Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-18, 02:58   #31
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 300
Sharp$: 25021

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Badass, är det förbjudet att spela efter att man förlorat? Är det automatiskt tilt för man spelar 2-3 timmar efter man förlorat lite på några fotbollsmatcher eller är det bara så det fungerar för dig? Han har ju redan sagt att han kommer ha en hel del spel i dagboken så tagga ner lite!

Hur menar du att man inte ens kan hitta 1 spel om dagen i snitt som man har värde på? Om man berör flera sporter så finns det ju 100-tals matcher om dagen och det är säkert bra värde på en hel del av dem. Skulle man sen leta rätt på 1 spel av värde på dessa 100 så är det svårare än att hitta 3 rätt av 5 som det är värde på eller liknande. Om man som dig inte tror att man kan slå oddsen så lär man nog byta bransch.

Tycker det ska bli roligt att följa det här och jag hoppas det går bra för dig för annars kan man verkligen undra om det är värt att lägga ner den enorma tid som du verkar lägga på det här. Vad jag har förstått så har din frispråkiga och kanske aningen aggresiva stil gått många på nerverna och du har stött dig med lite fel människor vilket kan göra att du får jobba i stark motvind innan folk fattar tycke för dig och du lär nog visa strålande resultat för att få dessa människor intresserade av dig alls, annars kommer de lassa skit med hjullastare över dig om du gör bort dig. Det hade nog varit smartare att haft en mer ödmjuk approach!

Det känns lite som en blogg med lite mer än spel och visst det är ju din tråd så du får väl göra vad du vill med den men jag skulle lägga mer fokus på spelen och prata mindre (inget) om min hyra eller hur många öl jag dricker=)! Om inte så har jag ett tips, ät mycket frukt och grönt, det är skkiiiit bra vettu (tips från blondinbella)

Simma lugnt hajjpojken och lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rejs (+1)

Senast redigerad av Lazlo den 2011-02-18 klockan 03:14.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-18, 04:33   #32
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Uppdatering nattens spel

New York Rangers - Los Angeles
Ett avgörande på straffar efter att lagen följt varandra åt hela matchen. Känner ändå att ett spel på över två i odds var ett motiverat lir. Nu blev det slantsingling men hur matchen såg ut så kändes det som Kings var bäst i starten medan Rangers var mer stabila i slutet. Jobbigt att förlora på marginalen igen efter den tunga kvällen.

Chicago Bulls - San Antonio Spurs
Här gör jag en tabbe och lirar hela fyra unit iställer för två som borde varit det normala men jag hade varit imponerad ifall jag inte begått några fel alls. Bulls äger matchen från start till slut och det var väl endast i tredje kvarten som Spurs kändes som starka och kunde utmana. Jag borde inte lagt ett bet utan istället ryggat och följt det.

Edmonton Oilers - Montreal Canadiens
Ja, Montreal verkade inte starka nog att plocka ner Edmonton och lite före slutet så ligger de under med två puckar istället för att haft ledningen med detta. Kanske värderade jag spelet felaktigt och la för mycket vikt på att Edmonton ofta förlorar med två puckar. Men jag vidhåller dock att spelet var motiverat till det oddset.


Phoenix Suns - Dallas Mavericks
Här ryggar jag ett spel på Dallas, dock tar jag -2 för att väga upp oddset lite. Enligt min mening så slutar så få matcher med ett poängs marginal att -2 känns lika bra som att ha spelat den rak inklusive förlängning. Jag hoppas det här spelet har värde i sig, och att det sitter för det kan behövas efter den här dagen. 4/10
2011-02-18 04:35NBAPhoenix Suns vs Dallas Mavericks -2 FT+OT 16 1.980

San José Sharks - Washington Capitals
Efter att ha snackat en del i chatten om den här matchen så kändes överspel till runt 2.30 i odds som värde. Sharks hade fem raka över på hemmaplan och de har en stark offensiv. Dock har Sharks sex raka under men samtliga dessa har varit på bortais och mot Capitals brukar det vara målsnålt men efter vägande fram och tillbaka kändes spel över 5.5 som rätt ändå. Dock sker ett stort misstag när spelet ska läggas. Tydligen hamnade jag efter att ha studerat oddsen ett tag på Sharks -1.5 och det var det spelet som matchades. Ett uselt spel till det oddset men nu är det bara att jobba in detta. 4/10
2011-02-18 04:35NHLSan José Sharks vs Washington Capitals LIVE -1.5 FT 16 2.330



Tiltvarning
Vissa dagar känns allting perfekt medan andra så känns det som att helvetet har spridit sig på jorden. I dag känns det som det senare, dels pga att samtliga marginaler har varit mot mig, sen lyckas jag lägga ett felaktigt spel ovanpå allt. Det positiva i det hela är väl att det inte kommit några tiltspel men känslan finns där. Att dunka in halva rullen på något slumpartat som ska starta nu! Men disciplin och vilja ska göra mig till en vinnare i längden.

Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-20 klockan 06:22.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-18, 04:44   #33
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Spoiler:
Badass, är det förbjudet att spela efter att man förlorat? Är det automatiskt tilt för man spelar 2-3 timmar efter man förlorat lite på några fotbollsmatcher eller är det bara så det fungerar för dig? Han har ju redan sagt att han kommer ha en hel del spel i dagboken så tagga ner lite!

Hur menar du att man inte ens kan hitta 1 spel om dagen i snitt som man har värde på? Om man berör flera sporter så finns det ju 100-tals matcher om dagen och det är säkert bra värde på en hel del av dem. Skulle man sen leta rätt på 1 spel av värde på dessa 100 så är det svårare än att hitta 3 rätt av 5 som det är värde på eller liknande. Om man som dig inte tror att man kan slå oddsen så lär man nog byta bransch.

Tycker det ska bli roligt att följa det här och jag hoppas det går bra för dig för annars kan man verkligen undra om det är värt att lägga ner den enorma tid som du verkar lägga på det här. Vad jag har förstått så har din frispråkiga och kanske aningen aggresiva stil gått många på nerverna och du har stött dig med lite fel människor vilket kan göra att du får jobba i stark motvind innan folk fattar tycke för dig och du lär nog visa strålande resultat för att få dessa människor intresserade av dig alls, annars kommer de lassa skit med hjullastare över dig om du gör bort dig. Det hade nog varit smartare att haft en mer ödmjuk approach!

Det känns lite som en blogg med lite mer än spel och visst det är ju din tråd så du får väl göra vad du vill med den men jag skulle lägga mer fokus på spelen och prata mindre (inget) om min hyra eller hur många öl jag dricker=)! Om inte så har jag ett tips, ät mycket frukt och grönt, det är skkiiiit bra vettu (tips från blondinbella)

Simma lugnt hajjpojken och lycka till!
Jag är relativt ödmjuk av mig men kan tycka att det är kul att sätta sig själv på höga hästar, då jag har en viss distans till det hela. Så jag får ta smällarna när det går dåligt och de får må dåligt när det går bra för mig. Jag påverkas mest av mina spel och inte vad andra anser och tycker hela tiden även om kritik är välkommet och jag självklart blir glad ifall folk uppskattar det jag skriver om.

Speldagboken skrivs ju i första hand för mig själv. Men jag tycker det är roligt att det finns en del här som läser och ni får nog stå ut med att det kommer vara lite som en blogg också. Det blir för min egen skull för tråkigt om det enbart skulle vara spel med motiveringar. När jag tittar tillbaka så kan jag få bra hjälp i hur jag tänkt och övrigt vissa dagar, när jag sen jämför med hur spelen har gått.

Jag hoppas också att det ska bli lönande på sikt med detta men jag räknar med att kunna plocka ut en fast summa varje månad om kanske ett år men gör jag det inom två år så är jag nöjd. Annars får jag bara ha sett detta som en resa i livet som utvecklat mig på ett eller flera sätt. Eventuellt kommer jag att sätta en del av det som är mindre spelrelaterat inom "spoiler" så slipper de besökare som enbart vill läsa om spelen veta allt om mig i övrigt.

Jag äter mycket frukt

Tack för din kommentar! Nu måste jag jobba in Sharks till uselt odds! De lyckades avgöra till 2-0 sist de möttes i tom kasse, kanske en repris i dag?
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-18, 05:50   #34
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Gotland
Inlägg: 271
Sharp$: 654

Fotboll Side plays "t
Stats: 39 - 24 - 0
ROI: 136.71%
Vinstprocent: 61.90%

Standard

tycker att på all kritik du får så svarar du bara undvikande och bortförklarar dig!! Men kör du ditt race,

Hur som helst lycka till med ditt projekt,men ärligt talat satsa på att bli författare(mycket fantasi och skriver mycket) kanske kan generera mer pengar på sikt??

Väl mött!!
robbson11 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-18, 06:09   #35
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Psykbryt

För några år sen hade jag tiltat sönder efter en sån här dag. Och känslorna finns där fortfarande. Det känns lite som att få sju rätt på lotto fast tvärtom bara. Inte det att inte få något rätt alls utan något mycket svårare. Att Sharks tappar in ett mål med mindre än två minuter kvar och ännu ett spel i raden förloras i slutminuterna känns mer som en tragikomisk film än verklighet. Så nu har fem spel vänts från vinst till förlust, i rena pengar från runt 90 euro plus till 65 euro minus. Men inte nog med det, Kings förlorade på straffar och ett dåligt basketspel satt inte heller. Så fallet har varit stort och det känns inte så bra men jag får bara jobba vidare och hitta några bra dagar nu.

Det som oroar mig mest är huruvida detta påverkar mina analyser och spel i framtiden. För jag vill kunna spela som vanligt men risken vinns att tankar om feghet smyger sig in och att jag bryter mitt eget långsiktiga mönster vilket kan bli än värre. Jag hoppas jag vågar köra på som tidigare i alla fall. Sitter och letar en dubbel just nu tillsammans med Deportivo Tolima som jag tycker har ett fint odds på 1.70. Dåliga dagar har jag haft förr men ingen som skrattat lika mycket åt en men det är glömt i morgon dock. Det är bara upp på hästen igen som det sägs!

Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-18 klockan 18:35.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-18, 07:19   #36
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Tidiga spel inför kvällen

FC Utrecht - SC Heracles Almelo
En match som jag har studerat ett tag och försökt hitta bäst värde i vad gäller hemmalaget. Skulle jag spela en rak etta eller att de håller nollan? Till sist vägde det dock över till att de redan leder i halvtid och vinner matchen. Utrecht har en riktigt bra hemmastatistik samtidigt som Almelo har en bedrövlig bortastatistik med två poäng på 12 matcher och 13-31 i målskillnad. Att jag väljer detta spel beror på att Utrecht gör sitt första mål i snitt efter en halvtimmes spel. Det borde bli en enkel seger men bollen är som sagt rund vilket jag fått känna på ibland. 4/10
2011-02-18 20:45EredivisieFC Utrecht vs SC Heracles Almelo 1/1 HT/FT 16 2.292


Deportes Tolima - Atletico Huila
En match mellan ett starkt hemmalag och serieledarna. Ändå väljer jag att kliva in på 1.75 i odds och det förklaras av att statistik inte ljuger om det inte är förbannad lögn. Totalt på 21 hemmamatcher i inbördes möten har Tolima vunnit 13 men förra året möttes de åtta gånger varav Tolima vann sex av dessa, och de vann samtliga fyra hemmamatcher. Tre av desas var förvisso endast med uddamålet men de är ett starkt hemmalag och totalt under 2010 vann de 17 hemmamatcher, spelade 7 oavgjorda och förlorade endast 1. Utöver statistiken har jag inte så bra koll på dem mer än att jag sett dem någon enstaka match i Copa Libertadores. 6/10
2011-02-19 02:00Primera ADeportes Tolima vs Atletico Huila 1 FT 24 1.750


Utöver ovanstående matcher har jag funnit några karameller som jag vill suga på när jag vaknar efter en sovstund. Men så länge får detta räcka och de som vill rygga är välkomna in en min formsvacka där det ser fantastiskt ut till det återstår några minuter! Men nu är det en ny dag med nya förutsättningar!

Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-19 klockan 07:36.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-18, 08:33   #37
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7
Sharp$: 151
Standard

Kämpa på Rovfisken, skit i sådana general idioter som Badass. Han snackar bara på fyllan skulle jag gissa.......
Berglunde är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-18, 12:28   #38
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

R9B1N får en varning.

Har ni åsikter angående en person så får ni ta det i pm med personen i fråga.
Dagböckerna ska hållas rena från trams. Fortsätter det så kommer det leda till avstägning. /MOD
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rejs (+1), Snittgurkan (+2)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-18, 14:06   #39
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Visst Deportes Tolima är starka hemma men 1.75 känns lite lågt då det är derby eftersom Huila också kommer från distriktet Tolima och båda städerna Ibagué och Neiva som lagen kommer från ligger rätt nära varandra.

Tolima saknar också Df Piedrahita,Df Noguera,Df Monsalve och Mf Campaz samtidigt som Huila har varit bra i sina 2 första ligamatcher med 2 segrar och 3 mål framåt i bägge. Anfallaren Roberto Gamarra ny från Libertad som också varit skadad ska iaf vara redo för Tolima till den här matchen så det är ett plus.

Kul att någon rekar lite Sydamerika och hoppas du får in den då du verkar fått en tråkig start på ditt nya projekt,bara lite info om du undrar varför oddset stigit på Deportes Tolima. BOL!
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-18, 17:50   #40
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vlad Visa inlägg
Visst Deportes Tolima är starka hemma men 1.75 känns lite lågt då det är derby eftersom Huila också kommer från distriktet Tolima och båda städerna Ibagué och Neiva som lagen kommer från ligger rätt nära varandra.

Tolima saknar också Df Piedrahita,Df Noguera,Df Monsalve och Mf Campaz samtidigt som Huila har varit bra i sina 2 första ligamatcher med 2 segrar och 3 mål framåt i bägge. Anfallaren Roberto Gamarra ny från Libertad som också varit skadad ska iaf vara redo för Tolima till den här matchen så det är ett plus.

Kul att någon rekar lite Sydamerika och hoppas du får in den då du verkar fått en tråkig start på ditt nya projekt,bara lite info om du undrar varför oddset stigit på Deportes Tolima. BOL!
Tackar! Jag kallar det inte helrekar då jag är för dåligt insatt i det. Jag följer strikt statistiken här vilket jag tycker är viktigare än en enskild spelare men nu verkar de ju sakna flera spelare men hittat en anfallare. Jag får lita på statistiken den här gången, och kanske blir det fel men det måste vända för mig snart. Haft tunga dagar och nystarten fick sig ju en smått komisk start. Den brasilianska och mexikanska fotbollen kan jag lite mer men jag är nybörjare där också. Åter igen tack för dina kommentarer!
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-18, 17:54   #41
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Kvällens ryggar

När jag själv hamnar snett på spelen så får jag förlita mig lite på ryggande istället och i kväll väljer jag att rygga erikbgif på två matcher i Elitserien i bandy. Den ena matchen går jag dock på en rak tvåa istället för +1.5. Kanske blir det fel men kan de vara med så bra i en bandymatch kan de säkert vinna den också resonerar jag. Har i övrigt inga kommentarer om matcherna då jag inte är insatt i bandy. Jag spelar tre unit (3/10) på bägge matcher då det är en okänd rygg för mig.

2011-02-18 19:00ElitserienBollnäs GIF vs Villa-Lidköping BK 1 FT 12 1.836

2011-02-18 19:00ElitserienBroberg/Söderhamn IF vs IFK Kungälv 2 FT 12 4.610

Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-20 klockan 06:25.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-18, 18:06   #42
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Berglunde Visa inlägg
Kämpa på Rovfisken, skit i sådana general idioter som Badass. Han snackar bara på fyllan skulle jag gissa.......

Var faktiskt lite på lyset igår men vad av det jag skrev var fel enligt dig? Det mesta jag skrev var av välvilja även om jag kanske uttryckte mig lite bryskt... På tal om idiot så är det inte jag som sääääärskriver...!

Ha det!


/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-02-18 klockan 18:08.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-18, 18:32   #43
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Ett till eget spel i kväll

Leicester City - Bristol City
Efter att ha läst lite om den här matchen i forumet så studerade jag den återigen lite närmare och väljer att ta ett spel -1 på Leicester. De gör mycket mål framåt just nu och statistiken är bra på hemmaplan. De matcher som de har förlorat eller endast fått en poäng är mest mot topplag som Leeds, Nottingham Forest och Swansea. Tittar jag närmare på Bristol City så har de inte gjort mål de sex senaste matcherna, förutom mot jumbon Preston. Det här vinner Leicester tillräckligt ofta för att det även ska vara lönsamt med -1 på spelet. 4/10
2011-02-18 20:45ChampionshipLeicester City vs Bristol City -1 FT 16 1.826

Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-18 klockan 21:42.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-18, 19:03   #44
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Sista minuten

Dijon FCO - Le Havre
Efter att ha studerat den här matchen väldigt länge i morse så kom jag inte fram till ifall jag skulle spela en etta eller kryss. Jag var tveksam ifall det fanns värde utifrån statistiken då Le Havre är ett uselt bortalag när det gäller att vinna. Efter att ha studerat lite till kom jag fram till att det är runt 50/50 ifall det blir en etta eller kryss i matchen. En tvåa blir det knappt 20% av matcherna och då har vi runt 40% på ett kryss och med en felmarginal finner jag värde på att spela krysset. 4/10
2011-02-18 20:00Ligue 2Dijon FCO vs Le Havre X X FT 16 3.185

Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-18 klockan 20:51.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-18, 22:20   #45
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Summering kvällens spel

Dijon FCO - Le Havre
Det blev 0-0 och första vinsten på det nya, vilket kändes skönt men även om jag tycker spelet var bra så vore det bättre att spela 0-0 samt 1-1 i matchen då det hade gett bättre odds och det stod skrivit i stjärnorna att det skulle bli en målsnål match. Så även ett underspel borde ha lagts här - dock vet jag ju inte oddsen på det nu. Jag är nöjd med spelet.

FC Utrecht - SC Heracles Almelo
Spelade ju ettan i HT/FT här vilket är ett dåligt spel och inte bara för jag har facit i hand utan för saknad av information. Utrecht ska ha saknat en del spelare i dag och oddset steg upp mot 2.60 på spelet jag gjorde. Tittar vi sen så hade jag fått runt 2 i odds på att de ska leda i HT vilket är ett bättre spel. Eller spelet är godkänt ska jag säga då Heracles är usla på bortaplan men det fanns bättre spel i matchen som jag dessvärre inte tar. Dumstrut på.

Leicester City - Bristol City
Här lägger jag ett spel på -1 på hemmalaget och här måste jag ställa mig i skamvrån 20 minuter minst. Sitter och missar viktig statistik inbördes möten mellan dessa. Majoriteten av matcherna slutar oavgjort och det måste jag väga in. Nu blir det en push med flyt men jag är riktigt missnöjd med det här spelet. Sånt här får inte hända ifall jag ska vara en vinnande spelare, men nu är misstaget gjort och det gäller att blicka framåt.

Återigen så faller det mål i slutminuterna som fäller mig från grönt till rött och jag är riktigt trött på detta nu. Men sådant här ska ju jämna ut sig i långa loppet, men jag är i behov av en flytstreak redan nu. Jag tappar självförtroende snabbt men det tar tid att bygga upp oftast. Hade smakat fågel med en 4-0 i natt på mina spel. Kan jag få önska det tomten?
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td