|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-03-18, 14:50 | #1 |
Grond will breach it, bring up the wolf's head! (NHL)
Tjo. Topic är namnet på mitt spreadsheet och är ett ett citat från LOTR om någon undrar.
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=LGXN5POBbow[/ame] Jag har bettat under cirka 1,5 år och tjänat kanske 16-18k. En stor del av pengarna har dock tjänats tack vare bonusar. Är garanterat plus på vanliga spel utan bonustrading/bonusomsättning men inte några värdefulla siffror, fungerar inte att sätta in 100 SEK då och då, tjäna 100 SEK och sedan begära uttag. Depositerade runt 5100 på Pinny precis för att göra en seriösare satsning och se hur det går. Först och främst så gillar jag NHL, men även en del elitserien/fotboll och annat random kan förekomma. Poängen med speldagboken är att bidra till en ökad personlig seriositet inom bettingen. Tanken är att publicera varje spel här och på så sätt vill jag undvika att slänga iväg skitspel utan närmare eftertanke, dessutom vill jag undvika att spela med hjärtat. Som tur är så har jag bara Sveriges landslag i alla sporter (duh) och Djurgårdens IF i mitt stall. Bekanta tycker jag är dum i huvudet som bettar och att det är bortkastade pengar som jag borde lägga på sprit eller annat. Dock tycker jag det är roligt så hade jag gått minus och förlorat så spelar det ingen större roll, det är en hobby som har fördelen att man kan tjäna pengar på den. Jag hoppas på plus men ställer inga större förväntningar för att undvika att jag själv blir besviken. En unit är 10 SEK. Standardbet är 5 U (50 SEK), men ibland spelar jag 10 U vilket självklart är 100 SEK. Startkassa: 5100 Nuvarande kassa: 5704 Senast redigerad av Xamdam den 2011-03-19 klockan 19:32. |
|
2011-03-18, 15:31 | #2 |
Ogiltigt spel-ID: 324934 Spelar egentligen 10 U på denna, lyckades dock skriva in fel unitsize och sedan låsa så blev två likadana spel i sheetet. NJD har kommit igång rejält på slutet men jag litar fortfarande inte på grabbarna i rödvitt. Caps har bättre formstatistik L10 med 9-1-0 mot NJD 7-3-0. Är troligtvis smått partisk då jag satt på Ottawa igår som spöade NJD men 2.08 ML på Caps hugger jag då NJD för mig fortfarande är ett sämre lag än Caps. Ogiltigt spel-ID: 324943 Islanders har näst sämst bortastatistik i hela ligan, de vinster man tagit på senaste har främst kommit på hemmaplan där man är 16-20 jämfört med 11-24 på bortaplan. Jag tror att Islanders känner sig uppgivna inför slutspelschanserna samtidigt som Canes krigar precis runt strecket. Ogiltigt spel-ID: 324987 Såg Habs slå TBL igår och man hade ett litet övertag. Habs är bra mycket bättre statistiskt sett på hemmaplan påhejade av sina energiska fans. Samtidigt så är Rangers ganska dassiga på hemmaplan. Båda lagen relativt formstarka, NYR med 6-4-0 och Habs med 7-3-0. Är inte särskilt imponerad av Rangers som inte har så mycket tunga pjäser, utan just nu ett par medelmåttiga i Gaborik som underpresterar samt Dubinsky och Callahan. 2.45 känns lite väl högt på ett MTL som hade övertaget mot TBL igår. Ogiltigt spel-ID: 325689 Tror även att DIF och Vancouver vinner idag. Vill spela på DIF då det är mitt lag, men oddset säger nej tack spela inte på mig jag är så liten och värdelös. Oddset säger något liknande för Vancouver. Senast redigerad av Xamdam den 2011-03-19 klockan 02:35. |
|
2011-03-18, 15:59 | #3 |
Gillar dina spel skarpt!
Jag håller också på Djurgården och var heller inte inne på att spela den men jag tror verkligen vi vinner ikväll inför ett fullt Globen och då tycker jag det fanns värde i att spela: Djurgården - Luleå 1 ML till 2.0 hos Bet365. |
|
2011-03-18, 16:15 | #4 | |
Citat:
Vill bara påpeka att moneyline inkluderar övertid, du köper bort krysset. Det bästa som går att få för tillfället är 1.65, vilket jag tycker är för lågt även om jag tror DIF tar hem det. Krysschansen känns något högre än i grundserien eftersom det är mycket jämnare nu, därför känns inte heller ett rakt spel på DIF till runt 2.00 - 2.10 aktuellt. |
||
2011-03-18, 16:29 | #5 |
Ah, förstår. Nu skrev jag ML för det verkar vara det uttrycket som alla använder men jag spelade Djurgården HCP+0. Antar att samma sak gäller där, ink. övertid?
Dumstruten på och hoppas på vinst istället! |
|
2011-03-18, 16:39 | #6 |
hcp+0 är pengarna tillbaka vid X - alltså inte Including OverTime.
ML är - Including OverTime Oddset 2 som du fick kan enbart vara raka 1an i 1X2 spel, då oddsen på ML alt Ah+0 är lägre. Hoppas det hjälper dig förstå mer |
|
2011-03-18, 16:40 | #7 | |
Citat:
+0.0" så är det rak etta du har spelat, endast 60 min. Ser du ett sånt "överodds" kan det vara bra att försäkra sig om att man spelar på det man verkligen tror innan man trycker av. Till exempel genom att kolla upp oddsen på oddsportal. Edit: Det är alltså bet365 som har ett förvirrande system genom att skriva "+0.0" trots att det är rak, men du borde ändå kollat upp det innan
Following our instinct not a trend go against the grain until the end Senast redigerad av DamageINC den 2011-03-18 klockan 16:42. |
||
2011-03-18, 16:51 | #8 |
Dumstruten bara växer men det är väl bara bra så man lär sig. Ni har säkert rätt men jag är väldigt förvirrad. Jag spelar på Bet365 och här är ett tidigare spel plockat ur min historik:
Match: Södertälje SK - MODO Hockey Spel: MODO Hockey 0.0 Insats: 200 Utdelning: 200 Resultat: X Jag har ett liknande resultat i samma omgång då jag spelade Rögle borta mot Örebro som också slutade X med instatsen tillbaka. Som sagt, ni har säkert rätt. Jag vill bara förstå EDIT: Jag kanske gjorde fel från början och förvirrade er lite då jag skrev HCP+0 då det ska vara 0.0 bara? Senast redigerad av Pettzon2 den 2011-03-18 klockan 16:54. |
|
2011-03-18, 18:17 | #9 |
Nej problemet är att bet365 har ett någorlunda otydligt system där både Draw no Bet och raka spel kan refereras till som "+0.0". Du måste helt enkelt vara uppmärksam vilken marknad du är inne på när du kollar på spelet, finns kryss med som alternativ eller ej? I detta fall måste det ha funnits.
2011-03-18, 18:22 | #10 |
Det fanns tre alternativ på detta spel:
Djurgården 0.0 Oavgjort - Djurgården 0.0 Luleå 0.0 |
|
2011-03-18, 21:58 | #11 |
Nu vann ju Djurgården så då fick jag aldrig veta hur det gick men någon annan kanske vet?
|
|
2011-03-18, 22:08 | #12 |
|
|
2011-03-19, 01:06 | #13 |
Ser ut att förlora allt inatt, jävla fitta. Slutar 1-3 och -10 U. Självklart vinner Canes i OT. Carey Price var godlike igår och kommer in och suger balle, visserligen är stora delar av försvaret skadat men ändå, 5 insläppta på mindre än en period. Förstår inte varför de inte tog in Auld redan efter 3 mål.
Såg att sopan LaBarbera startar för Phoenix vilket gjorde att jag inte kunde avstå ett bet för att försöka minska nattens minus. Egentligen finns det inget värde i skitoddset man får på Vancouver men jag spelar ändå, för att jag är en tjurig kärring just nu. LaBarbera = 3,43 GAA, 90.2% save och 6-9 win/loss. Bryzgalov = 2,55 GAA, 91.9% save och 32-25 win/loss. Senast redigerad av Xamdam den 2011-03-19 klockan 02:49. |
|
2011-03-19, 01:53 | #14 |
Underspelet och raka på Habs kunde sett bättre ut om man säger så ;(
2011-03-19, 03:11 | #15 |
Nej ingen bra NHL natt. Tänker titta igenom liven på Vancouver och se om jag hitta något intressant. Annars tänker jag bara på DIF för att bli lite positiv
|
|
2011-03-19, 03:16 | #16 | |
Citat:
Jo det är sjukt nice, grattis till ditt DIF-spel btw. Kände verkligen på mig att vi skulle vinna idag. Dags att fixa semifinalplats på söndag. |
||
2011-03-20, 08:37 | #17 |
Såg att många hade ryggat mig den första kvällen när jag la upp spel, tråkigt eftersom det gick så dåligt. Därför undvek jag att lägga upp nattens NHL, gick ändå hyfsat och resultatet blev 5-4 med ett litet plus.
Ogiltigt spel-ID: 326387 Ogiltigt spel-ID: 326365 Ogiltigt spel-ID: 326373 Ogiltigt spel-ID: 326384 Ogiltigt spel-ID: 326394 Ogiltigt spel-ID: 326369 Ogiltigt spel-ID: 326370 Ogiltigt spel-ID: 326367 Ogiltigt spel-ID: 326374 Är irriterad eftersom jag starkt funderade på Colorado, Toronto och Columbus, gick visserligen plus men tror de flesta ändå blir irriterade när man ser att spel man skippat och ersatt med andra blir vinnarspel. |
|
2011-03-20, 14:55 | #18 |
Vet hur du känner men du gick plus iaf! Vad har vi för tankar om den tidiga matchen mellan Penguins och Rangers? Min första magkänsla säger Rangers men det beror nog lite på om Lundqvist kommer till spel eller ej...
Last 10: NYR 6-4-0 PIT 5-2-3 Inbördes: PIT @ NYR NYR, 5 - 3 PIT @ NYR PIT, 4 - 3 NYR @ PIT NYR, 4 - 1 PIT @ NYR PIT, 3 - 1 NYR @ PIT NYR, 3 - 2 Målvakter: Ingenting är bekräftat än men troligtvis kommer Fleury att vakta kassen för Pittsburgh. Däremot väntar vi på besked från Rangers. Lundqvist utgick förra matchen efter att ha blivit påkörd och var heller inte med på träningen men hoppas på spel ikväll. Kommer han inte till spel kommer rookien Chad Johnson att ställas mellan stolparna då Biron är skadad och då talar mycket för Pittsburgh. Rangers kommer iaf till spel utan Staal medan Penguins fortfarande saknar Crosby, Malkin, Orpik & Letestu. Som statistiken visar så är det 3-2 fördel Rangers i inbördes möten och noterbart är att de har vunnit båda bortamatcherna. Ju mer jag skriver om denna match desto mer öppen känns den. Jag kommer iaf vänta tills målvakterna är bekräftade. Tankar & idéer? |
|
2011-03-20, 16:01 | #19 | |
Citat:
Själv spelar jag ett spel med hjärtat (tyvärr). Ogiltigt spel-ID: 327666 Känns extremt jämnt. Nilsson och Owuya imponerar. Det är 50/50 ikväll, en riktig coinflip. Personligen så tror jag enskilda misstag kommer avgöra matchen, om ex. Owuya eller Nilsson släpper in dåliga skott. Tror inte något lag kommer dominera det andra. Luleå stärkt av hemmaplan, Djurgården stärkt av att ha vänt 0-3 till 3-3 och har chansen som första lag i historien att fullfölja vändningen. Eftersom det troligtvis blir väldigt jämnt och Djurgården är dogs samtidigt som jag har hjärtat hos Djurgården så kör jag ett standardbet. För er som inte gillar Djurgården kan ni nog lika gärna spela ett par units på röd eller svart @ roulette. Senast redigerad av Xamdam den 2011-03-20 klockan 18:45. |
||
2011-03-20, 20:06 | #20 |
Som jag trodde var det väldigt jämnt i Djurgårdsmatchen, vi var två minuter från semifinal men jag kände på mig att Luleå skulle förstöra allt och domaren fixade ett power play och sedan gick det som det gick. Jävligt bra kämpat ändå, synd att vi inte gick vidare och hade chansen till en final mot AIK - det hade varit så jävla episkt. Helt ofattbart mycket större än "Norrlandsderby". Aja spelet blev en push, tackar DNB
Rangers var ju dessutom ett bra spel. Man vände 1-2 till 5-2 på ett par minuter, starkt. I NHL provar jag Ogiltigt spel-ID: 327446 Ogiltigt spel-ID: 327449 Ogiltigt spel-ID: 327450 Ogiltigt spel-ID: 327451 Ogiltigt spel-ID: 327452 Om någon nu väljer att rygga så tar jag inget ansvar om ni förlorar pengar, dagboken är först och främst för att hålla bättre skick på bettingen och kunna diskutera spel med andra. Har förut blivit hotad när folk ryggat mig och förlorat nämligen! * Buffalo tappar 3-1 till 3-3 med 2,18 eller något kvar på klockan och förlorar direkt i OT. Ser ut att bli en förlustkväll, allt går åt helvete.. Columbus skjuter tio skott eller något matchen genom, de är slut. Phoenix skapar ingenting och torskar även de. Tar och stänger igen den här speldagboken redan nu, förlorat så pass mycket att jag direkt tappade lusten, ingen idé att skicka ut förlustspel.
I was bangin 7 gram rocks, that's how I roll - winning Senast redigerad av Xamdam den 2011-03-21 klockan 03:53. |
|
|