Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-22, 22:55   #76
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Been there, done that....sugigt när det händer men bara att vända på trenden och betta på finns inte mycket mer att göra tyvärr.

Kanske stanna upp, analysera och eventuellt ta en timeout under tiden han analyserar varför det går åt skogen för honom, vore ett bättre råd just nu...?

Självklart skall han för det första minska ned på antalet spel - inte många klarar av att hålla en acceptabel nivå på rekarna när man har ett sådant antal igång samtidigt...!


/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-22, 23:05   #77
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1826


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Kanske stanna upp, analysera och eventuellt ta en timeout under tiden han analyserar varför det går åt skogen för honom, vore ett bättre råd just nu...?

Självklart skall han för det första minska ned på antalet spel - inte många klarar av att hålla en acceptabel nivå på rekarna när man har ett sådant antal igång samtidigt...!


/Badass
Badass du har ju redan bestämt dig för att det inte går att vinna när man spelar väldigt många spel.
Du tillför inte så mycket konstruktivt utan säger bara att "drar du inte ner på antalet spel så gular du inom en månad" typ.
Jag tycker du ska ta en titt i booreds sheet , där har du ett strålande exempel på att det går alldeles utmärkt att spela många spel med rätt moneymanagement.
Tror även att performance spelar väldigt många spel och är vinnande.

https://www.sharps.se/spreadsheet/boored

Rovfisken666 att förlora många spel i rad händer alla lite då och då.
Såg på Kavkaztipsters blogg att han missade 13 raka singelspel den 2 okt.
Kämpa på!
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-22, 23:32   #78
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Haltmathe Visa inlägg
Badass du har ju redan bestämt dig för att det inte går att vinna när man spelar väldigt många spel.
Du tillför inte så mycket konstruktivt utan säger bara att "drar du inte ner på antalet spel så gular du inom en månad" typ.
Jag tycker du ska ta en titt i booreds sheet , där har du ett strålande exempel på att det går alldeles utmärkt att spela många spel med rätt moneymanagement.
Tror även att performance spelar väldigt många spel och är vinnande.

https://www.sharps.se/spreadsheet/boored

Rovfisken666 att förlora många spel i rad händer alla lite då och då.
Såg på Kavkaztipsters blogg att han missade 13 raka singelspel den 2 okt.
Kämpa på!


För det första skriver jag inte det jag skriver för att vara elak - men tror du att detta kommer gå vägen - varför tror du att det inte är många som spelar på detta sätt...? Du nämner två - hur många kan man nämna som gulat - gå in på RoK och kolla... Boored rekar väl enbart en liten del av de spel han spelar...?

Om du hade orkat läsa vad jag skriver så skulle du sett att jag även råder honom att (i svaret till Pacman) att stanna upp och analysera vad som går snett - det ni gör är ju fullkomligt idiotiskt - ni säger att han bara skall köra på, shit happens, typ - ni nämner inget om att analysera (inte bara varje match) utan även vilken sport han spelar, liga, insatsnivå osv. osv.

Nej, kör på bara så ordnar sig säkerligen allt igen - fy, fan vilket råd!


/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-02-22 klockan 23:39.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-23, 00:12   #79
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2245
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
En kort Time Out och nu en summering

1-0 till 90:e minuten och spelet sitter men likt en demon i fårkläder så ska det ju givetvis hamna en boll i nätet i sista minuten. Jag känner igen detta och det är inte bara mitt selektiva minne som spökar nu med att fler resultat går mot mig än med mig i slutminuterna. Nä, detta suger just nu och insatsen här borde varit snäppet högre men det hade likväl blivit rött.
Så är det för alla så lika bra du vänjer dig. Man tappar betydligt fler klara spel i slutminuterna än att förlorade spel vänds till vinst. Ganska logiskt, om du tänker efter, men jag ska ändå utveckla.

Ditt lag leder med uddamålet och då trycker motståndarna givetvis på för att utjämna. Inget helt ovanligt händelseförlopp och ditt spel går förlorat.

Motsatsen då att resultatet går din väg på slutet. Ja då blir det knepigare..

Ditt lag ligger under och vänder till seger. Ja då krävs det minst 2 mål och liknande vändningar ser du inte ofta. Är det oavgjort så krävs bara ett mål för lycka. Men vid oavgjort resultat blir spelet försiktigare på slutet än då något av lagen leder. Visst kan det ramla in en boll ändå men inte nödvändigtvis i rätt mål.

Summa summarum. Du kommer förlora betydligt fler spel sista 5 minuterna än tvärtom. Hoppas det inte blev för rörigt, vill gärna bli det när jag ska förklara något självklart.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+3)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-23, 02:16   #80
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Så är det för alla så lika bra du vänjer dig. Man tappar betydligt fler klara spel i slutminuterna än att förlorade spel vänds till vinst. Ganska logiskt, om du tänker efter, men jag ska ändå utveckla.

Ditt lag leder med uddamålet och då trycker motståndarna givetvis på för att utjämna. Inget helt ovanligt händelseförlopp och ditt spel går förlorat.

Motsatsen då att resultatet går din väg på slutet. Ja då blir det knepigare..

Ditt lag ligger under och vänder till seger. Ja då krävs det minst 2 mål och liknande vändningar ser du inte ofta. Är det oavgjort så krävs bara ett mål för lycka. Men vid oavgjort resultat blir spelet försiktigare på slutet än då något av lagen leder. Visst kan det ramla in en boll ändå men inte nödvändigtvis i rätt mål.

Summa summarum. Du kommer förlora betydligt fler spel sista 5 minuterna än tvärtom. Hoppas det inte blev för rörigt, vill gärna bli det när jag ska förklara något självklart.
Men nu beskriver du enbart trevägsmarknader och där håller jag med dig och det är väldigt logiskt men jag har väldigt mycket tvåvägsmarknader och där händer det likadant. I dag stod det 1-0 och spelet var inne, men i 90:e blev det 2-0... Stuttgart ledde med 2-1 och jag hade ett kryss men inte kom kvitteringen. Visst, jag vet att det jämnar ut sig på sikt men efter vissa dagar så vill jag bara kasta ut allting. Det ser väl ok ut nu i natt men inte tillräckligt bra likväl, så nu får vi se ifall hockeynm går bra och om fotbollsmatchen slutar 1-0 eller om det blir 2-0 i slutet så mitt spel enbart pushar.

Tack för dina svar i alla fall!
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-23, 15:56   #81
 
Soaps avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Det karga nord
Inlägg: 852
Sharp$: 1843
Standard

Här kommer lite konstruktiv (som jag ser det) kritik från en utomstående på några av gårdagens spel från din sida.

För det första så kan det vara värt att poängtera att du och jag har helt olika spelstil. Jag förlitar mig allt som oftast på några få bankers under en helg eller matchdag med många spel, samt en del mindre sidospel med klart mindre insats. Jag tycker att statistik, skador och form är av yttersta vikt samt spelar nästan aldrig på att en match kryssar.

Nåväl.

Rushden & Diamonds - Eastbourne Borough

Innan matchen är EB näst sämst i the Conference på bortamatcher, utöver att de är seriejumbo. Du skriver inget om skador hos något av lagen - såvida detta inte är info du utelämnar i din inför analys? Vidare skriver du att "Det skiljer lite mellan lagen"... vad syftar du på då? R&D är serieåtta inför denna match. EB har två kryss och tre förluster på sina senaste fem. De två senaste mötena lagen emellan innan gårdagen har slutat med 2-0 till hemmalaget. EB har släppt in 74 mål säsongen 10/11, en marginal på 10 till det näst sämsta laget Altrincham FC.

Nog för att ditt bet gick åt skogen i 90e minuten, men pre-game ser jag inget som talar för ditt spel, bortsett från ev. skadelägen.

Aberdeen - Hamilton Academical

Här lägger du en insats på 6/10 ("-Standardbet med skaplig edge") på SPLs nästa sämsta bortalag som förlorat fem av sina senaste sex matcher. De tre senaste mötena lagen emellan har alla slutat med vinst för Abderdeen. Ett lag som i matchen dessförinnan hade två skadade ur ordinarie startelva men ändå pulveriserar fjärdeplacerade Kilmarnock. Jag hittar inte den skapliga edgen i din inför motivering.

Viking - Esbjerg

Varför spelar du över 3.5 när rekaren kör på över 2.5? Hittade du egen info som talade för över 3.5 ist? Isf: varför skrev du inte den i dagens tråden och tipsade oss andra?
Hittar ingen motivering till det högre spelet i din db. Egna analyser i all ära men detta känns - utifrån - som ett rent impulsbet.

AFC Bournemouth - Sheffield Wednesday

"Matchen gav mig dåliga vibbar i går"... ? All statistik jag och Vlad öste ut talade för en hemmavinst. Var det någon sorts magkänsla att AFC B inte skulle prestera? Jag hittade noll info som talade till Wednesdays fördel utöver Ben Williamsons skada.

Att du sedan lägger 6/10 i Skottska matchen mellan Aberdeen och Hamilton men bara 4/10 på matchen ovan är för mig fullkomligt obegripligt med all info fanns att tillgå samt båda lagens form.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
saman (+5), Riise (+5), performance (+5)

Senast redigerad av Soap den 2011-02-23 klockan 15:58.
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-24, 01:08   #82
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Soap Visa inlägg
Här kommer lite konstruktiv (som jag ser det) kritik från en utomstående på några av gårdagens spel från din sida.

För det första så kan det vara värt att poängtera att du och jag har helt olika spelstil. Jag förlitar mig allt som oftast på några få bankers under en helg eller matchdag med många spel, samt en del mindre sidospel med klart mindre insats. Jag tycker att statistik, skador och form är av yttersta vikt samt spelar nästan aldrig på att en match kryssar.
Jag tackar för ditt inlägg och ska redogöra lite för hur jag såg på det hela samt hur jag värderar normalt. Jag ska även förklara lite i varför informationen är fattig vad gäller mina spel här. Jag vill ha färre matcher per dag men jag går igenom en mängd matcher och kapar efterhand men vissa dagar känner jag att jag inte vill avstå värde - som jag ser det. Samtidigt vill jag vara relativt bred fortfarande för att på sikt bli smal. Jag vill hitta det stabila och vinnande vägvalet helt enkelt. Jag är beredd på att allt inte går bra men inte att allt ska gå dåligt. Variansen finns där helt klart. jag gör uppföljningar och försöker se var jag hamnar snett och om jag är fel ute i mina analyser.

Som jag sagt tidigare så värderar jag in skador och andra orsaker till att spelare saknas av runt 5% bara. Det är målvakter och eventuellt en enorm anfallare som värderas högre. Annars tycker jag inte det har så stor betydelse rent allmänt. En del lag kan säkert gå ner sig mentalt ( t ex när Foppa slutade i Colorado- igen) men normalt så är detta av väldigt liten betydelse. Hur laget mår mentalt är mycket mer avgörande men det är väldigt svårt att veta för bilden målas alltid upp som att den mentala hälsan är bra i ett lag - för de vill inte ge motståndarna några gratispoäng. Den största fienden i en match är hur man uppfattar motståndarna och inte hur bra dessa är. Du presterar också (enklare) på topp ju jämnare en match faktiskt är på förhand. Underskattning och överskattning gör att man oftare underpresterar faktiskt.

Jag kommer säkert lägga om min "taktik" vad gäller urval av matcher samt vilka insatser dessa ska ha men samtidigt kan jag inte blunda helt för att det gått bra under drygt 1½ månad med att ha ett stort antal matcher. Dock tror jag att det ökat på senare tiden. Sen gillar jag inte att spela kryss själv heller av den anledningen att det är mentalt jobbigt - åtminstone när du följer en match. Men ser jag ett bättre värde i krysset spelar jag hellre det.

I min tråd här så har jag satt upp regler att jag ska skriva lite om matchen för min egen skull så att jag enklare kan följa upp det. Jag har mängder med tankar och information i mitt huvud som ibland även kommer ner på papper. Dock går det inte att få ner allt här om en match. Då har jag valt att dra linjen i att när jag gör en rek så tar jag med all väsentlig information så att andra kan ta till sig det medan vid vanliga matcher (halvrekar) så skriver jag ytligt om matchen - då jag vill följa upp det på ett enklare sätt. Så det som står här är oftast av inget eller litet värde för övriga, det är jag väl medveten om. Av den anledningen funderar jag som sagt på att skriva mer om en match varje dag som jag kallar dagen spel där det blir mer som en "riktig" rek.

viktiga faktorer: statistik (både formmässigt och över säsongen samt inbördes möten en längre tid bakåt), mental hälsa, momentum
mindre viktiga faktorer: skador, avstängningar: skiftande av cup o turnering

det är så jag ser det.



Citat:
Ursprungligen postat av Soap Visa inlägg
Rushden & Diamonds - Eastbourne Borough

Innan matchen är EB näst sämst i the Conference på bortamatcher, utöver att de är seriejumbo. Du skriver inget om skador hos något av lagen - såvida detta inte är info du utelämnar i din inför analys? Vidare skriver du att "Det skiljer lite mellan lagen"... vad syftar du på då? R&D är serieåtta inför denna match. EB har två kryss och tre förluster på sina senaste fem. De två senaste mötena lagen emellan innan gårdagen har slutat med 2-0 till hemmalaget. EB har släppt in 74 mål säsongen 10/11, en marginal på 10 till det näst sämsta laget Altrincham FC.

Nog för att ditt bet gick åt skogen i 90e minuten, men pre-game ser jag inget som talar för ditt spel, bortsett från ev. skadelägen.
Jag ska förklara lite i hur jag tänkte här. Jag är medveten om att EB är sist i tabellen samt är näst sämst på bortaplan. Dock är det på slutet som de rasat ihop helt - vilket är en viktig faktor. Dock får de en poäng (visserligen hemma mot Histon) senast men jag väger in att den här poängen är av betydelse rent mentalt efter att ha förlorat 11 raka seriematcher varav de nio senaste av dessa varit med två mål eller mer (förutom vid ett tillfälle). hade de förlorat mot Histon hade jag inte sett något värde. På bortaplan har de tagit poäng eller endast förlorat med uddamålet 7 av 15 gånger. Tack vare poängen senast så anser jag att det kan vara en vändning in i en positiv trend där de inte får 6-1 i baken som senaste matchen borta. De borde även ha slagit ner sig helt efter den matchen och börjat bygga upp på nytt och poängen mot Histon ger de nytt hopp.

R&D har sju vinter samt åtta matcher där de tappat poäng på hemmaplan. Fyra av vinsterna var med uddamålet. Det är alltså 3 av 15 matcher som du vunnit med två mål eller mer som krävs här. Samtidigt har de fyra poäng på de fem senaste hemmamatcherna. De kommer med en 0-2 förlust på hemmaplan och väger jag ihop allt detta så anser jag att runt 60-65% av matcherna så antingen vinner Eastbourne, eller spelar de lika alternativt förlorar med ett mål mot R&D som förutsättningarna är nu. Möjligen är jag fel i min analys här men det är vad jag baserat detta på.


Citat:
Ursprungligen postat av Soap Visa inlägg
Aberdeen - Hamilton Academical
Här lägger du en insats på 6/10 ("-Standardbet med skaplig edge") på SPLs nästa sämsta bortalag som förlorat fem av sina senaste sex matcher. De tre senaste mötena lagen emellan har alla slutat med vinst för Abderdeen. Ett lag som i matchen dessförinnan hade två skadade ur ordinarie startelva men ändå pulveriserar fjärdeplacerade Kilmarnock. Jag hittar inte den skapliga edgen i din inför motivering.
Min insats här är för hög och det skrev jag redan innan, den är jag inte nöjd med. Men jag står fast vid att det även finns värde här om än mindre. Jag är fullt medveten om att Hamilton kommer att gå mållöst från runt 50% av matcherna här. Men de kommer också göra mål i runt hälften av dessa matcher. Sen är de relativt målsnåla bakåt även om de har snittat två insläppta. Men i 5 av 12 matcher på bortaplan har de tagit poäng. jag är medveten om att de flesta av dessa kom tidigare på säsongen. Men det kändes lite som antingen tar de poäng eller förlorar de med ett par mål. Dock ifall de endast förlorar med ett så får jag tillbaka halva insatsen.

Aberdeen har ingen strålande statistik och har endast vunnit var tredje match på hemmaplan. Senast vann de dock med 5-0 och det kan ge två utslag som jag ser det. Antingen är de enormt taggade och är i ett längre momentum och vinner med liknande siffror i dag eller så går de ut och känner att "vad skönt vi ska möta jumbon idag" även om de kan låtsas vara taggade i omklädningsrummet. Men risken för underprestation ser jag som stor här. Hade de haft tre raka segrar med 3-0 3-1 och 5-0 hade läget varit annorlunda, men de är ett mittenlag på undre halvan och av en viss anledning.

Det fanns antagligen bättre spel här såsom under 2.5 eller resultatspel på 0-0 och 1-1 men det hamnar på ett spel med mindre värde än vad min insats gör gällande och det är jag besviken på mig själv.



Citat:
Ursprungligen postat av Soap Visa inlägg
Viking - Esbjerg

Varför spelar du över 3.5 när rekaren kör på över 2.5? Hittade du egen info som talade för över 3.5 ist? Isf: varför skrev du inte den i dagens tråden och tipsade oss andra?
Hittar ingen motivering till det högre spelet i din db. Egna analyser i all ära men detta känns - utifrån - som ett rent impulsbet.
Jag går enbart på vad icash skrev och det jag utläste här var att det kunde lika gärna sluta 2-5 som 1-2 och får jag då 2.8 istället för 1.8 så tar jag det på över 3.5 faktiskt.


Citat:
Ursprungligen postat av Soap Visa inlägg
AFC Bournemouth - Sheffield Wednesday

"Matchen gav mig dåliga vibbar i går"... ? All statistik jag och Vlad öste ut talade för en hemmavinst. Var det någon sorts magkänsla att AFC B inte skulle prestera? Jag hittade noll info som talade till Wednesdays fördel utöver Ben Williamsons skada.

Att du sedan lägger 6/10 i Skottska matchen mellan Aberdeen och Hamilton men bara 4/10 på matchen ovan är för mig fullkomligt obegripligt med all info fanns att tillgå samt båda lagens form.
Jag kunde se ett liknande mönster som Newcastle har (min favoritklubb) och det är att de blandar och ger med sina resultat. Från vinst med 6-2 till förlust med 5-1 t ex. Det är just de sju raka förlusterna på bortaplan som till sist gör att jag likväl väljer spel här men det fanns mycket känsla för att detta kan sluta 1-4 också. De tog dock 13 poäng på deras åtta första bortamatcher. Samtidigt har de fyra segrar och två likamatcher på sina sex senaste hemma så allt detta avslöjar att de är absolut inget dåligt lag. Varför skiljer det så mycket mellan hemma och borta just nu? Jag blev osäker men väljer likväl att rygga. Jag analyserade inte matchen lika mycket som mina egna spel och hängde på tåget så Bournemouth ändå verkar vinna sina matcher om än bara med uddamålet.



Min stora svaghet kan vara att jag ibland blir väl subjektiv i hur jag analyserar en match. Ibland snöar jag in på ett spår och sen kan jag se mycket av den statistiken som finns framför mig som övervägande åt "rätt hålL". Dock försöker jag hela tiden se vad som talar för det andra hållet och då jag väger allt i en vågskål som är halvt trasig så blir antagligen värderingarna på en del matcher fel då jag har ett stort antal i vågskålen - även om jag rengör den emellan.

Då allting är tidskrävande, dels från att leta spelobjekt, att få in dem i sitt sheet samt att skriva om dessa i speldagboken så väljer jag att lägga minst tid på texten här. Detta för att jag vet ungefär hur mina tankegångar gått om matchen samma dag när jag gör en kort analys om jag är nöjd med spelet eller inte. Dock kan även jag vara ute och snurra ifall jag går tillbaka i tiden och försöker få ut något av texten men det är inte tanken som det ser ut nu. Minskar jag ner antalet spel kommer texten att öka markant också.

Jag tackar åter igen för dina kommentarer och jag hoppas att mina svar inte blev för långa och luddiga men det är mycket tankar som flyger genom mitt huvud när jag analyserar en match. Jag får se det som en dålig dag detta och se ifall det upprepar sig igen men några justeringar har redan gjorts.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-24, 01:13   #83
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Allmänt

Efter för lite sömn rent allmänt och för mycket sömn på slutet så har jag hamnat efter med uppdateringar i både speldagboken och i mitt sheet. Jag får gå igenom mina spelsajter nu och uppdatera i efterhand. Vid min första anblick blir det med en förlust men inget jättefall åtminstone.

Jag har även minskat ner min unitberäkning från 800 euro till 400 euro. Detta beror dels på ett fall härom dagen samt så försvinner 142 euro in på ett konto för att jobba in en bonus.

Jag hoppas att jag ska vara ifatt med alla uppdateringar under natten.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-24, 02:00   #84
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Uppdatering med nya riktlinjer

Då jag märker att det tar väldigt mycket kraft och tid med att få rätt på min dygnsrytm samtidigt som spelen varit lite halvdåliga (usla!) på sistone så kommer jag enbart att välja ut en eller ett par matcher om dagen som jag anser att det är värt att skriva om. Det ger mindre press på mig själv att jag måste leva upp till vissa regler vilket får till följd att det känns mer som en hobby än ett jobb som det gjorts på sistone. Förhoppningen leder detta också till färre spel per dag då jag har svårt att hålla nere detta till runt tio om dagen.

Så nu hoppas jag att jag får mer fokus på det hela och att jag kan få ner mer information till de få som följer och läser i min speldagbok. Jag går ifrån tanken att i första hand skriva för mig själv i dessa spel och jag utvecklar nu mina tankar klart djupare i de spel som jag finner bra värde i. Så detta blir i stort sett som riktiga rekar frånsett att de inte kommer presenteras bland de "offentliga" rekarna på förstasidan. Vid riktigt fina värde kommer jag dock lägga ut dessa där så att alla kan ta del utav det hela.

Så nu styr jag om skutan lite då tanken är att den ska ha rätt kurs på sikt.

Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-24 klockan 02:34.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-24, 09:31   #85
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: St. Julian´s
Inlägg: 405
Sharp$: 281


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Rovfisken,

Du rekar/spelar alla möjliga fotbollsligor, NHL och en del andra idrotter samtidigt. Det är nästintill omöjligt att slå bolagen med egna spel från alla dessa events samtidigt. Ska du slå spelbolagens yrkesmän får du ha en specialiserad kunskap på området som skaffar dig en edge mot dem, annars är du körd in i längden. Såg ett spel som du motiverade som ett bra spel för att "dom vann senaste mötet inbördes", jag menar är det någonting bolagen har koll på så är det statistik. Jag vet en del personer, skulle inte påstå att jag känner dem, som har jobbat som oddssättare. Dessa personer kunde inte extremt mycket om själva sporterna, en del men inte överdrivet mycket, utan det som karaktäriserar dessa personer är att de är oerhört bra på att värdera tillgänglig statistik till siffermässiga odds. Ska du slå dessa personers odds får du iprincip gå på mer än statistik i din bedömning. Sätt att göra det är tex att hitta bra information eller helt enkelt kunna väldigt mycket om lagens spelsätt och spelarna i lagets olika kvaliteer tex, på så sätt kan du slå "datorn".

Om du ändå vill spela en massa spel så kan du göra som Boored gör, som några andra här i tråden redan tagit upp, dvs leta dropping odds och kombinera det med att rygga andra och lägga en del egna spel i sporter man är specialiserad i.

Anledningen till att jag skriver det här är helt enkelt att jag tror det här projektet kommer att gå helt åt helvete annars. Det du gör nu testade jag personligen som nybörjare i branschen och erfarenheterna av det är att det helt enkelt är en metod som bara tar en massa tid och i bästa fall går plus/minus noll.

Om jag skulle ge dig ett konkret råd är det att specialisera dig på några få ligor där du tror dig har en bra möjlighet att slå bolagens odds. Helst, om möjligt, events som inte är för stora, och inte för små. Resten av spelen skulle jag rekommendera att du ryggade från diverse personer, vill du spela på NHL finns det "experter" med gedigen kunskap som kan ge dig det.

Läste att du lägger ner en enorm tid på detta, och är matematiskt lagd, vilket jag tycker gör dig intressant. Kan du bara fokusera på rätt saker har du alla möjligheter alla lyckas.

Lycka till nu Rovfisken. Såg att du skrev något i stil med "jag har oanade krafter vad gäller jobba in mina spel" och ja, om du är en trollkarl a la´ Harry Potter kan du fortsätta i samma stil som du gör nu
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+2), Kirtap (+2)

Senast redigerad av Luckystrike den 2011-02-24 klockan 09:37.
Luckystrike är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-24, 09:52   #86
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Luckystrike Visa inlägg
Spoiler:
Rovfisken,

Du rekar/spelar alla möjliga fotbollsligor, NHL och en del andra idrotter samtidigt. Det är nästintill omöjligt att slå bolagen med egna spel från alla dessa events samtidigt. Ska du slå spelbolagens yrkesmän får du ha en specialiserad kunskap på området som skaffar dig en edge mot dem, annars är du körd in i längden. Såg ett spel som du motiverade som ett bra spel för att "dom vann senaste mötet inbördes", jag menar är det någonting bolagen har koll på så är det statistik. Jag vet en del personer, skulle inte påstå att jag känner dem, som har jobbat som oddssättare. Dessa personer kunde inte extremt mycket om själva sporterna, en del men inte överdrivet mycket, utan det som karaktäriserar dessa personer är att de är oerhört bra på att värdera tillgänglig statistik till siffermässiga odds. Ska du slå dessa personers odds får du iprincip gå på mer än statistik i din bedömning. Sätt att göra det är tex att hitta bra information eller helt enkelt kunna väldigt mycket om lagens spelsätt och spelarna i lagets olika kvaliteer tex, på så sätt kan du slå "datorn".

Om du ändå vill spela en massa spel så kan du göra som Boored gör, som några andra här i tråden redan tagit upp, dvs leta dropping odds och kombinera det med att rygga andra och lägga en del egna spel i sporter man är specialiserad i.

Anledningen till att jag skriver det här är helt enkelt att jag tror det här projektet kommer att gå helt åt helvete annars. Det du gör nu testade jag personligen som nybörjare i branschen och erfarenheterna av det är att det helt enkelt är en metod som bara tar en massa tid och i bästa fall går plus/minus noll.

Om jag skulle ge dig ett konkret råd är det att specialisera dig på några få ligor där du tror dig har en bra möjlighet att slå bolagens odds. Helst, om möjligt, events som inte är för stora, och inte för små. Resten av spelen skulle jag rekommendera att du ryggade från diverse personer, vill du spela på NHL finns det "experter" med gedigen kunskap som kan ge dig det.

Läste att du lägger ner en enorm tid på detta, och är matematiskt lagd, vilket jag tycker gör dig intressant. Kan du bara fokusera på rätt saker har du alla möjligheter alla lyckas.

Lycka till nu Rovfisken. Såg att du skrev något i stil med "jag har oanade krafter vad gäller jobba in mina spel" och ja, om du är en trollkarl a la´ Harry Potter kan du fortsätta i samma stil som du gör nu
Jag tackar för dina synpunkter och kommentarer i övrigt.

Mitt långsiktiga mål är att bli smal inom ett par marknader samt att bilda ett nätverk med andra duktiga spelare som har marknader där jag inte är inriktad. När det är uppfyllt vet jag inte men inom något/några år åtminstone.

Just nu är jag bred och jag vet att det inte är att föredra men jag vill se vad som passar mig bra att specialisera mig inom. Just nu anser jag att jag har riktigt bra koll på skidskytte även om jag alltid kan bli bättre inom det också. Men det räcker inte att ha det då det är alldeles för lite tävlingar och det är svårt att hitta värde då bolagen oftast har större marginal här. Dock brukar jag använda Betfair till detta mest. Så jag behöver hitta ytterligare en eller två saker om vintern samt detsamma om sommaren som jag sen kan lägga full kraft på. Jag behöver statistik för detta också för att se vad som passar mig och jag antar att riktiga bet med cash ger mig bäst statistik för detta.

Jag gör många misstag än i dag inom mycket men jag försöker hitta en linje som jag trivs med och som ska kunna vara vinnande redan nu även om timpengen är extremt låg men jag ser det inte som så att jag ska ha en hög timpeng av detta. Det är en hobby och kommer så förbli, dock utan att jag har ett arbete vid sidan om. Enda chansen att ajg ska kunna behålla glädjen och engagemanget.

Det vore intressant dock att få veta vilken match du hänvisade till där jag skrivit att de vann senaste inbördes mötet. Det som jag har skrivit hittills om matcherna här i speldagboken utelämnar dock väldigt mycket info som jag använt mig av i värderingen. Dock kommer jag enbart skriva om ett par spelobjekt i framtiden och inte alla och då skriva mer omfattande för de som eventuellt läser här.

Ja, du ska se mig när jag sitter med trollstaven i handen när Sharks spelar du
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-24, 13:55   #87
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: någonstans söder om norr
Inlägg: 1 071
Sharp$: 4756

KirtapAlpina
Stats: 210 - 741 - 32
ROI: 114.78%
Vinstprocent: 22.08%

Standard

Håller med Lyckystrike,
om du nu lägger så pass mycket tid på detta så hitta några smalare sporter som du kan bli grym på och därmed slå bolagen.

Lycka till i fortsättningen.

Senast redigerad av Kirtap den 2011-02-24 klockan 13:58.
Kirtap är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-24, 16:37   #88
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Lite funderingar

Ja, jag ska vara glad som den här dagen har varit rent spelmässigt men samtidigt grämer jag mig lite, det går inte att komma ifrån. Jag halverar ju samtliga insatser, dels för att jag jobbar in en bonus samt att självförtroendet fick sig en knäck när jag tappade 20% av min bankrulle. Så när jag sen spelar H2H i dag på sprinten i VM så sitter samtliga nio spel och jag vet att vintersporter är min starka sida även om jag inte anser mig vara lika bra på vanlig skidåkning som i skidskytte.

De två spel som står som röda i H2H är ju bäste placering från det landet. Och Hanna Brodin till 10 i odds kändes bra och hon blir näst bästa svenska, efter Charlotte Kalla. Överodds var det i vilket fall som helst för hon kan göra riktigt bra tävlingar ibland och i dag var väl en av de bättre, dock såg hon trög ut i semifinalen. Att det finska spelet inte satt förstår jag inte riktigt. Jag hade bestämt för mig att ifall man åker ut på samma nivå så tittar de på kvaltiderna och placeringarna blir därefter. Då borde min man vunnit. Skulle det nu vara så att de går efter bästa tid på den nivån man åker ut hade jag också vunnit. Men nu verkar det som att de räknar placering i heatet först, men jag får likväl inte ihop det när jag går igenom de olika kvartsfinalerna. Och de officiella resultaten har nu kommit på pdf också så jag är lite förundrad här.

Men annars en toppendag, men nu halverades ju vinsten från vad den borde varit och jag säger bara, mer skidsport till rovfisken. Jag behöver mer skidsport för att slippa dessa totala fall jag kan få på fotboll ibland men den italienska ligan går ju bra hittills så jag hoppas det fortsätter så. Men nästa vecka börjar VM i skidskytte också så nu har jag ett par veckor där jag borde vara vinnande. Mindre fotboll och mer vintersport ska få upp mig igen på en bra nivå - det hoppas jag åtminstone.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-25, 06:59   #89
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

En bedrövlig kväll med bl a fotboll och ishockey

Det hade väl varit för bra om jag skulle lyckas sätta några matcher på kvällen efter en bra dag med skidor. Det känns som att det som kunde gå åt skogen också gick åt skogen, och inte ens de ryggade spelen hade någon flyt med sig. Men som vanligt såg det riktigt bra ut efter halva tiden men sen vet jag inte vad som händer.

De tre bandymatcherna hade följande resultat efter runt halva matchen. Edsbyn ledde med 2-0 strax före halvtid och där hade jag en rak etta till 1.75 men nog slutar matchen 4-4 och Edsbyn vinner i förlängningen. Västerås låg under med 3-1 i halvtid och andra halvleken slutade 4-2 till Sandviken som vinner med fyra mål, precis ett mål mer än vad mitt hcp-spel +3.5 till Västerås klarade. Den sista matchen skulle det bli över 8.5 mål och det blir 6-2 som resultat och där saknades det ett mål. Samtliga matcher ryggade och det känns som förgjort.

Vad gäller ishockeyn så valde jag att spela Linköping -1 fulltid samt en rak tvåa på Timrå. Linköping leder med 3-0 efter ungefär halva matchen och när jag vaknade nu i morse så visar det sig att matchen slutar 3-5, MoDo lyckas alltså vända mot Linköping på bortaplan, och det känns mest för att jag hade spelat Linköping, annars händer det inte. Timrå hänger med och har 3-3 efter halva matchen ungefär innan Brynäs sen kör över och vinner komfortabelt med 6-4. Visst, den här matchen var väl inte lika sannolik men likväl vill inte resultatet gå min väg.

Till sist har vi fotbollsmatcherna som började lite bättre genom att Liverpool hade 0-0 i halvtid som jag spelat men resten gick ju inte lika bra. Förvisso hade jag en parlay som fick en av tre bara men det kändes lite som att Rangers kvittering i 90:e minuten symboliserade kvällen annars.

Det får bli en ny dag med nya krafttag och vändningen måste komma även på marknader där jag inte har samma styrkor som vad gäller skidskytte och till viss del vanlig skidåkning. För nu är jag trött med alla vändningar som, går emot mig.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-26, 17:12   #90
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Lite tankar om mina spel

Det positiva är att äntligen känner jag att slutminuterna är på min sida ibland också. Min älskade Podolski gör ett drömmål i 89:e minuten och räddar segern till Köln. Både spelet och glädjen att Podolski kommer hålla kvar Köln i Bunesliga känns underbart.

Det negativa är att jag verkar ha hamnat i osynk och orytm med det mesta just nu. Ens självförtroende påverkar en och jag väljer fel vägar just nu i så mycket. Dels står jag över spel som visar sig vara vinnande - jag vet det med selektivt minne dock. Men faktum är att tittar jag på Eastbourne som jag spelade med hcp för några dagar sen så visar det sig att i dag vinner de t o m borta mot laget på femteplats. Oldham Athletic som jag spelade mot förra gången förlorar i dag med 5-0 hemma. Sheffield Wedsney vinner på bortaplan med 1-0 i dag och det finns fler resultat där jag är antingen lite före eller lite efter. Men det är så hårt i en förlustvecka att följa upp sina tankar och idéer och då hamnar jag än mer minus i veckan och den onda cirkeln är igång.

Jag får helt enkelt vända detta på något riktigt bra sätt nu även om jag inte vet hur riktigt. Kanske är Köln startskottet för bättre (vinnande) spel i fortsättningen. Jag måste även få ner mer tankar om mina spel här i speldagboken men jag har varit lite upptagen på sistone.

Det får bli melodifestivalen i kväll och jobba in Julia Alvgarde! 150 i odds på att gå till final, ja någon har ju fått hjärnsläpp hör jag!
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td