Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-03-18, 23:49   #1

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 2463
Standard

tino - DROPPING ODDS PROJECT

Vad handlar detta om?
”Dropping odds” (DO) är en företeelse som dom flesta av er säkert redan känner till, men för er som inte vet kan man nyttja DO för att läsa av marknadstrender då ett fallande odds ofta tyder på att bettingaktiviteten på ett visst spelobjekt har ökat och/eller att bolagen/spelarna har fått reda på någon positiv information.

Vad har jag gjort?
Jag har utvecklat en applikation som scannar av oddsmarknaden var 10 minut och som automatiskt meddelar mig via e-post och RSS om ett DO tillfälle uppstår, varav huvudsakliga kriterier går ut på att identifiera hur många procent genomsnittsoddset har sjunkit från startodds och när det nuvarande marknadshögsta oddset står sig en bra bit över genomsnittsoddset (läs: bookmakern har inte hunnit justera oddset som övriga har) bedöms det finnas ett positivt väntevärde.

Jag har genomfört studier och ett odds som väl har börjat sjunka fortsätter oftast neråt. Givetvis händer det att oddset går upp ibland, men en tydlig trend är att det mer ofta fortsätter falla och att det gäller att plocka fallet relativt tidigt.

Jag är medveten om att det finns diverse tjänster på nätet idag som tillhandahåller liknande ”listor” på DO, men jag har tagit detta ett steg längre genom att bygga på ett eget filter där jag kan sätta vissa kriterier såsom speltyp, minsta/högsta oddsfall, minsta/högsta odds, specifikt urval av bookies som har högsta odds och därtill den mycket viktiga notifieringen som underlättar möjligheten att identifiera när dessa situationer uppstår då det ibland är ont om tid när dom uppstår.

Jag började egentligen redan detta projekt i slutet av oktober 2010, och lyckades bygga en fungerande prototyp för detta på enbart ett par dagar och för att göra det hela ännu lättare gjorde jag att spelobjekt automatiskt registrerades in i ett äldre Spreadsheet (länk) här på Sharps där jag egentligen bara behövde gå in och rätta spelen i efterhand (även om det också går att automatisera).

I ca 2 veckor orkade jag gå in och rätta spelen i efterhand, men pga. andra åtaganden, spelprojekt och bristande motivation ”glömde” jag bort projektet och lät det rulla på. Jag stängde av programmet idag och till dagen till ära finns det 503 rättade spel med en ROI på ca 107%, samt närmare 3 000 orättade spel! Testa gärna att filtrera på oddsintervall 2.00 – 3.00 som jag bl.a. kommer att fokusera på i detta projekt.

Det finns med andra ord inga tvivel om att det går att hitta en mängd av dessa spelobjekt, då det dök upp 503st som föll inom mina satta kriterier under perioden 28 oktober – 12 november 2010 (samt några denna månad då jag fick för mig att kolla hur alla helgspel med oddsintervall 2.00 – 3.00 gick), dvs. ca 30st spel per dag!

Därtill har jag applicerat underdog teorin (ett annat ämne som kräver sin egen tråd!), dvs. spela gärna odds över 2x, men inte allt för högt samtidigt för att hålla variansen hyfsad.

Vad kommer projektet att gå ut på?
I detta projekt kommer jag att spela på fallande odds runt 2.00 – 3.00 snåret, där mitt program bedömer att det finns spelvärde (olika marginaler beroende på oddsnivåer mm.). Jag har skapat upp ett nytt spreadsheet (länk) med hårdare filter som programmet automatiskt kommer att lägga in spel på dygnet runt (med undantag för natt och tidig morgon svensk tid). Tack till admin mars för API

Jag kommer inledningsvis att torrköra, dvs. följa mitt egna Spreadsheet som fylls på automatiskt passivt. Om ni vill hänga med i svängarna rekommenderar jag att ni kör med RSS då det kommer att komma mycket spel och då man behöver vara snabb. Dilemmat med detta är dock att ju fler som nyttjar den här tjänsten, desto mer hämmar det mina egna spel i och med att jag kommer att få mindre tid på mig att placera spelen.

Då ambitionen inom kort är att placera spelen på riktigt och då jag vill kunna genomföra experimentet med rätt förutsättningar vill jag reservera mig för att spreadsheetet (dvs. det nyligen nämnda som ”annonserar” spelförslagen, men som ännu inte faktiskt har spelats) kan komma att stängas ner när som helst. Reserverar mig även för ev. felaktigheter om någon information som automatiskt förs in i det sheetet inte stämmer, och det är var och ens eget ansvar att kolla upp att odds och dylikt stämmer!

Jag kommer inte att klistra in några av spelen direkt i dagboken av praktiska skäl, om någon vill följa hur det går rekommenderar jag att ni tar en titt i spreadsheet.

Tack till alla som beta-testat och kommit med feedback när det begav sig 2010 – ni vet vilka ni är!

Mål med projektet?
Målet är att hålla en stadig ROI på 110% vilket jag tror är fullt möjligt då jag lyckats hålla en ROI på hela 127% på ca 200st spel inom snarlikt filter i tidigare spreadsheet – även om 200st spel är väldigt lite!

Största hindret är givetvis att bli limiterad, men då jag har möjlighet att öka filtret till t.ex. enbart större marknader (t.ex. 40 bookmakers eller mer) så kan jag sänka den risken och utbudet är ändå bra då jag t.ex. inte har implementerat alla speltyper ännu. Därtill har jag plockat bort dom flesta oseriösa spelbolagen (se vilka som är ”tillåtna” i spreadsheet).

Ni får gärna komma med feedback med allt från marknadstrender, fallgropar och generellt sett vad man bör tänka på med fallande odds så kanske vi alla kan bli lite klokare!

Nu kör vi så det ryker!

Spreadsheet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ung_entreprenor (+5), pr0llan (+5), kightly (+5), mars (+10), KP (+30), robbson11 (+5), linusjkpg (+5), Shell Peppe (+5), Grnvit (+5), oscar4122 (+5), Boone (+5), Slurf (+1)
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-19, 00:36   #2

pr0llans avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 342
Standard

Intressant, ska bli kul och följa! lycka till

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
pr0llan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-19, 02:13   #3

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

Nu när du "torrkör" är du säker på att oddsen verkligen finns? Misstänker att du inte loggar in på respektive bolag innan du bokför oddsen. Bara för att oddsen finns på diverse sajter kan verkligheten vara något annat, speciellt som det är Dropping odds. Även om du kollar hos bolaget så kan oddset ändra sig när du väl loggar in och börjar klicka dig vidare. Ganska vanligt förekommande redan för 7-8 år sen och lär knappast ha minskat sen dess.

Hoppas jag inte lagt allt för mycket sordin på stämningen nu.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-19, 10:42   #4

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Nu när du "torrkör" är du säker på att oddsen verkligen finns? Misstänker att du inte loggar in på respektive bolag innan du bokför oddsen. Bara för att oddsen finns på diverse sajter kan verkligheten vara något annat, speciellt som det är Dropping odds. Även om du kollar hos bolaget så kan oddset ändra sig när du väl loggar in och börjar klicka dig vidare. Ganska vanligt förekommande redan för 7-8 år sen och lär knappast ha minskat sen dess.

Hoppas jag inte lagt allt för mycket sordin på stämningen nu.
Jag har testat vid ca 30 tillfällen att lägga spelen på riktigt och angivet odds enligt programmet har då alltid funnits tillgängligt. Givetvis kan det komma att hända att det hinner droppa innan man hinner placera själv, men just nu är den chansen inte så stor (däremot blir den större om fler ryggar).

Jag har även fått igenom insatser på i snitt 500 kr / bet, men jag är medveten om att det bara kommer att leda till limiteringar, då speciellt på mindre marknader.

Därtill har jag redan limiterat mig till att enbart bokföra spelen på odds som finns hos ca utvalda 20st spelbolag mot verkliga 70+, vilket innebär att om ett fallande odds som kanske ligger på 2.7x finns tillgängligt hos en bookie som inte inkluderas i dessa 20, så kommer den att ta odds från en bookie på listan även om oddset är lägre, förutsatt att det uppfyller vissa kriterier.
Gammal 2011-03-19, 11:03   #5

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 654

Fotboll Side plays "t
Stats: 39 - 24 - 0
ROI: 136.71%
Vinstprocent: 61.90%

Standard

första 2 "gröna" på nya sheetet!

Ska följas med intresse! Kul projekt tino!
robbson11 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-19, 11:04   #6

smalkes avatar

Sharp$: 445

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Skall följas

smalke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-19, 13:40   #7

Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

låter mycket intressant! kommer följas med stort intresse
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-19, 17:54   #8
imo

Sharp$: 648
Standard

håller med oscar
imo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-20, 00:09   #9

Sharp$: 1780

Standard

Låter väldigt intressant och seriöst! Finns det någon färdig mjukvara att köpa eller använda sig av för mig som uppenbarligen inte är lika teknisk som du?

Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-20, 00:31   #10

Munchiess avatar

Sharp$: 706

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bobbobula Visa inlägg
Låter väldigt intressant och seriöst! Finns det någon färdig mjukvara att köpa eller använda sig av för mig som uppenbarligen inte är lika teknisk som du?
http://txodds.com/v2/0/services.alerts.html finns med liknande funktioner, kanske i dyraste laget dock.
Munchies är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-20, 00:47   #11

bftraders avatar

Sharp$: 1996

Standard

instämmer med övriga, ska bli intressant att följa.
Jag förstår inte riktigt tänket bara.
Varför skulle det oddset du spelar på vara ett överodds bara för ett annat bolag har sänkt oddset några ticks?
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-20, 00:53   #12

jaroitens avatar

Sharp$: 3307

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bftrader Visa inlägg
Varför skulle det oddset du spelar på vara ett överodds bara för ett annat bolag har sänkt oddset några ticks?
Kan ju vara så att förutsättningarna har förändrats på ett sett eller annat. T.ex. att en viss spelare oväntat inte är med i truppen/startelvan och då hinner inte alla bolag reagera i tid.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-20, 10:35   #13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bftrader Visa inlägg
Finns många resonemang kring detta fenomen, men att ett odds faller beror oftast på att spelaktiviteten på aktuellt utfall på marknaden har ökat, vilket indirekt beror på flertalet faktorer såsom att ny information har dykt upp, eller helt sonika att spelbolagen är före och justerar pga. liknande anledningar.

Oavsett vad är det mer troligt att det fortsätter falla, än att det stiger, åtminstone av vad jag har sett själv. Om oddset inte rör sig alls mer sitter man oftast med ett hyfsat antal % edge mot average odds efter bolagscut.

Värt att betona är att det inte är om ett bolag har sänkts ett odds några steg, utan om flera göra det och någon stackare inte har hängt med.

Se till exempel hur oddsen har rört sig på samtliga spel jag placerat igår eller tidigare som just nu ligger som levande spel.

2011-03-20 14:30Serie C1/APaganese vs Sorrento 1 1 2.800

Snittodds låg på 2.58 hos 30 bookmakers när spelet registrerades för 2 dagar sedan. Tittar man på snittoddset just nu ligger det på "bara" 1.91x hos 14 bookmakers. I detta fall har det varit ett mycket stort drop, samt att mer än hälften har tagit bort spelet helt. Oddsdroppet är på ca hela 25%!

2011-03-20 15:00Challenge Cup WomenLokomotiv Baku W vs Igtisadchi Baku W ML 1 2.200

Avg. odds 2x när spel registrerades, nu 1.9x. Motsvarar ett drop på genomsnittsodds på 5%.

2011-03-20 16:001. BundesligaNetzhoppers vs Duren ML FT 1 2.400

Avg. odds 2.24x när spel registrerades, nu 2.17x. Motsvarar ett drop på genomsnittsodds på ca 3%.

2011-03-21 14:00Beta EthnikiIlioupoli vs Levadiakos 2 1 2.150

Avg. odds 2.03x när spel registrerades, nu 1.81x. Motsvarar ett drop på genomsnittsodds på ca 11%.

Lägg märke till att utöver att man redan har marginal mot genomsnittoddset så har man alltså ytterligare marginal förutsätt att man plockar odds som sticker ut när oddsfallet identifieras.
Gammal 2011-03-20, 21:03   #14

Majos avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 1016

Standard

Kommer att följas med intresse.

Trodde att det var ngt fel på ditt sheet först, men sen insåg jag att du faktiskt hade gått EXAKT plus-minus-noll igår
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-21, 01:05   #15

Oscar4122-Hockey

Standard

fin start på sheetet!
men du har rättat en match fel.
Belgrano - Ferro 1st half slutade X
Gammal 2011-03-21, 02:17   #16

Slurfs avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1951

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Seriöst, är det verkligen någon här som är vinnande i längden som får satsa mer än runt 100kr på betsafe, betsson och williamhill? Det tog 1-2månader innan jag blev sönderlimiterad och tömde mina konton där, på williamhill tog det en vecka ungefär.

Bwin har maxbet 500kr för mig nu, på i princip alla marknader. Sportingbet är även de ett limiterande skitbolag.

Skall tilläggas att mitt snitbet är över 1k. Hade varit väldigt intresserad av detta klockrena system om det inte varit för limiterna, hoppas det är bättre för er.
Wagner (+5)
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-21, 07:28   #17

Wagners avatar

Standard

Glöm inte Expekt. Svårt att tänka mig att dom släpper igenom mer än det lilla som ryms inom parentesen. När dom ska granska resten manuellt märker dom hur läget är och korrigerar givetvis oddset direkt. Så den som är först i kön kan möjligen få satsa några hundralappar och för alla andra gäller anpassat odds.
Gammal 2011-03-21, 09:00   #18

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oscar4122 Visa inlägg
fin start på sheetet!
men du har rättat en match fel.
Belgrano - Ferro 1st half slutade X
Ja, än så länge över målet på 110%!

Belgrano - Ferro
Final result 1:1 (1:0,0:1)

Bör vara korrekt rättat?
Gammal 2011-03-21, 09:04   #19

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Seriöst, är det verkligen någon här som är vinnande i längden som får satsa mer än runt 100kr på betsafe, betsson och williamhill? Det tog 1-2månader innan jag blev sönderlimiterad och tömde mina konton där, på williamhill tog det en vecka ungefär.

Bwin har maxbet 500kr för mig nu, på i princip alla marknader. Sportingbet är även de ett limiterande skitbolag.

Skall tilläggas att mitt snitbet är över 1k. Hade varit väldigt intresserad av detta klockrena system om det inte varit för limiterna, hoppas det är bättre för er.
Jag är medveten om hindret med limitering, se citat från mig själv nedan i inledande posten.

Citat:
Största hindret är givetvis att bli limiterad, men då jag har möjlighet att öka filtret till t.ex. enbart större marknader (t.ex. 40 bookmakers eller mer) så kan jag sänka den risken och utbudet är ändå bra då jag t.ex. inte har implementerat alla speltyper ännu. Därtill har jag plockat bort dom flesta oseriösa spelbolagen (se vilka som är ”tillåtna” i spreadsheet).
Igår fick jag t.ex. igenom 700 kr på Sporting Cristal, 500kr vardera på båda Challenge League, samt 500 kr på den europeiska damhandbollen. Övriga hann jag inte testa, men jag är medveten om riskerna men därav mitt citat enligt ovan. Instämmer att Betsafe kanske inte direkt går under kategorin "seriösa spelbolag", men med det menade jag i jämförelse med t.ex. Bet770 etc.

Senast redigerad av tino den 2011-03-21 klockan 09:05.
Gammal 2011-03-21, 09:08   #20

Standard

Citat:
Glöm inte Expekt. Svårt att tänka mig att dom släpper igenom mer än det lilla som ryms inom parentesen. När dom ska granska resten manuellt märker dom hur läget är och korrigerar givetvis oddset direkt. Så den som är först i kön kan möjligen få satsa några hundralappar och för alla andra gäller anpassat odds.
Just Expekt fick jag igenom 700kr på ett enskilt bet igår, men ja, jag vet att det inte är hållbart i längden såvida man inte håller sig till större marknader. Gällande "först i kön" hänvisar jag till följande reservation från mitt håll som jag nämnde i första inlägget.

Citat:
Ursprungligen postat av Tino
Då ambitionen inom kort är att placera spelen på riktigt och då jag vill kunna genomföra experimentet med rätt förutsättningar vill jag reservera mig för att spreadsheetet (dvs. det nyligen nämnda som ”annonserar” spelförslagen, men som ännu inte faktiskt har spelats) kan komma att stängas ner när som helst. Reserverar mig även för ev. felaktigheter om någon information som automatiskt förs in i det sheetet inte stämmer, och det är var och ens eget ansvar att kolla upp att odds och dylikt stämmer!
Gammal 2011-03-21, 09:21   #21

Wagners avatar

Standard

Citat:
3.1

Användaren intygar och garanterar att:

1. Användaren är över arton (18) år gammal, eller (om tillämpligt) sådan högre ålder som krävs för att delta i Spelen i den jurisdiktion som Användaren är bosatt i, och att Användaren i övrigt är tillåten att delta i Spelen som erbjuds på Webbplatsen enligt de lagar som är tillämpliga för Spelaren;
2. Användaren avser att delta, och deltar, i Spelen enbart i underhållningssyfte i kapacitet som privatperson i ett icke kommersiellt syfte;
Det här är vad som gäller hos Betsafe. Tycker man det är seriöst nog ska man givetvis spela där.
Slurf (+5)
Gammal 2011-03-21, 10:35   #22

Standard

Citat:
Det här är vad som gäller hos Betsafe. Tycker man det är seriöst nog ska man givetvis spela där.
Haha, det användarvillkoret var roligt formulerat, även om dom med kommersiellt i det här fallet menar i bolagsform/spelsyndikat och inte riktigt att man inte får gå med vinst.

Hur som helst, som jag nämnde i morse kanske inte Betsafe placerar sig direkt under kategorin "seriösa spelbolag", men jag har jämfört med dom riktiga skojarna som t.ex. Bet770 när jag har smalat ner mig till ca 20 bookies mot ca 70+.

Oavsett vad fortsätter jag lira där tills jag blir limiterad till fullo, även om jag delvis redan har blivit det på mindre marknader hos just Betsafe.
Gammal 2011-03-21, 13:38   #23

Wagners avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tino Visa inlägg
Oavsett vad fortsätter jag lira där tills jag blir limiterad till fullo, även om jag delvis redan har blivit det på mindre marknader hos just Betsafe.
Givetvis. Så länge man finner det är mödan värt att logga in kan man gott spela där.

Citat:
Haha, det användarvillkoret var roligt formulerat, även om dom med kommersiellt i det här fallet menar i bolagsform/spelsyndikat och inte riktigt att man inte får gå med vinst.
Den tolkningen gör inte jag och knappast Betsafe heller. Då hade man knappast skrivit som man gjort utan formulerat sig i termer som bolagsform/spelsyndikat som så många andra bolag gör.

Kommersiell verksamhet är en verksamhet som omsätter pengar och vars avsikt är att ge intäkter. http://sv.wikipedia.org/wiki/Kommersiell

Ska du vinna så gör det på rätt sätt.

Exempel: http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle12760378.ab

Dåligt exempel: Se dig själv i spegeln.
Gammal 2011-03-21, 13:51   #24

Oscar4122-Hockey

Standard

Citat:
Ja, än så länge över målet på 110%!

Belgrano - Ferro
Final result 1:1 (1:0,0:1)

Bör vara korrekt rättat?
KOnstigt! jag ryggade den och fick den felrättad av sportingbet.
enligt oddsportal slutade den 1:1 i första halvlek. ser att det är ändrat nu.

ska dra iväg ett mejl till sportingbet
Gammal 2011-03-21, 22:51   #25

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner
Den tolkningen gör inte jag och knappast Betsafe heller. Då hade man knappast skrivit som man gjort utan formulerat sig i termer som bolagsform/spelsyndikat som så många andra bolag gör.
För att vi skall sluta spekulera kring hur Betsafe tolkar paragrafen tog jag tillfället i akt att fråga dom via e-post.

Citat:
Ursprungligen postat av Betsafe support
Här kommer svaret på din fråga:

"Genom att godkänna villkoren och punkt 3.1.2 intygar du
att du enbart spelar för privat syfte, och inte t ex spelar genom en
anställning, genom ditt eget eller någon annans bolag eller för annat
kommersiellt syfte. Kort sagt spelar du för egen del som privatperson och
endast i underhållningssyfte."

Hoppas du är nöjd med ditt svar.
Jag var inte riktigt nöjd med svaret, så jag frågade följande.

Citat:
Ursprungligen postat av Tino
För att undvika missförstånd; jag spelar som privatperson och hoppas gå med vinst, är det tillåtet eller kommer jag att bli avstängd?
Fick tillbaka följande svar.

Citat:
Ursprungligen postat av Betsafe support
Så länge du spelar som privat person så kan du självklart gå med vinst, det är fullt tillåtet.
Jag säger inte att svaret innebär att man inte kommer att bli limiterad, den risken löper man dessvärre hos dom flesta spelbolagen - och Betsafe är verkligen inget undantag.

Jag diskuterar gärna limiteringar generellt, men ser ingen anledning att diskutera mer kring Betsafe användarvillkor, då villkor är till för just tolkning vid eventuell tvist, och oftast garderar sig spelbolagen med något i stil att dom ändå har sista ordet.

Jag ser ingen anledning att diskutera vidare kring om man blir limiterad eller inte, det vet vi redan alla svaret på. Jag tar dock gärna en öppen diskussion om hur man t.ex. undviker att bli limiterad som faktiskt tillför tråden något värde.

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner
Kommersiell verksamhet är en verksamhet som omsätter pengar och vars avsikt är att ge intäkter. http://sv.wikipedia.org/wiki/Kommersiell

Ska du vinna så gör det på rätt sätt.

Exempel: http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle12760378.ab

Dåligt exempel: Se dig själv i spegeln.
Jag är övertygad om att man kan gå stadigt plus i längden förutsatt att man har en långsiktig och hållbar plan - min plan sträcker sig längre än att klonka 15 matcher i en parlay.

Jag tror starkt på konceptet kring dropping odds, förutsatt att man effektiviserar kedjan från identifiering av objekt till placering av spel. Med detta menar jag konkret att t.ex. ta fram verktyg för att underlätta flödet samt att ha en klyftig plan kring bl.a. placering av spel för att undvika limitering.

Jag tackar inte nej till att kunna satsa så lågt som kanske 200-300 kr per bet till ca 15st spel per dag med en ROI på 110-120%, och även högre insatser på större marknader. Jämför det med att satsa 5 000 på ett spel om dagen med en ROI på 105% och en varians dom heter duga, så har du nog även svaret på den frågan.
robbson11 (+5)
Gammal 2011-03-23, 23:01   #26

Standard

En liten uppdatering kring projektet.

Det har nu gått nästan 5 dygn sen projektet drog igång och 70st spel har registrerats och rättats med följande resultat.

33W-37L, medelodds 2.36, 47% hit, 109% ROI, +6.36u.

Målet är som sagt att hålla 110% och starten får betraktas som godkänd.

I övrigt tycker jag mig hittat en trend att ju fler bookies som har marknaden, desto större chans att oddset kommer fortsätta att sjunka (eller att det inte är en "falsk" drop), vilket i slutändan verkar leda till en riktigt trevlig ROI. Lägg därtill till den stora fördelen att ju större marknader man spelar, desto högre insatser går att få igenom samt att man löper mindre risk för limitering.

Sample från DO (OLD) sheet med minst 25 spelbolag:
41W-26L, 61% hit, 139% ROI, +25.82u

Sample från aktuellt DO sheet med minst 25 spelbolag:
22W-17L, 56% hit, 130% ROI, +11.73u

Ny uppdatering om några dagar.
mars (+15), velpelle (+15), Boone (+15), Pohjan (+15)
Gammal 2011-03-24, 07:26   #27

velpelles avatar

Sharp$: 670
Standard

Eleskovic E. vs Millman J.

Enligt flashscore vann Eleskovic men du har felrättat den i ditt sheet.

Passar på att tacka för att du delger oss av, vad jag tycker är, ett mycket intressant projekt.

Senast redigerad av velpelle den 2011-03-24 klockan 08:05.
velpelle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 08:29   #28

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av velpelle Visa inlägg
Eleskovic E. vs Millman J.

Enligt flashscore vann Eleskovic men du har felrättat den i ditt sheet.

Passar på att tacka för att du delger oss av, vad jag tycker är, ett mycket intressant projekt.
Tack för att du är uppmärksam och jätteroligt att du finner projektet intressant!
Gammal 2011-03-24, 13:29   #29

Standard

Padova - Atalanta på lördag uppgjord att sluta X?
Gammal 2011-03-24, 14:02   #30

Sharp$: 1780

Standard

Citat:
Padova - Atalanta på lördag uppgjord att sluta X?
Verkar så!

Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 16:51   #31

Pohjans avatar

Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Tycker att detta projekt är riktigt intressant.. Har följt dig sedan du började med trav-projektet. Är riktigt intresserad av sådana här projekt (hade bara önskat att man själv kunde ngt om programmering..) Du sa att detta är en app du har programmerat, skulle mkt väl kunna betala för detta när du har uppdaterat den lite. Hur gick ditt gamla projekt med dropping odds om du hade rättat dem 500 spelen som är orättade?? Lycka till med projektet och jag följer så mkt jag hinner med.. Tack för sådana "datanördar" som du finns som kan programmera sådana här program.

Pohjan

Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 17:01   #32
Banned

Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Ser mycket intressant ut - hur mycket räknar du med att oddsen kan droppa utan att förlora sitt värde? Kan vara svårt att säga detta generellt sett, förstår jag - varje match är ju unik.

Hur många matcher vill du ha som underlag innan du landsätter ett sådant här mastodontprojekt? Jag är personligen alltid skeptisk till dessa "mekaniska" instrument då det oftast inte gå att få med alla parametrar - men vem vet, ditt kanske blir vinnande - det ser ju onekligen ut so om du var något på spåret...

Lycka till, detta skall följas!

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 17:12   #33
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Ser mycket intressant ut - hur mycket räknar du med att oddsen kan droppa utan att förlora sitt värde? Kan vara svårt att säga detta generellt sett, förstår jag - varje match är ju unik.

Hur många matcher vill du ha som underlag innan du landsätter ett sådant här mastodontprojekt? Jag är personligen alltid skeptisk till dessa "mekaniska" instrument då det oftast inte gå att få med alla parametrar - men vem vet, ditt kanske blir vinnande - det ser ju onekligen ut so om du var något på spåret...

/Badass
Boored har ju redan bevisat att detta fungerar manuellt. Det tino skapat är ju "bara" ett intrument för att förenkla arbetet och i viss mån kanske trimma utfallet om det går. Men att det fungerar råder det ju inga tvivel om efter booreds 10k spel.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 23:35   #34

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pohjan Visa inlägg
Tycker att detta projekt är riktigt intressant.. Har följt dig sedan du började med trav-projektet. Är riktigt intresserad av sådana här projekt (hade bara önskat att man själv kunde ngt om programmering..) Du sa att detta är en app du har programmerat, skulle mkt väl kunna betala för detta när du har uppdaterat den lite. Hur gick ditt gamla projekt med dropping odds om du hade rättat dem 500 spelen som är orättade?? Lycka till med projektet och jag följer så mkt jag hinner med.. Tack för sådana "datanördar" som du finns som kan programmera sådana här program.

Pohjan
Kul att du finner projektet intressant och att du har följt med sedan Trav-resan!

Mitt gamla inofficiella DO-projekt rullade bara på i bakgrunden (likt detta gör), dock med ett större urval av bookies som inte skulle bli hållbart i längden och lite annan logik som är trimmad nu. Hur som helst "slutade" (2955st orättade spel) det äldre sheetet på 107.78% ROI med 505 rättade spel utan något filter (dvs. t.ex. alla oddsintervall, och ej nischat som nu på ca 2-3x odds).
Gammal 2011-03-24, 23:40   #35

Standard

Citat:

/Badass
Är väldigt olika hur mycket det fortsätter droppa, och jag jobbar på att hitta fler samband än vad jag har hittat hittils. Generellt sett kan man säga att det utan tvekan är värt att ta oddset direkt om man får samma som registreras (dvs. hinner innan det droppar), annars är en bra riktlinje att inte ta mindre än hälften av befintlig edge mot avg. odds. T.ex. om avg. odds är 2.0x och högsta odds är 2.20x (10% edge) bör ej lägre än 2.10 tas.

Senast redigerad av tino den 2011-03-24 klockan 23:41.
Gammal 2011-03-24, 23:46   #36

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Boored har ju redan bevisat att detta fungerar manuellt. Det tino skapat är ju "bara" ett intrument för att förenkla arbetet och i viss mån kanske trimma utfallet om det går. Men att det fungerar råder det ju inga tvivel om efter booreds 10k spel.
Likt RobinD nämner är det knappast jag som har kommit på konceptet kring fallande odds, utan det finns många fler före mig såsom boored och RobinD.

Jag anser mig dock ha förbättrat möjligheten att hinna med att fånga dessa unika tillfällen med hjälp av kontinuerlig och automatisk övervakning, samt diverse extra stöd och filtrering utöver vissa ytterligare kriterier som behöver uppnås.
Gammal 2011-03-25, 14:41   #37

Standard

Dags för nästa FIXED match nu?

Chievo - Sampdoria (3 april) ser ut att sluta X av extrema oddsrörelser att notera. Öppna runt 3x och föll snabbt ner till ca 2.3 hos flesta större bookies. Jag blir inte förvånad om oddset kommer falla till runt 1.6-1.7x intill spelstart.

GO GET IT!
Gammal 2011-03-25, 14:51   #38

Oscar4122-Hockey

Standard

Citat:
Dags för nästa FIXED match nu?

Chievo - Sampdoria (3 april) ser ut att sluta X av extrema oddsrörelser att notera. Öppna runt 3x och föll snabbt ner till ca 2.3 hos flesta större bookies. Jag blir inte förvånad om oddset kommer falla till runt 1.6-1.7x intill spelstart.

GO GET IT!
intressant, hann med på både denna och padovas match.
Min erfarenhet från såna här spel är att de inte alls blir X så ofta som oddsen antyder. Minns flera matcher från italienska ligan ifjol som sjönk till 1,50-1,60 innan matchstart. var fler av dom som inte slutade kryss än som slutade kryss!

Ett tips kan ju vara att hugga så fort man kan till bästa möjliga odds för att sedan sälja av hos betfair när oddset är nere på 1,60 och göra sig en fin vinst helt utan risk

återigen, stort tack för de fina spelen!

edit: efter att kollat igenom fjolårets matcher så har jag nog fel. Jag måste haft otur och spelat de som inte slutade x.
Under perioden mars-juni var det totalt 13 matcher i Serie B där snittoddset på X var under 2,00 när matchen startade.
8 av dessa slutade X.
Noterbart är att i mars månad var det 4 matcher med snittodds under 2,00. ingen av dessa 4 slutade med X.

Senast redigerad av oscar4122 den 2011-03-25 klockan 14:57.
Gammal 2011-03-25, 15:13   #39

Standard

Citat:
Ett tips kan ju vara att hugga så fort man kan till bästa möjliga odds för att sedan sälja av hos betfair när oddset är nere på 1,60 och göra sig en fin vinst helt utan risk
Helt klart det som är intressant!

Citat:
edit: efter att kollat igenom fjolårets matcher så har jag nog fel. Jag måste haft otur och spelat de som inte slutade x.
Under perioden mars-juni var det totalt 13 matcher i Serie B där snittoddset på X var under 2,00 när matchen startade.
8 av dessa slutade X.
Noterbart är att i mars månad var det 4 matcher med snittodds under 2,00. ingen av dessa 4 slutade med X.
Intressant fakta, vi håller tummarna (om man inte grönar ut dvs.).
Gammal 2011-03-25, 15:35   #40

Mr.DEEs avatar

Sharp$: 1033
Standard

Shit vilken spännande match Bedene! Synd bara att han tappa 4-0 i 3 set. Hoppas han löser det i TB...Tack för spelen
Mr.DEE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-25, 16:51   #41
Banned

Trav

Standard

Citat:
Är väldigt olika hur mycket det fortsätter droppa, och jag jobbar på att hitta fler samband än vad jag har hittat hittils. Generellt sett kan man säga att det utan tvekan är värt att ta oddset direkt om man får samma som registreras (dvs. hinner innan det droppar), annars är en bra riktlinje att inte ta mindre än hälften av befintlig edge mot avg. odds. T.ex. om avg. odds är 2.0x och högsta odds är 2.20x (10% edge) bör ej lägre än 2.10 tas.
Ok, tackar för svaret...!
Gammal 2011-03-27, 01:11   #42

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tino den 23 mars
En liten uppdatering kring projektet.

Det har nu gått nästan 5 dygn sen projektet drog igång och 70st spel har registrerats och rättats med följande resultat.

33W-37L, medelodds 2.36, 47% hit, 109% ROI, +6.36u.
Har gått ytterligare 4 dygn nu och det totala resultatet ser nu ut enligt följande.

56W-56L, medelodds 2.36x, 50% hit, 115% ROI, +17u.

Ser ju onekligen väldigt bra ut efter dryga 100st spel då målet är att hålla minst 110% ROI!

Antalet spel är även det hyfsat med ett snitt på hittils ca 12st per dygn.

ung_entreprenor (+1), Boone (+5), oscar4122 (+10), Shell Peppe (+2)
Gammal 2011-03-30, 11:44   #43

dillehals avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1433
Standard

väldigt spännande, ett verktyg som varnar för droppande odds är ju guld värt för pretrading på betfair t.ex...!
dillehal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-03, 18:08   #44

Soaps avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1843
Standard

Tackar för tipset om krysset på Sampdoria - Chievo i eftermiddags

Känner mig lite smutsig som lierat mig med maffian...
Gammal 2011-04-03, 18:09   #45

Soaps avatar

Standard

Dubbelpost

Senast redigerad av Soap den 2011-04-07 klockan 00:57.
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-03, 18:26   #46
Banned

Trav

Standard

Mycket snygga siffror - keep it up...!

/Badass
Gammal 2011-04-03, 21:52   #47

Fotboll Side plays "t

Standard

Kan bara hålla med!!

Ser mycket bra ut so far!!

Gammal 2011-04-03, 23:36   #48

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Soap Visa inlägg
Tackar för tipset om krysset på Sampdoria - Chievo i eftermiddags

Känner mig lite smutsig som lierat mig med maffian...
Hehe, den satt sint ja!

Citat:
Mycket snygga siffror - keep it up...!

/Badass
Citat:
Ursprungligen postat av robbson11 Visa inlägg
Kan bara hålla med!!

Ser mycket bra ut so far!!

Gammal 2011-04-03, 23:39   #49

Standard

Har gått drygt 1 vecka sedan förra uppdateringen och resultatet ser nu ut enligt följande.

23 mars, 33W-37L, medelodds 2.36, 47% hit, 109% ROI, +6.36u.
27 mars, 56W-56L, medelodds 2.36, 50% hit, 115% ROI, +17u.
3 april, 105W-115L, medelodds 2.40, 48% hit, 113% ROI, +30u

Utvecklingen har varit väldigt stabil med ATH nästan varje dag, se kurva nedan.

O12 (+1), Boone (+5), Majo (+5)
Gammal 2011-04-04, 14:21   #50

Bookmakerns avatar

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 434

Bookmakern rekar europa
Stats: 1 - 4 - 1
ROI: 51.25%
Vinstprocent: 20.00%

Standard

Snyggt Tino!
Bookmakern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-09, 00:04   #51

Soaps avatar

Standard

Ser att du inte lagt in / att applikationen inte hittat läggmatchen (?) nu på måndag mellan Modena - Atalanta i Serie B, krysset finns som högst till 1.60 i skrivande stund. Funderar på att hugga det och sedan boka ifall krysset spelas hårdare hos börserna. Missade 1.67 hos William Hill tidigare ikväll, de sänkte precis när jag loggat in X(

La in ett saftigare bet på under 2.5, Atalanta har en kanonfin defensiv borta som hemma. I Modenas hemmamatcher har 11/17 slutat under 2.5, när Atalanta spelat borta har 12/16 slutat under 2.5.

Gissar på lite teater på planen på måndag, kanske några gula och 0-0 eller 1-1 vid slutsignalen.

edit: kan det vara så applikationen missade matchen ifall krysset rasat "för snabbt" hos samtliga bookies?

Senast redigerad av Soap den 2011-04-09 klockan 00:14.
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-09, 00:32   #52

Sharp$: 75
Standard

Håller på med samma sak själv. Något man måste komma ihåg är dock att du nu spelat med samma insats på alla matcher, stora som små. Flera av de matcherna du spelat på har säkert en en maxinsats på några hundra kronor och det är också där som det svänger mest pga den låga limiten imo. Det blir lite missvisande när insatsen är såpass låg. Därför måste man nästan testa detta rent praktiskt för låta sig begränsas av en marknads maxinsats för att få en bättre uppfattning. Eftersom teorin i sig funkar kommer du vilja maxa varje bet-tillfälle (med beaktande av money management såklart) och då kommer vissa av dessa matchers låga maxinsats sätta köppar i hjulen för att nå den höga ROI du räknat med.
henkiee5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-15, 16:53   #53

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 215
Standard

Mycket bra jobb! Har du använt dig utav något program du betalar för som har fungerat bra eller kan rekommendera?
Jakob_87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-15, 20:08   #54

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Soap Visa inlägg
edit: kan det vara så applikationen missade matchen ifall krysset rasat "för snabbt" hos samtliga bookies?
Antingen att det sjönk för snabbt så att programmet inte hittade, alternativt att andra kriterier jag har ställt in inte identifierade spelet. Har ej analyserat det specifika fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av henkiee5 Visa inlägg
Håller på med samma sak själv. Något man måste komma ihåg är dock att du nu spelat med samma insats på alla matcher, stora som små. Flera av de matcherna du spelat på har säkert en en maxinsats på några hundra kronor och det är också där som det svänger mest pga den låga limiten imo. Det blir lite missvisande när insatsen är såpass låg. Därför måste man nästan testa detta rent praktiskt för låta sig begränsas av en marknads maxinsats för att få en bättre uppfattning. Eftersom teorin i sig funkar kommer du vilja maxa varje bet-tillfälle (med beaktande av money management såklart) och då kommer vissa av dessa matchers låga maxinsats sätta köppar i hjulen för att nå den höga ROI du räknat med.
Roligt att du håller på med samma sak själv! Kör du "manuellt" eller har du byggt ett eget program för att hjälpa till?

Är medveten om problematiken med limiteringar som gör att man inte kan flatbetta med högre insatser. Jag har kört med riktiga pengar vid sidan om och plussat, men givetvis just upplevt detta problemet.

Man kanske kan applicera något MM-system för att möjliggöra placering av fler bets? Tänker t.ex. på 2-6 systemet som florerar mycket på forumet, där kan man ju utan problem få igenom åtminstone första 2 betsen i serien och ändå ha hyggliga insatser och köra dom större insatserna där man ej är limiterad. Vill poängtera att jag är fullt medveten om att systemet inte gör så att man vinner mer, men kan ev. vara ett tänkbart alternativt här även om jag generellt är mot sådant och föredrar att flatbetta. Vad tror ni?

Citat:
Ursprungligen postat av Jakob_87 Visa inlägg
Mycket bra jobb! Har du använt dig utav något program du betalar för som har fungerat bra eller kan rekommendera?
Tack! Jag har byggt applikationen på egen hand och har aldrig testat att betala för någon liknande applikation, eller sonderat marknaden för den delen.
Soap (+1)
Gammal 2011-04-22, 20:45   #55

Wagners avatar

Standard

Ser att du har hittat ”Dropping odds” hos både Pinnacle och Sbobet. Låter för mig lika troligt som att ”Dropping odds” skulle ligga och skvalpa hos Betfair.

Någon som De facto upplevt liknande uppenbarelser hos dessa bolag?
Gammal 2011-04-22, 20:46   #56
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ser att du har hittat ”Dropping odds” hos både Pinnacle och Sbobet. Låter för mig lika troligt som att ”Dropping odds” skulle ligga och skvalpa hos Betfair.

Någon som De facto upplevt liknande uppenbarelser hos dessa bolag?
Ehh, ja varför skulle det inte göra det?

Betfair ligger ganska ofta högre än genomsnittsoddset på marknaden, även Pinny och asien ligger marknadshögst på mindre marknader.
Gammal 2011-04-22, 22:32   #57

Wagners avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Ehh, ja varför skulle det inte göra det?

Betfair ligger ganska ofta högre än genomsnittsoddset på marknaden, även Pinny och asien ligger marknadshögst på mindre marknader.
Jaså det är så fortfarande! Ja det ante mig nästan.

Nu trodde jag hela poängen med ”Dropping odds” var att fiska hos mindre bolag som inte hunnit med i svängarna. Att det helt enkelt är falskt alarm när Pinnacle och liknande ligger i topp, för det ska dom göra på matematiska grunder.

För om det är så att Betway och liknade anrättningar agerar först och sen följer asien efter i hasorna. Ja då har marknaden förändrats radikalt på senare år och det har jag svårt att tro.
Gammal 2011-04-22, 22:53   #58
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Jaså det är så fortfarande! Ja det ante mig nästan.

Nu trodde jag hela poängen med ”Dropping odds” var att fiska hos mindre bolag som inte hunnit med i svängarna. Att det helt enkelt är falskt alarm när Pinnacle och liknande ligger i topp, för det ska dom göra på matematiska grunder.

För om det är så att Betway och liknade anrättningar agerar först och sen följer asien efter i hasorna. Ja då har marknaden förändrats radikalt på senare år och det har jag svårt att tro.
Det är väl snarare såhär, att man inte ska ta svängningarna på bwin, betway och dylikt allt för seriöst när Pinny inte rört på sig. Men visst sker det att de släpar ibland, sen får man väl kika på vad de utsticken betalar.

Betfair är inte snabbast i världen iaf, där kan du utan bekymmer tradea ut droppen om du jobbar för det.
Gammal 2011-04-27, 13:52   #59
imo

Sharp$: 648
Standard

tack för alla spel tino

har flatbettat 200 kr med fin vinnst men funderar att kliva på med kanske 4-500. tror ni man klara sig utan att bli limiterad? vilka betsidor är kännsligast?
imo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-15, 18:24   #60

Oscar4122-Hockey

Standard

efter en fantastiskt fin vecka har jag nu följande stats totalt på det jag ryggat av dig:

367 spel och en ROI på 109%

tack ska du ha Tino! keep it up
Gammal 2011-05-15, 18:36   #61

Pohjans avatar

Crusher

Standard

Tjena Tino!
Hur har resultatet varit dem senaste 2 veckorna som inte är rättat ännu?? Kommer du att göra det? Detta är som jag sagt förut ett mkt intressant.

Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Heja Malmö
Gammal 2011-05-15, 21:46   #62

Standard

Citat:
Tjena Tino!
Hur har resultatet varit dem senaste 2 veckorna som inte är rättat ännu?? Kommer du att göra det? Detta är som jag sagt förut ett mkt intressant.
Tja!

Missade att rätta några dagar och blev så många orättade spel att jag inte orkat ta tag i det

Har med andra ord ingen aning om hur resultatet för senaste 2 veckorna är.

Någon som är sugen på att ta över rättningen genom att man klonar sheetet till en annan användare med nuvarande registrerade spel (om OK med admins), samt att alla nya spel registreras i det nya? Kan ordna så att denna person får alla alerts via e-mail också då med extra information såsom lista på alternativa bookies med bäst odds som är över gränsnivån för spelbart enligt bedömning?
Gammal 2011-05-16, 21:21   #63

Pohjans avatar

Crusher

Standard

Citat:
Tja!

Missade att rätta några dagar och blev så många orättade spel att jag inte orkat ta tag i det

Någon som är sugen på att ta över rättningen genom att man klonar sheetet till en annan användare med nuvarande registrerade spel (om OK med admins), samt att alla nya spel registreras i det nya? Kan ordna så att denna person får alla alerts via e-mail också då med extra information såsom lista på alternativa bookies med bäst odds som är över gränsnivån för spelbart enligt bedömning?
Jag hjälper gärna till. Tycker som sagt att detta är intressant och kan man lösa vinsterna på detta viset är jag glad

Heja Malmö
Gammal 2011-05-18, 08:17   #64

Oscar4122-Hockey

Standard

Jag är också intresserad av att hjälpa till om det behövs :-) det är jag skyldig dig ;-)
Gammal 2011-05-18, 12:48   #65

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 674
Standard

Väldigt intressant koncept, gillar när folk klurar till saker och ting Kommer att följas.

Skulle även kunna hjälpa till att rätta spel när dötid på jobbet finns tillgängligt.
roon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 08:25   #66

Fotboll Side plays "t

Standard

Citat:
Tja!

Är det redan nån som har tagit på sig rättningen?? Jag gör det med glädje!! Skulle gärna ta alerts per mail med. Om nån hann före vem va det? Jag vill så gärna följa resultatet!!

Mvh//Robban
Gammal 2011-05-23, 10:58   #67

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robbson11 Visa inlägg
Är det redan nån som har tagit på sig rättningen?? Jag gör det med glädje!! Skulle gärna ta alerts per mail med. Om nån hann före vem va det? Jag vill så gärna följa resultatet!!

Mvh//Robban
Pohjan har tagit på sig det. Inväntar enbart assistans från admin nu för att få upp nytt sheet med API-support för att registrera spel automatiskt mm.

Ledsen att jag inte har informerat om detta i tråden, men när detta är upprättat kommer jag att meddela det här!
Soap (+1), robbson11 (+1), oscar4122 (+5)
Gammal 2011-05-29, 19:01   #68

Pohjans avatar

Crusher

Standard

Det är en stor ära att fått ta över detta projektet

Nu har jag kommit hem från min minisemester och har så smått börjat rätta spelen.. Kommer mer och mer rättade för varje dag.. Sheetet ligger nu mera under min avatar och allting kommer att vara som vanligt igen.. Det man säga hittills är att senaste 9 dagarna så är ROI en på 116 efter 231 spel.. Kommer att försöka ha rättat allt så snart som möjligt!

Heja Malmö
oscar4122 (+5), Soap (+1)

Senast redigerad av Pohjan den 2011-05-29 klockan 19:03.
Gammal 2011-05-29, 19:12   #69

Oscar4122-Hockey

Standard

hade gärna varit med och hjälpt till på något sätt!
fint att du tar tag i det iaf, Pohjan.

stort tack tino för spelen, fantastiskt
Gammal 2011-05-29, 19:20   #70
Banned

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 281

Standard

Hej,

Matchen den 27/5 (European League, damer volleyboll) mellan Spanien - Frankrike slutade 3-1 till hemmalaget. Bortalaget står dock visade som vinnare i ditt spread.

Senast redigerad av Luckystrike den 2011-05-29 klockan 19:22.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-29, 21:17   #71

Pohjans avatar

Crusher

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Luckystrike Visa inlägg
Hej,

Matchen den 27/5 (European League, damer volleyboll) mellan Spanien - Frankrike slutade 3-1 till hemmalaget. Bortalaget står dock visade som vinnare i ditt spread.
Det är riktigt tittade på fel match ska fixa till genast.. Tack för uppmärksamheten..

Heja Malmö
Gammal 2011-06-04, 10:34   #72

Pohjans avatar

Crusher

Standard

Nu är allting rättat till dagens datum.. Det ligger just nu på 105,43 i ROI efter 2093 spel.. Är ju ett helt ok resultat.. Det bästa att följa är Tennis och Volleyboll. Ska försöka analysera lite senare idag och se vad man kan komma fram till.. Nu är ju iallafall alla spel rättade och det var det viktigaste för mig nu i början.

På återseende

Mattias

Heja Malmö
Gammal 2011-06-04, 18:21   #73

Oscar4122-Hockey

Standard

Citat:
Nu är allting rättat till dagens datum.. Det ligger just nu på 105,43 i ROI efter 2093 spel.. Är ju ett helt ok resultat.. Det bästa att följa är Tennis och Volleyboll. Ska försöka analysera lite senare idag och se vad man kan komma fram till.. Nu är ju iallafall alla spel rättade och det var det viktigaste för mig nu i början.

På återseende

Mattias
Svårt att säga så mycket om någon annan sport än fotboll än så länge.
60-70 spel är för litet sample. 200 spel på tennis är egentligen för litet också. Däremot fotboll, där det finns ca 1700 spel kan man se ett mer korrekt resultat.

Generellt sett, tror jag att de lite ovanligare sporterna är de bästa.
Där har spelbolagen mindre koll och kommer därför ligga lite fel ute ibland och tvingas sänka.
Jag tänker på sporter som volleyboll, handboll, rugby med mera.
Kanske även lägre divisioner i större sporter (läs fotboll).

Hur som haver är detta ett väldigt fint projekt och 105% i ROI är ju grymt bra, även om Tinos mål var 110%.

jag hoppas det fortsätter minst lika bra
Gammal 2011-06-04, 19:41   #74

Pohjans avatar

Crusher

Standard

Citat:
Svårt att säga så mycket om någon annan sport än fotboll än så länge.
60-70 spel är för litet sample. 200 spel på tennis är egentligen för litet också. Däremot fotboll, där det finns ca 1700 spel kan man se ett mer korrekt resultat.

Generellt sett, tror jag att de lite ovanligare sporterna är de bästa.
Där har spelbolagen mindre koll och kommer därför ligga lite fel ute ibland och tvingas sänka.
Jag tänker på sporter som volleyboll, handboll, rugby med mera.
Kanske även lägre divisioner i större sporter (läs fotboll).

Hur som haver är detta ett väldigt fint projekt och 105% i ROI är ju grymt bra, även om Tinos mål var 110%.

jag hoppas det fortsätter minst lika bra
Iofs har du rätt i det du säger men jag har märkt redan innan att odds som sänkts inom bl.a. tennis och volleyboll på dogs brukar gå ganska bra.. Så jag tror inte att det kommer vara jättedåligt resultat om ett par hundra spel till.. Men det återstår att se Som sagt 105 i ROI på ca 2300 spel får man ju ändå säga vara ganska OK..

Heja Malmö
Gammal 2011-06-09, 04:20   #75

Oscar4122-Hockey

Standard

Tänkte bara hjälpa till i rättningen!
Matchen mellan Atlanta Silverbacks och Montreal inatt, pushades av betsson.
mejlet löd:

Citat:
"Kära kund
vi har tyvärr tvingats makulera ditt vad på marknaden Atlanta Silverbacks - Montreal Impact och oddsen för detta vad har satts till 1.00.
Vi har gjort detta på grund av fel deltagare var med.

Med vänliga hälsningar,
Betsson Sportsbook"
Det var en väldigt konstig orsak, den riktiga var nog att dem valde att voida den då dom var alldeles för sega med sänkningen.
Ursäkten, fel deltagare var med, känns väldigt konstig i en fotbollsmatch och fem minuter efter voidandet fanns matchen tillgänglig till oddset 2.00 istället för 2.40

Men, vi tackar och bockar då matchen skulle blivit förlorad!
tur i oturen
Gammal 2011-06-12, 14:38   #76

Pohjans avatar

Crusher

Standard

Vet som sagt inte om hur många som följer denna dagbok eller plockar några tips från sheetet. Har i allafall konstaterat att hoppar man över halvlekspelen inom fotbollen så ligger ROI på Tinos målsättning 109,70% efter 1378 spel.. Vilket man ändå får säga vara ganska bra.. , Kan det fortsätta vara så så är det ju rätt bra.

Heja Malmö
Gammal 2011-06-12, 15:21   #77

Wagners avatar

Standard

Citat:
Vet som sagt inte om hur många som följer denna dagbok eller plockar några tips från sheetet. Har i allafall konstaterat att hoppar man över halvlekspelen inom fotbollen så ligger ROI på Tinos målsättning 109,70% efter 1378 spel.. Vilket man ändå får säga vara ganska bra.. , Kan det fortsätta vara så så är det ju rätt bra.
Hoppa över något mer så kanske vi kan pressa upp dom där 103.94 till 115 %.
Gammal 2011-06-12, 15:41   #78

Bookmakerns avatar

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 434

Bookmakern rekar europa
Stats: 1 - 4 - 1
ROI: 51.25%
Vinstprocent: 20.00%

Standard

Citat:
Intressant, kanske vore bättre att i framtiden inte ta med HT-spelen?
Bookmakern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-19, 15:14   #79

Oscar4122-Hockey

Standard

Juni har ju inte varit särskilt bra. 84% ROI på 337 spel
fortfarande plus dock
Gammal 2011-06-19, 19:07   #80

Pohjans avatar

Crusher

Standard

Nej det kan man ju inte direkt påstå att det varit.. Håller på med lite olika funderingar för att få det att bli bättre hoppas jag..

Heja Malmö
Svara

td