig förbi Ivanovic i semin. Med turneringen räknar jag med fortsatt dropp på oddset. Den tredje damen är fjolårsfinalisten Zvonareva som trivs på gräs. 30ggr är också taget i dagsläget. nu är det bara att vänta på lottningen och planera när man förhoppningsvis ska gröna ut vinsten. Herrsidan imponerar Tsonga som idag slog ut Nadal. Lyckades göra dagens trade där när jag kom hem. Bokade Nadal på 1.11 och precis i det gamet bryter Tsonga Nadal. Grönade ut på 1.90 någon minut senare, sen gick jag och nattade dottern och kunde därefter njuta av återstoden av matchen. Fy h-e vad kul det är med trading ibland! Vem vinner herrarnas Wimbledon? Jag hoppas på Nole och kommer spela honom men ärligt talat så vet jag inte. Kom gärna med tips på bra trades om inget annat. Till sist vill jag som Halmstadbo sjunga med i klagokören angående Söderlings nej till medverkandet i Davis Cup. Jäkligt tråkigt för publiken. Jag har själv biljetter till första dagen. Tvivlar starkt nu på att Djokovic kommer. Vad ska han här och göra när Troicki och Tipsarevic lär göra processen kort med vem det nu blir som ställs mot dem. Jag är mest besviken för min systersons skull som ska vara bollkalle under turneringen. Han har sett fram emot att få skaka hand med två topp 5 spelare. Men det ska nog bli kul att se det ändå hoppas jag.
2011-06-10, 22:41 | #84 |
Tack för tipset om Wozniacki! Inte ofta man får det oddset på en världsetta!
|
|
2011-06-10, 23:04 | #85 | |
Citat:
Det är som du säger. Inte ofta man får ett sådant odds på en världsetta. Speciellt en som har vunnit Wimbledon som junior till och med! Får hon en tacksam lottning också lär detta vara årets guldgruva i långtidstrading på tennis.
2011-06-11, 12:47 | #86 |
Ogiltigt spel-ID: 413712 Jag sticker ut med ett spel på Ivanovic här. Hantuchova i sin livs form mot en Ivanovic som är ja, var fan är hon egentligen de senaste åren? Mentalt är hon någon annanstans efter halva matchen oftast. En Ivanovic som kan hålla sina hjärnspöken under kontroll under en hel match kan hon slå vem som helst. Jag spelar henne idag rent av för oddset som i vanliga fall hade säker varit under 1.50 om Ivanovic var stabil och Hantuchova i sin sedvanliga form. Båda spelarna lever mycket på sina servar och Hantuchova har servat bäst hittills. båda spelarna ligger oftast på över 80% vunna förstaservar. jag håller dock Ivanovic högre som bättre på returer än Hantuchova. Visst har hantuchova förbättrat sin fysik inför i år och verkar bättre än någonsin men jag tycker fortfarande hon har problem med spelare av Ivanovics typ som kan föra spelet med en bra fart om det stämmer. Hantuchova har stora problem med att komma tillbaka in i bollen om hon får sträcka sig lite efter bollen. Funkar Ivanovics psyke idag så ska hon slå Hantuchova. För det här oddset är jag beredd på att chansa. Övrigt så testar jag att boka Wozniacki idag mot Berhtel till 1.07. Barthel har spelat smart under hela turneringen. Vågar hon slå lite hårdare och gå fram på nätet som hon har varit så duktigt på så kan det bli intressant att se om hon kan hålla jämna steg under ett litet tag så att man kan trada ut en liten vinst här.
2011-06-11, 13:11 | #87 |
Lirade Na Li att vinna Wimbledon till 23, nu är hon nere i 9.. Kanske ska gröna ut henne redan nu eller hur kan hon stå sig på gräset? Final i AO, final i RG..inte når hon väl en till?
|
|
2011-06-11, 14:48 | #88 |
Snyggt att du lirade henne så tidigt! Na Li tuffar på bra på gräs med. Förra året vann hon Birmingham mot Sharapova för att sedan åka ut i kvarten mot Serena Williams i Wimbledon. Na Li coachades ju under en period av sin man vilket påverkade hennes självförtroende. Nu med dansken Mikael Mortensen har hon spelat suverän tennis vilket hon tydlig visat.
På gräs är hon som sagt inte helt borta. Jag hade inte grönat ut redan nu förrän turneringen startar och man ser hennes lottning. Om nu dessutom Serena drar sig ur så lär det sänka oddset ännu mer.
2011-06-11, 15:21 | #89 |
Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 4136Lets go Live Stats: 477 - 300 - 108 ROI: 104.35% Vinstprocent: 61.39% |
Hej!
Vet inte om det är okey att jag postar detta här, radera det ifall du misstycker. Funderar på att börja betta på tennis. Har spelat och följt tennisen under en hel del år men inte bettat på den. Tycker du man ska investera i Oncourt eller Tennisinsight? Går du mycket efter dessa program när du bettar eller kör du mer på vad du har sett själv i macher innan och läser dig till? Ha det! |
2011-06-11, 15:39 | #90 |
Hello MrGerrard,
Jag har både Oncourt och tennisinsight. Så här i efterhand skulle jag nöja mig med endast en prenumeration på Tennisinsight. Anledningen är den att på tennisinsight kan du få all nödvändig statistik lika bra som Oncourt samt att på tennisinsight har man den ovärderliga tjänsten som andra medlemmars kommentarer om alla matcher. Det finns några riktigt trevliga gamla rävar där som ofta ger en utomordentlig information om spelares situationer som kan ge dig en extra edge till varför du väljer dina spel. Oncourt är bara statistik rakt igenom. Det är lättanvänt med olika filter och har dessutom en fiffig funktion som räknar ut spelarnas chanser att vinna sina matcher. Allt efter dina egna inställningar som du knappar in. Underlag, form, turneringshistorik, h2h m.m. Fiffigt ja, men inte alltid så pålitligt. Jag tror att det var en spread här förra året av någon som spelade blint efter Oncourts förslag. Minns inte resultatet dock. Ska du börja med ett. Kör på Tennis Insight. Det andra är ett bra komplement. Jag läser alltid på så mycket jag kan inför matcherna. Sedan tar jag den informationen och slår ihop det med vad jag själv har kunskap om från att ha tittat på spelarna tidigare. Hur spelarna rör på sig, vilka slag de har svårt för, spelstilar osv. Man kan läsa till sig mycket men ser man mycket på tennis som jag eller som i ditt fall till och med spelar tennis så är ju det man ser och ens egen kunskap som väger tyngst i slutändan tycker jag. Lycka till!
|