|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-05-09, 12:14 | #1 |
David_9 vill gå från pojke till man - Tvåvägsspel
Tja!
Det här kommer bli en jävligt spännande dagbok kan jag lova, förutsatt att den håller sig alive and kicking. Som nybliven 18-åring har jag i princip ingen erfarenhet alls av betting, har väl omsatt ett par hundra totalt på sin höjd. Under de senaste månaderna har jag dock försökt sätta mig in i saker och ting fungerar (utan att ha spelat själv) och har nu lite koll på vad units, överodds och det mesta andra är för något. Idag beslutade jag mig för att ta steget och göra en för mig hyfsat stor insättning, 500 kronor. Pengarna lades på NordicBet eftersom det är det enda bolaget jag har någon som helst erfarenhet av. Har hört här på Sharps att Betfair är väldigt omtyckt men anser att detta är för komplicerat för mig i nuläget. Fick även en bonus på 500 kronor och har med andra ord 1000 kronor att spela för. Vet att ett riktigt bra sätt att bygga en rulle på är att utnyttja bonusarna på diverse bolag och "förlora" över vinsten till Betfair, men det ekonomiska svängrummet som behövs för det finns inte i mitt fall. Hittade för ett tag sen en gammal post där iCash (om jag minns rätt) länkade till en guide av Tony Stoffo, där jag blev introducerad till spelsystem som 2-6 och Baseball Underdog System. Detta intresserade mig mycket och även om jag inte kan någonting överhuvudtaget om baseball och knappt har sett en match tidigare kände jag att detta lät spännande. Med andra ord tänkte jag göra ett försök på detta. Jag kommer i princip alltid rygga andra, ibland så mycket att det kanske upplevs som störande. Sporterna kommer framförallt vara tvåvägsspel, allt som oftast MLB. Jag kommer att spela enligt 2-6-systemet och kommer inleda varje sexa med 0,5u, det vill säga 5 kronor (om det inte framgått tidigare så görs allt detta med enda syfte att lära sig, inte tjäna pengar). Hoppas kunna uppdatera tråden och fortsätta lära mig så regelbundet som möjligt, men lovar ingenting. Har en månad kvar till studenten och kommer ha fullt upp med det! Alltså: 1000 kronor på NordicBet 2-6 med #1 @ 0,5u Rygga tvåvägsspel, framför allt MLB - - - NU BEHÖVS ERAN HJÄLP! - - - Jag vill ha all hjälp jag kan få. Allt som eventuellt skulle kunna hjälpa mig på minsta lilla sätt är oerhört uppskattat. Upplever ni att något av det jag planerat skulle kunna göras på ett bättre sätt, SÄG TILL. Tack på förhand! Peace! // David_9 |
|
2011-05-09, 12:24 | #2 |
Lycka till på vägen mot att bli en man & även en sharpare!
Har du läst spelskolan här på sidan? Den var till stor nytta för mig i början. Jag råder dig även till att öppna ett konto hos en annan/andra bookie för att kunna maximera oddsen ska bli kul att följa din resa & ser fram emot att se dig utvecklas! Ett tips är att ta rygg på Boones mlb-spel, samt Jimmy Boyds NBA-spel i service plays, har fungerat fint för mig
2011-05-09, 12:28 | #3 |
Ska bli intressant att följa, finns inget bättre ställe att lära sig om betting än här på sharps Lycka till!
|
|
2011-05-09, 12:31 | #4 |
Ett tips är att inte spela med pengar i början. "Torrkör" tills du känner dig bekväm för att sedan blanda in pengar.
|
|
2011-05-09, 12:33 | #5 | |
Citat:
* Spelskolan har lästs men det var ett tag sedan, ska absolut läsas igen. * Multipla konton för maxade odds är givetvis den enda lösningen när man ska spela seriöst, men som sagt så är jag fortfarande endast i inlärningsstadiet och nöjer mig med NB. Har inte ekonomin till fler konton även om jag skulle vilja. * Ska definitivt checka Boone och Jimmy Boyd, tackar för det! Någon med kunskap får gärna bidra till användarvänliga statistiksidor för exempelvis MLB och NBA, skulle vara till stor hjälp! Senast redigerad av David_9 den 2011-05-09 klockan 12:34. |
||
2011-05-09, 12:35 | #6 |
|
|
2011-05-09, 12:37 | #7 |
Visste att den skulle komma... Vi vet båda två att du har rätt till hundra procent, men jag fick en impuls idag och bestämde mig för att testa. Slänger in 500 nu och så får vi se hur det går, försvinner den summan får jag väl torrköra tills jag känner mig redo för ett nytt försök.
|
|
2011-05-09, 12:39 | #8 | |
Citat:
nhl.com mlb.com covers.com ( bra statistik på alla de amerikanska sporterna) teamrankings.com(bra för nba) speciellt covers.com tycker jag fungerar riktigt bra. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
David_9 (+2) |
||
2011-05-09, 12:53 | #9 | |
Citat:
|
||
2011-05-09, 13:30 | #10 |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Om jag får vara så ofin att ryggdunka mig själv så har du rätt stort utbud av fotbollstotaler i mitt sheet där du kan nalla spel. De spelas i 2-6 så lätt att taila för dig. Lycka till!
|
2011-05-09, 13:39 | #11 |
Och tänk inte ens tanken att rygga mig!
Inne i en ganska skön svacka just nu. |
|
2011-05-09, 13:50 | #12 |
Som tidigare har nämnts så är RobinDs sheet väldigt bra att fylla. Många spel och du behöver inte vara med på varje spel (vilket är svårt då det är rätt många ) det gäller bara bara att vänta in nästa spel som kommer som passar in i ditt system.
Sedan råder jag att inte starta så fort det kommer ett b1 spel då det kan bli väldigt många öppna spel till slut utan det är bättre att ta ett mått hur många du ska ha öppna och sedan vänta in till det bet du väntar på. När det gäller att skapa nya konton så tycker jag att du ska köra NB tills du fått din bonus färdig och då ta ut och sätta in och jaga ett ny bonus och på så sätt växa. (B365 är ett tips på nästa steg).
2011-05-09, 13:57 | #13 | |
Citat:
En fråga bara som antagligen verkar dum, vad innebär totaler? |
||
2011-05-09, 14:09 | #14 |
Totaler = Över/under 2.5, 3.5 etc. Alltså det Totala antalet mål i en match
|
|
2011-05-09, 18:35 | #15 | |
Citat:
Sista stycket var en grym idé, tackar för det! |
||