Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-29, 16:19   #136

zimzelens avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2321

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Om knappt en timme börjar US Open.

Som väntat knep Wozniacki New Haven. Tack så mycketLyckades ta nya positioner på 19.5, nu köps hon till 15. Caroline har två-tre lätta omgångar framför sig nu i US Open och hon brukar kännas oslagbar för de flesta punters i hennes inledande matcher och får oddset att sjunka lite för mycket. Först i 4e omgången kan hon komma att testas i mina ögon. Förmodligen mot i år lite pånyttfödda Hantuchova. Vi sitter kvar på Wozniacki fram till dess och hoppas att hon är överlägsen på vägen dit så att oddset sjunker under 10.

Riktigt sugen på att ta Nadal som ligger lite för högt tycker jag. Han borde ta sig samman och släppa allt bakom sig och börja leverera igen. Nästan 6 ggr pengarna är lite väl högt, eller vad säger ni?

Sedan har jag en smygande feeling för Söderling som ingen vet var han befinner sig formmässigt efter sitt skadeuppehåll. Rena ångvälten i Båstad. Skulle han se lika spelsugen ut som då ... ja då vill jag gärna sitta på en Robin till 70ggr. Inga lätta uppgifter har han men alla är möjliga om han ser lika bra ut som i Båstad. Då kan han slå vem som helst. Som sagt. Bäst att ta honom nu och se hur han ser ut istället för att köpa honom för halva oddset om han visar sig vara på spelhumör.

jag börjar dagen med att kolla på Cilic-Harrison. lite lågt odds på Cilic tycker jag. Harrison har gått riktigt bra hittills i USA med endast smått fantastiske Fish som varit i vägen.
Gammal 2011-08-29, 16:32   #137

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 80

TennisBite
Stats: 124 - 117 - 3
ROI: 99.36%
Vinstprocent: 51.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimzelen Visa inlägg
Sedan har jag en smygande feeling för Söderling som ingen vet var han befinner sig formmässigt efter sitt skadeuppehåll. Rena ångvälten i Båstad. Skulle han se lika spelsugen ut som då ... ja då vill jag gärna sitta på en Robin till 70ggr. Inga lätta uppgifter har han men alla är möjliga om han ser lika bra ut som i Båstad. Då kan han slå vem som helst. Som sagt. Bäst att ta honom nu och se hur han ser ut istället för att köpa honom för halva oddset om han visar sig vara på spelhumör.
Plockade själv Söderling till 70x igår då jag tycker att lottningen ser bra ut och jag blir inte förvånad om han går ända till final!

I övrigt riktigt roligt att US Open börjar strax, har själv laddat upp med hela 11st spel första speldagen.

Lycka till!
tennisbite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 16:44   #138

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 1053
Standard

Citat:
Ja det var ett tag sedan! Sommaren gör en välförtjänt lat ibland.

Snart kör US Open igång och tradingobjekten har varit lite svåra att hitta med alla spelares oklara form. Nadal fortsätter sin kräftgång och Djokovics fysik verkar börja komma ikapp honom. Federer, fågel eller fisk? ingen aning.

På tal om fisk.... FISH! Mannen är en servande gud för tillfället och på "hemmaplan" går han alltid långt, frågan är hur han pallar med US open men hans servar kommer ge honom många ratispoäng om han fortsätter så här. Som vanligt vill jag hitta potentiella långsiktiga tradingobjekt under grand slams. Tsonga kändes också som solklar på 40ggr för någon vecka sedan. Men han har inte imponerat lika mycket efter grässäsongen.
Berdych har också imponerat efter att blivit totalt utskåpad av Söderling i Båstad.
Många spelare verkar dras med skavanker.

Damsidan då. Serena verkar ohotad just nu måste jag säga.
Wozniacki har kärat ned sig och hennes kräftgång bara fortsätter. Jag tycker dock att återigen så är 18ggr för en världsetta överodds. Idag möter hon återigen McHale som spelade suveränt senast och slog Wozniacki (till min pengalycka). jag tvivlar på att McHale gör om den bedriften 2 ggr i rad. Wozniacki letar desperat efter en liten liten uns av form. Tar hon McHale idag så lär hon komma igång lagom mycket för att gå lång i New Haven och bädda för en hyffsad US Open. Då lär hon inte sitta på 18ggr i odds. Fynda idag mina vänner. Jag har mycket svårt att tro att hon kommer stanna vid det oddset länge till. Hon brukar dominera de inledande matcherna för att sedan vika ner sig för trycket i grand slams. Bra tradingmaterial här.

Det var allt för idag. Vad har ni andra för ideer?

Så länge får man njuta av the Jokers senaste utspel http://www.tennis-x.com/xblog/2011-08-18/7733.php
Ursäkta men Wozniacki möter McHale igen? Läs om, läs rätt!
Hon möter Nuria Llagostera Vives i första omgången.
McHale möter Aleksandra Wozniak.
nomoney är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 16:57   #139

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 548
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nomoney Visa inlägg
Ursäkta men Wozniacki möter McHale igen? Läs om, läs rätt!
Hon möter Nuria Llagostera Vives i första omgången.
McHale möter Aleksandra Wozniak.
Det är nog snarare du som ska läsa om, läsa rätt. Kolla datumet som inlägget skrevs. Wozniacki mötte McHale i New Haven förra veckan.

För övrigt så hakar jag nog på er på Söderling!
Rigoletto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 17:02   #140

zimzelens avatar

Standard

Precis. Det inlägget skrevs under New haven....

För övrigt. Eurosport har uppat sin stream avsevärt. Kanonbild nu som anpassas efter ens bandbredd. 49kr för en månad är väl investerade pengar för att kunna vraka och välja mellan en massa banor från US Open
Gammal 2011-08-29, 17:13   #141

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 1053
Standard

Då ber jag om ursäkt! När jag klickade på senaste till vänster som kom det där inlägget upp och därför tänkte jag inte på datum utan läste bara om US Open så.
Den som gräver en grop faller oftast själv där i eller vad säger man? haha.
Har spelat att Fish slår flest ess i turneringen till 16 ggr så hoppas också att han går långt.
nomoney är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 17:35   #142

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1817

Standard

En väldigt läsvärd US Open preview av en rätt som har rätt bra koll på tennis för den intresserade:

Spoiler:
2011 US Open Preview – Men’s Singles

In this final Grand Slam of the season, it seems we can only consider to have one real favourite to win this tournament. However, I believe Djokovic is not unbeatable and I expect some upsets to happen in a tournament that has everything to get messy, even an hurricane!

The Favourite

Novak Djokovic: With a 59-2 season record, he has to be the favourite in every tournament he enters. Not only he has been amazing this season, as Nadal, Federer and Murray are currently struggling or have recently struggled, so it will be a surprise to see anybody but Djokovic to lift the trophy in Flashing Meadows. However, Djokovic is not unbeatable, as shown in the Cincinnati final. A downgrade in terms of form can always happen and if that happens, this tournament can get a real mess, with about a dozen players having a decent chance to win it. Djokovic has never won this tournament, but he has been to the final twice. This is the Grand Slam which favours his game the most and unless a major drop in terms of form happens, this tournament is his to lose.

The Outsiders

Rafael Nadal: Even though he won this tournament last year, we can't put him as a favourite, but more like an outsider. His last results have been poor (loss to Dodig in Montreal; clear loss to Fish in Cincinnati) and maybe the domination of Djokovic over everybody may be getting on his head too much. He doesn't appear to be in very good form right now and this is the Grand Slam where he can see his struggles be more easily exposed, due to the fast nature of the surface. However, he is still one of the strongest players in the draw and he should go far in the tournament, maybe even into the final. But it seems clear that he isn't the same form he was last year.

Roger Federer: Things are not looking very well for Federer right now, as two losses to Tsonga in Wimbledon and Montreal, followed by a loss against Berdych in Cincinnati shows that the Swiss player continues to struggle. However, this is a Grand Slam and Federer is still a dangerous player, especially in the US Open, as he won this tournament from 2004 to 2008, reached the final in 2009 and had two match points to reach the final once again last season. Sure he is more prone to get upset by other players than before, but never discount a player like Federer. Everybody did that in the Roland Garros semi final against Djokovic and look what happened...

Andy Murray: After a terrible performance in Montreal, it looked like Murray was going to slump again like in the Spring. Fortunately, he didn't and won the title in Cincinnati, with a great win over Djokovic in the final, even though the Serbian had to retire in the middle of the 2nd set. He sure looks as the second best player in the world right now, however we know how he underperforms in late stages of Grand Slams and so, it's hard to predict him to win the title. He looks well, he will go far, but I think he is going to fall short of winning a Grand Slam once again.

Who should go far

Juan Martin Del Potro: He isn't looking very well right now, but the last time he played this tournament, he won it. He has a nice draw and his powerful game should put out of trouble against most players. A potential QF match against Murray should be very good.

Mardy Fish: He looked extremely well in Cincinnati, with a great win over Nadal. I don't think he has the game to win the tournament, but he is surely one of the most dangerous players in the draw. A fourth round match against Tsonga should be explosive.

Jo-Wilfried Tsonga: He is another in-form player, who has the perfect game for this surface. He had a bit of physical troubles in the end of Montreal and in Cincinnati, but he should be recovered by now. I look forward to his match against Fish in the fourth round.

Tomas Berdych: He looked really well in Cincinnati (with a great 6-2 7-6 win over Federer). He has the game for the surface and he has a quite easy draw until the quarter finals, where he will have Djokovic waiting for him most likely.

David Ferrer: He broke a finger and couldn't play Montreal, while he wasn't very impressive in Cincinnati, even though that was mostly he was lacking rhythm. However, he has good results in previous editions of the US Open and he has a very nice draw, with no major opposition until the fourth round, where he is also likely to beat Almagro or Roddick. Another quarter final is possible for him.

Who may disappoint

Robin Soderling: An injury prevented him from playing since Bastad and so, he will enter this tournament with no rhythm. His draw isn't very easy and I doubt he will get past Isner in the third round, with no practise.

Andy Roddick: He isn't a top player anymore, but his name recognition puts him always as a player to watch on paper. However, I don't see him getting past Almagro in the third round, with his current form.

Seeded players who may go out in the first round: Ivan Dodig (vs Davydenko), Marcel Granollers (vs Malisse), Radek Stepanek (vs Kohlschreiber).

Players coming for a nice pay-check: Daniel Gimeno, Pere Riba, Maximo Gonzalez, Diego Junqueira, Eric Prodon, Filippo Volandri

Conclusions:
Novak Djokovic is the only favourite to win the tournament.
Rafael Nadal and Roger Federer look beatable against some good players
Aggressive players like Tsonga, Fish, Berdych and Del Potro should go far
No non-seeded player should make the second week (4th round)

Senast redigerad av vessl123 den 2011-08-29 klockan 17:48.
vessl123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 18:37   #143

zimzelens avatar

Standard

Harrison klarar inte av att stå emot Cilics tunga slag idag. Cilic har visat lite uppåtgående form men jag trodde faktiskt att Harrison skulle stå upp bättre med publiken i ryggen. Det blev en blygsam vinst i tradandet i alla fall tack vare breaket i 2a set.
Gammal 2011-08-31, 17:09   #144

TennisBite

Standard

Citat:
Jobbigt läge.. Robin drog sig ut från turneringen i allra sista stund. Jag antar att pengarna man har investerat på denna trade är rökta?

Gick du in, vilket jag har gjort, eller klarade du dig?

***ALL BETS STAND RUN OR NOT***
Gammal 2011-08-31, 17:17   #145

zimzelens avatar

Standard

Aj fan, såg detta precis. Jag tror att pengarna är rökta när det gäller långtidspel.
Gammal 2011-08-31, 17:23   #146

TennisBite

Standard

Citat:
Aj fan, såg detta precis. Jag tror att pengarna är rökta när det gäller långtidspel.
Japp.. snacka om osis. Nästan så att man i framtiden funderar på att systematiskt laya spelare på vinnarmarknaden som har haft skadebekymmer/rykten inför turnering, och om spelaren dyker upp bara boka ut till som värst en väldigt liten förlust.

Denna förlust bokför jag psykologiskt på mitt shit-happends konto och går vidare.
Gammal 2011-08-31, 17:35   #147

zimzelens avatar

Standard

Jag var annars inne på att gardera mig att boka Söderling idag för att täcka upp. Dels för ringrostigheten och dels för att han kanske ger upp. Detta vara bara snopet. Hade inte en susning om detta.
Gammal 2011-09-02, 16:28   #148

zimzelens avatar

Standard

Vad härligt med Wozniacki. Har hon tjuvlyssnat på mig kanske? Precis som väntat så dominerade hon sina två inledande matcher och vips så handlas hon för 9.6 idag. Här näst kommer Vania King som bara ska slå. Jag gillar inte att spela emot amerikaner (eller tyskar för den delen) på hemmaplan men King kommer nog bara missa bort sig själv ur den här turneringen mot Wozniacki. Jag tar den risken och håller i ytterligare en omgång. Där efter börjar allvaret för Caroline. Troliga motståndare, Kuznetsova och sedan Petkovic.

Söderling... ingen kommentar.

Tsonga, nu får han faktiskt vakna för hans nuvarande odds är för lågt om han fortsätta spela så här oinspirerat.

Ska man ladda allt på Djokovic eller? Stackars Berloq, fast å andra sidan hade Berloq nog fått rejält med däng av ganska så många spelare i årets Slam tror jag.

Tradingen har varit krokig för mig under US Open men Ferrero gav mig en ordentlig skutt i kassan. Jäkla sicken match!

Traden jag grämer mig mest över var Halep mot Na Li. Jag var helt inne på att boka Na Li. Kommer hem lite sent och slår på datorn precis när när Halep sitter med en breakboll direkt i första gamet och oddset bara studsar upp till ett läge som är alltför riskfullt att ta position på. resten är historia då man ser en relativt blek Na Li sakta men säkert förlora matchen. Kunde bokas på 1.10 men jag tog positioner senare i matchen i betydligt knivigare lägen som gjorde att jag bara grönade en mindre summa. Tråkigt.

Cilic, kan vi vänta oss en jämn historia mot Federer? kanske rent av en skräll? Hur som helst är 1.20 på Federer lite väl lågt tycker jag. Cilic är på gång, vad som helst kan hända här. Jag komemr nog boka FedEx redan innan matchstart.

Snart dags för dag 5. Jag kommer sätta mig och kolla på Garrigues-Zvonareva. 1.15 på Zvonareva känns lågt. Inte omöjligt att man kan knipa en vinst här på att boka Zvonareva. Hon har ju faktiskt många gånger visat en tendens att starta lite konstigt i matcherna för att sedan vända. US Opens lite slöare hard court bör passa Garrigues rätt bra som oftast inte gör många unforced errors och är duktig på att hålla igång bollarna. (tennisbollarna alltså).

Vad har ni för tankar?

...om tennisen alltså.
Gammal 2011-09-02, 16:51   #149

TennisBite

Standard

Citat:
Vad har ni för tankar?
Jag gillar Blake +5.5 gem mot Ferrer till 2.09 @ SBOBet f.n. (finns även till 1.85 @ Pinnacle med +6 istället). Oddsen är i stigande trend, men det beror snarare på att Public tenderar att trycka ner favoriter än att "Sharp:arna" väljer rätt sida i det här fallet imo.

Rent statistiskt har Ferrer 7-3 (W/L) sista 10 matcher och Blake har 6-4, där båda har överpresterat med 6.1% respektive 8.9% om man viktar ML-oddsen dom vunnit med för att få en PowerRating på motståndaren.

Det intressanta är dock hur bra Blake presterar rent "Game HC"-mässigt. Sista 20 matcherna har han 15-4-1 (W-L-P) (79% hit) och tittar man enbart på när han är underdog har han 5-1-0 (83% hit), medans Ferrer har 11-9-0 (55% hit) och 9-8-0 (53% hit) som favorit. Jag har en egen simulator som tar fram detta genom att förutspå var linan skall ligga, så en avvikelse på ca 0.5 hc-steg kan förekomma, allt för att jag inte skall behöva kolla igenom 20x2 matcher och se om linan är täckt/slagen.

H2H leder faktiskt Blake med 2-0, där senaste matchen spelades på samma underlag som idag (Hard Court) i mars förra året, och den tidigare är från 2002 så den behöver ingen egentlig hänsyn tas till. 2010 när sista H2H begav sig var Blake 52-rankad och idag 63. Ferrer var 13 och idag 5, så ingen större tyngd skall tas i senaste H2H heller då Ferrer är bättre idag än han var då.

Blake har fördel hemmaplan och har visat god form, medans Ferrer bara har lirat 3st matcher på Hard Court i år (sen slutet av juni), medans Blake har lirat 18st.

Jag tror inte Blake vinner, men att han täcker linan +5.5 gem.

Därutöver har jag spelat en hel andra spel idag (se sheet), hinner dock ej motivera dom.

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zimzelen (+5)
Gammal 2011-09-07, 12:39   #150

zimzelens avatar

Standard

Oj oj oj, Nadal ger endast 1.07 mot Gilles Muller idag. Det där känns lite väl lågt för mig med tanke på att Nadal inte är i sitt bästa slag. Nu säger jag inte att Nadal ska förlora detta men rent ur tradingsynpunkt så är en bokning på Nadal till 1.08 solkar för mig. Muller tog Nadal till 2 tiebreaks i Wimbledon i år. Nadal har inte imponerat på ett bra tag nu, jag tycker det är helt klart värt att boka honom idag mot Muller och hoppas på ett tight första set. Kanske till och med att Muller bryter Nadal en gång med tanke på Nadals osäkra servande på sistone.
Sedan så undrar jag lite över Nadals hälsa också. Han har varit hårt tejpad under US Open, var det inte under matchen mot Verdasco i Cincinnati som han tog en medical för att något störde honom i foten? Jag tror inte han är 100% precis. Såg ni hans kramper under intervjun för någon dag sedan? http://uk.eurosport.yahoo.com/tennis.../article/4184/
Han gick under bordet till slut. såg ganska så komiskt faktiskt och marknaden på betfair studsade upp över 11ggr ett tag.
Nja, något säger mig att Muller kan störa Nadal ordentligt idag.

Vi säger så.
Svara

td