|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-03-03, 00:04 | #16 |
3/3 spelstopp 01:05, 03:05 samt 04:05
NHL på agendan igen och jag ger mig inte pga av förlusten igår. Idag pangar vi på med 5 NHL spel där 4 är hämtade från den eminenta rekaren Hultas samt ett spel från NHL Gamblerns blogg. Ogiltigt spel-ID: 306599 Ogiltigt spel-ID: 306602 Ogiltigt spel-ID: 306621 Ogiltigt spel-ID: 306608 Ogiltigt spel-ID: 306604 Ni känner igen systemet, Hultas kör på med sin ML DOGS och överspelet kommer från NHL Gamblern. Jag har kollat väldigt lätt på matcherna då jag vägrar rygga någon rakt av, (spelar ingen roll hur bra man än är) och fick en positiv känsla från de flesta speciellt Red Wings och överspelet mellan Maple Leafs och Penguins. Även Papaks rek i Copa Libertadores avgörs inatt så det blir en spännande natt med mycket action! Fingers crossed Senast redigerad av Riise den 2011-03-03 klockan 08:44. |
|
2011-03-03, 08:43 | #17 |
3/3 Spelstopp 14:00
Ogiltigt spel-ID: 306866 Intressant spel som jag hittat i Shorelines speldagbok. Jag har kollat lite ytterliggare på matchen och jag ser helt klart värdet här. Sibirs tränare talar om vikten att upprätthålla det cupfacit man haft på senare år med en fin finalplats förgående säsong. Han säger också att dom tappat lite kvalitet men att dom strävar hårt efter att uppnå RPL kvalitet igen inom en snar framtid. Med tanke på Spartaks rätt tunga avbräck ser jag hotet begränsat till två stycken individuellt duktiga brassar, Ari, ni vet han som öste in mål i Kalmar samt Ibson, en mycket duktig spelare. Resten av infon får ni genom hans bra motivering till spelet här: https://www.sharps.se/forums/speldagb...66/#post110401 Tung natt och jag hoppas siffrorna i spreadsheetet kan putsas en aning idag. Senast redigerad av Riise den 2011-03-03 klockan 16:07. |
|
2011-03-03, 08:51 | #18 |
Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 654Fotboll Side plays "t Stats: 39 - 24 - 0 ROI: 136.71% Vinstprocent: 61.90% |
Jag tycker mig se att spelstopp är kl 14.00. Är jag snurrig eller kan det blivit fel i texten??
|
2011-03-03, 10:47 | #19 |
|
|
2011-03-03, 12:35 | #20 |
3/3 Spelstopp 20:00 samt 21:15
Här kommer två intressanta kvällsspel jag hittat i den sydeuropeiska fotbollen. Ogiltigt spel-ID: 306919 Spoiler:
Ogiltigt spel-ID: 306933 Spoiler:
Senast redigerad av Riise den 2011-03-03 klockan 22:21. |
|
2011-03-04, 13:11 | #21 |
Fredagsfika med genomgång av spelen hitills och andra tankar
Ja då har jag fått igång den här speldagboken och nu lagt några spel och dags för en liten utvärdering samt tankar kring spelen. Detta gör jag för att följa min egna utveckling så att den håller den kurs jag vill och eftersträvar. Första inlägget kom i tisdags då jag även spelade ett spel i La Liga och skrev en längre rek/speltips kring matchen mellan Espanyol-Mallorca. Jag skrev en längre rek/speltips än vad jag vanligtvis gör för att ge er en bild av hur jag jobbar när jag tar fram ett spel som jag tycker är intressant, vad för information jag går efter/använder och hur jag analyserar matcher. Hoppas den inblicken var nyttig för er som kikat in här och gett er en större förståelse. Själva matchen såg jag inte men vad jag kunde utläsa av matchrapporter så var Espanyol hyfsat spelförande medans Mallorca skapade dom farligaste chanserna. Man missade en straff, hade en boll inne men som blev bortdömt och gjorde utöver de två mål så de var en välförtjänt seger. Som jag skrev i min analys så kan Mallorca höja sig mot de bättre lagen på bortaplan där man kan ligga kompakt och kontraslå och det var precis det man gjorde i den här matchen. Trodde Espanyol skulle komma med en positiv energi in i matchen och ta tag i den från första minuten men där var jag lite fel ute. Är ändå nöjd med spelet då Espanyol ändå gav 2.20 och det tycker jag var en överodds med tanke på förutsättningarna, att den inte satt den här gången var ju synd men nöjd med spelet överlag. På onsdagen drog till med hela 6 stycken spel. Tycker analyserna var korrekta på alla spelen där jag tog ett par "chansningar" som jag såg värde i. Osasuna borde ha fått in en boll och där men underspelet satt som en smäck. Bilbao gjorde inte jobbet defensivt och de tackade överspelet för. Trodde faktiskt mycket på Bilbao i den matchen och när man tog ledningen borde man kunnat förvalta detta till minst en poäng, nu är inte allt frid och fröjd i Bilbao lägret och det syns ju inte minst i resultaten där man nu två matcher irad tagit ledningen för att sedan tappa och förlora. Celtic tog mycket riktigt en 1-0 seger som jag trodde och det spelet var jag aldrig nervös för, speciellt inte efter att Rangers fått en man utvisad. Arsenal spelet, jaa de gick ju inge vidare. Analysen löd: Klarar Orient hålla tätt första 20 min så att man känner att man har en chans att sprida magi igen i turneringen, då får Arsenal spelarna ett helvete att bryta ner ett 10-manna försvar. Det klarade man inte då Bentdner fick fnatt och gav Arsenal ledningen i 6 minuten för att sedan göra 2 mål till och när till och med Clichy nätar, ja då sitter inga underspel hur stora de än må vara. Summa summarum under onsdag så är jag hyfsat nöjd med spelen, frågetecken ställer jag ändå kring mina analyser i Bilbao och Arsenal spelen. Torsdagen började med en match i ryska cupen som aldrig var nära att sitta. Inte de jag såg i andra halvlek iaf då Spartak hade full kontroll på händelserna och imponerade faktiskt lite på mig trots de tuffa yttre förutsättningarna som inte skulle gynna dom. De två kvällsspelen känner jag var hitills mina två bästa. Racing matchen fick en oväntad törn med ett tidigt rött kort för Kennedy och C/O men man krigade till sig en pinne och min analys tycker jag var fläckfri då jag insåg att det var en stor kryssrisk i matchen, därav +0AH spelet. Statistik spelet i Portugal var ju lugna puckar och nöjd med att jag kan hitta spel med värde trots att informationen var bristfällig. Det som jag varit mindre nöjd med är spelen i NHL, katastrof!!! Nu när dessutom Hultas slutar lägga fram sina NHL spel så känner jag att det är dags att lägga ner spelen i den omöjligaste av ligor att spela på. Jag har oerhört STOR respekt för Hultas som bevisligen kan gå rejält med plus på NHL då de i mitt tycke kan vara bland de svåraste marknaderna att spela på då alla slår alla, jag tycker mig inte hitta någon logik alls bakom någonting, nej usch, överlämnar sånt åt proffsen. Tack för spelen Hultas, hoppas du återvänder snart till Sharps, du höjer verkligen nivån avsevärt! Tog rygg på Soap i en League One match i veckan som satt, inga problem där inte. Papaks Copa Libertadores match har jag inte mycket att säga om, fint spel Papak hittar. För att försöka kort sammanfatta de jag nyss skrivit så är jag nöjd med min start trots de röda siffrorna, jag vet att det kommer vända om jag fortsätter jobba såhär och skippar NHL spelen. Jag är lugn. Kommer trolig några spel från min sida under dagen som rör kvällens fotbollsmatcher i diverse serier. Kriga på! / Riise |
|
2011-03-04, 13:40 | #22 |
Kod:
Racing matchen fick en oväntad törn med ett tidigt rött kort för Kennedy och C/O men man krigade till sig en pinne och min analys tycker jag var fläckfri då jag insåg att det var en stor kryssrisk i matchen, därav +0AH spelet. Annars tyckte jag det var intressant att läsa dina tankar. Alltid bra att vara självkritisk och inse sina misstag. |
|
2011-03-04, 13:46 | #23 | |
Citat:
För det är ju rätt som du säger, borde ju kunnat finna något värde där även om oddset var "lågt" Ska inte glömma de nästa gång iaf. Man lär sig av sina misstag (förhoppningsvis) Tack för att du uppmärksammade detta! Senast redigerad av Riise den 2011-03-04 klockan 13:48. |
||
2011-03-04, 14:56 | #24 |
X2 i Racingmatchen gav 1,71. Sen om det var ett bra odds eller inte vill jag inte svara på. Men anser man att det finns en VÄDLIGT stor kryssrisk kan det ibland vara intressant att spela X2 iställer för +0AH (DnB).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Riise (+1) |
|
2011-03-04, 15:25 | #25 |
3/4 Spelstopp 18:00, 20:30 samt 20:45
Fyra spel idag från den europeiska fotbollen. Ogiltigt spel-ID: 308280 Spoiler:
Ogiltigt spel-ID: 308275 Spoiler:
Ogiltigt spel-ID: 308283 Spoiler:
Ogiltigt spel-ID: 308270 Spoiler:
Senast redigerad av Riise den 2011-03-04 klockan 22:45. |
|
2011-03-04, 16:30 | #26 |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Snyggt hugget på Anderlecht, jag satt och drällde för länge och missade det stora oddsdroppet. Trodde det skulle komma närmare kickoff eftersom det vände uppåt idag på dagen.
Aja, får skylla mig själv. Borde tagit spelet redan igår! Kommer troligen lägga in ett spel på liven senare. |
2011-03-04, 16:31 | #27 |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Snyggt hugget på Anderlecht, jag satt och drällde för länge och missade det stora oddsdroppet. Trodde det skulle komma närmare kickoff eftersom det vände uppåt idag på dagen.
Aja, får skylla mig själv. Borde tagit spelet redan igår! Kommer troligen lägga in ett spel på liven senare. |
2011-03-05, 12:59 | #28 |
Lördagsgodis!
Ett smörgåsbord står uppdukat idag och möjligheterna är oändliga. Gäller bara att välja rätt och inte bara gå på det som "ser" gott ut utan studera "rätterna" närmare. Ogiltigt spel-ID: 309622 Ogiltigt spel-ID: 309632 Spoiler:
Ogiltigt spel-ID: 309625 Ogiltigt spel-ID: 309640 Spoiler:
Ogiltigt spel-ID: 309629 Spoiler:
Ogiltigt spel-ID: 309636 Spoiler:
Ogiltigt spel-ID: 309638 Spoiler:
Inga längre motiveringar idag då jag inte hinner helt enkelt! Hoppas kunna ge bättre info imorn om jag hittar något intressant!. Senast redigerad av Riise den 2011-03-05 klockan 23:04. |
|
2011-03-05, 14:10 | #29 |
Dina motiveringar idag räcker gott och väl. Bra skrivet! Lycka till!
|
|
2011-03-06, 11:13 | #30 |
Söndagsbuffé uppdukad!
Fint utbud idag och jag har lyckats hitta 6 stycken spel som jag tror mycket på. Ogiltigt spel-ID: 310855 Spoiler:
Ogiltigt spel-ID: 310856 Spoiler:
Ogiltigt spel-ID: 310844 Spoiler:
Ogiltigt spel-ID: 310852 Spoiler:
Ogiltigt spel-ID: 310875 Spoiler:
Ogiltigt spel-ID: 310938 La även in ett livespel på den här matchen då jag missade matchstarten och något jag tänkt lira pre game. Båda lagen har gjort mål på slutet och jag är inte imponerad av Zenits defensiv såhär långt. CSKA ser stabilare ut. Båda lagen har kvalité i anfallet och det lär säkerligen bli ett par mål. Spelet lades 10 minuter in i matchen då det fortfarande stod 0-0. Ber om ursäkt för att jag missade matchstart. Senast redigerad av Riise den 2011-03-07 klockan 10:17. |
|
|