Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-02, 17:46   #1111

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 121
Standard

Är lite sugen på Dackarna idag, vad tror ni om dom? Finns +3.5 @ Bet365 till 1,95 och +4.5 @ expekt till 1.80. Känns inte det lite högt ni som är mer insatta i speedwayn?

Även Piraterna tycker jag är intressant.

Edit: Och där kom Perfas spel!
lagavulin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 17:50   #1112

arferts avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 844

arfert - speedway
Stats: 145 - 115 - 4
ROI: 113.50%
Vinstprocent: 55.77%

Standard

Ser inget som helst värde i Dackarna nu när Freddie Lindgren är blåslagen och missar kvällens möte. Till Dackarnas förtret kan man heller inte köra R/R för honom.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lagavulin (+1)
arfert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 18:02   #1113

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 828
Standard

Hur många heat får Jonsson (mest troligt)?
kakan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 18:19   #1114

eddiehs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1751

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Sorry boys,hinner inte med att bidra något i tråden.Kommer bara ett lir inför kvällen,det känns bra på förhand;

2011-08-02 19:00ElitserienVästervik vs Piraterna -2 EFTER 8 HEAT 3 2.100

2011-08-02 19:00ElitserienVästervik vs Piraterna -2(Tie) EFTER 8 HEAT 0.4 9.000

De unga killarna i Piraterna (minus Greg) kommer få problem i början med att hitta rätt inställningar på cyklarna.Västervik är en lurig bana när man inte är van.
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 18:23   #1115

eddiehs avatar

No Brakes

Standard

Btw,skumma som hastigast igenom tråden.Tror tyvärr,på slakt i Kumla och att Lejonen vinner i Målilla.Men det är bara mina två cent.Har inte hunnit lagt ner någon tid på längre analyser i de matcherna.

Att ha semester som familjefar,är stressigt.

Good luck tonight,boys.
jonas326 (+1), lagavulin (+1)
Gammal 2011-08-02, 18:53   #1116

Standard

Okej, tack för input! Hoppar över dom spelen idag.
Gammal 2011-08-02, 19:03   #1117

arferts avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 844

arfert - speedway
Stats: 145 - 115 - 4
ROI: 113.50%
Vinstprocent: 55.77%

Standard

Hörde precis på radion att Dackarna hittat ett kryphål och kommer köra R/R för Lindgren. Lejonen överklagade, men fick avslag. Läge att live Dackarna +4 på Bet365.
arfert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 19:46   #1118

Standard

Andreas Jonsson är het för Dackarna idag. 3 vinster på 3 starter.
Gammal 2011-08-02, 21:42   #1119

Overkills avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

KLIRR KLIRR!!

SWEEEEEEEEEP! 6
-0 +15.66u

Ogiltigt spel-ID: 455800

Västervik - Piraterna 41-49 FT

Efter att de två inledande heaten slutat 3-3 så tog gästerna över föreställningen totalt, ledde hela vägen från tredje heatet och matchen ut. Matchavgörande blev 1-5 i sista ordinarie. GOTT JOBB, pirater!

Ogiltigt spel-ID: 455806

S Ulamek 0+2+0+1 = 4 poäng
J Davidsson 2+3+1+3+0 = 9 poäng

Blev aldrig sådär riktigt spännande här heller, efter Davidssons första trea så var det stängd butik hela vägen.

Ogiltigt spel-ID: 455816

A Jonsson 3+3+3+3+0+2 = 14 poäng

Aldrig någon egentlig fara på taket faktiskt, inför sina två sista heat behövde han en poäng. I sitt sista ordinarie missade han i starten och hamnade i de bakre leden och hämtade sig aldrig därifrån, dock så är det ju så här att blixten slår aldrig ner två gånger på samma ställe, och det var fallet även ikväll. I nomineringsheatet gjorde han sin beskärda del för laget och plockade två poäng och klev över totalen.

Ogiltigt spel-ID: 455819

D King 1+0+1+0+2+0 = 4 poäng
D Ruud 3+1+3+1+3 = 11 poäng

Här var det inte heller något snack, Ruud blev poängbäst i Lejonen tillsammans med dansken Bjerre. Han var outstanding på reserven ikväll och tog t ex 3 poäng mer på egen hand än om man lägger ihop hans reservkollegas, Berntzon (1 poäng) + Dackarnas två reservförare, King (4 poäng) + Larsson (3 poäng). MYCKET stabil insats av Ruud och starkt bidragande till Lejonen seger!

Ogiltigt spel-ID: 455888

Dackarna - Lejonen 44-46 FT

När jag fick reda på att Dackarna faktiskt kunde köra R/R för skadade Freddie ikväll löpte jag genast in via mobilen och knappade in ett LIVE-spel då matchen IMO skulle bli tokjämn med tanke på de ändrade förutsättningarna. Man fick se ett Dackarna som var ruskigt taggade från topp till tå dra ifrån allt eftersom, när sju heat hade körts var ledningen 12 poäng för Målilla-gänget och alla trodde på en liknande fortsättning. Inte mycket stämde i det läget för gästerna. Då kom en 2-4 från egentligen ingenstans och från 8:e heatet och framåt så tog Dackarna hand om endast 2/8 heatsegrar. Lejonen bet sig ännu närmare via två toppningar och inför nomineringsheatet slog de till med 1-5 och matchen var utjämnad. I nomineringsheatet ställde Dackarna upp med Andersen + Jonsson mot Bjerre + Holder. Gästande dansk tog hand om ledningen före Jonsson som följdes av Andersen och i det läget var matchen helt oavgjord, en poäng hade varit bättre än inget givetvis. På sista varvet, tror det var i första kurvan så tappar Andersen en del av fattningen och Holder smiter om, gissa om det blev tyst på läktarna runtom på G&B Arena. Matchen var förlorad. Jumboplatsen var intagen. Det är en REJÄL krisstämpel på Målilla-gänget för tillfället, inget stämmer. Ledningar tappas, hemmamatcher förloras.

Summa summarum, spelet satt och man fick sig en spännande avslutning. Kan inte begära mer, mycket trevlig kväll med härlig speedway!

Ogiltigt spel-ID: 455820

Indianerna - Valsarna 48-42 FT

Vilken insats detta bör ha varit från Hagfors-gänget. Att bara torska med sex poäng i Kumla är en väldigt fin insats på papperet. Matchen, av statistiken att döma, var väldigt jämn hela vägen igenom och ATS var aldrig ens nära att spräckas.

Augusti har inletts på BÄSTA, MÖJLIGA sätt och nu fortsätter vi så här!
jonas326 (+1), eddieh (+10)
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 22:02   #1120
Banned

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
KLIRR KLIRR!!

SWEEEEEEEEEP! 6
-0 +15.66u

Ogiltigt spel-ID: 455800

Västervik - Piraterna 41-49 FT

Efter att de två inledande heaten slutat 3-3 så tog gästerna över föreställningen totalt, ledde hela vägen från tredje heatet och matchen ut. Matchavgörande blev 1-5 i sista ordinarie. GOTT JOBB, pirater!

Ogiltigt spel-ID: 455806

S Ulamek 0+2+0+1 = 4 poäng
J Davidsson 2+3+1+3+0 = 9 poäng

Blev aldrig sådär riktigt spännande här heller, efter Davidssons första trea så var det stängd butik hela vägen.

Ogiltigt spel-ID: 455816

A Jonsson 3+3+3+3+0+2 = 14 poäng

Aldrig någon egentlig fara på taket faktiskt, inför sina två sista heat behövde han en poäng. I sitt sista ordinarie missade han i starten och hamnade i de bakre leden och hämtade sig aldrig därifrån, dock så är det ju så här att blixten slår aldrig ner två gånger på samma ställe, och det var fallet även ikväll. I nomineringsheatet gjorde han sin beskärda del för laget och plockade två poäng och klev över totalen.

Ogiltigt spel-ID: 455819

D King 1+0+1+0+2+0 = 4 poäng
D Ruud 3+1+3+1+3 = 11 poäng

Här var det inte heller något snack, Ruud blev poängbäst i Lejonen tillsammans med dansken Bjerre. Han var outstanding på reserven ikväll och tog t ex 3 poäng mer på egen hand än om man lägger ihop hans reservkollegas, Berntzon (1 poäng) + Dackarnas två reservförare, King (4 poäng) + Larsson (3 poäng). MYCKET stabil insats av Ruud och starkt bidragande till Lejonen seger!

Ogiltigt spel-ID: 455888

Dackarna - Lejonen 44-46 FT

När jag fick reda på att Dackarna faktiskt kunde köra R/R för skadade Freddie ikväll löpte jag genast in via mobilen och knappade in ett LIVE-spel då matchen IMO skulle bli tokjämn med tanke på de ändrade förutsättningarna. Man fick se ett Dackarna som var ruskigt taggade från topp till tå dra ifrån allt eftersom, när sju heat hade körts var ledningen 12 poäng för Målilla-gänget och alla trodde på en liknande fortsättning. Inte mycket stämde i det läget för gästerna. Då kom en 2-4 från egentligen ingenstans och från 8:e heatet och framåt så tog Dackarna hand om endast 2/8 heatsegrar. Lejonen bet sig ännu närmare via två toppningar och inför nomineringsheatet slog de till med 1-5 och matchen var utjämnad. I nomineringsheatet ställde Dackarna upp med Andersen + Jonsson mot Bjerre + Holder. Gästande dansk tog hand om ledningen före Jonsson som följdes av Andersen och i det läget var matchen helt oavgjord, en poäng hade varit bättre än inget givetvis. På sista varvet, tror det var i första kurvan så tappar Andersen en del av fattningen och Holder smiter om, gissa om det blev tyst på läktarna runtom på G&B Arena. Matchen var förlorad. Jumboplatsen var intagen. Det är en REJÄL krisstämpel på Målilla-gänget för tillfället, inget stämmer. Ledningar tappas, hemmamatcher förloras.

Summa summarum, spelet satt och man fick sig en spännande avslutning. Kan inte begära mer, mycket trevlig kväll med härlig speedway!

Ogiltigt spel-ID: 455820

Indianerna - Valsarna 48-42 FT

Vilken insats detta bör ha varit från Hagfors-gänget. Att bara torska med sex poäng i Kumla är en väldigt fin insats på papperet. Matchen, av statistiken att döma, var väldigt jämn hela vägen igenom och ATS var aldrig ens nära att spräckas.

Augusti har inletts på BÄSTA, MÖJLIGA sätt och nu fortsätter vi så här!

"Thats the way to do it - money for nothing and the chicks for free"...!

/Badass
performance (+2)
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 22:07   #1121

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Två jävligt intressanta matcher imorgon kväll i Elite League!

Poole - Wolverhampton
Pirates får tillbaka Ward, Hefenbrock och även Doyle efter skador. Pga de nya snitten som gick i lås 1/8 så blir det ett nytt reservpar för de och det är de två sistnämnda här ovan i trion samtidigt som Gafurov flyttas upp på ordinarie.

Freddie kör inte imorgon för Wolves, de har bokat Harris som gäst i hans frånvaro. Bra gästval, men jag har en del knux i huvudet angående just detta val. För övrigt flyttas Wells upp från reserv och byter plats med Ludde Lindgren som kör i par med Burmeister på reserven.

King's Lynn - Swindon
Två i princip ordinarie trupper för morgondagens möte. Gästerna kommer med flera formstarka förare som visade bra resultat ikväll i Elitserien. Får se hur det artar sig på de brittiska öarna imorgon kväll.

Har även några funderingar i denna match som antagligen planas ut under morgondagen.

Matchstart 20:30 för båda matcherna.

Vidare är det även två matcher i EL på torsdag kväll. Väldigt intressant också! Till på köpet värmer vi upp med tre matcher från Allsvenskan här hemma i Sverige.

Birmingham - Wolverhampton
Swindon - Peterborough

Gammal 2011-08-02, 22:16   #1122

Grnvits avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Riktigt snyggt. Hoppas det fortsätter

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 22:37   #1123

eddiehs avatar

No Brakes

Standard

Snyggt Perfis!!!
Snyggt Jonas!!!
Snyggt Eddieh!!! Eller vänta.Eddieh go fuck yourself.If you aint done your homework,dont bother to spend the units.Fuckin wanker

Nyss hemkommen från Kumla,och är riktigt stolt över mitt Valsarna.Att bara torska med sex poäng mot Indians är riktigt bra gjort.speciellt med tanke på att Laguta borde kunnat bättre.Jag är inte längre lika säker på att dom,vid det här läget,rejält uppskrutna och kaxiga Indianerna tar hem guldet.Jag blev inte imponerad av vad jag såg.Tyvärr är väl varken Piraterna eller Vetlanda (som jag tror är dom enda utmanarna till Kumla-gänget) tillräckligt bra iår.Men osvuret är bäst,det är inte nu det ska avgöras utan i oktober månad.

Roligast ikväll var nog ändå när jag själv hamnade i dispyt(nästan handgjemäng med en inkompetent indian-supporter som skrek ut sin ilska över att inte de båda valsförarna blev uteslutna i det fjortonde heatet.Gapinski laddade hårt ute vid sargen,och föll på eget grepp.Bakom kom Nermark som valde att ramma Gapinskis cykel,och inte Tomasz själv.Kudos till Danne,som klappade i backen ordentligt.Retarden från Kumla undra vad jag var för idiot som inte kunde något om speedway.

Jag sa att jag visserligen aldrig sett speedway förut,utan att jag var domare i Agilty.Men att det var omöjligt att utesluta två förare i samma incident,så mycket hade jag som nykomling till sporten snappat upp iallafall...
performance (+5), Vlad (+10)

Senast redigerad av eddieh den 2011-08-02 klockan 22:42.
Gammal 2011-08-02, 22:49   #1124

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

2011-09-17 A Jonsson SM-vinnare? - (SM 2011)

Datum: 2011-09-17
Tid: 19:00
Sport: Speedway
Land: Sverige
Liga: SM 2011
Match: A Jonsson SM-vinnare?
Period: FT

Spel: YES!
Insats: 5.00
Odds: 2.300
Bolag: Unibet

Motivering:
Tidigt ute, men detta känns som ett mycket bra spel! Jonsson + G&B Arena är denna säsong en äckligt bra kombination och det är marginalfel då och då.

Det är givetvis ett väldigt bra startfält även denna säsong med många som har chansen till ett gott resultat. Dock är det ju så och det har han visat med råge denna säsong, att Jonsson är och förblir Sveriges bäste speedwayförare.

Får han bara vara skadefri nu fram tills SM så ser jag inte vem som ska kunna stoppa honom från att ta sin tredje raka individuella SM-titel på hemmabanan i Målilla.

På hemmabanan denna säsong har han som sagt varit magnifik, har ett väldigt fint heatsnitt här med sina 2.38 poäng/heat över 34 heat i seriesammanhang.

På dessa 34 heatstarter har han följande placeringar:
1:a - 21 (61.7%)
2:a - 6 (17.7%)
3:a - 6 (17.7%)
4:a - 1 (2.9%)

Två senaste årens resultat i individuella SM här nedanför är starka papper!

SM 2010 - Topp3
1. A Jonsson (Dackarna)
2. F Lindgren (Dackarna)
3. M Zetterström

SM 2009 - Topp3
1. A Jonsson (Dackarna)
2. F Lindgren (Dackarna)
3. Thomas H Jonasson

När vi närmar oss start för tävlingen så blir jag förvånad om vi får över 2.00 på att Jonsson plockar hem denna tävling en tredje raka gång.

Jag hade personligen satt neremot 1.75-1.80 för IMO är det så klar favorit han är till denna titeln.
eddieh (+5)
Gammal 2011-08-02, 23:06   #1125

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard