|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-08-02, 23:15 | #1126 |
Håller såklart med dig om Jonsson,Perfa.Ryggar dig på denna.
Finns bara en handfull (knappt det)som kan vinna,och vid en eventuell skada på Jonsson borde det inte vara några problem att "köpa ut sig". 3 units investeras... Skulle vara kul att höra från dig,hur pass skitnödiga Dacke-folket börjar bli.Kvällens förlust är ju en riktig katastrof,om nu ryktet stämmer att Lejonen börjar få ordning på sekinerna.Får Gislaved-laget tillgång till Holder,Ward och Bjerre i slutspurten då är sistaplatsen garanterat Dackarnas. Hur går snacket? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+2) |
|
2011-08-02, 23:27 | #1127 | |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957Speedway 2013 Stats: 6 - 6 - 0 ROI: 97.78% Vinstprocent: 50.00% |
Citat:
Det är en riktig krisstämpel över laget och ingen förstår egentligen någonting, vad det är som håller på att hända. Frågan är egentligen hur pass mycket de insett att de MÅSTE börja jobba som ett lag, inte bara på banan men även utanför? Det är det här jag har sagt hela tiden, man kommer mycket mycket längre med ett jämnt lag än bara ett stjärnfyllt som till slut fallerar. Det är det som håller på att hända med Dackarna. De måste sätta sig ner och diskutera hur de ska göra i sluttampen nu för timglaset börjar rinna ut ordentligt. Jag kan säga så mycket, att leendet man ser på denna bilden nedan på Micke Karlsson, finns inte i dagsläget. Snart på en Allsvensk oval nära dig! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+5) |
|
2011-08-02, 23:40 | #1128 | |||||||
Vi tackar Lill-Wikegård för den analysen.
Trots att man alltså fuskade till sig en RR ikväll torskar Dackarna.Tror att man nog inte insett vilket tapp man gjorde när man avpoletterade(?) Jerker Eriksson på ledarsidan.Kolla vad han uträttat i Valsarna iår. Lägger ett till lir inför SM-finalen;
Ruud lär ha med sig en postiv känsla nästa gång han beträder Målilla-ovalen.Detta efter kvällens imponerande insats,som bäste Lejon-förare.Jag gillar Lill-tummens grabb,men eftersom han fortfarande är junior lär prio ett för honom vara JSM-Finalen,kvällen innan.Fel favorit enligt mig. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+2) |
||||||||
2011-08-03, 00:53 | #1129 | |||||||
Det var en jävla grabb och vad flitig i tråden nu då. Allvarligt talat,det här spelat har jag gått och sneglat på varje gång det har funnits tillgängligt hos Unibet.Nu gjorde jag slag i saken,och det är nästintill maxspel som gäller. Lite motiveringar varför; Om nu Dackarna trillar ur iår,kommer naturligtvis Andreas Jonson vara väldigt sugen att köra för sitt "hemmalag" Rospiggarna i elitserien nästa år.Han har hus och familj i Roslagen.Dessutom har han ju redan iår "hittat hem" med sina bejublade styrningar för Piggarna i allsvenskan som gästförare.Lagets andra två stjärnor Simon Gustafsson och Kim Nilsson blir båda 22 nästa år och faller således för juniorstrecket,och blir seniorer.Detta betyder att dom inte längre har någon kvoterad juniorplats i elitserien.Dom vet alltså att om bara de sköter sina kort rätt i Rospiggarna iår,finns möjligheten att få köra elitserien i Hallstavik nästkommande säsong.Det är återigen ett jävla tryck i Roslagen kring speedwayen,fina publiksiffror och allmänt uppåt.Har ändå tvekat med att lägga spelet eftersom jag inte vetat om Rospiggarna verkligen vill gå upp i eliten,med tanke på succen i Allsvenskan.Fina publiksiffror och relativt billiga förarutgifter.Men efter att ha läst följande blogginlägg av lagledare Mikael Teurnberg,tvivlar jag inte längre. http://norrteljetidning.se/lasarnytt...ngId=19.614286 Senast redigerad av eddieh den 2011-08-03 klockan 00:58. |
||||||||
2011-08-03, 19:49 | #1130 |
Onsdagkvällens skörd från de brittiska öarna.
Ogiltigt spel-ID: 456915 Pirates helt ordinarie efter den tunga kraschen i Coventry för en tid sedan. Ward, Hefenbrock och Doyle välkomnas tillbaka. Det innebär att de två sistnämnda går in på reservplats tillsammans och Gafurov flyttas upp på ordinarie. Laget känns rätt igenom som en solid uppställning. Wolves däremot har det VÄLDIGT jobbigt. Inte nog med att Freddie tvingades utgå senast och blir antagligen borta ett par matcher. Chris Harris gästar i hans frånvaro och det är vanligtvis en jävligt bra switch, denna säsong har han dock sett lite sisådär ut stundtals. Han kan Wimborne men räcker hans tveksamma form till? Han såg inte jättevass ut igår för Västervik så att det skulle ändras bara sådär känns osannolikt men man vet aldrig. Vidare så meddelades det under dagen från Wolves-håll att de även får klara sig utan Peter Karlsson, det blir R/R för honom och samtliga i laget kan ta hans heat. Laget för kvällen ser mycket, mycket svagt ut och jag vet inte riktigt vilka i laget som ska plocka fina poäng? Förhandstipsen på de som MÅSTE leda laget är ju Harris, Woffinden och kanske också Proctor till viss del. Nä, svårt att se hur Wolves egentligen ska bära sig åt och komma härifrån med en ATS-win. Håller dock ner insatsen till strax över medel då -20.5 alltid är en svår spread att knäcka över femton heat, det kan hända mycket i en match och sen tillkommer ju Joker-regeln som kan användas två gånger/match för laget som släntrar efter poängmässigt. Ogiltigt spel-ID: 456929 Vi kör en favorit i repris, det gick bra senast och det är en väldigt hög total att knäcka iochmed att dansken inte kan ta några extra heat förutom sina fyra ordinarie + eventuellt nomineringsheat. Det innebär som max 15 poäng för honom och att han endast får droppa 2 poäng för att knäcka denna. Alltid ett svårt uppdrag och jag tror mycket väl att framförallt hans yngre bror kan behöva hjälp i de tre heat de kör tillsammans. Ogiltigt spel-ID: 456932 Allen har sett väldigt stabil ut på hemmabanan på sistone efter en liten formdipp. Darkin börjar komma till åren och håller till mest i Premier League (andradivisionen på de brittiska öarna) och hemma i Ryssland. När matchen är över bör Allen ha plockat in denna spread och gått om. Ogiltigt spel-ID: 456935 Tjecken är ok på reserven för King's Lynn, åldern börjar dock ta ut sin rätt på 37-åringen. Ser hans reservkamrat Sitera som bättre redan trots sin ringa ålder på 23 om man jämför med Topinka. Stead välkomnas tillbaka efter skadefrånvaro, kan vara lite rostig absolut. Men han är mycket bättre än kvällens kombattant, hade det varit senare och han fått några matcher innanför västen så hade denna varit -2.5 IMO. Med en hyfsad comeback ska han vara före TT när kvällen är över. Senast redigerad av Overkill den 2011-08-03 klockan 22:53. |
2011-08-03, 23:08 | #1131 |
Katastrofkväll, vad pinsamt! Inget gick som det skulle och slutar 0-4 -10.5u
Ogiltigt spel-ID: 456915 Poole - Wolverhampton 54-42 FT Gästerna använde jokern två gånger och fick väldigt bra betalt på det, 3-6 och 2-7. Svårt att hämta sig från det. I övrigt gjorde hemmalaget en väldigt bra insats och även gästerna gjorde bättre ifrån sig än jag trodde de var kapabla till. All cred till Wolves! Ogiltigt spel-ID: 456929 Bjerre 3+3+3+3+1 = 13 poäng Dansken fortsätter jävlas ordentligt med mig. Efter att ha gjort rent hus i sina ordinarie heat går han i nomineringsheatet med chans på en maximum ikväll. Väl där står Bjerre för en halvchoke genom att bara plocka en poäng, givetvis. Marginaler, marginaler.. Ogiltigt spel-ID: 456932 Allen 2+1+1 = 4 poäng Darkin 2+1+0+2 = 5 poäng Olly genomförde bara tre heat, han avstod sitt sista heat. Antagligen pga känningar av någon skada han ådragit sig tidigare. Darkin gör en bättre insats än jag trodde han var kapabel till. Ogiltigt spel-ID: 456935 Topinka 0+2+3+0+1 = 6 poäng Stead 1+2+0+2 = 5 poäng Att Topinka skulle lyckas vinna ett heat under kvällen, riktigt starkt! Trodde jag verkligen inte heller. Stead verkar treva lite, dock inte så lustigt egentligen men jag trodde faktiskt runt den summan han fixade hem ikväll skulle räcka för att klå tjecken, men icke. Kommer börja komma med efteranalyser för att få en bättre överblick över mina picks också. Ikväll var jag rätt snett ute, fiskade rejält. http://www.youtube.com/watch?v=MyOV1RL59R4 Åter under morgondagen, Allsvenskan + Elite League på tapeten. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+3) |
2011-08-03, 23:17 | #1132 |
Känns som både du och jag fiskar i grumligt vatten,vad gäller UK.Jag har iallafall bestämt mig för att först och främst koncentrera mig på SWE & GP,tillsvidare.Det är så väldigt ojämna prestationer från förarna i Elite League.
Dom fina kvällar man har i Elitserien och Grand Prix,äts snabbt upp i UK. Bjerre |
|
2011-08-04, 17:16 | #1133 |
Kommer fortsätta nöta även Elite League, känner att det börjar släppa någorlunda. Börjar med detta för kvällen, skönt att dyka på sådana här direkt när man hittar hem till datorn efter jobbet.
Ogiltigt spel-ID: 457672 Polacken var igår superhet, 13 poäng på sina fem heat via tre heatsegrar. I övrigt två andraplatser bakom Nicholls och Bjerre som båda var stabila under gårdagen. Stead tillbaka nyss från skada och han körde ungefär som förväntat igår med sina 5 poäng, hade kanske räknat med någon ytterligare. Under gårdagens bortamatch mot King's Lynn körde dessa två i par med varandra i tre av fyra ordinarie, resultat? Janowski före i samtliga. Tror knappast Stead är tillräckligt kapabel så här tidigt efter comebacken att producera uppemot 7-8 poäng som är det som minst lär krävas för att slå sin polske lagkamrat. Fortsatt tre heat även ikväll tillsammans och ser det som mycket svårt för Stead att svara på Janowskis form. Given maxinsats för min del, hade själv satt Janowski som fav till max 1.70 med en spread på -1.5. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+3) |
2011-08-04, 17:39 | #1134 |
I nuläget blir detta kvällens enda pick, beror på om Expekt eller Sportingbet eller kanske Betsafe släpper några bra senare.
Återkommer annars kan man följa kvällens spel här - http://speedwayupdates.proboards.com...ay&thread=8537 |
2011-08-04, 18:34 | #1135 | |
Citat:
|
||
2011-08-04, 18:50 | #1136 |
|
2011-08-04, 19:09 | #1137 |
Oki doki,men inget lir nu
|
|
2011-08-04, 22:27 | #1138 |
Ogiltigt spel-ID: 457672 Janowski 2+0+2+3+1 = 8 poäng Stead 3+2+1+1 = 7 poäng Janowski inledde väldigt osäkert men körde upp sig ju längre kvällen gick. Stead gick däremot tvärtom, från riktigt bra till mindre bra via två svaga tredjeplatser på raken i sina två sista heat, således fick han inte chansen i nomineringsheatet. Utan Nicholls och Janowski fick Swindons två platser där. Bjerre och Sundström stod för motståndet och båda har varit RUSKIGT bra under kvällen. Allt förutom en nolla för polacken skulle säkra vinst på kvällens enda pick. Hur gick det? Bjerre heatsegrare, Nicholls tvåa. JANOWSKI trea och den pinnen som behövdes för att slå Stead pillades in i protokollet på mållinjen mot Sundström! SKÖNT! |
2011-08-04, 22:37 | #1139 |
eddieh, intressant läsning angående att Lejonen inte beviljas Elitlicens för 2012.
http://www.svemo.se/ImageVault/Image...ltHandler.aspx Det är inga dåliga skulder föreningen har till framförallt Holder och Adams. Återstår att se hur de löser detta, om de överklagar (vilket jag är rätt säker på förvisso!) och hur de går vidare från förbundets håll. Undrar dessutom hur detta kommer påverka i de sista matcherna laget har kvar i Elitserien under 2011 års säsong. 9/8 Västervik H 16/8 Valsarna B 23/8 Indianerna H 30/8 Vetlanda B 6/9 Vargarna B |
2011-08-04, 22:41 | #1140 |
Snyggt Perfa.
Helt klart ett fint utskick från NB.Hade jag varit hemma hade jag med maxat det här objektet,no doubt.Men tycker det blev onödigt spännande,Stead är och har alltid varit en sopa,IMO.Janowski är i mina ögon redan nu Robins bäste förare. En liten korrigering av mitt inlägg från igår.Jag kommer naturligtvis att plocka spel från UK när jag väl känner att läget finns.Men jag kommer lägga störst tid och fokus på Elitserien und Grand Prix. För det är ju som good old Kenny,sjunger; http://www.youtube.com/watch?v=wbGs8...eature=related Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+2) |
|
|