Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-03-01, 14:14   #1
sox

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1361

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sox - The Green Book - (Fotboll)

Sox, taskigt nick-val med tanke på plingadet i IRC:en under MLB säsongen, men jag står mitt kast. Har nöjesspelat sen högstadiet en 15+ år sedan med ett hyfsat resultat, garanterat minus ändå trots en del fina vinster.

Bästa spelminnet är 3-1 till Dortmund i CL-finalen 1997, ett resultatspel på SvS som av någon anledning har etsat sig fast. Sämsta (detaljer förträngda) är nog ett antal live-tiltningar på betfair, har blivit några med åren...

Nystart jag vet inte vad i ordningen, tredje enligt mitt senaste excel-ark (som även de har nystartats...) där jag sköter bokföring vid sidan av. Där för jag daglig saldostatistik med kurvor och mål, ROI och betsize och hela fadderullan. Jag minns att jag började förra sommaren med ett mål att jag skulle köpa mig en båt i maj/juni i år. Verkar blir något uppblåsbart att ha i bassängen än så länge...

Problemet jag står inför är jag står konstant och stampar på samma plats vad gäller den totala kassan. De flesta sheets jag har fört manuellt, på andra siter och sharps går mer eller mindre +-0. Sen spelar jag lite utanför ramarna och de är garanterat -EV.
Så trots bonusar och insättningar lyfter det aldrig, även om rullen i höstas låg på det dubbla mot idag.
Teorin tycker jag att jag besitter och jag kan prestera bättre, det är jag säker på.

Mitt senaste sheet https://www.sharps.se/spreadsheet/sox svingade vilt men jag har identifierat flera problem, som även funnits tidigare, som nu ska rättas till. Ett är det rena ryggandet som ska skäras ned. Antingen följer jag en capper och tar allt eller så tar jag inget. Inga ryggar på folk jag inte kan följa till 100%. Detta för att jag kan med 100% garanti pricka alla downswings och sen missa uppgångarna av olika anledningar.

Den här dagboken ska under våren visa gröna siffror. Sen får vi se om jag gör en ordentlig insättning när fotbollen drag igång till hösten, dock gillar jag pinnacle men bor i Sverige, får se hur man löser det bäst.

Spel lägger jag i tre sheets.
https://www.sharps.se/spreadsheet/explodential är den normala boken för alla spel, inklusive de rena ryggar (utan egen analys) jag tar och de får ett namn i rekar-fältet. Övriga är mina "egna" spel där jag själv valt att spela baserat på befintlig information kring spelobjektet (inkl andras rekar).

https://www.sharps.se/spreadsheet/sox2-6 är ett test av Stoffos 2-6 system, tjuvstartad för övrigt. Vi får se vad jag gör med den men för tillfället läggs det spel där. Den har en egen kassa ock ska rättfärdiga sin existens.

https://www.sharps.se/spreadsheet/6015 är sheet för bara parlays, lite mer risk för att kanske bygga rulle snabbare. Mini betsize, bra för action-junkien i mig också.

Jag spelar med dynamisk betsize som jag räknar upp varje morgon efter USA-liren, med en ratchet-variant då jag bara justerar ned betsize när jag gått back 10% från senaste topp. I det fall jag lägger spel några dagar i förväg kan de då få en "avvikande" betsize mot andra i samma unitstorlek den dagen. Filtrerna i sheetet har dock koll. Jag planerar att skriva åtminstone en rad per spel jag lägger men troligen inte i full-rek format.

Extra om betsize, i info-fältet står värderingen. 1-4u på egna spel, där 1 är låg bet, 2 är standard bet, 3 är hög bet och 4 är "all-in".
Körde 1-3 tidigare men gillade RobinDs "bankränta" unitsize som han har i sitt sheet och den behövs ibland då jag i mitt tyckte hittar ett riktigt riktig bra spel. Normal är det dock 1-3u som gäller.
Vad gäller rekar-ryggar så står det 1-5ru i info fältet, flatbetter-ryggar kör jag "flat" på tex 3ru som är tex 1.8% beroende på vilken tilltro jag har till dem.

Senast redigerad av sox den 2011-03-01 klockan 14:34. Anledning: betsize
sox är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-01, 14:21   #2
sox

Standard

Dagens första spel, sitter på jobbet så det blir nog flera ikväll.

Ogiltigt spel-ID: 303615

Grosseto 6-6-2 hemma, Padova 0-7-6 borta. Bob på gamblers vardag skriver "Padova saknar från förra matchen två ordinarie backar och två ordinarie mittfältare. Sen är topscorer Succi och första målisen borta sen tidigare och även ytterligare två mittfältare."
Introducerar det som går som "lay" i info-fältet i mitt sheet. Istället för att boka på betfair så kombinerar jag ofta ihop spelen själv till marknadshögsta (på mina bookies) och tjänar idag en tiondel i odds mot betfair. Lay-liren går automatiskt på 1u tills jag har koll på hur jag går där. Oj bet365 pendlar mellan 1.43 och 1.4 på AH +0.5, lite ovanligt att de ligger så nära

Senast redigerad av sox den 2011-03-01 klockan 23:44. Anledning: bet365
Gammal 2011-03-01, 16:53   #3
sox

Standard

Ogiltigt spel-ID: 303948

2.41 känns väldigt högt, leffe 21-18 hemma Modena 14-22 borta. Sällan målsnålt för båda lagen, Över 2 låg på ~1.77 men tycker att chanserna för 3 bör vara goda. Ordinarie målvakt i modena borta, troligen guardalben som står istället, om inte så blir det en primavera lirare. Standardbet 2u

Senast redigerad av sox den 2011-03-01 klockan 23:44.
Gammal 2011-03-01, 17:13   #4

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 3509
Standard

Albinoleffe har spelat ö2,5 i 65% av sina hemmamatcher denna säsong.
Modena har spelat u2,5 i 62% av sina bortamatcher denna säsong.

Modena har gått över 2,5 i 3 av sina 10 senaste totalt.
Albinoleffe har gått över 2,5 i 6 av sina 10 senaste totalt.
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-01, 19:39   #5
sox

Standard

Många spel för en första dag men tycker att jag hittar bra spel. Analysformen var god i helgen trots spelledighet

Lite mer Albinoleffe stats, bland annat Sala (+ två till) saknas i försvaret, mycket rutin borta.

6-2 Ö2.5 i inbördes sen 2007
Senaste 10 hemmma Leffe 9-1 Ö1.5
Senaste 10 borta Modena 9-1 Ö1.5
Blir det två kan det gärna bli 3, tyvärr 2.45 på pinnen nu.

Ogiltigt spel-ID: 304205

Spelar även Espanyol, rekad Här av Riise och ser den i Jackees sheet också. 2u

Ogiltigt spel-ID: 304235

Viss kryssrisk men 2.6 på Girona är högt, Jackee har den till 2.35. 4 raka varav 3 hemma för Girona. Granada inte alls lika bra borta, 1-3-1 efter jul med ett kryss mot jumbon Ponferradina senast (borta) 2u

Ogiltigt spel-ID: 304253

Ingen Graffiedi men väl Caccia, Piacenza i målform med 5,5,4,5, mål och en 0-0 för normalfördelningens skull senast. 3-2 borta mot Siena var starkt. 7-3 Ö2.5 senaste 10 hemma, Empoli 5-5 motsvarande. 2u

Ogiltigt spel-ID: 304264

Ogiltigt spel-ID: 304266

Topp mot botten, båda lagen i så där form faktiskt men det är tre lag Siena/Novara (+Atalanta) som slåss om uppflyttning så de har inte råd att tappa mot konkurrenterna. Starka hemma. Sitter en så är det plus. Blev även en liten action parlay på den på 365. 2u på båda

Ryggade Sighurts överspel på Exter/Tranmere o Hartlepool/Hudds. Kändes bra och så slapp jag kolla upp infon noggranare, blev ryggunits på dem istället.
Espanyol blev ett B1 i 2-6 sheetet, tidsbrist gör att jag inte fokuserade på bra lir dit idag, blir nog dock ett B2 på ett av överspelen i england. EDIT: Över på exeter som B2

Senast redigerad av sox den 2011-03-01 klockan 23:45.
Gammal 2011-03-01, 20:59   #6
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Bankränta size, nice! Har inte använt min ännu!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-01, 23:51   #7
sox

Standard

Ugh ingen bra start, bryt ihop och kom igen
Ångrar mig om dawgsen, gillar inte spela mot mitt Rangers speciellt inte när Henke står, hoppar alla idag.

Senast redigerad av sox den 2011-03-02 klockan 00:04.
Gammal 2011-03-02, 19:44   #8
sox

Standard

Ingen bra dag igår, skippade hultas lir då mitt Rangers var iblandat, 3-1 hade varit fint för kassan...
Ont om tid idag, att jobba är mer Ev+ och lite dagishämtning och matlagning på det.

Ogiltigt spel-ID: 305702

Villarreal har ett starkt lag idag. Hercules suger verkligen borta, många skador också.
Kör en halvtidare också som rygg på Sighurt

Ogiltigt spel-ID: 305716

Sociedad verkar ha med prieto och griezmann men ingen Llorente, Levante saknar sin bästa målskytt.
Dubbel på spanjorerna också.

Ogiltigt spel-ID: 305703

Spelar även Ried i Österrike, det där bör de ta.

Senast redigerad av sox den 2011-03-03 klockan 00:37. Anledning: Wow, sicken madrömsstart
Gammal 2011-03-04, 18:26   #9
sox

Standard

Ogiltigt spel-ID: 308393

Ogiltigt spel-ID: 308368

Ogiltigt spel-ID: 308390

Kall kallare sox, ingen bra start för dagboken, formen som bortblåst. Tur att det var få bra spel i veckan så att man höll sig bort helt och hållet.
Två franska lir, hittade bra odds på Cannes på pinnen som ser ut att komma med ett bra lag mot ett på bortaplant mediokert Gap.
Högt odds på Ajaccio också som också har rätt ordinarie lag vad jag kan se. Tours/Sedan hemma i liknande matchups ger ca 1.7 och trodde korsikanerna skulle ha liknande. Inte hittat nån info för att de inte skulle ha minst 50% chans.

Sarpsborg har gett fina pengar hela säsongen då de krossat motståndet i Norge. Bara 4-3 hemma i i grundserien men då var de klara vinnare och Rosenborg kämpade för att nå slutspel. 9-0 i första matchen i slutspelet, dock hemma.

Senast redigerad av sox den 2011-03-05 klockan 02:35. Anledning: mardröm...
Svara

td