|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-08-29, 16:19 | #136 |
Om knappt en timme börjar US Open.
Som väntat knep Wozniacki New Haven. Tack så mycketLyckades ta nya positioner på 19.5, nu köps hon till 15. Caroline har två-tre lätta omgångar framför sig nu i US Open och hon brukar kännas oslagbar för de flesta punters i hennes inledande matcher och får oddset att sjunka lite för mycket. Först i 4e omgången kan hon komma att testas i mina ögon. Förmodligen mot i år lite pånyttfödda Hantuchova. Vi sitter kvar på Wozniacki fram till dess och hoppas att hon är överlägsen på vägen dit så att oddset sjunker under 10. Riktigt sugen på att ta Nadal som ligger lite för högt tycker jag. Han borde ta sig samman och släppa allt bakom sig och börja leverera igen. Nästan 6 ggr pengarna är lite väl högt, eller vad säger ni? Sedan har jag en smygande feeling för Söderling som ingen vet var han befinner sig formmässigt efter sitt skadeuppehåll. Rena ångvälten i Båstad. Skulle han se lika spelsugen ut som då ... ja då vill jag gärna sitta på en Robin till 70ggr. Inga lätta uppgifter har han men alla är möjliga om han ser lika bra ut som i Båstad. Då kan han slå vem som helst. Som sagt. Bäst att ta honom nu och se hur han ser ut istället för att köpa honom för halva oddset om han visar sig vara på spelhumör. jag börjar dagen med att kolla på Cilic-Harrison. lite lågt odds på Cilic tycker jag. Harrison har gått riktigt bra hittills i USA med endast smått fantastiske Fish som varit i vägen.
2011-08-29, 16:32 | #137 | |
Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 80TennisBite Stats: 124 - 117 - 3 ROI: 99.36% Vinstprocent: 51.45% |
Citat:
I övrigt riktigt roligt att US Open börjar strax, har själv laddat upp med hela 11st spel första speldagen. Lycka till! |
|
2011-08-29, 16:44 | #138 | |
Citat:
Hon möter Nuria Llagostera Vives i första omgången. McHale möter Aleksandra Wozniak. |
||
2011-08-29, 16:57 | #139 | |
Citat:
För övrigt så hakar jag nog på er på Söderling! |
||
2011-08-29, 17:02 | #140 |
Precis. Det inlägget skrevs under New haven....
För övrigt. Eurosport har uppat sin stream avsevärt. Kanonbild nu som anpassas efter ens bandbredd. 49kr för en månad är väl investerade pengar för att kunna vraka och välja mellan en massa banor från US Open
2011-08-29, 17:13 | #141 |
Då ber jag om ursäkt! När jag klickade på senaste till vänster som kom det där inlägget upp och därför tänkte jag inte på datum utan läste bara om US Open så.
Den som gräver en grop faller oftast själv där i eller vad säger man? haha. Har spelat att Fish slår flest ess i turneringen till 16 ggr så hoppas också att han går långt. |
|
2011-08-29, 17:35 | #142 |
En väldigt läsvärd US Open preview av en rätt som har rätt bra koll på tennis för den intresserade:
Spoiler:
Senast redigerad av vessl123 den 2011-08-29 klockan 17:48. |
|
2011-08-29, 18:37 | #143 |
Harrison klarar inte av att stå emot Cilics tunga slag idag. Cilic har visat lite uppåtgående form men jag trodde faktiskt att Harrison skulle stå upp bättre med publiken i ryggen. Det blev en blygsam vinst i tradandet i alla fall tack vare breaket i 2a set.
2011-08-31, 17:09 | #144 | |
Citat:
Gick du in, vilket jag har gjort, eller klarade du dig? ***ALL BETS STAND RUN OR NOT*** |
|
2011-08-31, 17:17 | #145 |
Aj fan, såg detta precis. Jag tror att pengarna är rökta när det gäller långtidspel.
2011-08-31, 17:23 | #146 | |
Citat:
Denna förlust bokför jag psykologiskt på mitt shit-happends konto och går vidare. |
|
2011-08-31, 17:35 | #147 |
Jag var annars inne på att gardera mig att boka Söderling idag för att täcka upp. Dels för ringrostigheten och dels för att han kanske ger upp. Detta vara bara snopet. Hade inte en susning om detta.
2011-09-02, 16:28 | #148 |
Vad härligt med Wozniacki. Har hon tjuvlyssnat på mig kanske? Precis som väntat så dominerade hon sina två inledande matcher och vips så handlas hon för 9.6 idag. Här näst kommer Vania King som bara ska slå. Jag gillar inte att spela emot amerikaner (eller tyskar för den delen) på hemmaplan men King kommer nog bara missa bort sig själv ur den här turneringen mot Wozniacki. Jag tar den risken och håller i ytterligare en omgång. Där efter börjar allvaret för Caroline. Troliga motståndare, Kuznetsova och sedan Petkovic.
Söderling... ingen kommentar. Tsonga, nu får han faktiskt vakna för hans nuvarande odds är för lågt om han fortsätta spela så här oinspirerat. Ska man ladda allt på Djokovic eller? Stackars Berloq, fast å andra sidan hade Berloq nog fått rejält med däng av ganska så många spelare i årets Slam tror jag. Tradingen har varit krokig för mig under US Open men Ferrero gav mig en ordentlig skutt i kassan. Jäkla sicken match! Traden jag grämer mig mest över var Halep mot Na Li. Jag var helt inne på att boka Na Li. Kommer hem lite sent och slår på datorn precis när när Halep sitter med en breakboll direkt i första gamet och oddset bara studsar upp till ett läge som är alltför riskfullt att ta position på. resten är historia då man ser en relativt blek Na Li sakta men säkert förlora matchen. Kunde bokas på 1.10 men jag tog positioner senare i matchen i betydligt knivigare lägen som gjorde att jag bara grönade en mindre summa. Tråkigt. Cilic, kan vi vänta oss en jämn historia mot Federer? kanske rent av en skräll? Hur som helst är 1.20 på Federer lite väl lågt tycker jag. Cilic är på gång, vad som helst kan hända här. Jag komemr nog boka FedEx redan innan matchstart. Snart dags för dag 5. Jag kommer sätta mig och kolla på Garrigues-Zvonareva. 1.15 på Zvonareva känns lågt. Inte omöjligt att man kan knipa en vinst här på att boka Zvonareva. Hon har ju faktiskt många gånger visat en tendens att starta lite konstigt i matcherna för att sedan vända. US Opens lite slöare hard court bör passa Garrigues rätt bra som oftast inte gör många unforced errors och är duktig på att hålla igång bollarna. (tennisbollarna alltså). Vad har ni för tankar? ...om tennisen alltså.
2011-09-02, 16:51 | #149 |
Jag gillar Blake +5.5 gem mot Ferrer till 2.09 @ SBOBet f.n. (finns även till 1.85 @ Pinnacle med +6 istället). Oddsen är i stigande trend, men det beror snarare på att Public tenderar att trycka ner favoriter än att "Sharp:arna" väljer rätt sida i det här fallet imo.
Rent statistiskt har Ferrer 7-3 (W/L) sista 10 matcher och Blake har 6-4, där båda har överpresterat med 6.1% respektive 8.9% om man viktar ML-oddsen dom vunnit med för att få en PowerRating på motståndaren. Det intressanta är dock hur bra Blake presterar rent "Game HC"-mässigt. Sista 20 matcherna har han 15-4-1 (W-L-P) (79% hit) och tittar man enbart på när han är underdog har han 5-1-0 (83% hit), medans Ferrer har 11-9-0 (55% hit) och 9-8-0 (53% hit) som favorit. Jag har en egen simulator som tar fram detta genom att förutspå var linan skall ligga, så en avvikelse på ca 0.5 hc-steg kan förekomma, allt för att jag inte skall behöva kolla igenom 20x2 matcher och se om linan är täckt/slagen. H2H leder faktiskt Blake med 2-0, där senaste matchen spelades på samma underlag som idag (Hard Court) i mars förra året, och den tidigare är från 2002 så den behöver ingen egentlig hänsyn tas till. 2010 när sista H2H begav sig var Blake 52-rankad och idag 63. Ferrer var 13 och idag 5, så ingen större tyngd skall tas i senaste H2H heller då Ferrer är bättre idag än han var då. Blake har fördel hemmaplan och har visat god form, medans Ferrer bara har lirat 3st matcher på Hard Court i år (sen slutet av juni), medans Blake har lirat 18st. Jag tror inte Blake vinner, men att han täcker linan +5.5 gem. Därutöver har jag spelat en hel andra spel idag (se sheet), hinner dock ej motivera dom. Lycka till! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zimzelen (+5) |
2011-09-07, 12:39 | #150 |
Oj oj oj, Nadal ger endast 1.07 mot Gilles Muller idag. Det där känns lite väl lågt för mig med tanke på att Nadal inte är i sitt bästa slag. Nu säger jag inte att Nadal ska förlora detta men rent ur tradingsynpunkt så är en bokning på Nadal till 1.08 solkar för mig. Muller tog Nadal till 2 tiebreaks i Wimbledon i år. Nadal har inte imponerat på ett bra tag nu, jag tycker det är helt klart värt att boka honom idag mot Muller och hoppas på ett tight första set. Kanske till och med att Muller bryter Nadal en gång med tanke på Nadals osäkra servande på sistone.
Sedan så undrar jag lite över Nadals hälsa också. Han har varit hårt tejpad under US Open, var det inte under matchen mot Verdasco i Cincinnati som han tog en medical för att något störde honom i foten? Jag tror inte han är 100% precis. Såg ni hans kramper under intervjun för någon dag sedan? http://uk.eurosport.yahoo.com/tennis.../article/4184/ Han gick under bordet till slut. såg ganska så komiskt faktiskt och marknaden på betfair studsade upp över 11ggr ett tag. Nja, något säger mig att Muller kan störa Nadal ordentligt idag. Vi säger så.