Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-03-21, 02:17   #16

Slurfs avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1951

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Seriöst, är det verkligen någon här som är vinnande i längden som får satsa mer än runt 100kr på betsafe, betsson och williamhill? Det tog 1-2månader innan jag blev sönderlimiterad och tömde mina konton där, på williamhill tog det en vecka ungefär.

Bwin har maxbet 500kr för mig nu, på i princip alla marknader. Sportingbet är även de ett limiterande skitbolag.

Skall tilläggas att mitt snitbet är över 1k. Hade varit väldigt intresserad av detta klockrena system om det inte varit för limiterna, hoppas det är bättre för er.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5)
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-21, 07:28   #17

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

Glöm inte Expekt. Svårt att tänka mig att dom släpper igenom mer än det lilla som ryms inom parentesen. När dom ska granska resten manuellt märker dom hur läget är och korrigerar givetvis oddset direkt. Så den som är först i kön kan möjligen få satsa några hundralappar och för alla andra gäller anpassat odds.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-21, 09:00   #18

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 2463
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oscar4122 Visa inlägg
fin start på sheetet!
men du har rättat en match fel.
Belgrano - Ferro 1st half slutade X
Ja, än så länge över målet på 110%!

Belgrano - Ferro
Final result 1:1 (1:0,0:1)

Bör vara korrekt rättat?
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-21, 09:04   #19

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Seriöst, är det verkligen någon här som är vinnande i längden som får satsa mer än runt 100kr på betsafe, betsson och williamhill? Det tog 1-2månader innan jag blev sönderlimiterad och tömde mina konton där, på williamhill tog det en vecka ungefär.

Bwin har maxbet 500kr för mig nu, på i princip alla marknader. Sportingbet är även de ett limiterande skitbolag.

Skall tilläggas att mitt snitbet är över 1k. Hade varit väldigt intresserad av detta klockrena system om det inte varit för limiterna, hoppas det är bättre för er.
Jag är medveten om hindret med limitering, se citat från mig själv nedan i inledande posten.

Citat:
Största hindret är givetvis att bli limiterad, men då jag har möjlighet att öka filtret till t.ex. enbart större marknader (t.ex. 40 bookmakers eller mer) så kan jag sänka den risken och utbudet är ändå bra då jag t.ex. inte har implementerat alla speltyper ännu. Därtill har jag plockat bort dom flesta oseriösa spelbolagen (se vilka som är ”tillåtna” i spreadsheet).
Igår fick jag t.ex. igenom 700 kr på Sporting Cristal, 500kr vardera på båda Challenge League, samt 500 kr på den europeiska damhandbollen. Övriga hann jag inte testa, men jag är medveten om riskerna men därav mitt citat enligt ovan. Instämmer att Betsafe kanske inte direkt går under kategorin "seriösa spelbolag", men med det menade jag i jämförelse med t.ex. Bet770 etc.

Senast redigerad av tino den 2011-03-21 klockan 09:05.
Gammal 2011-03-21, 09:08   #20

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Glöm inte Expekt. Svårt att tänka mig att dom släpper igenom mer än det lilla som ryms inom parentesen. När dom ska granska resten manuellt märker dom hur läget är och korrigerar givetvis oddset direkt. Så den som är först i kön kan möjligen få satsa några hundralappar och för alla andra gäller anpassat odds.
Just Expekt fick jag igenom 700kr på ett enskilt bet igår, men ja, jag vet att det inte är hållbart i längden såvida man inte håller sig till större marknader. Gällande "först i kön" hänvisar jag till följande reservation från mitt håll som jag nämnde i första inlägget.

Citat:
Ursprungligen postat av Tino
Då ambitionen inom kort är att placera spelen på riktigt och då jag vill kunna genomföra experimentet med rätt förutsättningar vill jag reservera mig för att spreadsheetet (dvs. det nyligen nämnda som ”annonserar” spelförslagen, men som ännu inte faktiskt har spelats) kan komma att stängas ner när som helst. Reserverar mig även för ev. felaktigheter om någon information som automatiskt förs in i det sheetet inte stämmer, och det är var och ens eget ansvar att kolla upp att odds och dylikt stämmer!
Gammal 2011-03-21, 09:21   #21

Wagners avatar

Standard

Citat:
3.1

Användaren intygar och garanterar att:

1. Användaren är över arton (18) år gammal, eller (om tillämpligt) sådan högre ålder som krävs för att delta i Spelen i den jurisdiktion som Användaren är bosatt i, och att Användaren i övrigt är tillåten att delta i Spelen som erbjuds på Webbplatsen enligt de lagar som är tillämpliga för Spelaren;
2. Användaren avser att delta, och deltar, i Spelen enbart i underhållningssyfte i kapacitet som privatperson i ett icke kommersiellt syfte;
Det här är vad som gäller hos Betsafe. Tycker man det är seriöst nog ska man givetvis spela där.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Slurf (+5)
Gammal 2011-03-21, 10:35   #22

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Det här är vad som gäller hos Betsafe. Tycker man det är seriöst nog ska man givetvis spela där.
Haha, det användarvillkoret var roligt formulerat, även om dom med kommersiellt i det här fallet menar i bolagsform/spelsyndikat och inte riktigt att man inte får gå med vinst.

Hur som helst, som jag nämnde i morse kanske inte Betsafe placerar sig direkt under kategorin "seriösa spelbolag", men jag har jämfört med dom riktiga skojarna som t.ex. Bet770 när jag har smalat ner mig till ca 20 bookies mot ca 70+.

Oavsett vad fortsätter jag lira där tills jag blir limiterad till fullo, även om jag delvis redan har blivit det på mindre marknader hos just Betsafe.
Gammal 2011-03-21, 13:38   #23

Wagners avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tino Visa inlägg
Oavsett vad fortsätter jag lira där tills jag blir limiterad till fullo, även om jag delvis redan har blivit det på mindre marknader hos just Betsafe.
Givetvis. Så länge man finner det är mödan värt att logga in kan man gott spela där.

Citat:
Haha, det användarvillkoret var roligt formulerat, även om dom med kommersiellt i det här fallet menar i bolagsform/spelsyndikat och inte riktigt att man inte får gå med vinst.
Den tolkningen gör inte jag och knappast Betsafe heller. Då hade man knappast skrivit som man gjort utan formulerat sig i termer som bolagsform/spelsyndikat som så många andra bolag gör.

Kommersiell verksamhet är en verksamhet som omsätter pengar och vars avsikt är att ge intäkter. http://sv.wikipedia.org/wiki/Kommersiell

Ska du vinna så gör det på rätt sätt.

Exempel: http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle12760378.ab

Dåligt exempel: Se dig själv i spegeln.
Gammal 2011-03-21, 13:51   #24

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Citat:
Ja, än så länge över målet på 110%!

Belgrano - Ferro
Final result 1:1 (1:0,0:1)

Bör vara korrekt rättat?
KOnstigt! jag ryggade den och fick den felrättad av sportingbet.
enligt oddsportal slutade den 1:1 i första halvlek. ser att det är ändrat nu.

ska dra iväg ett mejl till sportingbet
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-21, 22:51   #25

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner
Den tolkningen gör inte jag och knappast Betsafe heller. Då hade man knappast skrivit som man gjort utan formulerat sig i termer som bolagsform/spelsyndikat som så många andra bolag gör.
För att vi skall sluta spekulera kring hur Betsafe tolkar paragrafen tog jag tillfället i akt att fråga dom via e-post.

Citat:
Ursprungligen postat av Betsafe support
Här kommer svaret på din fråga:

"Genom att godkänna villkoren och punkt 3.1.2 intygar du
att du enbart spelar för privat syfte, och inte t ex spelar genom en
anställning, genom ditt eget eller någon annans bolag eller för annat
kommersiellt syfte. Kort sagt spelar du för egen del som privatperson och
endast i underhållningssyfte."

Hoppas du är nöjd med ditt svar.
Jag var inte riktigt nöjd med svaret, så jag frågade följande.

Citat:
Ursprungligen postat av Tino
För att undvika missförstånd; jag spelar som privatperson och hoppas gå med vinst, är det tillåtet eller kommer jag att bli avstängd?
Fick tillbaka följande svar.

Citat:
Ursprungligen postat av Betsafe support
Så länge du spelar som privat person så kan du självklart gå med vinst, det är fullt tillåtet.
Jag säger inte att svaret innebär att man inte kommer att bli limiterad, den risken löper man dessvärre hos dom flesta spelbolagen - och Betsafe är verkligen inget undantag.

Jag diskuterar gärna limiteringar generellt, men ser ingen anledning att diskutera mer kring Betsafe användarvillkor, då villkor är till för just tolkning vid eventuell tvist, och oftast garderar sig spelbolagen med något i stil att dom ändå har sista ordet.

Jag ser ingen anledning att diskutera vidare kring om man blir limiterad eller inte, det vet vi redan alla svaret på. Jag tar dock gärna en öppen diskussion om hur man t.ex. undviker att bli limiterad som faktiskt tillför tråden något värde.

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner
Kommersiell verksamhet är en verksamhet som omsätter pengar och vars avsikt är att ge intäkter. http://sv.wikipedia.org/wiki/Kommersiell

Ska du vinna så gör det på rätt sätt.

Exempel: http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle12760378.ab

Dåligt exempel: Se dig själv i spegeln.
Jag är övertygad om att man kan gå stadigt plus i längden förutsatt att man har en långsiktig och hållbar plan - min plan sträcker sig längre än att klonka 15 matcher i en parlay.

Jag tror starkt på konceptet kring dropping odds, förutsatt att man effektiviserar kedjan från identifiering av objekt till placering av spel. Med detta menar jag konkret att t.ex. ta fram verktyg för att underlätta flödet samt att ha en klyftig plan kring bl.a. placering av spel för att undvika limitering.

Jag tackar inte nej till att kunna satsa så lågt som kanske 200-300 kr per bet till ca 15st spel per dag med en ROI på 110-120%, och även högre insatser på större marknader. Jämför det med att satsa 5 000 på ett spel om dagen med en ROI på 105% och en varians dom heter duga, så har du nog även svaret på den frågan.
robbson11 (+5)
Gammal 2011-03-23, 23:01   #26

Standard

En liten uppdatering kring projektet.

Det har nu gått nästan 5 dygn sen projektet drog igång och 70st spel har registrerats och rättats med följande resultat.

33W-37L, medelodds 2.36, 47% hit, 109% ROI, +6.36u.

Målet är som sagt att hålla 110% och starten får betraktas som godkänd.

I övrigt tycker jag mig hittat en trend att ju fler bookies som har marknaden, desto större chans att oddset kommer fortsätta att sjunka (eller att det inte är en "falsk" drop), vilket i slutändan verkar leda till en riktigt trevlig ROI. Lägg därtill till den stora fördelen att ju större marknader man spelar, desto högre insatser går att få igenom samt att man löper mindre risk för limitering.

Sample från DO (OLD) sheet med minst 25 spelbolag:
41W-26L, 61% hit, 139% ROI, +25.82u

Sample från aktuellt DO sheet med minst 25 spelbolag:
22W-17L, 56% hit, 130% ROI, +11.73u

Ny uppdatering om några dagar.
mars (+15), velpelle (+15), Boone (+15), Pohjan (+15)
Gammal 2011-03-24, 07:26   #27

velpelles avatar

Sharp$: 670
Standard

Eleskovic E. vs Millman J.

Enligt flashscore vann Eleskovic men du har felrättat den i ditt sheet.

Passar på att tacka för att du delger oss av, vad jag tycker är, ett mycket intressant projekt.

Senast redigerad av velpelle den 2011-03-24 klockan 08:05.
velpelle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 08:29   #28

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av velpelle Visa inlägg
Eleskovic E. vs Millman J.

Enligt flashscore vann Eleskovic men du har felrättat den i ditt sheet.

Passar på att tacka för att du delger oss av, vad jag tycker är, ett mycket intressant projekt.
Tack för att du är uppmärksam och jätteroligt att du finner projektet intressant!
Gammal 2011-03-24, 13:29   #29

Standard

Padova - Atalanta på lördag uppgjord att sluta X?
Gammal 2011-03-24, 14:02   #30

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1780

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Padova - Atalanta på lördag uppgjord att sluta X?
Verkar så!

Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td