Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-03-24, 15:51   #31

Pohjans avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Tycker att detta projekt är riktigt intressant.. Har följt dig sedan du började med trav-projektet. Är riktigt intresserad av sådana här projekt (hade bara önskat att man själv kunde ngt om programmering..) Du sa att detta är en app du har programmerat, skulle mkt väl kunna betala för detta när du har uppdaterat den lite. Hur gick ditt gamla projekt med dropping odds om du hade rättat dem 500 spelen som är orättade?? Lycka till med projektet och jag följer så mkt jag hinner med.. Tack för sådana "datanördar" som du finns som kan programmera sådana här program.

Pohjan

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 16:01   #32
Banned

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Ser mycket intressant ut - hur mycket räknar du med att oddsen kan droppa utan att förlora sitt värde? Kan vara svårt att säga detta generellt sett, förstår jag - varje match är ju unik.

Hur många matcher vill du ha som underlag innan du landsätter ett sådant här mastodontprojekt? Jag är personligen alltid skeptisk till dessa "mekaniska" instrument då det oftast inte gå att få med alla parametrar - men vem vet, ditt kanske blir vinnande - det ser ju onekligen ut so om du var något på spåret...

Lycka till, detta skall följas!

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 16:12   #33
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Ser mycket intressant ut - hur mycket räknar du med att oddsen kan droppa utan att förlora sitt värde? Kan vara svårt att säga detta generellt sett, förstår jag - varje match är ju unik.

Hur många matcher vill du ha som underlag innan du landsätter ett sådant här mastodontprojekt? Jag är personligen alltid skeptisk till dessa "mekaniska" instrument då det oftast inte gå att få med alla parametrar - men vem vet, ditt kanske blir vinnande - det ser ju onekligen ut so om du var något på spåret...

/Badass
Boored har ju redan bevisat att detta fungerar manuellt. Det tino skapat är ju "bara" ett intrument för att förenkla arbetet och i viss mån kanske trimma utfallet om det går. Men att det fungerar råder det ju inga tvivel om efter booreds 10k spel.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 22:35   #34

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 2463
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pohjan Visa inlägg
Tycker att detta projekt är riktigt intressant.. Har följt dig sedan du började med trav-projektet. Är riktigt intresserad av sådana här projekt (hade bara önskat att man själv kunde ngt om programmering..) Du sa att detta är en app du har programmerat, skulle mkt väl kunna betala för detta när du har uppdaterat den lite. Hur gick ditt gamla projekt med dropping odds om du hade rättat dem 500 spelen som är orättade?? Lycka till med projektet och jag följer så mkt jag hinner med.. Tack för sådana "datanördar" som du finns som kan programmera sådana här program.

Pohjan
Kul att du finner projektet intressant och att du har följt med sedan Trav-resan!

Mitt gamla inofficiella DO-projekt rullade bara på i bakgrunden (likt detta gör), dock med ett större urval av bookies som inte skulle bli hållbart i längden och lite annan logik som är trimmad nu. Hur som helst "slutade" (2955st orättade spel) det äldre sheetet på 107.78% ROI med 505 rättade spel utan något filter (dvs. t.ex. alla oddsintervall, och ej nischat som nu på ca 2-3x odds).
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 22:40   #35

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg

/Badass
Är väldigt olika hur mycket det fortsätter droppa, och jag jobbar på att hitta fler samband än vad jag har hittat hittils. Generellt sett kan man säga att det utan tvekan är värt att ta oddset direkt om man får samma som registreras (dvs. hinner innan det droppar), annars är en bra riktlinje att inte ta mindre än hälften av befintlig edge mot avg. odds. T.ex. om avg. odds är 2.0x och högsta odds är 2.20x (10% edge) bör ej lägre än 2.10 tas.

Senast redigerad av tino den 2011-03-24 klockan 22:41.
Gammal 2011-03-24, 22:46   #36

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Boored har ju redan bevisat att detta fungerar manuellt. Det tino skapat är ju "bara" ett intrument för att förenkla arbetet och i viss mån kanske trimma utfallet om det går. Men att det fungerar råder det ju inga tvivel om efter booreds 10k spel.
Likt RobinD nämner är det knappast jag som har kommit på konceptet kring fallande odds, utan det finns många fler före mig såsom boored och RobinD.

Jag anser mig dock ha förbättrat möjligheten att hinna med att fånga dessa unika tillfällen med hjälp av kontinuerlig och automatisk övervakning, samt diverse extra stöd och filtrering utöver vissa ytterligare kriterier som behöver uppnås.
Gammal 2011-03-25, 13:41   #37

Standard

Dags för nästa FIXED match nu?

Chievo - Sampdoria (3 april) ser ut att sluta X av extrema oddsrörelser att notera. Öppna runt 3x och föll snabbt ner till ca 2.3 hos flesta större bookies. Jag blir inte förvånad om oddset kommer falla till runt 1.6-1.7x intill spelstart.

GO GET IT!
Gammal 2011-03-25, 13:51   #38

Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tino Visa inlägg
Dags för nästa FIXED match nu?

Chievo - Sampdoria (3 april) ser ut att sluta X av extrema oddsrörelser att notera. Öppna runt 3x och föll snabbt ner till ca 2.3 hos flesta större bookies. Jag blir inte förvånad om oddset kommer falla till runt 1.6-1.7x intill spelstart.

GO GET IT!
intressant, hann med på både denna och padovas match.
Min erfarenhet från såna här spel är att de inte alls blir X så ofta som oddsen antyder. Minns flera matcher från italienska ligan ifjol som sjönk till 1,50-1,60 innan matchstart. var fler av dom som inte slutade kryss än som slutade kryss!

Ett tips kan ju vara att hugga så fort man kan till bästa möjliga odds för att sedan sälja av hos betfair när oddset är nere på 1,60 och göra sig en fin vinst helt utan risk

återigen, stort tack för de fina spelen!

edit: efter att kollat igenom fjolårets matcher så har jag nog fel. Jag måste haft otur och spelat de som inte slutade x.
Under perioden mars-juni var det totalt 13 matcher i Serie B där snittoddset på X var under 2,00 när matchen startade.
8 av dessa slutade X.
Noterbart är att i mars månad var det 4 matcher med snittodds under 2,00. ingen av dessa 4 slutade med X.

Senast redigerad av oscar4122 den 2011-03-25 klockan 13:57.
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-25, 14:13   #39

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oscar4122 Visa inlägg
Ett tips kan ju vara att hugga så fort man kan till bästa möjliga odds för att sedan sälja av hos betfair när oddset är nere på 1,60 och göra sig en fin vinst helt utan risk
Helt klart det som är intressant!

Citat:
Ursprungligen postat av oscar4122 Visa inlägg
edit: efter att kollat igenom fjolårets matcher så har jag nog fel. Jag måste haft otur och spelat de som inte slutade x.
Under perioden mars-juni var det totalt 13 matcher i Serie B där snittoddset på X var under 2,00 när matchen startade.
8 av dessa slutade X.
Noterbart är att i mars månad var det 4 matcher med snittodds under 2,00. ingen av dessa 4 slutade med X.
Intressant fakta, vi håller tummarna (om man inte grönar ut dvs.).
Gammal 2011-03-25, 14:35   #40

Mr.DEEs avatar

Sharp$: 1033
Standard

Shit vilken spännande match Bedene! Synd bara att han tappa 4-0 i 3 set. Hoppas han löser det i TB...Tack för spelen
Mr.DEE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-25, 15:51   #41
Banned

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tino Visa inlägg
Är väldigt olika hur mycket det fortsätter droppa, och jag jobbar på att hitta fler samband än vad jag har hittat hittils. Generellt sett kan man säga att det utan tvekan är värt att ta oddset direkt om man får samma som registreras (dvs. hinner innan det droppar), annars är en bra riktlinje att inte ta mindre än hälften av befintlig edge mot avg. odds. T.ex. om avg. odds är 2.0x och högsta odds är 2.20x (10% edge) bör ej lägre än 2.10 tas.
Ok, tackar för svaret...!
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-27, 00:11   #42

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tino den 23 mars
En liten uppdatering kring projektet.

Det har nu gått nästan 5 dygn sen projektet drog igång och 70st spel har registrerats och rättats med följande resultat.

33W-37L, medelodds 2.36, 47% hit, 109% ROI, +6.36u.
Har gått ytterligare 4 dygn nu och det totala resultatet ser nu ut enligt följande.

56W-56L, medelodds 2.36x, 50% hit, 115% ROI, +17u.

Ser ju onekligen väldigt bra ut efter dryga 100st spel då målet är att hålla minst 110% ROI!

Antalet spel är även det hyfsat med ett snitt på hittils ca 12st per dygn.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ung_entreprenor (+1), Boone (+5), oscar4122 (+10), Shell Peppe (+2)
Gammal 2011-03-30, 10:44   #43

dillehals avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1433
Standard

väldigt spännande, ett verktyg som varnar för droppande odds är ju guld värt för pretrading på betfair t.ex...!
dillehal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-03, 17:08   #44

Soaps avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1843
Standard

Tackar för tipset om krysset på Sampdoria - Chievo i eftermiddags

Känner mig lite smutsig som lierat mig med maffian...
Gammal 2011-04-03, 17:09   #45

Soaps avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1843
Standard

Dubbelpost

Senast redigerad av Soap den 2011-04-06 klockan 23:57.
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td